روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا
روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا
روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا
روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura’s Wrath

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

خیانت دیدن و میل به انتقام، جزو مواردی است که می تواند قدرت یک فرد را چند برابر کند و نیروی عزم و اراده وی را شدیدا تقویت نماید. حس خشمی که در وجود فرد خیانت دیده برانگیخته می شود، به حدی قدرتمند است که می تواند تمام قصد و نیت و هدف وجودی شخص را بر روی گرفتن انتقام متمرکز کند و سبب شود که وی کارهایی را انجام دهد و از پس کارهایی بر آید که در حالت عادی هرگز از او انتظار نمی رفته و اصلا فکر می کرده ایم که حتی تواناییش را ندارد و چه بسا خود او نیز فکر نمی کرده که می تواند. دقیقا مانند وقتی که پای جان یک شخص وسط می آید و میل به بقا سبب می شود تا شخص قدرتی چند برابر پیدا کند. حالا خصوصا اگر پای عزیزان و خانواده یک شخص در موضوع خیانت دیدن، وسط باشد و از طرف کسانی بی مهری ببیند که به آن ها بیشترین اعتماد را داشته است و برای آن ها هرکاری می کرده است، این حس انتقام بسیار قوی تر و شدیدتر نیز می شود و به همان اندازه که عاشقشان بوده است از آن ها متنفر می شود، زیرا به واقع درست است که می گویند “مرز بین عشق و نفرت یک تار موست” و هر کس را که بیشتر دوست بداری از وی شدیدتر متنفر خواهی شد.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

Asura’s Wrath، عنوانی که خیلی ها بازیش نکردند، ولی اشتباه کردند. نه این که یک شاهکار باشد، ولی آن قدر خاص و دیوانه وار است که تا ابد در خاطرتان می ماند و یک بازی هیجان انگیز است

سال ۲۰۱۲ و در نسل هفتم بود که کمپانی کپکام عنوانی را به نام Asura’s Wrath منتشر کرد که توسط استودیو CyberConnect2 ساخته شده بود و برای پلتفرم های PlayStation 3 و Xbox 360 در دسترس بازیبازان قرار گرفت.  Asura’s Wrath به معنای واقعی کلمه یک بازی بسیار بسیار خاص بود و تلفیقی از سبک های اکشن و beat ’em up و هک اند اسلش بود اما نه شبیه به هیچ یک باز بازی هایی که در این سبک ها دیده بودیم. ژاپنی بودن از سر و روی بازی Asura’s Wrath می ریخت و اتفاقا همین موضوع و اغراق شدید و وحشتناک ژاپنی که در این بازی به کار رفته بود آن را تبدیل به یک بازی بسیار خاص کرده بود که یا عاشق آن می شدید و یا خیلی زود از آن متنفر می شدید. Asura’s Wrath بازخوردهای اغلب مثبتی را از سوی منتقدان دریافت نمود و از سوی وبسایتی مانند گیم اینفورمر امتیاز ۸۵ و از آی جی ان امتیاز ۷۵ را دریافت نمود تا سرانجام با متای ۷۱ به کار خود پایان دهد که البته این متا به توجه به نوع نگاه ثابت به عنوانی که هیچ شباهتی به دیگر بازی ها و ساختار ثابت آن ها ندارد، موضوع بحث خیلی از بازیبازان گردید و نهایتا هم نمی شود دقیقا فهمید که آیا باید به عنوانی مثل Asura’s Wrath یا بازی های سودا ۵۱ دقیقا مثل دیگر بازی ها نگاه کرد و نمره داد و یا این که باید خاص بودن و مخاطب خاص داشتن و جامعه هدف مشخص داشتن آن ها را نیز لحاظ نمود و بیشتر ر اساس لذت تجربه بازیباز از آن ها امتیاز داد.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

نبردهایی در این بازی می بینید که تا به حال ندیده اید.

به شخصه یادم می آید که از لحظه معرفی این بازی و دیدن نخستین تریلر آن، تا زمان انتشار بازی، Asura’s Wrath یکی از مورد انتظارترین بازی های برای من و بسیاری دیگر از بازیبازان بود و باید اعتراف کنم که تا مدتی هر روز تریلرهای گیم پلی آن را تماشا می کردم زیرا اغراق شدیدی که در آن وجود داشت و نوع طراحی شخصیت اصلی بازی که نماد خشم مطلق بود، برای من فوق العاده جذاب بود و مخصوصا با دیدن آن تریلری که مبارزه شخصیت اصلی بازی را با یک باس غول پیکر که مدام بزرگ و بزرگ تر می شد و سرانجام از کره زمین هم بزرگتر شد، نشان می داد، کاملا شیفته این بازی شده بودم و سطح اغراق آن و قدرت بسیار بسیار زیاد شخصیت اصلی آن به نام آسورا را بسیار می پسندیدم. آسورا واقعا نماد خشم بود و اصلا نام بازی هم خشم او بود! باید بگویم زمانی که سال ۲۰۱۲ این بازی منتشر گردید و بلافاصله آن را تجربه کردم، از این که منتظر آن بوده و اخبار آن را دنبال کرده بودم بسیار خوشحال بودم و Asura’s Wrath کاملا توانست لبخند رضایت را بر لبان من بنشاند.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

همه اش تفصیر میتراس!!!… نه، یعنی منظورم اینه که اتفاقات داستان بازی حول محور شخصیت میترا می چرخد!

در یک کلام بگویم که بهترین و مناسب ترین واژه ای که کاملا برای عنوان Asura’s Wrath مناسب و دقیق است، واژه “دیوانه وار” است. Asura’s Wrath یک بازی “دیوانه وار” است. بازی ضعف هایی داشت که گاه کم هم نبودند ولی واقعا آن قدر خاص و یونیک بود که می شد از تمام ضعف های آن چشم پوشید و دل به تجربه عنوانی سپرد که هیچ گاه مثل آن را بازی نکرده بودیم و باید گفت هنوز هم بعد از ۵ سال عنوانی شبیه Asura’s Wrath با آن المان ها و گیم پلی خاص و اغراق آمیز را مشاهده نکرده ایم. در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به بررسی نقاط قوت و ضعف عنوان Asura’s Wrath بپردازیم و تمام جزییات آن را همراه شما عزیزان واکاوی کنیم تا خاطرات خوب و شاید بد گذشته از این عنوان برایتان یادآوری شده و یا اگر این بازی مورد علاقه تان است ولی به هر دلیلی در نسل هفتم از زیر دستتان در رفته، اکنون به سراغ آن بروید و عنوان یونیک Asura’s Wrath را تجربه کنید. پس اگر به هر ترتیب به این عنوان علاقمند هستید، پیشنهاد می کنم در ادامه مقاله نقد و بررسی بازی Asura’s Wrath با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

کسانی که بیشترین اعتماد را به آن ها داشت، آسورا را به نابودی کشاندند.

انتقام خانواده ام را می گیرم… حتی چند هزار سال بعد…

داستان بازی در Gaea اتفاق می افتد، دنیایی که پر است از نژادهای انسانی مختلف. در آغاز بازی می بینیم که دنیا توسط یک نژاد ویرانگر، خظرناک و شیطانی تهدید می شود که این نژاد Gohma نام دارد. ۸ ژنرال محافظ که سایبورگ هایی بسیار پیشرفته و خداگونه هستند و توسط امپراطور Strada هدایت می شوند کشتی هایی جنگی را برای مبارزه با  Gohma می فرستند. پروتاگونیست اصلی بازی به نام آسورا نیز یکی از همین ۸ ژنرال است که همراه مربی اش Augus، رقیب و برادر ناتنی اش Yasha و همینطور Deus, Olga, Sergei, Wyzen, و Kalrow این ۸ محافظ را تشکیل می دهند. در حالی که ژنرال ها در حال مبارزه هستند، دختر آسورا با نام Mithra به عنوان priestess of Shinkoku عمل می کند تا پدرش و دیگر ژنرال ها را قوی تر کند و به آن ها کمک کند تا منبع Gohma یعنی Vlitra را که با حضورش تقریبا سیاره را پاره کرده و به دو بخش تقسیم کرده است، شکست دهند. پس از شکست این دشمن و در بازگشت به Gaea، امپراطور آسورا را تنها به حضور فرا می خواند و وقتی آسورا نزد او می رود می بینید کشته شده است و بلافاصله نگهبانان سر می رسند و وی را متهم به قتل امپراطور می کنند (یاد دیس آنرد بخیر، البته این بازی قبل دیس آنرد بوده است).

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

یکی از دشمنانی که مقداری بیشتر از دیگر دشمنان اصلی بازی با او حرف خواهید زد

وی سریعا به سراغ یافتن همسرش می رود و وی را با زخم هایی عمیق در حال مرگ می یابد و قبل مردن وی به آسورا می گوید که دخترشان میترا دزدیده شده است. آسورا میترا را می یابد و مشاهده می کند که وی توسط ۷ ژنرال خیانتکار محافظت می شود. Deus آسورا را به عنوان قاتل امپراطور به مرگ می فرستد و به وی می گوید که قصد دارد از دختر وی برای نجات دنیا استفاده کند. آسورا در یک دنیای برزخ گونه به نام Naraka به هوش می آید و یک عنکبوت طلایی مرموز وی را به سمت یاد آوردی خاطراتش و بازگشتن به دنیای فانی ها هدایت می کند. وقتی وی باز می گردد ۱۲,۰۰۰ سال گذشته است و می بیند که هنوز هم اوضاع Gaea درست نشده است و Gohma هنوز هم مشغول خرابی بار آوردن و ضربه زدن به سیاره است. وی با Wyzen روبرو می شود که به آسورا می گوید اکنون با قدرت Mantra که نیرویی الهی است و از روح انسان هایی که اکنون ۷ ژنرال را می پرستند، به دست می آید، هفت ژنرال تبدیل به Seven Deities یا ۷ خدا شده اند. آسورا که سرشار از خشم و نفرت و کینه است Wyzen را در نبردی حماسی و عظیم به قیمت از دست دادن بازوهایش نابود می کند ولی سپس به آسانی توسط Yasha کشته می شود.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

اگر فکر کردید این تعداد نیزه آسورا را از بین می برند، بروید بازی کنید تا ببینید چقدر اشتباه می کنید. انتقام قوی تر از این حرفاس داداش!

مجددا ۵۰۰ سال می گذرد و آسورا توسط مردمی در یک روستای کوچک عبادت می شود و نام وی برای کمک خوانده می شود و این گونه دوباره وی به زندگی باز می گردد و این بار راهی سفر جذاب و سخت و پرماجرایش برای انتقام از ۷ خیانتکار و نجات دخترش از دست آن دیوصفتان می شود و در این راه اتفاقات جالبی رقم می خورد و حتی پایان بازی هم جالب و مرموز است. همانظور که می بینید داستان بازی Asura’s Wrath دقیقا حول همان دو کلمه اسم بازی می گردد و در مورد خشم و انتقام و خیانت است و اصلا نکته عجیب و خاصی ندارد و شاهد یک داستان ساده هستیم ولی این داستان سطحی با شیوه ژاپنی حماسی سازی شده است و روایتی افسانه ای و انیمه گونه به خود گرفته است که البته این مورد بسیار هم باور پذیر به نظر می رسید، زیرا سازندگان بازی تجربه ساخت چندین بازی زیبا و عالی از انیمه ناروتو را دارند و شیوه روایت ژاپنی و حماسی و افسانه ای را به خوبی بلد هستند و آن را به شیوه ای بسیار بسیار بسیار اغراق آمیز تر و حماسی تر در بازی Asura’s Wrath هم پیاده کرده اند.

شخصیت های بازی جالب هستند و برخی از آن ها مخصوصا خود شخصیت آسورا چه از نظر طراحی ظاهری و سراسر خشمش و چه از نظر رفتار و شخصیت پردازی خوب کار شده اند که البته این فقط در یکی دو مورد است زیرا اکثر شخصیت های بازی بسیار سطحی هستند و فقط آمده اند که بمیرند! شخصیت عنکبوت طلایی بازی هم که بعدها در پایان بازی می فهمید نقشش بسیار مهم تر از اینها بوده است (بازی پایانی مخفی و واقعی هم دارد) شخصیت پردازی و صداگذاری عالی دارد و به خوبی مرموز بودن و مشکوک بودن از رفتارهای وی مشخص است. نهایتا باید گفت که بخش داستان در بازی Asura’s Wrath کاملا متوسط است و هم بخش هایی مثبت و هم بخش هایی منفی را داراست اما در مجموع داستانی نیست که از آن بدتان بیاید زیرا داستان بازی هم مانند همه چیز آن دیوانه وار است و مخصوصا برای انیمه دوستان بسیار لذتبخش خواهد بود.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

این ها برای آسورا مثل بچه بازی هستند.

انیمه قابل بازی

در زمینه جلوه های بصری عنوان Asura’s Wrath دقیقا مانند یک انیمه عمل می کند و گویی که مشغول تماشای یک سریال انیمه هستیم که با آن می توانیم تعامل داشته باشیم. البته از سازندگان ناروتو که کاملا با این سبک و این نوع طراحی گرافیکی آشنمایی دارند چنین انتظاری نیز می رفت و باید گفت با توجه به سبک داستانی و افسانه ای و پر از اغراق بازی، بهترین حالت گرافیکی برای آن همین مدل انیمه گونه است که می تواند اغراق های بازی را برای بازیباز قابل هضم تر نماید. گرافیک بازی شباهت بسیاری به همان بازی های ناروتو که ساخته همین استودیو است دارد و گویی در یک دنیای ثابت، شاهد دو داستان متفاوت هستیم. گرافیک بازی با توجه به زمان عرضه اش جزو برترین ها در زمان خود هم به حساب نمی آمد و تنها شاهد یک گرافیک مناسب در این بازی بودیم. از لحاظ گرافیک فنی خوشبختانه بازی مشکل خاصی را در خود نمی دید و شاهد افت فریم و باگ های عجیب و .. در بازی نبودیم و بازی به صورت روان اجرا می شد که باید هم همین طور می بود زیرا که در چنین سبکی اگر بازی دارای باگ و افت فریم شدید بود، بسیار عذاب آور می شد و بسیاری قید آن را می زدند که خوشبختانه سازندگان به این امر واقف بوده اند و بازی مناسب و با ثباتی را از لحاظ گرافیک فنی ساخته اند.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

اینجا هم اگر فکر می کنید آسورا خیلی قوی است که این را بلند کرده است، بروید بازی کنید تا ببینید چقدر قوی است. این دست گرمی اش هم نیست

در زمینه گرافیک هنری به شخصه هم شاهد موارد مثبت بوده ام و هم موارد منفی. طراحی بخش هایی از دنیای بازی و محیط ها و فضا سازی آن بسیار خوب انجام شده است و بازیباز را جذب می کند اما بخش هایی هم هستند که کاملا حالتی تکراری به خود می گیرند و اصلا جذاب و چشم نواز نیستند. محیط های بازی به طور کلی بسیار خالی به نظر می رسند و شاهد دنیایی لخت و خالی در بسیاری از مراحل بازی هستیم که حسابی توی ذوق می زند. در زمینه رنگ بندی نیز بازی وضعیت چندان خوبی ندارد و شاهد دنیایی مرده و بی رنگ و لعاب در بازی هستیم که هر چند با توجه به داستان بازی و وضعیت دنیای آن مقداری قابل توجیه است ولی باز هم می توانست رنگ و روی بسیار بهتری داشته باشد و بازی را جذاب تر کند. همان طور که گفته شد بازی در بخش طراحی و گرافیکی، کاملا حالتی انیمه گونه و مانند سریال های انیمه دارد و هر مرحله به صورت یک اپیزود نمایش داده می شود و در آغاز و پایان آن نام سازندگان و .. دیده می شود و بخش هایی از اپیرود بعدی بازی و اتفاق هایی که قرار است رخ دهد برای بازیباز نمایش داده می شود تا بازی کاملا حالتی انیمه وار داشته باشد.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

این سطحی که آسورا زیر آن ایستاده است می بینید؟ اینها سلول های یکی از انگشت های باسی هستند که کره زمین مثل شکمش است و خودش بیرون اتمسفر ایستاده و دارد با یک انگشت آسورا را له می کند!!! آیا هنوز نیازی دارید از قدرت آسورا یا ژاپنی بودن بازی چیزی بگویم؟!!!

دیوانه وار… خاص… حماسی… 

گیم پلی Asura’s Wrath بدون شک ترکیبی است از چندین سبک مختلف. در دید کلی بازی حالتی مثل سری انیمه های اپیزودیک دارد و در مبارزات ترکیبی از اکشن سوم شخص و یک شوتر ریلی و beat ’em up و همینطور هک اند اسلش است. همچنین بازیباز کاملا باید در طول صحنه های سینمایی با دقت و متمرکز باشد زیرا که بازی پر است از کات سین های تعاملی و بسیاری از صحنه های quick-time event یا دکمه زنی سریع که انواع و اقسام حالات مختلف را داراست. در تمامی حالت های گیم پلی، پیشرفت بازیباز توسط دو نوار که در بالای صفحه نمایش داده می شوند مشخص می گردد که شامل نوار سلامتی و نوار burst هستند. نوار سلامتی که مطابق معمول میزان خط سلامتی بازیباز را نشان می دهد و ضربه هایی که می خورد را محاسبه می کند و اگر خالی شود منجر به مرگ و شروع دوباره آن بخش می شود. نوار burst در ابتدای هر مبارزه خالی است و باید توسط بازیباز در طول مبارزه کاملا پر شود. برای پر کردن لازم است دشمنان را شکست دهید، آسیب های بسیار زیاد به دشمنان وارد کنید و صحنه های دکمه زنی سریع را با درستی به پایان برسانید. وقتی این نوار پر شد بازیباز می تواند یک حمله فوق قوی و نیرومند انفجاری را انجام دهد که در اکثر مواقع برای تمام کردن کار دشمنان قدرتمند و پیشروی در بازی لازم است. البته لازم به ذکر است که یک نوار دیگر نیز که “Unlimited gauge” نام دارد در بازی وجود دارد که مانند همان نوار انفجاری پر می شود ولی برای افزایش قدرت موقتی در مبارزات بازی از آن استفاده می شود و می توانید آن را فعال نمایید.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

در این سکانس های جذاب بازی مانند یک شوتر می شود

سکانس های اکشن سوم شخص بازی حالتی beat ’em up و هک اند اسلش گونه دارند که شما باید در آن ها مبارزات نزدیک را انجام دهید و از ضربات سبک و سنگین و شلیک نور و جاخالی دادن و .. استفاده نمایید. حملات سبک سریع تر و ضعیف تر هستند و حملات قوی قدرتمندتر و کندتر هستند و می توانند چندین دشمن را به عقب پرتاب نمایند ولی ممکن است overheat شوند و زمانی را برای استفاده مجدد از آن ها باید صبر کنید. همچنین شما می توانید با واکنش نشان دادن به موقع نسبت به حمله دشمن از ضدحملات قدرتمندی استفاده نمایید. وقتی یک دشمن پرتاب می شود و به زمین می افتد می توانید از ضربات ویژه استفاده کنید که نوار انفجاری را خیلی سریع تر پر می کنند. همچنین اگر بازیباز به عقب پرتاب شود و به زمین بیافتد می تواند با واکنشی بسیار سریع و به موقع سریعا بلند شود و مقداری سلامتی اش را بازیابد. سکانس های شوتر ریلی در بازی شامل صحنه هایی است که در آن بازیباز در یک دوربین فیکس شده و ثابت قرار می گیرد و فقط می تواند به یکی دو جهت حرکت کند و از تیرها و … که به سمت او می آیند جاخالی دهد و با قفل کردن بر روی دشمن به سمت آن شلیک کند و یا موشک ها و گلوله های آنها را به خودشان بازگرداند.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

بیا بغل عمو گوگولی!

المان کات سین های تعاملی هم در بازی اهمیت زیادی دارد و بخش مهمی از گیم پلی بازی محسوب می شود. درست انجام دادن این صحنه های دکمه زنی باعث پیشروی در بازی و اشتباه انجام دادن آنها می تواند به تکرار دوباره آن سکانس و کم شدن از خط سلامتی بازیباز منجر شود. برخی از صحنه های مهم quick-time event دارای درجه موفقیت هستند و فقط شامل درست انجام دادن یا غلط انجام دادن نیستند. به عنوان مثال کمی دیرتر یا زودتر زدن یک دکمه که روی صفحه ظاهر می شود ممکن است به شما درجه “good” یا “great” را بدهد ولی دقیقا به موقع زدن آن “excellent” را برای شما همراه دارد. عملکرد بازیباز در این بخش ها در کنار زمانی که برای تمام کردن مرحله گذاشته است و میزان اسیبی که در طول مرجله دیده است، در انتهای هر اپیزود باعث دریافت یک درجه برای بازیباز می شود که بالاترین درجه آن “S Rank” است. داشتن حداقل ۵ درجه “S Rank” یا کامل تمام کردن ۵۰ اپیزود، پایان واقعی و مخفی بازی یا همان “true ending” را برای شما آزاد می کند که در اصل این پایان واقعی بازی است و باید آن را ببینید. همانطور که مشاهده می کنید گیم پلی بازی Asura’s Wrath کاملا خاص و بسیار جذاب است و شبیه هیچ عنوان دیگری که آن را تجربه کرده اید نیست. هر چند گیم پلی بازی ضعف هایی دارد مثل حوصله سر بر شدن و آزار دهنده شدن برخی سکانس های دکمه زنی سریع در بازی، ولی در مجموع فوق العاده جذاب است و مخصوصا بازیبازهایی که به عناوین اکشن سوم شخص و هک اند اسلش علاقه دارند را راضی نگاه خواهد داشت. می توان گفت گیم پلی این عنوان بهترین و جذاب ترین بخش بازی Asura’s Wrath است.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

در این بازی، از مجموع تمام بازی هایی که تا به حال انجام داده اید بیشتر دکمه می زنید!!!!

آهنگ انتقام دارم…

ساندترک اصلی بازی که توسط Chikayo Fukuda ساخته و در مارچ ۲۰۱۲ منتشر شد کاملا مناسب با حال و هوای انیمه گونه و حماسی و افسانه ای بازی است و در تک تک صحنه ها و نبردها و کات سین ها نقش خود را به خوبی ایفا می کند و اصلا نمی شود گفت که موسیقی در این عنوان بی تاثیر است زیرا که ساندتریک بازی کاملا با دنیا و اتمسفر حتکم بر بازی مطابقت دارد و در بدنه بازی حل شده است. البته گمان نکنید که منظور از زیبا بود ن ساندترک بازی آن است که در حد برترین های دنیای بازیست و به طور جدا نیز دوست دارید آن را گوش دهید. خیر، اینطور نیست، بلکه موسیقی بازی تنها برای قرار گرفتن در این عنوان و تطابق داشتن با اتمسفر بازی مناسب و با کیفیت است و تنها می توان گفت یک ساندترک خوب است و نه بیشتر. صداگذاری شخصیت ها در عنوان Asura’s Wrath پر راز و نشیب عمل می کند و هم شاهد صداگذاری های خوب و با کیفیت در برخی شخصیت های بازی مانند آسورا و عنکبوت طلایی هستیم و هم شاهد برخی صداگذاری های ضعیف و بی حس و حال در تعدادی از ژنرال های بازی هستیم که اصلا کار خود را خوب انجام نداده اند. صداگذاری آسورا بسیار عالی انجام شده اسیت و تمام خشمی که در وجود و چهره او زبانه می کشد را در صدای وی و صحبت کردن او نیز شاهد هستیم و در این زمینه بازی با کیفیت عمل کرده است. در مجموع در مورد کلیت بخش صداگذاری و موسیقی عنوان Asura’s Wrath می توان گفت شاهد صداگذاری و موسیقی خوب و قبال قبولی در بازی هستیم که با وجود برخی ضعف هایی که دارد می تواند نهایتا نمره قبولی را دریافت کند و در بازی تاثیر گذار ظاهر شود.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

این دشمنان برای آسورا تقریبا مثل فحش هستند!! آن هم ناموسی!!

Asura’s Wrath بازی مشابهی ندارد…

Asura’s Wrath عنوانی نیست که به مانند خیلی از دیگر بازی های عرف و استاندارد یک سبک بگویم آن را حتما تجربه کنید یا خیر. این بازی به معنای واقعی کلمه خاص است و الحق هم به معنای کلمه برای مخاطبانش زیبا و دوست داشتنی است. Asura’s Wrath عنوانی است که ژاپنی بودن از سر روی آن می بارد و به نشان می دهد که ژاپنی ها تا چه حد می توانند خیال پردازی کنند و ذهنشان تا کجا می تواند برود! این بازی مخاطب خاص دارد و مخاطب خاصش هم عاشق آن است، ولی مخاطب عام هم با تجربه کردن آن چیزهای جدیدی در مورد یک بازی با سبک انیمه و ژاپنی یاد می گیرد و همان طور که گفته شد بیشتر با سطح تخیل و خیال پردازی های ژاپنی ها آشنا می شود. بازی هم ایراد دارد و هم نکات مثبت. هم قدرت دارد و هم ضعف، اما تعداد خوبی هایش خیلی بیشتر است. امتیازی را که می بینید به بازی اختصاص داده شده است امتیازی بر اساس عرف جهانی بازی هاست اما واقعا اگر بخواهیم Asura’s Wrath را تنها برای مردم ژاپن و بازیبازان علاقمند به بازی های ژاپنی و انیمه و… ارزش گذاری کنیم می تواند خیلی بالاتر از این امتیاز را داشته باشد. Asura’s Wrath نکات مثبت پرتعدادی دارد که از آن ها می توان به داستان عجیب و دیوانه وار و جذاب برای انیمه دوستان، گرافیک هنری جالب درست به مانند انیمه ها، گیم پلی بسیار خاص که تلفیقی از چندین سبک است و شبیه آن را هر گز ندیده اید و همینطور نبردها و باس فایت هایی فوق حماسی اشاره کرد که سبب می شوند این عنوان  انتخابی عالی برای قشر خاص علاقمندان بازی های ژاپنی و انیمه دوستان باشد.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

داداچ بازم داری اشتباه می زنی!! برمی گردونمش به خودت!!

اما برای قشر عام مخاطبان، Asura’s Wrath همانطور که گفته شد تلفیقی زیبا از چندین سبک است که می تواند شما را عاشق خود کند و یا خیلی زود از آن دلزده شوید که در هر دو مورد هم می توان گفت هر دو گروه حق دارند زیرا اصل و اساس Asura’s Wrath چنین است. بازی ضعف دارد و گاها این ضعف ها خیلی کوچک هم نیستند (مانند تمرکز بسیار زیرا بر روی سکانس های دکمه زنی سریع) ولی نهایتا نکات خوب آن مخصوصا برای مخاطب خاصش بسیار بسیار پرقدرت تر از آن هستند که بتوانند باعث نا امیدی آنها شوند و بی شک Asura’s Wrath می تواند یک تجربه شیرین برای بازیبازانی که ریسک می کنند و پای آن می نشینند باشد. یکی دیگر از همان بازی هایی که نباید به متای آن ها نگاه کنید زیرا ملاک دقیقی برای سنجش کیفیت بازی نیستند. نه این که منتقدان اشتباه نمره داده باشند بلکه به این دلیل که این بازی هیچ چیزیش شبیه به عناوین عرف و روز دنیا نیست که بخواهیم آن را با ترازوی غربی دیگر بازی ها بسنجیم. دقیقا چیزی به مانند عناوین سودا ۵۱ که هیچ گاه متاهای شاهکاری نمی گیرند و خیلی ها به آنها ۶ و ۷ می دهند ولی کیفیت آنها چیز دیگری است و بازیبازانی که آن را تجربه کرده اند کاملا به این موضوع واقفند. مثالی خیلی نزدیک از این موضوع همین چند روز پیش و در نقد بازی Shadows of the Damned  به وجود آمد و راستش را بخواهید خیلی متعجب شدم از این که چقدر بازیباز هستند که نظرشان در مورد آن بازی خاص مثل من است و اعتقاد دارند نمره آن بازی خیلی خیلی بیشتر از متایش است و این به واقع برای من خیلی خوشحال کننده بود که می بینم مخاطب و بازیباز نوجوان و جوان کشورمان می رود و عنوان سودا ۵۱ را بازی می کند و نتیجه گیری می کند که این بازی اصلا نباید مانند بقیه بازی ها سنجیده شود و می گوید امتیاز من به این عنوان ۹ و ۱۰ است که این یعنی استقلال فکری و نتیجه گیری از روی تجربه خود و نه چند نفر دیگر و این واقعا لذتبخش است که چنین بازیباز آگاهی داریم.

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

Asura’s Wrath عنوانی است که انگار در صحنه های بازی پرچم ژاپن را می بینید! این بازی مخاطب خاص دارد و مخاطب خاصش هم عاشق آن است، ولی مخاطب عام هم با تجربه کردن آن چیزهای جدیدی در مورد یک بازی با سبک انیمه و ژاپنی یاد می گیرد و کمی با سطح تخیل و خیال پردازی های ژاپنی ها آشنا می شود.

Asura’s Wrath صحنه هایی دارد که خیلی راحت و رک بگویم با دیدن آنها هنگ خواهید کرد. صحنه هایی به معنای واقعی کلمه “دیوانه وار” و خاص و بی مشابه که سطح حماسی بودن آن ها و تخیلی که در خلق آن ها به کار گرفته شده است هر بازیبازی را متعجب می کند و شاید باید بگویم حتی در خیلی از بازی های ژاپنی نیز چنین صحنه های را نمیبینیم. مقاومت در زیر انگشت دست باسی که بیرون اتمسفر ایستاده است و کره زمین از شکمش کوچکتر است و شکست دادن او صحنه ای نیست که در هر بازی ببینید. بگذارید صحنه را برایتان بیشتر بشکافم. شما در زیر انگشیت یک باس ایستاده اید که اندازه شما حتی از یک سلول انگشت او نیز خیلی خیلی کوچکتر است. وی دارد با انگشت به شما فشار می آورد و شما با ۶ دست زیر آن ایستاده اید و سرشار از خشم و انتقامید. شروع به زدن دکمه های پشت سر هم و سریع می کنید و آسورا با هر ۶ دست به سرعت باد به طوری که دست هایش و مشت هایش دیده نمی شوند شروع به مشت زدن به انگشت باس می کند و آنقدر ادامه می دهد و فریاد زنان مشت می زند که یکی یکی دست هایش می شکنند و نهایتا به حدی با قدرت این کار را می کند که وقتی دست ششم او هم می شکند، انرژی مشت های وی در سطح انگشت باس پخش می شوند و همینطور بالا می روند و دست باس را فرا می گیرند و دوربین به بیرون اتمسفر می رود و می بینید که آن انرژی دارد همینطور بالا می رود و بدن باس را فرا می گیرد و به سر و صورت او می رسد و وی با فریادی کشته می شود! Asura’s Wrath بازی چنین صحنه هایی است و این تنها یکی از باس های حماسی بازی است.

 هرگز نمی گویم Asura’s Wrath را حتما بازی کنید و یا حتما بازی نکنید. اما بدانید که اگر آن را تجربه کنید چیزی به داشته هایتان و دانسته هایتان از دنیای گیم اضافه می شود و سطح تخیل و دیدتان را ارتقا می بخشد و جدا از این ها، می تواند تجربه ای لذتبخش و خاص و دیوانه وار برایتان رقم بزند، مخصوصا اگر انیمه دوست هستید و علاقمند به بازی های ژاپنی. هرگز فکر نکنید که از نظر گرافیکی اکنون دیر است که Asura’s Wrath را تجربه کنید زیرا این بازی در همان زمان که منتشر شد هم گرافیک خاصی نداشت و در اصل تمرکزی بر روی آن نگذاشته بود، بلکه دیگر المان های این عنوان هستند که شما را علاقمند خواهند کرد. هر چند که عکس آن نیز ممکن است و شاید به هیچ عنوان با این بازی خاص و بی مشابه ارتباطی برقرار نکنید.

خلاصه کلام این که گاهی در زندگی ریسک کنید…

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

بررسی بازی بر اساس نسخه پلی استیشن ۳ آن صورت گرفته است

deathwingsنویسنده MV

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا
روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا
روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا
روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا
روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • masterkiller گفت:

    خسته نباشید آقای آقابابایی بخاطر نقد بازی های قدیمی
    الان تنها کاری می تونم بکنم اینه به خودم لعنت بفرست که چرا ps3 رو فروختم.
    شما هم دارید با نقد بازی های مثل Shadows of the Damned و Asura’s Wrath داغم رو تازه می کتنید که چرا فروختم و بازی نکردم اینا رو. 😥 😥 😥 😥

  • ممنونم سعید اقای عزیز باز هم نقد یک عنوان یونیک دیگه از شما خسته نباشی.پیشنهاد میکنم یک مقاله بنویسید تحت عنوان مثلا ۳۰ بازی که هیچ مشابهی برایشان نیست.سعید جان معمولا و نه همیشه فکر میکنم بازیهای خاص ریسک پذیری بالایی نیاز دارن و ناشرین بودجه کافی یا زیادی در اختیار سازندگان قرار نمیدن برای همین در زمینه کیفیت بصری شاهد چنین ضعف هایی هستیم.در کل این واقعا مفرح و جاهایی هم خنده اوره،فقط بازیش کنین و خیلی قضیه انتقام رو جدی نگیرین چون بیشتر لذت میبرین.

    • درود بر شما تشکر که وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید مقاله رو. خیلی ممنونم ازتون.
      اتفاقا موضوع خیلی خوبی هست و میشه روش مانور داد. البته همین اخیرا یه مقاله بازی هایی که عالی هستند ولی شما بازی نکرده اید نوشتم که شبیه به همیچین چیزی میشه که شما فرمودید. دقیقا با شما موافق هستم
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • پلتفرم هاش رو هم میگین لطفا.در ضمن ماشین نو هم مبارک باشه آقای آقا بابایی

  • گیم پلی ضعف و تاریخ مصرف گذشته ای داشت . فقط بخاطر گرافیک و صحنه های سینمایش بازیشو تمام کردم. منو یاد بازی saw می اندازه که همش در حال دکمه زنی بودیم. آخرشم بعد از نیم ساعت پشیمان شدم و سی دی را در آوردم و شوتش کردم سمتی…

  • TERIXA گفت:

    قرار بود واسه PC هم منتشر شه ولی انگار خبری نشد.

  • AminTSL گفت:

    این بازی نسخه هندی god of war بود ! ضمن خسته نباشید به آقای آقابابایی اگر میشود پیام هاتون رو در انجمن چک کنید :yes:

  • pro gamer2017 گفت:

    ممنون آقا سعید.تعداد بازی های ناشناخته اینجوری زیادن ولی به لطف شما داریم دونه دونه باهاشون آشنا میشیم.این یکی هم خیلی جالب به نظر میاد.اگه یکی از کنسول های نسل هفت رو داشتم حتما سراغشون میرفتم ولی حیف.

    • درود بر کامیار عزیز. خیلی متشکرم از لطف شما که وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید مقاله رو.
      چندین بازی اینجوری هستن که به ترتیب دارم می نویسم نقدهاشون رو تا اشنا بشن خیلی ها باهاشون. انشالله شما هم بعدا تجربه کنید
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • s1107 گفت:

    ای جان :-*
    .
    آب در کوزه و ما گرد جهان میگردیم …
    .
    برم برای دانلود :evilgrin:
    .
    جناب آقابابایی ممنون :inlove:

  • eljugador گفت:

    این اولین بازی ای بود که خودم روی دی وی دی ناین رایت کردم و روی ۳۶۰ بازی کردم!خیلی حال میکردم باهاش. البته کلا ۷ -۸ تا بازی رایت کردم خریدشون برام راحت تر بود

    به هر حال اون وقتا هنوز اوریج باز نشده بودیم
    برای جیبمونم بهتر بود 🙂

  • Nioh گفت:

    خسته نباشید بازیه جالبی و نقد کردید.
    باید عرض کنم در مورد گیم پلی با شما مخالفم، پتانسیل باسها و دشمنان درسطح خوبی هست ضمنا باسها ولی متاسفانه گیم پلی در سطح اونها نیست و دقیقا مثل یه موجود عقب موندست نسبت بهشون منظورم اینه که لذت کافی از گیم پلی نخواهید برد ضربات بسیار تکراری(میشه گفت آسورا یه نوع کمبو بیشتر نداره)حالا حالت شوتر میگیره دست خود بازیکن نیست در مواقعی اینطوریه مثلا در تعقیب و گریز ها یابعضی از باسها، نقطه ضعف اصلیه بازیم بنظرم گیم پلی هستش اگه تنوع در مبارزات یا امکان ارتقا دادن شخصیت و کمبوها وجود داشت مطمئناً جایگاه بازی بسیار بالاتر میبود همچنین خیلی راحت میتونستید به همه پیشنهادش بدید.
    طراحیها در سطح عجیبیه در مراحلی شمارو دیونه میکنه مثل معبدی که تو منطقه برفی هستش یا مراحل پایانی و در مراحلی دیگه کاملا نا امیدتون میکنه، گرافیک هم مناسب بازی هست.همونطور که فرمودید تنوع دشمنا بسیار پایینه که بنظرم برمیگرده به گیم پلی یکنواخت بازی که چالشی ایجاد نمیکنه،مراحل تنوعشون در کل بدنیست ضمنا هرچی پیشروی میکنید در بازی طراحیها بهتر میشه.
    در مورد دکمه زنی هم بازی Hokuto no Ken – Seikimatsu Kyuuseishu Densetsu بیشترین دکمه زنی داشته که من دیدم البته لذتم داشت 😉

    • درود بر شما. سلامت باشید. ممنونم که وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید مقاله رو و همینطور تشکر از این که نظرتون رو با ما در میون گذاشتید.
      اتفاقا من هم نظرم به شما نزدیک هست خیلی و بنده هم میگم باس ها خیلی پتانسل بالاتری داشتن مخصوصا از نظر پرداخته شدن به اونها ولی در کل مبارزات هیجان انگیز و حماسسی رو در این بازی داشتیم در باس فایت ها که اصلی تریبن نکته اش این بود که هیچ مشابهی نداشتن و کاملا خاص بودن. قطعا بسیاری از مواردی که فرمودید رو کاملا باهاش موافق هستم
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • ممنون بابت نقد عالی بود
    متاسفانه سعید جان بیشتر گیمر ها بخاطر ظاهر اینجور بازی ها سراغش نمیرن تابحال منم نتونستم تجربش کنم با این نقد حتما تو تخفیفات میخرمش خوشحالم که ps3 رو هیچوقت نفروختم

  • Inside1990 گفت:

    آقای بابایی ممنون بابت نقد…این بازی رو نسل پیش ۱-۲ ساعت تو کلوپ بازی کردم با اینکه عاشق بازی های ژاپنی و کلا بازی سازهای ژاپنی ام ولی این بازی یه جورایی حس سردرد و اغراق داشت به هر حال بازی قابل تحملی بود و ایده و خلاقیت میچکید ازش ولی با بازی های ژاپنی مثل nioh و ninja gaiden و bayoneta به نظرم خیلی فاصله داره…راستی آقای بابایی ماشینتون مبارک باشه ولی به نظرم اینجور عکس گرفتن زیاد در شان شما نیست و جالب نیست(البته من شخصیت عالی شما رو میشناسم و شما هم حق داری بگی به تو چه!)ولی نمیدونم چرا کلا از عکس هایی که طرف با آرم ماشین میگیره خوشم نمیاد(البته بازم تاکید میکنم به بنده ارتباطی نداره و اینو کاملا دوستانه گفتم)موفق باشید :inlove:

    • درود فراوان بر شما. خیلی متشکرم ازتون که مطالعه فرمودید.
      والا خدمتتون عرض کنم که واقعا اصلا و ابدا توی این زمینه ها فکر نمی کنم و اتفاقا این عکس خیلی بزرگتر بود و کلی کوچیکش کردم و زدم از اطرافش. کلا وقتی عکس جدیدی دارم برای تنوع قرار میدم و چون اهل تنوع هستم سریع هم عوضش میکنم و چیز دیگه ای میذارم. اصلا برام فرق نداره واقعا که عکس خودم باشه یا بازی یا خواننده محبوبم یا فوتبال یا هر چیز دیگه ای. فقط برام تنوع مهمه و ابدا به این چیزا فکر نمی کنم واقعا. متوجه صحبت شما هستم ولی خب قطعا کسانی که من رو بشناسن میدونن تمام فکر و تمرکز و حواس من جای دیگه اس و به این موضوع فکر هم نمی کنم حتی. تشکر از این که مطرح فرمودید این رو و قطعا نظرتون بسیار بسیار عزیز و محترمه برام ولی لازم بود توضیحی رو بدم خدمتتون در این مورد. کلا من هر ۲-۳ روز یه عکس جدید میذارم و برام اصلا مهم نیست چطوریه عکسش. سلامت باشید. خیلی ممنونم
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

      • Inside1990 گفت:

        خواهش میکنم سعید جان من که شما رو میشناسم نیاز نیست واسه من توضیح بدین 😉 :-*
        من اینو واسه این گفتم که چند نفر که تازه داخل سایت ثبت نام میکنن و این عکس رو میبینن راجع به شما فکر بد نکنن وگرنه همه ی کسایی که قدیمی هستن میدونن شما چقدر شخصیت جالبی دارین و واسه بچه ها زحمت میکشین…مهم اینه که هستی سعید جان و مرسی که هستی 😉

  • خسته نباشید راستش اولشو بازی کردم خیلی تخیلی بود تو فضا بود داشت موشک ها رو نابود میکرد خوشم نیومد انگار داشتم بازی هواپیما اتاری رو بازی میکردم :laugh:

  • vito corleone گفت:

    مرسی اقا سعید عزیز بابت نقد یکی از عنواینی که به جرعت میگم هیچ بازی مانندش هم نیست و نخواهد اومد یعنی واقعا یه عنوان بسیار عجیب بود

  • moj45taba گفت:

    بازی عجیبی بود تا حالا مثلش نبود من که دوبار تا آخرش رفتم مخصوصاً اون مبارزه که تو ماه بود یا اون شمشیری که انقدر بلند بود که از اون طرف کره زمین زد بیرون

  • peymang-69 گفت:

    سلام جناب اقا بابایی خیلی ممنونم از زحماتی که میکشید انشاالله همیشه موفق و سلامت باشید جسارتا یه سوال بی ربط نسبت به پست داشتم اونم اینکه من بلاد بورن رو نسخه ی بازی سالش رو خریدم اونم فقط به خاطر پیشنهاد شما و شروعش هم کردم از فضاش هم خیلی خوشم اومد منتها خواستم بدونم شما چه کلاسی رو پیشنهاد میدید که برای کاراکترم انتخاب کنم و اینکه خود شما اولین بار با چه کلاسی شروع کردین و همچنین بهترین سلاح و قوی ترین سلاح کدمه؟؟؟

    • درود بر شما. خیلی متشکرم از لطف شما و من باید از شما عزیزان تشکر کنم.
      باعث افتخار من هست که شما بازی رو به اعتماد حرف من خریدید و امیدوارم که لذت ببرید ازش. چون حیفه کسی ۴ داشته باشه و بلادبورن بازی نکنه.
      خدمتتون عرض کنم که من همیشه چه در سولز و چه بلادبورن با کلاس مبارز یا جنگجو و Warrior که همون کلاس نرمال بازی هست شروع کردم تا به حال. من تقریبا کل بازی بلادبورن رو در بارهای دوم و سوم و چهارم و .. با شمشیر لودویگ رفتم که بی نظیره هم قدرتش و هم نوع حمله سنگینش که پرت میکنه عقب دشمن رو. بعدا در بازی پیدا خواهید کرد این سلاح رو
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • JUST me گفت:

    بازم مث همیشه بد مثلا من خوشم نیومد.ولی اقای بابای من فکر میکنم این بازی خیلی شبیه با بازی خدای جنگ هست ب شخصیت توجه کنید دست کمی از کریتوس ندارع یا باید بگیم کریتوس ژاپنی. داستان بازی هم خیلی شبیه ب god of warهست و فقط یک سری صحنه های اکشن خاص و شلوغ تنها نکته فرق این بازی هست البته انصافا این بازی از نظر کمبو هایی ک داره واقعا جالبه .بازم ممنون.ولی خدایی از ی فیلم هندی بیشتر دروغ داشت.بنظرم نمره ۷٫۸ زیاده براش و نمره ۷ بنظرم بهتره هرچند ک من نقد نمیتونم بکنم و این نظر شخصی منه

    • درود بر شما. ممنونم که وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید مقاله رو.
      با نظرتون راستش موافق نیستم ولی بسیار عزیز و محترمه برام و تفاوت نظرمون در نوع دیدی هست که به این بازی داریم. اتفاقا متای بازی هم بیشتر به نمره شما نزدیکه ولی خب میدونید که وظیفه خودم می دونم نمره یه بازی رو بر اساس چیزی که تجربه کردم بدم و این مسئولیت منه در برابر کاربرامون.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • jackpot گفت:

    بازم خسته نباشید میگم خدمتتون.نقدتون عالی بود با تمامی موارد موافقم به جز گیم پلی بازی که به نظر من برای یه h&s خیلی ساده بود و هیچ عمقی نداشت و چه نقطه ضعفی بزرگ تر از یه کامبت سیستم ضعیف و سطحی برای یه هک ان اسلش که مبارزات عمیق و چندلایه از لزوماتش هست.الان شما dmc4 و ninja gaiden 2رو ببینید هنوز بعد از گذشت ۹ سال از انتشارشون یوتیوبرا ازشون combo mad و combo movie میزارن و این نشون میده هنوز پتانسیل و عمق مبارزات این دو بازی به طور کامل کشف نشده! حالا من نمیگم گیم پلی بازی در حد dmcو ng باشه میگم برازنده و شایسته ی سبک h&s باشه که متاسفانه اینطور نبود و باید اعتراف کنم از گیم پلی deadpool بیشتر لذت بردم تا این بازی!
    ولی شما به خوبی نقات قوت بازی رو توو نقدتون پوشش دادید و به جز موردی که اشاره کردم کاملا باهاتون موافقم و بازی خیلی خاصی بود از اتمسفر و تم sci-fi،بوداییش گرفته تا مقیاس multigalaxy lvl مبارزات که توو انیمه ها هم کمتر دیده شده
    در کل برای من یکی که خاطره ساز شد چون یه تجربه ی خاص که توو هیچ بازی دیگه ای تجربه نکرده بودمو برام رقم زد
    به نظرم بهتر بود ((لزوم پرداخت برای مشاهده ی پایان اصلی بازی)) هم توو نکات منفی ذکر میکردید.
    بازم خسته نباشید میگم خدمتتون

    • درود بر شما. سلامت باشید. خیلی متشکرم از لطف شما و ممنونم که وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید مقاله رو.
      موردی که می فرمایید قطعا صحیحه و این بازی در حد اون شاهکارهایی که فرمودید نیست اصلا مبارزاتش و اگر بود که الان به بازی ۹ داده بودم. سیستم مبارزات بازی البته به نظر من هرکگز یه هک اند اسلش کلاسیک نبود و تلفیقی بود از ۲-۳ سبک مختلف و حتی شوتر در ترکیب با مقدار بسیار زیادی دکمه زنی سریع. اما چیزی که هست اینه که از نظر من در مجموع وقتی به کل تجربه گیم پلی بازی نگاه می کنیم میبینم که بد نبوده واقعا و جذابیت های خودش رو داشته برامون.
      بسیار ممنونم از نظر زیباتون و وقتی که گذاشتید برای نوشتنش و من رو هم از نظرتون اگاه کردید.
      سلامت باشید
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • pouinky گفت:

    با پی سی قطع رابطه کردین تو روزی روزگاری های جدید؟ =)))

  • Nightwolf گفت:

    واقعا که اسورا بی اعصاب ترین شخصیت گیمه البته بعد از کریتوس . واقعا این یکی از اون بازی های خاص و به یاد موندنی بود. بازیش خیلی منو یاد بایونتا و heavenly sword مینداخت.
    مرسی اقای اقابابایی . نقد بسیار جالبی بود

  • Ali_GAMER گفت:

    با سلام.ببخشید سوال غیر مرتبط با مطلب می‌پرسم اما میخواستم بدونم تو این سایت چجوری میشه مقاله نوشت یا نقد و بررسی کرد و خلاصه مطلب تو سایت به اشتراک گذاشت؟ ?:-)

    • سلام خدمت شما. خواهش میکنم.
      نه والا مگه میشه که هر شخصی هر مقاله ای که نوشت رو خود به خود توی سایت منتشر کنه و همه بخونن. این اصلا مقدور نیست و سایت معتبری به این شکل وجود نداره. سایت تحریریه داره و سرپرست داره و سردبیر داره که نویسنده های قدرتمند رو استخدام میکنیم بعد از تایید کیفیتشون و عضو تحریریه میشن و می تونن مقاله بنویسن که اون ها هم تازه مقالاتشون باز چک میشه توسط بنده تا مقاله ای در خور کاربرای عزیزمون بره روی سایت
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • soheilDRAGON گفت:

    الان تخفیف خورده شده ۳٫۴۹ دلار هر کی خوشش اومده بره بگیره

  • Hold the Door گفت:

    مرسی از آقای بابایی برای نقد
    خسته نباشی سعید جان
    اما نمره اش یکمی زیاد نیست !
    من به شخصه عاشق QTE بازی ها هستم اما این بازی نصف بیشترش QTE هست ( البته من به شخص مشکلی ندارما 😀 ) ولی خب این بازی به معنای واقعی کلمه افراط و تفریط کرده و همین به نظر من رو نمره نهایی خیلی تاثیر داره و اینکه همینطورم که اشاره کردی تنوع دشمنا واقعا کم بودن
    در مورد داستانش هم نظر خاصی ندارم چون من اکثر بازی های شرقی که بازی کردم بیشتر به خاطر گیم پلیش بوده تا داستان ( کلا داستان ها و تخیلات شرقی به دلم نمیشینه چه فیلم ها و سریال هشون چه انیمه ها !)
    و تنها بازی های شرقی که به نظر من داستان جالبی داشتن بایونتا و NIER و قست آخر فاینال فانتری
    و کار های کوجیما بوده ( البته باز هم به نظر من یه سری جاها پیاز داغشو زیاد کرده مثلا تکنولوژی مثل IDroid وسط جنگ سرد 😐 )
    و بقیه بخش هارم که به خوبی اشاره کردی !
    خودم بخوام نمره بدم ۶/۵ و با ارفاق ۷
    و خلاصه اگه وقت داشتید حتما ۱ بار بازی رو کنید!
    وا اگه دارید خاطرتون رو ورق میزنید یا میخواید تجربه جدید و متفاوتی داشته باشید
    بازی هایی مثل enslaved یا alice و ….. رو اولویت بزارید !
    و بازی هایی که کلا در این بخش روزی روزگاری پیشنهاد میشه چون اکثرا بازی های خوبی هستن و تجربه شون خالی از لطف نیست !
    و این بخش یکی از قسمت های مورد علاقمه تو سایت لطفا زمانشو بیشتر کنید 🙂

    • درود بر شما. سلامت باشید.خیلی ممنونم ازتون. خوشحالم که بازی های این سبک و عناوین قدیمی که در رزوی روزگاری نقد میکنیم رو میشناسید و به نظرتون عناوین مناسبی برای این بخش هستن. انشالله بیشتر رضایت شما رو در این بخش بتونیم جلب کنیم.
      خدمتتون عرض کنم که همونطور که خودتون اخر فرمودید این بازی یک تجربه خاص و جدید و متفاوته که به همین دلیل هم امتیازی که میبینید رو به بازی دادم. چون اگر از ریز شدن در هر بخش دور بشیم و این بازی رو به عنوان یک سرگرمی که قرار جذابیت داشته باشه نگاه کنیم می بینیم که در مجموع بازی جالب و هیجان انگیزیه که مهمترین نکته اش خاص بودن و مشابه نداشتنه که این خودش در دنیای تکراری امروز فاکتور مهمی محسوب میشه و به این فاکتور و ریسک پذیری سازنده ها امتیاز داده شده.
      خیلی ممنونم که نظر خوب و پربارتون رو با ما در میون گذاشتید. سپاسگزارم
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • peen گفت:

    سلام درود بر شما و تشکر بابت نقد
    این بازی یکی از بهترین بازی های عمرم بود یکی از دلایش میتونه این باشه که بازی مثل انیمه است تقریبا همونطور که شما اشاره کردید

  • joel گفت:

    یک سوال جناب اقا بابایی عزیز این بازی شبیه بازی god hand یا خیر.چون من همیشه به دنبال یه بازی با سبک گاد هند میگشتم ?:-)

  • Vanquish گفت:

    سلام وعرض خسته نباشید خدمت اقای اقا بابایی
    من واقعا خیلی لذت میبرم از نقد و بررسی بازیهای قدیمیتون البته عناوین جدید رو هم فوق العاده در موردشون مینویسید
    من یه گیمر قدیمیم و کم حرف همیشه نظرای دوستانو میخونم لذت میبرم
    چند وقته میخوام ازتون در خواست کنم که تو سبک ریسینگ juiced 2 رو هم البته میدونم متای بالایی نداشت ولی به نظر من فوق العاده بود رو هم یه چند خطی در موردش بنویسید و اینکه چرا دیگه خبری ازش نشد

  • Vanquish گفت:

    بازم عذر میخوام چون درخواستم ربطی به این نقدتون نداشت وای چون تریلر nfsاومده و شخصی سازیاش
    به نظرم هنوز هیچ بازی شخصی سازیش به پای juiced 2 نمیرسه
    بازم شرمنده من چون خیلی نقد های شما رو دوست دارم مجبور شدم اینجا ازتون در خواست کنم

  • یه نکته میخواستم بگم این موجودات که هشت ژنرال بودن در اصل ربات های زنده فوق العاده قدرت مندی بودن که به نگهبان انسان ها معروف بودن
    و اما شخصیت چاکرواتین تو دین هندو یه فرشته مقرب و قدرت منده که تو این بازی شخصیت منفی بود

روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا
روزی روزگاری: تاوان خیانت، زبانه شعله خشم است | نقد و بررسی بازی Asura's Wrath | گیمفا