۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا
۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا
۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا
۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم

آرش بوالحسنی
۱۳:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

درخت مهارت‌های کلاسیک، مکانیک‌های جدید گیم‌پلی، هوش مصنوعی بهتر دشمنان و محتوای جانبی بهتر برخی از مواردی هستند که دوست داریم در Far Cry 7 ببینیم.

شرکت Ubisoft بازی‌های بزرگ زیادی را برای سالیان پیش رو برنامه‌ریزی کرده است. پس از عرضه Avantars: Frontiers of Pandora، حال طرفداران باید منتظر The Division 3 و احتمالاً Far Cry 7 باشند. با توجه به اینکه این سری در سال‌های گذشته سیر تحولی‌ خاصی را طی کرده، یک سری تغییرات هستند که از نسخه جدید Far Cry می‌خواهیم. در ادامه تک‌تک این خواسته‌ها را مطرح می‌کنیم.

مبنای متفاوت

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

وقتی Far Cry 3 در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، داستان آن منحصر به فرد و جدید بود. قرار گرفتن در نقش پروتاگونیستی که در محیطی ناشناخته قرار گرفته و باید با یک رهبر دیوانه اما کاریزماتیک در کنار حیات وحش مقابله کند، برای بسیاری از بازیکنان تازگی داشت. این داستان یک سری پیچیدگی هم داشت تا بازیکنان احساس قهرمان بودن را نداشته باشند. اما وقتی به Far Cry 6 رسیدیم، این ایده و مبنای داستان تکراری و خسته‌کننده شده بود.

در Far Cry 7، رویکردی جدیدی برای داستان باید در نظر گرفته شود. طبق شایعات منتشر شده، این اتفاق ممکن است رخ دهد. طبق گزارشات، داستان این بازی قرار است غیر خطی باشد و بازیکن در آن باید خانواده خود را از دست گروهی به نام Sons of Truth نجات دهد. بازیکنان می‌توانند اعضای خانواده خود را به هر ترتیبی نجات دهند و داستان بازی با توجه به تصمیمات‌ شما دستخوش تغییر می‌شود. جالب است بدانید که ظاهرا قرار است شاهد یک محدودیت زمان ۷۲ ساعتی در بازی باشیم.

مکان جدید

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

سری Far Cry به خاطر طبیعت خود شناخته می‌شود، از یک منطقه ناشناخته در آفریقا تا ورژنی تخیلی از هیمالیا. از آن جایی که Far Cry 6 سومین باری بود که این سری به سمت جزایر استوایی می‌رفت، وقت مکانی جدید فرا رسیده است. شاید ژاپن با طیف وسیع محیط‌های خود کاندیدای خوبی باشد. بالاخره می‌توانیم شاهد چیزی واقعا منحصر به فرد برای این سری باشیم.

محتوای زائد کم‌تر

هر چه بازی‌های Ubisoft به سمت بزرگتر شدن پیش رفتند، میزان محتوای اضافی و تکراری در آن هم بیشتر شد. این مسئله خصوصا در Far Cry 6 به چشم می‌خورد. جایی که ظاهرا تمرکز روی ارائه محتوای بیشتر صرفا برای طولانی‌تر کردن مدت زمان بازی بود. Far Cry 7 باید همه چیز را ساده‌سازی کند. تمام محتوایی که اضافه و صیقل‌نخورده هستند باید حذف و ماموریت‌هایی که واقعا جذاب هستند باید حفظ شوند. گاهی اوقات کمتر مساوی بیشتر است.

ماموریت‌های جانبی جذاب‌تر

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

حتی اگر شایعاتی در مورد غیر خطی بودن Far Cry 7 و تغییر داستان بر اساس تصمیمات شما درز نمی‌کردند، ماموریت‌های جانبی سری Far Cry مدت‌هاست که نیازمند تغییر هستند. ماموریت‌های جانبی جذاب‌تر با داستان‌های مفصل و تصمیمات اثرگذار قطعا ایده‌آل خواهند بود. Far Cry 6 برخی از این ماموریت‌ها را تا حدی دارا بود؛ اما نیازی نیست که تمام این ماموریت‌ها بخشی از داستان اصلی بازی باشند، در عوض می‌توانیم شاهد تجربه‌های منحصر به فرد و ماندگاری باشیم.

روش‌های جدید برای باز کردن نقشه

با توجه به روش‌های زیادی که در جهان امروز گیمینگ برای گشت و گذار یک جهان باز وجود دارد، خلاص شدن از دست برج‌ها در Far Cry 6 تصمیم خوبی بود. متاسفانه، Far Cry 6 در این زمینه هیچ کار جدیدی انجام نداد. لزوما نیازی نیست که در Far Cry 7 شاهد بازگشت برج‌ها باشیم، اما چه می‌شود اگر بتوانیم نقشه‌های مربوط به یک محیط را کشف کنیم و سپس برای کشف نکات جذاب در مورد آن واردش شویم؟ بازی Elden Ring به طرز استادانه‌ای این ایده را عملی کرد. چنین طرحی بازیکنان را مجاب می‌‌کند که به گشت و گذار بپردازند.

شکار بهتر

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

شکار یکی از المان‌های کلیدی سری Far Cry است. بازیکنان از منابع به دست آمده از حیوانات برای ارتقای کیسه‌های نگه‌دارنده مهمات و آیتم‌ها استفاده می‌کنند. این ویژگی در Primal پررنگ شده بود، اما در Far Cry 6 یک مکانیک کاملا اضافه و غیرضروری بود. از آن جایی که سایر بازی‌های جهان باز، مثل ساخته خود Ubisoft یعنی Avatar: Frontiers of Pandora، روی اهمیت شکار تاکید می‌کنند، امیدواریم که Far Cry 7 هم این جنبه را گسترش دهد.

شخصی‌سازی گسترده سلاح‌ها

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

با وجود اینکه شخصی‌سازی سلاح‌ها پیش از این هم بخشی از سری Far Cry بوده، دوست داریم که این سیستم کمی عمیق‌تر شود. خیلی خوب می‌شود اگر بتوانیم یک سلاح را از پایه تغییر دهیم و مثلا بتوانیم یک AR را تبدیل به یک شات‌گان نیمه-اتوماتیک کنیم.

تمرکز کمتر روی لوت کردن

اگر یک تغییر باشد که Far Cry 7 حتما باید آن را اعمال کند، دوری از لوت کردن است. این بازی باید به جای کپی‌برداری از Destiny، روی ارائه سلاح‌های ذاتا جذاب‌تر تمرکز کند. سلاح‌های منحصر به فرد هنوز هم می‌توانند جایگاهی در Far Cry 7 داشته باشند. خصوصا وقتی پای سلاح‌های ویژه‌ای مثل کمان‌ها و زوبین‌اندازها به وسط می‌آید، آن‌ها حتی می‌توانند تنوع بیشتری را به سلاح‌های معمولی مثل شات‌گان‌ها، ARها و اسنایپرها اضافه کنند.

ساده‌سازی تغییر Ammo

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

طبیعتا Ubisoft قصد داشته تا به بازیکنان دلیلی برای استفاده از سلاح‌های مختلف بدهد. چرا چند نوع سلاح مختلف داشته باشیم وقتی یک سلاح از پس همه برمی‌آید؟ راه حل Ubisoft در Far Cry 6 استفاده از چند نوع مهمات (Ammo) بوده است. برخی از این مهمات‌ها روی دشمنان خاص تاثیر بیشتری نسبت به سایرین دارند.

مشکل این است که نه تنها تعویض مهمات در Far Cry 6 پروسه دردناکی است، بلکه شما باید انواع مهمات یک سلاح را با خود حمل کنید و استفاده از مهمات اشتباه روی یک دشمن خاص، بیش از اندازه شما را مجازات می‌کرد. روی کاغذ با ایده بدی طرف نیستیم، اما Far Cry 7 باید کل این پروسه را ساده‌سازی کند.

درخت مهارت‌های کلاسیک

یکی دیگر از تغییرات بسیار آزاردهنده Far Cry 6، وصل بودن مهارت‌ها به Gear یا همان تجهیزات بود. شاید این ایده در ابتدا برای ترویج یک بازی لوتر عالی به نظر برسد، اما این چیزی نیست که طرفداران می‌خواهند. بازیکنان نمی‌خواهند به دنبال تجهیزات باشند و برای یک ست خاص، برخی از مهارت‌های خود را از دست بدهند. در عوض درخت مهارت‌های کلاسیک Far Cry باید به Far Cry 7 بازگردد.

پایگاه‌های نظامی

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

پیش از تبدیل شدن Outpostها به یکی از المان‌های تکراری و خسته‌کننده سری Far Cry، یوبیسافت در Far Cry 4 تلاش کرد تا در مورد دژها یا پایگاه‌‌های نظامی نوآوری به خرج دهد. این دژها یا Fortressها توسط بهترین فرماندهان Pagan Min کنترل می‌شدند و نگهبانان زیادی داشتند؛ با این حال، اگر فرمانده آن دژ را از بین می‌بردید، تعداد نگهبانان و آژیرها کاهش می‌یافت.

در این دژها، مخفی‌کاری راهکار بسیار خوبی بود. البته هنوز هم می‌توانستید با حمله مستقیم به دشمنان حضور خود را اعلام کنید. با توجه به داستان شایعه‌ شده برای Far Cry 7، بازگشت دژها با تنوع بیشتر و فرماندهان منحصر به فرد می‌تواند عالی باشد.

مکانیک‌های جدید

مخفی‌کاری، گان‌پلی و سیستم حرکتی Far Cry در طول سال‌ها حسابی صیقل خورده است. این مورد هیچ ایرادی ندارد. مکانیک‌های جدید زیادی از جمله همراه‌ها، Amigoها، شخصی‌سازی وسایل نقلیه، کوله‌پشتی‌های Supremos و انواع مختلف مهمات در طول سال‌ها در Far Cry دیده شده‌اند.

با این وجود، Far Cry 7 باید کاری کاملا جدید انجام دهد. آیا می‌توانیم شاهد سیستم مبارزات تن‌به‌تن بهتری باشیم؟ شاید بتوانیم به روش‌های جدیدی با محیط تعامل کنیم؟ مکانیک بازجویی شایعه‌ شده می‌تواند جذابیت زیادی را به بازی اضافه کند. پس صبر می‌کنیم تا ببینیم Far Cry 7 چه چیزی در چنته دارد.

هوش مصنوعی بهتر دشمنان

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

برای فرنچایزی که روی واقع‌گرایی تمرکز دارد، در زمینه تنوع دشمنان کار زیادی نمی‌شود کرد. البته هنوز هم می‌توانیم شاهد طیف وسیع‌تری از دشمنان باشیم. برای مثال یک دشمن که برای مخفی‌کاری طراحی شده و بازیکن را مجاب می‌کند تا بیشتر در حرکت باشد انتخاب مناسبی است. حتی اگر خبری از دشمنان جدید نباشد، بهبود هوش مصنوعی دشمنان کنونی می‌تواند تاثیر بسزایی روی بهبود تجربه Far Cry داشته باشد. خصوصا با توجه به اینکه بسیاری از آن‌ها در Far Cry 6 عملکرد سوال‌برانگیزی داشتند.

مکانیک‌های بقا

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

آیا Far Cry 2 را به یاد می‌آورید؟ برخلاف نسخه‌های اخیر سری Far Cry، آن بازی از یک فرمول جهان باز مشخص پیروی نمی‌کرد. در عوض شاهد مکانیک‌های بقا-محور بیشتری بودیم. برای مثال سلاح‌ها باید دائما تمیز می‌شدند و گاهی اوقات گیر می‌کردند. هم‌چنین برای مبارزه با تاثیرات مالاریا به دارو نیاز داشتید.

Far Cry 7 باید بیشتر به سراغ سندباکس بقا برود. بازیکنان برای بقا باید مجبور به خوردن و نوشیدن و همچنین مراقبت از جراحت‌ها و مریضی‌های خود شوند. اگر بازی‌های امروزی یک چیزی را ثابت کرده باشند، این است که مکانیک‌های این‌چنینی می‌توانند تجربه کلی را ارتقا دهند. البته بهتر است که بتوانیم این مکانیک‌های را به صورت کامل غیرفعال کنیم.

فعالیت‌های جانبی جالب‌تر

شکار و ماهی‌گیری تنها برخی از مکانیک‌هایی هستند که Far Cry 6 نسبت به نسخه‌های قبلی کمرنگ‌تر کرد یا گسترش نداد. این مورد باید در Far Cry 7 تغییر کند. نه تنها این، بلکه به فعالیت‌های جانبی جدید و جذاب‌تری نیاز داریم. اینکه این فعالیت‌ها دقیقا چه خواهند بود به داستان و مکان وقوع Far Cry 7 بستگی دارد. اما کمین کردن برای کاروان‌ها و غواصی برای یافتن جواهر می‌تواند جزو گزینه‌ها باشد.

milad saاقای گربه (از منتظران تیک آبی 😁)AMIRALI MORGAN 💔 Elise De La SerreArshamموشکDARKSIRENPARASITE EVE 2KieblackHaj_Hosseinمستر تاپ کاتBahadorfanboy hunterمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ReversepointA,,shکایزر شوزه❤ NieR LoveRmr.molPop_Starگمنامmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا
۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا
۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا
۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا
۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا
۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ تغییر که از Far Cry 7 می‌خواهیم - گیمفا