ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا
ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا
ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا
ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا

ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد

علیرضا محمدی
۰۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا

منتظر Gears 6 یا The Elder Scrolls 6 در پلی استیشن نباشید! ایکس باکس قرار نیست به یک ناشر ترد پارتی تبدیل شود.

نکات برجسته

  • شایعه شده است که بازی‌های فرست پارتی ایکس باکس مانند Hi-Fi Rush به‌زودی روی کنسول نینتندو سوییچ عرضه خواهند شد.
  • بر اساس شایعات مذکور، گمانه‌زنی‌هایی در مورد تبدیل شدن ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی مطرح گشته.
  • با این وجود، رویکرد اتخاذ شده توسط مایکروسافت (Microsoft) در راستای ارائه بازی‌های این پلتفرم به افراد بیشتری است، کاری که ایکس باکس قبلاً با عناوین دیگر انجام داده بود.

مانند پلی استیشن و نینتندو، ایکس باکس انحصاری‌های برجسته و مختلفی را ارائه می‌دهد. در مجموعه آثار سال ۲۰۲۳، Hi-Fi Rush به عنوان یکی از بهترین محصولات فرست پارتی این غول دنیای بازی، برجسته بود، اما شایعات اخیر حاکی از آن هستند که به‌زودی روی نینتندو سوییچ نیز عرضه خواهد شد.

شایعات بعدی منجر به گمانه‌زنی‌هایی شد که مطرح می‌کردند ایکس باکس قرار است کاملاً به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل گردد. اطلاعات نادرست و حدس و گمان‌های بی‌اساس به طور گسترده در سراسر رسانه‌های اجتماعی در حال پخش شدن هستند، اما با نگاهی به تاریخچه ایکس باکس، می‌فهمیم که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

چرا اهمیت دارد: انحصارگرایی، اگرچه امروزه برای ایکس باکس اهمیت کمتری دارد، اما همچنان تمرکز اصلی تجارت آن‌ها در سال ۲۰۲۴ و پس از آن خواهد بود.

در حالی که شایعه عرضه Hi-Fi Rush و Sea of Thieves به سایر پلتفرم‌ها تعجب‌آور است، اما موضوع کاملاً جدیدی برای ایکس باکس نیست. در گذشته نیز عناوین انحصاری دیگری مانند Ori و Cuphead از ایکس باکس برای پلتفرم‌های رقیب عرضه شده‌اند.

طی سال ۲۰۲۳، بازی Minecraft Legends بر روی پلی استیشن و نینتندو سوییچ منتشر شد. بنابراین، می‌فهمیم که ایکس باکس انجام چنین کاری را صلاح می‌داند، یعنی بازی‌های خاصی را بر روی پلتفرم‌های رقیب منتشر می‌کند. همین موضوع نیز کافی است تا شایعات مورد بحث را باطل بدانیم.

برخی ممکن است لزوماً با عرضه Hi-Fi Rush برای نینتندو سوییچ مخالف باشند، اما باید بدانند این بدان معنا نیست که سایر بازی‌ها نیز از این روش پیروی خواهند کرد. همانطور که یوتیوبر Parris از تیم Kinda Funny Games توضیح می‌دهد، عرضه Hi-Fi Rush برای نینتندو سوییچ ابداً بدان معنی نخواهد بود که Gears 6 روی پلی استیشن و سایر پلتفرم‌ها عرضه می‌شود.

بازی‌ای مانند Hi-Fi Rush احتمالاً در بین مخاطبان نینتندو طنین‌انداز خواهد شد. عناوین پُرجنب‌وجوش و رنگارنگ محور اصلی تجارت نینتندو هستند، بنابراین جواهر مورد بحث ما موفقیت بیشتری در پلتفرم رقیب پیدا خواهد کرد.

در مورد Sea of Thieves، بازیکنان زیادی به طور مداوم از این محصول سرویس محور استقبال می‌کنند. با این حال، برای بازی‌هایی مانند Indiana Jones و Gears 6، ما کاملاً انتظار داریم که مایکروسافت از همکاری با پلتفرم‌های رقیب خودداری کند.

در سال ۲۰۲۴، انحصارگرایی یک رویکرد متعادل و دقیق است. سال‌های اخیر نشان داده‌اند که غول‌های صنعت ویدیو گیم مانند پلی‌ استیشن از قوانین سخت انحصاری خود منحرف شده‌اند و بازی‌های متعددی را با موفقیت‌های متفاوت به رایانه شخصی پورت می‌کنند.

تنها نینتندو در تعهد خود به یک اکوسیستم واحد پیرامون سخت‌افزار اصلی ثابت قدم مانده است، اما این موضوع نیز می‌تواند به تدریج با عرضه نینتندو سوییچ ۲ در سال جاری تغییر کند.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

BabayagaامینImmortal SpartanNah𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)کاکاسنگیᚱ.ᚻHamedMinecrosoftMeme.shezfanboy hunterCambyses The ThirdA0seyed0A∞mhmteamGOD OF WAR 3.Doctorحمیدرضا فروزانmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا
ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا
ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا
ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا
ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا
ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    امیدوارم همینطور هم باشه و به یک ناشر ترد پارتی تبدیل نشه حقیقتا به عنوان کسی که همواره و بیشتر به سمت پلی استیشن تمایل داره یک ایکس باکس قدرتمند رو ترجیح میدم مثل xbox 360 این میتونه باعث بشه کیفیت کلی گیمینگ بالا بره ، به ناشر ترد پارتی تبدیل شدن ایکس باکس میتونه برای گیمینگ خیلی مضر هم باشه اینکه کسی بخواد بازی های انحصاری شرکت های دیگه رو بازی کنه بهتره به فکر تهیه پلتفرم باشه در غیر اینصورت هر کدوم از این پلتفرم ها با توجه به سلیقه از نظر من به شدت سرگرم کننده هستن و میتونن نیاز های یک گیمرو کاملا برطرف کنن، هر چند و البته اینکه یک یا چند بازی از سوی مایکروسافت یا سونی مولتی پلتفرم عرضه بشن نباید هم باعث بشه به همچین شایعاتی دامن زده بشه و حتی اتفاق خوبی هم هست باعث میشه روابط خوبی شکل بگیره جنگ که نیست و گیمر ها با برخورد درست و مطبوعات گیمینگ با دادن پژواک های حرفه ایی میتونن خیلی موثر باشن….

    Immortal SpartanپیشنروNahLeper Kingحاج بروس وینThunderDoomمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Hesamlul-bookBrainiac(خداحافظ)more
  • کاربر Tom اما یه نظر دیگه داره و برای من در اولویته

    Leper Kingمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)lul-bookTahaicarminA0seyed0A∞GOD OF WAR 3NOO.Bحمیدرضا فروزانmore
  • این شایعات از کجا میان؟!!!! این همه هزینه بدی یه پلتفرم بسازی بعد بشی ناشر ترد پارتی؟!!!! حالا هیشکیم نه مایکروسافت؟!!!!!

    💚 VEGAN گیمرگیاهخوارپیشنروLeper KingPop_StarMonokumaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)lul-bookBrainiac(خداحافظ)BaBa Wossَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)more
  • ماهم میگیم نباید بشه ، اما میل به نرم افزار شدیده ، وقتی خودش از سرفیس هاش کم میکنه ، در زمان حاضر هم که ویندوزفون میتونه دوباره به جریان بیوفته و نمیخواد …. خداوکیلی با ایسوس همکاری بکنه یک سری گوشی خاص ویندوزی بده بیرون 🥲🥲🥲🥲 با تراشه آرم و قابلیت اجرای گیم پس ….. روانیه

    Leper KingMonokumaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)GOD OF WAR 3حمیدرضا فروزانTahaicMonkey D. Trip
    • در مورد سخت افزار ها همیشه این شرکا بودن که برای نرم افزارها و سرویس های مایکروسافت ساختنشون. کلا واسه تیم های مدیریت این شرکت سنت شده انگار و اینطور می خوان. مایکروسافت هیچ وقت نتونست (و بعضی وقتا نخواست) که تو سخت افزار حضور خیلی پررنگی داشته باشه. مثلا همین سرفیس جزو مواردیه که مایکروسافت اصلا نمی خواد خیلی رشدش بده و در واقع بیشتر یه محصول تبلیغاتیه تا یه محصول اصلی. یا مثلا ویندوز فون از اون دست مواردیه که شکست خورد و عملا تموم شد. موارد این چنینی البته جزو جدا نشدنیه این شرکته. ایکس باکس هم تقریبا جزو همین موارد به حساب میاد که عملا تو بازار سنتی کنسولا شکست خورد.
      چیزی که این وسط هنوز برای ما خیلی مشخص نیست (و شاید خود مایکروسافت هم مطمین نباشه بهش) بخش گیمینگشونه. به نظر میاد که می خوان تبدیلش کنن به یه سرویس نرم افزاری مثل office 365. ولی این چندین تیکه بودن بخش سخت افزار کارو خیلی سخت می کنه. از یه طرف نینتندو .از یه طرف پلی استیشن. از یه طرف هم استیم دک. تا ببینیم این وسط چی میشه.

      MonokumaTahaicحمیدرضا فروزان3do
      • ویندوزفون همچنان قابلیت دوباره تعریف شدن رو داره ….
        و من به صورت بسیار وحشتناکی احساس میکنم مایکروسافت برش میگردونه و زندش میکنه …. گیم پس ، مرورگر خودش ، بازیهای کینگ و قدرت وحشتناک سخت افزاری موبایل های کنونی ، کاملا میتونه موبایل ویندوزی جدید رو احیاء کنن

        Monkey D. Tripمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)
    • اینکه شما تنها کسی نیستی که به ذهنش رسیده مایکروسافت باید با ایسوس همکاری کنه(منم به ذهنم رسیده بود)
      شاید به این معنا باشه که واقعا کار درستیه

      ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
  • Venom گفت:

    احتمالا مایکرو دوباره میخواد دست به خرید ناشر و استدیو بزنه بخاطر همین چنتا از بازی هاشو مولتی پلتفرم کرد که حساسیت camو ftc و بقیه سازمان هارو کم کنه وگرنه صد سال سیاه ترد پارتی نمیشه

    Leper KingMonokumaBoy GamerBrainiac(خداحافظ)BaBa WossTahaicَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)GOD OF WAR 3BAXY bachsG.o.a.tmore
  • Reza PM گفت:

    حقیقتا من فکر‌ میکنم کنسول نسل بعدی آخرین کنسول ایکس باکس باشه با این که فن دو آتیشه ایکس باکس هم هستم. چون اولا با پیشرفت فناوری و کلاد گیمینگ تو ده سال آینده واقعا نیازی به سخت افزار وجود نداره و دوما سال ۲۰۲۳ تقریبا میشه گفت بهترین و شلوغ ترین سال کاری ایکس باکس بود با این حال ۲۳ درصد افت فروش توی کنسول رو داشتن. از اون طرف با این که تو فروش کنسول مشکل داشتن اما از لحاظ سود دهی نسبت به پلی استیشن جلو بودن. یعنی گیمپس و گیمینگ مایکروسافت داره جواب میده اما سخت افزارش با این که این نسل عالی ام بوده و ایرادی بهش وارد نیست چه از لحاظ کیفیت ساخت چه از لحاظ بازی داره فروشش میاد پایین. در نتیجه مایکروسافت هم یک شرکته و به جای صرف انرژی و منابع برای سخت افزاری که تو فروش لنگ میزنه، این سرمایه و منابع رو میتونه ببره تو حوزه ی گیمینگ و اونجوری سود کنه. و البته این اتفاق هم دیر یا زود میوفته.

    BabayagaMonokumaBaBa Woss.TahaicMr abdmhmteam3doDANTE😈🫵🗡️( خداحافظ گیمفا🙂👋 )........more
  • ........ گفت:

    واقعیتش رو بخوای اکس باکس نه می‌تونه کاد رو انحصاری بکنه، نه دیابلو رو. از بین انحصاری‌هاش هم استارفیلد هرگز تبدیل به فال آوت ۴ هم نشد، چه رسد به چیزی شبیه به اسکایریم. تا حدی هم می‌شه از فورزا و گیرز در مقابل انحصاری‌‌های سونی جولان داد. امیدوارم اکس باکس در چرخه رقابت بمونه تا سونی از نظر کنسولی همیشه رقیبی داشته باشه و بهتر بشه. اما واقعیت من فکر نمی‌کنم با این رویه فعلی خیلی بتونه اوضاع رو تو طولانی مدت هندل کنه.
    پ.ن: باز نیاید بگید من فن سونی هستم. فن بودن برای کنسول خیلی کار باطل و بیهوده‌ای هستش. چه سونی چه مایکرو و نیتندو.

    MonokumaTomBaBa Wossarshia.ya.moَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)arminدرخت خورده شده توسط کربیmhmteamهادی صفائیGOD OF WAR 3more
    • crystal sky گفت:

      کم پرت و پلا بگو بخواد خیلی راحت میتونه انحصاری کنه اگه سونی خیالش راحت بود که بازی ای مثل کال هرگز انحصاری نخواهد شد قرارداد ۱۰ ساله رو با ماکرو نمیبست شما هم به جای فشار خوردن باید به ماکروی جدید عادت کنید

      MonokumaTomTahaicarshia.ya.moAmscَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)arminGOD OF WAR 3........حمیدرضا فروزانmore
    • Reza PM گفت:

      از نظر من هم سود بازی سازی و گیمپس بیشتر از سخت افزار بوده برای مایکرو. و مطمعنم سال ۲۰۲۶ یه کنسول افسانه ای میده و به شرط پشتیبانی تا آخر نسل، اعلام میکنه که قصد تولید کنسول بازی نداره و میچسبه به کلاد گیمینگ و ساخت بازی و گیمپس. جدیدا هم داره با ایسوس همکاری میکنه واسه یه کامپیوتر گیمینگ جمع و جور و چندوقت پیش یه عکس ازش پخش شد. احتمالا پیشفرض گیمپس رو روی اون قرار میدن

      MonokumaTahaicحمیدرضا فروزانvitto corleone
      • bbb103 گفت:

        آخه شلوارک پوش تا وقتی تو فروش کنسول سود باشه تولید میشه چرا باید یه هویی بیخیالش بشن ؟
        مثلا با خودشون گفتن بیاید دیگه کنسول درست نکنیم دردسر هست اونم واسه بزرگترین شرکت دنیا؟ بعد سونی با ۱۲۸ میلیارد دارایی تو بازی میمونه ولی مایکرو ذلیل شده نمیتونه ؟
        همین تحلیل هارو کردید بهتون میگن جهان سومی دیگه فرق بین گوشت و … رو نمیفهمید فقط زبان دراز دارین
        تا وقتی کنسول بازار داره و خریدار هم مایکرو هم سونی هم نینتندو تولیدش رو ادامه میدن
        کلاد هم خیلی راحت تر از اینا قراره قاطی شه با گیم همینکه تکسچر هارو لود کنه و فریم جنریشن (شاید در آینده ) به صورت آنلاین انجام بشه رقبا شوت میشن تو سطل !

        MoHAمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Tahaic
        • Reza PM گفت:

          داداش چرا حالیت نیست؟ مایکرو یک سوم سونی کنسول فروخته دو برابر بیشتر از سونی سود برده تو گیم! خودت معادله رو ببین دیگه! کنسول برای مایکرو اصلا اولویت نیست اینو دیگه خودشونم دارن میگن خیلی شفاف دارن میگن که ما نمیخواییم تو جنگ فروش کنسول شرکت کنیم. آینده تو کلاد گیمینگه سونی ام داره سر قبری که مرده توش نیست گریه میکنه

          Babayaga
    • #واقعیتش رو بخوای اکس باکس نه می‌تونه کاد رو انحصاری بکنه، نه دیابلو رو. از بین انحصاری‌هاش هم استارفیلد هرگز تبدیل به فال آوت ۴ هم نشد، چه رسد به چیزی شبیه به اسکایریم. تا حدی هم می‌شه از فورزا و گیرز در مقابل انحصاری‌‌های سونی جولان داد. امیدوارم اکس باکس در چرخه رقابت بمونه تا سونی از نظر کنسولی همیشه رقیبی داشته باشه و بهتر بشه. اما واقعیت من فکر نمی‌کنم با این رویه فعلی خیلی بتونه اوضاع رو تو طولانی مدت هندل کنه#

      شما بحث رو تقلیل دادی به دعوای کنسولی ! اصلا بحث دعوای کنسولی مبحث این مقاله نیست ، موضوع اصل میل مایکروسافت به بستر نرم افزار در قبال گسترش بحث سخت افزاره ! …. مثال میزنم تا متوجه بشیم مبحث کلی چیه ! مایکروسافت تو قسمت ویندوز و نرم افزارهاش به عنوان لیدر محسوب میشه ، در جایی که بیاد مثل اپل خودش یک سخت افزار برتر تولید کنه و یا یک سی پی یو و مین بورد مرجع تو دنیای ویندوز معرفی کنه که تو این قسمت دستی تو بازار داشته باشه ، این قسمت ها رو عملا بر عهده ی شرکتهای ثالث گذاشته و یک برند بسیار ضعیف برای نمونه و سوق دادن بازار به اون سمت معرفی کرده (سرفیس)که هر ساله هم حمایتش رو کمتر میکنه ….
      اما در بخش گیمینگ با علاقه بسیار زیاد بیل گیتس(مدیرعامل وقت مایکروسافت تو دهه اول ۲۰۰۰) به این صنعت وارد شد ، سال اول عرضه xbox 360 ،موضوع ۳ چراغه شدن دستگاه یک قضیه رو آورد پیش روی اونها ، این صنعت رو ول کنن و جلوی ضرر رو بگیرن یا ضرر اولیه جمع کردن دستگاهها رو به جون بخرن و منتظر باشن تا دوباره سود کنن ! پیتر مور و فیل اسپنسر مطرح کنندگان طرح جمع کردن ۳۶۰ های خراب بازار و دوباره عرضه کنسول های سالم به خریداران اونها بودن و این قول رو دادن که مایکروسافت به سود برسه ! نسل ۷ تموم شد و وارد نسل ۸ شدن ، پس از افتضاح متریک و سیاست های غلط ایکس باکس وان ، دوباره فیل اسپنسر اومد و طرح گیم پس رو داد و از لحاظ نرم افزاری دوباره یک قلقلکی به مایکروسافت داد (نرم افزار) … بعد ساتیا نادلا و ایده هاش با ورود به فضای ابری و سرمایه گذاری ،،یک موقعیت جدید برای مایکروسافت ایجاد کرد که حتی با شکست تو ویندوز ۸ ،۸.۱ و ویندوز فون ،آینده مایکروسافت رو به روشنایی بود ….

      اما حالا ، اینجا دقیق شو ، مایکروسافت ، فضای ابری رو داره ، روی هوش مصنوعی سرمایه گذاریه خیلی خوبی کرده و داره سود میکنه ، موتور جستجوی اج شرکت دوباره جون گرفته ، حامیان ویندوز قدرتمند تر از گذشته شدن (اینتل ، amd ، ایسوس، msi ، steam, و غیره) تنها وصله نچسب و چیزی که نتونسته حامی خوبی تو اون پیدا کنه تو بازار ، قسمت صنعت گیم و عرضه سخت افزار اون هست ! استیم دک ، لپ تاپ های گیمینگ ، راگ دستی ایسوس و غیره همگی تو کانتکست ویندوز و غیره دسته بندی میشن و عملا اون قسمتی از گیمرها که علاقه ایی به بازی کردن تو بستر کامپیوترهای خانگی ندارن ، به سمت پی سی کشیده نشدن و همچنان از کنسول برای بازی استفاده میکنن که جمعیت زیادی رو هم شامل میشن !
      حالا دوباره مایکروسافت وارد دوراهی مانند ،اول نسل ۷ و اول نسل ۸ شده ، آیا سخت افزار تولیدی خودش رو رها کنه و صرفا فروشگاه عرضه گیمینگ بشه بر بستر پی سی و کنسولهایی که عملا نمیتونه تو سیاست گذاری هاشون دخالتی داشته باشه (ps و نینتندو) و یا ادامه بده با ایکس باکس تا همچنان بتونه اون خیل عظیم جمعیت کنسول دوست رو سمت خودش نگه داره !
      خب ما رفتارهای مایکروسافت رو میبینیم ، خرید استودیو ها و خرید ناشرها و حمایت وحشتناک از گیم پس و حالا شایعه ی عرضه گیم ها برای بسترهای دیگه ،!! خوب طبیعتا گیمرها نگران میشن که آیا مایکروسافت میخواد قسمت سخت افزار خودش رو رها کنه ؟! من میگم این موضوع حتما جزء پیشنهادهای اعضای رده بالا به ساتیا نادلا بوده ،اما اینکه چه سود و زیانی رو دیدن و یا قصد دارن کی این موضوع رو عملی کنن و یا نکنن برما پوشیده س !
      خرید اکتیویژن و بلیزارد از دوسال دیگه ،بتسدا از اواخر سال ۲۰۲۳ ،،،،این موضوع رو مشخص میکنن که آیا کنسول و بودن در بخش سخت افزار گیمینگ همچنان میصرفه براشون یا نه ! …

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Brainiac(خداحافظ)Tahaicarshia.ya.mo........GOD OF WAR 3
      • ........ گفت:

        نظر جالب و زیبایی بود. متشکر از اینکه وقت گذاشتید🌹🌹🌹

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Brainiac(خداحافظ)ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
      • ........ گفت:

        آقا نظرتون الآن دوباره خوندم خیلی خوب بود. ممنونم. ترغیب شدم بر اکس باکس بخرم.

        Brainiac(خداحافظ)
      • bbb103 گفت:

        “یک سخت افزار برتر تولید کنه و یا یک سی پی یو و مین بورد مرجع تو دنیای ویندوز معرفی کنه که تو این قسمت دستی تو بازار داشته باشه ، این قسمت ها رو عملا بر عهده ی شرکتهای ثالث گذاشته و یک برند بسیار ضعیف برای نمونه و سوق دادن بازار به اون سمت معرفی کرده (سرفیس)که هر ساله هم حمایتش رو کمتر میکنه”
        شروع pc وقتی بود که قابلیت کاستومایزش دست شرکت تولید کننده سیستم عامل رو کوتاه میکرد و همون موقعه پی سی ها تونستن جای مکینتاژ هارو بگیرن حرفی که شما میزنی از پایه و اساس اشتباهه و نه تنها مردم بلکه دولت هم اجازه همچین کاری رو به مایکروسافت نخواهد داد
        سرفیس ها اصلا پی سی نیستن بلکه تبلت هستن تبلت هایی ارزان جمع و جور و دارای تمام قابلیت های ویندوز
        سرفیس برای بودن رویه پیش خوان در دست یک دانشجو یا معمار طراحی شده و نه بیشتر هیچوقت قرار نبوده بنچمارک باشه و هدف ساختشم بنچمارک بودن نیست کمی تحقیق کنید بعد نظر بدید
        مایکروسافت
        “سافت” بی دلیل نام گذاری نکردن
        حالا شما تا صبح بیا از آرزوتون که تبدیل شدن اکس باکس به ناشر هست صحبت کن ولی تجارت دور حماقت نمیچرخه مدیران اکس باکس خیلی باهوش تر از شما هستن و راه درست رو میدونن !

        ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
        • وقتی من ماه رو نشون میدم و شما نوک انگشت من رو نگاه میکنی به روایت متن !….
          اون زمانی که مایکروسافت ویندوز رو معرفی کرد ،کدوم ساختار غیر انحصارگرایی بود که بیاد جلوش رو بگیره تا مثل اپل رفتار نکنه ؟! هیچی !!!

          سرفیس فقط تبلته !!!! سرفیس یک سخت افزار اعم از تبلت ، نوت بوک ، لپ تاپ هست ،یک مرجعیت داره نه تنها نوت بوک ،،، سرفیس ۹ پرو ، سرفیس استودیو۲ ، دو محصول متفاوت از برند سرفیس هستن …
          مایکروسافت نام گذاریش بیش از ۴۰ سال پیش بوده ، سیاست ها عوض میشن و قرار نیست تا آخر بر اساس نام گذاری ۴۰ یال پیش ،روند رو طی کنن که اگر اینجور بود ، ایکس باکسی هم وجود نداشت !

          #
          حالا شما تا صبح بیا از آرزوتون که تبدیل شدن اکس باکس به ناشر هست صحبت کن#
          شما تو کج فهمی مطالب به حدی قدرتمند عمل کردی که از مغزم صدای سوت دراومد ، کی و کجا من آرزو کردم مایکروسافت صرفا ناشر بشه 🤔🤔🤔؟؟؟

          من دارم تحلیل خودم از اوضاع رو میگم و سر آخر هم عرض کردم ، آینده فعلا مشخص نیست ! …..
          منی که آرزو دارم مایکروسافت حالا که قدرت داره ،حالت تدافعی نگیره ، خیلی بیشتر از هرکسی آرزوی موفقیتش رو دارم و موفقیتش رو در ناشر شدنش نمیبینم …. شما هم بورو کامنت من رو دوباره بخون که دچار کج فهمی نشی !

      • ااحسنت چقدر زیبا ادم لذت میبره از برسی منطقی عقلانی و واقع بینانتون احسنت کاش همه مثل شما بودن

    • . گفت:

      Xbox همین الان هم از نظر سخت افزاری جلوئه
      فقط میمونه انحصاری و بازی ها که کم ip نداره که میتونه انحصاری کنه
      همین الان هم جز کاد همه‌ی بازی‌های اکتیویژن‌ـو میتونه انحصاری کنه پس مسئله توانستن نیست
      مسئله اینجاست که ip هایی به اون بزرگی رو اگه انحصاری کنه بیشتر از همه به خودش ضربه زده
      چه Xbox و چه سونی هردو دنبال سودن، سیاست ها فرق میکنه، که اتفاقا سیاست مایکرو همیشه درست‌تر بوده و آینده‌نگرانه

      TomBoy GamerTahaic
      • ایکس باکس همیشه رو‌کاغذ بهتر بوده تو عمل در اکثره موارد نتونست موفق تر از پلیسیشین باشه بعدشم کله کنسول ب انحصاریاشه وقتی انحصاری ندارع ب درده دکوره توخونه هم نمیخوره از اینده هم حرف نزن خواهشا چون سه تا نسله شده همش دارین از این ه حرف میزنین تهشم هیچی ب هیچی

        MonokumaTomBoy Gamer
        • . گفت:

          price of Persia ثابت کرد که از نظر قدرت جلوتر از پلی‌استیشنه
          انحصاری هم یواش یواش میاد نگران نباش، امسالم کم نداشت انحصاری از استارفیلد تا hifi rush
          آینده‌هم دست مایکروئه، بخوای نخوای بعد ۱۵ سال سهم بیشتر بازار میشه کلاود گیمینگ حالا پلی‌استیشن هرچقدر میخواد تمرکز کنه رو جنگ کنسولی

    • BaBa Woss گفت:

      شما فن بوی نیستی سهام داری 🚶

  • جواب طرفداران و فن های پلی استیشن به متفکران این تحلیل : این بازی و افترا رو شما شروع کردید هنگام اعلام تصاحب اکتیویژن بلیزارد 😂😂

    BabayagaMonokumaBoy GamerKingBrainiac(خداحافظ)َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)∞TahaicARTHUR MORGAN
  • Master Chief گفت:

    اتفاقا سونی نزدیک ترین حالتش برای ناشر ثرد پارتی شدن داره کم کم بازی هاش رو همزمان عرضه می‌کنه رو پیسی بعدش نوبت ایکس‌باکس البته حق هم داره الان مایکروسافت تو درآمد و سود واقعا سونی رو خاک کرد دیگه سونی رقیب مایکروسافت اصلا نیست

    .AmscMonokumaBoy GamerKingCYRUSTahaicMR147Nimaarminmore
  • بهترین سیاست همینه که بعضی از گیم هاشو مولتی کنه، الان سونی هم همینکارو میکنه

    Tahaic
  • cactus گفت:

    خب درستش هم همینه، اینطوری هم کیفیت خودشون بالا میره هم بقیه پلتفرم ها مجبورن کیفیتشون رو ارتقا بدن.

    Brainiac(خداحافظ)Tahaic
  • MR147 گفت:

    من این تحلیلای آبکیو قبول ندارم، متخصص حوزه گیمینگ، استاد استارفیلد با این تحلیل مخالفن.

    Brainiac(خداحافظ)MinecrosoftTahaicnero son of vَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)
  • مترسک گفت:

    خنده دار ترین تصوریه که میشه داشت اینه که فکر کنید ایکس باکس بشه ناشر 🥲

    اینهمه جو منفی دور و بر ایکس باکس جوابگو نیست اتفاقا باعث قدرت گرفتن میشه
    همینکه درامد و سود گیمینگش از پلی استیشن بالاتره نشان از موفقیت این کمپانیه دیوونس مگه کنسول رو بزاره کنار وقتی میدونه ۵۰ میلیون مشترک رو کنسول داره فقط که گیمپس میخرن و تمدید میکنن

    MonokumaMinecrosoft.TahaicMR147NimaarminTom
  • nemesis گفت:

    به نظرم اینجوری بهتر در غیر این صورت کنسول های xbox عملا هیچ چیزی جز گیم پس برای ترغیب خریدار نداشتن وحتی افرادی که این کنسول هارو خریدن هم از خرید خود پشیمان می‌شدن

    Tahaic
  • Starfaild گفت:

    هر چی مایکروسافت و فیل اسپنسر گفتن شما برعکسشو در نظر بگیرید تاریخچه این پلنفرم رو نگاه کنین پر از حیله و کلک دروغ بوده

    visixTomMonokumanemesisBrainiac(خداحافظ)MinecrosoftTahaicMR147.گرگ غرب وحشیmore
  • Alan Wake گفت:

    مایکروسافت امسال با خرید اکتیویژن ، آشتی کردن با square enix و چند تا حرکت دیگه باعث شد که بازار رقابت بهتر بشه و توی سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ با برنامه ریزی درست می تونه حسابی بدرخشه
    ولی حتما باید این گزینه داشتن عناوین انحصاری AAA رو هم در نظر بگیره
    الان بیشتر از ده ساله که عنوان انحصاری نداشته که نامزد بهترین عنوان سال باشه
    باید حتما این نقص رو بپوشونه
    یکی از دلایل فروش بالای کنسول پلی استیشن همین انحصاری هاش هستش
    وگرنه از لحاظ سرویس اشتراکی گیم پس یه سر و گردن بالاتر از پلاسه

    MonokumaBrainiac(خداحافظ)MinecrosoftTahaicnero son of v∞3do
  • HannaH گفت:

    تیتر رو دیدم فکر کردم مایکروسافت بیانیه صادر کرده. خوندم دیدم صرفا نظر نویسنده بوده اما خیلی به نظرش اطمینان داشته.

    MinecrosoftBrainiac(خداحافظ)
  • Subzero گفت:

    کسیم نخواست که بازیاش بیان رو پلی استیشن

    armin
  • King گفت:

    نه توان رقابت با سونی و داره نه نینتتندو. این نسل که کلا باخت و ب سونی خیلی زود داد .ولی تو نسل ده ب ناشر تبدیل میشه.

    Minecrosoftایسگاه ۵arminMR147
  • ThunderDoom گفت:

    از عکس پست
    بازی های جدید از ردیف بالا میخوام

  • اگر الدراسکرولز۶ عرضه نمیشه مشکل نداره چون فاینال فانتزی و سایلنت هیل هم رفتار متقابلی دارن گیرز۶ نمیاد هورایزن گوست افتوشیما بلاد بورن گاد اف وار لست هم اونور نمیاد خداییش یه پی سی فقط این وسط جواب اعصابت راحت بخدا

ایکس باکس به ناشر عناوین ترد پارتی تبدیل نخواهد شد - گیمفا