یادداشت: لطفاً سطح انتظارات خود را کنترل کنید!
با نزدیک شدن به انتشار بازی GTA VI، کنترل سطح انتظارات یا به قولی «هایپ» باری دیگر مطرح میشود. این مبحث در قالب کنونیِ شبکههای اجتماعی که مملوء از اطلاعات غلط و ایجاد هایپ کاذب هستند، امری مهمتر و جدیتر نیز باید تلقی شود. در منابعی که روزانه بدون استناد به منابع مختلف یا با ارائۀ جلوههای بصری نامربوط و وصل کردن آن به GTA 6، به طور غیر ارادی، دروغین و ناسالم، سطح انتظارات شما را افزایش میدهند تا در نهایت با ناامیدی مواجه شوید. این یادداشت کوتاه، تنها با هدف تلنگر به مخاطبین به نگارش در آمده است.
اشتباه نکنید! داشتن انتظاراتی منطقی و سالم از بازیهای ویدیویی و استودیوهایی که کارنامهای درخشان دارند، منطقی و کاملاً صحیح است. شما باید از استودیوهای مبتکر و ثابت شده انتظارات بالایی داشته باشید تا بتوانند پیشرفت کنند؛ این تقاضای شما است که آنها را رو به جلو سوق میدهد و باعث میشود استودیوها و شرکتهای بازیسازی سطحی ویژه از ظرافت، دقت، استاندارد و کمالگرایی را سر لوحۀ کار خود قرار دهند. بخش قابل توجهای از مسیر تکاملی و صعودی استودیوهایی مثل راکستار، فرام سافتور و ناتی داگ به لطف طرفداران آنها و انتظاراتشان طی شده است. با این وجود، همانقدری که انتظارات در چهارچوب منطق به رشد و تعالی صنعت گیم کمک میکنند، انتظارات و هایپ کاذب نیز به تجربۀ شما لطمه خواهد زد.
بخشی از این انتظارات کاذب به اطلاعات پایین و سادهانگار بودن جوامع گیمری بر میگردد. افراد بسیاری وجود دارند که از پروسۀ تولید بازیهای ویدیویی خبر ندارند و حتی تریلرهای CGI را با ویدیوهای گیمپلی مقایسه میکنند. به عنوان مثال، به غیر از ۹۰ کلیپ لیک شده از ورژن پری آلفای GTA VI، آنچه طی ۲ سال اخیر به عنوان تریلرهای «ساخت طرفداران» (Fan Made) به اشتراک گذاشته شد، صرفاً کلیپهای از پیش رندر و وصلهدوزی شدهای بودند که خروجی هیچ موتورگرافیکیای نیستند. آنچه میبینید، یا حاصل فوتیجهای واقعی و انیمیشنهای Pre-Render است، یا یک خروجی گیمپلی تعاملناپذیر به مانند دموهای تکنیکال. آنچه به یک خروجی بصری جذاب معنا و روح میدهد، تعاملپذیری با محیط، فیزیک و مکانیکهای گیمپلی هستند که در این ویدیوها به هیچ عنوان وجود خارجی ندارند. معکوس این قضیه نیز مطرح میشود. در مورد کلیپهای لو رفته از بازی، بسیاری از گیمرها گویا معنای فاز پری-آلفا در جریان توسعه را نمیدانند. اصولاً در این فاز از تولید، به صورت موقت شاهد مواد، آبجکتها و آیتمهایی از بازیهای قبلی سازندگان هستیم که بعدها با نسخۀ با کیفیت و جدیدتر جایگزین میشوند. پولیشها و اصلاحات بسیاری نیز پس از این مرحله از توسعه رخ خواهد داد.
اما اگر از بحث «ویدیو» عبور کنیم، برخی از هایپهای کاذب به دلیل لیکها و نشر اطلاعات غلط یا غلو شده رخ میدهند. شایعههایی که حول تغییر ژانر استودیوها نشر پیدا میکند، یا انتقال از ژانرهایی مبتنی بر ساختار خطی به یک جهان باز بزرگ یا تغییر مبانی کلیدی بازیسازی یک استودیو در «پروژۀ جدید» از این دسته هستند. در حالی که ما میدانیم در اکثر موارد، استودیوها مشغول ایجاد تحول در ژانر خود و اعتلای متریال و مواد اولیه قبلی در زمینههای تکاملی هستند نه آن که به طور کلی در ژانری جدید از صفر همه چیز را آغاز کنند.
در نهایت، سطح انتظارات گاهی اوقات میتواند قاتل بازیهای خوب و باکیفیت هم باشد. در مورد GTA VI، از لوگو تا تریلر و خود بازی نهایی، همگی به نحوی به چالش کشیده خواهند شد. هر کس نظر و انتظار خاص خود را دارد. امیدوارم به درستی انتظارات خود را تنظیم کرده باشید و نهایتاً هر بازی را به دور از «آنچه میخواستید باشد»، در قالب «آنچه هست» قضاوت کنید و به دنبال آن باشید که چطور به ایدههای خود معنا داده است تا آن که سعی داشته باشد نظرات رندوم را بدون توجه به ایده و اهداف و در قالبی فن سرویس اعمال کرده باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
درود
انتظارات: ۵۰۰ساعت استوری و گیمپلی خالص . ان پی سی ها همشون با هوش مصنوعی دارای کارای خاص و ماموریت داشته باشن . تموم مردم نیویورک و لس آنجلس قیافه هاشون شبیع سازی شده باشه . تموم مغازه ها و خونه ها باز بشه . قابلیت تخریب پذیری بالا و موندگاری تخریب
شخصیتای قدیمی بازیشو برگردونه مخصوصا سی جی و فرنکلین و ترور
چرا دیس دادید ؟ بعد ۱۲ سال دیگه باید بتونن همچین بازی ای بسازن مگه نه ؟
مشکل از خوده سازندست
همین جی تی ای ۶ اگه یه تریلر سینمایی میداد اینقدر شایعات نسل پونزدهی ازش نمیومد شاید اکه ۳۰ ثانیه گیم پلی نشون میدادن اون لیک افسانه ای شکل نمیگرفت اگه سی دی اینقدر راجبه بهترینه تاریخ بودنه سایبر نمیگفت اینطوری نمیشد و …
چه ربطی داره؟ تریلر سینماتیکی که هیچ جلوهای از گیمپلی رو به نمایش نمیذاره و هیچ ارتباطی با خروجی in-game نداره، چطور میتونه جلوی گمانهزنی از ظواهر و خروجی گیمپلی رو بگیره؟ اتفاقا تریلر سینماتیک خودش عامل به وجود آمدن هایپ کاذب هست. گیمپلی وقتی آماده نیست و پولیش مورد نظرشون رو نداره، چیو به شما نشون بدن؟ هیچکدوم از این موارد تقصیر سازنده نیست، به سواد و فرهنگ جوامع گیمری مربوط میشه. سازنده هر وقت آماده هست و دیگه هیچ مکانیک و فیچری قرار نیست حذف بشه و وارد پروسۀ پولیش شدن، باید از بازی رونمایی کنه و اتفاقا بین تمام ناشرها و استودیوها، حداقل در زمینه «رونمایی از یک محتوا» راکستار بهترین و صادقانهترین رویکرد رو داره. نه دانگریدی وجود داره نسبت به تریلر، نه مخاطب رو با فوتیج های از پیش رندر شده گول میزنه نه نیازی به این موارد داره. اصلی ترین دلیل دستیابی به این موارد، رونمایی نکردن زودهنگام از بازیها هست، صبر راکستار برای معرفی یک پروژه جواب میده. راکستار فقط از هایپ کاذب فن بیس خودش صدمه میبینه و این که اکثر اوقات به اون هایپ دست پیدا میکنه و ازش فراتر میره خودش مسئله تحسینبرانگیزی هست.
مثل خیلی گیما ۱۰ ثانیه کامل کنن و عرضه کنن
یا صرفا یکی از فایل های لیک شده رو توی توییتز میزاشتن
بازی ویدیویی فیلم سینمایی نیست که ۱۰ ثانیهاش رو جدا و پخش کنن. مخصوصاً در رابطه با بازیهای غیر خطی و جهان باز مثل GTA یا RDR. مردم و طرفدارها میخوان ویژگیهای کلیدی رو ببینن، مثل جهان بازی، فعالیتها و شوتینگ پولیش شده، رانندگی و مواردی که در کنار هم معنا پیدا میکنن، تا وقتی تکمیل نشده باشه قابلیت پخش کردن نداره و جذابیت بازی رو به تصویر نمیکشه. جذابیت gta آزادی عمل هست، این شرکت نمیتونه تبلیغات و مارکتینگ خودش رو صرفاً با رانندگی یا شوتینگ شروع کنه، شوتینگ + رانندگی + روایت + محیط و … همه کنار هم GTA رو جذاب میکنه و بهش معنا میده و باید همه کامل باشن و در کنار هم قرار بگیرن و در قالب تریلر حقیقی و IN GAME طی مدت زمانی کوتاه و پر زرق و برق به نمایش گذاشته بشن. نه این که ۵ سال قبل عرضه فقط از شوتینگ یا یه بخش ۱۰ ثانیهای فوتیج بذارن که عملاً هیچ معنایی نداره.
مسائلی مثل مارکتینگ هم وجود داره. دلیلی هست که شرکتها ماهها صبر میکنن تا سرانجام یک روز خاص و یک لحظه خاص یک تریلر خاص و جذاب از بازی خودشون به اشتراک بذارن که گیمپلی و چیزی که قراره تجربه بشه رو نمایش میده. ذره ذره منتشر کردن جزئیات از بازی مارکتینگ درستی برای چنین بازیهایی نیست و اصولاً استودیوهای بزرگی مثل راکستار نمیتونن از این شیوهها برای تبلیغات بازی استفاده کنن.
راکستار باید کار بتسدا رو میکرد
یعنی حداقل۲یا۳ سال پیش یک تریلر سینماتیک میداد تا هایپ کاذب بخوابه
بعد هر موقع که خواست بازی رو عرضه کنه
هر چند که همین هایپ و ساخت شایعه باعث معروف تر شدن فرنچایز جی تی ای و در نتیجه پول دار شدن راکستار و تیک تو میشود
داداش تریلر سینمایی رو که خود فنای بازیم میتونن درست کنن ، درست یادم نیست ول چند سال پیش برای بعضی بازیا درست کرده بودن درصورتی که اون بازی حتی معرفی هم نشده بود
راکستار : سطح انتظارات خود را بالا ببرید!
تریلر سینمایی اونطور کمکی نمیکنه
درود
اسپم
واقعا باعث تاسفه که یک سایتو که فقط فارسی ساز بازی منتشر میکنه بعلت ترجمه بازیهائی مثل The last of us و cyberpunk مسدود کنند, در حالیکه ایران با انواع مشکلات اجتماعی و اقتصادی درگیر هست این جماعت فقط به فکر از بین بردن همین تفریحات باقی مونده برای مردم هستن, ولی باید بدونند که در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه, ظلم هرگز باقی نمونده و نخواهد موند.
این مقاله حرف درست رو میزنه.
منم خودمو هایپ نمیکنم که اگر مالی نبود تو ذوقم نخوره بهتره شما هم همینکارو کنید
سرخوردگی های بزرگ همیشه بعد از انتظارات بزرگ میاد، اینم یه گیمه مثبل گیمای دیگه ، همینکه یکی دو پله از نسخه قبلی بهتر باشه راضی کننده اس و اینکه استاندارد هارو رعایت کنه
هایپ الکی وبیش از حد درست کردن از یک بازی میتونه یکی از ابزار های شرکت رقیب باشه ، همون کاری که با سایبر کردن همین بود ، البته خود شرکت سی دی پراجکت هم تقصیر داشت که بازی وقتی اماده نبود عرضش کرد
این موضوع کاملاً صحیح ولی از یه طرف هم با این انتظار سطح توقعات بی نهایت که اونم اشتباه ولی بازهم نمیدونم چرا نمی تونم توقعم از این بازی رو پایین بیارم
باید ببینم رفتن دن هاوسر و برادرش چقدر تاثیر داره رو کیفیت بازی
حرفت صحیح، لیکن تا جایی که من میدونم سم هاوسر از راکستار نرفته داش :/
(“دن هاوسر و برادرش..”)
فکر می کردم دوتایی رفتن ولی فکر کنم نغز متفکرشون همون دنه؟
مجددا تا جایی که اطلاع دارم، دن از همون اول سرپرستی گروه نویسندگان رو به عهده گرفته بود و داستان بازیها و… رو هندل میکرد. سم هم مدیریت استودیو رو انجام میداد. حتی میگن یکی از دلایلی که دن راکستار رو ترک کرده ممکنه این باشه که بخاطر علاقهش به داستانسرایی، رابطهش با T2 شکراب شده و… که بماند خودتون بهتر از من میدونین.
بعلاوه، از استودیوی جدیدی هم که دن تاسیس کرده و پروژههای جدیدش (رمانگرافیکی و کتابصوتی) مشخصه چقدر به “داستان” و این چیزا علاقه داره.
(پ.ن: یه جا خوندم که هر دو برادر به خاطر اینکه نزدیک محل زندگیشون یه کتابخونه وجود داشت از بچگی به خوندن داستان و… علاقه داشتن)
جالبه
معلوم اطلاعاتت بالاست
دن واقعا اینقدر اوسکله که همچین عنوان مهمی رو ول کرده رفته برا خودش استودیو تاسیس کرده؟
یکی از دلایلی که بعضی بازی ها پس از عرضه خیلی مورد انتقاد قرار میگیرن توسط کاربرا حالا بازی چه خوب باشه یا بد
همین هایپ سنگینی که فن بیس خود اون عنوان براش درست میکنه البته امیدوارم این اتفاق برای gta6 نیوفته
خوبه راکستار بگه میخوایم جیتای ای وی رو ریمستر کنیم
😂
راکستار رو آتیش میزنن ملت😂
سازنده هر روز نمیتونه بشینه هر چرتی که در مورد بازی ترند میشه رو بشینه تکذیب کنه ، اینجوری توقع واسش بوجود میاد ، و هر روز خدا باید بشینه با گیمر سر چرا این نیست ، و چرا اون هست بحثهای فنی و تخصصی در زمینه تولید یک بازی تا نحوه بهینه سازیش و مشکلات موتورش بکنه .
یک مثال بارز از سطح توقع گیمر که از جی تی ای قبلی و سایبر و جی تی ای پیشرو هست گردش آزادانه در کل ساختمانهای بازی هست .
که چی بشه ؟
اگه خیلی عشق اینه گیمر توی هر سوراخ سمبه ای وارد بشه میتونه سری بازی فالوت رو انجام بده که توش هیچ در بسته ای وجو نداره داشت با لگد وارد بشید.
کلا وارد شدن به ساختمون در gta با کل گیما خیلی فرق داره یه جذابیت فوق العاده داره کلا
اونقدری که از جزئیات جی تی ای ۶ تو فضای مجازی میگن … احساس میکنم زندگی خودمون فیکه … جی تی ای ۶ خود واقعیته 👀 🤯
ولی چه کنیم دیگه بعد از ده سال نمیشه انتظار کمی داشت … اگه قرار باشه از نسخه های قبلی خودش پیشی بگیره باید یه چیز خفن باشه دیگه . من که انتظار خیلی بالایی دارم … از انتظاراتم کاسته نمیشه …..
کاملاااااا با مقالتون موافقم. از این به بعد همه ی این نکات رو رعایت میکنم. واقعا ممنون بابت این مقاله❤
همشون تقصیر انرژی زا هایپ هست.
از بس هایپ خوردن که هایپشون برای جی تی ای ۶ زیاده و نمیتونن کنترلش کنند.
زیاد نخورینش بیماری قند میگیرید.
من که خیلی خیلی وقته هایپ نخوردم ، هایپ رو میتونم کنترل و مدیریت کنم.
ولی واقعاً خیلی برای جی تی ای ۶ منتظرم ، اینقدر منتظرش بودم که پیر شدم.الان مو هام سفیده…😂
گرون شده لعنتی 😂
ایرانیش بیست و پنج تومنه
ایرانیش به درد نمیخوره
فقط خارجکیش😂
دقیقا همین حرفو من به خیلیا زدم. درسته که احتمالا این بازی از نظر کیفی یه سطح جدیدیو قراره ارائه بده ولی یه سریارو دیدم منتظر یه بازی کاملا بدون عیب نقص با گرافیک در حد واقعیت و متای ۹۹ هستن. این افراد اگر ناامید شن اولین کاری که میکنن به بازی هیت میدن.
دقیقا. به بهترین شکل توضیح دادی
خوده راکستار از هایپ بی حدو اندازه مردم با خبره
میدونه باید بازی بده که تا جای ممکن مردم راضی باشن
خیلی چیزا ممکنه فانتزی مردم باشه ولی خیلی چیزا رو خوده راکستار هم در نظر داره
حالا شایعات مختلف چه راست و چه دروغ این موضوع رو بیشتر اتیش میزنن و انتظارات رو بالاتر میبرن
واقعا بعضی بازیا رو سطح انتظارات بسیار بالای طرفدارا هست ک بهشون ضربه میزنن.
الان انتظارات از جی ای ای ۶ انقد بالاس انگار بازی قراره کل صنعت گیمو تغییر بده و تحت تاثیر قرار بده. سری جی تی ای همیشه شاهکار بودن ولی بجز نسخه سوم هیچکدوم انقلابی و اینا نبودن، واقعا تعجب میکنم بعضی افراد یجوری انتظار دارن از این نسخه جدید ک انگار قراره بزرگترین انقلاب تو گیم باشه.
من منکر این ک راکستار کاربلده و و اینکه احتمال زیاد جی تی ای ۶ هم ی شاهکار از آب در بیاد نیستم، من خودمم منتظر بازیم، این سری هم بسیار برام خاطره انگیزه و با این سری بزرگ شدم اما انتظاراتمو بالا نبردم، فقط تنها چیزی ک از بازی میخوام ی داستان مث نسخه ۴ هست، چون نسخه ۵ با اون داستانش بدجور زد تو ذوقم.
“سطح انتظاراتتونو پایین نگه دارید تا خودتون بعدا ناامید نشید” این چیزیه ک بعد از قضیه استارفیلد من یاد گرفتم و بنظرم همه باید یاد بگیرن.
شخصاً امیدوارم حداقل یه رد دد ردمپشن تو دنیای پیشرفته باشه اما راکستار ثابت کرده (به خصوص با rdr) که یه قدم جلوتر از انتظاراته
بعضیا الان انتظار دارن که بتونی تو بازی پیچ و مهره ماشین رو عوض کنی ! که البته با این انتظارات به خودشون ضربه میزنن
همین که یه داستان عمیق و طولانی با یه دنیای پر محتوا داشته باشه بیشتر راه رو رفته
آقا دست خوش من که دیگه تحمل ندارم
من خودم اصلا انتظار عجیبی gta بعدی ندارم ، همینکه بتونه از هر لحاظ فقط ۱۰ درصد بهتر از رد دد ۲ باشه (البته از نظر داستانی ممکنه نتونه ) من راضیم
بعضی ازین یوتیوبرای ایرانی و خارجی با پخش کردن شایعات بزرگ و برگ ریزون الکی هایپ رو بالا میبرن و از اونجایی که اکثر بیننده هاشون سن پایینن اینارو باور میکنن
نمیخوام مخالفت کنم… ولی وقتی خود راکستار میاد میگه میخوام یه چیزی فراتر از انتظارات مخاطبا بدم و بعد باز میره توو یک سکوت طولانی؛ یعنی خودش داره اجازه میده طرفدارا خیالبافی کنن و اونقدرهم زمان دارن که هر روز یه چیزی به توقعاتشون اضافه کنن… پس میشه گله کرد از خود راکستارهم سر این موضوع… هر چند گیمرها هم باید باهوش باشن تو این زمینه…
خاطرم هست اولین بازی واچداگز به خودی خود بازی بدی نبود و اتفاقا برای خود شخص من خیلی هم دوستداشنی بود… اما اونجایی مخاطبا رکب خوردن که دیدن یوبیسافت ادعا کرده بود مثل gta خواهد بودش… منظور یه وقتایی این فضا و شرایط، مستقیم یا غیرمستقیم توسط سازنده ایجاد شده…
وقتی راک استار باشی خود به خود انتظارات ازت میره بالا، راک استار توانایی این رو داره که به انتظارات و هایپ های ایجاد شده پاسخ بده اما انتظارات فضایی نباید داشت.
اگه همون مشکلات نسخه رو قبل رو برطرف کنه و یه سری مکانیزم ها رو ارتقا بده کافیه دیگه بقیه موارد فقط در حد پیشنهاده
درود بر شما. این مقاله واقعا نیاز بود اونم در شرایط حاضر.
من خودم شخصا به عنوان یه طرفدار قدیمی این سری، انتطاراتمو در حد معقول نگه میدارم و زیاد تو ذهنم وارد جزئیات نمیشم و بیخودی خیال بافی نمیکنم. ترجیح میدم انتظاراتمو در حد معقول نگه دارم تا بعدا بیشترین لذتو از گیم ببرم نه اینکه بیخودی از الان هزار تا توقع از گیم داشته باشم ولی درنهایت به خیلیاشون پاسخ داده نشه و مایوس بشم. امیدوارم بقیه هم همینکارو بکنن
دقیقا موضوع مقاله هم «معقول بودن» انتظارات بود نه این که انتظارات رو پایین بیاریم. همچنان افرادی هستند که فکر میکنن gta vi باید شامل لیبرتی سیتی، وایس سیتی و لوس سانتوس باهم بشه، عدهای در بازهای فکر میکردن قراره کل آمریکا رو پوشش بده. عدهای هنوز فکر میکنن بازی قراره به آمریکای جنوبی هم بره یا شامل دهه هشتاد به طور دسترسی آزاد بشه و … فوتیج های از پیش رندر شده هم فقط کار رو خراب تر میکنه.
دقیقا. حرفتون درسته
راکستار هر کاری کنه قطعا نمیتونه بعضی ها رو راضی نگه داره
اخر میاد میبینیم همون gta v هست 😂
من بیشتر برای شایعه پورت gta iv هایپم 🤩
بستگی به موتور بازیسازی ش داره من شنیدم که موتر گرافیکیس همون موتور رد دد ۲ هستش حالا کمی هم آپگرید داشته باشه
کارس خیلی عالی میشه بنظرم
طبق اطلاعات منتشر شده، GTA 6 روی موتورگرافیکی جدید راکستار یعنی RAGE9 ساخته میشه. در حالی که RDR 2 روی موتورگرافیکی RAGE8 و V روی RAGE7 ساخته شده بودن که مشخصاً دو بازی اخیر راکستار تفاوت بسیار واضحی بین کیفیت خروجیشون وجود داره. بنابراین، اگرچه موتورگرافیکی مشترکه اما بین نسخههای مختلف واقعاً نسلها تفاوت وجود داره.
اگه این طوره که شاهد یک گرافیک نسل بعدی خواهیم بود
برادر عزیز شما هیتری الان و حرفت تغییر میدی
سال ۲۰۱۳ gta5 جایزه بفتارو برد
بعدش الان شما باید بری با مایکروسافت کری بخونم نه با راکستار
راکستار زیر مجموعه تیک تو هستش
همون سبکی که gta ساخته کدومبازی تونسته بسازه؟
حتی همین سایبر پانکم که غیر مستقیم خودشو رقیب میدونست شکست خورد توی این موضوع
برید سبک رانندگی توی آپدیتی فعلی سایبر ببینید
دقیقا حس و حال gta داره
هر کمپانی که میخواد اوپن ورد بسازه بی شک بازیش با GTA مقایسه میشه،از واچ داگز تا سایبر و بقیه که همشونم نتونستن کاری که میخوان انجام بدن
میدونی که سوئیچ کردن بین کاراکترها توی اون دنیای عظیم توی سال ۲۰۱۳ و برای PS3 و XBOX360 چی بود؟
این حرفا غیرمنصفانه هست ولی هرشخصی نظری داره و قابل احترامه
من خیلی نقد بخاطر فرهنگ کرانچشون و همچنین ریمسترا به راکستار داشتم با اینکه ریمستر تریلوژی راکستار نساخت ولی باز مسئولیتش بر عهده راکستاره به عنوان ناشر
اصلا اینا کار خودشون که هیجان کار را بالاتر ببرن
قبول ندارم
باید خودمون رو کنترل کنیم ( درحالی که هرچقدر هم انتظار داشته باشیم بهتر از انتظارات ما عمل میکنه و ما خودمون میریزیم و پشمامون میمونه😂)
این حرفو من قبلا تو یکی از پستها البته به شکلی تند مطرح کردم و خیلی از دوستان ناراحت شدن انگار. من میگم جامعه گیمر باید انتظارات منطقی و عاقلانه داشته باشه. قدرت کنسولهای نسل نهمی رو در نظر بگیره ، سطح بقیه بازیها رو ببینه بعد اون انتظاراتش در زمینه گرافیک و گیمپلی و مکانیک و فیزیک و … رو تنظیم کنه. والا به پیر ، به پیغمبر اون چیزی که بعضی از دوستان به عنوان ویژگیهای جی تی ای ۶ بیان میکنن گرافیک ۴۰۹۰ هم نمیتونه اجراش کنه اگه هم بتونه بیشتر از ده بیست فریم نمیده. اونوقت چجوری قراره رو سری اس و پی سی های گیمینگ پایین رده اجرا بشه.
در حد ماتریکس هم باشه خوبه همین
از نظر من گرافیکش در حد هورایزن ۲ هشت
(گرافیک هورایزن۲ خیلییییی خوب بود)
فک کنم فقط منم که زیاد برا این گیم هایپ نیسم و انتظارشو نمیکشم
۲.۵دقیقه تریلر میتونست همه این مشکلات رو حل کنه. یه چیزی که اول از همه گرافیک واقعی بازی رو ببینیم بعد با کارکتر ها آشنا بشیم مثلا مپ بازی رو ببینیم گیم پلی رو توش ببینیم چمیدونم شهر و npc ها و پلیس ها و با دو سه تا دیالوگ از زبون یکی از کارکتر ها با گرای کلی هدف بازی آشنا بشیم..
کاملا موافق هستم 👌
و اتفاقا هر کسری هم که بازی داشته باشه (که البته حالا حالا ها حس نخواهد شد با شاهکاری که راکستار بپا میکنه) مودساز ها میتونن حداقل بخش کوچکی از اون رو جبران بکنن.
به نظرم این هایپ بیش از حد واسه بازیای راکستار اتفاق نمیفته. چون مث cd یا یوبیسافت نیست که یه بیلد غیر واقعی از بازی نشون بدن. راکستار همیشه یه تریلر معرفی نشون میده بعد یه تریلر داستانی و نزدیک انتشار هم یکی دوتا تریلر گیم پلی . از طرفیگیمرها هم نباید انتظارات فضایی مثتخریب پذیری برج ها یا ریلستیک بودن کامل AI داشته باشن باید تا روز انتشار صبر کرد قطعا راکستار خودش از همه ییشتر میدونه چقد انتظارات ازش بالاس برای همینم هست که نزدیک ۱۰ ساله بازی مراحل توسعه ش شروع شده