نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا
نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا
نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا
نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا

نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند

عرفان رحیمی صادق
۱۷:۱۳ ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا

در مصاحبه جدیدی که سرپرست بخش بازاریابی نینتندو با یکی از وبسایت‌های معتبر خبری در دنیای بازی‌های رایانه‌ای داشته است، اعلام کرده که آن‌ها با ساخت کنسول جدیدشان، به فرمولی که برای رسیدن از نقطه صفر به صد لازم بوده است، رسیده‌اند و دریافتند که چطور از بدترین کنسولی که ساخته‌اند، به بهترینِ آن برسند.

شرکت نینتندو در سال جاری، یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشت و از Wii U که شاید بتوان آن را بدترین کنسول این شرکت نامید، به سوییچ رسیدند. نینتندو سوییچ در حال حاضر سریع‌ترین فروش را در بین کنسول‌هایی که نینتندو تا به حال ساخته، داشته است و این فروش سریع، به لطف بازی‌بازان و طرفداران قدیمی این برند و همچنین توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای بوده است که سعی داشتند بهترین و با کیفیت‌ترین بازی‌ها را برای این کنسول توسعه دهند. هیچ شکی در این نیست که نینتندو سوییچ یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌ها و همینطور سخت‌افزارها در دنیای قطعات الکترونیک و موارد وابسته به آن، در سال جاری بوده است. این کنسول با فروش بالایی که داشته نشان داده است که نه تنها بازی‌بازان ژاپنی، بلکه تمام بازی‌بازان، از سراسر دنیا به این کنسول دوست داشتنی علاقه‌مند شده‌اند و دوست دارند با خرید آن از تجربه بازی‌ها رایانه‌ای لذت ببرند. همچنین ترکیبی بودن این کنسول و استفاده از آن در دو حالت مختلف نیز باعث شده که کار با آن راحت‌تر باشد و بازی‌بازان از این بابت نگرانی نداشته باشند. نینتندو سوییچ را می‌توان یکی از موفق‌ترین کنسول‌های تاریخ صنعت بازی‌های رایانه‌ای دانست.

اما اگر بخواهیم دقیق‌تر نگاه کنیم، باید ببینیم که دلیل موفقیت این کنسول چه بود و چرا این کنسول تا این حد موفق ظاهر شد و چطور توانست نینتندو را از نقطه صفر به صد برساند؟ اولین کاری که نینتندو کرد این بود که عیب و ایرادات خود در Wii U را متوجه شد و درس‌هایی که از آن گرفت را در ساخت نینتندو سوییچ به کار بست. یکی از این درس‌ها، طبق گفته مسئولان نینتندو، فاصله و نحوه عرضه عناوین فرست پارتی این شرکت بود. دگ بوزر (Doug Bowser)، سرپرست بخش بازاریابی شرکت نینتندو، در مصاحبه‌ای که با Business Insider داشته، اشاره کرده است که این شرکت با داشتن جریانی ثابت از عناوین فرست پارتی و شروع عرضه آن‌ها درست در زمان شروع فروش نینتندو سوییچ، توانست پایداری مطلوبی در این زمینه به وجود آورد که در نهایت نیز باعث عملکرد خوب این کنسول در بازارهای جهانی شد. وی در این زمینه افزود:

با عرضه Wii U ما بازار بازی‌های این کنسول را کاملاً اشباع کردیم و پس از آن نیز مدت زیادی را بدون عرضه هیچ بازی مطلوبی گذراندیم. از نظر عرضه بازی‌های فرست پارتی، سعی کردیم عملکردمان برروی نینتندو سوییچ حساب شده و مطابق با استانداردهای جهانی باشد. ما در ابتدا عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild را منتشر کردیم که یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های این کنسول بوده است. این بازی باعث افزایش فروش سوییچ شد و برای بسیاری از افراد، اولین تجربه از این سری را به همراه داشت. بعد از Breath of the Wild نیز این روند را با عرضه عنوان Mario Kart ادامه دادیم و پس از آن نیز این جریان با عرضه بازی‌های مختلف دیگر، ادامه پیدا کرد.

در واقع نینتندو، ریتم منظمی در عرضه عناوین فرست پارتی داشته است و از زمان عرضه نینتندو سوییچ، این ریتم را به خوبی هدایت و کنترل کرده است. از زمان عرضه نینتندو سوییچ، هر ماه شاهد عرضه حداقل یک بازی بزرگ برای این کنسول بوده‌ایم که بسیاری از این بازی‌ها نیز به موفقیت‌های بزرگ رسیدند و در چارت‌های فروش هفتگی سراسر دنیا به خوبی خودشان را نشان داده‌اند.

به هر حال مشاهده گذر نینتندو از دوران سخت Wii U و رسیدن به دوران طلایی خود، با نینتندو سوییچ، باعث شادی و خوشحالی تمام بازی‌بازان و توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای است. زیرا نینتندو یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه بازی‌ها رایانه‌ای است و همه ما خاطرات خوب و خوشی چه از دوران کودکی، چه زمان حال (با تجربه بازی‌های نینتندو سوییچ) با این شرکت داریم. نینتندو یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده محصولات سرگرمی است و همه ما از بازگشت دوباره آن به روزهای طلایی‌اش، خوشحالیم. همچنین پیدا کردن مسیر درست و دریافتن اشتباهات گذشته، نیز یکی از کارهایی است که نینتندو انجام داد که به راستی شایسته تقدیر است. پیدا کردن مسیر درست حتی به قیمت طراحی و ساخت یک کنسول جدید و ایجاد نوآوری و خلاقیت و همچنین به کار بستن تمامی تجارب گذشته، برای رهایی از روزهای سخت نیز یکی دیگر از کارهای بزرگ شرکت نینتندو است. خوشحالیم که آن‌ها از اشتباهاتشان درس گرفتند و قدم در مسیری تازه گذاشتند؛ مسیری که به نظر می‌رسد راه رسیدن به موفقیت و روز‌های طلایی است.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا
نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا
نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا
نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا
نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Red Dead Redemption II گفت:

    همیشه دوست داشتم این کنسولو بخرم امان از بی پولی اخرم نتونستم
    وقتی که فهمیدم کلا ۱۳٫۵۶ ملیون فروخته فهمیدم کنسول مزخرفی هستش و خوشحال شدم از این که پول نداشتم بخرمش

  • erfanwoods گفت:

    متاسفانه عوض این که عبرت بگیره کارو بدتر کرد. ساخت کنسولی با سخت افزار ضعیف و هم قیمت با کنسول های تاپ بازار نتیجه ای جز شکست براش نداشت. قارچ خور و زلدا هم دیگه حدی دارن تا کی می خواد بدوششون خدا میدونه

    • Red Dead Redemption II گفت:

      با شما موافقم این کنسول چند ماهه اومده و ملت رو جو زده کرده و دارن میخرنش اما در نهایت با فروش ۲۰ یا حداکثر ۳۰ ملیون واحدی متوقف خواهد شد.
      اما به هر حال از کنسول نسل هشتمی نینتندو یعنی WII U با ۱۳٫۵۶ ملیون واحد فروش و کنسول نسل ششمی نینتندو یعنی GameCube با ۲۱٫۷۴ ملیون واحد فروش موفق تر خواهد بود اما شانسی برای رسیدن به کنسول نسل ۷ نینتندو یعنی WII با فروش ۱۰۱٫۶۳ ملیون فروش نخواهد داشت.
      پیش بینی من برای این کنسول بین ۳۰ تا ۳۵ ملیون.

  • سپاس فراوان از ترجمه
    قطعا اومدن انحصاری در هرماه
    و پتانسیل داشتن این کنسول برای بازی درهمه جا
    بسیار کمکش کرده
    ١۵ روز دیگر تا ماریو ادیسی فروش این کنسول خیلی خوب میشه

  • arsalaan گفت:

    مطمئنا گیمرهای واقعی میدونند که بازی فقط گرافیک نیست. نینتندو چند نسل با این سیاست داره پیش میره و اکثرا هم موفق بوده.
    همین دوستانی که میگن سخت افزار سوییچ ضعیفه حاضرم قسم بخورم اگه ۲ ساعت زلدا بازی کنن (اگه واقعا گیمر باشن البته) خواب و خوراکو میگیره ازشون.
    اگه به باریایه مولتی پلتفرم علاقه دارید ps4 و xbox one هست. سوییچ طراحیش برای چیز دیگه ایه.
    باشد که به سلیقه هم احترام بذارید.

  • نینتندو قوی ترین لاین آپ رو برای سال اول داره. با اومدن ماریو و بعد از اون زنونبلید، امسال رو کوبنده تموم میکنه.
    مشکلات wii u از نام گذاری و تبلیغاتش شروع شد اما یکی از مشکل های اصلیش فاصله زیاد بین بازی ها بود. اما سوییچ پشت سر هم براش بازی عرضه میشه. امسال هم ۲ تا بازی سال داره.
    سوییچ فعلآ پشتیبانی نصفه نیمه ای از طرف بعضی ناشر ها داره اما استدیو های مستقل پشتیبانی بینظیری از سوییچ داشتند.
    من فقط یکم نگران سال بعد هستم. اگر Smash رو برای سال بعد داشته باشه خیلی خوبه. امیدوارم VC هم سریع راه بندازه.

    • Super smash bros بیاد من میرم اون بالا رو ابرا :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
      ولی معلوم نیست بعد wii اون wii u رو چجوری ساختن اخه چی بود اون. فکر میکنم اسمش براس یکی براش اومد که من سال ها تو حسرتش بودم چون خیلی کامل بود.

  • Kh-88-k1ng گفت:

    یعنی اگه کسی بخاد به عمقه فاجعه پی ببره بیاد تو بخشه کامنتابه اینجا کافیه…
    واقعا متاسفم که یه مشت نوبه بچه سال ریختن اینجا و گیمفا رو به گند کشیدن

    بچه جان وقتی که تو هنوز وجود خارجی نداشتی نینتندو پی سی کبیرت رو با سونی و مایکروسافت باهم میذاشت تو جیبش

    کله دنیا دارن سوییچ و نینتندو و موفقیتاشو تحسین میکنن ولی این نوبا…

    همینه دیگه مسوولین که هیچ.. اینم از وضعه کامنت…
    دیگه هیچوقت کامنت نمیزارم فقط اخبارو میخونم و بس
    بای همگی :no:
    (جانه خودتون این یکیو تایید کنید)

    • Behnam.N گفت:

      برادر نوب زیاده اما نوب ام همچین رفتاری نداره اینا همونایین که کلا یکی دو ساله مامان باباهاشون موبایل و نت و کنسول دادن بهشون و بعضیام که واقعا گیمر هستن از رو نادانیشون هست
      همچین کسایی از رو ناچاری میان کامنتای چرت و پرت مینویسن
      وگرنه طبیعتا همه میدونن نینتندو چه اصالت و قدمتی داره
      نینتندو دنبال سرگرمی و گیم پلی هست چیزی که یک گیمر واقعی دنبالش هست
      من به شخصه الان بهترین کنسولم سوییچ هست و واقعا نینتندو تحسین برانگیزه

    • General گفت:

      نینتندو خودش با PC کبیر ساخته شده.

  • انتشار جدیدترین شماره ی مجله ی معروف اج (EDGE) که بیش از یک دهه در حوزه ی بازیهای ویدئویی فعالیت میکند، در این ماه با کمی تأخیر مواجه شد؛ اما هم اکنون مشخص شده است در این نسخه از اج، بازی Super Mario Odyssey نیز نقد گردیده است.
    هنوز اطلاعات یا تصاویری از نقد بازی یاد شده در دست نیست؛ اما نمره ی تعلق گرفته به این بازی از هماینک مشخص شده است.
    باید گفت نینتندو دوباره شگفتی آفریده و بازی Super Mario Odyssey نمره کامل ۱۰ را از مجله ی اج دریافت کرده است!

    لازم به ذکر است این مجله به سختگیری بسیار مشهور بوده و تا این لحظه تنها از ۱۹ بازی رضایت کامل داشته است که آخرین آن نیز The legend of Zelda: Breath of The Wild بود.

  • moh35 گفت:

    خیلی خیلی دوست دارم تجربه اش کنم خصوصا بازی زلدا

    واقعا متاسفم واسه اونهایی که می گم این کنسول ارزش ۳۰۰ دلار نداره و باید به جا ایکس باکس وان سا پلی استیشن ۴ خرید اینها همونهایی هستن که می گم مهمترین چیز توی بازی گرافیک هست

    واگرنه سوییچ با بازیهای که داره هیچ کم و کسری از پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نداره بلکه می تونه سرتر هم باشه.

  • Gameresaade گفت:

    اگه ایکس باکس یا پی اس یا کامپیوتر خوب نداشته باشی واسه این که درگیر دنیای گیم بشی سوییچ به تنهایی کافی نیس اینو قبول دارم
    ولی اگه یکی از این سه تا پلتفرمو داشته باشی قطعا سوییچ هم ارزش خریدن داره چون کلی بازی انحصاری داره که رو پلتفرمای دیگه نیس و هایبرید هستش که پلتفرمای دیگه ندارن همچین قابلیتی و جوی کان هم داره که تجربه ای رو فراهم میکنه که رو پلتفرمای دیگه نیس این سه تا دلیل به نظر من کاملا کافیه
    امیدوارم منم بتونم بخرم

  • Behnam.N گفت:

    و همانا منتظر شاهکاری به اسم ماریو ادیسی هستیم. :snicker:

نینتندو درمورد درس‌هایی که از Wii U گرفته، صحبت می‌کند - گیمفا