بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا
بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا
بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا
بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴

مصطفی زاهدی
۱۷:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

برای تجربه‌ی کدام آثار نقش‌آفرینی در سال ۲۰۲۴، بیشتر از بقیه هیجان‌زده هستیم؟ با ما همراه باشید.

سال ۲۰۲۴، سال جذابی برای طرفداران سبک نقش‌آفرینی به شمار می‌آید و بازی‌های نقش‌آفرینی متعددی، از آثار سولزلایک گرفته تا اکشن نقش‌آفرینی‌های کلاسیک، امسال عرضه خواهند شد. در این مقاله نگاهی داشته‌ایم به موردانتظار‌ترین آثار نقش‌آفرینی امسال.

بسیاری از آثار نقش‌آفرینی، تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارند و اکثر آن‌ها، مثل Crimson Desert، Gothic Remake و The First Berserker: Khazan، بعید است که زودتر از ۲۰۲۵ عرضه شوند. به همین دلیل تنها آثاری که قطعا امسال عرضه خواهند شد در این لیست قرار می‌گیرند.

Banishers: Ghost of The New Eden

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

استودیو Don’t Nod، سابقه‌ی ساخت آثار بسیار متنوع و مختلفی را در کارنامه‌ی خود می‌بیند. از عنوان تحسین شده‌ی تعاملی محور Life is Strange گرفته تا نقش‌آفرینی‌ای بسیار خاص حول محور خون‌آشام‌ها یعنی Vampyr، که تجربه‌ای فوق‌العاده جذاب و خلاقانه را با انتخاب‌های داستانی متنوع در اختیار مخاطبان قرار داد. حال در آخرین ماجراجویی این استودیو، شاهد عنوان نقش‌آفرینی نیمه جهان آزاد Banishers: Ghost of The New Eden هستیم که تجربه‌ای به مراتب جاه‌طلبانه‌تر نسبت به آثار پیشین این استودیو به شمار می‌رود و با عنوانی بسیار شسته رفته‌تر و مدرن‌تر از لحاظ فنی، ساختاری و مبارزات مواجه هستیم. چیزی به انتشار بازی نمانده است و کمتر از یک ماه دیگر، این عنوان رسما عرضه خواهد شد و مخاطبان می‌توانند به تجربه‌ی این عنوان مشغول شوند.

Black Myth: Wukong

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

آثار سولزلایک، چند سالی است که بخش قابل توجهی از بازار دنیای بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص داده‌اند و آثار اقتباسی متوسط‌تر مثل The Surge را کنار بگذاریم، شاهد برخی آثار بسیار جذاب و فوق‌العاده در این زیر ژانر بوده‌ایم. از Nioh گرفته تا Lies of P، برخی از آثاری که با الهام عمیق از آثار فرام سافتور ساخته شده‌اند، بعضا در برخی زمینه‌ها حتی پا را از آثار میازاکی‌ نیز فراتر گذشته‌اند.

یکی از آثاری که پس از معرفی، بلافاصله سر و صدای زیادی در جامعه‌‌ی گیمینگ به پا کرد، بازی Black Myth: Wukong است که اقتباسی آزاد از رمان چینی «سفر به غرب» به شمار می‌آید و المان‌های سولزلایک متعددی را با یکدیگر ترکیب کرده و در عین حال از مکانیزم‌های مخصوص خود مثل قابلیت تغییر شکل نیز بهره می‌برد. اگر بازی تاخیر نخورد، هنوز چند ماهی تا عرضه‌ی آن فاصله داریم و نمایش‌های منتشر شده از بازی، بسیار امیدوار کننده به شمار می‌آیند.

Rise of the Ronin

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

استودیو Team Ninja با ساخت فرنچایز Nioh، مهارت فوق‌العاده‌‌ی خودش در ساخت آثار نقش‌آفرینی سولزلایک را به همگان ثابت کرده است. سال گذشته بود که عنوان سولزلایک دیگری از این استودیو یعنی Wo Long: Fallen Dynasty عرضه شد که تجربه‌ی قابل قبولی را ارائه می‌داد. حال جدیدترین پروژه‌ی این استودیو، عنوان نقش‌آفرینی جهان آزاد Rise of The Ronin است که در دوران سنگوکو ژاپن جریان دارد. این اثر بیشتر یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی کلاسیک است تا یک اثر سولزلایک، با این وجود سازندگان اشاره کرده‌اند که برخی المان‌های سولزلایک در این عنوان حضور خواهند داشت، اما در کل این عنوان هسته‌ی هویتی مستقل خود را خواهد داشت. با توجه به سابقه‌ی تیم نینجا، می‌توان گفت احتمالا حداقل در بخش مبارزات، خیالمان می‌تواند راحت باشد!

Avowed

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

سال ۲۰۲۴، سال بسیار خوبی برای اکوسیستم مایکروسافت به شمار می‌رود و از Hellblade 2 گرفته تا ایندیانا جونز، آثار انحصاری متعددی در راه ایکس باکس و PC است. در این بین، یکی از آثار مورد انتظار امسال، بازی Avowed ساخته‌ی استودیو Obsidian Entertainment است که قبلا مهارت خود در ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی جهان آزاد را با اثری مثل Outer Worlds به نمایش گذاشته است.

بازی Avowed یک آی‌پی جدید به شمار می‌رود که با زاویه دوربین اول شخص و جهانی فانتزی، یادآور آثار نقش‌آفرینی کلاسیک دو دهه اخیر دنیای گیم است و امیدواری زیادی وجود دارد که اثری باکیفیت و جذاب را شاهد باشید و خوشبختانه سابقه‌ی خوب Obsidian Entertainment، تا حدی خیال هواداران را از بابت کیفیت نهایی این اثر راحت کرده است. صد البته که تا هنگام عرضه‌ی بازی و تجربه‌ی آن، نمی‌توان اظهار نظر قطعی انجام داد.

Dragon’s Dogma 2

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

پس از سال‌ها وقفه، دنباله‌ی عنوان مورد انتظار Dragon’s Dogma، امسال عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد کپ‌کام می‌خواهد پس از موفقیت‌های بزرگ چند سال اخیر خود، پروژه‌ی شگفت انگیز دیگری برای مخاطبان عرضه کند. Dragon’s Dogma 2، با حفظ ساختار و کلیات نسخه‌ی اول، بهبود‌‌های قابل توجهی در بخش مبارزات، طراحی مراحل، شخصیت‌های همراه و کلاس‌های قابل انتخاب به خود دیده است و رنگ و لعابی نسل نهمی در آن دیده می‌شود. با توجه به شرایط درخشان کپ‌کام در چند سال اخیر، می‌توان امیدوار بود که این عنوان نیز بتواند تا حد بسیار خوبی، انتظارات موجود را برآورده سازد و یک عنوان نقش‌آفرینی کلاسیک جذاب را به مخاطبان ارائه دهد.

Dragon Age Dreadwolf

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

به عنوان یکی از طرفداران قدیمی و بزرگ این فرنچایز و آثار نقش‌آفرینی کلاسیک-تاکتیکی، بی صبرانه منتظرم تا تابستان ۲۰۲۴ فرا رسد و بتوانم این بازی مورد انتظار را تجربه کنم. سری Dragon Age، به خاطر ساختار متفاوت نسبت به اکثر آثار نقش‌آفرینی دیگر، شاید ازوما به مذاق همه‌ی طرفداران آثار نقش‌آفرینی خوش نیاید، اما اگر با دنیای بازی ارتباط برقرار کنید و از مبارزات تاکتیکی لذت ببرید، یک ماجراجویی غیرقابل وصف در انتظار شماست. نسخه‌ی اول این سری یعنی Origins و نسخه‌ی تحسین شده‌ی Inquisition، در زمره‌ی بهترین آثار نقش‌آفرینی تاریخ بازی‌های ویدیویی قرار دارند و امید زیادی وجود دارد که Dragon Age: Dreadwolf، یک اثر شگفت‌انگیز دیگر در سری را ارائه دهد.

Persona 3 Reload

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

بازسازی نسخه‌ی سوم Persona، که با نام Persona 3 Reload شناخته می‌شود، تا کمتر از سه هفته‌ی دیگر عرضه می‌شود و طرفداران این فرنچایز می‌توانند دوباره در دنیای این فرنچایز غرق شده و به ماجراجویی مشغول شوند. جلوه‌های گرافیکی و فنی جدید به کنار، شخصیت‌های بازی از لحاظ طراحی نسبت به نسخه‌ی اصلی دچار تغییرات شده‌اند تا ظاهری مدرن‌تر و به‌روز‌تر داشته باشند. آینده برای این سری نیز درخشان به نظر می‌رسد و پروژه‌های بیشتر از Persona در راه هستند.

Final Fantasy 7: Rebirth

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

سال گذشته شاهد بازی بسیار جذاب Final Fantasy 16 بودیم که یکی از حماسی‌ترین تجربه‌های نقش‌آفرینی تاریخ بازی‌های ویدیویی را ارائه داد و حال در سال ۲۰۲۴، باید منتظر نسخه‌ی دیگری از این فرنچایز، یعنی قسمت دوم ریمیک Final Fantasy 7، یعنی Rebirth باشیم. با توجه به کیفیت پارت اول بازسازی، تریلر‌های منتشر شده و استودیو سازنده، به راحتی می‌توان گفت Final Fantasy 7: Rebirth، یکی از بزرگ‌ترین آثار امسال به شمار می‌آید که فصل جدیدی از ماجراجویی‌های کلود و همراهانش را به تصویر می‌کشد.

milad saGhostImmortal SpartanLeroxStar Lordآرشدکتره گیمفاAlan WakeDARKSIRENAMIRALI MORGAN 💔 Elise De La Serreمحمدامین حیدریجان قماربازM.MTHELLO.BROTHERSCambyses The Thirdo0ashil0oHitoori04AbbasO2rondamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا
بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا
بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا
بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا
بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Black Myth: Wukong و avowed و دراگون دوگما ۲ مورد انتظار های من هستن..
    دراگون ایج که اصلا بهش امید نیست ولی امیدوارم با این همه مشکلاتی که برای بایوور پیش اومد بازی خوب در بیاد(اون ویدیوی لیک شده ازش امید رو از همه گرفت)😞 .
    پرسونا هم که باب سلیقه نیست..
    و اما فاینال فانتزی ، اگه رو pc بیاد که من منتظرم وگرنه در غیر این صورت ما فعلا نمیتونیم تجربش کنیم.😕
    اوود رو هم فقط مشتاقم ببینم چی میشه وگرنه همون روز مراسم گفتم ازش خوشم نیومد ، فعلا دراگون دوگما و بلک میث ارجعیت دارن به بقیه…..

    الطائردکتره گیمفاAMIRALI MORGAN 💔 Elise De La SerreGlitchhhCambyses The ThirdDota2ABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)KieblackDeadshot۸۸hander16more
  • Amo Hamed گفت:

    Black Myth: Wukong یکی از مورد انتظار ترین بازیای امسال هست . تاریخچه غنی پشت مانکی کینگ دوست داشتنی هست و با ترکیب داستان قوی و گیمپلی سولز لایکی اثر خوبی از احتمالا از آب در میاد

    الطائرAlone Warrior ( Goodbye)vitto corleone
  • نصف لیست action RPG و action adventure with RPG elements ه 🙁

    عنوان های Broken Roads و Thaumaturge میتونستن توی این لیست باشن. مخصوصا broken roads که یکی از اعضای تیم فالوت ۲ روی پروژه نظارت داره

    عنوان New Arc line هم یه جورایی spiritual successor عنوان Arcanum هست. ترکیب دنیای جادویی با استیم پانک و تکنولوژی

    عنوان SKALD هم یادآور RPG های قدیمی مثل Ultima هست و دموی جالبی داشت

    عنوان Sovereign syndicate هم مدتی پیش اومد و درکل خیلی جالب بود. اونم الهام گرفته از Disco elysium و Planescape torment با فوکس روی دیالوگ ساخته شده

    امیدوارم با موفقیت BG3 یه اکسپنشن هم ازش ببینیم. از طرفی هم امیدوارم Paizo به استودیوی Owlcat بودجه ی بیشتری بده و pathfinder های بزرگ تری ببینیم. البته دوست دارم روی یه گیم Starfinder هم کار کنن. دنیای خیلی جالبی داره

    الطائرمحمدامین حیدریarshia.ya.moToxic lifeDota2عرفانَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Master bladeViborosnowgirlmore
    • دراگون ایج اگه امسال هم بیاد بعید میدونم طرفدار های RPG کلاسیک رو راضی نکه داره. هر گیم داره ترند های معروف رو دنبال میکنه، بیشتر اکشن میشه و کمتر از آلمان های role-playing استفاده میکنه. به شخصه امیدی ندارم بهش

      الطائرمحمدامین حیدریarshia.ya.moToxic lifeعرفانsnowgirlpacman remasteredsorenaBrainiac(خداحافظ)Porfosormore
    • دقیقا اینکه نقش‌آفرینی کلاسیکی نیست توی لیست برا منم جالب نبود. اینایی که شما گفتی رو هم خیلی ازش خبر نداشتم امیدوار بودم یه بازی مشابه دیسکو داشته باشیم حتی یه گیم بی‌سروصدای دیگه از za/ um هم خیلی خوب میشد اگر معرفی میشد.

      الطائرDota2Dream in Red (Playstation T)Brainiac(خداحافظ)Alone Warrior ( Goodbye)
      • اره واقعا. گیم هایی مثل Disco elysium و Planescape torment دونسل یک بار رخ میدن :((

        ولی بنظرم همونطور که Pillars of eternity ژانر RPG های کلاسیک رو زنده کرد، Baldur’s gate 3 هم بنظرم شروع رنسانس دوباره این ژانر باشه. این دفعه بزرگ تر و با بودجه ی بهتر

        به شخصه خیلی دوست دارم از دنیای Planescape torment و shadowrun دوباره عنوانی ساخته بشه. Larian انتخاب خوبی میتونه باشه

        از طرفی هم دوست دارم ابسیدین neverwinter nights 3 رو بسازه که توی دنیای بالدرز هم هست

        دنیاهای Eborron و Dark sun هم خیلی پتانسیل دارن. دارک سان یه دنیای آخرزمانی mad max مانند دارک هست با جادو و المان های فانتزی دیگه

        استودیو Owlcat هم که همه ی گیم هاش شاهکار بودن بنظرم (البته بعد رفع شدن باگ هاشون). اگه یه بودجه ی خوب بیاد دست شون خیلی خوب میشه. مخصوصا الان که انجن شون هم از یونیتی عوض کردن

        الطائرAlone Warrior ( Goodbye)
        • Perfect گفت:

          یه سوال؟ تاحالا ندیدم از سبک سولز چیزی بگی

          خوشت نمیاد یا من اشتباه می کنم.

          Alone Warrior ( Goodbye)
        • البته با اون تیکه که POE ژانر رو زنده کرده که موافق نیستم. اوریجینال سین یک و ویست‌لند ۲ قبلش بودن. قبلترش همین نوروینتر بود. پیشتر از اون هم دروازه‌های بالدور و همین بازی Planescape: Torment که شما اشاره کردی بود. بنظرم POE و اوریجینال سین یک هر دو به یه اندازه موفق بودن و باید گفت پرچمدارهای این ژآنر تو نسل قبلی بودن (هرچند POE خیلی بیشتر دیده شد).
          این آیپی‌هایی که اشاره کردید واقعا آیپی‌های خیلی خوبی‌ان اما واقعیت بنظر می‌رسه همشون فراموش شدن یا با صرفا MMO شدن پتانسیل‌هاشون نادیده گرفته شده. بنابراین من خیلی خوشبین نیستم که یه نسخه‌ی دیگه از نوروینتر یا چیزی از جهان Planescape ببینم.
          به owlcat اشاره کردی بازی‌های خوبی می‌سازن دست روی دنیاهای خوبی هم می‌ذارن اما خیلی با اقبال عمومی روبه‌رو نمی‌شن. به عکس خودت که آی‌پی Pathfinder شون رو خیلی دوست داشتی من خیلی خوشحال بودم که اینا یه بازی از Warhammer 40k ساختن اما متاسفانه حتی این بازی هم خیلی مورد استقبال منتقدین قرار نگرفت. امیدوارم باعث ناامیدی‌شون نشه و بازم از این آی‌پی بازی بسازن. Warhammer 40k واقعا غنیه و حیفه که بازی خیلی خوب تو این زمینه نداشته باشیم.

          Alone Warrior ( Goodbye)
    • arshia.ya.mo گفت:

      سلام. بی زحمت میشه لطفا بازی هایی مشابه disco elysium معرفی کنید؟(اصلا تاریخ انتشار و گرافیک فنیش برام اهمیت نداره) چون میدونم شما خودتون هم به این ژانر علاقه دارید. خیلی دنبال یه بازی با کیفیت در سطح یا حداقل نزدیک به دیسکو الیسیوم از لحاظ نحوه روایت یا اون حس و حال مالیخولیایی و نیهیلیسم با طنز دارک(شور شو در اوردم🗿) هستم

      Alone Warrior ( Goodbye)
  • ALIREZA0111 گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود ممنون از نویسنده عزیز
    بی صبرانه منتظر بلک میث ووکانگ هستم
    تعداد باس های یونیک این بازی واقعا زیاده
    هر تریلر و گیم پلی نشون دادن کلی باس و مینی باس جدید ذونمایی کردن
    یه تیم کوچیک چینی واقعا گل کاشته، اگه این بازی بتونه نامزد بازی سال بشه به باقی توسعه دهنده های چینی کمک میکنه تا برای ساخت بازی های کنسولی ترغیب بشن
    چین پر از بازی سازای موبایله که با ورود به بازار کنسولی میتونن واقعا صنعت گیم رو به مسیر جدیدی ببرن
    خدارو شکر تا الان هرچی بازی معرفی کردن سینگل پلیر و جذاب بوده
    یه بازی دیگه که به شدت چشم منو گرفته، where winds meet که واقعا نمایش های خیلی خوبی داشته

    Leroxمحمدامین حیدریDota2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Maleksnowgirlحمیدرضا فروزانBrainiac(خداحافظ)Alone Warrior ( Goodbye)
  • Daniallox😃 گفت:

    اگه این ژانرو دوست داشتم یکی از سالای ناب بود

    Alone Warrior ( Goodbye)vitto corleone
  • Porfosor گفت:

    پرسونا رو خیلی دوست دارم
    Rice of ……..جالبه

    RexonAbbasMalek💚 VEGAN گیمرگیاهخوارsnowgirlAlone Warrior ( Goodbye)vitto corleoneBrainiac(خداحافظ)
  • Unknown گفت:

    Black Myth: Wukong تریلر گیم پلیش خیلی خوبه امیدوارم همونقدر خوب ازآب دربیاد در نهایت

    Alone Warrior ( Goodbye)vitto corleone
  • با توجه به نمایشهایی که دیدم به موفقیت Dragon’s Dogma و persona 3 reload امیدواری بیشتری دارم. در خصوص مابقی عناوین، با توجه به نمایشهاشون، هنوز تردیدهایی وجود داره. چیزی که خیلی تو ذوق میزنه برام نبود نقش‌آفرینی‌های کلاسیکه. در حالت عادی DA باید این خلا رو به تنهایی پر می‌کرد اما متاسفانه با نمایشهایی که داشتن و وضعیت فعلی بایوور، اصلا نمیشه بهش امیدوار بود. خیلی‌ خوب میشه اگه سوپرایز امسال باشه و نتیجه در حد استانداردهای سری بشه. با نمایش چند روز پیش avowed خیلی ناامید شدم و بازم وایب اصیلی که باید از بازی می‌گرفتم رو دریافت نکردم. آبسیدین در حال حاضر یکی از آس‌های دنیای نقش‌آفرینیه با کوهی از تجربه. بدترین نکته اینه که استعدادهایی مثه کریس آولون و جاش سایر در ساخت این بازی دخیل نبودن و نهایتا تا الان به من حس یک بازی امن و بدون ریسک و خلاقیت زیاد رو می‌ده. استودیویی که پنتیمنت و فال‌اوت نیووگاس و پیلارز میسازه واقعا ازش انتظار میره بازی‌ای تحویل بده که امضای سازنده و اصیل‌بودگی درش حک بشه، من چنین چیزی ندیدم اما خب ممکن هم هست اشتباه کنم و نتیجه کاملا غافلگیرم کنه که واقعا استقبال میکنم از این غافلگیری. مابقی عناوین هم هایپ خاصی ایجاد نکردن هرچند بازم امیدوارم زمان ثابت کنه که برعکس تصورم سال ۲۰۲۴ سال فوق‌العاده‌ای برای این ژانر بوده.

    RezaDream in Red (Playstation T)Brainiac(خداحافظ)MaleksnowgirlAlone Warrior ( Goodbye)vitto corleone
    • sorena گفت:

      Persona که خوب مشخص هست و جای امید یا ناامید خاصی نداره.
      Dragon dogma هم احتمال خیلی زیاد بازی خوب و موفقی میشه اما نمایش های بازی بیشتر مایل به اکشن ادونچر بودن تا یک RPG تمام و کمال نتیجتا موفقت بازی هم از همون جهت اکشن ادونچرش باید مورد قضاوت قرار بگیره.
      Avowed بین این بازی ها اصالت بیشتری از ژانر رو حفظ کرده که نمی‌دونم چطور ناامید کننده بود. اونم در مقایسه با بازی هایی که تجربه شدن و عنوانی که هنوز منتشر نشده. هرچند رسیدن به سطح نیو وگاس از خواست های طرفداران ابسیدین هست و احتمال این که چنین اتفاقی رخ نده هم وجود داره.
      Dragon age تقریباً میشه گفت هر وقت منتشر بشه محکم به شکست هست مگر خلافش ثابت بشه.
      در بین باقی بازی ها و همچنین کل این لیست final fantasy 7 remake موفقیتش از همین الان تضمین شده است مگر با احتمال بسیار اندک خلافش اتفاق بیافته!.

      Alone Warrior ( Goodbye)
      • من اصالتی از گیمپلی بازی نمی‌گیرم چون احساس می‌کنم یه فرمول آزموده شده تو بقیه‌ی بازیها رو توی Avowed دارن پیاده می‌کنن. حرف شما اینه که بازی المان‌های نقش‌آفرینی‌ بیشتری نسبت به بازی‌های خوب لیست داره اما من به این نمی‌گم اصالت. قطعا نقش‌آفرینی‌ِ قوی‌ای داره اما حرف من چیز دیگه‌ایه. من مقصودم از اصالت اوریجینال بودن بازی هست، اینکه نه جهان جدیدی خلق کردن (بنابراین لوری رو دارن استفاده می‌کنن که قبل‌تر توی پیلارز ایده‌اش شکل و شمایل گرفته و مورد مقبولیت بوده) و نه گیمپلی چیز خیلی خاصی داره (تا اینجا و صرفا با قضاوت بر تریلر‌ها، امکان سوپرایز شدن رو نادیده نمی‌گیرم). مبارزات اصلا اصالتی که شما بگی کاملا distinctive هست رو ندارن و این می‌تونه (تاکید می‌کنم که می‌تونه) موجب سقوط بازی بشه. دقت کنیم داریم در مورد استودیویی حرف می‌زنیم که پنتیمنت رو ساخته. در مورد استودیویی که فالوتی ساخته که واقعا متفاوت و خاص بوده. پیلارزی رو ساخته که خیلی درخشنده بوده. برا من یه بازی دیگه در حد و اندازه‌ی OW از این استودیو شکست محسوب میشه چون خیلی استودیویه قدریه. چرا می‌گم می‌تونه، چون اگرچه شاخص نبودن و متمایز نبودن گیمپلی می‌تونه موجب سقوط بازی بشه اما از طرف دیگه جزییات هم میتونن باعث درخشندگی بازی بشن. بنابراین انتظار شکست حتمی یک بازی با یک فرمول تکراری و محافظه‌کارانه انتظار معقولی نیست. اما خب نتیجه‌گیری درباره‌ی جزییات اصلا نمی‌تونه با تکیه بر نمایش‌های محدود اکنونی شکل بگیره. من فعلا فقط روی اونچه دیدم تمرکز کردم. بنابراین هنوز درباره‌ی بازی تردید دارم. تردید به این معنا نیست که موفق نمی‌شه چون اصلا درباره‌ی هیچکدوم از بازیهای لیست حتی DA هم نمی‌شه فعلا این حرفو زد. اما Avowed فعلا با نمایش‌های فعلی نتونسته اونقدر راضی‌کننده باشه برام.

        • sorena گفت:

          شما دنبال تجربه ی کلاسیک از RPG هستی که خوب در این لیست اگر یک بازی بتونه این تجربه رو رقم بزنه همون اوود هست. چون پرسونا و فینال که مسیر دیگه ای دارن و الباقی هم که یا اکشن هستن یا ادونچر با المان های دست و پا شکسته از rpg . نتیجتا اوود در چنین شرایطی نمی تونه نا امید کننده باشه حتی اگه درخت OW باشه باز یک سر و گردن از بقیه بالاتر قرار میگیره.
          از حیث گیم پلی هم دست کم مشکلی نداره، حالا شاید شما انتظار دیگه ای داشتی و طبق انتظار شما نیست اما گیم پلی اوود جزو دسته ی گیم پلی ها خوب برای rpg قرار میگیره. بازی اجازه ی این که که شخصی سازی های متفاوت داشته باشیم و در لحظه به اونا دسترسی داشته باشیم رو میده که این خودش تأثیر زیادی بر گیمر پلی و نحوه ی بازی کردن میزاره. Poe بسیار مورد کم لطفی قرار گرفته و واقعیت امر اینه که اون اندازه ی شایسته اش هست دیده نشده. استفاده از لور اون بازی ها می‌تونه برای دیده شدن بیشتر و آشنایی با پتانسیل بالای اون کمک کنه، به نظر من تصمیم خوبی هست، خدا رو چه دیدی شاید باعث شد مخاطبین بیشتری جذب بشه و جاش سایر اون بودجه ای که دوست داره برای ساخت نسخه‌ی سوم رو، گرفت.
          راجع به DA متاسفانه هرچقدر سعی میکنم خوش بین باشم نمی‌شه البته که از خدامه خلاف حرف اتفاق بیافته و DA همونی بشه که لایقش هست، کیه که یه RPG به سبک بایوور رو با جون و دل نخواد؟؟؟

          Alone Warrior ( Goodbye)
          • دنبال تجربه‌ی کلاسیک نیستم دنبال یک اثر خاص و ناب هستم که تا مدتها زنده بمونه نه بعد یه سال کلا از خاطره‌ها بره. خیلی واضح گفتم که دنبال تجربه‌ی بازی‌ای هستم که خاص باشه و اصیل نه اینکه از فرمول بدون خلاقیت و بدون ریسک بالا استفاده کنن. بنظرم یکبار دیگه نظر قبلی من رو بخونید در انتهای شفافیت گفتم که چه چیزی منو مردد میکنه. بازی اصلا یه بازی خاص نیست. یه فرمول بدون ریسکه که نهایتش هم احتمالا یه بازی مقبول تحویل میده اما انتظار از این استودیو اینه که جریان‌ساز باشه نه اینکه صرفا از تمپلیت‌های آزموده شده استفاده کنه. حق اینه که بازیهایی بسازن که بقیه‌ی کوچیکترها اون بازیها رو الگوی خودشون قرار بدن و جریان‌های تازه‌ای رو خلق کنن. مشکل نداشتن یه بخش از قضیه‌است اما اصیل بودن به این معناست که شما کاملا این حس رو داشته باشید که با یه بازی کاملا جدید روبرو هستید که مهر و امضای استودیو‌ی سازنده توی گیمپلی کاملا مشخصه. بیشتر بازیهای بزرگ امضای سازنده‌هاشون رو پای خودشون دارن. وقتی یه بازی از فرامسافتور تجربه می‌کنید حتی اگر از قبل ندونید اینو فرامسافتور ساخته اما کاملا تشخیص می‌دید که بازی مال فرامسافتوره. اگه تجربه‌ی بالایی تو این ژانر داشته باشید، بیشتر کلون‌های سولزبورنی رو وقتی بازی میکنید تشخیص می‌دید که این بازی به طور قطع مال فرامسافتور و میازاکی نیست (این یعنی اینطور جریان‌سازی کنی که یه بخش زیادی از استودیو‌های کوچکتر بیان و از روی الگویی که تو ساختی بازی بسازن و فقط جزییات رو دچار تغییر کنن). اصالت یعنی همین که امضای سازنده در لحظه لحظه‌ی بازی حک شده باشه. حالا این حک شدن لزوما این نیست که دنیاش جدید باشه. همین بالدورز گیت رو که می‌بینید توی یه دنیایی داره روایت میشه که دو جین بازی دیگه هم توی اون دنیا دارن روایت میشن (دنیای Forgotten realms که بازیهای دروازه بالدور، نوروینتر و آیس‌ویند‌دیل و غیره درش روایت میشن). اما بالاخره وقتی به گیم‌پلی هر سه نسخه نگاه می‌کنید می‌بینید نسخه‌ی یک و دو کاملا حس ناب خودشون رو دارن که محصول کار فوق‌العاده‌ی بایوور هستن و نسخه‌ی سوم که به شکل خوبی تونستن ترکیبی از گیم‌پلی خودشون رو با ریشه‌های D&D بالدورز گیت تلفیق کنن. بنابراین لزوما مقصودم این نبود که آبسیدین خلاقیتش رو توی ساخت یه جهان جدید به چالش بکشه. حتی تو گیم‌پلی یا هر چیز دیگه‌ای می‌تونن یه اثر خاص تحویل بدن. خود اینکه بازی تو این جهان روایت بشه رو که من بارها ازش همینجا استقبال کردم اما خب بالاخره انتظار دارم یه جایی بتونه یه حرکت نوین و متمایز خلق بکنه نه اینکه صرفا از یه فرمول و تمپلیت بدون ریسک استفاده کنه. این ژآنر نیاز به احیا داره و واقعیت، نه بتزدا حرکتی در جهت احیای اون زده نه آبسیدین. به جز این دوتا هم از مابقی بازیسازها نمیشه انتظار داشته این ژانر رو از این سکته‌ای که بهش دچاره نجات بدن چون گنده‌ی این ژانر همین دوتان. یه بازی معمولی دیگه نمیتونه کار خاصی برای این ژانر بکنه. مثه cRPG که با POE، Original Sin، Wasteland2 و بازیهای دیگه احیا شد و به قول دوستمون Playstation T با بالدورز وارد یه رنسانسی شد، توی این ژانر هم چنین چیزی لازمه و یه فرمول آزموده شده و یه تمپلیت بدون ریسک که هیچ وایبی از خلاقیت سازنده‌ نمیده و با دیدن گیمپلی‌اش شما پیش خودت نمیگه عجب چیز خاص و ممتازی (دارای امتیاز، مشخص، متمایز، جدا) هست نمیتونه منجر به این اتفاق بشه.
            دقت کنید من بازیهای این لیست رو باهم مقایسه نمی‌کنم بلکه با خودشون مقایسه می‌کنم و مقایسه‌ی Avowed با توانایی‌های استودیو‌ی سازنده منو خیلی امیدوار نمی‌کنه که قراره یه بازی جریان‌ساز داشته باشیم درحالیکه این ژانر قطعا به یه بازی جریان‌ساز نیاز داره.

            sorena
            • sorena گفت:

              متأسفانه با این که ابسیدین رو خیلی دوست دارم و نیو وگاس در کنار آبلیویئن و دارگون ایج اوریجینز جزو سه تجربه ی فوق‌العاده ای RPG من بوده اما این استودیو رو در حال حاضر در قامتی که عنوان جریان سازی منشتر کنه، نمی‌بینم. به قطع منم دوست دارم چنین چیزی رخ بده اما فعلا این شرایط رو درست نمی بینم. شاید با توجه به اخبار های اخیر بشه این انتظار رو در عنوان بعدی شون یعنی OW2 داشت.

              pacman remastered
  • عجب سالی واسه نقش آفرینی باز ها من جمله خودم دوست دارم به ترتیب نمرات و متای بازی های لیست پیش بینی کنم

    Banishers ghost of the new eden
    به نظرم متاش ۸۳ میشه
    گرافیک بازی خیلی خوبه
    گیم پلی هم متنوع بود تا اونجایی که دیدم از تریلرها و مکانیک های گیم پلی مختلف بودن
    داستان هنوز نمیشه راجع بهش قضاوت کرد ولی اینکه بین دو دنیا مردگان و زنده ها در تعاملی خودش نوید خلاقیت سازنده میده که don’t nod همیشه از لحاظ داستانی کم نمی زاره

    Black myth wukong
    متا و نمره؟؟
    واقعا پیش بینی متاش سخته چون دو حالت داره یا به شدت موفق میشه یا شکست می خوره ولی هرچی نمایش داده راضی کننده بوده و آیا این نمایش ها در خود بازی هم به همین شکلن خودش یک سوال بزرگه
    استدیو سازنده هم سابقه ای ندارم که بخوایم طبق اون سابقه قضاوت و پیش کنیم تنها چیزی که من نگرانش هستم گیم پلی

    Rise of ronin
    پیش متا و نمره بازی به نظرم میشه متاش۸۶
    وقتی سونی با یک استودیو تصمیم می گیرم با همکاری هم بازی بسازن نتیجه کار قشنگ میشه به خصوص اگر هر دو استدیو شرقی باشن
    نمایش های بازی خیلی خوب بوده هرچند گرافیک نسبت به نمایش های اولیه افت داشته ولی هیچ وقت سازنده بازی رایزن آف رونین به خاطر گرافیک مشهور نبوده همه بیشتر با گیم پلی چالش برانگیز و داستان های زیبا می شناسنش البته گرافیک بازی نسبت به بازی های قبلی استدیو team ninja چند لول بالاتر رفته کافی فقط گرافیک rise of ronin با بازی قبلی یعنی wo long مقایسه کنیم که متوجه پیشرفت سین

    Avowed
    متاش به نظرم حدود ۸۳ میشه
    در اینکه سازنده بازی یعنی obsidian بازی های rpg خیلی خوب میسازن شکی نیست ولی از نمایش های اخیر بازی avowed من چیز جالب و جدید کشف نکردم که بگم wow با عجب چیزی طرفیم صرفا مکانیک های قدیمی rpg با رنگ و لعاب تازه و چیز جدیدی ندیدم شاید این کرانچ کاری و ساخت چند بازی به طور همزمان منجر به سخت شدن کار استدیو شده

    Dragons dogma 2
    متای بازی به نظرم ۸۸ یا ۸۹
    از نمایش های بازی مشخص بود که با یک بازی کاملا غنی و پر محتوا طرفیم که سازنده و کارگران(هیدیاکی ایتسونو) حسابی وقت رو ساخت بازی گذاشته از طراحی دشمن ها و باس ها بگیر تا محیط و… همگی نوید یک بازی rpg ناب می داد

    Dragon age dreadwolf
    متای بازی؟؟؟
    چیزی هنوز ندیدیم که بخوایم قضاوت کنیم ولی Bioware باید با این بازی دوباره برگرده به اوج و بازی در سکوت مرموزی فرو رفته و با توجه به بازی های اخیر Ea من جمله Star wars Jedi , dead space remake من به این نسخه خوشبینم و مطمئنم بهتر از Dragon age inquisition میشه

    Persona 3 reload
    متای بازی به نظرم ۹۰ یا ۹۱
    مگه میشه اتلوس بازی ضعیف بسازه!

    Final fantasy vii rebirth
    متای بازی به نظرم ۸۹ تا ۹۱
    این سری فوق العاده مخصوصا سازنده اصلی هم کنار تیمه و داستان هم باز سازی شده و از داستان اوریجینال فاصله گرفته و کلی محتوای جدید و داستان جدید و گیم پلی اکشن و گرافیک توپ و موسیقی شاهکار و… دیگه از یک بازی چی می خوایم مگه

    در کل امسال سال خوبی واسه صنعت گیم

    GlitchhhDĥeebvj⁷UklSepehrَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Fire walk with meMaleksnowgirlAlone Warrior ( Goodbye)
  • Viboro گفت:

    مورد انتظار ترین بازی سال من اوود هست هرجوری حساب میکنم مطمئنم ازش لذت خواهم برد
    پرسونا ۳ هم صرفا منتظر عملکردشم
    فاینال فانتزی هم که قطعا اگر در دسترسم بود بازیش میکردم حیف

    Alone Warrior ( Goodbye)vitto corleone
  • Glitchhh گفت:

    از داخل اینا بیشتر واسه دراگون دوگما دو هایپم. بازی واقعا خوش ساخت به نظر میرسه؛ وقتی عرضه شد حتما تهیش میکنم.
    بجز دراگون دوگما، واسه ووکنگ هم به دلیل اینکه سبکش سولز لایکه هایپم. فقط یکم نگرانم چون استودیو سازنده بازی، بازی های نسبتا خوبی عرضه نکرده.

    Alone Warrior ( Goodbye)MalekDĥeebvj⁷Uklvitto corleone
  • snowgirl گفت:

    برای تجربه پرسونا ۳ لحظه شماری میکنم ((((=
    (بازی هفته بعد جمعه میاد) *

    MalekGlitchhhOld fashion GAMERDream in Red (Playstation T)َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Brainiac(خداحافظ)Alone Warrior ( Goodbye)vitto corleone
  • Malek گفت:

    همشون واقعا موردانتظارم هستند اما پرسونا و فاینال بیشتر مخصوصا پرسونا . پرسونا ۵ که عالی بود . ببینیم اتلاس ایندفعه چه آشی پخته برامون .

    Alone Warrior ( Goodbye)snowgirlvitto corleone
  • Black Myth: Wukong+Rise of the Ronin

    هر دو عالی بنظر میان

    Alone Warrior ( Goodbye)vitto corleone
  • به avowed امید زیادی ندارم ؛ نهایتا یه بازی متوسط میشه

    LeroxAlone Warrior ( Goodbye)
  • Niyou7 گفت:

    خیلی خفنن،اگه همین سال بیان و تاخیر نخورن همشون،عالیه🎈

    Alone Warrior ( Goodbye)
  • قطعا فقط Final Fantasy و dragon age هستن که بالاتر از بقیه ان…

  • Alireza black گفت:

    Rise of ronin قطعا بیشترین نمره رو میگیره از هر نظر
    بهرحال مثل مایکرو نیست عرضه یه بازی انحصاری که خوب در بیاد رو نداشته باشه
    این همه استارفیلد استارفیلد و تبلیغات الکی کردن اخرشم شد این
    هلبلید هم که ۸ ساعته و خنده داره
    کال آف ها هم که گند زدن ….
    ایندیانا جوینز هم اول شخص زده اینقدر ……..
    بازی اساطیری نایتی داگ بیرون بیاد تا دنیا شگفت زده بشه مثل همیشه از قدرت سونی در بازیهای خاص و انحصاری

    Alone Warrior ( Goodbye)Viboro𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈ
  • یه حسی بهم میگه امسال بازی های موفق تری نسبت به سال قبل عرضه میشن

    Alone Warrior ( Goodbye)
بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴ - گیمفا