استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازیهایی کار میکنند؟
این مقاله پروژههای معرفی شده فعلی، شایعات مربوط به استودیوهای پلی استیشن، بانجی (Bungie) و قراردادهای ترد پارتی و سکند پارتی شرکت را خلاصه میکند. با گیمفا همراه باشید.
به پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک میشویم، سالی که تا به اینجای کار برای جامعه بازیکنان تجربهای فراموش نشدنی را رقم زده است، اما توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی شاید در آینده از آن به تلخی یاد کنند.
اخبار مربوط به اخراجها و فروش یا تعطیلی استودیوها نه تنها سازندگان این صنعت را آزردهخاطر ساخته است، بلکه برای طرفداران این عرصه از هنر نیز اضطرابآور به نظر میرسد.
با این حال، احتمالاً اکثریت شما از صحبت کردن درباره اتفاقات گذشته (خریدها، اخراجها، شکستها و …) خسته شدهاید. بنابراین قصد داریم خلاصهای جامع و مفید از برنامههای آتی پلتفرم گیمینگ شرکت سونی (Sony)، یعنی پلی استیشن، را به شما ارائه دهیم. امیدوارم ویترین محصولات دو سال آینده واقعاً خوب باشد.
ژاپن
۱. استودیوی Polyphony Digital (فعالیت از سال ۱۹۹۸) – سازنده فرنچایز Gran Turismo
Gran Turismo 7 در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ منتشر شد و Polyphony Digital در آیندهای که برای ما قابل پیشبینی است، به پشتیبانی از آن خواهد پرداخت.
رئیس استودیو، یعنی کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi)، در مصاحبه اخیر خود گفته است که آنها توسعه بازی Gran Turismo 8 را شروع کردهاند.
۲. استودیوی Team Asobi (فعالیت از سال ۲۰۲۱) – سازنده عنوان واقعیت مجازی Astro’s Playroom
Team Asobi در حال تکمیل کادر خود برای ساخت یک «بازی اکشن و سهبعدی» است. تقریبا میتوان گفت که این محصول دنبالهای بر بازی Astro’s Playroom سال ۲۰۲۰ خواهد بود، اما در این مرحله اطلاعات چندانی از آن در دست نیست. به نظر میرسد این بازی از هدست واقعیت مجازی PSVR2 پشتیبانی خواهد کرد.
بازی بعدی بزرگترین ساخته آنها تا به امروز محسوب میشود. این استودیو از حدود ۳۵ کارمند در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۶۰ کارمند در سال ۲۰۲۲ رسیده است. آنها انتظار دارند در نهایت به ۱۰۰ کارمند افزایش پیدا کنند.
بازی بعدی Team Asobi به طراحی ژاپنی خود وفادار خواهد ماند و تیم سازنده میخواهند شما احساس کنید که این بازی در ژاپن ساخته شده است. Team Asobi روی اصلاح کنترلهای بازی تمرکز خواهد کرد، به شکلی که بتوانند از کنترلر پلی استیشن ۵، یعنی دوالسنس (DualSense)، نهایت بهره را ببرند.
اروپا
۱. استودیوی Firesprite (فعالیت از سال ۲۰۱۳) – سازنده The Persistence و Horizon Call of the Mountain
استودیوی Firesprite بازی Horizon Call of the Mountain که یک عنوان واقعیت مجازی است را در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ (۳ اسفند ۱۴۰۱) برای هدست PSVR2 منتشر کرد.
- این تیم در حال حاضر توسعه یک محصول ماجراجویانه، ترسناک و AAA را دنبال میکند. بازی مورد بحث عنوانی اکشن-ماجراجویی خواهد بود که دارای روایتی تاریک (بر اساس تصمیمات) است و با اسم رمز Heartbreak شناخته میشود.
- Firesprite همچنین مشغول ساخت بلاکباستری در سبک اکشن-ماجراجویی است که چندنفره بوده و شایعات به ما میگویند ممکن است عنوانی جدید از فرنچایز Twisted Metal باشد.
- محصولات در دست ساخت این توسعهدهنده تنها به اینجا ختم نمیشوند و اطلاعات موجود از ساخت یک IP جدید با کیفیت AAA میگویند که رایگان و سرویس محور است. طبق شنیدهها، این بازیِ شوتر قصد دارد استانداردها را تغییر دهد.
شرکت Firesprite یک تیم جدید در داخل استودیوی اصلی ایجاد کرده که به ساخت عناوین موبایل اختصاص دارند. آنها همچنین ظاهراً روی یک بازی موبایل نیز کار میکنند.
۲. استودیوی Guerrilla Games (فعالیت از سال ۲۰۰۰) – سازنده Killzone و سری Horizon
Horizon Zero Dawn Remaster
شایعه شده که برای PS5 در حال توسعه است و ظاهراً شامل مدلهای جدید کاراکتر، نورپردازی و انیمیشنها، ویژگیهای جدید دسترسی، بهبود کیفیت و سازگاری با کنترلر DualSense خواهد بود.
Horizon Online Co-Op
طبق گزارشات، یک بازی چندنفره نیز از این فرنچایز در دست ساخت است. چندی پیش، بیش از ۱۰ دقیقه از گیمپلی آن به بیرون درز کرد و ما میتوانیم مجموعهای متنوع از شخصیتها را ببینیم که در یک دنیای باز با هم تعامل دارند.
Horizon 3
شرکت Guerilla Games همچنین تایید کرده است که قسمت سوم از مجموعه Horizon در دست توسعه قرار دارد.
Horizon MMO
به گزارش سایت خبری MTN، این بازی توسط NCSoft، شرکت کرهای سازنده Lineage و Guild Wars MMO، ساخته خواهد شد.
عناوین موبایل
به نظر میرسد یک بازی موبایل نیز توسط استودیوی مورد بحث در دست توسعه باشد. با این حال، سخت است که بگوییم با یک IP جدید طرفیم یا نسخه موبایلی یکی از آن پروژههای چندنفره.
۳. استودیوی Housemarque Games (فعالیت از سال ۱۹۹۵) – سازنده Resogun و Returnal
پس از Returnal، استودیوی Housemarque اکنون سخت در حال کار روی بازی بعدی خود است. ظاهراً این محصول یک IP جدید خواهد بود، بنابراین فعلاً Returnal 2 را مشاهده نخواهیم کرد. مهم است که بدانید Housemarque به ندرت دنبالههایی برای بازیهای خود میسازد.
۴. استودیوی London (فعالیت از سال ۱۹۹۳) – سازنده Blood and Truth
بازی بعدی استودیوی London یک عنوان مبارزهای آنلاین و کو-آپ است که در برداشت جدیدی از لندن فانتزی و مدرن اتفاق میافتد. این محصول جاهطلبانهترین بازی آنها تا به امروز خواهد بود و بر اساس موتور داخلی Soho ساخته میشود. موتور مذکور برای بهرهگیری کامل از قابلیتهای پلی استشن ۵ طراحی و ساخته شده. تیم سازنده:
هدف اصلی ما آوردن عناصر علمی-تخیلی، جادویی و درهم آمیختن آن عناصر با جهانهای آشنا است.
۵. استودیوی Media Molecule (فعالیت از سال ۲۰۰۶) – سازنده Dreams و مجموعه Little Big Planet
شرکت Media Molecule اخیراً اعلام کرد که پشتیبانی از عنوان Dreams در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) به پایان میرسد. با وجود آن، بازی همچنان برای خرید در دسترس خواهد بود.
آنها همچنین تایید کردند که روی یک پروژه کاملاً جدید کار میکنند و گفتند:
ما هنوز آماده صحبت در این مورد نیستیم، اما میتوانیم تأیید کنیم که Dreams 2 یا عنوانی از سری Dreams نخواهد بود.
Media Molecule در آیندهای نزدیک، ۱۵ تا ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج میکند.
۶. استودیوی Nixxes Software (فعالیت از سال ۱۹۹۹) – مسئول پورت عناوین پلی استیشن برای PC
پروژههایی که توسط این استودیو انجام شدهاند:
- توسعه پچهای Horizon Zero Dawn Complete Edition برای PC
- پورت Marvel’s Spider-Man Remastered برای PC
- پورت Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای PC
- پورت Ratchet & Clank: Rift Apart برای PC
- پورت Horizon Forbidden West: Complete Edition برای PC
بازیهایی که توسط توسعهدهندۀ خودشان پورت شدهاند:
- Returnal
- Sackboy: A Big Adventure
- Death Stranding
- Horizon Zero Dawn
- Days Gone
پروژههایی که Nixxes Software میتواند در آینده به انجام آنها کمک کند:
- پورت Ghost of Tsushima برای PC
اطلاعات جدید منتشر شده از سوی استودیوی Nixxes Software این حقیقت را مطرح میکند که آنها علاوه بر توسعه پورتهای PC، در حال کار روی ریمسترها نیز هستند:
آنچه ما برای استودیوهای پلی استیشن فراهم میکنیم پورتهای PC با کیفیت بالا و همچنین کار بیشتر در حوزه ساخت ریمسترها است.
۷. استودیوی Savage Game (فعالیت از سال ۲۰۲۰) – توسعهدهنده عناوین موبایل
استودیوی Savage Game هماکنون در حال توسعه «یک بازی موبایلی اکشن، سرویس محور، AAA و معرفی نشده» بوده و این تنها چیزی است که در حال حاضر میدانیم.
۸. استودیوی XDev (فعالیت از سال ۲۰۰۰) – پشتیبانی از عناوین Until Dawn و Detroit Become Human
در حال حاضر، استودیوی XDev در همکاری با شرکای شخص ثالث، روی بازیهایی مانند Rise of the Ronin و Stellar Blade کار میکند.
آمریکای شمالی
۱. استودیوی Bend (فعالیت از سال ۱۹۹۳) – سازنده Uncharted: Golden Abyss و Days Gone
شرکت Bend Studio در حال حاضر روی IP جدیدی کار میکند که شامل بخش چندنفره بوده و بر اساس سیستم جهان باز Days Gone ساخته میشود. محصول مورد بحث از ژوئن سال ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) در حال توسعه است. طبق آخرین گزارشات و بر اساس پروفایل یکی از هنرمندان مفهومی بازی، عنوان مذکور در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.
۲. استودیوی Bluepoint Games (فعالیت از سال ۲۰۰۶) – سازنده Shadow of the Colossus و Demon’s Souls
Bluepoint Games در حال حاضر روی یک «بازی اورجینال» کار میکند. اینکه عبارت «بازی اورجینال» به معنای یک IP کاملاً جدید است یا دنبالهای برای فرنچایزهای قبلی، هنوز مشخص نیست.
- شایعه: Millie A ادعا کرده که Bluepoint Games در حال کار بر روی یک بازی اورجینال بوده که از نظر اندازه شبیه به بازی Miles Morales از استودیوی Insomniac Games است.
- شایعاتی وجود داشت که نشان میداد آنها در حال کار بر روی دنباله و ریمستر Bloodborne هستند. با این حال، به نظر میرسد که شخص اصلی پشت این شایعه در مورد قابل اعتماد بودن منبع خود مطمئن نیست.
- همچنین شایعاتی وجود داشت و حاکی از آن بود که نسخه جدید inFAMOUS در حال ساخت بوده و توسط Bluepoint Games توسعه داده میشود. با این حال، استودیوی Sucker Punch این شایعات را رد کرد.
۳. استودیوی Haven (فعالیت از سال ۲۰۲۱) – تأسیس شده توسط جید ریموند (Jade Raymond)
Haven Studios رسماً بازی جدید خود با نام Fairgame$ را در شوکیس پلی استیشن سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد، به جز اینکه یک عنوان سرویس محور PvP است و برای PS5 و PC توسعه مییابد.
به نظر میرسد که بازی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد، به این معنی که ممکن است مدتی طول بکشد تا شاهد اطلاعات بیشتری از آن باشیم.
۴. استودیوی Insomniac Games (فعالیت از سال ۱۹۹۴) – سازنده فرنچایزهای Resistance و Marvel’s Spider-Man
Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شده در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۸ مهر ۱۴۰۲)
محتوای پس از عرضه بازی ممکن است در آیندهای نزدیک منتشر شوند (مانند DLC «شهری که هرگز نمیخوابد»). همچنین Insomniac Games به طور رسمی اعلام کرده که اگر بازیکنان بخواهند، به سراغ ساخت یک اسپین-آف از کاراکتر ونوم (Venom) خواهد رفت.
Marvel’s Wolverine
به گفته جف گراب (Jeff Grubb)، عنوان Wolverine یک سال بعد از Marvel’s Spider-Man 2، یعنی در پاییز ۲۰۲۴، عرضه میشود. با این حال، شایعات و گزارشاتی نیز درباره انتشار بازی در سال ۲۰۲۵ وجود دارد.
ادعاهایی شنیده میشود مبنی بر اینکه Insomniac Games به دنبال ساخت بازی با درجه سنی “Hard R” است و در عین حال، از هرگونه ارتباط با فیلمهای مردان ایکس کمپانی فاکس (Fox) نیز اجتناب خواهد کرد.
گزارشاتی مبنی بر تفاوت این بازی با سری Marvel’s Spider-Man وجود دارد، مبنی بر اینکه به جای کاملاً جهان باز بودن، ساختاری نیمه جهان باز خواهد داشت (مشابه طراحی God of War).
نویسنده عنوان Spec Ops: The Line در حال کار روی داستان بازی است. Insomniac Games اعلام کرده بازیهایی که این استودیو از شخصیتهای مارول (Marvel) میسازد، مانند دنیای سینمایی مارول (MCU) به هم متصل نیستند، اما این اتفاق ممکن است برای Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Wolverine رخ دهد.
عنوان چندنفره استودیوی Insomniac Games
در حال حاضر اطلاعات زیادی از آن در دست نیست. موجودیت این بازی از طریق یک لیست شغلی به بیرون درز کرد. به نظر میرسد فهرست مشاغل مذکور به این موضوع نیز اشاره دارد که با یک IP جدید طرف هستیم.
۵. استودیوی Naughty Dog (فعالیت از سال ۱۹۸۴) – سازنده عناوین Jak and Daxter ،Uncharted و The Last of Us
The Last of Us: Factions
کوتاکو (Kotaku) اخیراً گزارش داد که Naughty Dog بیش از ۲۵ نفر از توسعهدهندگان قراردادی خود را اخراج کرده است و اگرچه Factions (عنوان چندنفره The Last of Us) لغو نشده، اما به حالت تعلیق درآمده است.
به گفته ViewerAnon، در استودیوی Naughty Dog از بازی The Last Of Us: Factions به عنوان یک پروژه مرده یاد میشود. گزارشاتی نیز منتشر شد و ادعا کرد که بازی مورد بحث به طور بالقوه دارای لابیهایی با حضور ۴۰ بازیکن خواهد بود.
اخبار منتشر شده درباره The Last of Us: Factions بسیار تلخ به نظر میرسند و تعجب نخواهم کرد اگر که لغو شود، محدود گردد و یا به تیم دیگری با تجربه ساخت عناوین چندنفره بیشتر منتقل شود.
در نهایت، ماه گذشته کارگردان این اثر اعلام کرد که همچنان روی این بازی کار میکند.
The Last of Us Part 3 (شایعه)
طبق گفته ViewerAnon، محصول بعدی Naughty Dog چیزی نیست جز The Last of Us Part 3. بازی مذکور همچنین توسط نیل دراکمن (Neil Druckmann) مورد اشاره قرار گرفت.
شایعهای وجود دارد که نشان میدهد این بازی میتواند برای PS5 و PS6 منتشر گردد (احتمالاً با هدف انتشار در انتهای نسل فعلی، مانند دو بازی گذشته).
IP جدید استودیوی Naughty Dog (شایعه)
قبلاً اشاره شده بود که کورت مارگناو (Kurt Margenau)، کارگردان The Last of Us Part 2، در حال کار بر روی یک IP جدید است و به نظر میرسد این پروژه فرضی ممکن است موضوعی فانتزی یا علمی-تخیلی داشته باشد.
نظریه کوچک و شخصی من: انتظار دارم که یک IP جدید از کورت مارگناو، بازی بعدی Naughty Dog باشد (مخصوصاً بعد از شکست Factions). سپس اگر موفق عمل کند، Factions منتشر خواهد شد و در آخر، The Last of Us Part 3 را برای عرضه در انتهای نسل خواهیم داشت.
۶. استودیوی PixelOpus (تاسیس در سال ۲۰۱۴ / پایان فعالیت در سال ۲۰۲۳) – سازنده Entwined و Concrete Genie
شایعهای وجود داشت که محصول بعدی آنها قرار است یک بازی جدید از فرنچایز Sly Cooper باشد و با همکاری Sony Animation ساخته شود.
این استودیو در حال حاضر به طور رسمی تعطیل شده و تا جایی که من میتوانم بگویم، مشخص نیست بازیای که روی آن کار میکردند، لغو شده یا به استودیوی دیگری منتقل شده است.
۷. استودیوی San Diego (فعالیت از سال ۲۰۰۱) – سازنده فرنچایز MLB
استودیوی San Diego اخیراً عنوان MLB The Show 23 را منتشر کرد و احتمالاً در حال کار روی نسخه بعدی است.
۸. استودیوی Santa Monica (فعالیت از سال ۱۹۹۹) – سازنده عناوین God of War
God of War Ragnarök
در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ منتشر شد. کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان خلاق استودیو، در حال حاضر روی عنوان دیگری کار میکند، اما ماهیت این پروژه فعلاً به صورت یک راز باقی مانده است.
IP جدید
برخی شایعات میگویند که کوری بارلوگ در حال کار روی یک IP فضایی و علمی-تخیلی است. همچنین گزارشاتی وجود دارد که ادعا میکنند بازی مورد بحث ما بر اساس یک IP لغو شده در سال ۲۰۱۰ ساخته میشود.
اضافه بر موارد گفته شده در بالا، برخی منابع ادعا کردهاند که استودیوی Santa Monica مشغول توسعه یک IP جدید با دنیایی فانتزی است.
God of War 3
به گفته ViewerAnon، استودیوی Santa Monica در حال کار بر روی یک بازی جدید از فرنچایز God of War است، گرچه او مطمئن نیست که این محصول، یک بازی تمام عیار خواهد بود یا یک «نیمه دنباله» مانند Miles Morales و یا حتی یک DLC برای Ragnarok.
۹. استودیوی Sucker Punch (فعالیت از سال ۱۹۹۷) – سازنده Sly Cooper و inFAMOUS
این استودیو پس از عرضه بازی در جولای سال ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹)، مدتی پیش پشتیبانی از Ghost of Tsushima را به پایان رساند.
Ghost of Tsushima 2 (شایعه)
حتی اگر به صورت رسمی اعلام نشده باشد، ساخت دنباله Ghost of Tsushima تقریباً قطعی است. تبلیغی نیز برای پلی استیشن ۵ منتشر شده که به نظر میرسد اشارهای جزئی به دنباله Ghost of Tsushima دارد. در آگهیهای شغلی نیز بارها اشاره شده که انتظار دارند شخصی که استخدام میشود، به سیستم مبارزات Ghost of Tsushima اشراف کامل داشته باشد.
پروژه چندنفره (شایعه)
ظاهراً فهرست شغلی اخیر به یک پروژه چندنفره از سوی استودیوی Sucker Punch اشاره دارد. بر اساس جملات همین فهرست، به نظر میرسد به جای حالت چندنفره متصل به عنوانی دیگر، با محصولی مستقل و جدید طرف هستیم.
۱۰. استودیوی Valkyrie Entertainment (فعالیت از سال ۲۰۰۲) – تیم پشتیبانی
Valkyrie Entertainment به استودیوی Santa Monica کمک کرد تا God of War Ragnarök را آماده انتشار کند. فراتر از آن، فهرست مشاغل شرکت نشان میدهد که استودیوی مورد بحث مشغول کار روی چندین پروژه شامل بازیهای موبایل و کنسول است، از جمله یک عنوان استراتژی معرفی نشده.
۱۱. استودیوی Firewalk (فعالیت از سال ۲۰۱۸) – در سال ۲۰۲۳ توسط سونی خریداری شد
Firewalk به طور رسمی بازی جدید خود، یعنی Concord، را در شوکیس سال ۲۰۲۳ پلی استیشن معرفی کرد. اطلاعات زیادی از این بازی در دست نیست، اما میدانیم که در فضا جریان دارد، PvP بوده و برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامهریزی شده است. توسعه محصول مورد بحث از آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) آغاز شده.
۱۲. استودیوی Malaysia (فعالیت از سال ۲۰۲۰) – تیم پشتیبانی
احتمالاً در حال ارائه پشتیبانی یا ساخت یک بازی اورجینال است.
۱۳. Playstation Visual Arts Studio (فعالیت از سال ۲۰۱۸) – بخش تازه تأسیس
Uncharted 5 / Uncharted Remake (شایعه)
طبق یک فهرست شغلی مرتبط با سونی، این استودیو بخشی تازه تأسیس در مجموعه پلی استیشن بوده و در شهر سن دیگو مستقر شده.
گزارشات میگویند که این تیم در حال همکاری با Naughty Dog برای توسعه یک پروژه هیجانانگیز است؛ اگرچه در حال حاضر مشخص نیست که این پروژه چه خواهد بود، دو نظریه وجود دارد:
- بازی جدید Uncharted
- ریمیک اولین Uncharted
تیم هنرهای تجسمی پلی استیشن قبل از اینکه پروژه به Naughty Dog منتقل شود، روی ریمیک The Last of Us کار میکرد، بنابراین این احتمال وجود دارد که آنها پیش از ساخت عناوین اورجینال، روی برخی بازسازیها کار کنند (مانند استودیوی Bluepoint Games).
۱۴. استودیوی Bungie (فعالیت از سال ۱۹۹۱) – سازنده Marathon ،Halo و Destiny
Marathon
شرکت Bungie رسماً بازی Marathon را در شوکیس پلی استیشن سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. تاریخ انتشار دقیق آن فعلاً مشخص نیست، اما هماکنون میدانیم که در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
بستۀالحاقی Destiny 2: The Final Shape
The Final Shape هشتمین بستۀالحاقی (DLC) برنامهریزی شده برای Destiny 2 و دوازدهمین بستۀالحاقی منتشر شده از فرنچایز Destiny خواهد بود. این بسته به طور رسمی در شوکیس پلی استیشن سال ۲۰۲۳ معرفی شد.
گزارشاتی به نقل از چندین منبع میگویند که Destiny 2: The Final Shape به جای تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ (۸ اسفند ۱۴۰۲)، در ماه ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد ۱۴۰۳) عرضه خواهد گشت.
فرنچایز Destiny
حدود یک سال دیگر، برنامه ۱۰ ساله استودیوی Bungie برای جهان Destiny به پایان میرسد. به دلیل اخراجها و تأخیرهای صورت گرفته، هنوز هیچ تغییر قابل توجهای در برنامههای بلندمدت Destiny 2 به کارکنان اعلام نشده است.
هیچ برنامه شناخته شدهای برای کاهش پشتیبانی از Destiny 2 به سطوح قبلی خود وجود ندارد. همچنین اطلاعات جدیدی در مورد برنامههای درازمدت فرنچایز – از جمله چیزی شبیه Destiny 3 – به چشم نمیخورد.
Matter
شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه Bungie در حال کار بر روی یک محصول اکشن سومشخص و AAA است که تمرکز زیادی روی مبارزات PvP خواهد داشت. توسعه Matter هماکنون در مراحل اولیه خود قرار دارد و تاریخ انتشار مشخصی از آن در دست نیست.
بازی موبایل Destiny
شنیدهها حاکی از آن است که NetEase و Bungie در حال کار روی یک بازی موبایل از فرنچایز Destiny هستند و این عنوان بیش از سه سال است که در دست توسعه قرار دارد.
همچنین به نظر میرسد که Bungie علاقهمند به ساخت موتور بازیسازی موبایل خود برای «دسترسی بیشتر به بازیکنان پلتفرمهای iOS و اندروید» است. مدیرعامل Bungie، پیت پارسونز (Pete Parsons)، اعلام کرد که «NetEase تجربهای قابل توجه در زمینه موبایل دارد که ما نداریم و این همکاری به ما اجازه پرورش ایدههای جدید را خواهد داد».
قراردادهای سکند پارتی
۱. استودیوی Deviation games (فعالیت از سال ۲۰۱۹) – تأسیس شده توسط سازندگان سابق Call Of Duty
ظاهراً ۱۰۰ توسعهدهنده از این استودیو در حال کار روی یک IP جدید و AAA هستند. بازی مذکور به احتمال زیاد یک محصول سرویس محور بوده که از ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) در حال توسعه است.
- گزارشات مربوط به تعدیل نیروی گسترده در استودیو حاکی از اخراج ۹۰ کارمند هستند.
- به نظر میرسد بازی مورد بحث، کنسل شده است و ظاهراً بودجهای ۵۰ میلیون دلاری داشته.
- کالین موریارتی (Colin Moriarty) نیز معتقد است که این بازی لغو شده.
اکثریت از احتمال بالای خریداری شدن Deviation games توسط سونی خبر میدادند. با این حال، شایعات اخیر در مورد تعدیل نیرو و لغو احتمالی بازی، تردیدها را برانگیخته است.
۲. استودیوی Arrowhead (فعالیت از سال ۲۰۰۸) – سازنده Helldivers
تریلر Helldivers 2 چندی پیش لو رفت، اما بازی به طور رسمی در شوکیس پلی استیشن سال ۲۰۲۳ معرفی شد و قرار است در تاریخ ۸ فوریه سال ۲۰۲۴ (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) منتشر شود.
۳. استودیوی Lucid Games (فعالیت از سال ۲۰۱۱) – سازنده Destruction All Stars
شایعه شده که استودیوی Lucid Games در حال کار روی یک عنوان جدید از سری WipeOut است. بازی مذکور برای کنسولهای PS5/PSVR2 توسعه مییابد و احتمالاً استودیوی XDev در توسعه بازی به Lucid Games کمک میکند.
۴. استودیوی Ballistic Moon (فعالیت از سال ۲۰۱۹)
استودیوی Balistic Moon روی یک بازی با اسم رمز Project Bates کار میکند. محصول مذکور اثری در ژانر وحشت بقاء بوده و برای رایانههای شخصی و کنسول پلی استیشن ۵ توسعه مییابد. بازی مورد بحث از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 استفاده خواهد کرد.
شایعاتی مبنی بر خریداری شدن استودیوی Balistic Moon توسط سونی وجود دارد.
قراردادهای ترد پارتی
۱. استودیوی From Software (فعالیت از سال ۱۹۸۶) – سازنده Dark Souls ،Armored Core و Elden Ring
شایعهای وجود دارد مبنی بر اینکه From Software روی یک بازی انحصاری برای پلی استیشن کار میکند و Bloodborne نیست. کنجکاو هستم که اگر این شایعه واقعی باشد، چه خواهد بود.
سونی همچنین در اوایل سال ۲۰۲۲ سهم خود را در From Software به ۱۴.۰۹ درصد افزایش داد. در نتیجه، اگر فیلم، سریال یا مجموعهای تلویزیونی از عناوین From Software ساخته شود، به احتمال زیاد توسط شرکت سونی انجام خواهد شد.
۲. استودیوی Remedy Entertainment (فعالیت از سال ۱۹۹۵) – سازنده Max Payne ،Control و Alan Wake
۵۰۵ Games و Remedy Entertainment
Codename Heron: دنبالهای بر بازی Control است که هنوز در مراحل مفهومی قرار دارد و با بودجه بیشتری نسبت به اولین نسخه ساخته خواهد شد.
Codename Condor: یک اسپین-آف چندنفره PvE از بازی Control است که برای انتشار روی PC، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در حال توسعه قرار دارد. این بازی با Northlight Engine ساخته میشود و قرار است از حالت کو-آپ چهارنفره پشتیبانی کند.
انتشارات Rockstar Games
ریمیک نسخههای ۱ و ۲ فرنچایز Max Payne
انتشارات Tencent
Codename Kestrel: اثری چندنفره و پولی که با همکاری شرکت چینی Tencent در دست توسعه قرار دارد. Remedy Entertainment برای ساخت این محصول از موتور Unreal Engine استفاده میکند و قرار است نخستین بازی سرویس محور Remedy Entertainment نام بگیرد. تولید آن به تازگی ریبوت شد و هماکنون در مرحله اثبات مفهوم قرار دارد.
بازی انحصاری پلی استیشن؟
کلر بروملی (Claire Bromley)، تهیهکننده بخش بینالملل پلی استیشن، چندین پست استخدامی را از Remedy Entertainment به اشتراک گذاشت. در حال حاضر، این تنها چیزی است که از همکاری دو شرکت میدانیم و شاید اصلاً چیز خاصی نباشد.
۳. استودیوی Team Ninja (فعالیت از سال ۱۹۹۵) – سازنده Ninja Gaiden ،Nioh و Wo Long: Fallen Dynasty
استودیوی Team Ninja در حال حاضر مشغول کار روی بازی Rise of the Rōnin بوده که قرار است در سال ۲۰۲۴ منتشر شود. همانطور که قبلا ذکر شد، XDev به توسعه بازی کمک میکند. به گفته کارگردان خلاق پروژه، بازی Rise of the Rōnin جاهطلبانهترین پروژهای است که استودیوی Team Ninja تا به حال توسعه داده.
۴. استودیوی Shift Up Corporation (فعالیت از سال ۲۰۱۳) – سازنده Stellar Blade
Stellar Blade اولین پروژه استودیوی Shift Up Corporation بود و در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. در سال ۲۰۲۱، SIE حقوق بازاریابی بازی را خرید و اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ ناشر آن خواهد بود. عنوان مورد بحث برای انتشار در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است (البته اگر در این مرحله دوباره تأخیر بخورد تعجب نمیکنم).
۵. استودیوی Sumo Digital (فعالیت از سال ۲۰۰۳) – سازنده Sackboy: A Big Adventure
سَنَدی شامل چندین پروژه SIE معرفی شده/معرفی نشده با Gematsu به اشتراک گذاشته شد. Gematsu توانست به طور مستقل چندین عنوان فهرست شده در سند را به کمک منابع متعدد آشنا با توسعه آنها تأیید کند.
یکی از این پروژهها محصولی با نام رمز “Project Carbon” بود. بر اساس سند مذکور، با یک عنوان جهان باز طرف هستیم که دارای بخش چندنفره نیز است.
۶. استودیوی People Can Fly (فعالیت از سال ۲۰۰۲) – سازنده Outriders و یک نسخه از فرنچایز Gears of War
شایعهای وجود دارد مبنی بر اینکه People Can Fly روی یک بازی جدید برای پلی استیشن با اسم رمز “Project Ooze” کار میکند (این اسم رمز رسمی نبوده و توسط DuskGolem به بازی نسبت داده شده).
بازی مورد بحث ظاهراً یک RPG علمی-تخیلی است که از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 بهره میبرد. به خاطر داشته باشید ما هنوز به طور قطع نمیدانیم که People Can Fly توسعهدهنده واقعی این پروژه است یا خیر.
در حاشیه: People Can Fly همچنین در حال کار روی موارد زیر است:
- بازی بدون عنوان Xbox Game Studios با اسم رمز Project Maverick
- بازی بدون عنوان Square Enix با اسم رمز Project Gemini
- بازی تعاملی و بدون عنوان Take-Two Interactive با اسم رمز Project Dagger
۷. استودیوی Kojima Productions (فعالیت از سال ۲۰۰۵) – سازنده Death Stranding
محصول بعدی استودیوی Kojima Productions چیزی نیست جز Death Stranding 2. این بازی به طور رسمی در TGA 2022 معرفی شد و تاریخ انتشار آن هنوز نامشخص است.
به احتمال زیاد طی اواخر سال جاری در مراسم The Game Awards شاهد بازیهای بیشتری از این استودیو باشیم.
از همراهی و توجه شما دوستان گیمفایی صمیمانه سپاسگزارم.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
غرب با اختلاف بهترن
همون سانتا ، ناتی ، اینا بسه
یکی از بهترینهای این لیست هاوس مارک هست، که تا چند سال دیگه در حد سانتا و ناتی و اینسامنیاک میشه.
پتانسیل خیلی بالایی داره این استودیو…
خوشحالم سونی جز فاکتور سود و فروش به فاکتور کیفیت بازی هم نگاه میکنه و لیاقت استودیو، واسه همین هست به خاطر ساخت الماسی مثل ریترنال یه استودیوی بزرگ و پیشرفته برای هاوس مارک تدارک دیده تا پتانسیل این استودیو بیشتر نمایان بشه.
امیدوارم یه روزی توی ایران سونی استودیوی بازی سازی داشته باشه .
اسم بازی اولش هم باشه :
The Seven Labors of Rustam
فکرشم نمیکردم انقدر استودیو داشته باشه
واقعا حیف شد که دیگه خبری از آنچارتد نیست . ای کاش اول نسل ۹ برای نشون دادن قدرتps5 عوض اینکه بیاد لست آف اس ۱ رو دوباره عرضه کنه . میومد آنچارتد ۱ یا ۲ رو ریمیک می کرد
مقاله جالب و پر و پیمونی بود ، نمیدونم چرا بینشون سرویس محور زیاده اما احتمال زیاد ۵۰ درصد این سرویس محور ها تا الان کنسل شدن. در هر صورت خودم به شدت منتظر ولورین و rise of the ronin هستم. اگه واقعا سونی با فرام سافتور هم قرارداد داشته باشه خیلی خوبه ، شایعه شده سونی قراره چندتا عنوان تک نفره معرفی نشده توی سال ۲۰۲۴ عرضه کنه که اگه واقعی باشه عالیه ، در هر صورت من به سونی اطمینان کامل دارم و مطمئنم با برنامه ریزی درست بازی هاشو به بهترین شکل ممکن عرضه میکنه
امیدوارم این نسل سونی بیشتر بره سراغ سری بازیهایی که تو نسل هشت خبری ازشون نبود مثل رزیستنس، مثل اسلای کوپر یا مثل جک و دکستر یا حتی تویستد متال که خیلی وقته خبری ازش نیست متاسفانه، و همچنین بازیهایی که کلا یه بازی ازشون همون اوایل منتشر شد مثل کیلزون یا اینفیموس براشون یه کامبک خفن داشته باشه. بعید میدونم اینکار رو بکنن ولی اگه انجام بدن این نسل رقابت انحصاری خفنی میشه مثل نسل هفت !
سایفون فیلتر رو چرا هیچکس یادش نیست.
اون که دیگه بیخیال اصلا انگار نه انگار قبلا بازی ازش اومده
واقعا چرا
وای یادش بخیرررر خاطرات کودکیم اومد جلو چشام !! از مدرسه بیا خونه کیف یه گوشه سی دی رو بزار توی ps1 و اون اهنگ شروع ارم پلی استیشن … هعیییی ۲۶ سال گذشت….
سپردن احتمالی سونی در ساخت نسخه جدید بعضی از آیپی های قدیمیش مثل همین Wipeout و … به شرکایی مثل سگا و باندای نامکو و… هم شایعاتی بود که اخیرا مطرح شد لذا می تونیم اضافه کنیم به این مطلب پُروپیمون
به نظرم خبر خوبیه که سونی ای پی هایی که طرفدار کمتری دارن یا از ساختش توان سونی خارج هستن به استودیو های ثرد پارتی منتقل کنه
در ضمن بعید میدونم اون بازی که سگا روش کار میکنه wipeout باشه
احتمالا یه استودیو کوچیک تر در حال ساخت این بازیه
به شخصه فن wipeout نیستم و نمیپسندم
چنین سبکی امروزه جواب نیست
دوستان چون این پست کامنت و بازدید زیادی میخوره خواستم یه خبر خوب بدم، دوستان بیشتری باخبر شن
بازی دیابلو ۴ از تحریم خارج شده (میگم تحریم چون از سمت بلیزارد فیلتر شده بود نه ایران)
الان میتونید بدون DNS بازی رو اجرا کنید (اگه ارور داد از dns شکن استفاده کنی.. برای من و دوستان نزدیکم بدون DNS اجرا میشه)
امیدوارم لذت ببرید
فکر کنم اقای امیر حسن پور از این خبر خوشحال بشه
مدتیه بی خبرم، البته تحریم از سمت بلیزارد نبود، از سمت آمازون بود.
امیدوارم درست گفته باشی و رفع شده باشه.
تست کنید حتما
از زمان شروع فصل دوم تحریم بازی برداشته شده
ممنون مرسی که به فکرم بودی ، فعلا باید به فکر خرید لپ تاپ باشم 👍
ان شالله جور میشه همه چی
چه مقاله اورجیناله مفید و خفنی.
یدونه هم راجع اکس باکس بنویسید اگر مقدور بود 💚💙🙏
👌🏻اگه مقاله ای در مورد بازی های در دست ساخت اکس باکس بدن بیرون مطمئنا همین موقع توی نسل ۱۰ میتونن همون مقاله رو دوباره بدون هیچ تغییری منتشر کنن👌🏻تا سالیان سال اون مقاله بدون ویرایش میتونه دوباره منتشر بشه.حتی تو روز قیامت هم بازیاشون عرضه نشده یا ناقصه
خیلی خنده دار بود😂😂
اگه یه درخواست کار برای سیرک بدی روی هوا میقاپنت :)
این هیت های کودکانه و تحت فشار یه کوچولو از تو بعید بود
نیو جوکر ؟
بله مثل فکشن ۲
شاید این جمعه بیاید
حداقلش مقاله خوبی میشه
توش همش نمینویسن شایعه ، بازی چند نفره فلان استودیوی تازه تاسیس 😅
کاری به بحث های فن بوی ها ندارم ولی این که فکر می کنی ماکرو اومده ۱۰ تا بازی aaa معرفی کرده پس کارش خیلی خفنه واقعا اشتباه هست
دقیقا سر همین سیاست فاجعه اینقدر استارفیلد رو تاخیر زدن و دارن سر هلبلید هم همین کار رو می کنن
وقتی بازی زمانش بشه باید ازش رو نمایی کنی چون سیب رو که بندازی بالا ده تا چرخ می خوره
اون سیاست ، سیاست مارکتینگه
هیچ ربطی ب تاخیر خوردنم نداره ، بازیا تایم لاین دارن ، تاخیر هم ممکنه بخورن
والا ولورینم اونور معرفی شده دوسال پیش ، میگن ممکنه سال دیگ بیاد (ک نود درصد نمیاد) منم ایرادی نمیگیرم ازش ک س چهار سال قبل عرضه معرفی شده، یا کوتور ریمیک و… ایراد نمیگیرم چون سیاست مارکتینگه
حالا برای من فرقی نداره فیبل ۲۰۲۵ بیاد و بازی بند استودیو ۲۰۲۵
حداقل ی دیدی داری از کنسولی ک میخری وقتی یچیزی معرفی میکنن
و بنظر من ک سیاست اشتباهی نیست…
حالا من بیشتر منظورم ضعف این مقاله بود ، نیازی نبود واقعا بهش ، مقاله پر از تیمای جدید با بازیای شایعه بود
حداقل اونور میگیم اید دووم میسازه ، ارکین دسانرد۳
این چیه اخه «فایریچیزی احتمالا بازی چند نفره خواهد ساخت(شایعه)» 😐
مسلما اونور مقاله خفنی میشه ، بدلیل تعدد سازنده ها و سابقه خریدای جدیدش
بعنوان ی بیطرف نگاه کن ، اخه برات مهم تره ماشین گیمز بازیش چیه یا هیون 🤦
امسال ۴. ۵ بازی عرضه کردن سال دیگه هم ۴ تا قطعیه و حتما تعدادشون بیشتره.نمیدونم دیگه چه انتظاری داری.
حرف شما نیست در کل این ذهنیتی هست که الان تو جامعه گیمینگ غالب هست در مورد مایکروسافت گیم.فقط تداوم و ثبات در عرضه طی ۲.۳ سال میتونه این ذهنیت رو عوض کنه. وگرنه شما ببین برا چند نوع سلیقه بازی عرضه شد امسال و مابقی سلیقه ها هم با بازیای غیر انحصاری ولی روز عرضه روی گیمپس پر شد چند تا از این بازیا چند نامزدی در گیم اواردز دارن پس دیگه حرف کیفیت کم هم نیست
گوریلا گیمز خطاب به فرنچایز هورایزن:
حالا حالا ها باهات کار دارم کجا به این عجله
کاش به کیلزون بدبخت هم همینو میگفت الان زیر خاک محو شده ☹️
بعد شکست گندی که شادوفال خورد سونی کلا دامنه هیلو کلون رو از صفحه روزگار پاک کرد
این عاقبت همه شوتر هایی که سونی ساخته و خواهد ساخت
کیلزون هم از همون چیز خاصی نبوده که بخواد طرفدار داشته باشه
کلون هیلو😐
کیلزون تنها چیزی که نبود کلون هیلو بود 😐
هیلو کیلر میگفتن ولی کلون هیلو🤦
نگفت کلون هیلو، گفت هیلو کلون. اینا با هم زمین تا آسمون فرق دارن 😎
راست میگی دقت نکرده بودم 😂
ب کلونای هیلو میگفتن هیلو کیلر عزیزم ، چون فرست پارتی سازنده کنسول بود و هیت میشد
وگرنه ک رقبایی از بازی تقلید میکردن و میخواستن ب موفقیتش برسن کلونن
چ دووم کلون ، چ دیابلو کلن ، چ هیلو کیلر بقول شما
همه کلونن
به هر شوتر فضایی که رقیب میداد میگفتن هیلوکیلر
حالا نمیدونم منظورت از کلون چیه
میخوای بگی کیلزون داشت از هیلو کپی برداری میکرد؟ که زمین تا اسمون با هم فرق داشتن
شما فک کردی فقط چون شوتر تو فضا بودن قرار بود شکستش بدن و هیلوکیلر بودن؟😂
استارفیلد هیلو کیلره؟ دستینی هیلو کیلره؟ بوردرلندز هیلو کیلره؟ همه ام تو فضان
مگ کلونای دووم کپی کامل از دووم بودن ، مسلما تفاوتای بسیاری دارن
ب تولید رقیب بودنم خیلی مربوط نیست ، مثالم زیاد داره ، کلا کلمه هیلو کلون نداریم ، هیلو کیلر میگفتن کلا ، حالا چ ب haze, چ ب تولیدات سونی…
راجب کلون بودن بازیا ،بیشتر بحث مکانیکاس ن تو فضا بودنشون
دارم میگم شوتر فضایی رقیب
میگه استارفیلد هیلو کیلره 🤦
کیلزون هیچ بخشی نداشت که حتی از هیلو الهام گرفته باشه 👌
طبق ادعای هرمن هالست از پلی استیشن، بازی کیلزون بطور کامل از هیلو الهام گرفته شده،
https://www.kitguru.net/tech-news/mustafa-mahmoud/playstation-head-claims-killzone-was-inspired-by-halo/#:~:text=While%20it%20was%20always%20somewhat,Halo%2Dlike%20principles%20in%20mind.
آخه با تامی داری راجع شوتر حرف میزنی؟؟ 😃 این بچه هر بازی ایی که تفنگ داشته باشه رو یک سبک میدونه به همه شون میگه تفنگی 😆🤦♂️ بعد توقع داری بدونه کیلزون از هیلو الهام گرفته؟ هیچکدومو بازی نکرده بخدا، باورت میشه هیلو یه شوتر اکشن خالص رو با دثلوپ که شدیدا ادونچرینگه رو یک سبک میدونه؟؟ میگه تفنگی اند دیگه جفتشون 😂😃
فکر کن بایوشاک و هیلو و کال آو دیوتی و استارفیلد و دثلوپ و دووم همه شون یک سبک اند، چه سبکی؟ سبک تفنگی 😎
ای واااای من چرا این کامنت هات رو انقدر دیر دیدم تامی🤦♂️🤦♂️
پسر یطور راجع به هیلو حرف میزنی هرکی ندونه فکر میکنه همه نسخه هاشو بازی کردی 😂 ولی خب حتی سبک هارو نمیشناسی و به همه این بازی ها میگی تفنگی،
عه این تفنگ داره پس سبکش تفنگیه 😂
بزار ببینیم هرمن هالست راجع به هیلو و کیلزون در مصاحبه ش چی گفته، (البته تو عادت داری منابع رو گردن نگیری و الان احتمالا میگی هرمن هالست فنبویه اکس باکس و نفوذیه 😂) 👇
https://www.kitguru.net/tech-news/mustafa-mahmoud/playstation-head-claims-killzone-was-inspired-by-halo/#:~:text=While%20it%20was%20always%20somewhat,Halo%2Dlike%20principles%20in%20mind.
عه تامی بد شد که چی میگه پس این هرمن هالست 😂👇👇
the console manufacturer’s executives have been discussing the award-winning studio – with PlayStation Head Hermen Hulst even revealing that the PlayStation-exclusive Killzone was directly inspired by Halo 🤦♂️😃👇👇
While it was always somewhat clear that Killzone and Resistance were both developed in an attempt for Sony to have their own ‘Halo’ it is interesting to see that Killzone was directly designed with Halo-like principles in mind
😂😂
خداییش دیگه راجع به بازی های تفنگی حرف نزن 😂😂
جنابعالی کجا بودی وقتی killzone 2 , 3 روی ps3 پادشاهی میکرد فکت صادر نکن عزیز
هیلو خودش چی بوده که بخوان از روش کلون بسازن حالا مثلا ؟!
فعلا برو هیلو جونتون برس که داره تو پشتیبانی بد دست و پنجه نرم میکنه بعد بیا اینجا از عاقبت بد شوتر های سونی حرف بزن
https://www.kitguru.net/tech-news/mustafa-mahmoud/playstation-head-claims-killzone-was-inspired-by-halo/#:~:text=While%20it%20was%20always%20somewhat,Halo%2Dlike%20principles%20in%20mind.
ما نمیدونیم از هرمن هالست بپرس که چرا از هیلو الگو برداری کردن البته اگر بلدی انگلیسی بخونی
PlayStation Head Hermen Hulst even revealing that the PlayStation-exclusive Killzone was directly inspired by Halo.
👇👇
While it was always somewhat clear that Killzone and Resistance were both developed in an attempt for Sony to have their own ‘Halo’ it is interesting to see that Killzone was directly designed with Halo-like principles in mind.
بنظرت چرا فنبوی های سونی از انجامِ یه سرچ ساده عاجز اند؟؟
کار سونی ستودنی است به عنوان یه ایکس باکس فن متعصب میگم مدیریت سونی عالی که با این همه اختلاف بودجه نسبت به مایکروسافت همچنان برند اوله
از همشون بیشتر برای انحصاری فرام سافتور هایپم
دفعه قبل ک شاهکار دیمن سولز و بازی افسانهای بلاد بورن کبیر ساختن اصلا ی سبک جدید ابداع کردن سولز بورن
ژاپنی ها چیز بد نمیسازن
آره منم برای انحصاری که مایکروسافت و نینتندو با اتحاد هم دارن برای سونی میسازن هایپم 🤣
برو عمویی برو
ویجیاتو:تعداد بازیکنان همزمان Starfield از اسکایریم کمتر شده است!
برو قرررررررربدهههه
بین همه بازی ها از همه بیشتر منتظر DS2 هستم. اگر تاریخ انتشار بگیره شاید برای بار سوم به دنیای فوق العاده جذابش برگردم
لیست فوق العادس سونی میترکونه مثل همیشه
چه استودیوهای درخشانی واقعا لذت بردم و چه خاطرات زیبایی برای ما خلق کردن و خواهند کرد😍😍 دم سونی گرم فقط کاشکی گدا بازی رو میزاشت کنار
فقط لیست رویایی شایعه ها 😂
شایعه خیلی بهتر از اینه که ۷ سال قبل عرضه بازیو معرفی کنی 🤣
خوب حداقل ما مایکرو فنا میدونیم بازی در حال ساخته 😂
راستی بلادبورن ۲ چیشد ؟ فکر کنم بالای ۵۰۰ تا شایعه ازش شنیدم
خوب بود ؟بازی کردین خوشتون اومد ؟ 😉🤣
وایسا حال استیت اف دیکی ۳ بیاد 😂
همین که بدونی در حال ساخته کافیه بقیش مهم نیست 🤣
دقیقا مثل هلبلید که سال بعد معرفیش با تریلر “گیم پلیی” گفتن دارن برای بازی عکس برداری میکنن 🤣
داداش میگم شاهکار فیلد چطور بود ؟ ارزش ۸ سال انتظار رو داشت ؟ 😔🤣🤣 سونی اگه سالی یه بازی هم بده حداقل شاهکار میده نه مثل مایکرو که یه مشت زباله میسازه
لیست رویایی فقط لیست مایکرو فن ها از گوتی شدن استارفیلد و دیالوگ شاهکار “امسال ساله مایکروسافته” 🤣
استودیو سازنده هلدایورز۲ و بالستیک مون بعد از موفقیت بازیاشون ۱۰۰ درصد خریداری میشن استودیو سازنده استیلر بلیدم احتمالش زیاده
کل استودیوهای زباله ساز سونی انگشت کوچیکه اعتبار و کیفیت بتسدا گیم استودیوز مایکرو نمیشه، از نظر ارزش هم کل سر تا پا این استودیوها و کل شرکت لوازم خونگی سونی ارزشش از فقط آی پی کالاف کمتره
جوون تو فقط کامنت بذار
داداش من خودم عاشق بازی های بثزدا و استارفیلدم اما بثزدا بعد از استارفیلد باید خودش رو صد درصد یه تکونی بده
یک سری چیزای جزئی رو اگر روش کار میکرد الان حداقل بازی میتونست نامزد گوتی باشه
برای مثال چه دلیلی داره وقتی که شما اومدی انیمیشن پرواز کردن با سفینه رو کامل درست کردی اما نیومدی توی take off و landing ازش استفاده کنی که حس باحال تری به آدم بده
امیدوارم برای الدراسکرولز چیز های خوب استارفیلد رو نگه دارن و از چیز های منفی هم درس بگیرن
واقعا عملکردت توی زجه زدن عالیه😂
عجب
لطفا یه پست هم در مورد بازیهای استودیوهای مایکروسافت بذارین
مقاله نمیبینم والا این لیستو
همش شایعس ک😐
وایسید شوکیس بذاره سونی ، چهارتا چیز معرفی کنه بعد مقالش کنید
یجاهام ک دیگ خیلی عجیبتر شده مقالتون ، کلی توضیح راجب رمدی دادید ، ی بخش کوچیک ی شایعه از انحصاری پی اس گذاشتید اونم تهش نوشتید «شاید اصلاً چیز خاصی نباشد.»
کل مقاله ی سوالی بود ک استودیو های سونی چکاری میکنن ، و جواب مقاله این بود ک اطلاعی نداریم🗿
حالا رمدی ام اگ بپذیریم
استودیوی تعطیل شده رو چرا اوردید🥲
بالاخره سونی فنا هم آدمن باید دلشون به یه چیزی خوش باشه یا نه 😂
چطور اون زمانا که مایکرو فن ها تا ته ۹۹ درصد لیستشون شایعه و رویا و آرزوعه نمیای گیر بدی که اینا همش شایعست سر لیست های سونی فشارت میزنه بالا ؟!
هر چند از توی ترول و فنبوی توقعی نیست
حالا هم فشار نخور دیگه یه مقاله هست انقدر گریه نداره که
شما از لیست آرزو میگی یاد خرید راکستار و ea میوفتم😂😂
ولی ناراحت کنندس ک لول ارزوهات برای شرکتی ک صاحبته ، از خرید ea رسیده ب شایعه ی بازی چند نفرهی فایریچیزی
حتما این چند وقته خیلی اذیت شدی
ظاهرا توهم زدن هم جزء ویژگی های جدیدت شده
چون من نگفتم Rockstar Games یا EA رو میخره گفتن توان خریدشون رو داره که الان هم پای حرفم هستم ولی اینکه چی بخره اصلا معلوم نیست و بعیده در اون حد خرج کنه
حالا توی فشاری میتونی توهماتت رو برای آروم شدن بنویسی اشکال نداره
کاش این سونی بیخیال تردپارتیا بشه
اون طرف مایکرو مجبوره بازیای خودشو برای ps عرضه کنه این طرف سونی راحت هرچیزی میخادو انحصاری میکنه
دیروز به این نتیجه رسیدم.horizon zero dawn را حذف کردم از روی پی سی،واقعا بازی سطحی و خسته کننده اییه.
Nixxes Software تو پورت کردن برای پیسی یکی از بهترین هان
نمیدونم افرادی که توش کار میکنن پیسی گیمرن از رو تعصب اینقدر خوب پورت میکنن یا کلا سونی وقت زیادی بهشون میده تا پورت کنن بازی هارو
بشدت برا رایز اف د رونین هایپم
چیزی جز زیبایی و تاریخ با افتخار نمی بینم
ساکرپانچ در کنار این غول ها واقعا به چشم نمی اد برای همین می گم اندریتد هست
اسکوئر هم باید می بود دیگه الان داداشی سونی شده
نمیدونسم پلی استیشن این همه استودیو داره
جدا از تعداد استودیو بالا
چه استودیو ها و عناوین با کیفیتی توی مقاله دیده میشن
خیلی مطلب خوبی بود
من که نسخه دیجیتال دارم و برنامه ریزی می کنم که چطور بازی بریزم واسم مفید هست این مطالب
تشکر فراوان و خسته نباشید
خسته نباشید . عجب مقاله ایی 👏👏❤👍
در آینده بیشتر برای پروژه های ناتی داگ و استدیو ی Bend سونی هایپ هستم .
کاش سونی این کونامی منفور رو هم خریداری میکرد و میشد به آیپی های ارزشمند این ناشر در آینده امیدوار بود .
اطلاعات خیلی خوبی بود
چقدر استودیوی خوب . برگام
مورد انتظار ترینا
Ghost of tsushima 2
Marvels wolverin
Rise of the ronin
چقدر برنامه دارند
کوجیما پروداکشنز ۲۰۱۵ تأسیس نه ۲۰۰۵
لست ۳ و ولورین و آی پی جدید ناتی داگ و سانتا مونیکا و گوست آو سوشیما ۲ از بازی های مورد انتظار لاین آپ سونی برامه
ی سوال
خبری از لست ۲ برای pc نیست؟🥺🥲
خبری از پورت رگناروک یا لست ۲ برای pc نشده؟؟؟🥲🥺
ینی سیستمو بفروشم برا تجربهشون ps4 بگیرم؟