یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند
یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند
یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند
یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند

یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند

علیرضا محمدی
۱۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند

حواشی مربوط به بازی محبوب Palworld در کنار موفقیت‌های آن ادامه دارد و حالا، یکی از توسعه‌دهندگان استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) اثر مورد بحث را به سرقت ادبی متهم کرده است.

نکات برجسته

  • توانایی Palworld در شکستن رکوردهای بسیار، بازی را در کانون توجهات قرار داده و واکنش‌های زیادی را برانگیخته است.
  • بسیاری بر این باورند که پایه‌های بازی بر اساس سرقت ادبی ساخته شده‌اند.
  • توسعه‌دهنده‌ای نیز از استودیوی ناتی داگ مدعی شد که سازندگان این بازی در حال تقلب هستند.

بازی Palworld بحث داغ سال ۲۰۲۴ است. محصول مورد بحث به لطف عملکرد خیره‌کننده خود در کمتر از یک هفته، حالا پس از PUBG، در رتبۀ دوم بیشترین پلیرهای همزمان تاریخ استیم (Steam) قرار دارد که یک دستاورد بی‌نظیر محسوب می‌شود و با ۱.۸۵ میلیون پلیر همزمان در اوج، تمامی رتبه‌های برتر استیم را کنار زده.

در میان موفقیت‌های به دست آمده، این بازی باعث ایجاد بحث‌هایی در مورد سرقت ادبی و استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی شده است، به طوری که یک توسعه‌دهنده از استودیوی ناتی داگ ادعا می‌کند که Palworld به طرزی غیراخلاقی توسعه یافته.

چرا مهم است: از همان ابتدا به Palworld لقب «پوکمون با اسلحه» داده شد، اما پس از موفقیت فعلی آن، سرقت ادبیِ ظاهراً آشکار، به اندازه گذشته خنده‌دار نیست.

پیام منتشر شده توسط PeterOvo5 را در پایین مشاهده می‌کنید:

برنامه‌نویس ناتی داگ می‌گوید که ساخت یک بازیِ خوب سخت است، بنابراین Palworld به نوعی «تقلب» می‌کند. به نظر می‌رسد که برنامه‌نویس دیگری نیز از او حمایت کرده.

واقعاً شرم‌آور است، حداقل قبل از متهم کردن آن‌ها منتظر اثبات این «تقلب» باشید.

به دنبال این اظهارات جنجالی، توسعه‌دهنده ناتی داگ توییت خود را حذف کرد. با این حال، او نوشت که به نظر می‌رسد موفقیت Palworld علی‌رغم عدم وجود مدرک ظاهری، نتیجه تقلب باشد. برنامه‌نویس مورد بحث در توییت خود گفته بود:

آن‌ها به نحوی تقلب می‌کنند، من فقط نمی‌توانم به طور دقیق مشخص کنم که چگونه.

جای تعجبی ندارد که Palworld در حال حاضر با فرنچایز Pokemon مقایسه می‌شود. این بازی همچنین اولین تلاش برای ساخت یک محصول شکار هیولا نیست و طراحی‌های زیبایی دارد که برای تمام مخاطبان جذاب به نظر می‌رسند.

این وضعیت به حدی بحث برانگیز شده که هنرمندانی که روی این بازی کار می‌کنند اکنون تهدید به مرگ می‌شوند. مدیرعامل استودیوی پوکت‌پیر (Pocketpair) گفت:

ما در حال حاضر علاوه بر تهدید به مرگ شدن، نظرات توهین‌آمیز بسیاری را علیه هنرمندان خود دریافت می‌کنیم.

با این حال، مدیرعامل این ادعاها را به طور کامل رد کرد و اظهار داشت که تمام مواد مربوط به Palworld توسط او و تیمش ایجاد شده است.

همانطور که کاربر توییتر (پلتفرم اجتماعی X)، byofrog، اشاره کرده، به نظر می‌رسد Palworld از مدل‌های دقیق Pokemon بهره می‌برد، ولی اتکای پوکت‌پیر به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در گذشته کمکی به این استدلال نمی‌کند.

با این حال، پیگیری تمام این موارد بر عهده شرکت نینتندو (Nintendo) و استودیوی گیم فریک (Game Freak) خواهد بود.

شاید آنها برادر هستند؟

byofrog

توسعه‌دهنده ناتی داگ به توییت byofrog اشاره کرده است تا نکته خود را بهتر برجسته کند. با این حال، بسیاری احساس می‌کنند که یک توسعه‌دهنده باید بیشتر تشویق‌کننده یک تیم موفق باشد، به ویژه تیمی که تهدید به مرگ شده‌اند.

با وجود جنجال‌ها، Plaworld بدون شک بزرگترین موفقیت سال ۲۰۲۴ است. این بازی ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند سلاح‌ها و عناصر MMO را در بر می‌گیرد تا خود را از Pokemon متمایز کرده و به یک فرمول برنده تبدیل شود.

تا امروز، بیش از ۷ میلیون واحد از این بازی به فروش رفته است. اوج تعداد بازیکنان همزمان آن نیز به ۱.۸ میلیون نفر رسیده و بسیاری امیدوارند که این موفقیت پس از کیفیت پایین بازی‌های اخیر Pokemon، زنگ خطری برای استودیوی گیم فریک باشد.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

MincraftOverlordᚱ.ᚻیه گیمر سادهfanboy hunterevgeny grinkoمترسکRezaHELLO.BROTHERSایسگاه ۵جان قماربازARSHIAAAAManny Calaverajustgamexb人Acker益man人Babayagaامیر پورحسینیjohn117NOCT FOR GAMEFACharlie Chaplinmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند
یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند
یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند
یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند
یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند
یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • منطق یک استودیوی سونی رو مشاهده می کنید ؛ دیگی که واسه من نجوشه واسه بقیه م نباید بجوشه

    Desert KingMincraftهیربدRICKܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )Error404gamepassbozorge(در غم غیبت Ezio😔)Leper Kingکاکاسنگیmore
  • دوستان میشه یه سایت معتبر برای خرید اکانت ظرفیت ۲ معرفی کنین؟ اخه چند ده نفر دیدم که از بعضی سایتا خرید کرده بودن و کلاهبرداری شده خداروشکر از اون سایتی که از بقیه کلاهبرداری کرده نخریدم الان چشمم ترسیده بنظرتون از کدوم سایت بخرم؟

    MincraftODEsaeed KhARSHIAAAAkiller of trolls✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧SquestionBrainiac
  • GOD OF WAR 3 گفت:

    جای خجالت داره که آدم تو ناتی داگ کار کنه و بعد به یک بازی دیگه حسودی کنه . اصلا فرضا تقلب کرده باشن و کاملا بازیشون کپی پوکمون باشه به شما چه ربطی داره ؟

    MincraftOverlordمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)یه گیمر سادهLeper KingکاکاسنگیمترسکHELLO.BROTHERSابومسلمخیار در شوک عظمت سیامک انصاری از بایاmore
  • به نظرتون اگه بازی به این موفقیت الآنش نمی رسید ، بازم به این جرائم متهم میشد ؟!
    چون سرقت ، به هر حال سرقت هست !

    MincraftOverlordمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Leper KingکاکاسنگیHELLO.BROTHERSخیار در شوک عظمت سیامک انصاری از بایاایسگاه ۵ARSHIAAAA人Acker益man人more
  • حالا اگه شکست می‌خورد، دیگه کسی نمیدونست «سرقت ادبی» یعنی چی؟ چه برسه کسی گردن بگیره
    بعضیا فقط موقع موفقیت یه بازی، لب و دهن پیدا میکنن
    موفقیت بازی = کپی بودن
    شکست بازی = اشتباه سازندگان

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Leper King∞人Acker益man人NOCT FOR GAMEFAub fanحصینHosoHesamBrainiacmore
  • mojy_star گفت:

    مثل اینکه این بازی خیلی هارو ناراحت کرده
    واقعا چرا یه بازی بی نام نشون که رایگان هم نیست تونسته تو یه هفته انقدر سرو صدا به پا کنه و انقدر بفروشه ؟! یه مقاله براش لازمه که چرا یک سری از بازی ها یه دفه ای میترکونن و یه سری دیگه که تعداد زیادی هم هستند با شکست مواجه میشن ؟ دلیلش چیه ؟ فان بودن ؟ ایده ی ناب داشتن ؟ بولد شدن توسط یک سری افراد ؟ مکانیزم و سبک جدید داشتن ؟

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)BrainiacLeper KingMahdi SamMr abdGOD OF WAR 3Tom
  • نمیتونی بازی بسازی یا نمیخوای هزینه صرف بازی ساختن کنی, چرا انقدر فشار میخوری دیگران یه بازی میسازن. فکر کنم الان زمان last of us part 1 remake remaster deluxe complete edition شده( نگران نباش اگر لست ۱ ریمیک رو داشته باشی فقط ۱۰۰ دلاره). یه لست اف اس انلاین میخواستی بزنی اونم نتونستی میای چرت تو پرت هم تحویل میدی. یکی تو فن بوی داری یکی اون کالاف. بازی لست انلاین از زمان لست ۱ سر زبون بود میزنه کنسل میکنه این فن بوی هاش میگن چه خوب شد.

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ArsalanEghrariLeper KingHamedMahdi SamMr abdjustgamexbTommatinesfsnowgirlmore
  • Master blade گفت:

    هه ناتی داگ ابرشاهکار ساز عالم به این حسودیش شده 🤣
    بعله دیگه وقتی تو یه هفته رکورد همه بازی هاتو بزنه بایدم سوزشی بشی

    ✅ رسمی : عنوان Palworld تنها در ۵ روز موفق به فروش ۷,۰۰۰,۰۰۰ نسخه ای شد !

    🎮 این میزان فروش تنها در Steam محاسبه شده و میزان فروش بازی در پلتفرم Xbox اعلام نشده است

    💢‌ جالبه بدونید عنوان Pokémon Legends Arceus شرکت نینتندو، در یک هفته تنها موفق به فروش ۶.۵ میلیون نسخه شد «کپی پوکمون پوزه خود پوکمون به خاک مالید»

    ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Leper KingNimaMr abdMinecrosoftایسگاه ۵justgamexbHitasepmore
  • تیتر زدن رو ببین خدایی :))
    ۱ نفر از ۸۰۰ توسعه دهنده ناتی داگ از طرف خودش تو صفحه شخصیش یه حرفی زده بعد پاکش کرده، حالا شد حرف “استودیوی ناتی داگ” ؟!😂 خیلی هم عالی.

    Leper KingNimaMahdi SamarminMr abdMinecrosoftKratosامیر پورحسینیCharlie ChaplinDADDY PARTiSANmore
    • 🔶 (𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰): میبینی خیلیا هم که منتظر پخ هستن تا ناتی داگ رو هیت یا ترول کنن

      Yuki Yashida
      • اون Eternal Man آفتاب پرستی بیش نیست
        ادعای منطقی بودن میکنه ولی خودش از صد تا ترول ، ترول تره

        امیر پورحسینیشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )
        • 🔶 Ezio (در انتظار گیمپلی از Marvel’s Wolverine): والا تا جایی که من دیدم این همش ترول بوده یک کامنت منطقی ازش ندیدم

          Yuki Yashida
          • کلا فشاریه
            فکر کن اونقدر وضعت خراب باشه یه کارمند رو نسبت بدی به یه استودیو و کل شرکت و از دکل یه ایندی که انحصاری هم نیست و به سلیقت هم نمیخوره بالا بری

            امیر پورحسینی
            • 🔶 Ezio (در انتظار گیمپلی از Marvel’s Wolverine): چه توقعی داری از اینا داداش، چهار پنج نسله که از این چیزا ندیدن فروش بالائو، جایزه و این چیزا از بس مایکروسافت و بازیاش نگرفتن براشون جدیده برا همین دارن بوقو کرنا میکنن زیر هر پستی از این بازی دارن تخلیه میکنن خودشونو، ولی ما برامون عادیه این چیزا چون سونی از لحاظ فروش، جایزه، افتخار همه چی بارشو بسته چند نسله که بسته، اینا هم مجبورن از دکل یک بازی ایندی تازه اونم به قول تو که فرست پارتی هم نیست و انحصاری هم نیست بالا برن

              🔸بعدم بهت قول میدم این بازی به مرور بادش میخوابه درسته آفلاین هم داره اما همه بخاطر حالت آنلاینش خریدن این یعنی چی یعنی این بازی مثل یک بازی سرویس محور باید دائم ازش پشتیبانی بشه دائم محتوا براش بسازن یک استودیو به این کوچیکی مطمئنا نمیتونن از پسش بربیان، میخوام بگم ناتی داگ هم اگر لست آنلاین رو عرضه میکرد مطمئن باش دوبرابر این بازی فروش میکرد اما ناتی داگ فهمید یک بازی آنلاین و سرویس محور نیاز به پشتیبانی مداوم داره تازه ناتی داگ با اون همه کارمند گفت نمیرسن بازی رو پشتیبانی کنن این که یک استودیو مستقل کوچیک هستش که تازه با کپی پیست انقدر فروش کرده که رسما سواستفاده و سرقت ادبی کرده

              Yuki Yashida
    • Mahdi Sam گفت:

      کلا تیترای سایت یه مقدار زرد شده این روزا

      شاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)BrainiacLeper King
  • آقای نظری نمیتونین تیتر رو عوض کنین
    چون استودیوی ناتی داگ بیانیه صادر نکرده که ، یک برنامه نویسش اظهار نظر کرده ، اینجور تیتر های کلیک بیتی در شان سایت نیست ..
    اخیرا زیاد شدن ، کمترش کنین !

    در مورد اظهار نظر ایشون ، خودش میگه نمیدونم چجوری ولی دارن تقلب میکنن 😂🤌 یعنی چی ؟!

    در مورد تقلب کردن یا نکردنش ، گیرم اصلا تقلب میکنن ، اون بازی ها و استودیوهای بی عرضه ایی که نتونستن ولع بازار به این گونه بازیها رو کشف کنن و الان با موفقیت این استودیو در حال سوزش هستن که به در و دیوار میزنن ، اگر عرضه داشتن باید خودشون این پتانسیل رو کشف میکردن ،حالا یکی کشف کرده ،بر ضدش شدن !!!! عجیبه

    ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Fire walk with meNimaMahdi SamKratosعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)DADDY PARTiSANHosoolliemore
  • A.Off گفت:

    Palworld یه جورایی از محبوبیت پوکمون برای فروشش استفاده کرده. حتا موفقیتش رو تا حد خیلی خیلی زیادی میشه به محبوبیت سری پوکمون ربط داد. پوکمون یه سری ۳۰ سالست که چندین چند برنامه تلویزیونی، انیمه، سریال ، لایو اکشن، کمیک، پارک تفریحی، خط تولید عروسک، فستیوال های بزرگ و…. خیلی چیز های دیگه داره و این محبوبیت پوکمون با تلاش های سازنده اتفاق افتاده اینکه Palworld شبیه پوکمون هیولا ها و مکانیزم هاشو میسازه مشکوک به اینکه می خواد از این محبوبت پوکمون استفاده کنه تا بازی خودش رو بفروشه. اگه سازنده ها از بازیشون اطمینان داشتن بهتر بود طراحیشون رو کمی بیشتر متفاوت میکردن که در نگاه اول Palworld شبیه یه نسخه جدید از پوکمون بنظر نیاد و اینقدر بهشون انتقاد نشه.

    Leper Kingevgeny grinkoMr abdایسگاه ۵.killer of trollsعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)Charlie ChaplinsnowgirlMonkey D. Tripmore
    • bbb103 گفت:

      نینتندو فن در حال فشار خوردن از فروش ۷ ملیونی یه بازی ایندی ۲ روز بعد نینتندو فن در حال جا زدن خودش جای انسان فهمیده و دوست داره ایندی ها :)) این زمانا فرق ما پی سی بازا با شما کنسول پلیرا مشخص میشه ما از موفقیت کسی فشار نمیخوریم !!!!

      Unknownܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓLeper KingA.OffYuki Yashidakiller of trollsایسگاه ۵justgamexb
      • A.Off گفت:

        چرا من باید از فروش بازی فشار بخورم؟ فروش ۷ میلیونی در مقایسه با فروش پوکمون عددی حساب نمیشه ! آخرین نسخه پوکمون که فروش بدی هم داشته ۲۴ میلیون نسخه بوده
        من از این انتقاد دارم که بازی خیلی از محبوبیت پکمون استفاده کرده و این رو حتا یه آدم نا آشنا با پوکمون هم درک میکنه
        به من هیت می دی اما حداقل من یه استدلال و دلیلی برای حرفم میارم شما اگه اگه کلمه فشار رو ازتو بگیری کلا نمی تونین حرفتون رو تموم کنید. نهایت بحث شما به فشار خوری، فشاری شدی، فشار نخور و غیر ختم میشه و در واقع این شما هستید که ارزش یه اثر اوجینال رو نمیفهمید

        UnknownMonkey D. TripLeper KingProfessor genki
        • bbb103 گفت:

          داداش ۳۰۰ تا کامنت دادی ۲۹۹ تاش تنفرت از سازنده این بازی رو گفتی و اینکه دزدن اگه این فشار خوردن نیست پس چیه خود پاسکال هم از قبر بکشیم بیرون کامنت تو رو بخونه فشار رو تایید میکنه !

          A.Off
          • A.Off گفت:

            بهش میگن گفتن حقیقت اما انگار خیلی ها از اینکه من یه فکت رو میگم بدشون میاد و فشاری میشن
            ببخشیدا ولی یه آدم کور هم می تونه بفهمه طراحی های این بازی تا حد خیلی زیادی کپی شده از پوکمون هستن و این کار فقط برای این بوده که از محبوبیت پوکمون استفاده کنن
            من ده بار گفتم بازی گیم پلی متفاوتی داره ولی مشکل اصلی اینکه طراحی های هیولا ها رو کپ پوکمون در اوردن. آدم در مواجه با این بازی اولین حسی که داره اینکه این بازی یه نسخه جدید از پوکمونه تا یه بازی مستقل و اورجینال

            دیدی گفتم کلمه فشار رو ازت بگیری دیگه دو جمله حرف هم نمی تونی کامل کنی 😂

            • bbb103 گفت:

              حقیقتی در کار نیست ! نینتندو به کسی امون نمیده همه میدونن اگر تا الان دهنشون بسته مونده دلیل داره نمیتونن شکایت کنن چون دزدی صورت نگرفته !
              شما چنتا کامنت پایین تر میای گناه نینتندو رو میشوری که از دراگون کوست کپی محظ زده میگی اشکال نداره و ماله گذشته بود خوب اینم ۱ سال دیگه میشه ماله گذشته اینم اشکالی نداره
              مشکل شما اینه نمیخوای بفهمی نینتندو خودشم پاش گیره بره دادگاه سر پوکمون یکیش میکنن دهنش بستتست مال این حرفا نیست چون خودشم دزده !

              A.Off
              • A.Off گفت:

                تو حرص نخور 😂
                تو کالا تو باغ نییستی و هیچی نمیدونی. من مطمئنم تا قبل از Palworld خیلی ها نمی دونستن پوکمون چیه! دراگون کوئست هم من درست گفتم و این حقیقته! این که نیم تونی کمی بفهمی مشکل خودته، خود دراگون کوئست هم از پوکمون الهام گرفته کی بوده که بگیم پوکمون بخاطر محبوبیت داراگون کوئست به موفقیت و محبوبت رسید؟ هیچ وقت چون این دوتا تو دوسبک و هدف جدا فعالیت میکنن!

                نینتندو دزده 😂! واقعا برو یه نوار مغز بگیر

                باشه تو با این چرتو پرت گفتن هات خوش باش چون من هر چقدر حرف بزنم تو قرار نیست هیچی رو قبول کنی!

                • bbb103 گفت:

                  داداش من از زمان gameboy تا خود wii تموم محصولات نینتندو رو دارم ! میخوای عکس بزارم؟ من ۳ تا نسخه فقط ds دارم زمانی که من ds خریدم به زور از دوبی شما وجود خارجی نداشتی :))
                  زمانی که من ۳ds جیلبیریک کردم شما نمیدونستی کنسول وجود خارجی داره !
                  حالا هرجور مایلی فکر کن من فقط فن نیستم همین و واسه یه کمپانی خودمو گول نزدم

      • چی باعث شده فک کنی ما ایندی بازی نمیکنیم ؟ دیگه اینو به نینتندو فن نگو که واقعا زشته نینتندویی که مهد بازی ایندیه ، اصلا چی باعث شده خودتو بالاتر از بقیه بدونی ؟ نهایت افتخارت بازی کرکیه پی سی پلیر ، اگر تو قضاوت میکنی چرا ما نکنیم ؟

        A.Off
    • البته ناگفته نماند که اکثر هیولاهای پوکمون هم شبیه سری بازی Dragon Quest بودند. و جدا از اون کلی از این مدل الهامات و گاها تقلیدها در گیمهای دیگه هم داشتیم و نمیتونیم تنها دلیل موفقیت Palworld رو شباهتش به پوکمون درنظر بگیریم. یک نکته‌ای که خیلی‌ها بهش توجه نمیکنن، اینه که بازی‌های Survival بی نهایت روی پیسی و استیم محبوب هستند. و همچنین در اینکه این بازی مدام ترند شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها هم هست بی تاثیر نیست. وگرنه من یادم نمیاد بازی‌ای هرروز peak جدیدی ثبت کنه برروی استیم بدون آپدیت تازه‌ای. این صحبت‌های پیاپی درمورد بازی در رسانه‌ها و میان کاربران یکی از دلایل این رکوردهای عجیب هم هست. بدجور ترند شده بازی. قیمت بازی و درکل فان بودنش هم دلایل دیگه هستن.
      کلا کلی فاکتور در محبوبیت بازی دخیل بوده و هیچکس هم انتظار چنین چیزی رو نداشت. حتی خود سازنده بازی.

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)BrainiacA.Off
      • A.Off گفت:

        اینکه هیولا های پوکمون الهام گرفته شده از دراگون کوئست بودن مال زمان خیلی وقت پیشه و وقتی پوکمون اومد با دراگون کوئست مقایسه نمی شد و محبوبیت پوکمون جدا از سری دراگون کوئست بود و در آینده سری دراگون کوئست هم الهاماتی از پوکمون گرفت اما این دو بازی چه در آینده و چه در شروع مسیر های متفاوتی رو شروع کردن اما این قضیه برای Palworld درست نیست و بازی از محبوبیت پوکمون استفاده کرده. بازی Palworld واقعا بازی متفاوتیه و گیم پلی بازی الهام گرفته شده از پوکمونه من بحثم اینکه سازنده از طراحی پوکمون استفاده کردن و این می تونه فقط برای این باشه که از محبوبیت پوکمون برای فروش استفاده کنن . می تونستن خیلی راحت از یه طراحی متفاوت برای هیولا ها و پوکمون بال استفاده کنن تا اینقدر بهشون انتقاد وارد نشه اما سازنده این کار رو نکردن

        Manny Calavera
        • میدونم چی میگی و تا حدی قبول دارم. فقط میگم که محبوبیت این بازی تنها به پوکمون وابسته نبوده و کلی فاکتور دخیل بوده. که البته شباهت پوکمون هم دلیل مهمی بود. به قول یکی از اعضای دیجیتال فاندری، این بازی Ark هستش با کرکترهای پوکمون. تازه بازی‌های قبلی این شرکت هم پر از چنین کارهایی بود. از طراحی هالو نایت هم تقلید کرده بودن.
          جدا از همه اینها، بازی سه سال پیش معرفی شده بود و تریلر داده بودن. همون موقع ولی گیری بهش ندادن چونکه هیچکس فکر نمیکرد بتونن چنین موفقیتی کسب کنن. ولی الان از زمین و زمان نظرات متفاوت نسبت بهش وجود داره و نمیتونیم پیشگویی کنیم که آینده چه اتفاقی براش میفته.

          A.Off
  • Parsmira گفت:

    سوزش محظ – هرچی بیشتر میشه آمار فروش اینا بیشتر میسوزن…!

    Leper Kingایسگاه ۵justgamexbCharlie ChaplinGOD OF WAR 3killer of trollsRezaA.OffJack Carvervb-ownermore
  • دوستان احتمال اومدن این گیم به پلی استیشن هست
    رییس بازی های مستقل پلی استیشن توی توییتی در جواب به پرسش ی نفر که گفته این برای پلی استیشن میاد یا نه ، گفته بله
    پ.ن : الان میگن مارو متهم میکنید ، بشینین تا بیاد روی پلی استیشن 😅😅😅

  • bbb103 گفت:

    شعور و شخصیت اعضای سونی مشخص شد
    خاک بر سر کسی که از فروش یه بازی ایندی فشار بخوره اون شخص دشمن واقعیه این صنعته

    A.OffYuki Yashida
  • Alex گفت:

    کاری نه به موفقیت های بازی دارم نه به این حواشیش
    ولی اینایی که ازش دفاع میکنن ۹۹ درصد حتی فن اینجور بازی ها هم نیستن
    تنها دلیل دفاعشون به خاطر اینه که بازی فقط رو ایکس باکس و PCعه که تازه اونم چندین بار اشاره شده قراردادی بینشون بسته نشده صرفا سونی نذاشته بازی بیاد به واسطه ارلی اکسس بودن

    A.OffODEYuki Yashida
  • Lu Bu گفت:

    ««آن‌ها به نحوی تقلب می‌کنند، من فقط نمی‌توانم به طور دقیق مشخص کنم که چگونه »»
    😐😐

    NOCT FOR GAMEFAمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Leper KingMahdi SamKratosBrainiacIliyaStiCheSGOD OF WAR 3MR147more
  • چند روز دیگه نینتندو هم فشار میخوره که اینقدر فروش رفته می‌ره شکایت می‌کنه .
    جان خودتون ول کنید بازی خوبی هست اما اگه در دراز مدت ایونت های جدید اضافه نشه و مشکلات بازی حل نشه قطعاً افت پلیر خواهد داشت البته هنوز توی مرحله بتا هست .
    درمورد تیتر هم چرا خودتون میخواید دعوا راه بندازید یه نفر بی نام و نشون از استودیو ناتی داگ این حرف رو زده حالا کل استودیو مقصر شد فقط هم گیم فا اینجوری هست

    A.Off
  • Dastan گفت:

    فورنایت هم میگفتن تقلید از پاپجی هست حتی فکر کنم سری این رفت دادگاه شکایت کننده ها به جایی نرسیدن
    برید فیلم سوشیال نتورک رو ببنید در مورد ساخت فیس بوک هست که چطور سرش شکایت میشه
    وقتی ایده داشته باشه ولی نتونی عملی کنی و یکی دیگه تونسته همچین کاری کنده باید ببندیش

    killer of trolls
  • نه دا فشار چیه بهترین استودیوی تاریخ بشری یعنی ناتی دااااگگگ که فشار نمیخوره 😂😂😂 باز خوبه تیتر رو عوض کردین 😂😂

    ArsalanEghrariYuki Yashida
  • خب وقتی نمیدونی چطوری تقلب میکنن چی میگی اصن خودت فهمیدی؟

    Leper King
  • Doctor گفت:

    این که یه استودیوی کوچیک مظلوم پشتشه واقعا یعنی چی تهدید در حد مرگ!
    درمورد این آقا هم واقعا میخوام ببینم نظرش درمورد foamstars چیه اگه بحث ، فقط سر تقلب باشه

    BrainiacLeper KingYuki YashidaMahdi Samkiller of trollsMR147
  • dragonborne گفت:

    نمی دونم چرا جدیدا یک بازی موفق از استدیو های کوچک تر و ناشناخته تر میاد، بازی ساز های استودیوهای بزرگ تر میریزن سرش. زمانی که بالدرز گیت ۳ منتشر شد چندتا از بازیساز های شرکت‌های دیگه که فکر کنم یکیش از یوبیسافت بود کلی داخل توییتر به بازی حمله کردند که حتی این خبر کلی داخل رسانه های خارجی سر و صدا به پا کرد که ign هم بهش واکنش داد( حالا بین رسانه های داخلی کسی خبرش هم کار نکرد😐) بعد این هیتای مسخره نمی دونم چیه که هی به بازی میدین. از کامنتای هیترا این بازی معلومه که حتی ۲ دقیقه از بازی هم ندیدن ولی هی می خوان بگن از پوکمون کپی کرده که به خیال خودشون بتونن حرفشون را به کرسی بشونن. یه بازی فانه که میتونه آدم را سرگرم کنه دیگه از یک اثر که برای سرگرمی ملت کار شده چه انتظاری داری؟! حتی اگر ایدشون هم کپی از پوکمون بوده، تونستن ازش خوب استفاده کنن و یک اثر که برای گیمرا سرگرم کنندست را درست کردند.

    Doctor
  • sarjukhe گفت:

    من خیلی عذرخواهی می کنم از این سازنده گرامی که ما به دزدی ۱۰ دلاری ناتی داگ تن ندادیم به جاش ۳۰ دلار دادیم Palworld خریدیم

    ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓA.Off
  • خب یه الهامات از پوکمون داشته و بازی سرگرم کننده ای هست (نسبتا) وفروش خوبی داره. ولی از طرفی فشار می خوره، از طرفی راست میگه

    A.OffAlone Warrior ( Goodbye)
  • john117 گفت:

    کپی فورزا رو یوبیسافت زد صدای هیچکی در نیومد به به چه چه هم کردن.این بازی تفاوت های زیادی با پوکمون داره مخصوصا تو گیمپلی. ولی اینجا نگران ها همه صداشون درومده

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)BrainiacLeper KingYuki YashidasorenaMahdi Sam∞killer of trolls
  • سونی وقتی از موفقیت بقیه فشار میخوره :

    Yuki Yashida
  • الاناس که راکستار و کپکام هم ازشون شکایت کنن🤣

  • Mr abd گفت:

    بابا حالا نسوزین شما،یکی بیاد اینارو باد بزنه

    A.OffYuki Yashida
  • Mr abd گفت:

    بنظرم ناتی داگ بجا اینکه ریمیک یا ریمستر بسازه یا کارمنداش ۲۴ ساعته تیکه بپرونن به استودیو ها دیگه اگه برن رو پروژه ها خودشون کارکنن سود بیشتری داره براشون

    Yuki Yashida
  • Mahdi Sam گفت:

    فشار؟ فشار چیه، من که دارم می‌رقصم!

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Yuki Yashidakiller of trolls
  • Unknown گفت:

    سازنده دنبال این نیس که کی انتقاد میکنه.مهم فروش و پولیه که میگیره (=_=)

  • تهدید به مرگ شدیم!
    جدیدا هرکی هر غلطی میخواد میکنه بعد با گفتن تهدید به مرگشدیم و
    گزارش دادیم میخواد جو رو به نفع خودش برگردونه نه عمو قول بهت میدم هیچ کس حاضر نیست بخاطر شرکت نینتندو یا هر شرکت دیگه ای بره آدم بکشه فقط شماها میتونید سوواستفاده کنید

  • Reza PM گفت:

    الان اگه انحصاری سونی بود هم همینارو میگفتی؟😂

    A.Off
  • با اینکه هیتر سفت و سخت پوکمونم و طبیعتاً با این بازی اصلا حال نکردم ولی در کل هیچ چیزی بخودی و بی جهت معروف نمی شه و حتماً سازنده ها یه کاری کردن که بازیشون کلی فروش داشته و از این ور گیمرا کلی خوششون اومده ازش.

    A.Off
  • Fel lord گفت:

    درسته. حق میدم بهش. بازی که بر اساس ایده های دیگران اما به صورت درست در کمترین زمان و کمترین بودجه تولید شده و موفقیت عظیمی رو به همراه داشته. طبیعی است که توسعه دهندگان ناتی داگ که ۶ سال صرف ساخت یک بازی می‌کنند و اندازه همین فروش دارند.

  • Rame گفت:

    چ رفتار ناپخته ای!
    شما برید رو بازی های خودتون کار کنید نگران گیمرا هم نباشید هرکی خریده دلیل داشته

یکی از سازندگان ناتی داگ Palworld را به تقلب متهم می‌کند