دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد

دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد

علیرضا محمدی
۱۹:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد

رسانه دیجیتال فاندری (Digital Foundry) بازی‌های برتر سال ۲۰۲۳ را از نظر گرافیک و کیفیت بصری مشخص کرده است.

اخیراً تیم دیجیتال فاندری به صورت آنلاین گرد هم آمدند تا در مورد بهترین گرافیک بازی در سال ۲۰۲۳ بحث کنند و الکس باتاگلیا (Alex Battaglia)، جان لینمن (John Linneman) و الیور مکنزی (Oliver Mackenzie) عناوین مورد علاقه خود را نامزد کردند.

چیزی که نظر من را در لیست نامزدها جلب کرد، این بود که عناوین مطلق گرافیکی در این لیست جایی نداشتند، بلکه در عوض، بازی‌های انتخاب شده آن‌هایی بودند که هوشمندانه طراحی شده‌اند تا هم گیم‌پلی مناسبی را ارائه دهند و هم از سخت‌افزار (اغلب محدود) که روی آن‌ها اجرا شده‌اند، نهایت استفاده را ببرند.

من احساس می‌کنم Hi-Fi Rush و Super Mario Bros. Wonder نمونه‌های کاملی از موضوع هستند. هر دو بازی عناوین فرست-پارتی‌ای بودند که با یک سبک جسورانه و ثابت، محیط‌های رنگارنگ، تخیلی و پر از شخصیت‌هایی با حرکات اغراق‌آمیز که بر ژست‌های خاص تاکید دارند، خود را از سایر عناوین سال متمایز می‌کردند.

در هر دو بازی، سبک‌های گرافیکی و انیمیشنی که انتخاب شد‌اند با استفاده از کنترل‌های پاسخگو و دنیای زنده و نفس‌گیری که به اعمال شما واکنش نشان می‌دهند (چه واکنش‌های دشمنان و گل‌ها در Super Mario Bros. Wonder باشد و چه جهان آرام توأم با موسیقی Hi-Fi Rush) به زیبایی در خدمت گیم‌پلی قرار می‌گیرند.

علی‌رغم عرضه بر روی دو مورد از محدودترین پلتفرم‌های در دسترس (Xbox Series S و Nintendo Switch) هر دو بازی به اهداف عملکردی خود رسیدند و امکان دسترسی به گیم‌پلی‌ای پاسخگو و مداوم را فراهم کردند، به گونه‌ای که بسیاری از نسخه‌های کنسولی دیگر در سال ۲۰۲۳ از مدیریت این موضوع برنیامدند (به ویژه در نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) که امسال شاهد تعداد زیادی انتشار شاید بیش از حد جاه‌طلبانه بود).

مهم‌تر از آن، این دو عنوان بدون تکیه زیاد بر تکنیک‌های بازسازی تصویر برای مقابله با وضوح پایه پایین، به این مهم دست یافتند، تکنیکی که در سال ۲۰۲۳ در تمام پلتفرم‌ها به شدت مورد استفاده قرار گرفت و باعث شد بسیاری از نسخه‌های کنسولی از نظر وضوح و کیفیت کلی تصویر به شدت کمبود داشته باشند.

سه جایگاه برتر در لیست امسال دیجیتال فاندری به Cyberpunk 2077 ،Avatar: Frontiers of Pandora و Alan Wake 2 اختصاص یافت. تمام این بازی‌ها گرافیک اجرایی را با تکنیک‌های واقعی رهگیری پرتو ترکیب کرده و دو مورد از این سه مورد از ردیابی کامل مسیر در PC پشتیبانی می‌کنند. در اصل سیستم‌های نورپردازی تقلبی که سال‌ها در عناوین پرهزینه استفاده می‌شدند را با یک جایگزین واقع‌گرایانه جایگزین می‌کنند.

حتی در ابتدای سال ۲۰۲۳ هم نمی‌توانستم انتظار داشته باشم که بسیاری از بازی‌های AAA با استفاده از ردیابی مسیر تا این حد با موفقیت ارتقا یابند، چرا که بازسازی مسیری که در چند سال گذشته روی PC دیده‌ایم، هنوز هم با نگرانی‌های عملکردی گسترده‌ای همراه است.

مشخصاً توسعه‌دهندگان و سازندگان کارت گرافیک در این زمینه پیشرفت زیادی داشته‌اند و این موضوع ارزش جشن گرفتن را دارد. من احساس می‌کنم که استودیوهای بازی‌سازی نیز در طراحی و استفاده از این ارتقاها بهتر شده‌اند، در مقایسه با تلاش‌های اولیه که اغلب عملکرد را تنها با بهبودهای ظریفی همراه می‌کردند.

این تکنیک‌های RT و PT در صورت استفاده صحیح، می‌توانند به عنوان یک ضرب‌کننده نیرو نیز عمل کنند و به استودیوهای کوچک‌تر اجازه دهند تا بدون نیاز به کادر فنی و هنری عظیم، یک بازی عالی ارائه دهند، به عنوان مثال با حذف نیاز به قرار دادن دستی نورهای اضافی در یک صحنه برای رسیدن به یک ظاهر مطلوب.

ما اثری مطلوب را از این موضوع در RoboCop: Rogue City دیدیم، که از موتور Unreal Engine 5 و ویژگی‌های Lumen ،Nanite و VSMs (نقشه‌های سایه مجازی) برای ایجاد محیط‌های فوق‌العاده واقع‌گرایانه و پر از جزئیات با بودجه AA استفاده کرد.

همانطور که به سال ۲۰۲۴ نگاه می‌کنیم، امیدوارم توسعه‌دهندگان و ناشران دیگر از موفقیت‌ها و شکست‌های فنی سال ۲۰۲۳ درس بگیرند. بهترین بازی‌های سال از دیدگاه من آن‌هایی بودند که تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های گرافیکی را عاقلانه انتخاب می‌کردند تا در خدمت گیم‌پلی و رسیدن به اهداف عملکردی باشند، نه برعکس.

هیچ یک از این تصمیمات واضح یا آسان نیستند، به خصوص در بحبوحه توسعه، اما حداقل نشانه‌هایی وجود دارد که استودیوها در مسیر درست حرکت می‌کنند. به هر حال، پایان سال ۲۰۲۳ مطمئناً صلاحیت فنی (و برتری) بیشتری نسبت به آغاز و میانه سال داشت. با خوش‌شانسی، شاهد ادامه این روند در سال آینده خواهیم بود و حتی شاید برخی کنسول‌ها و سخت‌افزارهای گرافیکی جدید برای جذاب نگه داشتن محصولات …


نظر شما در این باره چیست؟

Dark SoulPeterParkermilad saYohanaArthur MorganGidoraKurosrezapc9Charlie Chaplin77DARKSIRENHTremblerNimaWilliam AftonدازایMohsen bakhtiarilul-bookRondasefirot2011mediummore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۳ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد