نگاهی به طرحهای هنری استفاده نشده Dark Souls 3
در مقالات قبلی به بررسی طرحهای هنری استفاده نشده/تغییر کرده نسخه اول و دوم دارک سولز (Dark Souls) پرداختیم؛ حال زمان آن فرا رسیده که به بازی آخر سهگانه نگاهی بیندازیم.
قبل از معرفی:
در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۵ و ۱۰ روز پیش از رونمایی رسمی از دارک سولز ۳ در مراسم E3 آن سال، کانال یوتیوب The Know (Inside Gaming فعلی) چندین تصویر مختلف از بازی که شامل اسکرینشاتهایی از نسخه آلفا و طرحهای مفهومی (Concept art) بودند را لو داد! اگرچه در این سری مقاله، دامنه محتویاتی که پوشش میدهیم را فقط به طرحهای هنری محدود کردهایم، ولی تعدادی از این اسکرینشاتها بیش از حد جالب هستند که از آنها بگذریم!
نسخه آلفا قلعه لاثریک
اکثر اسکرینشاتهای لو رفته پیش از معارفه بازی، مربوط به نسخه آلفای قلعه لاثریک (Lothric Castle) بودند که از نظر ساختاری، تقریبا با نمونه نهایی یکسان است و میتوان گفت که هرکدام از این تصاویر، مربوط به کجای این منطقه در بازی نهایی هستند.
ظاهر و اتمسفر قلعه لاثریک در نسخه آلفا و بازی نهایی تاحدودی متفاوت است که دو دلیل اصلی برای آن وجود دارد: ۱- ناقص بودن جلوههای بصری و بهویژه نورپردازی در نسخه آلفای بازی. ۲- ویژگی حذفشده گردش شب و روز!
گردش شب و روز یکی از ویژگیهای حذفشده دارک سولز ۳ است که چند سال بعد از عرضه بازی توسط دادهکاوان کشف شد و چیستی آن، از نام آن مشخص است. در اکثر تصاویری که از نسخه آلفای قلعه لاثریک لو رفتند، شاهد آسمانی گرگ و میش در این منطقه هستیم، ولی همه آنها نیز اینطور نبودند و در تصویر پایین، این منطقه در شب دیده میشود.
شمشیر بزرگی (Greatsword) که شخصیت بازی در تصاویر نسخه آلفا بر دوش خود حمل میکند، در بازی نهایی وجود ندارد. نکته قابلتوجه دیگر، حمل سه سلاح مختلف (یک شمشیر، یک شمشیر بزرگ و یک سپر) در این تصاویر است که اگر برای مدتی به آن فکر کنید، ممکن نیست! شاید در ابتدا قرار بوده تمامی سلاحهای اِکیپشده بهصورت همزمان و فارغ از اینکه آنها را در دست دارید یا نه، همراه با شخصیت دیده شوند.
اسکرینشات پایین، جالبترین تصویر از این نسخه قلعه لاثریک است که در آن، Dancer of the Boreal Valley، یکی از باسهای این منطقه، در قالب یک انپیسی (NPC) دیده میشود! همچنین اگر دقت کنید، میتوانید در آسمان این تصویر چند اژدهای در حال پرواز را ببینید.
Iudex Gundyr
اسکرینشاتی از Iudex Gundyr در نسخه آلفا که در آن، مبارزه با این باس در منطقهای انجام میشود که در بازی نهایی، مربوط به باس Oceiros بود. نکته قابلتوجه دیگر، شمشیرهای غیرفیزیکی داخل زمین هستند که در بازی وجود ندارند.
ساخت بونفایر
این تصویر یک مکانیک حذفشده از دارک سولز ۳ را نشان میدهد: ساخت بونفایر! در دو تصویر پایین (که هر دو یک مکان را نشان میدهند)، شاهد فرایند ساخت بونفایر هستیم که در آنها، شخصیت بازی با استفاده از لاشه یک دشمن و با به آتش کشیدن آن، یک بونفایر میسازد (هاد [HUD] مشابه نسخه اول دارک سولز در یکی از تصاویر، صرفا یک نمونه موقت برای نسخه آلفا بوده).
تصاویر لو رفته دیگر
در پایین موارد قابلتوجه دیگر که در بین تصاویر لو رفته بودند را مشاهده میکنید و بعد از آن، میرویم به سراغ طرحهای هنری مربوط به آرتبوک رسمی بازی.
برخلاف نسخههای اول و دوم، آرتبوک رسمی دارک سولز ۳ تعداد بسیار ناچیزی از محتویات حذف شده بازی را شامل میشود و ظاهر محیطها، دشمنان، سلاحها و … در بازی، بسیار نزدیک به طرح هنری آنها است؛ به همین خاطر، اکثر مواردی که جلوتر خواهیم دید، نسبت به دو قسمت قبلی مقاله، بسیار جزئی و ریز هستند؛ با این وجود، همچنان اطلاعات جالبی وجود دارند که میتوان با بررسی طرحهای موجود در آرتبوک، به آنها دست یافت.
شمشیر لوریَن
طرحی از لوریَن و لاثریک (Lorian and Lothric) که در آن، لوریَن با شمشیری متفاوت از نمونه داخل بازی دیده میشود.
طرحی دیگر از لوریَن با همان شمشیر و شِنِلی بلند!
نکته جالب (اگر بخواهم رو راست باشم، بیشتر عجیب)، این است که سلاح موجود در این تصویر، در بازی نهایی وجود دارد! این طراحی در آیکونِ سلاح لوریَن دیده میشود! شاید تاکنون دقت کرده باشید که آیکونِ سلاح لوریَن، شباهت چندانی به خودِ سلاح ندارد، اکنون میدانیم که آیکونِ مذکور، از روی چه طرحی ساخته شده.
در تصویر چپ آیکون شمشیر لوریَن را مشاهده میکنید که اگر بر اساس مدل داخل بازی آن بود، آیکون این سلاح باید چیزی در مایههای تصویر سمت راست میبود.
Cathedral Grave Warden
طرح دشمنان Cathedral Grave Warden که در آن، چندین دست سیاه از کَمَر این دشمنان بیرون آمده.
برجِ Seath
در منطقه Farron Keep سه برج آتش وجود دارد که در پای آنها، نقش Nito، Izalith و Four Kings که همگی جزو چهار باس اصلی نسخه اول دارک سولز هستند، حک شده؛ تنها غایب این لیست، Seath است. با توجه به این تصویر، بهنظر میرسد که Seath نیز قرار بوده برج آتش خود را داشته باشد.
شمشیرِ بزرگ Fallen Knight
این موردی است که اگر بهخاطر کار کردن بر روی مقالهای با چنین موضوع خاصی نبود، بعید میدانم تا ابد متوجه آن میشدم! در این تصویر طرحی از سِت لباس Fallen Knight را مشاهده میکنیم. شمشیر و سپری که در تصویر توسط این شوالیه حمل میشود، در بازی وجود ندارند. صحبت درباره این مورد قرار بود با جمله قبلی به پایان برسد، ولی در اینجا نکتهای را به یاد آوردم: شمشیری که در تصاویر نسخه آلفا بر دوش شخصیت بازی بود!
فُرم کلی هر دو شمشیر مشابه یکدیگر هستند و حالتی صلیبیشکل و با تیغهای نسبتاً باریک دارند (شاید فکر کنید که این یک فرم بسیار رایج برای یک شمشیر بزرگ است، ولی در بازی تنها یک شمشیر بزرگ داریم که چنین فرمی دارد و آن Drakeblood Greatsword است که سلاح موجود در این تصویر و اسکرینشاتهای نسخه آلفا، بدون شک آن سلاح نیست).
نکته دیگر که باعث میشود فکر کنم این دو، یک شمشیر هستند، پارچه قهوهایرنگی است که دور این شمشیر بسته شده و در چند مورد از تصاویر لو رفته از نسخه آلفا، میتوان بهخوبی آن را به دور دسته این سلاح دید.
اگر این دلایل قانعکننده نبودند، دو مدرک دیگر نیز وجود دارند که به احتمال یکی بودن این دو سلاح میافزایند: ۱- بیلد شوالیه در این تصویر و نسخه آلفا یکی است و هر دو شامل یک شمشیر معمولی، یک شمشیر بزرگ و یک سپر گِرد میشوند. ۲- طراحی کلاهخود شوالیه در نسخه آلفا، شبیه به ظاهر کلاهخود سِت Fallen Knight در بازی نهایی است و هر دو شکافی بزرگ در زیر چشمان خود دارند (البته، ست لباسِ Fallen Knight، در واقع همان سِت لباسِ Knight [ست لباس پوشیده شده در تصاویر نسخه آلفا] است که فرسایش یافته و یک ردا روی آن پوشیده شده، ولی کلاهخودِ سِت لباس Knight در بازی نهایی، این شکاف را دارا نیست).
Cathedral Evangelist
طرح دشمنان Cathedral Evangelist بههمراه یک تبر استفاده نشده برای آنها. وجود شباهتهای بسیار، باعث شده که بسیاری از هواداران، این دشمنان را همچون نسخه مونث دشمنان Fat Official از دیمنز سولز بدانند؛ هر دو دشمن چاغ هستند و کلاه بر سر دارند، هر دو لبخندی بزرگ بر روی صورت دارند و همواره با صدای بلند میخندند و هر دو آلات شکنجه مختلف به دور کمر خود بستهاند.
داشتن تبری بزرگ و یک طرفه، میتوانست به لیست شباهتهای میان این دو دشمن اضافه شود، منتهی در بازی، این دشمنان از یک گُرز استفاده میکنند. تبر حذفشده این دشمنان، همچنان در فایلهای بازی وجود دارد و میتوانید مدل داخل بازی آن که توسط دادهکاوان بازیابی شده را، در پایین مشاهده کنید.
Devout of the deep
این موردی است که از لحاظ کردن آن در لیست اطمینان نداشتم. سپر و گُرزی که در این طراحی مشاهده میکنیم در بازی وجود دارند و توسط دشمنان Cathedral Knight حمل میشود، خودِ دشمنی که در تصویر مشاهده میکنیم نیز، یکی از دشمنان هالو (Hollow) بزرگی است که در منطقه Cathedral of the Deep پیدا میکنیم (منتهی بدون کلاهخود). در واقع این طراحی، ترکیبی از چند چیز مختلف است که همگی در بازی وجود دارند (بجز کلاهخود)، منتهی همه آنها در کنار هم و در یکجا، چیزی نیست که در بازی وجود داشته باشد.
Fire Witch
دشمنان Fire Witch بههمراه سلاحی متفاوت و با تیغهای هلالیشکل.
Fallen Ringed Knight
دشمنی حذفشده از بسته الحاقی The Ringed City که در واقع، نوعی بسیار فرسوده از دشمنان Ringed Knight است.
Ghru weapons
طرح سلاحهای مختلف دشمنان Ghru که در بین آنها، یک تبر استفاده نشده برای این دشمنان وجود دارد و بنا به دلیلی، سُم این دشمنان نیز جزو این سلاحها است! شاید در ابتدا، سُم این دشمنان بهعنوان یک سلاح، قابل دریافت بوده.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
حیفه این طراح ها رو استفاده نکردن
جناب قربانی خسته نباشید .
عالی بود .
دارک سولز ۲ اولین تجربه من از ژانر سولز بود و فکر کنم آخرین هم باشه ..
الان دارک سولز ۳ سخت تر از ۲ هست یا نه ؟.
گیمپلی اش چطوریه ؟.
چون ۲ خیلی بد بود….
وقتی خوشت نمیاد از یه بازی نباید بگی اون بازی بد بود
اتفاقا دارک سولز ۲ یکی از بهترین بازی های دنیاست
هرچند نسبت به سایر دارک سولزا متفاوت تر بود ولی به هیچ وجه بازی بدی نبود
نگاه کن رفیق من از خود سولز بازا شنیده بودم ضعیفتره از بقیه نسخه
اولین تجربه سولز من هم بود و واقعا گیمپلی بد بود .
البته شاید از نوب بودن منم بوده☹
حتما نسخه سوم رو بازی کن.خیلی خیلی بهتر از نسخه دوم کار شده.گرافیک خیلی عالی شده نسبت به نسخه دوم و بازی اسونتره از نسخه دوم و راحت میری جلو.در کل مطمعنم خیلی از این نسخه خوشت میاد.البته نسخه دوم اصلا بد نیست ولی یه نقطه ورود بد حساب میشه چون واقعا سخت تره و خوب گرافیکش یه مقدار تاریخ گذشته شده و شما باید دارک سولز باز باشی تا بتونی این نسخه رو تموم کنی
مرسی رفیق 😘
ایشالا تجربه میکنم.
حتما رفیق .
دارک۳ یکم ساده تره و گیم پلیش به واسطه سخت افزار نسل هشتم پولیش شده تره و نرم تره و مکانیک های جالبتری رو درون خودش داره
اما بسته های الحاقیش پوست ادمو میکنه
دارک ۲هم عالی بود بنظرم من هردونسل رو تست کردم باهاش و تجربه لذت بخشی بود واسم
دیمون سولز رو میرفتی توی نسل هفتم اشکت درمیومد
پس با این حساب باید تجربش کنم.
من خود بازی رو بتونم تموم کنم dlc هاش پیشکش🙂
دیمن سولز نسل نهم رو احتمالا ps5 دوستم رو بگیرم برم چون از محیطای بازی خیلی خوشم اومد…
.
مرسی رفیق بابت راهنمایی….🙏
ببین دیمن سولز خاطره انگیز ترین بازی سولز لایکه واسم
بعدش بلادبورنه
اگر خواستی تجربش کنی چنتا توصیه بت بکنم تا اذیت نشی
دستت درد نکنه 😘
حالا بزار ببینم این دوستم کنسولو میده یا نه ؟.
اگه داد حتما برای دیمن سولز به شما رجوع میکنم 🙂
درخدمتیم سلطان
کنسول ماهم قابلتون رو نداره
مرسی ، قربونت 😘.
طراحی هایی که من توی دنیای این بازی دیدم نمونشو هیچ جای دیگه نتونستم پیدا کنم
دارک۳به لحاظ طراحی هنری بی نظیره
یکی از بهترین بازی های عمرم، دی ال سیشم همین چند هفته قبل تموم کردم عالی بود، چند تا از این طرح ها هم که دیدم یاد بلاد بورن افتادم
ایده ساخت بونفایر خیلی جالب بود ولی فکر کنم روی گیمپلی بازی تاثیر زیادی میذاشته و کارو برای پلیرا راحت تر میکرده حذفش بی دلیل نبوده
قطعا حذفش بیدلیل نبوده اما احتمالا کارکردش صرفا به کمک یه آیتم محدود ممکن بوده؛ مثلا یه چیزی تو مایههای Pharros Lockstone های نسخهی دوم. تعدادشون خیلی محدود بود و تقریبا نمیشد فارمشون کرد (بجز در منطقهی Doors of Pharros یا از طریق کاوننت رت کینگ). حالا اگر با همین سازوکار تعداد بونفایرها رو کمتر میکردند نه تنها این سازوکار باعث سادگی بازی نمیشد بلکه حتی باعث میشد بازی خیلی تاکتیکالتر هم بشه. البته اینا همه در سطح ایدهپردازیه، توی عمل همهی این حرفای من ممکنه کاملا غیرمحتمل باشه.
چرا از اینا اسپین اف نساختن
عالی بود خسته نباشید کاش ویدئو ها رو تو یوتیوب هم آپلود کنید برای کانال خودتون بهتره
طراحی هنری Lothric Castle واقعا آندرریتده
ازین منظره شاهکار باید بیشتر یاد بشه …
درضمن شمشیر آرتوریاس دست Lorian هست یا من اشتباه میکنم :D !
Fire Witch هم پتانسیل بالایی داشت که ازش استفاده نکردن …
انواع مختلفی داشته باشه یا مثل بلک نایت ها چالش بالایی داشته باشه یا …
Fallen Knight هم بینظیر
ست آرمورش محشره :)
کاش بونفایر اینجوری طراحی میکردن
Cathedral Evangelist در واقع یه رفرنس به برزرک هم هست
با الهام از شخصیتی به اسم مازگاز ساخته شده.
از این طرح هایی که استفاده نکردن یه بازی جدید میشه ساخت که کلی هم جذاب میشه
Lothtic castle واقعا زیبا و با عظمته کمترین بازی همچین معماری زیبایی داره
بهترین گیم سبک سولز
Irithyll of the Boreal Valley یه زیبایی خاص داشت و بسیار مخوف آور بود برام. از نظر طراحی dark souls 3عالی بود. خیلی لذت بردم باهاش.
Fallen knight بهترین سه دارک سه بود
پ.ن نظر شخصی
همه میگن بلادبورن ولی من با دارک سولز ۳ بیشتر حال کردم تا بلاد! بازی کاملتر و پخته تری بود
دوستان دوستان برید مود cinders mode برای دارک سولز ۳ رو دانلود کنید دقیقا همین تبر بزرگ مخصوص اویجلیست هارو توش هست منتهی ۲ تاییه و خلاصه چیز هایی که تو گیم اصلی نیست اینجا هست و حتی سلاح های بقیه سولز ها و حتی بلاد بورن هم توشه خلاصه نصبش کنید که دوباره معتاد این بازی بشید😂❤
کاش توی گیم اوارد بازیه بعدیه میکامی معرفی بشه