جزئیات درآمد سالانه و تعداد بازیکنان فعال ماهانه Minecraft منتشر شدند
به تازگی اطلاعات مربوط به درآمد سالانه و همچنین تعداد بازیکنان فعال ماهانه عنوان محبوب Minecraft منتشر شدهاند.
شکی نیست که بازی سندباکس Minecraft موفقیت و محبوبیت بزرگی را در میان تودههای مختلف مردم به وجود آورده، اگرچه تعداد بازیکنان فعال آن و میزان درآمدی که از آن به دست میآید، تا پیش از این نامشخص بوده است. حال طبق اطلاعات منتشر شده در پروفایل لینکدین جف وای (Jeff .Y)، توسعهدهندهی شاغل در مایکروسافت، اثر مذکور سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمدزایی میکند و در ماه بیش از ۱۶۰ میلیون کاربر فعال دارد.
جف وای در رزومه خود اظهار داشت که به عنوان یک توسعه دهنده ارشد بازی در مایکروسافت فعالیت مینماید، جایی که او به توسعه و نگهداری ویژگیهای کلیدی و رفع اشکالات Minecraft، یکی از بزرگترین بازیهای سرویس محور در جهان با بیش از ۱۶۰ میلیون کاربر ماهانه کمک میکند. وی همچنین اظهار داشت که با بیش از ۴ سال تجربه برنامه نویسی بازی، از زبانهایی مانند ++C و سایر زبانها برای اطمینان از کیفیت، تعامل و جذابیت بازی استفاده میکند و به درآمد سالانه ۱۰۰ میلیون دلاری آن کمک مینماید.
بازی Minecraft توسط Markus Notch Persson با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا خلق شد. این نسخه قبل از اولین انتشار عمومی در می ۲۰۰۹ و عرضهی در نوامبر ۲۰۱۱ تحت نسخه های آزمایشی خصوصی در دسترس قرار گرفت. Notch توسعه را به Jens “Jeb” Bergensten واگذار کرد. این اثر با بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه فروخته شده و نزدیک به ۱۴۰ میلیون بازیکن فعال ماهانه تا سال ۲۰۲۳، به عنوان پرفروشترین بازی ویدیویی در تاریخ به شمار میرود که برای پلتفرمهای مختلف منتشر شده است.
بازیکنان در این بازی میتوانند به کاوش، جمعآوری مواد، ساخت ابزارها، اقلام، سازهها و ماشینها بپردازند. بسته به حالت بازی انتخاب شده، از جمله بقا، جایی که بازیکنان منابع را به دست میآورند و سلامتی خود را حفظ میکنند، یا خلاقیت، با منابع نامحدود و دسترسی به پرواز، بازیکنان میتوانند با دشمنان مبارزه کنند و با دیگران در همان دنیا تعامل نمایند. انجمن این بازی با حجم زیادی از محتوای تولید شده توسط کاربر، از جمله تغییرات، سرورها، پوستهها، Texture Packs و نقشههای سفارشی، مکانیکها و امکانات بازی را گسترش میدهد.
منبع: Twistedvoxel
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
نظرات
هنوز سونی کیت رو بهشون نداده برای آماده کردن نسخه نسل نهمی ؟!
شاید چون امتیاز ماینکرفت دست مایکروسافته، سونی ریسک نمیکنه و کیت رو نمیده…
که حق هم داره و عاقلانه پیش میره…
حالا مثلا کیت رو بدن لولو خورخوره مباد سراغشون؟ یا نکنه کیت ps5 فرمول هسته ای داره که نمیخوان مایکرو بفهمه؟ بیاید پایین باو اینقدر بچه نباشین – فقط سر فشاری بودن سران سونیه ، مخصوصا بعد از اینکه نتونستن جلوی خرید اکتی رو بگیرن – مشکل اینه که اینا فک می کنن حالا مایکرو خیلی جدیشون می گیره
حالا پدرام ما داریم اینجوری میگیم
از چیزی ک خبر نداریم واقعا
شاید اینطور نباشه و خیلی وقت پیش کیت رو ارسال کردن
موندم اگه قضیه برعکس میشد و سونی صاحب ماینکرفت بود، و از ایکسباکس کیت میخواست، باز همینو میگفتی ؟😂
.
– ببین باو چرا باید یارو کیتاش رو به کنسول رقیب بده ؟ باو اگه اینطوریه پس مایکروسافت باید کیت ایکسباکس رو توی اینترنت پخش کنه🤣 –
خرید اکتیویژن تازه ۱ ماهه انجام شده، کیت رو هم خیلی وقته میخوان و سونی هم نمیخواد ریسک کنه… به هر حال هر کوفتی که باشه خیلی مهمه ! نکنه اینم بخاطر سوزش سران سونی از خرید اکتیویژنه ؟
–
( متوجه شدی باو ؟ یا که اعتقاد داری مایکروسافت فرشتهست و نمیخواد نامردی کنه ؟ )
اصلا چرا یه فایو نمیخرن
داداش تا ناموس ps5 رو هم بریزن بیرون بازم نمیتونن اطلاعات دقیق به دست بیارن
ام ال بی شو رو سونی چجوری واسه سری اکس و اس پورت میکنه؟؟
از این به بعد که مجبوره کیت کنسولاشو سریع بفرسته کال آو دیوتی پورت کنن
کار درستی میکنه
هر استودیویی که میره تو بغل مایکروسافت دیگه دلیلی نداره از کاربرای پلتفرم پلی استیشن استفاده کنه
اکتیویژن بلیزارد و بتزدا هم کیت PS6 دریافت نمیکنن
کی ضرر میکنه؟ ماکرو هم میگه ما میخواستیم انحصاری نباشه ولی کیت رو ندادن بهمون واسه PS نساختیم
نه ببین مایکروسافت خیلی خبیثه داره بازی های اکتیویژن بلیزارد و بتسدا رو “انحصاری” میکنه
باید بدون کیت بتونه بازیو برا PS5 توسعه بده
من مشکلی با حذف بازی های ایکس باکس از استور پلی استیشن ندارم
استودیویی که زیرمجموعه ایکس باکس میشه انتخابشو کرده و طبیعیه ک مشتری هاش روی کنسول مقابل رو از دست بده
بانجی هم واسه ایکس باکس بازی میسازه اونم اشتباهه
رفیق تو داری جوش بیخودی میزنی، همین امروز سونی اعلام کنه دیگه اجازه حضور/ساخت تو PS5 رو نمیده از فرداش فروشش نصف میشه در حالی که بود و نبود دستینی تاثیری رو فروش Xbox نداره و اتفاقا اگه چیزی که شما میگی اتفاق بیافته فروش Xbox تقریبا به اندازه فروش PS میشه و این برای سونی خیلی خیلی بده
ماینکرفت لجندز برای PS5 عرضه شده. مشکل کیت نیست نسخه اکس باکس هم ورژن نسل نهمی نداره.
به معنای کلمع روی بازی کار شده
یه بار یه نفر تمام بلوکاش رو کند و ۴ سال طول کشید
بدون شک ماینکرفت بهترین بازی زندگیمه
از بچگی باهاش بزرگ شدم…
مگه چند ساله اومده
۲۰۰۹ عرضه شد
تقریباً ۱۴ سال پیش…
۱۲ سال
۲۰۱۱ بود یا ۲۰۰۹ فک کنم
۲۰۰۹ نسخه بتا بود ۲۰۱۱ ریلیز رسمی
سال ۲۰۱۱ الانم ۲۰۲۳ هستیم
منم دقیقا
من دقیقا دقیقا روز تولد هفت سالگیم با ماینکرفت آشنا شدم(یادش بخیر یه دمو بود کلا هم ۳۶ نوع بلاک داشت ماب هم نداشت هربارم که ازش میرفتی بیرون میومدی کلا مپ ریست میشد یکی از دوستام یک سال کامل بازیرو نبست و مپش رو نگه داشت) از اون شب تا الان هیچ بازی ای ندیدم که اندازه ماینکرفت منو پای خودش نگه داره
منم الان ۱۶ سالمه از ۸ سالگی شروع کردم و توی کریتیو مود کلی ساختمون و شهر خفن میساختم🥲🥲
الان دیگه اون حوصلم ی قبلا رو ندارم ولی بعضی موقع ها دوباره میرم سراغش
هعی هعی
از یه جایی به بعد یهویی انقدر کارا زیاد میشه که وقت نمیکنی واسه خودت وقت بزاری و یه گوشه بشینی و گیم بزنی و لذت ببری
دقیقاً
دلم واسه اون روزا لک زده💔
درود
من ۳۶ سالمه هنوز مواقعی که بتونم ماینکرفت بازی میکنم بعضی مواقع هم نسخه dungeon
بهترین کارو میکنید👍🏼
ولی من متاسفانه خیلی اعصابم نمیکشه😅
با اینکه بازی سلیقه من نیست و اصلن باهاش ارتباط نمیگیرم ولی اگه یه روزی بچه م سنش برسه به پلی دادن بازیایه ویدیویی اول اینو واسش میریزم به نظرم واسه شکوفایی خلاقیت و تمرین ذهنی چیز خوبیه
دقیقاً…
همینطور بچه ها ساخت و ساز رو دوست دارن… تجربه ی خوبی براش میشه🙂
داداش تیکدار شدنت مبارک🔥🔥
ایشالا قسمت همه
یادم میاد یه کاربری به اسمش نمیارم محبوبیت این رو با the last of us مقایسه میکرد و فکر میکرد the last of us محبوب از این بازی هستش!!!
اوکی اون خل هستش صحیح
ولی خل تر از اون تویی هستی که هنوز داری این بازی ها رو باهم مقایسه میکنی(از هر لحاظ مقایسه یه بازی سند باکس با لست آف اسی که ژانر اش فرق داره درست نیست
عه بلاخره تیکتو گرفتی
اخ تیکتو گرفتن🥲
یکی از بهترین های تاریخ
فقط ایکاش بیشتر به فندوم اش اهمیت بده
البته خود فندوم هم تو mob vote ها گل کاشته😂
سونی تو خوابش هم به همچین تعداد پلیر و درآمدی از یک گیم نمیرسه حالا میخواد ۱۲ تا سرویس محور هم بسازه
ماینکرفت به بازی بچه گونس، تعجبی نداره که پلیر و درآمدش زیاده
مثال: فورتنایت
نشنیده بودم کسی به ماینکرفت بگه بچگونه
الان میشنوی
فورتنایت رو از نظر فضای بازی و اسکینا قبول دارم ولی ماینکرفت رو ب هیچ وجه
از فناف فن انتظار نداشتم اینکه وقتی از بازی اطلاعات کامل ندارند نظر بده (بازم میگم برای دعوا نیومدم و اینو به لحن بد نگیر عزیز🙏🫂)
میدونم عزیزم منظورت رو فهمیدم =) / من خودم خیلی ماینکرفت بازی کردم( هنوزم بازی میکنم ولی نه مثل قبل) قبول دارم بازی بچه گونه ای نیست ولی واقعا نمیشه گفت خیلی بازی بزرگ گونه ایه !!!
باهات موافقم 👍🫂
د آخه جوجه تو که خودت فن فنی باید بدونی چقدر میگن فنف مال بچه هاست😂
لور های ماینکرفتو حتی گیم های سونی تو عمرشون نداشتن که تو ابنجوری داری میگی
تو کل اطلاعات بدست اومد تا سال ۲۰۲۳ اکثر پلیر های بازی سنشون بین ۱۸ تا ۲۴ ساله
کسی که به ماینکرفت میوه گیم بچگونه یا عقل تو کلش نیست یا هیتر حروم لقمست
پرخاشگر نباش ، بخوای یا نخوای ماینکرفت گیم بچه هاس=) ، البته که مشخصه ایکس باکس فنی . چیز عجیبی نیست که بخوای از ماینکرفت دفاع کنی .
ضمنا کسی که به فناف میگه بچه گونه که کلا از عقل راحته
همه مدل گیمی باید باشه ، همه همیشه نمیتونن ماینکرفت پلی بدن
همیشه از ماینکرفت بدم میومد
اما دو سال پیش که به مدد یکی از یوتیوبر های خوب فارسی بازی رو شناختم و با مکانیک هاش آشنا شدم و انواع فارم ها رو یادگرفتم تبدیل شد به بهترین بازی عمرم.
سری سوروایول که پیش رفت ، پیچیدیم تو کوچه هاردکور و لذتی که از بازی سیر نمیشی
اول فکر میکردم یه بازی بی خود و بی هدفه ، بخصوص من که از سبک سوروایول بدم میاد و با بازی ها هم سبک دیگه ای مثل forest نتونستم ارتباط برقرار کنم اما این یکی کلا فرق داشت. داستان و لور بزرگی داشت، هدف داشت کاراش و در ضمن تکراری هم نمیشد
چطور تکراری نمیشه برات ؟ خب فارم همون فارم هست تمام مکانیک ها هم تغییر نمیکنه آخرش به نظرم باید تکراری بشه 🤔🤔
۱- تو یدونه فارم نمیسازی تا آخر بازی همونو مگه داری. هر چی جلوتر میری هم نیازات و هم امکاناتی که داری بیشتر میشن در نتیجه ابزار و فارمی که میخوای هم بزرگتر میشه. تو نمیتونی یه فارم آهن ساده اول بازی بسازی تا ته بازی با همون بمونی
۲- ماین کردن…یه سری چیزا رو هیچوقت نمیتونی گرفت کنی باید ماینشون کنی،. همین کاوش کردن بازی تو رو مجبور میکنه جاهای مختلف بری
محیط های جدید. نقشه هم که ماشاالله ته نداره
میری جاها مختلف، ویلج ها مختلف درسته مکانیک ها بازی یکیه گرافیک یکیه اما اصل ماجرا تو اون حس ادونچر و کاوشگری هست که قدیمی نمیشه
دیگه از شکار نقشه گنج که نگم برات
اصلا اوشن مانیومنت ساختی تا حالا 😁
خب آره درسته نظر شخصی هست که مهمه ، هرکسی نمیتونه از این گیم لذت ببره ، اما خیلی ها هم هستن که مثل شما میتونن
خیلی ها مانند تو این مکانیزم های جذاب رو نمیشناسن و فقط فکر میکنن که یک چیز ساده و بچه گونست در صورتی که نیست و واقعا یک اعصاب قوی میخواد ( یک سوال میشه اسم اون یوتویوبر رو بهم بگی ممنون🙏)
تیمسار
البته الان خداحافظی کرده
قبلا ویدیو های آموزشی زیادی از ماینکرفت میذاشت و من هم با همون بادگرقتم
تا اینکه شروع کرد به گذاشتن ویدیو های چالشی از ساخت فارن های عظیم که بار آموزشیش کم شد ولی بازهم نکات خوبی داشت تو خودش
در نهایت هم امسال به دلایلی از یوتیوب خداحافظی کرد
آره میشناسمش ویدیو هاشو نگاه میکردم خیلی یوتیوبر خوبی بود. وقتی دیدم خداحافظی کرده خیلی ناراحت شدم.
برگشته
ماینکرفت همه جا و در همه حال پرفروشترین و با اختلاف بسیار زیاد نسبت به به GTA پرفروشترین بازی کل تاریخ جالبه تعداد بازیکنان فعال ماینکرفت در ماه از تعداد کل فن بیس سونی بیشتره 🤣
.
اون قوطی فن فشاری یعنی ازیو هم که چون میبینه سونی حتی یدونه بازی پرفروش نداره تو لیست و از اونجایی که وحشتناک از فروش ماینکرفت فشار میخوره به خودش اینگونه قبولونده که قرار نسخه جدید GTA بیاد و در یک روز یک میلیارد نسخه بفروشه اما زهی خیال باطل 😂
.
شاید براتون جالب باشه ارزش تنها آیپی ماینکرفت برابر با ارزش نصف برند پلیستیشن و بسیار بزرگ تر از مجموعه سانتامونیکا ، ناتی داگ و … با تمام بازی هاشون .
.
در ضمن این بازی با سیاست مایکروسافت تبدیل به پرفروش ترین بازی تاریخ شده بزودی خواهید دید کالاف هر سال حداقل پرفروشترین بازی استور قوطی میشه.
داداش دیگه هرچیزیرو به دعوای مزخرف کنسولی ربط ندید.
نه مایکروسافت و نه سونی به فکر من و شماها نیستن….
هم اکنون یک فشاری را مشاهده میکنید ک ماینکرفت رو با ناتی داگ مقایسه میکنه
میتونی فشار بخوری چون ماینکرفت بسیار بسیار بزرگ تر از ناتی داگ این از ارزش دوتا برند کاملا مشخص
میتونی بگی ماینکرفت چ ربطی به ناتی داگ داره اگه دلیل قانع کننده ای داشته باشی حرفی ندارم
سید کار ندارم که طرف چه گوه بزرگی خورد اما واقعا ماینکرفت چیزی فراتر از تصور گیم های تاتی داگه یا راکستار
چون حت یاونهارو داخل ماینکرفت پیشه پیاده کرد
مشتی من خود فن ماینکرفتم اما اینطوری که تو گفتی باید ما بریم بمیریم😶
عشق است ماینکرافت
یادم میاد به سازنده اش یک میلیون دلار برای خریدنش پیشنهاد داده بودند قبول نکرده بود البته مال چند سال پیشه جالب هم هست نمیدونستم از ماینکرافت هم میشه پول در بیاری
بازی ای که باهاش بزرگ شدم و باهاش کلی خاطره دارم.