ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید
ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید
ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید
ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید

ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسید

محسن رضوی فر
۲۲:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید

ارزش بازار هر سهم شرکت Nintendo پس از گذراندن عملکردی موفقیت‌آمیز در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود رسیده است.

در آخرین روز معاملاتی سال ۲۰۲۳، قیمت هر سهم نینتندو در بازار به بالاترین حد خود رسیده و بالاترین قیمت سهام این شرکت در دوران کنسول Wii از سال ۲۰۰۷ بوده و در همین راستا، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

طبق آمار، کمترین قیمت سهم ثبت شده برای نینتندو در ۱۹ مه ۲۰۰۳ در دوره‌ی Gamecube بود که به ازای هر سهم ۸۰۶ ین بوده است. میانگین قیمت سهام این شرکت ۲۹۰۰ ین است و آمارهای بازار سهام پایان سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که نینتندو در موقعیت مطمئنی قرار دارد و نه تنها در سال ۲۰۲۴ ادامه دارد، بلکه نسل بعدی کنسول خود را نیز در پیش می‌گیرد.

در خصوص کنسول بعدی نینتندو که جانشین سوییچ محسوب می‌شود، داگ باوسر (Doug Bowser)، رییس نینتندوی آمریکا، اخیراً به احتمال بالای پشتیبانی و سازگاری کنسول آینده‌ی نینتندو از بکوارد اشاره کرد. او اظهار داشت که یکی از کارهایی که نینتندو قبلاً با سوییچ در ارتباط با این انتقال انجام داده، تشکیل حساب نینتندو است. در گذشته، هر دستگاه کاربران کنسول نینتندو به سیستم حساب کاربری جدید منتقل می‌شدند. به گفته‌ی وی، ایجاد حساب نینتندو به سازنده‌ی کنسول این امکان را داده است که با بازیکنان ارتباط برقرار کند که زمانی که به یک پلتفرم جدید منتقل شود، به سهولت این فرآیند یا انتقال کمک می‌کند.

رییس نینتندوی آمریکا اشاره کرد که هدف این شرکت به حداقل رساندن افتی است که معمولاً در سال آخر یک چرخه و آغاز چرخه‌ی دیگر مشاهده می‌شود. او از بیان هر گونه اظهارنظری در مورد ویژگی‌های کنسول بعدی خودداری کرد، اما تاکید نمود که حساب نینتندو مبنایی قوی به منظور انتقال ساده به پلتفرم بعدی برای کاربران فعلی سوییچ است.

Nate the Hate، یوتیوبری که سابقه خوبی در رابطه با افشای اطلاعات نینتندو دارد، مدعی شد که شنیده است کنسول بعدی نینتندو از قابلیت DLSS 3.5 پشتیبانی می‌کند، اگرچه ممکن است این قابلیت در مقایسه با آنچه که در PC وجود دارد، ویژگی کاملی نداشته باشد. همچنین یکی از ویژگی‌هایی که او فکر می‌کند در کنسول جانشین نینتندو سوییچ حذف شده، تولید فریم است که با قابلیت DLSS 3.1 معرفی شد.

نظر شما در این باره چیست؟


منبع: TwistedVoxel

Hero's shadeMatin BarkatMeme.shezDADDY PARTiSANDARKSIRENLove GameGhostA.OffmeysambDota2v-alkalineدکتره گیمفا𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥کاکاسنگیامیر پورحسینیBrainiac(خداحافظ)Cambyses The ThirdWalleR MaNحمیدرضا فروزانDaniallox😃more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید
ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید
ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید
ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید
ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سیاستشون بدون شک درباره انتقال به نسل بعد و بکوارد احتمالا طوری هست که همه بازی های سوییچ رو دوباره ریمستر کنن و ۷۰ دلار بفروشن !

    الطائرMatin BarkatMeme.shezollieایسگاه ۵mariolul-bookDota2MR147کاکاسنگیmore
  • هیولا گفت:

    نینتندو کاری ب خلاقیت بازی هاش ندارم
    ولی عادلانه نیست قیمت بازی هاش ۷۰ دلاره
    و اینکه سخت افزارش هم میتونه قوی تر از این بده ولی حاظر نیست مث مایکرو و سونی رو سخت افزار ضرر بده از همونم کلی سود میکنه
    ناجوان مردانه س سونی و مایکرو بیان قوی ترین کنسول ها رو بدن روش ضرر کنند
    بازی هاشون با بالاترین مشخصات فنی و بودجه های نجومی ساخته بشه بعد نینتندو پولارو بزنه ب جیب ☝️

    الطائر.™PatrickMatin BarkatMeme.shezlevineA.OffBrainiac(خداحافظ)Dota2Rezamore
    • Emmat گفت:

      اگر نگاهی به لیک های اینسامنیاک داشته متوجه میشی سونی قرار مرد عنکبوتی ۳ رو توی ۳ پارت که هر کدوم ۵۰ دلار هستند عرضه کنه و برنامه در آینده وجود داره که قیمت بازی ها رو به ۸۰ دلار افزایش بدند ، اگر اینطور بشه مایکروسافت هم همچین هر رو انجام خواهد داد!

      الطائرAmo Hamed.پوMatin BarkatfarshadxmarioA.OffBrainiac(خداحافظ)
    • Reza گفت:

      چرا کاری ب خلاقیت بازیاش نداری؟
      اینو میذاری کنار ک میگی عادلانه نیست
      کار داشته باشی میبینی عادلانس قیمت‌گذاریش

      الطائرfarshadxA.OffmeysambBrainiac(خداحافظ)v-alkaline
      • هیولا گفت:

        شاید بخش منطق و عدالت مغز من ایراد داره
        سخت افزار کنسول ضعیف
        بازی از لحاظ فنی ضعیف
        هزینه ی تولید بازی بسیار پایین
        سود در بالاترین سطح ممکن
        هر جور حساب میکنم ناعادلانه س 🤔
        نمیدونی بودجه ی تولید بازی های نینتندو چقدره ؟

        یکی از مثلای چرت پرتی خودم که توش مهارت دارم بزنم
        شما دوتا پرس چلو کباب سفارش میدی
        یکی میارن با بهترین برنج ایرانی و گوشت گوسفند و حجم بالا
        هزینه ی تمام شده ۷ قیمت ۱۰
        یکی برنج تایلندی و گوشت خر و حجم پایین
        اما تزیینش کردن و تو ظروف قشنگ اینا و خیلی خلاقیت ب خرج دادن
        هزینه تمام شده ۱ قیمت ۱۰
        عادلانه س ؟ 🤔

        الطائرProfessor genkiMatin BarkatfarshadxA.Off
        • A.Off گفت:

          ببخشید ولی واقعا مثالتون مقایسه بد و غیر منطقی بود و شما هیچ دیدگاهی از نینتندو ندارید. نینتندو قرار نسیت به شما یه غذای بی محتوا و ارزون بده و خلاقیت رو توی قیافه اون غذا استفاده کنه 😂
          کیفیت توی بازی ها در اولین مرحله گیم پلیه و من فکر میکنم شما فقط گرافیک فنی رو یه معیاری برای ارزش گزاری یه بازی میدونید، اتفاقا مثال غذای شما برای سازنده های گرافیک پرست درسته! بازی کوتاه، تکراری، بدون ارزش تکرار، بدون خلاقیت ، باگ و هزار مشکل عرضه میشه ولی یه گرافیک فوق العاده نسل ۹ باعث میشه برای شما با ارزش تر از بازی های نینتندو که که اکثرن محتوای زیادی دارن باشن؟ مثال نزدیکش زلدا totk که شما می تونید بیشتر از ۲۰۰ ساعت گیم پلی جدید، خلاقانه، سرگرم کننده و تکرار پذیر دارید و این بازی در پولیش ترین حالتش عرضه میشه و تقریبا هیچ باگی نداره و فیزیک بازی فوق العاده اجرا میشه. نینتندو کیفیتش و خلاقیتش رو با اینکه از لحاظ بصری حفظ میکنه ولی اصل محتوای و خلاقیت نینتندو گیم پلی بازی های اونه

          الطائر.هیولاRezaProfessor genki™Patrick
        • تو مغزت کلا ایراد داره که حتی فکر می‌کنی بازیای نینتندو از لحاظ فنی ضعیف هستن به نظرت بازی با مکانیزم های مثل الترا هند از لحاظ فنی ضعیفه ؟ همه چیزو بهم وصل میکنی و هرچیزی میخوای میسازی بدون یک باگ و ازش در گیم پلی استفاده میکنی یا بدون کوچک ترین باگی اشیا رو در زمان به عقب برمیگردونی این همه روش ها و فعالیت های مختلف در محیط وجود داره که هیچ کدوم بدون هیچ ایراد فنی اجرا میشن در زمینه گرافیک و نور پردازی خودتو به اون تصور محدودی که داری قانع کن چون زلدا یک شاهکاره بهترین بازیا هیچ کدوم به جزئیاتی که زلدا توجه کرده هیچ توجهی نکردن حتی فکر میکنی بازیای نینتندو فقط چون آرت استایل هنری دارن با بودجه پایین تولید میشن🤣 هزینه ساخت تیرز اف د کینگدام بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار بوده خودت تا تهش برو تو رو نمیدونم ولی من حاضرم ۷۰ دلار برای یک شاهکار پول بدم و ۲۰۰ ساعت لذت ببرم تا برای یک زباله که فقط گرافیک داره پول بدم چون اون حجم بیشتری داره و فقط گرافیک داره ولی اگر معیار تو اینه باشه انجامش بده🤣

          .الطائرA.Offهیولا
        • Reza گفت:

          بنظرم شما سلیقتون چون بازیای گرافیکی و ریلستیکه دارید ناعادلانه برخورد میکنید
          من تولید زلدای اخری رو صد برابر سخت تر از بازیای دیگ میبینم
          کنسولشونم اونقدی سود نداره ک ، درسته سخت افزارش ضعیفتره ، ولی نمایشگر داره ، کلی امکانات داره…
          سونی یدونه همون نمایشگرو کرد وسط دسته ، کنسول بازی هم نبود و عملا آشغال بود و ب اون قیمت ب مردم غالب کرد ، دستگاهی ک نیازی ب هیچ پشتیبانی ای هم نداره…
          چطوری میگی قیمت سوئیچ ناعادلانس ، با اونهمه بازی ک براش میسازن و پشتیبانیش میکنن

          الطائرProfessor genkiA.Offهیولا
    • «نینتندو کاری ب خلاقیت بازی هاش ندارم» واسه همونه دلیل قیمت گذاری بازیاشو نمیدونی ، بازیای نینتندو نه تنها با بهترین کیفیت ساخته میشن بلکه همشون به شدت با خلاقیت بالا ساخته میشن و نو آوری های دارن که صنعت گیم تا حالا به خودش ندیده

      Brainiac(خداحافظ)farshadxA.Off
    • A.Off گفت:

      چرا کار خلاقیت نداشته باشیم؟ خلاقیت بخش بسیار مهم ترین از گرافیک های فنی بالاست.
      گرافیک در نهایت با پیشرفت تکنولوژی ارتقا پیدا میکنه ولی خلاقیت تقریباً جدا از این پیشرفت سخت افزاره و خلاقیت چیزیه که بازی ها رو بیاد موندنی و خاص میکنه و حتا خیلی سخت هم هست
      مثلا مثال بزنم نینتندو ۱۱ سال طول کشید تا تونست نسخه جدید ماریو دوبعدی رو بسازه و سازنده ها گفتن ما توی این ۱۱ سال همیشه در حال ایده پردازی بودیم که چه چیزی وارد این بازی کنیم که قبلا مثلش نبوده؟ الان نگاه کنیم نینتندو با خلاقیتش کار عجیبی انجام داده ما الان تو دوره ای زندگی میکنیم که واقعا بازی های پلتفرمر دوبعدی از نظر خلاقیت و جدید بودن اشباح شدن توی این ۱۱ سال نبود ماریو شاید دو تا سه تا پلتفرم دوبعدی خلاقانه دیگه وجود داشت ولی اگه خلاقیت توی کار نینتندو نبود ما باید با یه پلتفرمر دوبعدی عالی خدافظی میکردیم!
      واسه سخت افزار هم بگم نینتندو مثل باقی برند های پلی استیشن و ایکس‌باکس باکس یه شرکت مادر نداره که از قضا یک غول تکنولوژی باشه! نینتندو نمی تونه به اندازه باقی این شرکت ها سرمایه‌گذاری و هزینه برای سخت افزار داشته باشه چون تنها راه درآمد نینتندو فروش سخت افزار و بازی هاشه و براش منطقی نیست که روی سخت افزار ضرر کنه ولی خب باقی برند ها بیشتر وقتا روی سخت افزار ضرر کردن ولی برند های سونی و ماکروسافت کلی راه های درآمد دیگه ای دارن که بتونن این ضرر رو راحت جبران کنه ولی نینتندو نه. منطقی باشیم نینتندو در بهترین سیاست فروش قرار داره نینتندو با ساخت کنسول ها جدید و خلاقانه صنعت گیم رو از یکنواختی در میاره، بازی های اون با بودجه های کمتری ساخته میشن ( البته نینتندو هیچ اطلاعات رسمی نمیده ولی میدونم زلدا برث حدود ۲۲۰ میلیون برای نینتندو خرج داشته) اما پروسه اصلی ساخت بازی ها بیشتر صرف خلاقیت برای ساخت یک چیز جدید و نو میشه و نینتندو با سیاست ” برای همه بودن” می تونه محصولاتشو و بازی هاشو رو به خیلی ها بفروشه و کارش درسته، از نظر من سونی و ماکروسافت خیلی کم به بازی هایی که یک طیف گسترده ای از مخاطب رو پوشش بده بی اهمیت هستن، الان سونی و ماکروسافت چه بازی هایی شبیه ماریو اودیسی، ماریو واندر، انیمال کراسینگ، اسپلاتون، ماریو پارتی، زلدا botw و totk و کربی Forgotten land ساختن که در حالی که برای بسیاری از سنین و سلیقه ها مناسب هستن از نظر هنری و خلاقیت در جایگاهی باشن که الهام بخش و مهم باشن؟ بنظرم کار به خلاقیت داشته باش چون ساخت بازی های نینتندو حتا خیلی بیشتر از انحصاری های گرافیکی زمان میبره

      .Professor genkifarshadxامیر پورحسینی
      • Reza گفت:

        «سونی و ماکروسافت چه بازی هایی شبیه ماریو اودیسی، ماریو واندر، انیمال کراسینگ، اسپلاتون، ماریو پارتی، زلدا botw و totk و کربی Forgotten land ساختن که در حالی که برای بسیاری از سنین و سلیقه ها مناسب هستن از نظر هنری و خلاقیت در جایگاهی باشن که الهام بخش و مهم باشن؟»
        بنظرم مایکروسافت تو این بخشی ک گفتی خوب عمل کرده اتفاقا و بازیایی مثل سی اف دیوز ، فورتزا هورایزن ، ماینکرفت ، سایکوناتز۲ ، های‌فای‌راش و… دارن و فقط بفکر بازیای گرافیکی (ریلستیک) نیستن و بازیایی دارن ک رنج های سنی مختلفیو پشتیبانی کنن
        البته دلیل مایکروسافت متفاوت از نینتندوعه ، اینا میخوان سرویسشون برای تمام رنج های سنی مناسب باشه ، ن کنسولشون

        A.Off
        • A.Off گفت:

          بازم میگم، سونی ماکروسافت چند بازی شبیه بازی های که گفتم ساختن که در حالی که برای بسیاری از سنین و سلیقه ها مناسب هستن از نظر هنری و خلاقیت در جایگاهی باشن که الهام بخش و مهم باشن؟ جمله من دو حالت الهام بخش و مهم و مناسب همه داشت، الان سی اف دیوز چه بخش الهان بخشی داشته یا سایکوناتز ۲ و های فای راش با اینکه عالی هستن ولی چقدر به اندازه فرنچایز های نینتندو در عین اینکه برای همه می تونن مناسب باشن الهام بخش و تاثیرگذارن؟ واقعایته که شما نمی تونید شبیه ماریو اودیسی، ماریو واندر، انیمال کراسینگ نیو هورایزن ، اسپلاتون۳و ۲، ماریو پارتی، زلدا botw و totk و کربی Forgotten land رو ببینید، اگه دیده باشید به احتمال زیاد الهام گرفته از همین بازی بودن مثلا الهام بسیار واضح foamstars از اسپلاتونه! یا کرش ریسنگ که کاملا واضح از ماریو کارت الهام گرفته شده ، حتا میشه لوئیجی منشن هم به لیست اضافه کرد تازه اینا فقط برای کنسول سوییچ هستن اگه ما به بازی هایی که قبلا برای کنسول های گذشته نینتندو توسعه پیدا کردن نگاه کنیم حتا تأثیر گذاری خیلی بیشتری می تونیم ببینم و اون زمان هم نینتندو سیاست مشابه بازی برای هر سلیقه رو داشت. ما نمی تونیم از تاثیر گذاری ماریو های کلاسیک ۱،۲،۳ و ماریو ورلد چشم پوشی کنیم نمی تونید تاثیر که زلدا a link to the past و link’s awakening روی بازی های بعد خودشون گذاشتن رو نادیده بگیرم نمونه های خیلی تازه بازی های death’s door و tunic اشاره کرد که کاملا الهام گرفته شده هستن جدا از اون زلدا جدا از خالق اکشن ادونچر بودن، توی شروع ساخت بازی های مترویدونیایی نقش داشت و بعدا متروید ساخته شد این سبک رو چهارچوب بهش داد و جزئ از اسم این سبک مترویدونیا شد

          • Reza گفت:

            من هیچ دفاعی از گذشتشون نمیکنم
            بیشتر حال حاضرشونو لحاظ کردم و انواع بازی مختلف و موفق با اون استایل گرافیکی و زنج سنی بالا رو مثال زدم
            بازیای الهام بخش مایکروسافت ک الان صاحبشونه و بازی جدید خواهند داشت اکثرا رنج سنی بالا رو هدف میگیرن ، هیلو ، گیرز ک مال خودشن ، دووم ولفنشتاین الدراسکرولز فالوت از بتسدا ، کاد ، وارکرفت ، دیابلو و… از abk
            اگ بخوام هم الهام بخشی رو لحاظ کنم هم اون استایل گرافیکی و رنج سنی های متفاوت ، میشه فقط ماینکرفت و شاید هم اورواچ (ایج اف امپایرزا هم هستن🤔)
            درکل اگ حرفتون اینه ک ژانری رو اضافه نکردن (بجز توسط خریداشون مثل دووم و…) ک کاملا درسته
            اینا در برابر نینتندو خیلی تازه‌نفسن ، برای اونطور مقایسه ها ، باید سراغ امثال آتاری و سگا بریم
            بیشتر من حال حاضر و تنوع ژانرو مدنظر قرار دادم
            ک با اینهمه تنوع ژانری ک مایکروسافت داره بواسطه خریداش ، همچنان ی ژانرایی مثل فایتینگ ک نینتندو داره رو میلنگه (از لحاظ کیفیتی ، چون killer instinct دارن)
            راجب تاثیرشون تا الان تو تاریخ گیم و اینا ک اصلا قابل مقایسه نمیبینم این دوتا رو با نینتندو (باز گذشته ی سونی رو میشه یکم مقایسه کرد ، مایکروسافت ک هیچی)

            A.Off
            • A.Off گفت:

              منم راجب حال نینتندو صحبت کردم و فقط گفتم تأثیر نینتندو با اینکه همین الان زیاده ولی در گذشته خیلی بیشتر بوده که می تونسته با آی پی هاش یک ژانر درست کنه و اون رو رشد بده
              ماکروسافت الان هیچ ای پی خلاقی نداره که در این حالی که مهم و تاثیرگذار باشن مناسب طیف وسیعی از کاربر ها باشن. ارزشمند بودن ای پی ها خلاق و مهم نینتندو اینکه ۹۹ درصد از این آی پی ها و فرنچایز ها از اول توسط نینتندو خلق شدن و به پیشرفت رسیدن و توسط خود نینتندو معروفی و با عث الهام باقی سازنده ها شدن. نینتندو نیومده مثل ماکروسافت سازنده بازی های خلاقانه و الهام بخش رو با استودیو و ناشرش بخره تا در نهایت ای پی رو به اسم خودش ثبت کنه و هیچ ارزش افزوده ای به فرنچایز جز اسم ماکروسافت نده! کار نینتندو ارزشمنده که اکثر فرنچایز هاش رو خودش خلق و معرفی در عین حال که هم مناسب اکثر سلیقه و سنین هستن باعث پیشرفت و الهام باقی سازنده ها بشن
              راجب تنوع هم بگم نینتندو کلی ای پی های متنوع داره مثال بازی هاش رو زدم شما نمی تونید ای پی مثل زلدا برث و تیرز یا ماریو اودیسی ببیند مگه اینکه بازی باشه که الهام گرفته شده از همین آثار نینتندو باشه
              برای فایتنگ بگم با اینکه نینتندو از فرمول باقی فایتنگ ها پیروی نمیکنه اما باز هم سوپر اسمش که جز پرفروش ترین ای پی های نینتندو عه یه سبک جدید، دیوانه وار و خلاقانه از فایتنگ ارائه داده که همین الان بسیاری از سازنده ها از گیم پلی، محیط و هر چیز دیگه این سری الهام و حتا کپی کردن نمونه های مشخص و معروفشون براول هالا و Nickelodeon All-Star Brawl هستن که کاملا الهام واضحیی گرفتن ، خود نسخه آخر سوپر اسمش فقط روی سوییچ بیشتر ۳۰ میلیون نسخه فروخته

              Professor genki
              • Reza گفت:

                اول میگی راجب حال حاضر حرف میزنی ، بعد میگی نینتندو خودش خلق کرده و مایکروسافت خریده؟😐
                خب بخره ، چ ربطی داره
                چون یکطرفه صحبت کردی ، منم یکطرفه حرف میزنم
                وقتی من از تاریخچه این گروه ک اسمش الان اکس باکسه حرف میزنم ، تاریخچه امثال ایدسافتور ، ریر ، بلیزارد و… هم مورد بحثه
                تاریخچه اینا ک پاک نشده ، ی بخشی از اکس باکسن الان
                وقتی میگم اکس باکس ایپی های تاثیرگذاری مثل دووم داره ، دیگ بحث کِی خریده نیست ، اینا خالق fps تو تیمشونه ، بنظر من ک بیشتر از نینتندو هم تاثیرگذارن…
                پرفروش ترین ایپی نینتندو ک پوکمونه ، حتی صاحبشم نینتندو نیست و من مال اون فرضش میکنم ، شما میگی فلانی فلان چیزو خریده😅
                این مسئله خریده و نخریده واقعا چرت خالصه ، وقتی من دارم بحث میکنم راجب اهمیت ایپی ها بحث میکنم و تنوعشون ، نینتندو یک ده اکس باکسم تنوع نداره ، میخوای ژانرارو بررسی کنیم؟ اصلا توی تنوع درحد رقابت هم نیست
                تو کیفیت معدود ایپی های زندشه ک بهتر بوده فعلا
                بعد شما وقتی از الهام بخش بودن میگی ، از نظر من ک ایپیای نینتندو همگی باهم درمجموع درحد بازیای اید الهام‌بخش نبودن
                من خودم داشتم از خوبیای نینتندو و نقاط قوتش میگفتم ، تا اینکه شما یکطرفه رفتید ، حالا بیاید اگ خواستید تنوع رو بررسی کنیم توی دو ناشر

                A.Off
        • 🔶 (Reza): ببین آقا رضای گل به نظرم شما دیگه داری بی انصافی میکنی سونی و مایکروسافت بازی هایی به مانند بازی هایی که از نینتندو مثال زدی دارن درسته بازی های نینتندو از نظر خلاقیت و آرت استایل تو یک لول دیگه هستن اما خب نمیشه بازی هایی که این دوتا کمپانی هم ساختن و عرضه کردن نادیده گرفت شاید الهام بخش نبوده باشن اما تو سبک خودشون عالی عمل کردن یه سری از بازی های فرست پارتی سونی رو مثال میزنم ولی راجع به مایکروسافت دقیق نمیتونم بگم چون مثلا استودیو Double Fine سایکوناتز ۲ رو زیر نظر مایکروسافت ساخت نسخه اولش قبل از خریده شدنش بود یا حتی Hi-Fi Rush به نظرم خود شما چون ایکس باکس داری بهتر میدونی پس من مال سونی رو مثال میزنم فقط

          🔶 سونی

          🔸Crash & Jack And Dexter Series (Naughty Dog)
          🔸(Media Molecule) Little Big Planet & Tearaway Series & Dreams
          🔸(Insomniac Games) Spyro & Rachet And Clank Series & Song of The Deep
          🔸(Sucker Punch) Sly Cooper Series
          🔸(Team Asobi) Astro Bot Series
          🔸 (Pixelopus) Concrete Genie (متاسفانه تعطیل شد استودیوش)

          🔶 اگر دقت بکنی همون Dreams برای خودش یک دنیاییه چون میتونی توش بازی های خودت رو بسازی و خلاقیت به خرج بدی فکرنکنم کسی باشه منکر عالی بودن این بازی باشه یک استودیو دیگه هم هست با اینکه مستقلن اما همیشه ناشرشون سونی بوده و از لحاظ بودجه و امکانات کمکشون کرده و بازی های انحصاری خلاقانه براش ساختن

          🔸(Thatgamecompany): Journey & Flower & Sky: Children of The Light & Flow

          A.Off
          • Reza گفت:

            ببینید من خواستم شرایط حال حاضرو بگم
            من تا حالا اکس‌باکس نداشتم ، پی سی دارم
            من عاشق سونی قدیم بودم ، راجب الانش خیلی خوشم نمیاد واقعیتش
            سونیه الان دنبال بازیای لست اف آس طوره فقط ، سونیه توئیستد متال و کرش بندیکوت نیست
            ناراحتم خودم ازین روندشون ، چرا اینهمه ژانرو ول کردن ، چرا امیدی نداریم جک اند دکستر بیاد…
            مایکروسافتم نگفتم از رو نبوغشون الهام بخشن یا این سبکارو میسازن ، الهام‌بخشارو میخرن (کاری ک سونی با ناتیداگ و کرش کرد ، الانم دابل فاین بیاد فورتزا یا گیرز بسازه من عمیقا ناراحت میشم) ، میخوان سرویسشونو تکمیل کنن ، از خلاقیتشون دفاعی نمیکنم
            سونی این اواخر یدونه دریمز و یدونه رچتش برام قابل احترامه ک یدونه رو کلا سروراشو خاموش کرد ، یکیشم ک ضررده بود (بابت فنبیس عشق گرافیکی ک برای خودش ساخته) و ما تا ده سال دیگم رچت نمیبینیم
            اگ جای دفاع میدیدم از سونی ، تو متن دفاعیم دربرابر نینتندو میاوردمش😅
            رودمپ سونیو ک نگاه میکنم ، ناتی داگ ، اینسامنیاک ، ساکرپانچ قراره بازی گرافیکی بسازن
            مدیا مولکول در خطر تعطیلیه
            ژاپن و Pixelopus تعطیل شدن
            واقعا دیگ چیزی نمونده
            شما بنظرت چ بازیایی تو این سبک قراره بسازه سونی و توسط چه تیمی؟

            A.Off
            • 🔶(Reza): بله منم به شخصه سونیه قدیم رو بیشتر میپسندم اما بیایم فرض رو بر این بگیریم که سونی میخواد تو سبکی که توش موفق هست ادامه بده درست مثل نینتندو چون نینتندو الان تو این سبک بی رقیبه دلیلی نداره سونی بخواد زمان و بودجش بزاره رو این سبک همین چندتا بازی هم که داده تو این سبک غنیمته به نظرم سونی برای این سبک کلا رو عناوین مستقل و استودیوهای تردپارتی حساب باز کرده تا اینکه بیاد خودش بسازه به نظر من این اشکال به حساب نمیاد مثلا استری، سیفو، کنا، Tchia، بازی های موفقی بودن

              🔸یک نکته دیگه ای هم که وجود داره اینه که کلا مقایسه کردن سونی و مایکروسافت با نینتندو اشتباهه نینتندو هزینه و زمان کمتری رو ساخت بازیاش میزاره داره از فرمول موفق خودش استفاده میکنه و سبک های مختلف رو داخل همین فرمول میسازه چون یک چطوری بگم انگار یک بیلد آماده داره درست مثل فرام سافتور فکرمیکنین چرا انقدر تند تند بازی میده بیرون و سیستم ساز و کار بازیاش شبیه همن بخاطر اینه که بیلد آماده رو داره و فقط محتوا رو تغییر میده و یه سری جزییات رو نینتندو هم همینه ولی سونی و مایکروسافت زحمت و سختی که میکشن بیشتره فکرکنم اگر همین موشن کپچر (بازیگریه شخصیت ها) رو مثال بزنم کافی باشه برای اینکه متوجه بشین هزینه و زمانی که سونی و مایکروسافت میزارن برای ساخت بازیاشون دوبرابر زمانی و هزینه ای که نینتندو میزاره رو ساخت بازیاش، سونی و مایکروسافت مثل نینتندو تمرکزشون رو یک آرت استایل نیست دارن همه نوع سبکی رو رو همه نوع آرت استایل پوشش میدن تا هرگیمری با هر سلیقه ای دارن بازی کنند برای همین کارشون سختتره

              🔸همه اینا رو گفتم که به شما بگم ساخت بازی های مدل نینتندویی کار غیر ممکنی نیست سونی و مایکروسافتم اگر همت و تمرکزشون رو بزارن میتونن بسازن اما وقتش رو ندارن چون باید همه نوع سبکی رو پوشش بدن ولی شما بگو آیا نینتندو که از بدو تولدش این مدل بازی هارو ساخته میتونه بازی های اکشن ادونچر سینماتیک مثل لست، گاد، هلبلید و… بسازه خب مسلما نه اینارو نگفتم که ارزش نینتندو رو پایین بیارم خواستم بگم هرکدومشون رو جای خودشون ببینین و مقایسشون باهم اشتباهه

              🔸من متاسفانه جوابی برای سوال آخر ندارم عزیز به این خاطر که سونی هنوز خیلی از بازیاشو معرفی نکرده آیپی جدید مدیا مولکول و تیم اسوبی هم جزوشون هستن

              A.OffReza
              • Reza گفت:

                استایل گرافیکی رو ملاک قرار میدی و میگی نینتندو بازیاشو رو ی فرمول میسازه؟😐
                نظر من کاملا برعکسه ، اینا زلدا ، ماریو ، ماریو کارت ، سوپر اسمش بروز ، انیمال کراسینگ ، پوکمون ، اسپلاتون ، متروید و پیکمین و… دارن
                ناموس تنوع بوده کاری ک برای سوئیچ کردن
                پلی استیشن تا الان فقط اکشن ادونچر داده این نسل و یدونه شبیه ساز اتوموبیل‌رانی
                حتی گاد اف وارشم اکشن ادنچر سوم شخص کرده و گذاشته تو فرمولش
                کل پلی استیشن اکشن ادونچر سوم شخص ، اوپن ورد یا نیمه اوپن ورده
                دلیلشون برای اینکار چی بوده ، فروش بیشتر و هایپ سازی راحت تر بازی و کنسولش (عملا گرافیک دوستان بهترین جا براشون پلی استیشنه ) ، کی گفته وقتش رو ندارن و میتونن مثل نینتندو بسازن ، تو خوابم نمیتونن زلدا بسازن
                من کلا انتقاد اصلیم ب پلی استیشنِ الان ، همین تو ی ژانر و با یک فرمول فعالیت کردنشه

                A.Off
                • 🔶(Reza): تا اونجایی که یادم میاد بازی های سونی اگر رزیستنس و کیلزون رو فاکتور بگیریم همیشه سوم شخص بودن بعدم سونی همه سبکا رو باهم ترکیب میکنه فقط اکشن ادونچر خالی نیست بازی های دیگه هم همینطورن مثلا تو شالوده خیلی از بازی ها مثل سبک سولز هم اکشن ادونچر هست یکم سرچ کن عزیز من اطلاعاتت رو ببر بالا حرفای این ترولا و هیترا رو دیکته نکن لطفا

                  🔸گاد: اکشن، ادونچر، هک اند اسلش
                  🔸لست: اکشن ادونچر، وحشت بقا، شوتر سوم شخص
                  🔸آنچارتد: اکشن ادونچر، شوتر سوم شخص، مخفی کاری، پازل محور، پلتفرمر
                  🔸هورایزن: اکشن ادونچر، نقش آفرینی
                  🔸رچت اند کلنک: شوتر سوم شخص، پلتفرمر
                  🔸ریترنال: شوتر سوم شخص، روگلایک
                  و…

                  🔸درمورد نینتندو هم ببخشید دیگه من واقعا خسته شدم در واقع سردرد شدم، مشخصه اصلا کامنتای منو نمیخونی همه چی رو ول کردی فقط چسبیدی به اونجایی که گفتم آرت استایل بازی های نینتندو اینطورین اینهمه توضیح دادم باز حرف خودتو میزنی متاسفانه خیلی غیر منطقی هستی دوست من داری مثل این فن بوی های متعصب حرف میزنی حالا باز خوبه PC داری دلیل اینهمه تعصب رو نینتندو و پدر کشتگی با سونی رو نمیفهمم، بزار حرف آخر رو بزنم هرچند میدونم فایده نداره

                  🔸شما میگی چرا سونی بازی های مدل نینتندویی نمیسازه خب پس منم باید بیام بگم چرا نینتندو بازی های مدل سونی نمیسازه حرفت دقیقا مصداق همینه پس بیین چه غیر منطقیه هیچوقت نباید باهم مقایسشون کرد به نظر اشتباه کردم ریپلای زدم بهت دیگه اینکارو نمیکنم عزیز موفق باشی ❤️

  • خلاقیت بی نظیر در بازی سازی و چاپیدن مشتری همش تو یک کلمه خلاصه میشه اونم : نینتندو.😗

    Hero's shadeامیرِ خیابانیfarshadxامیر پورحسینیDADDY PARTiSANmarioDota2دکتره گیمفاMarioman
  • Emmat گفت:

    نینتندو امسال تیتانی بوده و هیچ چیز هم نتونسته جلوش رو بگیره خدا بخیر کنه سال دیگه رو برای کمپانی های دیگه :^)

    Hero's shadeunknownGamermarioA.OffProfessor genkiDota2v-alkalineBrainiac(خداحافظ)
  • 🔶 فکرکنم آرزوی داشتن نینتندو سوییچ رو به گور ببرم 😁🪦

    🔸انقدر از ته دلم یک سوییچ میخوام که حد نداره اینو که نشد بخرم مدل بعدی اگر واقعا بکوارد داشته باشه عزممو جزم میکنم یدونه میخرم از شبیه ساز خوشم نمیاد وگرنه تا الان بازیاشو رو PC میرفتم ولی من عادت دارم هر بازیی رو رو پلتفرم مخصوص خودش برم اعتقادم اینه که لذتش بیشتره اصلا بازیای نینتندو به کنار خود سوییچ یک چیز دیگس مخصوصا اون جوی کاناش

    🔸یه بار باهاش بازی کردم اگر اشتباه نکنم پارسال بود یعنی یک فروشگاهی محصولات گیمینگ میفروخت مثلا کنسولاشو رو چیده بود قشنگ که هرکی خواست تست کنه بعد اگر خوشش اومد بخره PS5، Xbox، سوییچ و… منم رفتم سوییچ رو برداشتم The Legend of Zelda: Breath of the Wild رو پلی دادم واقعا معتادش شده بودم دلم میخواست همینطور بازی کنم ولی خب احساس کردم فروشنده داره تو دلش میگه بیا برو گورتو گم کن دیگه یا بخر یا برو نگاهش که اینطور میگفت منم ترجیح دادم برم تا خونو خونریزی نشده 😁

    Hero's shadeProfessor genkiدرخت خورده شده توسط کربیBrainiac(خداحافظ)Matin BarkatA.Off
  • Metagames گفت:

    نهایت خلاقیت نینتندو:ماریو، زلدا

    MalekProfessor genki™Patrick
  • A.Off گفت:

    باعث خوشحالیه
    امیدوارم نینتندو همیشه عالی باشه

    Hero's shade
  • این شرکت خلاقیت رو با خلاقیت ترکیب می‌کنه بازی هاش خیلی نو آوری دارند بخصوص زلدا که خودم عاشق این فرنچایز هستم و بعدش سوپر ماریو

    Hero's shadeProfessor genkiA.Off
  • . گفت:

    به نظرم با اینکه بازی هاش خوبن ولی برچشب قیمتیشون اصلا منطقی نیست قیمت بازی هاش باید حدود ۳۰ دلار باشه مورد بعد اینکه نیتندو سرویس هم نداره پس نتیجه اش اینکه بهترین روش بازی استفاده از شبیه ساز هستش تا اینطوری به صورت رایگان بازی کنین یا نیتندو سوئیچتون کپی خور باشه

    هیولاA.Off
  • موفقیت پشت موفقیت ،عجب سال خفنی بود برا نینتندو

    A.Off
  • نیتندو هر کاری کنه بازیهای کودکانه داره در جذب مخاطب نوجوان و جوان تر که دنبال هیجان اکشن خون خون ریزی گرافیک خفن ناکام چی میشه مثلا کنسولش در حدی باشه که بازی های جدید اجرا کنه ووهر سلیقه ای رو کاور کنه هر سال که زلدا و سوپر ماریو نداره فروشش ببره بالا یکم باید جذب کنه سلیقه های مختلف سرمایه گذاری رو قسمت های دیگه مثل سرویس ها و کلاد گیمینگ استریم

ارزش سهام Nintendo پس از موفقیت در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید