بازی Everwild هنوز در حال توسعه است
به نظر میرسد که توسعه بازی Everwild بسیار پیشرفت کرده است.
تقریباً یک سال میشود که چیزی رسمی در مورد بازی بعدی استودیوی ریر (Rare)، یعنی Everwild – که ابتدا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد – نشنیدهایم. شایعاتی در مورد مشکلات توسعه بازی وجود دارد و بسیاری از مردم تقریباً آن را یک افسانه میدانند.
اما اکنون نشانهای کوچک از زندگی داریم زیرا توسعهدهنده بریتانیایی ریر در حال حاضر به دنبال تهیهکننده ویدیویی است که «به ساخت محتوای ویدیویی مداوم برای Sea of Thieves و همچنین Everwild کمک کند». محتوای ویدیویی معمولاً چیزی است که در اواخر مراحل توسعه به بازی اضافه میشود، اما در این مرحله، ما فقط خوشحالیم که میشنویم ریر هنوز روی Everwild کار میکند و به نظر میرسد که رو به جلو است.
اطلاعات بسیار کمی در مورد Everwild وجود دارد، اما اعتقاد بر این است که یک شبیهساز ماجراجویی خواهد بود و شایعات میگویند که هیچ مبارزهای را شامل نمیشود. اندی رابینسون (Andy Robinson) در اوایل سال جاری گفت که این بازی حداقل تا حدودی شبیه Viva Piñata خواهد بود.
ما بسیار شک داریم که Everwild در مراسم The Game Awards ماه آینده نمایش داده شود و یک حدس منطقی این است که در سریعترین زمان ممکن، در سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه آن باشیم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
نظرات
بسیار عالی خوشحالم که میبینم در حال توسعه هست و داره مراحلش طی میشه 🙏
من ایکس باکسو فروختم تنها دلیلی که شاید دوباره کنسول بگیرم این بازیه.باید یه گیم پلی ببینم تا مطمئن بشم همون چیزیه که انتظارشو دارم.
از اون شوکیس ایکس باکس قبل از شروع نسل که ۱۰ تا بازی معرفی کردن هنوز یه دونه بازی خوب درنیومده :))
استاکر ۲ و استیت آف دیکی ۳ و گانک و کراسفایر ایکس و …
این نسل رقابت بیشتر هست و به نفع گیمرها چه سونی و چه ایکس باکس هست.
اگه gamepass نبود احتمالا سیستم اشتراکی پلی استیشن به این شکل وجود نداشت.
بازی های انحصاری خاص سونی ماکرو مجبور شده به سمت بازی های انحصاری زیادی بره(چه با خریدن استدیوها و چه ساخت بازی ها)
مگ میشه برای بازی ریر هایپ نبود
جذابیت ریر به اینه ک هربار دنبال عملی کردن ایده های جدیدن و هربار از سبکایی ک قبلا ساختن کامل فاصله میگیرن
جذابتر از ریر نیست تو صنعت عملا
استودیو Rare از کجا به کجا رسیده، یه زمانی زیر ۹۰ بازی نمی داد.
تموم کنید این چرت و پرت های متا رو چرا نمیفهمید استودیوها برای متا بازی نمیسازن در ضمن کدوم استودیو رو داریم انواع و اقسام سبک ها رو بسازه بعد همه هم متا بالا ۹۰ باشه استودیو rare انواع و اقسام بازی ساخته تو همه اینا هم موفق بوده الان نانای داگ غیر اکشن ادونچر چی ساخته ؟ بعد انتظار دارین بازی ها همه متا ۹۰ باشن در ضمن اگه متا مهم بود کالاف متا ۵۰ طرفدار نداشت اما متاسفانه ایرانی های بی سواد متا پرست که هیچ سلیقه ای از خودشون ندارن و مدام براشون تعیین میشه چی پلی بدن چی ندن بهتر کلا در مورد بازی ها اصلا نظر ندن
تو مگه تو پست نمرات Edge نگفتی متاکریتیک فاقد اهمیته ؟ 🤔
فیتالیتی شد 😂
راجب متا تاحالا حرف نزدم کم شعر بگو.
https://s6.uupload.ir/files/screenshot_۲۰۲۳۱۱۲۷-۱۴۵۵۴۳_chrome_bga8.jpg
آره مشخصه
این چیه الان مثلا 🤦♂️
فازتو تازه فهمیدم تو الان فکر می کنی من متاکریتیکو هیت کردم که چرا اینطوری نمره میده 🤣 نه پسر جان من منظورم اینه که چرا سایتش اینقدر باگ داره و بالا نمیاد.
دیگه اون از ریتارد بودن خودته که بد مینویسی بقیه بد برداشت میکنن هر چند که بازم فرقی نداشت چون اونقدر بازی های سونی و متا هایی که گرفتن رو هیت کردی که بازم تو صورت مسئله تغییری ایجاد نمیکنه 😂
به عنوان جبهه رقیب صدای شکستن کمر رو شنیدم
یه دور دیگه کامنتارو بخونی می فهمی چی به چیه.
رسیده به همون جایی که بتزدا و ترن ۱۰ و ۳۴۳ رسیدن
بلیزارد و اید سافتور و پلی گراوند هم بزودی بهشون ملحق میشن
دستکم بانجی و ناتی داگ نشدن، متای زیر هفتاد واقعا استعداد خاص میخواد
آخرین بازی که ناتی داگ ساخته:
https://biaupload.com/do.php?imgf=org-7b63b875415c1.jpg
واقعا استعداد خاص میخواد 😉
لست پارت یک روی پی سی ؟
The Last of Us Part II💎
متاسفانه آخرین بازی ساخته شده توسط ناتی داگ The last of us part 1 روی PC بود که موفق شد در نمرهای بینظیر در تاریخ خودش رو ثبت کنه «۵۶»
واقعا حیفه که از عکسی که شما فرستادی به اینجای فعلیش رسیده، امیدوارم در آینده موفق بشن دوباره 🙏🙏
نمره اصلی و اولیه TLOU Part 1 با بیشترین تعداد نقد ثبت شده ۸۸ هست. قبلا هم می گفتیم بیشترین نقد حسابه ولی رسمی نبود، الان دیگه با ساختار جدید رسماً متاکریتیک نسخه واجد بیشترین نقد رو نمره اصلیش در نظر میگیره. ناتی داگ همچنان جزو معدود استودیوهاییه که هیچ متای زرد و قرمزی در طول تاریخ ۴۰ سالهاش نداشته. از این راه نمیتونی ناتی داگ رو ترول کنی، برو دنبال راه های بهتر😉
تو PC شما بخوای لست رو تجربه کنی کدوم برات مهمتره؟ سایبر رو بخوای رو PS تجربه کنی کدوم برات مهمتره؟
این چیزی که گفتم فکته، اینکه برای من و تو کدوم مهم تره اهمیتی نداره.
سایبر متایی که همه جا ازش یاد می کنن و اصلیه همون ۸۶ هست چون بیشترین نقد رو داره رو پیسی و لیدپلتفرمشه. از طرفی نمره حقیقی بازی رو پلتفرمیه که کمترین مشکلات فنی رو داشته باشه. چون مشکل فنی یه روز حل میشه و دائمی نیست و ربطی به ساختار و ارزش هنری بازی نداره. فکر می کنم به قدری واضحه که نیازی به بحث بیشتر نیست.
بازی ها رو پلتفرم های ps5 و pc و series x فرقی توی کیفیت باهم ندارن (تفاوتشون توی فیچرهای پلتفرمه مثل دی ال اس اس و دوال سنس و …)
همه نسخه ها باهم پشتیبانی میشن و اگه مثلاً یکی از نسخه ها باگ یا مشکلی داشته باشه استودیو براش آپدیت میده و به کیفیت بقیه نسخه ها میرسوندش ، واسه همین تو متاکریتیک همیشه پلتفرمی که بیشترین نقدو داره حساب میشه چون نظر افراد بیشتری رو منعکس میکنه.
علی جان بیخیال شو وقت خودتو الکی هدر نده ترول تروله دیگه یک هیتر و ترولگر رو نمیتونی قانع کنی مثل این میمونه بخوای یک میخ رو تو بلوک سیمانی فرو کنی خودت میدونی نیت امثال اینا چیه هرچی هم توضیح بدی فایده نداره پس ول کن داداش بزار دلشون به همین چیزا خوش باشه
نقدای اخیرش منظورت کلا ۱۵۰۰ تا نقده؟ بازی کلا دد شده رو پیسی، حتی با تخفیف تو تاپ تن نمیاد البته از نظر شما موفق بوده که خوبه ولی قبلا گفته بودن هدف اصلی ریمیک پورت رو پیسی هست که نتیجه نداده، بازهم شما که فنشی باید راضی باشی که هستی، ما هم اینور راضیم فقط ترول باشی جوابت هم چیزی جز ترول نیست
ترول میخوای بکنی بکن به من ربطی نداره، ولی آمار غلط منتشر نکن. ناتی داگ همچنان بازی متای زرد/قرمز نداشته و الانم تو اوجه و اون عکسی هم که فرستاد از ۲ قرن پیش نیست، همین ۳ سال پیشه و آخرین بازی اصلی استودیو محسوب میشه که تمام رکوردها رو جابجا کرد.
زیادی حق نمیگی؟ هنوزم که هنوزه نه GTA IV قابل بازی کردنه رو پیسی نه Batman arkham knight و نه jedi: survivor
اساسا هیچکس مسخره شرکت نیست که تو لانچ از نظر فنی مزخرف باشه، یه دورهای میگفتم بتسدا استثنای این ماجراست ولی دیگه اونم از حد گذرونده و دیگه استثنا نیست
آخه جعبه فن چرا ما باید نمره پیسی لست اهمیت بدیم رو فایو ۸۸ عه هیچ راهی برای هیت دادن ندارید چسبیدین نسخه پیسی لست
اگه اینجوریه ردفال رو کنسول زرد شده و رو پیسی هم زرد شده پس دو تا متا زرد برای مایکروسافت حساب میکنیم
اگه شما میخوای خودتو گول بزنی مشکلی نیست همینجوری ادامه بده
همه میدونن آخرین بازی که ناتی داگ ساخته Last of us part II هست که توسط خود نیل دراکمن کارگردانی شده و سال ۲۰۲۰ عرضه شد ، بازی بعدی هم که تا اینجا معرفی شده لست آف آس مولتی پلیره که هنوز تاریخ عرضه ش مشخص نیست ، ریمیک و ریمسترا پروژه های فرعی استودیو هستن که توسط افراد رده پایین با همکاری استودیو های خارجی مثل آیرون گلکسی ساخته میشن .
همونطور که آخرین بازی اید سافتور دووم اترناله و آخرین ساخته Rare سی آف تیوزه با وجود ریمسترهای Quake و GoldenEye .
درضمن شما همیشه روی متاکریتیک پلتفرمی که تعداد نقد کمتری داره رو مبنا قرار میدی؟
خود سونی گفته اینو از بیس دوباره ساخته و ریمیک بازی جدید به حساب میاد، در مورد متا هم وقتی دو تا پورت بیشتر از دو ماه با هم فاصله دارن جدا جدا محاسبه میکنمش
در ضمن من پلتفرمم PC هست بنابرین برای من متای لست ریمیک ۵۶ هست سایبرپانک هم متاش ۸۶ هست، شما پلتفرمت PS هست و متای سایبرپانک برات ۵۷ـه متای ریمیک لست ۸۶ در مورد استارفیلد هم متا برای من ۸۶ هست و برای شما هم که هیچی اصلا نیومده، راستی چرا شما جوشش رو میزنی برای شما که در هر صورت نمیاد
برای من😂 متوجه نشدی مثل اینکه. بیشترین نقد + لید پلتفرم + نسخه اولیه = متای بازی
حالا بماند که توی نسخه پیسی هم مشکل از بخش فنیه که الان حل شده و نقدهای اخیر هم تو استیم مثبتن. نمیدونم رو چه حسابی فکر می کنی یه پورت پیسی بی اهمیت میتونه ذره ای از ارزش های پرافتخارترین استودیوی تاریخ کم کنه :)) البته طبیعیه، آدم وقتی میخواد ترول کنه معمولا عقلش رو از دست میده.
چه استدادی ؟ با این همه سابقه هنوز بلد نیست بازی سرویس محور بزنه , واقعا جای تاسف داره ,
این جوایز رو منتقدین به این بازی دادن گیمرا که ندادن , منتقدین که حاضر نیستن دوباره بشینند یه بازی سی اف تیوز نقد کنند الان تا دلت بخواد محتوای داستانی توی بازی هستش
یه بازی بد از Naughty Dog اسم ببر زود فقط خواهشا نگو پورت پی سی The Last of Us Part I که خندم میگیره :)))
ترن از اول زیر نظر مایکرو بود پسر جان و چهار تا فورزا با متای بالای ۹۰ داد استودیو Rare هم زمانی متای ۹۰ میداد که زیر نظر نینتندو بود وقتی مایکرو خریدش اکثر استعداد هاش ازش خارج شدن.
I343 مگه از اول چجوری بود که الان بدتر شده.
۳۴۳ بجز دوره تاریک هیلو ۵ و فصل اول و دوم اینفینت همیشه خوب بوده
من همینو گفتم اون کاربر رد اویل یه چرتی گفت راجب i344 که جوابشو دادم.
۳۴۳ اینداستریز با بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری بازی لایوسرویسی ساخت که ۳ ماه نتونست پلیراشو نگه داره!
یعنی ۵۰۰ میلیون دلارو ریخت تو جوب.
هیلو اینفینیت چه دستاوردی داشته که بخاطرش ۳۴۳ اینداستریزو یه استودیو ناکام به حساب نمیاری؟
من اصلا از ناکام بودن حرف زدم؟؟ من گفتم که این استودیو نسبت به قبل هیچ فرقی نکرده نه بدتر شده نه بهتر.
بودجه بازی ۵۰۰ میلیون دلار نبود اطلاعات غلط رو ۲ ساله دارید هی پخش میکنید
یه بودجه عادی AAA بود دویست و خورده ای میلیون دلار
باقیش خرج انجین بازی شده بوده
id Software رو نیستم خداییش هنوز خفنه
هنوز خفنه چون هنوز زیر نظر مایکروسافت بازی نساخته
وقتی شروع کنه بازی گیمپس پرکن بسازه خفن بودنشو از دست میده
دیگه باید ببینیم امیدوارم اینطوری نشه چون جزء استودیو های مورد علاقمه شدیدا
خدارو شکر ۳۴۳ بجایی نرسیده هنوز ، ک مثل گوریلا کیلزون متای ۳۰ بهمون بده
و درضمن راجب بازیهایی ک یه دونش هم تو اکوسیستمتون وجود خارجی نداره بحث نکنی سنگین تری
به اکشن ادونچرت بچسب و به نینجا تئوری و هلبلید هیت بده
از این مهم تر زیر پستی ک بهت مربوط نیس نظر هیت کامنت کنی فقط فشارتو بیشتر کردی و بس .👌
کیلزون متا قرمز نداریم از خودت درنیار
اکوسیستم پلی استیشن پر از بازیای متنوع هس از عناوین اختصاصی سولز ،ابرقهرمانی ،اکشن ادونچر(ترس و بقا ،هک اند اسلش و…)پلتفرمر،روگ لایک، ریسینگ شبیه ساز، شوتر (پروژه concord و دیویشن) عناوین نیو ایمی سانتا مونیکا و ناتی که احتمال بالا نقش آفرینی هستند..درضمن فکر نکن ژانر اکشن ادونچر چیز کمیه ردد جی تی ای آلن ویک که مطمعنم همه جعبه فنا عاشقشونن و…اکشن ادونچرن خود مایکروسافت داره زور میزنه یکی بسازه که توش مونده
شما ایکس بات ها روتون زیاده همیشه زیر پستای مربوط به پلی استیشن زودتر از ما نظر نفرت پراکنی و هیت میدید انتظار عمل متقابل هم داشته باشین
شوتر : پروژه کونکورد 😂😂
خدایا تورو از فن بویی کم نکنه
سمت مقابل ، هیلو ، دووم کالاف ، ولفنشتاین . گرز داره این میگه کنکورد
سمت مقابل تا الان سه تا ارپیجی متای ۸۰ به بالا داده و طبق عرضه بازی ها حداقل سالی یه ارپیجی داره این از پروژه ای ک حتی اسمش هم نمیدونه صحبت میکنه 🤣
یه سرچ بزن تا ببینی بزرگان ارپیجی ساز تو کدوم اکوسیستم هستن بعد بیا ناله کن
دووم و ولفنشتاین که خبری ازشون نیس هیلو هم دد شده گیرز هم چندین ساله خبری نیس که البته فاقد اهمیته
فعلا مایکروسافت چندتا تا شوتر شاهکار آلبالویی و موزی داده ردفال و کالاف کراس فایر چیزی از دووم و ولفنشتاین و غیره ندیدم آلبالویی به اونام گند میزنه شک نکن
3 تا آر پی جی بالا ۸۰ داد کراس بجز فلاپفیلد دیگه کدوما بودن از اول نسل؟
افتخار این نیست چیز در حال ساخت بخری بعد انحصاری کنی منظورم با فلاپفیلده اینه که خودت آیپی خلق کنی که پلی استیشن همیشه تو خلق آیپی های جدید موفق بهترین بوده و هست
درضمن در کنار کنکورد پروژه دیویشن و پروژه معرفی نشده گوریلا یعنی کیلزون بعدی هس
اگ نمیدونی بدون ک نسخه دووم جدید تایید شده .
هیلو دد شده آره 🤣 ارزوتونه یه شوتر با متای هشتاد به بالا داشته باشید بعد به هیلو با متای ۸۷ میگه دد
بزار خلاصت کنم
بالا بری پایین بیایی بهترین سازنده های شوتر الان دست مایکروسافته
دوباره هم بالا بری پایین بیایی با وجود بتسدا گیم استدیوز ، زنی مکس ، ابسدین ، اینزاگل ، بلیزارد بازم بهترین ارپیجی ساز ها اونم از mmo بگیر تا ARPG, CRPG دست مایکروسافته
حالا تو اگ فکر میکنی پلی استیشن با پروژه کنکورد و نمیدونم فلان ک حتی اسم استدیوشو هم بلد نیستی میتونه با بهترین شوتر سازان تاریخ رقابت کنه به عقلت شک کن
و اگ تو فکر میکنی سانتایی ک تا حالا تو عمر بازی سازیش ارپیجی نساخته میتونه با بزرگان ارپیجی رقابت کنه بازم به عقلت شک کن . بااینکه یه بازی کجارو میخواد بگیره . پسر خوب همین ۲۰۲۴ بازی ابسدین بنام اوود میاد ، ۲۰۲۵ فیبل از پلی گراند ، کلارک رولوشن از اینزاگل میاد
الدر ۶ بماند ، پروژه مخفی ابسدین بماند ، پروژه اودیسه بلیزارد بماند ، بازی جدید جاس سایر بماند . اوترز ورد ۲ بماند . پروژه معرفی نشده برایان فارگو بماند .
اگ با تموم اینا بازم فکر میکنی سونی میتونه تو ژانر ، شوتر و ارپیجی رقابت کنه خودتو در اولین فرصت به یه دکتر نشون بده .
در ریسینگ هم ک فورزا موتور اسپورت و از اون مهمتر ک همه پسند تر هم هست فورزا پنج هست ک بازم بی رقیبه
تو سرویس محور هم ک تا اینجا ایکس باکس از هیلو ، سی آف تیوز ، گراندد ، وارکرفت ، استارکرفت ، الدر آنلاین ، کالاف ، رو در اختیار داره و سونی قراره با کنکورد باهاشون رقابت کنه 🤣🤣
دومم رو میدونم تایید شده باید دید زیر دست مایکروسافت چی به سرش میاد یه سرویس محور کواپ سی فریمی بهش میخوره هیلو هم بزور دو هزار تاپلیر داره تو استیم به اون خبر هم اکتفا نکن که پلیراش از سی میلیون بیشتر شده پلیر های الانش و همزمانش مهمه اونو هر کی رفته داخل بازی اومده بیرون رو پلیر حساب کردن راستی نگو متا من فکر میکردم فنای جعبه از کلمه متا بدشون میاد
بعدش مگه من گفتم فقط پروژه کنکورد، دستنی،پروژه دیویشن گیمز رو داره سونی بین لایو سرویس هاش آر پی جی و mmo در حال ساخت داره و سبک های دیگه.. پروژه های بعدی سانتا مونیکا و ناتی داگ آیپی جدید هستند و احتمال زیاد نقش آفرینی
بالا بری پایین بیای چیه چرا مثل اتزیو مثل بچه نونورا حرف میزنی
سلام دوست عزیز
راجب بقیه شرکت ها که اطلاعاتی ندارم ولی بلیزارد فقط یه اسمه همین
افرادی که توش بودن اسم بلیزارد رو بزرگ کردن همونایی که دیگه یا بازنشسته شدن یا کلا دیگه بازی نمیسازن بلیزارد برای همینه که دیگه بازیهاش اون حس جادویی رو نمیده چون جادوگرهاشو از دست داده
مطمئن باش یه جایی نمیرسن که بانجی ، گوریلا ، سانتامونیکا و ناتی داگ قرار دارن که اعضای اون با اردنگی پرت میشن بیرون در ضمن ارزش ایپی ماینکرفت از تمام استودیوهای سونی بیشتره
بتسدا و ترن ۱۰ و ۳۴۳ به کجا رسیدن ؟🤏
بقیه رو کار ندارم اما کل استودیو های سونی رو جمع کنی قادر نیستن اندازه یک فریم مثل ای دی سافتور گیم پلی غنی خلق کنن!! نهایتاً میشه دوتا کمه زنی سینمایی! D:
فقط با سیاست کامنت میدی، همین.
اسم از استودیو میاری، چون میدونی اینکه جواهری مثل ای دی زیر دست مایکروسافت هست، فقط بخاطر پولش هست.
اسمی از انحصاری ها نمیاری چون میدونی تو همون مبحث گیمپلی، هیچکدوم از انحصاری های مایکروسافت نمیتونه گیمپلی به شاهکاری بلادبورن داشته باشه.
حالا بزار من بگم!
هیچ کدوم از استودیو های مایکروسافت نمیتونن شخصیتی مثل جوئل خلق کنن.
هیچ کدوم حتی توانایی روایت کردن رو حتی در حد ساکر پانچ هم ندارن.
هیچ کدوم نمیتونن حتی تو سال خودشون جز نامزد های بازی سال باشن.
ضمن اینکه توی این سبک بازی ها هیچ گیمپلیی بهتر از انحصاری ها سونی وجود نداره.
ما هم منتظر میمونیم.
یکی برای ۱۰ سال بعد ای دی سافتور.
یکی برای گیمپلی بازی های سینماتیک مایکروسافت.
نمیتونن مثل جوئل خلق کنه ؟ مسترچیف سلام میرسونه ک کل لست با کارکتر هاشو باهم بشوره ببره پسرجون . البته تقصیر تو نیست منم ک از نسل هشت با پی اس فور کپیخور گیمر شده بودم حرف شمارو میزدم
و درضمن همین ک روایت گوست رو خوب میدونی معلومه با خودت چند چندی
مسترچیف؟
حتی تو خود بازی های ایکس باکس هم شخصیت پردازی بهتر و کامل تری از مسترچیف پیدا میشه.
بعد میای مقایسه ش میکنی با یکی از بهترین شخصیت پردازی ها؟
من نسل هشتمی ام؟
باشه من به عنوان یه نسل هشتمی رفتم پلتفرمی رو خرید که بازیهای باکیفیت معروفه.
شما هم به عنوان بابابزرگ رفتی ایکس باکس خرید چون در واقع ارزش افیس مایکروسافت از پلی استیشن بیشتره.
اتفاقا اسم گوست رو آوردم که بگم حتی مثل اون هم نمیتونن روایت کنن چه برسه بازی هایی که دارن این سبک رو جلو میبرن.
🤣🤣 مشکل همینه دیگ وقتی از نسل هشت گیمر میشدی این اتفاقات هم میفته
فکرکنم کلا شما با سه گانه هیلو بانجی غریبه ای واگرن این حرفو نمیزدی
ک بیایی جوئل رو با مسترچیف مقایسه کنی 🤣🤣
برو خوش باش دوروز دیگ امثال تو الوی رو هم بهترین شخصیت پردازی میدونید 😂
بنظرم یکبار دیگه کامنت های رو بخون.
چیزی که من تو این دوتا ریپلای متوجه شدم اینکه گیرایی پایینی داری.
نه کامنتی که به گوست اشاره کردم رو فهمیدی، نه کامنتی که گفتم نسل هشتمی ام.
شما به فکر کردن ادامه بده شاید به یکجایی رسیدی.
فقط محض اطلاع میگم مسترچیف شاید شخصیت نمادینی باشه ولی مقایسه با جوئل؟
کامنت شما هم درصورتی درست بود که من کریتوس یا ماریو رو مثال میزدم و اتفاقا من حواسم بود دارم از چی مثال میزنم.
دو تا نکته هم اینجا وجود داره یک، اینکه ماریو بودن پردازش خاصی نمادی ترین شخصیت صنعت گیم هست و دو اینکه شخصیت پردازیی مثل جوئل توی صنعت گیم به زور به دوتا یا سه تا می رسه که یکیش هم آرتور مورگان هست.
البته تعجبی هم نداره چون که وقتی شما به گفته خودت ردد۲ رو دراپ کردی و به این نوع بازی ها علاقه ای نداری نمی تونی متوجه تفاوت ها بشی.
چیزی هم که اینجا برای من عجیبه اینکه انگار شما سه گانه هیلو رو بازی نکردی.
هیلو رو به عنوان هرچی میشناسن به غیر از بهترین شخصیت پردازی ها.
شم
🤣🤣 شما سه گانه هیلو بازی کردی ؟
الان من چندتا سوال ازت بپرسم راجب بازی میتونی جواب بدی ؟
اینو جواب بده تا برسیم به بعدش
یه سریا فکر میکنن همه چیز حول سونی و مایکروسافت هست و باید ربطی به اینا داشته باشه! از این جهت چنین نتایجی رو رقم میزنند. طرف اسم ای دی سافت رو آورده و جوابش رو گرفته! هیچ کدوم از استودیو های سونی بازیی که از حیث گیم پلی و لول دیزاین قابل قیاس با بازی های این استودیو باشه ندارن و متقابلاً هم این استودیو از حیث داستانی یا روایی بازی درخوری که بشه با لست۱ و امثال اون مقایسه کرد نداره. حالا ماکروسافت اومده اینا رو خریده به من ربطی نداره، بازی هایی که مبنای انتخاب من هستن این طرف جمع شدن.
الان این جدی بود دیگه؟
توی پستی که مستقیم به مدیریت “مایکروسافت” ربط داره، کسی رو ریپلای کردی که داره به همین موضوع اشاره میکنه.
بعد توی کامنت خودت صراحتا اسم “سونی” رو آوردی و استودیو “مایکروسافت” رو با رو فقط توی مبحث گیمپلی با استودیو هایی مقایسه کردی که بازی روایت محور میسازن.
بعد از اون طرف هم این کامنت رو دادی؟
id Software فعلا هر چی داشته از خودش داشته و ربطی به مایکروسافت نداره. خدایی هم گیمپلی های بی نقصی ارائه داده.
اما گیمپلی Doom مگه قابل مقایسه هست با بازیایی که سونی میسازه که میگی از همشون بهتره؟ مگه میشه گیمپلی/لول دیزاین یه بازی شوتر اول شخص رو با اکشن ادونچر سینماتیک یا بازی های جهان باز مقایسه کرد؟ ساختار گیمپلی و لول دیزاین سبک های مختلف کاملا متفاوته، همونطور که لست۲ کامل ترین گیمپلی و لول دیزاین رو بین بازی های هم سبکش داره و گوست اف سوشیما بهترین سیستم مبارزات ممکن رو داره، DOOM هم کامل ترین گیمپلی رو تو سبک خودش داره. برای مقایسه کلی، میتونی از کیفیت کلی صحبت کنی و همه چیز رو در نظر بگیری که در اون صورت عناوین id Software در برابر بازی های مطرح سونی حرفی برای گفتن ندارن.
باور کن امثال ترول های منطقی نمایی مثل این سورنا از خود سونی فن ها هم بهتر این چیزا رو میدونن ولی از قصد هی این چرندیات رو مینویسن وگرنه همه میدونن Ghost of Tsushima یا Horizon یا God of War و غیره هیچکدوم سینماتیک نیستن سینماتیک به گیم های کوجیما میگن
یک مورد یا قسمتی از کامنت من بیار که گفته باشم این استودیو سر سوزن از چیزی که هست رو از ماکروسافت داره! اون قسمت رو کپی پیست کن، یا اگر پیدا نکردی، یاد بگیر هول هولی چیزی ننویسی.
کل استودیو های سونی رو جمع کنی قادر نیستن اندازه یک فریم مثل ای دی سافتور گیم پلی غنی خلق کنن!!
اینجا کلمه ی ««بهتر»» بکار نرفته. اینجا توانایی مطرح هست!!!
این که ماکروسافت این استودیو یا هر استودیوی دیگه ای رو بخره دلیل نمیشه یک عده بچه مسلک راه بیافتن و راجع به اون استودیو اراجیف بافی کنن. و وقتی جواب میگیرن به حضرات عالی بر بخوره!! عجب!
اید سافت ور در مرحله ی اول ماهیت بازی بودن رو در عناوین خودش حفظ کرده و از ریشه های بازی بودن دور نشده از این حیث سونی که هیچ، کم تر از انگشتان یک دست تو دنیا استودیو هست که این مهم رو هنوز در خودش داره. عناوین سونی محدودیت های زیادی از حیث یک «««بازی»»» بودن دارن و اصل قضیه هم حول همین گیم پلی میچرخه. بازی های سونی ساختارهای یک شکل دارن هرچقدر هم که تفاوت ژانر داشته باشن در بطن و متن اکثرا سینمایی با گیم پلی محدود هستند!. اگر میتونن بگید یکی مثل بازی های آید سافت ور بسازن.
تا اینجا آید سافت، فرام سافت ، تا حدی تیم نینجا و کپکام با DMC هستن که غنای بالا و منحصر به فردی از گیم پلی خاصی و ویژه رو به درستی ارایه میکنن. نه سونی نه EA نه ماکروسافت هیچ کدوم استودیویی ندارن که از این حیث قابل قیاس با اون ها باشه.
دووم و ولفنشتاین هم زیر دست مایکروسافت میبینیم به دو تا شوتر کواپ سی فریمی لایو سرویس تبدیل میشن
همین که شوتر رو با اکشن ادونچر مقایسه میکنی تو گیمپلی ریتارد بودنت رو ثابت میکنی :)))
البته از ایکس باکس فنبوی منطقی نمای سایت انتظاری نیست دیگه کسی که به Marvel’s Spider-Man 2 که کل نمایشش گیمپلی بود مفت فیلم سینمایی توقعی ازش نمیره یه لفظ سینماتیک فقط یاد گرفتید طوطی وار تکرارش میکنید :)))
درحالیگه همون بازی ها کیلومتر ها از کل بازی های ایکس باکس بازی های بهترین و گیمپلیشون هم عالین و همه قبولشون دارن
id Software هم هیچ ربطی به مایکروسافت نداره هر چی شده به خاطر خودشه
ولی من به شخصه افتی در کیفیت بازی هاش ندیدم بازی sea of thieves خیلی بازی لذت بخشی بود ,نظر بنده اینه که همیشه بازی های نینتندو بخاطر خلاقیتشون امتیاز دریافت میکنن نمیگم اورریتد هستن ولی خب وقتی دارن ماریو رو با اسپایدرمن مقایسه میکنن قطعا ملاک کیفیت انیمیشن و سیستم مبارزه و … نیست. پس احتمالا وقتی این استودیو رفت زیر دست مایکرو دیدگاه دیگران شد چیزی فرا تر از فقط خلاقیت(که بازی پر ایده های جالب و خلاقانه بود با اینحال متاش شد ۷۰) و توقعات بالاتر رفته بود. وگرنه بازی sea of thieves در مقایسه با بازی های قدیمی خود این استودیو چی کم داشت؟ پلیر ها که از بازی لذت بردن و از نظر تجاری هم که یک موفقیت بود، من به شخصه هیچوقت به متا اعتماد صد پرصدی نداشتم
استودیو رار الان به به جایی رسیده که میتونه بازی سرویس محور بزنه و حسابی کسب درآمد کنه کاری که ناتی داگ بعد ۲۵ سال هنوز بلد نیست !!!
نمره متا در بازی های co op و mmo یا همون سرویس محور اصلا معنایی ندارن چون بازی بر طی زمان خودشو نشون میده رینبو وقتی اومد نمرش ۶۰ شد ! بازی ریر تا اینجای کار بعد حدود ۵ سال هنوز هم روزانه 16k پلیر داره میزنه تازه mmo هم نیست فقط co op سرور بیلد هست :)) تازه ما آمار استیم رو داریم و نه ۲ استور بزرگ دیگه که از قضا یکی از اون استور ها هم که گیم پس پی سی و اکس باکسه و تغریبا بازی توش رایگانه و اصولا پلیر بیشتری جذب میکنه
هنر اینه که یه بازی با متای ۶۶ رو چنان بالو پر بدی که برای سالیان سال بتونه اینقدر پلیر همزمان بگیره و تازه رایگانشم نکنی :)) دیستینی با اینکه mmo هست و رایگان بازم نتونست شما ببین این ریر چه شاهکار سازی هست
خلاص
خیلی برای این بازی هایپم قطعا و بدون هیچ شکی شاهکار میشه امیدوارم نهایت سال ۲۰۲۵ عرضه بشه
ریر شاهکار شاز
ریر شاهکار ساز سابق 😉
اها 🗿
معرفی زود هنگام یک بازی بزرگترین اشتباهیه که میتونه یک سازنده داشته باشه فرقی نمیکنه کدوم کمپانی باشه مایکروسافت باشه، سونی باشه، نینتندو باشه، یوبی سافت باشه و… مگر اینکه انقدر سازنده حرفه ایی باشه و انقدر به خودش اطمینان داشته باشه که میتونه کار رو بدون مشکل جمع کنه
حالا چرا میگم معرفی زودهنگام یک بازی اشتباهه؟ بخاطر اینکه ایده ای که شما برای ساخت یک بازی داری هنوز رو کاغذه هنوز روی کار نیومده که بدونی عملی میشه یا نه چون خیلی از ایده ها رو کاغذ جذاب و جاه طلبانه هستن اما به محض اینکه میخوای عملیشون کنی میبینی نمیشه یه سری از سازنده ها هنوز هسته اصلی بازی رو نساختن میان یک تیزر سی جی ای نمایش میدن که آقا این بازیه ماست یک پنج سال یا ده سال صبرکنید تا عرضه بشه
خب اشتباه محضه بخاطر اینکه یک سری از ایده ها تو زمان ساخت مشخص میشه که میشه پیادشون کرد رو بازی یا نه خیلی از بازی ها هستن که به این مشکل برخوردن و مجبور شدن ساخت بازی رو کلا ریبوتش کنن و سبکش رو حتی عوض کنن گیم پلیش رو عوض کنن یا بیان جای یک بازی داستانی خطی یک بازی سرویس محور یا کلا چند نفره بسازن درواقع اینطوری به کیفیت بازی هم لطمه میخوره
بهترین زمان ممکن برای معرفی یک بازی اواسط ساخت اونه یعنی زمانی که هسته اصلی بازی رو پیاده کردی و دیگه خیالت راحته حتی این امتیاز رو بهت میده که اگر بخوای بازی رو تاخیر بزنی ولی وقتی یک بازی رو چند سال زودتر از عرضش معرفی کنی دیگه نمیتونی تاخیر بزنی چون باعث از بین بردن اعتماد گیمرا میشی چون سال ها برای عرضه اون بازی صبر کردن مایکروسافت بد فرمولی رو در پیش گرفته بعید میدونم بازی هایی مثل Perfect Dark/State of decay/Everwild/Contraband/Indiana Jones و… که با یک سی جی ای معرفی شدن و هنوزه که هنوزه بعد این همه سال هیچ گیم پلی ندادن از لحاظ کیفیت بدون مشکل عرضه بشن مخصوصا HellBlade 2 که انگار فقط رو کیفیت بصری تمرکز کرده کم نداشتیم بازی هایی که فقط رو گرافیک تمرکز کردن اما ضعیف عمل کردن مثل Ryse Son of Rome/The Order 1886 و…