رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

اصغر فرهادی را می‌توان پرافتخارترین کارگردان تاریخ سینمای ایران به شمار آورد که آثاری تاثیرگذار و به یاد ماندنی را به ارمغان آورده است.

اصغر فرهادی را می‌توان به عنوان پرافتخارترین و یکی از خلاق‌ترین کارگردانان تاریخ سینمای ایران خطاب کرد که دیدگاه منحصر به فرد وی به موضوعات اجتماعی و فرهنگی سبب شده تا روایات تاثیرگذار و ماندگاری را به ارمغان بیاورد. کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ۵۱ ساله اصفهانی ‌الاصل که در سال ۱۳۸۱ با ساخت فیلم رقص در غبار پا به عرصه سینمای ایران گذاشت و این مدیوم را برای همیشه دستخوش تغییر قرار داد.

آثار او عموماً درام‌های واقع‌گرایانه و فرهنگی بوده که مشکلات اجتماعی کشورمان را در بستری از زندگی مدرن به تصویر کشیده و ناهنجاری و اختلاف طبقات مختلف جامعه را مورد انتقاد قرار داده است. نمونه بارز این مسئله را می‌توان در مشهورترین ساخته وی یعنی جدایی نادر از سیمین جویا شد که نه تنها مخاطبین داخلی را بلکه حتی سینماگران بین‌المللی را به سبب ارائه داستان خانوادگی‌اش تحت تاثیر قرار داد.

او در طول کارنامه هنری خود جمعاً ۹ فیلم را کارگردانی کرده که هر یک جنبه متفاوتی از مشکلات اجتماعی مردممان را به باد انتقاد گرفته است. فیلم‌هایی که شاید تماشای آن‌ها خوشایند و آموزنده نبوده باشد اما قطعاً ذهن شما را بابت مسائل اطرافتان به چالش خواهد کشید.

با توجه به شیوه امتیازبندی وبسایت IMDB این بار به سراغ رتبه بندی فیلم‌های اصغر فرهادی رفته تا ببینیم که از دیدگاه مخاطبین، بهترین فیلم وی متعلق به کدام عنوان خواهد بود.

رقص در غبار محصول سال ۱۳۸۱

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

پس از چندین و چند سال کار و کسب تجربه در حیطه آثار تلویزیونی، اصغر فرهادی با فیلم رقص در غبار رسماً قدم به سینمای ایران گذاشت.

این فیلم با نقش آفرینی بازیگرانی همچون باران کوثری، فرامرز قریبیان و یوسف خداپرست حول محور زوج جوانی جریان دارد که حرف و حدیث‌های ناخوشایندی درباره مادر عروس به گوش دوماد رسیده تا حدی که زندگی مشترک آن‌ها تحت تاثیر چنین مسئله‌ای به فروپاشی کامل کشیده شده و در نهایت جدا می‌شوند. جدایی که منجر به بروز اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی برای مرد جوان داستان می‌گردد. اصغر فرهادی از همان ابتدا به سراغ موضوعات اجتماعی رفته و فرهنگ قدیمی و پوسیده کشورمان را به باد انتقاد می‌گیرد. فیلمی که با میانگین امتیاز ۶.۷ در IMDB مواجه شده است.

فیلم همه می‌دانند محصول سال ۱۳۹۷

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

پس از ساخت انواع و اقسام فیلم‌های اجتماعی در داخل ایران و یا بهره‌گیری از بازیگران داخلی در اثری همچون گذشته، برای نخستین‌بار به سبب کسب شهرتی جهانی، اصغر فرهادی فیلم کاملاً خارجی همه می‌دانند را در سال ۱۳۹۷ کارگردانی کرده است.

اثری روان‌شناختی با حضور ۲ بازیگر مشهور هالیوود یعنی پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم که در کشور اسپانیا جریان داشته و خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که به شکلی ناگهانی، فرزند دختر آن‌ها ناپدید شده و تلاش برای یافتن او به بروز درگیری‌های روانی میان اعضای این خانواده منجر می‌شود. همه می‌دانند پیش از رسیدن به نقطه اوج ربایش دختر این خانواده سعی می‌کند تا خلق و خوی شخصیتی تک تک اعضای آن را مورد کنکاش قرار دهد؛ رویکردی که در گشایش پیچیدگی داستان می‌تواند مخاطب را به فکر فرو ببرد. نقش آفرینی زوج دوست داشتنی هالیوود و روایت غیرقابل پیش بینی سبب گشته تا نخستین تجربه کاملاً خارجی اصغر فرهادی با بازخوردهای نسبتاً خوبی مواجه شده و میانگین امتیاز ۶.۹ را دریافت نماید.

قهرمان محصول سال ۱۴۰۰

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

پس از ساخت اثری کاملاً خارجی، اصغر فرهادی در سال ۱۴۰۰ به زادگاه خود بازگشت تا باری دیگر مسائل فرهنگی را دستمایه ساخت آخرین فیلم خود به نام قهرمان قرار دهد. اثری که با حجم گسترده‌ای از انتظارات مخاطبین داخلی مواجه گشته بود.

این فیلم با نقش آفرینی بازیگرانی نظیر امیر جدیدی، محسن تنابنده و سحر گلدوست روایت‌گر مردی خوش قلب به نام رحیم می‌باشد که به سبب عدم پرداخت بدهی دوران حبس خود را در زندان سپری می‌کند. با این حال مرخصی ۲ روزه وی از زندان سبب می‌شود تا با اتفاقی غیرمنتظره روبرو شده که صداقت و وجدان رحیم را به چالش خواهد کشید. اصغر فرهادی با فیلم قهرمان سعی داشته تا مرز بین گناه‌کاری و بی‌گناهی را بررسی کرده و دیدگاه مردم نسبت به فرد گناه‌کار، فارغ از حقیقت ماجرا را به معرض نمایش بگذارد؛ مسئله‌ای که نشات گرفته از موضوع قضاوت در جامعه امروز ایران می‌باشد. قهرمان با وجود زیبایی‌هایش اما نتوانست تا در حد و اندازه جدایی نادر از سیمین و فروشنده ظاهر شود و میانگین امتیاز ۷.۵ را در IMDB دریافت کرده است.

فیلم شهر زیبا محصول سال ۱۳۸۲

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

دومین ساخته اصغر فرهادی در سینمای ایران به فیلم شهر زیبا مربوط می‌شود که روایتی درباره انتقام، خشونت و بخشش را به ارمغان آورده است.

اثری که بازیگرانی مانند فرامرز قریبیان، ترانه علیدوستی و بابک انصاری را درگیر در داستانی جنایی قرار می‌دهد. داستانی حول محور نوجوانی ۱۶ ساله که مرتکب قتل شده و به سبب قانون، تنها با رسیدن به سن ۱۸ سالگی می‌تواند اعدام شود. در حالی که هم سن و سالان وی با رسیدن به ۱۸ سالگی احساس تازه و متفاوتی می‌کنند، نوجوان داستان به شمارش روزهای زندگی خود افتاده و مرگ را هر لحظه در کمین خود می‌بیند. شهر زیبا یکی از پراختلاف‌ترین روایات میان طرفداران اصغر فرهادی را به ارمغان آورده که شیوه نمایش نظام حقوقی ایران و جایگاه زن در جامعه موجب حرف و حدیث‌های بسیاری شده است. اثری که امروزه می‌توان بیش از همیشه مفهوم و هدف داستان آن را با تمام وجود درک کرد، میانگین امتیاز ۷.۶ را دریافت کرده است.

فیلم چهارشنبه‌سوری محصول سال ۱۳۸۴

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

اصغر فرهادی در سومین تجربه کارگردانی خود به نام چهارشنبه‌سوری یکی از رسم و رسومات باستانی ایران را دستمایه تنشی انفجاری در خانواده‌های ایرانی قرار داده که از سوپراستار زن دهه ۸۰ یعنی هدیه تهرانی در نقشی کاملاً متفاوت بهره برده است.

در این فیلم که بازیگران دیگری همچون ترانه علیدوستی، حمید فرخ‌نژاد و پانته‌آ بهرام نیز حضور دارند، روایت‌گر زندگی پر فراز و نشیب زوجی از طبقه متوسط جامعه می‌باشد که رابطه خوشایندی را تجربه نکرده و در شب چهارشنبه‌سوری شخصیت زن داستان به رابطه شوهر خود با یکی از همسایه‌ها مظنون می‌شود. شکی که برای درستی یا نادرستی آن شاهد سلسله اتفاقات درامی هستیم که به مشکلات زوج‌های ایرانی و کمبودهای عاطفی و دروغ‌های آن‌ها پرداخته است. اثری که در عین سادگی می‌تواند هر مخاطبی را با خود همراه کرده و ذهنیت آن‌ها را من باب زندگی مشترک تحت تاثیر قرار دهد، با میانگین امتیاز ۷.۶ در IMDB مواجه شده است.

فیلم گذشته محصول سال ۱۳۹۱

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

پس از موفقیت تاریخی فیلم جدایی از نادر سیمین، اصغر فرهادی به حدی در سینمای جهان به شهرت رسید که توانست تا برای نخستین‌بار، در فضایی خارج از داخل ایران به کارگردانی فیلم بپردازد؛ فیلمی که گذشته نام گرفته است.

اثری با نقش آفرینی برنیس بژو، طاهر رحیم و علی مصفا که حول محور مشکلات زندگی زوجی ایرانی و فرانسوی روایت می‌شود. از یک سو احمد را داریم که برای تکمیل روند طلاق از همسرش، ماری به فرانسه رفته و در طرف دیگر ماجرا خود ماری را می‌بینیم که سعی دارد رابطه تازه‌ای را با مردی به نام سمیر برقرار نماید. مثلثی که زندگی هر ۳ نفر داستان را تحت‌الشاع قرار می‌دهد. گذشته علی‌رغم این که درام خانوادگی جذابی را به تصویر کشیده که امضای کار اصغر فرهادی به شمار می‌رود و شیمی تاثیرگذاری را بین علی مصفا و برنیس بژو رقم می‌زند اما انتظارات از آن، مخصوصاً پس از موفقیت نادر از سیمین سبب شد تا چندان مورد توجه سینماگران قرار نگیرد؛ مخصوصاً مخاطبین داخل ایران که عادت به اثری خارجی از کارگردان محبوب خود نداشتند. گذشته میانگین امتیاز ۷.۷ را دریافت کرده است.

فیلم فروشنده محصول سال ۱۳۹۴

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

یکی از جنجالی‌ترین ساخته‌های تاریخ سینمای ایران، فیلم فروشنده نام دارد که مسائلی فارغ از کیفیت خود اثر، سبب شد تا برای دومین‌بار شاهد کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در جشنواره اسکار باشیم.

نکته حائز اهمیت این فیلم نسبت به باقی ساخته‌های اصغر فرهادی به ستارگان آن مربوط می‌شود. ترانه علیدوستی و شهاب حسینی به عنوان برخی از بهترین بازیگران حال حاضر سینما و تلویزیون محسوب می‌شوند که در سال ۱۳۹۳ با سریال شهرزاد زوج جذابی را به تصویر کشیده و حضور مجدد آن‌ها در کنار هم مخصوصاً با کارگردانی اصغر فرهادی، عملاً یک رویداد سینمایی برای ایرانیان به شمار می‌رفت. فروشنده روایت‌گر چالش‌های زندگی زوجی هنری از طبقه متوسط جامعه بود که با بحرانی غیرقابل تصور روبرو شده که حل و فصل از آن، وجدان و غیرت شخصیت مرد داستان را حسابی به چالش می‌کشد. اثری که بنا به اعتقاد بسیاری از سینماگران، آخرین ساخته پر سر و صدا و به یاد ماندنی اصغر فرهادی خطاب می‌شود، میانگین امتیاز ۷.۷ را در IMDB دریافت کرده است.

فیلم درباره الی محصول سال ۱۳۸۷

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

درباره الی با روایت موضوعی دلهره‌آور و درام، به عنوان یکی از بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی محسوب می‌شود که نماها و ترکب‌بندی آن، ادای احترام به فیلم‌هایی همچون Jaws و A Streetcar Named Desire بوده است.

اثری با حضور بازیگرانی نظیر پیمان معادی، ترانه علیدوستی و شهاب حسینی، گروهی چند نفره از دوستان را به معرض نمایش می‌گذارد که غریبه‌ای به نام الی را به آشنایی یکی از خودشان با خود به سفر شمال آورده تا بلکه زمینه آشنایی او با احمد، پسری مجرد فراهم شود. سفری دوستانه و مفرح که در کسری از ثانیه با گم شدن الی، به جنگ و درگیری و اضطراب بین آن‌ها منجر شده و در نهایت با یک تراژدی دردناک، تمام خوشی‌ها را بر سرشان خراب می‌کند. درباره الی روایتی جسورانه، نوین و تحسین‌برانگیز در اواخر دهه ۸۰ به شمار می‌رفت که دیدگاه کهنه سینمای ایران را به چالش کشید و میانگین امتیاز ۷.۹ را دریافت کرده است.

فیلم جدایی نادر از سیمین محصول سال ۱۳۸۹

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

۲ سال پس از فیلم قابل توجه درباره الی، اصغر فرهادی اثری تاریخی و تکرار نشدنی به نام جدایی نادر از سمین را به ارمغان آورد که نه تنها ژانر درام و اجتماعی سینمای داخل کشورمان را متحول کرد، بلکه برای نخستین‌بار جایزه اسکار را برای یک کارگردان ایرانی به همراه داشت؛ دستاوردی تاریخی که هر سینما دوستی را به وجد می‌آورد.

این فیلم با نقش آفرینی استادانه بازیگرانی مانند پیمان معادی، لیلا حاتمی و شهاب حسینی، زوجی در شرف جدایی را به تصویر می‌کشد که فرزند آن‌ها بازیچه دست خواسته‌هایشان شده و بروز اتفاقی غیرمنتظره منجر به درگیری خانوادگی می‌شود که موضوع طلاق این زوج را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. جدایی نادر از سیمین، اجتماعی‌ترین فیلم اصغر فرهادی به شمار می‌رود که زیبا و در عین حال دردناک‌تر از هر فیلم دیگری، تاثیر جدایی زوجین و استرس و فشار ناشی از آن را بر فرزندان بی‌گناهشان نمایش می‌دهد. اثری پرافتخار که با میانگین امتیاز ۸.۳ نه تنها بهترین ساخته اصغر فرهادی در IMDB به شمار می‌رود، بلکه حتی جزو یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما از دید رسانه‌های معتبر نیز در نظر گرفته شده است.


از دید شما بهترین ساخته اصغر فرهادی چه نام دارد؟ آیا او می‌تواند موفقیتی در حد و اندازه آثاری نظیر جدایی نادر از سمین و فروشنده را باری دیگر تکرار نماید؟ آیا می‌تواند تعداد جوایز اسکار خود را به عدد ۳ برساند؟ نظرات و دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کولایدر

Behzad zargaryARSHIAAAACyrusSir Artoriascactus💚 VEGAN گیمرگیاهخوارError404AMIR WAZOWSKIRedm0ndy.xboxDota2Yohanaعلی غروبیrondaMonokuma𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠Kingsbountyاسد ابولمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)The Firefly𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Daniallox😃 گفت:

    فروشنده یک شاهکار و یه جواب محکم به کسایی بود که میگفتن اون شغل خاص به هیچکس اسیب نمیزنه

    ARSHIAAAAcactus💚 VEGAN گیمرگیاهخوار.essi007esmaaiel_63Dota2Leroxmgs tpp 2015rondamore
  • Kingsbounty گفت:

    جدایی نادر از سیمین کلا یه پله از همه بالاتره. خیلی پرمفهوم و عالی بود این فیلم.

    Behzad zargaryARSHIAAAAcactusLeroxYohanaBlack Swordsmanجان قماربازShark Gamerهمین چرخو بوکونم تو .......
  • sonicer گفت:

    حس تعلیق و عدم نتیجه گیری درباره الی رو بیشتر دوست دارم. جدایی برای من تو جایگاه دوم قرار میگیره. بعدش هم فروشنده. قهرمان رو هم اصلا خوشم نیومد، نمیدونم شاید بخاطر امیر جدیدی بود که کلا از بازیش خوشم نمیاد.

    ARSHIAAAABabakیک تالکین فن واقعیYohana
  • ........ گفت:

    جدایی نادر از قادر خیلی فیلم خوبی بود.
    یادم هست که همون زمان‌هایی که هیدن پالمز رو نگاه می‌کردم، با نت دایل آپ نصف شب بلند شدم یواشکی رفتم سر پی‌سی، اون موقع ها کامپیوتر رو توی حال پذیرایی می‌گذاشتند با توجیه که :” بچه اینترنت می‌ره ببینیم کجا می‌ره یک موقع منحرف نشه” نه مثل الآن که بچه‌ کمپیوتر رو با خودش تو رخت‌خواب می‌بره! دارم درباره سال ۸۹ صحبت می‌کنم. نتم هم دایل‌آپ بود و مثل متال گیر سالید مجبور بودم بخزم تا نصفه شبی بتونم سیم دایل آپ رو وصل کنم به پریز تلفن اتاق خواب مهمان، چون اگر جای دیگه‌ای می‌زدی نویز می‌افتاد‌ و کیفیت نت افتضاح دایل آپ، افتضاح تر. و البته می‌باید بسیار محتاط می‌بودم چون اتاق مهمان درست کنار اتاق خواب بود و اگر که ننه بابا بیدار می‌شدن می‌گفتن :” نصف شبی عین سم فیشر داری نت دایل آپ رو وصل می‌کنی که چی بشه پدر سوخته؟ نصف شب داری نت می‌ری که صور قبیحه نگاه کنی؟!؟ فکر کردی ما نفهمیم؟ ما هم جوونی کردیم این کارایی که تو می‌کنی رو…….” بقیه‌اش رو خودتون می‌دونید…..؛ اون زمان مثل الآن نبود که از گوگل بپرسی رنگ دم خر آسیای مرکزی چیه و اون توی یک کادر جوابت رو بده بگه “ماده‌اش قرمزه و نرش سیاه”، اگر می‌زدی آیا اصغر فرهادی اسکار برده؟ بیشتر نتایجی حول محور آکادمی اسکار، پیشینه اصغر و شاید بیشتر رکورد “برنده” اسکار رو می‌آورد و خبری از جواب نبود. باید سایت اسکار دات کام می‌رفتم که به لطف برادران سانسورچی باید اولتاسورف روشن می‌کردم. وصل شدن به نت دایل‌آپ یک پروسه بود، وصل شدن به التراسورف یک پروسه دیگه. نت گردی باهاش مثل این بود که بخوای با آب‌یاری قطره‌ای دوش بگیری. سایت اسکار تمپلیت زیبایی داشت. مثل شکلات کارامل گران‌قیمت مجلل و لوکس می‌نمود قالب سایتش اما یک اشکالی بود. جای فهرست برندگام ویدیوی تمام مراسم گذاشته بود منم اینطور بودم که ” پَهوووووو نصف شبی اسپلینتر سل رو تو واقعیت بازی نکردم که بیای با نت ذغالی بهم ویدیو تحویل بدی؟ اگر الآن با این نت ویدیو رو باز کنم تا اسکار سال بعد طول می‌کشه بفهمم که اصغر اسکار دادن یا نه! آخر جقدر سخته یک لیست تهیه کنید که برنده‌هارو نشون بده” که فکری به سرم زد! برم ویکی‌پدیا شاید اونها فهرست برندگان داشته باشند،…. و هرگز اون لحظه رو یادم نمی‌ره که تند تند اسکرول می‌کردم که ببینم کدوم فیلم جایزه‌اش رو برده که ترکیب کلمات foreign و WINNER و A SEPAREATION یک معنی رو می‌داد! انقدر هیجان زده بودم کسی نمی‌دوست فکر می‌کرد خودم اسکار بردم، محافظه‌کاری رو کنار گذاشتم و با ژست عابدزاده تو بازی ایران استرالیا مشت‌هامو گره کرده هوا برده بودم و پیروزمندانه وارد اتاق ننه بابام شدم، فریاد کشیدم:” ماااااان باباااااا بلند شید! ” یکجوری از خواب بیدار شدن که صدام شیمیایی زده و منتظر این بودن که چیزی شبیه این بگم که: دزد اومده یا زلزله اومده یا آمریکا حمله کرده” ولی من در عالم معصومیت و البته بی‌خردی بچگی، نفس رو فرو بردن و با سیس “خرمشهر آزاد شد” فریاد زدم: اصغر فرهادی اسکار برده! اصغر فرهادی اسکار برده!” خخخخخخخ بهم دیگه نگاه می‌کردن که یعنی چی فرهادی اسکار برده! اومدن دیدن نصفه شبی کامپیوتر رو زدن به برق خواستن شروع کنن بگن” پدسگ! نصفه شبی با اجازه کی سیم نتو وصل کردی؟ فکر کردی ما نمی‌فهمیم و ازین حرفها” که دیدن نه واقعاً اصغر فرهادی جدی جدی اسکار برده و عصبانیت رو تقلیل دادن به اینکه” حالا پسرم درست نیست نصفه شبی داد بزنی. همسایه‌ها خوابن بیدار می‌شن. منو مامانت ترسیدم” و ازین حرف‌ها.

    ARSHIAAAAcactusYohanaAREFBabayagaAmo Hamedمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)همین چرخو بوکونم تو .......𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)mariomore
  • هیولا گفت:

    تا حالا فیلم ایرانی ندیدم که دیدنش حس خوبی بهم بده باعث احساس غم و بدبختی و سرخوردگی و افسردگی میشن
    فیلمای طنز کمدی (دلقک بازی)هم باعث عصبی شدنم میشن از بس مسخره بازیه

    ARSHIAAAAgamepassbozorge(در شوک تغییر اسم های Ezio)marioesmaaiel_63جان قماربازBrainiac(خداحافظ)
  • Tom گفت:

    کارگردان ایرانی فقط ایرج ملکی
    بقیه به درد نمیخورن 😂

    ARSHIAAAAlie?noPop_StarsmdmarioKratosSpider-ManهیولاN21snowgirlmore
  • Shark Gamer گفت:

    به نظر من به جز فروشنده که اصلا دوست نداشتم ما بقیه فیلم های اصغر فرهادی عالی هستن

    ARSHIAAAAmario
  • 🔶 من فقط چهارتا فیلم آخر مقاله رو نگا کردم گذشته، فروشنده، درباره الی، جدایی نادر از سیمین که فکرمیکنم بهتریناش همین ها باشن

    🔸 اصغر فرهادی خارج از لذتی که از این چهارتا فیلمش بردم ولی دیگه فیلماش رو زیادی درام میکنه آدم رو افسرده میکنه یعنی چطوری بگم فضا و اتمسفر فیلماش زیادی سنگینه، حالا درسته که من یکی از ژانرهای مورد علاقم درام هستش ولی انقدر سنگین هم دیگه دوست ندارم چون خودم کم مشکلات ندارم تو زندگیم اینارو هم که میبینم دیگه به فکر خودکشی میوفتم 😁

    ARSHIAAAAmarioBabakBrainiac(خداحافظ)Jesse pinkman(ریک اند مورتی سابق)
  • رتبه بندی بهترین فیلم‌های اصغر فرها …..

    ARSHIAAAAmarioBrainiac(خداحافظ)
  • فروشنده از همه کاراش خفن تر بود

    ARSHIAAAAجان قماربازShark Gamer
  • Khodeali گفت:

    فیلم فروشنده شو دوست داشتم قشنگ بود

    ARSHIAAAAShark Gamer
  • poker king گفت:

    تمام مراسمهای اسکار رو نگاه کردم البته ۷ تاشو زنده و بجرعت با اختلاف برای فیلم Parasite خیلی خشحال شدم که ۵ اسکار گرفت و هیچ فیلی بیشتر از ۴ تا نگرفته تا به امروز ! جدای رو هم خیلی احساس غرور کردم باهاش و سال ۲۰۱۴ که پیشبینی کرده بودم مرد پرده اسکار بهترین فیلم رو میگیره و رفقا میگفتن بین ستاره ای هست چی میگی ! داشتیم زنده میدیدم که همه با تعجب بهم خیره شده بودن :)) حس عجیبی داشتم اون لحظه

    ARSHIAAAADADDY PARTiSANBrainiac(خداحافظ)
  • Unknown گفت:

    فرهادی رو با جدایی و درباره الی شناختن

    DADDY PARTiSANBlack SwordsmanBrainiac(خداحافظ)همین چرخو بوکونم تو .......
  • Reza گفت:

    هشدار اسپویل

    فیلم درباره الی رو با دوستان دیدم خیلی تعریف میکردن ازش . فیلم سوالاتی رو ایجاد می کنه و مخاطب رو با اون سوالات ول می کنه اصلا معلوم نشد دختره که نامزد داره چرا با این اکیپ مسافرت اومده ، آخر سر دختره خودکشی کرد یا رفت یعنی با یک پایان باز طرف هستیم که به سوالات ما هم جواب نمی ده من نفهمیدم هدف کارگردان از ساختن این فیلم چی بود چی رو میخواست نشون بده . سکانس های خوبی هم داشت ولی در کل فیلم من رو راضی نکرد. فیلم فروشنده هم از نظر من فیلم متوسطی بود .من این فیلم رو تو سینما دیدم. کارگردان خیلی سعی می کنه یک حس تعلیق ایجاد کنه که این تجاوز از طرف کی صورت گرفته در حالی که مشکل اصلی اینه که خود صحنه تجاوز خوب شکل بندی نمی شه اصلا باورپذیر نیست و شکل مصنوعی داره و در آخر هم با نشون دادن اون پیرمرده کارگردان می خواست یک شوک به مخاطب وارد کنه ولی بازم دچار مشکل میشه چون مخاطب اصلا باور نمی کنه که یک پیرمردی که بیماری قلبی داره آیفون یک خونه ای رو بزنه اون همه پله رو بیاد بالا بره اون تراژدی رو منجر بشه و بعدش خیلی راحت از خونه بیاد بیرون و برگرده سر زندگیش و همه این مسائل با وجود مشکل قلبی پیرمرد رخ بده. فکر کنم هیچکاک تجاوز رو به بهترین شکل قاب بندی می کنه جایی که به یک خانمی تجاوز صورت می گیره و شوهرش دنبال متجاوز هستش و هی به خانمش میگه اگه قیافه طرف رو شناختی بهم بگو و زن یکی رو نشون میده بعدش یکی دیگه بعدش یکی دیگه . زنه همه مردا رو داشت نشون میداد این نشون میده که زن چقدر اعتمادش رو به مردا از دست داده و تجاوز چه آثار بدی بر روی روح و روان اون خانم گذاشته.

    علی غروبیBrainiac(خداحافظ)جان قماربازShark Gamer
  • Doctor Who گفت:

    ایران فقط یک کارگردان داشت
    مرحوم کیارستمی

    ARSHIAAAABabakعلی غروبیWITCHERBrainiac(خداحافظ)Shark Gamermario
  • Ali khorasani گفت:

    فیلم های اصغر فرهادی دور از هرگونه داستان های کلیشه ای هستش

    ARSHIAAAAجان قماربازBrainiac(خداحافظ)Shark Gamer
  • نظر منم دقیقا طبق لیسته اول جدایی بعد الی بعد فروشنده بهترینش بودن اگه این لیستم نمیخوندم همینا رو میگفتم به ترتیب.
    چهارشنبه سوری هم فیلم خوب و قابل احترامیه اما در حد اون سه‌تا نیست.
    باقی آثارشم تا‌ الان نشنیده بودم اسمشونو.

  • essi007 گفت:

    درباره الی خیلی خوب بود ، جدایی نادر از سیمین هم قشنگ بود
    ولی به نظرم هرچی داره جلوتر میره فیلماش ضعیف تر میشه فیلمای همه می دانند و قهرمان رو خیلی هایپ بودم واسشون ولی اصلا جالب نبودن به نظرم

رتبه بندی بهترین ساخته‌های اصغر فرهادی طبق امتیاز IMDB - گیمفا