Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت
Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت
Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت
Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت

Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت

علیرضا محمدی
۲۲:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت

استودیوی لاریان (Larian Studios)، سازنده Baldur’s Gate 3، معتقد است که سرویس‌های اشتراکی برای صنعت ویدیو گیم مضر هستند.

نکات برجسته

  • بنیانگذار استودیوی لاریان چندان علاقه‌ای به سرویس‌های اشتراکی ندارد.
  • او معتقد است که این خدمات بر صنعت بازی تأثیر منفی خواهند گذاشت.
  • سوئن وینک (Swen Vincke) همچنین تایید کرد که هیچ یک از بازی‌های استودیوی لاریان در هیچ سرویس اشتراکی منتشر نخواهد شد.

استودیوی یوبیسافت (Ubisoft) اخیراً در مورد تأثیر رو به رشد کتابخانه‌های دیجیتال و خدمات اشتراکی صحبت کرده است. رئیس این شرکت فرانسوی از گیمرها خواست تا به عدم مالکیت بازی‌ها عادت کنند.

این بیانیه مورد توجه بسیاری قرار گرفت و سوئن وینک، بنیانگذار استودیوی لاریان، پاسخی را به دنبال داشت. او می‌گوید که محتوا از همه‌چیز مهم‌تر بوده و ادعا می‌کند که استودیوی او هرگز بازی‌ها را در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد داد.

چرا مهم است: در حالی که خدمات اشتراکی برای مصرف‌کننده عالی هستند، بسیاری از توسعه‌دهندگان معتقدند که باعث افت کیفیت محتوا خواهد شد، چرا که استودیوها تلاش می‌کنند تا در میان تعداد زیادی از پیشنهادها برجسته شوند.

سوئن وینک معتقد است که اگر خدمات اشتراکی به مدل غالب تبدیل شوند و گروهی از مردم تصمیم بگیرند که چه چیزی به بازار عرضه شود، به دست آوردن بازی‌های خوب بسیار سخت خواهد شد. او بیان کرد:

آینده بازی‌ها هر چقدر هم دست‌خوش تغییر شود، محتوا همیشه پادشاه خواهد بود. اما اگر اشتراک به مدل غالب تبدیل گردد و گروهی منتخب تصمیم بگیرند که چه چیزی به بازار عرضه شود و چه چیزی نه، دریافت محتوای خوب بسیار سخت‌تر خواهد شد.

او معتقد است که اشتراک‌ها همیشه به سمت تجزیه و تحلیل هزینه/منفعت از سوی شرکت‌ها هدایت می‌شوند و در درجه اول بر حداکثر کردن سود متمرکز هستند.

این موضوع باعث می‌شود تا بازی‌های کوچک، سخت‌تر به موفقیت برسند و جذابیت فعلی سرویس‌هایی مانند ایکس باکس گیم پس از بین برود. نتیجه نهایی در چنین صنعتی می‌تواند این باشد که بازی‌ها بر اساس مطالبه‌های سرویس‌های اشتراکی ساخته خواهند شد.

سوئن وینک ادعا می‌کند که هیچکس چنین شرایطی را نمی‌خواهد، زیرا محتوا همیشه پادشاه خواهد بود. سازنده مورد بحث مطمئناً به نکته جالبی اشاره کرده که با توجه به تجربه و موقعیتش در این صنعت، قابل تأمل است.

شما بازی‌های ما را در سرویس‌های اشتراکی پیدا نخواهید کرد. ممکن است این خدمات در دید بسیاری از توسعه‌دهندگان فرصتی برای ساخت بازی‌هایشان باشد و من مشکلی با این موضوع ندارم. فقط می‌خواهم مطمئن شوم که اکوسیستم فعلی دیگر نمی‌میرد، زیرا بسیار ارزشمند است.

در گذشته، سوئن وینک تایید کرده بود که Baldur’s Gate 3 را روی ایکس باکس گیم پس قرار نخواهد داد. او در پایان آخرین مصاحبه خود، این رویکرد را تکرار کرد و اظهار داشت که موضوع مورد بحث برای تمام عناوین آینده استودیوی لاریان صادق خواهد بود.

او ادعا کرد که این مدل می‌تواند برای بسیاری از تیم‌ها کاملاً فریبنده باشد. استودیوهایی مانند تیم سازنده Lies of P قبلاً نسخه ایکس باکس گیم پس خود را به عنوان یک فرصت هیجان‌انگیز ستایش کرده‌اند، اما بنیانگذار استودیوی لاریان آینده‌ای را نمی‌خواهد که در آن، اشتراک تنها وسیله دسترسی به بازی‌ها باشد.

توسعه‌دهنده امیدوار است که اکوسیستم سنتی بازی‌ها همچنان بتواند مانند امروز رشد کند. با این حال، با وجود سرمایه‌گذاری هر غول صنعت بر روی یک مدل اشتراکی، ترس سوئن وینک ممکن است در آینده‌ای نزدیک محقق گردد.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات پایین به ما اطلاع دهید.

Arcix™ツ`mgs tpp 2015Love story gamesزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )nero son of vO2fanboy hunterpacman remasteredRebel2292CJ of GTA VICharlie ChaplinUNCLE ARTHURDARKSIRENحمیدرضا فروزانKieblackgeraltmilad3dChris redfieldMatin BarkatA.Offmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت
Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت
Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت
Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت
Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت
Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بله برای ناشرهای ثالث ضرر داره
    اما برای ناشری که خودش صاحب سرویس باشه نداره و گیمرها هم بهره میبرن …. یک بازی برد برد برای طرفین محسوب میشه وقتی بازیهای ارائه شده در سرویس کیفیت کافی و لازم رو داشته باشن!

    دکتره گیمفاMahdi Sampacman remasteredViboroمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)CJ of GTA VICharlie ChaplinHesamحمیدرضا فروزانمترسکmore
  • وقتی میبینن بازیشون روند فروشش صعودیه و ادامه‌دار، دیگه چرا تو سرویس اشتراکی قرارش بدن؟!

    Arcix™ツ`زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Mahdi Samمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)fanboy hunterCJ of GTA VICharlie Chaplinحمیدرضا فروزانKieblackChris redfieldmore
  • Daniallox😃 گفت:

    تو اوج فروش بیاد تو سرویس
    منطقیه

    Arcix™ツ`
  • sorena گفت:

    اینام شدن سی دی پراجکت رد بعد ویچر ۳ حالا میخوان چپ و راست راجع به هرچیزی فکت بدن D:
    یوبی سافت حالا یه چی پروند ولی اصلا چنین توانایی داره که بخواد این رویکرد رو جا بندازه ؟ قطعا نداره.
    برای این که سرویس اشتراکی تبدیل به سیستم اصلی کسب و کار در صنعت گیم بشه اول باید پشتوانه ی مالی قدرتمندی وجود داشته باشه، دوم، باید استودیو های زیادی در اختیار یک ناشر قرار داشته باشه که قدرت پشتیبانی مداوم از سیستم رو با بازی های کوچک و بزرگ و در ژانر های مختلف و توانایی خلق آثار با کیفیت داشته باشه. سوم باید سایرین هم انگیزه ای برای مشارکت در این سیستم رو داشته باشند، همکاری سایر ناشران مستلزم این هست که اون سرویس دارای کابران در تعداد چی باشه یعنی چیزی در حد ۱۰۰ میلیون کاربر. این چیزی نیست که از پس امثال یوبی سافت بر بیاد.
    مدل درآمدی یوبیسافت درحال حاضر بر مبنای فروش بازی هست، با این حال بازی هاش در روز عرضه روی یو پلاس هم قرار میگیره اما درصد بسیار کمی از درآمدش از این سرویس هست.
    پایین اومدن کیفیت در سرویس ادعای بی پشتوانه اس و بی اساس هست. این یک مورد بازی ۶۹دلاری که ۱۰۰ تا۲۰۰ ساعت محتوای داره رو ملاک قرار بدیم و با آثاری که محتوای کمتری از این میزان دارن رو به سرویس اشتراکی ربط بدیم فوق‌العاده عوام فریبانه و دروغگویی محض هست. چرا که اکثریت قاطع بازی هایی که هیچ وقت روی سرویس نیامده اند و نخواهد هم آمد محتوای بین ۱۰ تا ۲۰ ساعته دارند.
    بازی ها با توجه به برحسب قیمتی و محتوایی که آرایه میکنن در کنار کیفیت که دارند مورد نقد و بررسی قرار میگیرند و مخاطب هم با همین اصول و اساس تصمیم به خرید یا عدم خرید اون محصول یا سرویس، میگیره.
    در مجموع درحال حاضر فقط ماکروسافت این توانایی رو داره که سیستم کسب و کارش رو به سمت سرویس اشتراکی ببره.
    داشتن منابع مالی زیاد+استودیو های زیاد که در آینده میتونن طی یک سال پوشش سه ماهه ی انتشار رو فراهم کنند و در نهایت جلب نظر سایر ناشرین برای انتشار بازی ها شون روی گیم پس.
    درحال حاضر این سرویس ها صرفا یک گزینه ی اضافه و با هر معیار و ملاکی یک انتخاب عاقلانه در کنار خرید بازی هستند که نمیشه ویژگی های فوق‌العاده اش رو با چهارتا کلمه بی اعتبار زیر سوال برد.اما جای گزین شدند اینا با خرید بازی حالا حالا ها ممکن نیست. در آینده ی نزدیک خرید دیجیتالی فراگیر تر از هر روش دیگه ای میشه.

    ViboroO2pacman remasteredKieblackحمیدرضا فروزانایسگاه ۵geraltGOD OF WAR 3Matin BarkatBlack Swordsmanmore
    • ALIREZA0111 گفت:

      سرویس اشتراکی گیم باید حداقل ۳۰۰ میلیون کاربر داشته باشه تا برای ناشرای بزرگ بصرفه
      ۱۰۰ میلیون کاربر خیلی ناچیزه
      نتفلیکس به تنهایی ۲۰۰ میلیون کاربر داره، دیزنی ۱۵۰ ۱۷۰ میلیون کاربر داره سایر شبکه ها مثل HBO و امازون و غیره بماند
      (اینم در نظر بگیر هزینه و زمان و نیروی کار در صنعت فیلم سازی خیلی کمتر و کوچیک تر نسبت به بازی سازیه)
      ولی مجموع گیم پس و پلاس رو هم ۶۰ ۷۰ میلیون هم نمیشه
      (گیم پس حدود ۳۰ میلیون و پلاس سطح اکسترا و پرمیوم حدود ۱۶ ۱۸ میلیون اگه اشتباه نکنم)

      در رابطه با جمله اخر (درحال حاضر این سرویس ها صرفا یک گزینه ی اضافه)
      بله دقیقا همینطوره، در حال حاضر صرفا یه گزینه انتخابی هستن مثل نتفلیکس و دیزنی هنوز قدرتمند نشدن
      اعمال قدرتی که دیزنی و نتفلیکس بر سینما انجام میدن باعث این وضعیت تاسف بار سینما شده
      و این دقیقا موضوعیه که خیلی ها مثل بنیان گذار استودیو لارین میترسن

      mgs tpp 2015pacman remasteredRezzHesamحمیدرضا فروزانgeraltGOD OF WAR 3Matin BarkatA.OffBlack Swordsmanmore
      • sorena گفت:

        مشکلی که در صحبت های ایشون وجود داره چندین تناقض هست، جا از این که داره موارد خیلی استثنایی رو ملاک قرار میده. در رابطه با آینده نمیشه قطعیت بکار برد، چون اصلا بعید هست که این سیستم تبدیل به جریان اصلی بشه. روش بازی کردن قطعا تغییراتی خواهد کرد و سهم سرویس ها بیشتر میشه بخصوص که غول های صنعت مثل ماکروسافت و انویدیا وو دارن رو این بخش سرمایه گذاری کلان میکنن. اما تصورات غیر واقعی مثل این چیزا که سرویس ها جای گزین خرید میشن و نمی‌دونم بخاطر سرویس ها بازی ها بی کیفیت میشن دیگه یکم زیادی کم شماری گیمر هاست، من فکر نمی کنم گیمر ها آنقدر کم عقل و احمق باشن که از چیزی که به ضرر شون هست حمایت بکنن و عضو اون بشن! اگر سرویسی بتونه نیاز ها رو برآورده کنه و کیفیت رو حفظ کنه چرا نباید ازش حمایت کرد؟ چون یه سری خوششون نمیاد و ناراحت میشن ؟.

        O2حمیدرضا فروزانایسگاه ۵GOD OF WAR 3Matin BarkatCambyses The ThirdMinecrosoft.Brainiac(خداحافظ)ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
        • ALIREZA0111 گفت:

          (در رابطه با آینده نمیشه قطعیت بکار برد)
          متاسفانه سرویس های اشتراکی در سایر صنعت های سرگرمی بسیار اسیب زا بودن چه در سینما و چه در موسیقی یا سایر بخش های سرگرمی
          پس سرویس گیم پس و پلاس چیز جدیدی نیست، قبلا وجود داشته و اسیب ها رو دیدیم، با توجه به اتفاقاتی که در سایر بخش های سرگرمی افتاد نگرانی درباره صنعت گیم خیلی واضح هست
          سرویس اشتراکی انویدیا خیلی متفاوته با گیم پس چون شما با خرید جی فورس now اصلا نمیتونید بازی ها رو تجربه کنید بلکه صرفا قابلیت استریم به دست میارید
          باید حتما تمام بازی ها رو خریده باشید تا بتونید استریم کنید( قابلیت لینک کردن اکانت استیم هم داره)
          و البته بازی های رایگان مثل دستینی که نیازی به خرید نیست پس سرویس انویدیا اصلا ربطی به گیم پس و پلاس نداره

          (من فکر نمی کنم گیمر ها آنقدر کم عقل و احمق باشن که از چیزی که به ضرر شون هست حمایت بکنن)
          من چنین جسارتی نمیکنم، اشتباه برداشت نشه پست قبلی هم اقای lu bu اینطور برداشت کردن که منظور اینه فقط ادمای فقیر Xbox میخرن،
          لطفا اشتباه برداشت نشه اما رشد سرویس های دیزنی پلاس و نتفلیکس کاملا متناقض با این جمله شما هستن
          چون هر ادمی اول از همه به فکر راحتی و نفع خودشه و اصلا اهمیتی به صنعت گیم و سینما یا هر چیز دیگه ای نمیده
          همونطور که سرویس های اشتراکی سینما رو قبضه کردن حتی باعث سقوط دیزنی شد (دقیقا بعد اینکه دیزنی پلاس رو راه انداخت یعنی بعد از اونجرز اند گیم و تند تند فیلم ساختن)
          به طور عجیبی به ۱۵۰ میلیون کاربر دست پیدا کرد با وجود ساخت افتضاح ترین فیلم های دیزنی
          چرا؟ چون اشتراک ماهانه دیزنی پلاس ۱۰ دلار بوده و دسترسی به صد ها فیلم ولی بلیط سینما برای هر فیلم ۱۵ دلار 🙂

          Hesamحمیدرضا فروزانܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓMinecrosoftTom
          • sorena گفت:

            بحث فقر و چه می‌دونم پول ندادن که مسخره ترین حالت هست و یقین داشته باش که این برداشت رو نداشتم. حرف من این هست که اگر گیمر حس کنه بازیی که در حال تجربه ی اون هست از کیفیت خوبی برخوردار نیست و محتوای مناسبی نداره و علت این موضوع سرویس اشتراکی هست، پس باید قطعا احمق باشه که دوباره بخواد این سرویس رو تمدید کنه. در چند ماه اخیر که افت کیفی محسوسی در سرویس سونی رخ داده میبینم که صدای گیمر ها بلند شده و اونا از عدم تمدید اشتراک خودشون حرف میزنند. پس نتیجه میگیریم که اگر روزی گیم پس هم افت کنه و یا بازی های ماکروسافت دارای کیفیت مناسبی نباشند از اونجا که دارندگان گیم پس (روی هر پلتفرمی) هم مثل سایر گیمرها آدم هستند و از هوش بی بهره نیستند قطعا و یقیناً از چنین سرویسی دست می‌کشند.
            در رابطه با انویدیا هم پی روی تغییراتی که صنعت گیم به خود می‌بینه باید بهش پرداخت ، یکی از روش های ساده و در دسترس برای بازی کردن استریم کردن هست که درآمد به سمتش حرکت میکنن.
            برای سنجش افزایش انفجاری اشتراک های نت فلیکس یا اچ پی او نباید از این حقیقت که جهان در شرایط ویژه ای قرار داشت چشم پوشی کرد، رشد انفجاری این شبکه ها مصادف شد با همه گیری کرونا و خانه نشینی خیل عظیمی از مردم. افت کیفیت هم مختص به این شبکه ها نبوده و سینما هم سال هاست که روند نزولی در انتشار آثار با کیفیت داشته. ما نمی‌توانیم با اتکاء به یک شرایط ویژه و خاص اونو به صنعت گیم هم تعمیم بدیم.هرچند که جای بحثی بر سر این نیست که در آینده این سرویس ها و همچنین استریم کردن بازی ها رشد خواهد کرد و بازار خرید بازی و همینطور سخت افزار رو تخت فشار خواهند گذاشت اما تبدیل اینا ها به جریان اصلی و همین طور پیشاپیش و بدون پشتوانه ی بی کیفیت خطاب کردن بازی ها اساسی نداره. یک زمانی هم مدعی بودن بازی های سرویس محور تبدیل به اصول بازی سازی خواهند شد ولی میبینم که امروز اگر اسم بازی سرویس محور بیاری طرف بالا میاره! از پس که آثار بی کیفیت و مغز در بینشون بود، حالا سرویس ها هم اگر می‌خوام به چنین سرنوشتی دچار نشن میبایست نه تنها کیفیت فعلی رو حفظ بلکه با گسترش عنوان با کیفیت خودشون رو اثبات کنن وگرنه سرنوشت خوشی نخواهد داشت.

            O2مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)pacman remasteredHesamایسگاه ۵Cambyses The ThirdMinecrosoftALIREZA0111
            • ALIREZA0111 گفت:

              در رابطه با این بخش که گفتی اگه سرویس بی کیفیت باشه مردم تمدید نمیکنن کاملا مشکل دارم (از پلاس هم مثال زدید)
              در حالی که پلاس در اخرین گزارش سونی حتی افزایش کاربر در بخش اکسترا و پرمیوم داشته، دقیقا همون بخشی که به قول شما صدای کاربرا رو در اورد افزایش کاربر داشته
              و بالاتر در کامنت خودم اشاره کردم اگه کیفیت در سرویس اهمیت داشت، نتفلیکس ۲۰۰ میلیون و دیزنی ۱۵۰ میلیون کاربر نداشت!!!!!!!!!!
              نتفلیکس دو سال پیش تو اوج اعتراضات نسبت به افت کیفیتی که پیدا کرده بود،۳۶ میلیون کاربر و سال پیش ۱۵ ۲۰ میلیون کاربر جدید جذب کرد

              کال اف دیوتی هم هر سال بیشتر از قبل هیت میشه اما میبینیم هر سال رکورد های قبلی رو جابجا میکنه و هر سال رکورد افزایش درامد میزنه!!!!
              چرا؟ چون کاربر اول از همه به فکر راحتی و نفع خودشه و اصلا براش این موضوعات اهمیت نداره
              به قول ایرانیا مفت باشه کوفت باشه

              pacman remasteredمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Hesamحمیدرضا فروزانܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓMinecrosoftTomsorena
            • بسیاری از مواقع افت چنان محسوس نیست که مخاطب متوجه اون بشه. روندش تدریجی خواهد بود که در این روند تدریجی سلیقه‌ی مخاطبین هم به سطح نازل‌تری سقوط میکنه. در خصوص سینما هم همین روند تدریجی در کار بوده (فارغ از سلطه‌ی سرویس‌هایی مثل اچ‌بی‌او یا نتفلیکس). مخاطبین سرویس‌ها عموما بر علیه روند نزولی اونها اقدام نمی‌کنند چون ضمن چنین روندی در عین حال سرویسها قادر بودند بواسطه‌ی حذف کردن جریان‌های دیگه، سلیقه‌ی مخاطبین رو هم شکل بده. بنابراین می‌بینیم که نقد بسیاری به وضعیت کنونی این سرویس‌ها صورت می‌گیره، از دم‌دستی بودن و بی‌محتوا بودن آثار شکایت میشه، اما در نهایت روز به روز سلطه‌شون گسترده‌تر میشه. ربطی به حماقت نداره ربط مستقیم داره به اینکه تمام این جریان‌های سلطه‌گر اونقدر قدرتمندند که می‌تونند عاملیت من و شما رو به کلی نقض کنند و به سلایق مخاطبین اونطور که مایلند فرم بدن. این وسط قطعا کامپوننت‌های فردی و علی‌الخصوص روانشناسانه (سایکولوژیکال) وجود داره اما این سلطه‌ها با مطالعه‌ی کافی جوری برنامه‌چینی می‌کنند که این کامپوننت‌ها بر خلاف میل اونها عمل نکنه و به عکس در جهت خواسته‌های اونها به ثمر بنشینه. بنابراین نه فقط کرونا و تبعات روانشناسانه و فردی اون برای افراد بلکه همه‌ی اتفاقات جهان و تاثیر اون بر فرد رو بررسی می‌کنند و از این بررسی نقشه‌ی راهی طرح می‌کنند که بتونن به شکل سیستماتیک به سلایق شکل‌دهی کنند. در نتیجه مثلا افرادی رو می‌بینیم که روز نقدی می‌نویسند بر وضع موجود در سینما و گلایه می‌کنند از اینکه چرا دیگه فیلم‌سازانی مثل هیچکاک، فورد، ویلیام وایلر، بیلی وایلدر، و غیره در صنعت امروز سینما حضور ندارن اما شب می‌رسن خونه و به جای تماشای یکی از فیلم‌های این فیلم‌سازا میرن سراغ سرویس نتفلیکس‌شون و یه دونه سریال از اونجا می‌بینن.
              حرفی که رییس لاریان داره به درستی می‌زنه اینه که اگر اشتراک مدل غالب بشه جریان‌های کوچک حذف میشن و جاشون رو ابرجریان‌ها می‌گیرن. به جای هزاران هزار آب‌باریکه‌ی کوچک سه چهارتا رودخونه‌ی کت و کلفت پر می‌کنن. اونموقع این ابرجریان‌ها توان این رو خواهند داشت که به هرشکلی که دلشون می‌خواد تصمیم بگیرن که من و شما چی بازی کنیم. شما می‌گی خب اگر از تصمیم‌های اینا راضی نبودیم میریم یه سرویس دیگه می‌گیریم اما نکته همینه که اگر همه‌ی سرویس‌ها که نهایتا تعدادشون هم خیلی محدوده بازیهای بدردنخوری داشتن و اصلا دیگه بازیهایی که با متر و معیاری غیر از متر و معیار اینا تولید نمیشد اونوقت تکلیف چیه؟ اگر مثلا سونی و مایکرو بشن لید بازار و سونی بازیهای اکشن ادونچر و ماکرو بازیهای ارپی‌جی، شوتر و ریسینگ رو دست بگیره اونوقت یه شرکت کوچولو بازی‌ ارپی‌جی میسازه که ابدا با متر و معیار بازیهای مایکرو نخونه یا اکشن‌ادونچری بسازه که دقیقا المان‌ها و متر و معیاری رو در دست بگیره که برخلاف معیارهای مایکروئه اونوقت نتیجه واضحا این میشه که بازی نابود خواهد شد. مهم نیست که ممکن بوده چند نفر در دنیا رو جلب کنه مهم اینه که مغایر با چارچوبی بوده که جریان‌های اصلی اونو جا می‌اندازن.
              نکته‌ی اصلی اینه که ایشون نگفته حتما اینطور میشه فقط گفته اگر بشه نتیجه ضرورتا اون خواهد بود و حرفش کاملا درسته؛ نتیجه بی‌بروبرگشت همون چیزی میشه که ایشون میگه.

          • Dastan گفت:

            شکست دیزنی ربطی به دیزنی پلاس نداره , فیلم های سینمایی که میزنه با بودجه بالا اونها هم دارن شکست میخورن , اونها که روز اول نمیاد دیزنی پلاس
            دلیل شکست خوردنش خدایش فیلم های ابر قهرمانی زد حال شدن , و همینطور دیزنی تازه سریال زدن رو شروع کرده معلوم هست اولاش شکست میخوره
            ولی از اون طرف نت فلیکس داره بهترین فیلم و سریال ها میزنه
            یه مسئله ای دیگه هست که این سرویس ها باعث میشه سلیقه گیمرا تغییر کنه و بازی ها بیشتر کنند , وقتی کسی سال یک بار کال اف میخره , وقتی ببینه چهار بازی داستانی دیگه هم کنارش هست ممکنه عاشق بازی ها داستانی بشه ,
            بازی یه چیزی هست باید بازی کنی تا عاشقش بشی ,
            خود مایکروسافت گفته ۳۰ درصد گیمرا روی به بازی ها اینده اوردن, اینکه گیمرا بازی های اینده بیشتر بازی کنند حسابی به سود صنعت گیم هستش

    • چند تا مغلطه وجود داره برای اون کسایی که با سرویس های اشتراکی حال نمیکنن و یا اون رو بر ضرر صنعت گیم میدونن !

      قبل از گفتن اون مغلطه ها و جواب به اونها ، لازمه که بگم اگر یک ناشر مستقل گاها میبینین که از سرویس تعریف میکنه(مثال ناشر بازی لایز اف پی) و یا یک ناشر مستقل دیگه این سرویس ها رو برضرر صنعت گیم میدونه (مانند همین استودیوی لاریان عزیز) اینها دقیقا بر اساس هدف و نوع نگرششون در همون زمان نظر میدن و امکان داره بسته به شرایط گوناگون نظرشون متفاوت بشه و یا اینکه اهدافی که دنبال میکنن در صنعت بر علیه و یا موافق سرویس های اشتراکیه که اون نظر ها رو میدن !
      خب بریم سراغ فرافکنی هایی که نه از جانب ناشر ها بلکه از جانب گیمرها بر علیه سرویس های اشتراکی گاها بیان میشه !

      ۱. سرویس اشتراکی کیفیت بازی ها رو پایین میاره !!!
      خب این یک جواب بسیار ساده داره ، لازمه بقای یک سرویس ارائه یک کیفیت متناسب با هزینه ایی هست که گیمر برای اون انجام میده ! مثال میزنم اگر یک سرویس اشتراکی بازی هایی مثل غلام رو با قیمت ماهیانه ۱دلار عرضه کنه ، امید داره که مشترکین بسیاری رو جذب کنه ؟ جواب ، خیر ، هرگز … تو دنیای گیمینگ و گیمری که طعم و مزه بازی های با کیفیت رو چشیده ، آیا یک سرویسی که نمیتونه بازیهای با کیفیت رو درون خودش جا بده ، میتونه به حیات خودش ادامه بده ؟! جواب ، هرگز ،محکوم به شکسته ، ….. لازمه بقای سرویس های اشتراکی ماندن گیمرها داخلش و پول خرج کردن اونهاست !
      درست مثل کسی که یک شب یک سوییت از هتل رو اجاره میکنه و از همه امکانات اون سوییت استفاده میکنه ، اگر هتل خدمات بدی رو ارائه بده ، اون میهمان بازهم به اون هتل برمیگرده ؟! هرگز ….

      ۲. شما با سرویس اشتراکی مالک گیم نخواهی بود!
      بله شما مالک گیم نخواهی بود ، اما شما مالک سرویس خواهی بود.سوال دارم ، برای شخصی که هزینه خرید بازیها رو نداره و میخواد به صورت رسمی از امکانات استفاده کنه ، چه راهکارهایی هست ، ظرفیتی زدن گیم ها ، مگه تو ظرفیتی ها شما صاحب گیم میشی ؟! خیر … بعضی ها خودشون رو به کوچه علی چپ زدن با این استدلال … نکته دیگه ، اونایی که گیم ها رو میخرن ، آیا همه کلکسیون جمع میکنن ، هیچ وقت گیم هاشون رو نمیفروشن ؟! دقیقا ۹۵ درصد گیمرهایی که گیم رو میخرن ، نهایتا با تعویض اون گیم با گیمر دیگه ایی صاحب یک بازی دیگه میشن و دیگه صاحب گیم قبلی نیستن 😂 چطور میشه که ما اجاره سرویس رو مغلطه میکنیم و میگیم ،صاحب گیم نیستین ! …هزینه تعویض گیم در سال اگر چندین برابر هزینه یک سرویس نباشه حداقل برابرش هم نیست و بالاتره ! در ضمن کسی که میخواد بازیها رو بخره بهترین راه اینکه قبل از خرید با سرویس اشتراکی اونها رو تست کنه و بعد اگر خواست مادام العمر صاحبش بشه ، هیچ سرویسی نفی در خریدن مستقیم گیم نکرده!

      ۳.شرکت ها نمیتونن سرویس اشتراکی رو مداوم ادامه بدن و دائم در حال ضررن !!!
      جواب ، به ما ربطی نداره ، من مسئول ضرر یک شرکت نیستم ، من در مقام یوزر ، مسئول جیب خودم هستم و در جایی که بتونم استفاده مفید کنم ، انجامش میدم !

      سورنا جان روی صحبتم با شما نبود …. فقط خواستم جوابی به گیمرهای هیتر سرویس های اشتراکی داده باشم !

      ۴. سرویس های اشتراکی مضر هستن برای صنعت گیم و جریان صنعت گیم مثل اسپاتیفای تو موزیک و نت فلیکس در صنعت سینما میشه !
      جواب ، شمایی که این بحث مسخره رو پیش میکشی انگار میخوای یک تخم مرغ ، یک لاستیک و یک لپ تاپ رو باهم مقایسه کنی ، هر سه محصول تولیدی صنایعی هستن که زمین تا آسمون باهم فرق دارن ، شما نمیتونی چون ۳ تا محصول تولیدی رو نام بردی ، نهایتا یک نتیجه کلی بگیری ؟! هر ۳ توسط انسانها مصرف میشه ، اما بابت نیازهای متنوع! در شرایط متنوع تولید شدن و اتفاقا طریقه مصرفشون توسط انسان باهم فرق داره !مثال میزنم که کاملا متوجه بشن دوستان منظور من رو …
      تولید یک موزیک ، تولید یک فیلم و سریال و تولید یک گیم ،،، چند سال طول میکشه ؟! اولی احتمالا یک سال یا کمتر ، دومی بین یک تا دو یا سه سال ، سومی در حال حاضر بالای چهارسال به صورت معمول …. هزینه تولیدی اونها باهم فرق داره و از همه مهم تر مدت زمان استفاده از اونها فرق داره ،،،، اولی نیم ساعت نهایتا یک هفته ،،،، دومی نهایتا یکماه ،،،، سومی یک روز شاید یکسال ،،شاید چندین سال !!!!! نوع درآمدزایی اونها فرق داره …. اول و دومی با خرید تموم میشن درامدزایی شون …..سومی بعد از خرید هم میتونه به درامدزاییش ادامه بده ! …. نوع یوزرهای اونها باهم فرق میکنه !!! تمام اینها رو گفتم که یک چیز کوچولو بگم ! عزیز دل برادر صنایع مختلف در یک مدل کلی درامدزایی ممکنه نتایج گوناگونی رو نشون بدن ، سرویس اشتراکی موزیک ،سینما و صنعت گیم باهم قابل قیاس نیستن ، چون شرایط تولید ،مصرف و اصلا هدف یکسانی رو ندارن ! ….
      پس مغلطه نکنیم با این توجیح که اونا بَدَن ،اینم بده 🤌🤌

      pacman remasteredمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ایسگاه ۵MinecrosoftLone Wolfsorena.Brainiac(خداحافظ)
      • sorena گفت:

        در تجارت، امروز یک حرف میزنن و فردا به گونه ای دیگه عمل میکنن و هیچ چیز ثابت نیست و نمیتونه باشه. ممکنه ماکروسافتی که الان میگه گیم پس آپشن هست و شما حق داری انتخاب کنی برخی یا نه بعدا بیاد بازی ها رو منحصرا برای گیم پس منشتر کنه، نمیشه اینو قطعا پیش بینی کرد که می‌کنه یا نه، اما درحال حاضر وضعیت اینه و ما منطقی میتونیم با شواهد فعلی برسی کنیم و نظر بدیم. در آینده چه پیش میاد رو در همون آینده باید راجع بهش صحبت کنیم، و باید یادمون باشه ما داریم راجع به صنعتی نظر میدم که رقیب ها غول هایی مثل سونی و نینتندو وو هستند در مقابل اینا جای اشتباه کمی وجود داره و ماکروسافت هم فرصت زیادی برای ساخت یک کاتالوگ خوب از بازی ها نداره، اگر نتونه همین کمپانی تریلیون دلاری بسادگی از رقابت کناره گذاشته میشه.

        حمیدرضا فروزانایسگاه ۵MinecrosoftÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
  • Lu Bu گفت:

    حق انتخاب دارید . گیمرها هم راضی به ضرر استدیویی اونم لاریان نیستن . هرکاری به نفعتونه انجام بدید 👏

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )حمیدرضا فروزانایسگاه ۵geraltMinecrosoftCambyses The Thirdکفتر گیمینگBrainiac(خداحافظ)Annysorenamore
    • ALIREZA0111 گفت:

      تو پست قبلی گفتم این حق انتخاب توهمی بیش نیست
      وقتی سرویس اشتراکی فراگیر بشه باعث ضرر به سازنده های بزرگ و محبوب میشه
      فروش بازی ها اسیب میبینه
      بخشی از متن ( این موضوع باعث می‌شود تا بازی‌های کوچک، سخت‌تر به موفقیت برسند و جذابیت فعلی سرویس‌هایی مانند ایکس باکس گیم پس از بین برود. نتیجه نهایی در چنین صنعتی می‌تواند این باشد که بازی‌ها بر اساس مطالبه‌های سرویس‌های اشتراکی ساخته خواهند شد.)

      توهم در حق انتخاب یعنی چی؟ توضیح داده
      (سوئن وینک معتقد است که اگر خدمات اشتراکی به مدل غالب تبدیل شوند و گروهی از مردم تصمیم بگیرند که چه چیزی به بازار عرضه شود، به دست آوردن بازی‌های خوب بسیار سخت خواهد شد)

      mgs tpp 2015pacman remasteredO2Charlie ChaplingeraltMinecrosoftHomayoun
      • sorena گفت:

        همین ادعا رو میشه در خلافش هم مطرح کرد، نمونه اش سونی، که تماما بازی های سینمایی تولید می‌کنه نمونه ای مشخص و واضع از غالب بودن یک جریان به کل سیستم هست. ( این که ژانر فلانه دلیل نمیشه اصل و پایه ی سینمایی هست رو کنار بزاریم).
        می‌فرماید بازی های کوچک ضرر می‌برند خلافش بارها ثابت شده که بازی های کوچک روی سرویس ها به موفقیت زیادی دست پیدا میکنن و این یک دروغ آشکار و توهین به شعور مردم هست. ده ها نمونه از بازی های کوچی وجود دارن که به لطف همین سیستم ها دیده شدن و حالا ایشون سعی داره خلاف واقع حرف بزنه.
        حق انتخاب توهم هست؟ مثلا من از سر توهمات بین خرید lie’s of P یا تجربه اش از گیم پس، گیم پس رو انتخاب کردم؟ یا برای تجربه ی مثلا پرنس آف پرشیا حق انتخاب بین پرداخت ۴۹ دلار یا خرید اشتراک یک ماهه دارم توهم من هست؟؟ این که رویا پردازی و خیال بافی کنیم برای آینده خیلی خیلی بیشتر توهمش واقعی تره تا این حق انتخاب ها که درحال حاضر وجود داره!!! این که در آینده این سیستم تبدیل به جریان اصلی میشه یا نه اساسا بحث بی موردی هست و اتفاقا جای شک زیادی هم داره اما بی اساس بودنش درحال حاضر مهم تر هست. مثل این مونه ما این دنیا مون رو برای یک سری وعده ها در دنیای دیگه خراب کنیم! بقول خیام : نقدی ز هزار نسیه خوشتر باشد! فعلا که این گزینه های اضافی وجود داره چرا باید غرض ورزی کنیم و خودمون رو از شرایط بی بهره بزاریم؟.
        میتونم همینجا ده ها و دها بازی که روی گیم پس تجربه کردم رو لیست کنم که هیچ کدوم مشکل محتوا نداشته هم چنین میتونم دها و دها بازی که قمیت ۶۰/۷۰ دلاری داشتن لیست کنم که مشکل محتوایی داشتند. برخی بازی ها هم بیشتر از قیمتشون محتوا داشتن. منتقدین حتی چند مورد نمیتونن اسم ببرن که یک بازی فقط روی سرویس در دسترس بوده و فقط بخاطر همین مشکل محتوایی داشته و ناقص بود ووو..

        pacman remasteredمارتین فورد(شیفته عظمت غلام).حمیدرضا فروزانMinecrosoftCambyses The ThirdALIREZA0111
        • ALIREZA0111 گفت:

          شما در حال حاضر حق انتخاب دارید چون سرویس های اشتراکی خیلی کوچک هستن
          اگه اجازه نده بیرون از سرویس بازی رو بخرید که ورشکست میشن چطور یوبیسافت پلاس یا گیم پس که ۳۰ میلیون کاربر داره میتونه جلوی انتشار رو استیم رو بگیره؟ مایکروسافت برای فرار از افت فروش بازی ها در نسل هشتم به استیم و بازار pc رو اورد
          حالا بیاد بازار شو کوچیک تر کنه؟
          این اتفاق در حال حاضر نمی افته چون گیم پس خیلی کوچیکه اما اگه مثل نتفلیکس بزرگ شه دیگه نمیشه بازی ها رو جدا از گیم پس خرید(برات یه مثال خیلی ساده و واضح میزنم مثل سریال های قدیمی و جدید، سریال های قدیمی که توسط تلویزیون یا سرویس های اشتراکی پخش می شدن قابل خرید بودن چون اون سرویس خیلی کوچیک بوده و اول راه بوده ، اما حالا به هیچ وجه امکان خرید فیلم های نتفلیکس و دیزنی پلاس وجود نداره برعکس سرویس های گذشته و شما باید حتما با استفاده از این سرویس فیلم ها رو تماشا کنید)
          این اتفاق حتی در سینمای داخل کشور ایران هم افتاده من به شخصه فیلم های ایرانی خیلی کم میبینم اما بار ها تبلیغات ابن سرویس ها مثل فیلیمو یا صحبتایی که اطرافیان در رابطه با این سرویس ها میکردن رو گوش دادم و خیلی جالبه یه سری فیلم ها فقط رو فیلیمو (سایر سرویس هایی مثل فیلیمو) پخش میشه و قابل خرید و پخش رو سینما نیستن و شما باید حتما سرویس رو خریداری کنید و راه دیگه ای برای دیدن فلان فیلم نیست ، یعنی این حرکت تو سینمای داخل ایران هم تکرار شده و سرویس های فیلم و سریال سینمای ایران رو کساد کردن

          سازنده لایز اف پی خوشحاله چون بودجه بازیش خیلی کم بوده و فکر کنم حتی اولین بازی شون بوده، طبیعیه خوشحال باشه
          منم کاملا موافقم بازی های کوچیک و ایندی باید رو گیم پس منتشر شن تا دیده بشن

          مقصود من اصلا این نیست که از گیم پس استفاده نکنید اتفاقا گیم پس برای بازی های ایندی خیلی خوبه، سره جمع رو گیم پس شاید بالای ۵ هزار دلار بازی ایندی وجود داشته باشه، کدوم ادمی حاضره ۵ هزار دلار پول بازی ایندی بده؟ بله گیم پس برای بازی های ایندی فوق العادس
          چند وقت پیش موج عجیبی تو توییتر راه افتاد زمانی که نزدیک عرضه بالدورز گیت رو Xbox بود
          به طور عجیبی گیمرای Xbox و گیم پس درخواست داشتن بازی رو گیم پس منتشر شه، خب این موضوع واقعا وحشتناکه که حتی حاضر نیستن برای چنین بازی خوبی پول پرداخت کنن و این گیم پسه که باعث این موضوع شده
          رفته رفته فروش بازی ها کمتر میشه فقط بازی هایی فروش میرن که سروصدا میکنن امثال زلدا و گاد اف وار و gta و غیره
          منتشر شدن کال اف دیوتی رو گیم پس هم فاجعس همونطور که مدیر عامل اکتیویژن گفت نمیصرفه به طور سالانه ۲۵۰ الی ۳۵۰ میلیون دلار خرج کال اف دیوتی بشه بعد شما با ماهی ۱۵ دلار بازیش کنی، نمی صرفه
          حالا اگه جلوی انتشار سالانه کال اف دیوتی گرفته بشه منطقیه که طبق گزارشا تا سال ۲۰۲۶ بودجه کال اف دیوتی توسط اکتیویژن اختصاص داده شده بود پس فعلا انتشار سالانه ادامه پیدا میکنه

          AmscgeraltMinecrosoftTomsorena
          • sorena گفت:

            اون موج رو منم دیدم و یه بخشی از تکرار این حرفها بخاطر همون جریان توییتر هست، حتی راجع دیابلو ۴ هم پیش اومد و فکر میکنم کارگردانش بود که واکنش نشان داد و گفت بازی رو بخرید چون فعلا نمیاد رو گیم پس. اینا هم الان حق دارن بگن بازی مون نمیاد گیم پس چون واقعا یه عده مثل زامبی 😂 منتظرن بیاد گیم پس. منتها من مشکلم با برخی از تناقضاتش هست. اونایی که نمی‌خوان پول بازی بدن خوب برن با موبایل بازی کنن.

            مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MinecrosoftCambyses The ThirdALIREZA0111
        • مشکل اینه که وضعیت کنونی رو به آینده تعمیم می‌دید. ده‌ها نمونه بازی کوچک وجود دارن که به لطف این سیستم‌ها دیده شدن اما در آینده آیا مایکروسافت تعهدی خواهد داشت که بازیهای کوچک رو داخل سیستم‌اش دخیل کنه. این بنده خدا رییس استودیو داره یه وضعیت فرضی رو شرح میده بنابراین باید تمام بحث هم با توجه به شرایط این فرض پا بگیره. اگر اشتراک مدل غالب بشه یعنی عموم افراد حداقل در یکی از سرویس‌ها مشترک باشند. در نتیجه تنها راه برای ارائه‌ی بازی از طریق سرویس خواهد بود. در نتیجه بازیسازهای بزرگتر التماس خواهند کرد که بازیشون رو روی یکی از این سرویس‌ها ارائه کنند. در نتیجه به واسطه‌ی تقاضای بسیار زیاد بازیساز کوچکتر مجبوره برای گرفتن جا داخل یک سرویس با بازیسازهای بسیار بزرگتر رقابت کنه. سرویس که نمی‌تونه ۱۰۰۰۰ تا بازی تو خودش جا بده. ضمن اینکه یه بازی کالت مثه undertale چون بنظر نمی‌رسه سوددهی مشابه بازیهای ترندتر رو داشته باشه قطعا پس زده خواهد شد. شما مجبوری به عنوان بازیساز بازی‌ای بسازی که صاحبان سرویس رو بتونه متقاعد کنه که بازی پرسودی خواهد بود.
          نه من و نه خیلیای دیگه از اینکه اصلا هیچ وضع غالبی وجود نداره خیلی خوشحالیم. شما دلت میخواد بخری بخر یکی میخواد اشتراکی بازی کنه اشتراکی بره جلو. در چنین وضعی اتفاقا همونطور که خودت هم گفتی بازیای کوچیک از طریق گیم‌پس دیده میشن. اما واقعیت اینه که گنده‌های این صنعت به فکر من و شما نیستن بلکه به فکر گنده‌تر شدن هستن. وقتی مایکرو میره اکتیویژن بلیزارد رو می‌خره، ساده‌دلیه اگه فکر کنی این کارو داره میکنه که صرفا طیف بازیهاش رو بیشتر کنه یا صرفا درآمد‌ش رو زیاد کنه. نخیر اینکارو میکنه تا وضعیت رو سوق بده به اون سمتی که دوست داره و باور کن مایکرو تو این صنعت اندازه‌ی مجموع همه‌ی قدرتهای دیگه زور داره و داره قویتر هم میشه. اینکه یه روز اشتراک مدل غالب دسترسی به بازیها بشه اصلا و ابدا دور از ذهن نیست.

  • Arman گفت:

    اگر فروش شما هم خوب نبود اصلا به خودت اجازه نمیدادی همچین حرفی بزنی ،این سرویس های اشتراکی از دید من خیلی هم خوب هستن،البته من به طور کل منظورم با اشتراک یوبیسافت پلاس و گیم پس پلی استیشن پلاس یا گلد ایکس باکس ضلمه واقعا که گیمر باید اشتراک بگیره فقط واسه اینکه بتونه آنلاین بازی کنه،گیمر هم تو این اشتراک ها ۱۰۰ درصد بازی هایی که بازی نکرده بازی میکنه،بعدش واسه آینده سود دهی داره

    O2Charlie Chaplinحمیدرضا فروزانܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓMinecrosoftBrainiac(خداحافظ)ALIREZA0111sorena
    • ALIREZA0111 گفت:

      باید متوجه باشید همین سرویس های اشتراکی باعث کاهش فروش بازی ها میشن

      سرویس های اشتراکی فقط برای بازی های ایندی خوبه که کمتر کسی حاضر میشه پول بده بابت بازی های کوچیک و ناشناخته
      سرویس اشتراکی اصلا مناسب بازی های بزرگ نیست
      اقتصاد مملکت داغونه قبول دارم
      اقتصاد دنیا هم نسبت به قبل کرونا خیلی بد شده
      اما حمایت بیجا از این سیاست در طولانی مدت باعث اسیب به خودمون میشه

      سرویس عالی چیه؟
      سرویسی که تمام بازی های ایندی (درصورت علاقه سازنده) وارد این سرویس بشن بعلاوه بازی های تمام انلاینی که نیاز به پلیر دارن مثل سی اف سیوز یا دستینی و امثال این بازی ها

      بازی های تریپل ای باید بفروشن تا سازنده بتونه سرمایه گذاری بیشتری برای نسخه بعدی انجام بده

      mgs tpp 2015همین چرخو بوکونم تو .......AmscCharlie ChaplinArmangeraltMinecrosoft
  • Julius Ceasar گفت:

    یدونه گوتی گرفتن دیگه خدا رو بنده نیستن و فکر میکنن فقط اینا بلدن بازی بسازن و بقیه همون آشغال سازن آقا دوست نداری بازیت بیاد گیم پس یکبار گفتی دیگه تمومش کن هر دفعه تا یه چیزی میشه اسم کیم پس رو بر زبونش بیاره در مورد بازیشون هم بگم یه بازی چرت نوبتی با تاس انداختن من حتی رایگان هم همچین بازی رو پلی نمیدم هرگز از سبک نوبتی وحشتناک نفرت دارم حالا اینم بره برای خودش فاز بگیره

    Benyaminایسگاه ۵pacman remasteredO2AmscLove GameCharlie Chaplinarmin
  • EldenJohn گفت:

    می‌خوام یه مثالی براتون بزنم
    ea که یکی از بزرگترین ناشر های ویدیوگیمه همزمان منفورترین کمپانی شناخته شده حال حاضره
    کلی استودیو بازی سازی خوب زیردست اینا نابود شدن
    کلی فرنچایز عالی رو به خاک سیاه نشوندن
    کلی بازی نصفه نیمه عرضه کردن
    و بد ترین ترند های دنیای ویدیوگیم از این کمپانی استارتشون خورده شد
    حالا این کمپانی فقط ناشره وای به حال روزی که تبدیل به سرویس اشتراکی بشه. بازی ها روز به روز ضعیف و ضعیف تر میشن. احتمالا micro transaction ها تو ویدیو گیم بیشتر میشن. خیلی از محتوای بازی ها کاهش پیدا می کنه و بازی طولانی کم به کم ساخته میشه. دیگه از بدی های مالکیت نداشتن بازی نگم
    استودیو های ایندی هم فروششون روز به روز کمتر میشه
    دیگه هم کسی از بدی کالاف دیوتی جدید حرفی نمیزنه(مثاله)

    pacman remastered
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ” محتوا همواره پادشاه خواهد بود”
    “فقط می‌خواهم مطمئن شوم که اکوسیستم فعلی دیگر نمی‌میرد، زیرا بسیار ارزشمند است”
    .
    فقط میتونم بگم درود به شرفت لاریان و منِ مصرف کننده دقیقا با همچین تفکری صاحب یکی از ارزشمندترین تجربه هام شدم یعنی بالدورز گیت ۳ ، به امید موفقت های بیشتر از این تیم ارزشمند.

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )pacman remasteredAmscCharlie Chaplin.KieblackGlitchhhMinecrosoftTomS Ghost of Spartamore
  • ALIREZA0111 گفت:

    چه قدر جالب داره حرفای منو تو پست قبلی تایید میکنه (سخنان گهربار یوبیسافت)
    چه جالب گفت: او معتقد است که این خدمات بر صنعت بازی تأثیر منفی خواهند گذاشت

    اما چون بنیان گذاره لارین استودیوست فرار نیست از سمت دوس داران سرویس اشتراکی مورد حمله قرار بگیره
    بارها گفتن و گفتیم این سرویس ها باعث اسیب به جامعه گیمینگ و بازی های AAA میشه

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )pacman remasteredهمین چرخو بوکونم تو .......AmscLove GameCharlie Chaplin.حمیدرضا فروزانܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓMinecrosoftmore
    • . گفت:

      همه که توانایی خرید بازی ۷۰ دلاری ندارن مسائل مالی باعث میشه روی بیارن به سرویس اشتراکی بهترین شیوه اینکه بازی بعد یه سال بیاد توی سرویس اشتراکی تا اونایی که نمیتونن بخرن بازی کنن

      AmscDark souls.
  • Corvo Attano گفت:

    چه ربطی به محتوا داره! یعنی اگر بازی بیاد تو سرویس اشتراکی کیفیت بازی میاد پایین؟ ههههه😐

  • Anny گفت:

    خوشحالم که این استدیو هم داره کم کم رشد میکنه که نفعش به هردو طرف (گیمر و سازنده‌) میرسه😃

  • . گفت:

    به نظرم این گیم که نه ولی هر بازی AAA بعد مدت ۲ سال باید بیاد سرویس اشتراکی تا کسایی که مشکل مالی دارن و نمیتونن بازی بخرن بتونن پلی بدن

    ایسگاه ۵مارتین فورد(شیفته عظمت غلام).Anny
  • اینا هم زیادی رفتن بالا
    یک زمان مدیرعامل اکتیویژن هم از این حرف ها میزد
    موقعی که کل استودیوشون توسط مایکروسافت خریده شد میفهمن

    ایسگاه ۵TomKingarminAnny
  • . گفت:

    واقعا انقدر بحث‌رو درمیان گیمرها درک نمیکنم
    مگه شما استفاده نمیکنید؟احیانا سهامدار که نداریم تو گیمفا
    تا وقتی با قیمت مناسب خدمات خوب میدن شما چه به کار ناشر و سازنده دارید؟
    اگه خدمات بَده پس نخرید
    اگه واسه سازنده نصرفه مگه مغز خر خورده که بازی رو بزاره رو سرویس
    اگه واسه صاحب سرویس نمیصرفه پس چرا عرضه میکندش؟
    حالا این تومار ها که میشه باهاش یه کتاب سه جلدی نوشت واسه چیه؟

    البته اگه کسی خواست چاپ کنه اینو بزاره اوتر‌و😅

    ایسگاه ۵Anny
  • King گفت:

    سرویس های اشتراکی که پلاس چه گیمپس سرطان صنعت گیم هستن و با ابنکه خودم پریمیوم دارم و خیلی به نفعم هست امیدوارم هر دو سرویس در آینده جمع بشن و ب روال سابق برگردن ( هر چند احتمالش خیلی کمه) ما راحت طلب شدیم و‌ پول کامل نمیدیم ب نفعمونه این سرویس ها و در آینده وقتی بازی های خوب و با کیفیت کم شدن میفهمید که چرا این حرفو زدم.

    ایسگاه ۵همین چرخو بوکونم تو ........
  • افرین دقیقا محتوا مهم تره و جای بازی های بزرگ نیست سرویس های اشتراکی هیچکس نمیخاد کیفیت افت کنه ضربه بخوره صنعت گیم سرویس ها جای بازی ها مستقل که دیده بشن و اونایی که فروششون کردن چند سال گذشته یا بازی لایو سرویس پرداخت درون برنامه ای دارن اصلا جای بازی ها داستانی بزرگ معروف بودجه بالا سرویس ها نیست نداره اق سود نداره برای ناشر چرا یه سری گیمرها کیفیت رو میخان فدا کنن و بعد ها افسوس بخورن

Baldur’s Gate 3 هرگز در سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهد گرفت