۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا
۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا
۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا
۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

طی دهه‌های گذشته شاهد حضور ۳ مرد عنکبوتی کاملاً متفاوت در سینمای هالیوود بوده‌ایم که هر یک از آن‌ها طرفداران خاص خودشان را داشتند.

با آغاز دهه ۲۰۰۰ میلادی و مدرنیزه شدن سینما، شاهد به راه افتادن موج جدیدی در ژانر ابرقهرمانی بودیم که یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های این ژانر در سال ۲۰۰۲ با مرد عنکبوتی سم ریمی آغاز شد. داستان سرایی، شخصیت‌پردازی و جلوه‌های ویژه ناب چنین آثاری سبب شدند تا طی ۲ دهه بعد شخصیت‌های کمیک بوکی به طرز گسترده‌ای پا به عرصه سینما گذاشته و طرفدارانشان را به وجد بیاورند.

تاکنون ۳ بازیگر به نام‌های توبی مگوایر، اندرو گارفیلد و تام هالند به ترتیب ایفای نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی را در سینمای هالیوود بر عهده داشته و هر یک به شیوه منحصر به فرد و متفاوتی این ابرقهرمان محبوب و دوست داشتنی کمیک‌های مارول را به تصویر کشیده‌اند. بازیگرانی که در نهایت طی یک رویداد سینمایی به یاد ماندنی در فیلم Spider-Man: No Way Home کنار یکدیگر جمع شده تا با ابرشروران فیلم‌های پیشین خود به مبارزه بپردازند.

در حالی که به واسطه ایده جهان‌های موازی در دنیای سینمایی مارول، شایعات مختلفی حول محور بازگشت دوباره این بازیگران در کنار یکدیگر به گوش می‌رسد، شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که دست اندرکاران هالیوود در ابتدا برنامه‌های کاملاً متفاوتی برای این شخصیت داشته و به همین سبب نیز بازیگران مختلفی را برای ایفای نقش پیتر پارکر در نظر گرفته بودند.

بازیگرانی که در صورت تقبل این نقش، نه تنها زندگی حرفه‌ای آن‌ها برای همیشه دگرگون شده و شاید که امروز از جایگاه متفاوتی برخوردار می‌شدند، بلکه چه بسا ماجراجویی‌های غیرقابل پیش‌بینی را از مرد عنکبوتی می‌دیدیم که با ذهنیت فعلی ما زمین تا آسمان فرق خواهد داشت.

به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ ۱۰ بازیگر نام آشنا هالیوود رفته‌ایم که در طی سال‌های گذشته فرصت ایفای نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی برای آن‌ها مهیا شده و بنا به دلایل گوناگونی از بر عهده گرفتن آن ناکام مانده‌اند.

لئوناردو دی‌کاپریو

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

لئوناردو دی‌کاپریو که امروزه به عنوان یکی از بازیگران تراز اول هالیوود به شهرت رسیده، تاکنون ۲ بار شانس ایفای نقش مرد عنکبوتی را پیش روی خود دیده است.

پیش از ساخته شدن ۳ گانه سم ریمی، جیمز کامرون عزم خود را جزم کرده بود تا اقتباسی از شخصیت مرد عنکبوتی را بر پرده سینما به ارمغان آورده و گزینه اصلی و حتمی وی برای ایفای نقش پیتر پارکر کسی نبود جز لئوناردو دی‌کاپریو که پس از لغو این پروژه، به سبب توانایی‌هایش و زمانی که سم ریمی وارد میدان شد، همچنان جزو یکی از گزینه‌ها قرار داشت. اما در نهایت نقش آفرینی این ابرقهرمان کمیک‌های مارول را از دست داد و فرصت به توبی مگوایر داده شده تا طی یک ۳ گانه خاطره‌انگیز شاهد یکی از به یاد ماندنی‌ترین نقش آفرینی‌های تاریخ ژانر ابرقهرمانی باشیم.

جیمز فرانکو

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

توبی مگوایر برای تصاحب نقش مرد عنکبوتی با بازیگران توانمندی به رقابت پرداخت تا در نهایت بتواند بزرگترین نقش کارنامه هنری‌اش را کسب نماید.

پس از لئوناردو دی‌کاپریو این جیمز فرانکو بود که برای حضور در فیلم Spider-Man سال ۲۰۰۲ تست بازیگری داد و در کسب نقش مرد عنکبوتی ناکام ماند تا حدی که به ناامیدی شدیدی دچار گشت. علی‌رغم این که توبی مگوایر نقش پیتر پارکر را تصاحب کرده بود اما حالت چهره جیمز فرانکو و شیوه به تصویر کشیدن یک شخصیت خاکستری سبب شد تا سم ریمی با او تماس گرفته و نقش هری آزبورن را به وی اهدا نماید. نکته حائز اهمیت درباره هری آزبورن در این است که سم ریمی به هیچ بازیگر دیگری اجازه تست برای این نقش را نداد و اختصاصاً آن را برای جیمز فرانکو در نظر گرفته بود.

جیک جیلنهال

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

با وجود این که توبی مگوایر در سال ۲۰۰۲ توانست تا پیتر پارکر جذابی را در سینما به تصویر بکشد اما آسیب دیدگی شدید در ناحیه کمر و همچنین بروز اختلافی شدید با کمپانی سونی بر سر دستمزد سبب شد که تا مرز کناره‌گیری از دنباله آن در سال ۲۰۰۴ پیش برود.

تهیه‌کنندگان که برای هر شرایطی آماده شده بودند، به دستور کمپانی سونی وظیفه پیدا کرده تا به دنبال بازیگر جایگزینی باشند و به سراغ جیک جیلنهال رفته تا او را برای حضور در فیلم Spider-Man 2 متقاعد نمایند. با این حال او در پاسخ به پیشنهاد کمپانی سونی اعلام می‌کند که نقش پیتر پارکر برای توبی مگوایر بوده و زمانی که بازیگری ایفای یک شخصیت را بر عهده می‌گیرد، در اصل مالکیت آن نقش را نیز تصاحب می‌کند. بدین منظور نیز با وجودی که برای نقش آفرینی در قامت پیتر پارکر آمادگی لازم را داشت اما به همکار خود احترام گذاشت و در دنباله فیلم سم ریمی حضور پیدا نکرد. بعدها او فرصت حضور در قامت شرور میستریو را پیدا کرد و پیتر پارکر تام هالند را در فیلم Spider-Man 2 به چالش کشید و لحظاتی هیجان‌انگیز را به ارمغان آورد.

نات وولف

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

نات وولف بازیگر اقتباس سینمایی Death Note نتفلیکس را شاید بتوان به عنوان یکی از کمتر شناخته شده‌ترین بازیگران این مقاله خطاب کرد که در عین حال یکی از کاندیداهای ایفای نقش مرد عنکبوتی برای دنیای سینمایی مارول نیز بوده است.

شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که استودیو مارول برای به تصویر کشیدن پیتر پارکر در فیلم Captain America: Civil War به صورت تقریبی با تمام بازیگران جوان هالیوود ارتباط برقرار کرد و از بسیاری از آن‌ها تست‌های مختلفی گرفت که نات وولف یکی از آن‌ها بود. هنرمندی که در رقابت پر سر و صدا برای پیوستن به دنیای سینمایی مارول ناکام ماند و تاکنون بارها اعلام کرده که عدم کسب این نقش به عنوان یکی از حسرت‌های بزرگ زندگی‌اش قلمداد می‌شود.

آلدن ارنرایک

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

در حالی که این مقاله بیشتر حول محور بازیگرانی جریان دارد که کاندیدای ایفای نقش مرد عنکبوتی برای فیلم‌های سم ریمی و یا دنیای سینمایی مارول بوده‌اند، بد نیست تا اشاره‌ای به فیلم‌های The Amazing Spider-Man داشته باشیم که به عنوان یکی از پتانسیل‌های از دست رفته ژانر ابرقهرمانی همچنان از آن‌ها یاد می‌شود.

کمپانی سونی برای ریبوت فیلم‌های مرد عنکبوتی به سراغ بازیگر جوانی بود که نام اندرو گارفیلد و آلدن ارنرایک بیش از سایرین مورد توجه قرار گرفت. با وجود این که اندرو گارفیلد با The Social Network حسابی خودی نشان داده بود اما رقیب او یعنی آلدن ارنرایک در اوایل دهه ۲۰۱۰ میلادی بازیگر چندان شناخته شده‌ای نبود و ریسک ایفای نقش توسط یک بازیگر نه چندان محبوب و مشهور چندان باب میل کمپانی سونی واقع نشد و فرصت ایفای نقش پیتر پارکر را از وی سلب نمود. بازیگری که اگرچه نقش آفرینی در ژانر ابرقهرمانی را از دست داد اما فرصت حضور در فرنچایز جنگ ستارگان و فیلم‌های Fair Play و Oppenheimer را پیدا کرد تا در نهایت بتواند قدرت بازیگری‌اش را به تماشاگران ثابت نماید.

تام کروز

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

یکی از بزرگترین ستاره‌های تاریخ سینمای هالیوود، تام کروز افسانه‌ای ۲ بار شانس حضور در قامت مرد عنکبوتی را پیدا کرده است. بازیگری که وسواس عجیبی در اجرای بدلکاری‌ها داشته و تصور وی در قامت مرد عنکبوتی که دست به بدلکاری‌های مرگبار بزند، هر بیننده‌ای را به وجد خواهد آورد.

در دهه ۱۹۸۰ میلادی که جیمز کامرون رویای ساخت فیلم مرد عنکبوتی را در سر داشت، تام کروز یکی از گزینه‌ها و به عنوان رقیب لئوناردو دی‌کاپریو قلمداد می‌شد که در نهایت این پروژه تمام و کمال به فراموشی سپرده شد. با این حال سازندگان انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse در جریان یکی از مصاحبه‌های خود اعلام نمودند که برای ادای احترام به تام کروز و پروژه ساخته نشده از جیمز کامرون، درصدد همکاری با این بازیگر ۶۱ ساله بوده تا بلکه صداپیشگی یکی از مردان عنکبوتی را بر عهده بگیرد؛ اتفاقی که متاسفانه به وقوع نپیوست و شاید که چنین اتفاقی اگر که محقق می‌شد، می‌توانست لحظاتی ناب و به یاد ماندنی را در انیمیشن برنده جایزه اسکار به ارمغان بیاورد.

ایسا باترفیلد

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

رقابت بر سر انتخاب بازیگر سومین مرد عنکبوتی سینما برای حضور در MCU به حدی داغ و جنجالی بود که می‌توان از آن به عنوان یک رویداد پر سر و صدا در هالیوود نام برد.

در حالی که ده‌ها بازیگر نوجوان فرصت حضور در قامت پیتر پارکر را در تست‌های بازیگر از دست داده بودند، رقابت بین تام هالند و ایسا باترفیلد به اوج خود رسیده بود و بسیاری از خبرگزاری‌ها نام ستاره فیلم Hugo را به عنوان مرد عنکبوتی جدید سینما بر زبان می‌آوردند. با وجود آن که ایسا باترفیلد از شانس بالایی برای کسب این نقش برخوردار بود اما در نهایت تام هالند پیروز این رقابت شد و مجموعاً در ۶ فیلم از دنیای سینمای مارول به نقش آفرینی پرداخت. شاید که اگر ایسا باترفیلد می‌تواسنت پیروز میدان شود، با مرد عنکبوتی سوم کاملاً متفاوتی در سینما روبرو می‌شدیم.

هیث لجر

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

اگر که به اسامی شرکت‌کنندگان در رقابت برای تصاحب نقش مرد عنکبوتی در فیلم‌های سم ریمی نگاهی انداخته باشید، برخی از بهترین بازیگران حال حاضر سینمای هالیوود را در بین آن‌ها پیدا خواهید کرد که یکی از آن‌ها هیث لجر فقید نام داشته است.

او پیش از آن که با نقش آفرینی در قامت یکی از به یاد ماندنی‌ترین شرورهای تاریخ سینما، زندگی‌اش برای همیشه به پایان برسد، با توبی مگوایر در رقابت بود تا نقش پیتر پارکر فیلم سال ۲۰۰۲ را تصاحب نماید. او به حدی به این شخصیت علاقه داشت که شخصاً پیگیر کسب آن از سوی سم ریمی بود و متاسفانه موفق به انجام این امر نشد. یکی از بزرگترین ابهامات به همین مسئله مربوط می‌شود؛ اگر که هیث لجر موفق به تصاحب نقش پیتر پارکر شده بود، احتمالاً مسیر بازیگری متفاوتی را در پیش گرفته و شخصیت جوکر را در فیلم شوالیه تاریکی ایفا نمی‌کرد. آیا چنین اتفاقی می‌توانست از مرگ وی بخاطر فشار کاری ناشی از ایفای نقش جوکر جلوگیری کند؟

چارلی رو

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

در کنار نات وولف، بازیگر ناشناخته دیگری که به عنوان یکی از کاندیداهای ایفای نقش مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رفت، چارلی رو ۲۷ ساله نام داشته است.

بازیگر فیلم‌های The Golden Compass و The Nutcracker in 3D شاید که از لحاظ ظاهری نزدیک‌ترین تشابه به چهره پیتر پارکر جوان را در کمیک‌های مارول داشته باشد و این مسئله با بازخوردهای مثبتی در فضای مجازی روبرو شده بود. با وجود عدم تجربه بازیگری قابل توجه اما موفق شده بود تا تست‌های بازیگری را نیز موفقیت آمیز پشت سر بگذارد. با این حال در رقابت با تام هالند از کسب این نقش باز ماند و در توییتر به وی این دستاورد را تبریک گفت. او تنها بازیگری است که با گذشت چندین و چند سال همچنان برخی از طرفداران دنیای سینمایی مارول و شخصیت مرد عنکبوتی خواهان ایفای نقش پیتر پارکر توسط وی بوده‌اند؛ مسئله‌ای که در غیرممکن‌ترین حالت شاید به واسطه ایده‌ جهان‌های موازی به عنوان یک سورپرایز توسط استودیو مارول محقق شود.

تیموتی شالامی

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

در نهایت می‌رسیم به مشهورترین کاندیدای ایفای نقش مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول که امروزه از وی به عنوان ستاره نسل جوان هالیوود یاد می‌شود.

تیموتی شالامی که نشان داده از پس از نقشی در هر ژانری بر خواهد آمد، یکی از رقبای نهایی بین بازیگرانی بود که توسط استودیو مارول از آن‌ها برای حضور در فیلم Captain America: Civil War تست بازیگری گرفته شده بود. در حالی که سلیقه‌ها متفاوت بوده و هر مخاطبی بازیگر مد نظر خود را در ذهن دارد اما می‌توان گفت که تیموتی شالامی می‌توانست هر آن چیزی باشد که تام هالند به سبب عدم برخورداری از آن‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. نقش آفرینی او در فیلم Dune نشان داد که استودیو مارول چه پتانسیل ارزشمندی را از دست داده و قطعاً با انتخاب این بازیگر توانمند، دنیای سینمایی مارول و شخصیت‌پردازی پیتر پارکر مسیر کاملاً متفاوتی را می‌پیمود و چه بسا آینده وی در هالیوود را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌داد.


به نظر شما کدام یک از کاندیداهای نام برده شده می‌توانستد نقش آفرینی منحصر به فرد و ماندگارتری را نسبت به بازیگر انتخاب شده، به تصویر بکشند؟ اگر که تصمیم انتخاب بازیگر پیتر پارکر در دنیای سینمایی مارول بر عهده شما می‌بود، چه کسی را جایگزین تام هالند انتخاب می‌کردید؟

منبع: کولایدر

ARSHIAAAAجنوس جکسونrondaAlireza(در انتظار gta6)DADDY PARTiSANDARKSIRENNimablackcityمردان سایلنت هیلLeroxcactusجاویدمessi007Cambyses The ThirdImmortal SpartanmrPeterParkerSON OF EAollieRichmanmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا
۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا
۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا
۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا
۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ بازیگری که در شرف ایفای نقش مرد عنکبوتی قرار داشتند - گیمفا