بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب - گیمفا
بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب - گیمفا
بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب - گیمفا
بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب - گیمفا

بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب

پست گیمفا
۰۸:۲۵ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ست گیمینگ برای یوتیوب

مهم نیست که قصد شما از گیم استریم درآمدزایی باشد یا صرفا قصد به اشتراک گذاشتن بازی های دلخواه خود را در دنیای اینترنت داشته باشید. در هر صورت برای یک استریم گیم خوب، نیاز به ست گیمینگ مناسب دارید. داشتن تجهیزات و امکانات خوب نه تنها کیفیت نتیجه نهایی را بالا میبرد بلکه برای مخاطبان نیز جذاب تر خواهد بود. اگر نمیدانید چطور باید محیط و وسایل بازی خود را آماده کنید، در این مطلب با ما همراه باشید.

دلیل اهمیت ست گیمینگ

ست گیمینگ به تجهیزاتی گفته میشود که برای پخش آنلاین و زنده بازی ها در فضای اینترنت استفاده میشوند. این ست شامل یک کامپیوتر شخصی مخصوص بازی کردن، دوربین با کیفیت، میکروفون خوب، نرم افزارهای استریم و وسایل متفرقه دیگری همچون پرده سبز یا نورهای RGB میشود.

مهم نیست که شما از کدام پلتفرم برای گیم استریم (یوتیوب، توییچ و…) خود استفاده میکنید. با داشتن وسایل با کیفیت احتمال مواجهه با مشکلاتی همچون لگ یا قطع شدن و وقفه های اینترنتی را به حداقل میرسانید و کیفیت صدا و تصویر ویدیو نیز بالا میرود.

به توجه به رشد حدود ۱۳ درصدی گیم استریم ها به طور سالانه، میتوان نتیجه گرفت که رقابت در این دنیا خیلی هم ساده نخواهد بود. اگر قصد ورود به این مسیر را دارید، حتما قبل از شروع کار اقدام به تهیه یک ست گیمینگ با کیفیت کنید.

ست گیمینگ مناسب برای استریم

حالا که دیدیم داشتن تجهیزات قوی چقدر برای گیم استریم مهم است، باید ببینیم که یک گیمر حرفه ای نیاز به چه ابزاری دارد تا بتواند کار خود را شروع کند و به مرحله کسب درآمد از یوتیوب برسد.

کامپیوتر قوی

اولین چیزی که برای شروع گیم استریم خود باید تهیه کنید یک سیستم کامپیوتری قوی است. شما باید از کامپیوتری استفاده کنید که پردازنده خوب، کارت گرافیک قدرتمند و رم بالا داشته باشد. درواقع این پردازنده باید توانایی پشتیبانی از تمام بازی هایی که تا پایان نسل ۹ منتشر میشوند را داشته باشد. برای مثال CPUهای Core i7 و Core i5 نسل ۱۲ گزینه خوبی هستند.

معمولا پیشنهاد میشود که به جای لپ تاپ از کامپیوتر رومیزی برای بازی کردن استفاده کنید. چرا که ارتقا و شخصی سازی اجزای مختلف آن خیلی راحت تر است.

ست گیم مناسب استریم کردن

دوربین

شاید فکر کنید داشتن دوربین تاثیری در کیفیت استریم شما نخواهد داشت. اما یکی از مواردی که باعث جذابیت ویدیو میشود، واکنش های شما به هنگام بازی است! حتما هنگام خرید دوربین به این موارد توجه کنید: کیفیت تصویر، میدان دید و سازگاری آن با نرم افزار و سیستم شما. پیشنهاد ما دوربین ZVE10 sony است.

میکروفون با کیفیت

هرگز نباید از اهمیت کیفیت میکروفون در گیم استریم غافل شد. وجود یک میکروفون خوب در ست گیمینگ دقیقا به اندازه دوربین مهم است. حتی اگر دوربین شما قابلیت ضبط صدا دارد، پیشنهاد میشود که یک میکروفون جداگانه تهیه کنید تا ویدیوی شما کیفیت صدای بهتری داشته باشد.

اگر بودجه خوبی دارید بهترین گزینه، میکروفون shure SMB7 است. اما اگر توانایی خرید این مدل را ندارید، اصللا جای نگرانی نیست. میکروفون های با کیفیت و قیمت مناسب تر نیز در بازار موجود هستند.

میکسر صدا

اگر میخواهید ست گیمینگ خود را حرفه ای تر و جذاب تر کنید، از میکسر صدا استفاده کنید. با این وسیله میتوانید کیفیت صدای خود را بهبود ببخشید و حتی موسیقی پس زمینه را تنظیم کنید. حتما دقت کنید که میکسر متناسب با میکروفون خود خریداری کنید!

میکسرها دو نوع آنالوگ و دیجیتال دارند. تنظیم صدا در نوع آنالوگ آنها از طریق یک ابزار فیزیکی انجام میشود درحالی که هنگام کار با میکسرهای دیجیتال باید از نرم افزار برای این کار استفاده کنید. نکته مثبت میکسرهای آنالوگ این است که برای تنظیم صدا با این دستگاه نیاز به تغییر نرم افزار در هنگام بازی ندارید.

نرم افزار استریم

هیچ گیم استریمی بدون نرم افزارهای استریم کامل نخواهد شد. صرف نظر از پلتفرمی که در آن کار میکنید، این نرم افزارها به شما میکنند که جلوه های صوتی و بصری ویدیو خود شخصی سازی کنید. انتخاب نرم افزار مناسب برای ست گیمینگ کار راحتی نیست. اگر اشتباه کنید، مخاطبان خود را با کیفیت بد صدا و تصویر آزرده میکنید.

ست گیمینگ حرفه ای

یکی از بهترین نرم افزارهای استریم OBS Studio است. این نرم افزار نه تنها اپن سورس و رایگان است، بلکه طیف وسیعی از رزلوشن را در خروجی خود پشتیبانی میکند. OBS از تمام پلتفرم ها پشتیبانی میکند و اکثر استریمرها نیز از همین نرم افزار استفاده میکنند.

نورپردازی

یکی از مهمترین عوامل بصری یک استریم جذاب، نورپردازی است. باور کنید یا نه، نورپردازی جذاب و متناسب با حال و هوای بازی یکی از مورد توجه ترین بخش های یک ست گیمینگ حرفه ای است. در فضایی که نور خوب داشته باشد مخاطب شما را بهتر میبیند. در کنار این مسئله، استفاده از رنگ های متنوع و نورهای RGB نیز جلوه خاصی به ویدیو شما میبخشد و برای مخاطبان دلچسب تر خواهد بود.

پرده سبز

پرده سبز در عین ساده بودن یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز برای گیم استریم است. با استفاده از این پرده شما میتوانید پس زمینه ویدیوی خود را بر اساس فضای بازی خود انتخاب و تنظیم کنید. ساخت یک محیط منحصر به فرد برای تمام استریم ها قطعا ممکن نخواهد بود و میتواند زمان زیادی را از شما بگیرد. اما با داشتن پرده سبز در ست گیمینگ همیشه قادر به متحول کردن فضا خواهید بود.

اینترنت پر سرعت

مشخصا اگر اینترنت قوی نداشته باشید با لگ و قطعی بسیاری در بازی های خود رو به رو خواهید شد. علاوه بر این، سرعت اینترنت شما کیفیت صدا و تصویر را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. همین موضوع میتواند در جذب مخاطبان به سمت کانال شما بسیار موثر باشد.

ست جذاب استریم گیم

کسب درآمد از گیم استریم

با گسترش یوتیوب و دنیای استریمینگ، خیلی از افراد اقدام به آماده سازی ست گیمینگ کرده اند و قصد درآمدزایی از یوتیوب را دارند. اما این مسیر با چالش هایی همراه است که نیاز به راهنمایی و کمک افراد حرفه ای دارد. برای دریافت اینگونه راهنمایی ها و راحتتر شدن کسب درآمد خود میتوانید از شرکت هایی مثل جیمکس ادز که در این زمینه به طور تخصصی فعالیت میکنند کمک بگیرید. این مجموعه با بسیاری از یوتیوبرهای سرشناس همکاری دارد و میتواند شما را نیز در این راه یاری کند.

حوزه های فعالیت جیمکس

اگر با گوگل ادز و مزایای آن آشنایی داشته باشید میدانید که تبلیغ در گوگل چقدر میتواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. علاوه بر درآمدزایی از یوتیوب و تبلیغ در گوگل، شما میتوانید برای طراحی سایت نیز از متخصصین جیمکس ادز کمک بگیرید.

Cyrus94MA12Overlordmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب - گیمفا
بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب - گیمفا
بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب - گیمفا
بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب - گیمفا
بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین ست گیمینگ برای استریم در یوتیوب - گیمفا