ایکس باکس و هیدئو کوجیما از بازی OD رونمایی کردند
جزئیات بازی OD امروز توسط مایکروسافت (Microsoft) و استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) در مراسم The Game Awards 2023 ارائه شد.
سوفیا لیلیس (Sophia Lillis) که ممکن است او را به خاطر ایفای نقش در قسمت دوم فیلم It بشناسید، در میان دیگر بازیگران مطرح این بازی قرار دارد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- سونی ۳۱۹ میلیون دلار از سهام Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، را خریداری کرد
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
عالی بود👌
کلا هیدئو کوجیما عاشق اینه که مرموزان کار کنه و طرفدارهاش تشنه و کنجکاو کنه
حالت صورت فوق العاده زیبا بود
زبان دندان ، پرش پلک ،نگرانی،ترس،خشم به خوبی به تصویر کشیده شد
اینکه کوجیما با اکس باکس به جای پلی استیشن وارد همکاری شده دو حالت داره: یا پلی استیشن تکنولوژی مورد نیاز برای جاه طلبی کوجیما رو نداشته، و یا سونی به این پروژه کوجیما چراغ سبز نداده.
کوجیما براش مهمه که افراد بیشتری بازیشو تجربه کنند
فکر میکنم، احساس کرده گیم پس این کارو براش میکنه
برای ساختن گیم های بلند پروازانه که سونی همیشه تکنولوژی رو داره،درسته در حد مایکروسافت بودجه نداره اما اگر با یه پروژه موافقت کنه همه جوره ساپورت میکنه سازنده رو
به احتمال زیاد چراغ سبز نشون نداده چون موفقیت از نظر منتقدین و مالی برای سونی خیلی بااهمیته
بازی بر پایه کلاود هست اول قرار بود با گوگل بسازه نشد اومد سراغ مایکروسافت که الان بهترین تکنولوژی کلاود رو داره.سونی نداره این تکنولوژی رو ولی چندسال پیش خبرش بود که میخواست با همکاری مایکروسافت این کارو انجام بده
درسته
با سبک بازی اشنا نبودم ، ممنون از راهنمایی
این بازی بر اساس Metahuman هست که سونی تکنولوژی لازمش رو نداره چون نیازمند اتصال به سرویس AI هست که خب مایکروسافت پیشتازه در این زمینه
تکنولوژی Metahuman اصلا ربطی به سونی و مایکروسافت نداره! یه پلتفرم آنلاینه برای ساخت کارکترهای رئالیستیک توی آنریل. کاملا مربوط به epic games ه و هر کسی میتونه ازش استفاده کنه! این قضیه ارتباطی با هوش مصنوعی نداره.
ضمنا هستهی اصلی هوش مصنوعی که مایکروسافت داره ازش توی Bing استفاده میکنه، در واقع تکنولوژی شرکت open AI هست که مایکروسافت اومده customizeش کرده. در واقع این open AI هست که در تکنولوژی هوش مصنوعی پیشتازه. البته این هوشمندی (و البته ارزش برند) مایکروسافت رو نشون میده که تونسته از پتانسیل chat gpt بهتر از خود open AI استفاده بکنه. و منم نمیخوام ارزش فعالیت های مایکروسافت در این حوزه رو زیر سوال ببرم. ولی منظورم به اینه که اگر بحث Metahuman مربوط به هوش مصنوعی بود (که نیست)، اولا خود سونی هم داره روی بحث هوش مصنوعی برای گیم کار میکنه، پس قطعا به ایدههای این حوزه بها میده، دوما سونی هم اگر توانش رو نداشت میتونست مثل مایکروسافت با شرکت های شخص ثالث وارد مذاکره بشه.
سونی حتی در مورد تکنولوژی هم حتی در حد بند کفش مایکروسافت هم نبوده و نیست و نخواهد بود
اره سیروس جان
خوشحالم که این چیزای احمقانه خوشحالت میکنه،امیدوارم یه روز بزرگ شی
تکنولوژی غیر گیمینگ تو گیمینگ سونی جلوتره.از موشن کپچر پیشرفته موتور های گرافیکی خیلی عالی. بنظرت چطوری اینسامنیاک ۲ ساله بازی میسازه بقیه ۵ ساله با استفاده از همون تکنولوژی پیشرفته موتورش.میدونی مایکرو فنم نه حتی ایکسباکس فن ولی واقعیت هارو باید قبول کرد. البته به شخصه امید دارم با ورود هوش مصنوعی پیشرفته مایکروسافت به حوزه گیم بتونه از همه لحاظ غول بشه
هوش مصنوعی رو گفتم قراره بزودی وارد کنن
نع عزیز همونطور که گفتم طبق گفته کوجیما امکان ساخت این بازی قبلا وجود نداشته و همیشه رویای ساختش رو داشته تا اینکه به لطف تکنولوژی آژور امروزه امکان پذیر شده، گویا جاه طلبانه ترین بازیشه و بسیار تاکید داره که نمونه ش قبلا نبوده و دیوانه کننده ست. بازی مثل اینکه قراره مثل فلایت سیم از کلود بهره بگیره،
سرورهای بزرگ کلود مثل آژور هم اجراش فقط از پس ابرکمپانی ها یا جاگرنات هایی چون مایکروسافت و آمازون و گوگل برمیاد. اگر سونی این تکنولوژی رو میداشت قطعا انتخاب اول کوجیما برای همکاری با سونی میبود. مساله نبود تکنولوژی ساخت این بازی در کمپانی سونی بوده.
صحبت های خوده شخص کوجیما رو در زیر میخونیم؛
Yes, there is a game I have always wanted to make. It’s a completely new game, one that no one has ever experienced or seen before. I’ve waited very long for the day when I could finally start to create it. With Microsoft’s cutting edge cloud technology and the change in the industry’s trend, it has now become possible to challenge myself to make this never-before-seen concept. It may take some time, but I’m looking forward to teaming up with Xbox Game Studios and hope to bring you some exciting news in the future
ممنون بابت اطلاعات
امیدوارم که این نوآوری هاش ارزششو داشته باشه،یه بازی درست حسابی بسازه
من راستش فکر نکنم خوشم بیاد ازش، بیشتر کجکاوم بدونم چیه، میگفت هم فیلمه و هم بازی و هم شکلی جدید از مدیا. فکر نکنم چیزی باشه که خیلی ارتباط بگیرم باهاش
نکته بعدی هم اینه بنظر بازی نیست که این نثل به ثمر بشینه شاید لانچ کنسول بعدی که بر پایه کلاود هست همین بازی باشه
بحث همون تکنولوژیه، همون اوایل کوجیما گفت که خیلی وقت بوده که آرزو داشته این بازی رو بسازه اما امکان فنیش وجود نداشته که میگفت با تکنولوژی آژور مایکروسافت امکان پذیر شده، گویا مثل فلایت سیم میخواد از قدرت کلود هم درکنار کنسول بهره بگیره که قابل اجرا به تنهایی روی کنسول نیست
unreal engine 🚶
دختره جن دید قشنگ 😅
به امید موفقیت
با وجود کوجیما صددرصد موفق میشه
کی فکرشو میکرد یه روز، محتوای ارائه شده تو این مراسم از e3 بیشتر میشه
ببینیم استاد چیکار میکنه ….
کوجیما سلطانه واقعا، من با دث استذندینگش حال کردم
اینم یه انحصاری مامان واسه اکسباکس
ببینم چه میکنی ای عشق
سونی که کلا از کوجیما شانس نداشت … حالا شانس به ایکس باکس رو کرده … اونم چه شانسی، قشنگ معلومه بازی خوبه رو داره اینجا میسازه. یه بازی بشدت ترسناک اگه اشتباه نکنم .
این همون بازی هست که بخشی از گیم پلی اش دو سال پیش لیک شد. اسم بازی Over Dose هست و تعدادی با یگ. معروف داره و بر پایه تکنولوژی ایری. بیشتر فضاش شبیه بازی های سوپرمسیو به نظر می یومد توی گیم پلی قدیمی. امیدوارم برای کنسول های دستی هم بیاد یا مجبورم استریمش کنم.
این همون بازی هست که بخشی از گیم پلی اش دو سال پیش لیک شد. اسم بازی Over Dose هست و تعدادی بازیگر. معروف داره و بر پایه تکنولوژی ایری. بیشتر فضاش شبیه بازی های سوپرمسیو به نظر می یومد توی گیم پلی قدیمی. امیدوارم برای کنسول های دستی هم بیاد یا مجبورم گیمپس بگیرم و استریمش کنم.
هی میگم چرا دوتا کامنت از دو اکانت انقدر شبیه همه ن 😂
جالبه PT واسه سونی ساخت حالام OD رو واسه ایکس باکس
سبک جفتشون هم عین هم
اول همه فکر کردن Death Stranding 2 ولی آخر ویدیو زد Xbox Games Studio عالی بود و بازی با Unreal Engine ساخته میشه خدا رحم کنه
امیدوارم کوجیما یه بازی ترسناک بسازه که تلافی سایلنت هیل بشه درس عبرتی هم برای شرکت کونامی که بفهمه چه مرد بزرگی از دست داد به امید موفقیت گیم.
تریلر های مرموز کوجیما هم دیدیم خیلیم عالی بود و هنوز خیلی منتظر اطلاعات خیلیی بیشترم ازش و مطمعنم میترکونه…ایکس باکس امشب معرکه بوده واقعا…عشق کردم با هل بلید ۲ داستان فوق احساسی گیم پلی دیوانه واری گرافیک نسل ۹ خواب نمیرم امشب بخدا
چیز خاصی به جز انیمیشن های صورت باکیفیت در این تریلر نمایش داده نشد و احساس میکنم بازی گیم پلی آن چنان هیجانی ای نداشته باشه. به هرحال امیدوارم کوجیما بتونه از پس هایپ هایی که میکنه بر بیاد.
در ضمن عجب ضدحالی که از DS2 خبری نشد. احتمالا توی شوکیس ۲۰۲۴ سونی حضور داشته باشه.
دقیقا
برای من هم نا امید کننده بود ؛ اونم با توجه به اینکه پارسال بخش کوتاهی از گیم پلیش لیک شده بود ، یعنی در حدی توسعه پیدا کرده که چیزی ازش نشون بدن.
به هر حال امیدوارم برنامه هایی که برای استفاده از AI و سرویس ابری داره درست پیش بره و شاهد بازی یونیکی باشیم.
واقعا چرا اینقدر با ایکس باکس بدی چه مشکلی باهاش داری این همه به دنیای گیم خدمت کرده این همه کینه برای چی !!!!
!
آخر این تریلر، مینویسه این بازی با تکنولوژی Metahuman کار میکنه . این یه تکنولوژی خیلی دقیق واسه تقلید انسان از لحاظ واکنش و تحلیل داده است . دقیقا واسه همین بود که کوجیما نیاز به سرور های AI مایکروسافت داشت و منظورش هم همین بود وقتی گفت « با هیچ شرکت دیگه ای میسر نبود » . فرض کن یه بازی ترسناک تعاملی که توش NPC ها واقعا هوش دارن . فکر میکنم از چهره بازیگر ها با انریل اسکن گرفتن و بقیه ماجرا دست AI بوده تو این تریلر
یکی از غایبان مراسم دث استرندینگ ۲ بود، از یک چیز کوجیما خیلی بدم میاد اینکه جون آدم رو به لبش میرسونه تا بخواد یک گیم پلی از بازیاش بده خب این چی بود الان تنها چیزی که میدونیم یک بازیه ترسناکه فکرکنم کوجیما کلا اون ایدش برای سایلنت هیلز (P.T) آورده رو کلاود گیمینگ یعنی اون دری که تو مراسم یهو ظاهر شد و کوجیما ازش اومد بیرون منو یاد P.T انداخت، جیغی هم که دختره کشید خیلی خوفناک بود در هرحال من کلا راجع به هربازیی تا گیم پلی نبینم نمیتونم قضاوتش کنم
شما که نگران گیمپلی هستی دیگه چرا منتظر دث استرندینگی؟ گیم پلی فشل تر و بدتر از اون داشتیم مگه؟ اینم اگه از من بپرسی چیز خاصی از لحاظ گیم پلی نخواهد داشت
این بازی بزرگترین جاه طلبی کوجیماست دقیقا همین حرف رو تو شوکیس سال قبل مایکروسافت زد همون جا گفت بخاطر تکنولوژی های پیشرفته مایکروسافت بلاخره به خواسته ی اصلیش خواهد رسید چیزی که هیچ وقت اون اشغال ساز بزرگ نتونسته براش فراهم کنه برای همین از دست سونی فرار کرد اومد سمت غول تکنولوژی جهان
کوجیما که بد بود؟ یه دفعه خوب شد؟😂
یه کارگردان با ساخت یه بازی ناامیدکننده (البته بگیم خاص پسند بهتره) یهو بد نمیشه
ما یادمونه برای بعضیا کارگردان خیلی بدی بود 😂
سونی کجاش اشغال سازه گاد و لست وانچارتد وگرن توریسمو و… اینا اشغالن
هر چقدر مایکرو به صنعت گیم کمک کرده سونی هم کرده جفتشون عالی هستن هیچکدومشون اشغال ساز نیستن
جالب بود ولی هیچی نشون نداد😂
کوجیما فاقد اهمیت خود شاخ پندار
هیپروکریت کیست ؟
هیپوکریت به ب سری از افراد گفته میشه ک تا دیروز چون کوجیما برای سونی دث استنردینگ و منتشر کرده بود اشغال ساز و شبیه ساز پیاده روی بود و کوجیما اورریتده و اشغال ساز
حالا چون رفته برای مایکروسافت بازی ساخته همون افراد بهش میگن منتظریم ببینیم استاد چی ساخته و کوجیما غیر شاهکار چیزی نمیسازه و به کوجیما اعتماد داریم 😂😂😂
البته من تغییر رنگ نمیدم قطعا این بازی ام مث دث استرندینگ موفق میشه و قطعا ب سلیقه همه نمیخوره
حق😂
کوجیما بعد از guns of patriots فقط بازی متوسط ساخته ولی کالت شده واسه ملت، دث استرندینگ گیم پلی فشل و ضعیفی داشت، phantom pain به صورتی کاملا واضح نصفه و نیمه بود. Ground zeroes هم که یه مرحله اصلی با ۹-۱۰ ماموریت جانبی تو مپ همون مرحله به قیمت ۴۰ دلار،
من به مسئولین ایران اعتماد کنم به این بشر اعتماد نمیکنم
کوجیما بعد متال گیر ۴ شاهکاری مثل peace walker و pp رو ساخت بعد جدای از کونامی زد تو جاده خاکی
کاش تو اوج خدا حافظی میکرد
Peacewalker رو فکر میکردم قبل ۴ ساخته و PP علیرغم پتانسیل عالی که داشت نصفه و ناتمام بود مرحلهها دیزاین خوبی نداشت چون نقطه ورود و خروج به بیس دشمن خوب طراحی نشده بود، دث هم باز همین داستان ولی این بار به عمد
کوجیما از بعد متال ۴ زده بود جاده خاکی الانم معلوم نیست چی از این در بیاد.
کوجیما خیلی وقته که با بهترین دورانش فاصله داره، دث استرندینگ یک بازی خیلی معمولی بود برای جامعه ایی کوچک، این بازیشم هیچی ازش معلوم نیست من فقط بخاطر تعریف های خودش که تاحالا مثلش رو ندیدن و دیوانه کننده ست و استفاده از تکنولوژی های آژور و هوش مصنوعیه که فقط کنجکاو شدم ببینم چیه،
تا عرضه نشه یا حداقل اطلاعات و تریلرهای بیشتر ازش نیاد هم چیزی نمیشه راجع بهش گفت، امیدوارم یه کامبک خفن بزنه
Judy
این همون بازی که میگفتن کوجیما انحصاری برای ایکس باکس میسازه.
استاد داره از انریل انجین استفاده میکنه،خدایا پناه برتو
انریل انجین،کوجیما،مایکروسافت…محکوم به درخششه🎈💕
خدا کنه برای پلی استیشن هم منتشر شه 🙏🙏🙏…
مثلا یک سال بعد از انتشار..
مگه برای کلاود نیست
نه . استفاده از کلاود ربطی به اینکه لزوما استریم محور باشه نداره. این بازی از AI و Metahuman استفاده میکنه
آره منتشر میشه البته در خواب 😂
من نفهمیدم فیلمه یا بازیه
خودشم نمیدونست
یا مث انتیل داونه؟
منم انتظار یه بازی توی ژانر سینماتیک تعاملی مثل as dusk falls و until down داشتم اما ظاهراً به AI مربوطه و شاید یه بازی دیالوگ محور توی ژانر بازی هایی باشه که صرفا بر اساس دیالوگ پیش میرن مثل Cafe Talk ( منظورم گرافیکی و موضوعی نیست ، صرفا ژانر ) منتها بر اساس AI و انتخاب های خیلی زیاد .
واقعا ایده ندارم چیه
خودشم درست نمیدونست چیه 😂
من که شدیدا مشتاق اطلاعاتی در خصوص DS2 بودم، با دیدن این تیزر حسابی جا خوردم. یعنی استودیو کوجیما پروداکشنز داره به صورت همزمان روی دو عنوان کار میکنه؟
شاهکار!
بعد این تریلر خودش اوردوز میکنه . انگاری .