مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا

مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو

اشکان عالی خانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا

دموی قابل بازی عنوان Nier: Automata سرانجام برای کنسول‌ پلی‌استیشن ۴ منتشر شد تا طرفداران و بازی‌بازان بتوانند با بازی اکشن جدید استودیوی پلاتینیوم گیمز آشنا شوند. حال، با مقایسه گرافیکی این اکشن نقش آفرینی ژاپنی بین کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو با ما همراه باشید.

پیش از اشاره شده بود که عنوان Nier: Automata از کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو پشتیبانی می‌کند و مزایایی از لحاظ بصری برروی این کنسول دارد. حال، با انتشار نسخه دموی بازی می‌توانیم به صورت شخصی و دقیق تفاوت‌های بین دو نسخه پلی‌استیشن ۴ معمولی و پلی‌استیشن ۴ پرو را بسنجیم و آن‌ها را بررسی کنیم.

برای مقایسه گرافیکی Nier: Automata روی دو کنسول مذکور، تصاویری با زاویه‌ها و شرایط کاملا مشابه آماده و برای بررسی بهتر و دقیق تر در فرمت PNG ذخیره شده است. مانند همیشه هشدار می‌دهید که تصاویر آماده شده تصاویری با کیفیت و با حجم نسبتا بالا هستند. شما می‌توانید تصاویر مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو را در زیر مشاهده کنید:

nier automata 01 ps4 pro nier automata 01 ps4 standard\

nier automata 02 ps4 pro nier automata 02 ps4 standard

nier automata 04 ps4 pro nier automata 04 ps4 standard

nier automata 05 ps4 pro nier automata 05 ps4 standard

nier automata 06 ps4 pro nier automata 06 ps4 standard

nier automata 08 ps4 pro nier automata 08 ps4 standard

nier automata 11 ps4 pro nier automata 11 ps4 standard

nier automata 12 ps4 pro nier automata 12 ps4 standard

طبق اطلاعاتی که از اسکوئر اینکس دریافت کردیم، Nier: Automata برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ معمولی با رزولوشن ۱۶۰۰x900 و برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو با رزولوشن ۱۹۲۰x1080 اجرا می‌شود و برروی هر دو کنسول نرخ فریم ۶۰ را دارا است. با این که اجرا شدن بازی با این وضوح‌ روی دو کنسول کمی نا امید کننده است اما بر خلاف تصور تفاوت بین آن‌ها خیلی مشخص نیست.

اولین تفاوت بزرگ و واضحی که بین دو نسخه مشخص می‌شود، نرم بودن لبه‌های اشیا در نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو است. anti-aliasing یا کیفیت لبه‌ها در نسخه پرو بسیار بهتر است و این تفاوت در نگاه اول به چشم می‌آید. در زیر می‌توانید تصاویر را از نگاهی نزدیک تر و دقیق تر مشاهده کنید. هر چند که فکر نمی‌کنم لازم به این کار باشد:

nier automata ps4comparison

تفاوت‌ها بین دو نسخه در میان پرده‌های بازی کم تر می‌شوند و به نظر می‌رسد که سازندگان در میان پرد‌ه‌ها برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ خوب کار کرده‌اند. اما اگر در یکی از تصاویر مشاهده کنید، موهای YoRHa 2B کاملا تفاوت موجود را نشان می‌دهند. یکی دیگر از عناصری که به خوبی مشاهده می‌شود، جزئیات سطح اشیا است که در نسخه پرو این جزئیات بیشتر خود را نشان می‌دهند.

در طرف دیگر، اسکوئر اینکس به صورت رسمی اعلام کرده بود که نورپردازی‌ها و سایه‌ها در نسخه پرو پیشرفت‌هایی خواهد داشت اما با مشاهده تصاویر بالا و تجربه نسخه دمو به این نتیجه رسیدیم که شاید این عناصر هنوز در بازی جایگذاری نشده ‌اند و نسخه دمو از لحاظ بصری کامل نیست. البته این موضوع با وجود این که هنوز دو ماه تا تاریخ انتشار بازی زمان داریم، کاملا قابل درک است.

اما در نهایت باید بگوییم که با این که بازی برروی پلی‌استیشن ۴ معمولی خوب به نظر می‌رسد اما تفاوت‌ها در بخش anti-aliasing کاملا نظرها را به سمت نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو جلب می‌کند و برتری محکمی به آن می‌دهد.

نسخه‌ اصلی بازی NieR: Automata در تاریخ ۷ ماه مارس سال ۲۰۱۷ برای منطقه آمریکای شمالی و در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۷ برای مناطق اروپایی منتشر خواهد شد. اسکوئر اینکس قول نسخه رایانه‌های شخصی بازی را نیز به طرفداران داده است اما هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن در نظر گرفته نشده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • هرکسی گفت:

    هیچ فرقی نمیکنه 😮
    حالا میفهمم چرا فروشه معمولی توژاپن چرا٨،٩برابره
    :wilt:

  • Hosein گفت:

    من امیدوارم لااقل حالا که این کنسول های میان نسلی هم تولید و منتشر شدن،اولا هم شاهد شاهکار های داستانی و گیمپلی باشیم و دوما هم کنسول پرو و هم کنسول محبوب و اصلی نسل هشت پا ب پای هم تا اخر نسل هشت بیان :yes:

  • osali.ps4 گفت:

    کاملا مشخص شده که کنسول میان نسلی یک کلاهبرداری علنی است.و من این رو از همون روز اول گفتم ولی خیلی از فن بوی های اسکول سخت بود که این حقیقت رو قبول کنند.
    در کل:تا خرند این قوم رندان خر سواری میکنند
    وین خران در زیر رندان آه و زاری میکنند

  • armin 2020 گفت:

    نسخه ی دموی این بازیو دانلود کردم عالیه :inlove:

  • :/ گفت:

    aa تو پرو بهتره ولی تفاوت اونقدر نیست که ارزش خریدش رو داشته باشه
    اینجا رزولوشن ها رو برعکس نوشتین :”Nier: Automata برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ معمولی با رزولوشن ۱۹۲۰x1080 و برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو با رزولوشن ۱۶۰۰x900 اجرا می‌شود”

  • HannaH گفت:

    این رو زیر پست قدیمى کذاشته بودم و این تکرارشه چون بحث جدیده. من دمو رو بازى کردم و فقط یک جمله مى تونم براى توصیفش بگم. بازى جایى هست که دویل مى کراى توى دنیاى فاینال فانتزى گیر کرده و کاهى با کنترا قاطى مى شه.
    بازى واقعاً یکى از بهترین چیزهایى هست که دیدم. بگذارید با گرافیک شروع کنم. کیفیت طراحى قهرمان بازى فوق العاده است. از تکسچر لباس ها (تک تک اجزاى لباس عالین و حس پارچه هاى مختلف یاچرم رو کاملا نشون مى دن). طراحى اسلحه خیلى قشنگه و محیط بزرگ و زیباست، اما تکسچرهاى محیط متوسطه و جزئیات محیطى بسیار کمه. البته معنى اش این نیست که بازى جزئیات کمى داره ولى محیط بسیار خلوته. البته فضا براى جستجو تو محیط زیاده ولى نقشه بازى خیلى استفاده ازش مشکله.
    موسیقى بسیار شبیه فاینال فانتزى هست. ارکسترال و بسیار جذاب. حجم خوبى داره و تنها چیزى که من توى موسیقى دوست نداشتم این بود که این سبک توى مبارزات نوبتى فاینال فانتزى خیلى خوب جواب مى ده ولى توى مبارزات سریع این بازى اصلا هیجان به بازى نمى ده.
    اما گیم پلى. من فاینال فانتزى ١۵ رو بازى نکردم، اما مى تونم حدس بزنم سبک مبارزات باید شبیه این باشه. علاوه بر اینکه بازى وقتى به ترکیب کومبو با اسلحه و شمشیر مى رسه (البته دروید همره شما شلیک مى کنه) بیشتر شبیه دویل مى کراى مى شه. شمشیر قهرمان بازى عملکردش شبیه شمشیر فاینال فانتزى ١۵ هست با این تفاوت که دست قهرمان بازى نیست و توى هوا شناوره. اما بامزه وقتى هست که بازى ناگهان وارد محیط دوبعدى مى شه (شما بازى رو زاویه بازى هاى ساید اسکرول مى بینید) بازى کاملاً شبیه کنترا مى شه. شلیک به چپ و راست و دبل جامپ به طبقات بالا یا پایین. بازى از یکسرى ضربات تمام کننده هم استفاده مى کنه که من دوتاش رو بیشتر ندیدم.
    اما بخش RPG بازى کمى پیجیده است (دستکم در این مرحله از ساخت). کارکتر مى تونه از سه مجموعه اسلحه استفاده کنه و البته دروید رو هم مى شه پیشرفت داد که من هنوز فرصت نکردم روى بخش هاى ارتقا، ترکیب و تعویض قابلیت ها کارکنم اما تنوع خوبى براى یک دموى کوتاه دارن. بازى چهار درجه سختى داره که اولى خیلى بد نیست.
    نظر نهایى من اینه که وقت، بازى رو امتحان کردم چند دقیقه اول از دور ریختن پول براى نسخه کالکتور بشیمان شدم ولى بعد نیم ساعت بازى کردن دوباره هایپم برگشت و در خرید این بازى به جاى حداقل دو بازى دیگه (که پولش بابت این مى ره) مصمم شدم. امیدوارم شما هم از بازى لذت ببرید چون کاملا سلیقه اى هست.
    اما تفاوت پرو و عادى، من هنوز هم کنسول خودم رو به پرو ترجیح مى دم. با اینکه واضحاً کیفیت بهتره اما تا تامین مالى براى خرید تلویزیون ۴K از کنسول خودم لذت مى برم و به نظر هم مى رسه تا آخر نسل به خوبى بمونه.

  • مسلما هنوز زوده بخوایم تفاوتی رو احساس کنیم. بازی سازا اونقدر توجهشون روی پی‌اس۴ پرو نیست هنوز، باید صبر کنیم تا بازی های جدیدی که بعد از پی‌اس۴ پرو معرفی شدن عملکرد خودشون رو نشون بدن، مخصوصا بازی های پرجزئیاتی که قراره بیان تا چند وقت دیگه

    • mohamad 47 گفت:

      درسته.ولی الان که با این تفاوت های کم اصلا ادم ترقیب نمیشه بره پرو بخره.من خودم الان موندم سره دو راهی که پرو رو بخرم یا معمولی رو.اخه فرقش ٨٠٠ تومنه!
      حالا اگه تو بازی هایی مثله خدایی جنگ و تلو ٢ و ردد دد و زیرو داون و …که میخوان بیان تفاوت ها بیشتر و محسوس تر باشه ادمو واقعن ترقیب میکنه به خرید پرو ولی الان من که دو دلم ?:-) :sidefrown: :struggle:

      • Lonely wild گفت:

        اگه مدل معمولی رو نداری پرو بگیر.اینطوری خیالت از اینده راحته.تا چند ماه دیگه هم قیمتش به ۱۶۰۰ میرسه الان تو بندرعباس که قیمتش۱۷۰۰ هستش.

        • mohamad 47 گفت:

          بله.الان و در حال حاضر هیچ ارزش نداره بخوام پرو بخرم ولی اگر در اینده با تغییرات بزرگ تری مواجه بشیم اون وقته که میگم کاش پرو میخریدم.تا ۲ تومنم میتونم پول بدم ولی اگه بخواد فقط در رزولوشن و ۴k مانور بده سونی دریگه دلیلی نداره برام چرا که تلویزیونم ۱۰۸۰ full hd هستش.بیشتر باید رو ۶۰ فریم مانور بده نه ۴k

      • black snow گفت:

        دادا اصلا شک نکن و پرو بخر! واقعا ۸۰۰ تومن ارزونتر ارزش خریدن ps4 معمولی که تکنولوژی ۳ سال پیش هست نداره! اصلا فرض میکنم تیوی یا مانیتور CRT دوران ژوراستیک داری! اصلا کاری به وضوح ۴k هم ندارم! شما نمیخوای بازیهای انحصاری رو با “گرافیک” و “فریم” بالاتر بازی کنی!؟! هر بازی که در آینده میاد اگه (البته با وضوح fhd) روی ps4 با فریم و گرافیک “مدیوم” میاد ولی روی پرو با گرافیک، “های” و فریم ۶۰ اجرا میشه! خوب این ارزش ۸۰۰ تومن اضافه رو نداره! چند وقت پیش ی مطلبی تو همین سایت خوندم که قدرت پرو با پیسی ۹۰۰ دلاری برابری داره! یعنی اگه همین امروز هم بری پرو بخری انگار پیسی ۹۰۰ با احتساب دلاری ۲تومن خریدی!! در واقع فقط پول ی کارت گرافیک gtx 1080 دادی ولی پیسی ۱۰ تومنی بستی!!! اگه ps4 معمولی داشتی میگفتم صبر کن تا ps5 ولی چون نداری پرو بخر یا اگه میتونی ۲سال دیگه هم صبر کن ps5 بخر.

        • mohamad 47 گفت:

          اخه میترسم سونی بیشتر زومش رو رزولوشن باشه تا فریم و افزایش گرافیک.٨٠٠ تومن بیشتر پولی نیست ولی اگه واقعا فقط افزایش رزولوشن باشه و فقط تو انتی انالایزینگ بخواد بهتر باشه خدایی ارزش نداره.
          از طرفی من عقیدم بر اینه که بازهای منتشر شده تا الان فقط با یک پچ گرافیکی برای بهبود روییی پرو اومدن و تغییر انچنانی ایجاد نمیکنن.احتمال بالا تو بازی های نظیر دف استانینگ و تلو ٢ و گاد باید شاهد تفاوت های چشم گیر تری باشیم.
          بیشتر نظرم رو پرو هست ولی مردد شدم یکم

        • A.SH گفت:

          دوست عزیز آگه قرار پرو با پیسی مقایسه بسه که خب من الان با ۱.۶۰۰ برات پی سی میبندم در حد پرو یکم بالاتر اما کسی که کنسول میخواهد الان پرو بهترین اون فردی هم که گفت پرو با پیسی ۹۰۰ دلاری برابر هست نمیتوانم رو چه حسابی گفته!

          • Lonely wild گفت:

            http://gamefa*com/365893/studio-wildcard-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%DB%B4-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84-%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D8%A7/comment-page-1/
            به جای(*) نقطه بزار.
            حداقل اخبار خود گیمفا رو بخون بعد بگو داری رو چه حسابی حرف میزنی.حالا هم میتونی بری با ۱۶۰۰ یه pc ببندی که قدرتش از پرو بیشتر باشه!

  • Resident Evil گفت:

    این بازی فوق العادست :inlove: :inlove: :inlove:

  • black snow گفت:

    بازیه جالبی بود همونطوری که انتظار داشتم و تو پست قبلی هم بهش اشاره کردم منو یاد چندتا بازی و فیلم قدیمی انداخت مثل ( بازی dmc + فیلم sucker punch ) در کل دموی خوبی بود ولی فکر نمیکنم که بخوام ۲۰۰ تومن پول برای نسخه اصلی بدم ولی اگر نسخه pc کرک بشه حتما نسخه اصلی دانلود می شود!!!!! :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

  • Luckyluck گفت:

    خرید پرو حتی برای اونایی که هنوز کنسول نسل هشت نگرفتن به صرفه نیست…
    هنوز خیلی از مانیتور ها و تی وی ها از ۴K و HDR به طور همزمان استفاده نمیکنن…
    هنوز خیلی از استودیو ها راضی به برنامه نویسی بازی ها تو رزولوشن های بالاتر نیستن…
    و مهمتر از همه فلسفه خرید کنسول سونی بازی هاش و انحصاری هاش هستن و گرنه یه PC 4K بخای ببندی عقلانی تر به نظر میرسه…
    در کل یه کنسول نیم چاشت و نا کاملی هست که ازش برای سکوی پرتاب به ۴K استفاده کردن…
    خودم هنوز کنسول نسل هشت نگرفتم و بخام بگیرم بدون فکر کردن سراغ PS4 معمولی میرم…

  • ezio1503 گفت:

    بنظر میاد تفاوتا داره کمکم آشکار میشه

  • amin_snake گفت:

    پلاتونیوم گیمز شاهکار سازی بیش نیست…

  • برا کسی که کنسول نگرفته باشه خوبه pro بگیره ولی برا کسی که معمولی خریده به نظر من اشتباه تعویض کنه مگه اینکه پول مفت داشته باشه

  • The_Mean گفت:

    بی تفاوتی را با PSPro و Nier:automata احساس کنید 😎

  • aref_db9 گفت:

    سلام دوستان
    من هفته پیش ps4 pro گرفتم
    وقتی بازی uncharted 4 رو نصب کردم تقاضای اپدیت ۱٫۱۹ که ۱۲٫۵ گیگه و کرد
    سرعت دانلود با کنسول واقعا بده ( ۳۷ ساعت طول میکشه )
    سایت های ایرانی هم هچکدوم اپدیت بازی رو ندارن که دانلود کنم
    اگرم دارن مخصوص ps4 pro نیست
    میخاستم اگه میشه لینک دانلود اپدیت و واسم بفرستید
    یا اگه راه کاری بلدید کمک کنید ..

    • پنکه گفت:

      آپدیت معمولی و پرو فرقی با هم ندارن از سایت شاتل لند دانلود کن

    • Hosein گفت:

      سلام.من این کارو انجام دادم و خیلی خوب بوده
      وارد منوی Settings و سپس Network و سپس Set up an Internet Connection شوید.
      از بین دو گزینه Wi-Fi یا Local Area Network یکی را انتخاب کنید (پیشنهاد ما کزینه دوم و اتصال کابلی است)
      گزینه Custom را انتخاب کنید.
      گزینه Automatic را انتخاب کنید.
      گزینه Do Not Specify را انتخاب کنید.
      گزینه Manual را انتخاب کنید.
      حال باید تنظیمات DNS را تغییر دهید.

      نکته مهم: توصیه می کنیم تنظیمات کنونی خود را در جایی یادداشت کنید تا هروقت خواستید بتوانید به این تنظیمات اولیه برگردید.

      حال باید یک آدرس IP اولیه و ثانویه را تعیین کنید.
      در فیلد Primary آدرس ۸٫۸٫۸٫۸ که آدرس گوگل است را وارد کنید.
      در فیلد Secondary آدرس ۸٫۸٫۴٫۴ را وارد نمایید.
      گزینه Next را بزنید و سپس برای تغییر تنظیمات MTU گزینه Manual را انتخاب کنید. در این قسمت عدد ۱۴۷۳ را وارد کنید. اگر قبول نکرد عدد ۱۴۵۰ را بزنید.

      سپس Next و پس از آن Do Not Use را انتخاب نمایید. سپس یک تست عیب سنجی آغاز می شود. پس از آن Next را بزنید.

      حال دانلود فایل های خود را ادامه دهید و ببینید که چقدر همه چیز سریعتر می شود!

  • Hosein گفت:

    سلام.من این کارو انجام دادم و خیلی خوب بوده و جواب داده
    وارد منوی Settings و سپس Network و سپس Set up an Internet Connection شوید.
    از بین دو گزینه Wi-Fi یا Local Area Network یکی را انتخاب کنید (پیشنهاد ما کزینه دوم و اتصال کابلی است)
    گزینه Custom را انتخاب کنید.
    گزینه Automatic را انتخاب کنید.
    گزینه Do Not Specify را انتخاب کنید.
    گزینه Manual را انتخاب کنید.
    حال باید تنظیمات DNS را تغییر دهید.
    نکته مهم: توصیه می کنیم تنظیمات کنونی خود را در جایی یادداشت کنید تا هروقت خواستید بتوانید به این تنظیمات اولیه برگردید.
    حال باید یک آدرس IP اولیه و ثانویه را تعیین کنید.
    در فیلد Primary آدرس ۸٫۸٫۸٫۸ که آدرس گوگل است را وارد کنید.
    در فیلد Secondary آدرس ۸٫۸٫۴٫۴ را وارد نمایید.
    گزینه Next را بزنید و سپس برای تغییر تنظیمات MTU گزینه Manual را انتخاب کنید. در این قسمت عدد ۱۴۷۳ را وارد کنید. اگر قبول نکرد عدد ۱۴۵۰ را بزنید.
    سپس Next و پس از آن Do Not Use را انتخاب نمایید. سپس یک تست عیب سنجی آغاز می شود. پس از آن Next را بزنید.
    حال دانلود فایل های خود را ادامه دهید و ببینید که چقدر همه چیز سریعتر می شود!

مقایسه گرافیکی Nier: Automata برروی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا