پس از بازسازی مکس پین ۱ و ۲، ادامه سری نیز باید به رمدی سپرده شود
همانطور که میدانید، استودیوی رمدی (Remedy) با تامین بودجه و حمایت شرکت راکستار گیمز (Rockstar Games)، روی ریمیک دو بازی اول از سری Max Payne کار میکند. مدتی پیش استودیوی رمدی اعلام کرد که این ریمیکها از مرحلۀ ایدهپردازی خارج شده و حالا وارد پروسۀ ساخت شدهاند. از سوی دیگر، سم لیک (Sam Lake)، خالق سری، پیش از این اعلام کرده بود که احتمالاً این دو بازی را در قالب یک تجربۀ بهم متصل پیوند خواهند زد و قرار نیست که شاهد دو ریمیک مجزا از هم باشیم. اما همچنان آیندۀ مکس پین در هالهای از بهام قرار دارد. پس از ریمیک مورد انتظار، چه رخ خواهد داد؟
بدون هیچ شکی، آیپی (IP) مکس پین حداقل از حیث روایی، پتانسیل بسیار بالایی دارد و میتواند ادامه پیدا کند. رویکردی که راکستار با نسخۀ سوم پیش گرفت، تا حد قابل توجهای با استایل همیشگی و ساختار روایی منحصر به فرد رمدی متفاوت است. از سوی دیگر، مکس پین به سنی رسیده است که شاید طراحی یک ماجراجویی منطقی برای او کمی چالشبرانگیز باشد. اما چه میشود اگر این سری تا نیمه ریبوت و تحت نظارت و نشر راکستار، به خالق آن رمدی سپرده شود؟
ریبوت سری مکس پین تا پایان نسخۀ دوم
مطمئناً شرکت راکستار به شدت درگیر پروژۀ GTA 6 است و با روالی که حول پشتیبانی از GTA Online پیش گرفته، بعید به نظر میرسد فرصتی برای پروژههای کوچکتر داشته باشد. به احتمال زیاد، طی ۱۰ سال آینده شاهد انتشار GTA 6 و سپس یک پشتیبانی قدرتمند و طولانی از بخش آنلاین و تکنفرۀ آن خواهیم بود و سپس آنها به سراغ یک اثر بزرگتر مانند Red Dead Redemption 3 خواهند رفت. در این موقعیت، سیاست برونسپاری برای آنها بسیار مفید واقع خواهد شد و اجازه میدهد تا دو چندان رشد کنند. البته، نکتۀ اصلی آن است که این برونسپاری باید هوشمندانه باشد نه به مانند GTA Trilogy Definitive Edition که به یک استودیوی مبتدی سپرده شد. راکستار در وضعیتی خاص قرار دارد، وضعیتی که برای بسیاری از ناشرها پیش نمیآید؛ منظور در اختیار داشتن فرنچایزی است که خالق آن خارج از راکستار حی و حاضر بوده و هماکنون در روزهای اوج خود قرار دارد.
همکاری راکستار با رمدی بر سر ریمیک مکس پین ۱ و ۲ خود به خود کمی ما را امیدوار میکند. این احتمال وجود دارد که هدف از ساخت این بازسازی، سنجش میزان محبوبیت سری در دنیای کنونی گیمینگ باشد. این احتمال کاملاً وجود دارد که راکستار با این همکاری بخواهد فروش و ارزش آیپی در میان گیمرهای جدید را زیر نظر بگیرد و اگر باب میل آنها بود، طی همکاری دیگری این فرنچایز را با کمک رمدی گسترش دهد و این به شدت تصمیم درستی خواهد بود.
به احتمال زیاد، رمدی چشماندازی متفاوت برای سری Max Payne در ذهن داشته است. راکستار از نسخۀ سوم استفاده کرد تا سیستمهای تیراندازی پیشرفتۀ خود را آزمایش و سپس آن را به GTA V و Red Dead Redemption 2 بیاورد. آنها روی گیمپلی و اکشن تمرکز ویژهای داشتند و مونولوگها نیز مطابق همیشه تاثیرگذار ظاهر شدند، اما خبری از آن ابهامات، المانهای عجیب و غریب تاریک و نوآوریهای رمدی در تار و پود قصه نبود.
آنچه میتواند این سری را به شکلی منحصر به فرد بازگرداند، ساده است. با احتساب دو ریمیک و جداسازی بازی سوم از فرنچایز، میتوان یک داستان درگیرکننده را طرحریزی کرد. پیش از هر چیز، باید ریمیکها از نظر روایی تا حدودی پایان بازی دوم را تغییر داده و باز نگه دارند. از سوی دیگر، این پایان نیاز دارد تا پایهای برای اثری باشد که در آینده خواهیم دید. این رویه به شکل قابل توجهای میتواند مکس پین را با اتمسفری که خالق آن صحیح میداند، بازیابی کند.
با این وجود، باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که هماکنون رمدی به شدت درگیر پروژههای مختلف است. آنها با همکاری 505Games روی Control 2 و پروژۀ چندنفرۀ مربوط به دنیای آن (Condor) کار میکنند. از سوی دیگر، ریمیک مکس پین و یک بازی چندنفرۀ دیگر (Vanguard) با همکاری تنسنت (Tencent) در دست ساخت قرار دارند.
به طور کلی، همه چیز به عملکرد و فروش ریمیک مکس پین ۱ و ۲ بستگی دارد. اگر موفق ظاهر شوند، این احتمال وجود دارد که اعتمادی قویتر از گذشته میان راکستار و رمدی شکل گیرد و شاهد سپردن توسعۀ این فرنچایز به رمدی باشیم؛ البته، با نظارت و نشر راکستار.
رمدی پیش از واگذاری IP به راکستار قصد داشت ۴ بازی از این سری بسازد
یکی از توسعهدهندگان سابق رمدی پیش از این گفته بود که رمدی قصد داشته ۴ بازی از این سری توسعه دهد. اسکات میلر (Scott Miller)، بنیانگذار Apogee/3D Realms، برنامههایی که این شرکت و رمدی برای فرنچایز Max Payne در نظر داشتند را توضیح داد. میلر که به عنوان تهیهکننده روی دو بازی اول این مجموعه با رمدی همکاری کرده است، در حساب توییتر خود توضیح داد که راکستار گیمز این فرنچایز را در مسیر متفاوتی قرار داد:
بازی Max Payne 3 راکستار هیچ شباهتی به اثر برنامهریزی شده توسط رمدی و Apogee نداشت. ما برای عرضهی ۴ بازی از Max Payne برنامه داشتیم که اتفاقات هر نسخه در شهر نیویورک و فصلی متفاوت (به ترتیب زمستان، پاییز، تابستان و بهار) جریان داشتند و یک داستان طولانی را ارائه میدادند. اگر Max Payne 3 تحت رهبری رمدی ساخته میشد، The Heat of Max Payne نام میگرفت و داستان آن در فصل تابستان جریان داشت.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عالی شد
من به رمدی و راکستار بیشتر از همه اعتماد دارم
مورد اعتماد ترین ساقی های منن🗿
همیشه نسخ بازی هاشونم
اگه رمدی بسازه که عالیه، دوباره شبیه همون مکس پین های قدیمی میشه🤩🤩( اشتباه نکنید، مکس پین ۳ فوقالعاده بود و من عاشقش شدم و طی چند باری که بازیش کردم هیچ ضعفی ندیدم تو بازی، فقط با نسخه های قبل فرق داشت که این ضعف نیست و کاملا هم طبیعیه، وقتی ایپی فروخته میشه به یه شرکت دیگه که بازی ازش بسازن قطعا یه تغییراتی تو اون بازی اتفاق میوفته که اگر مثبت هم باشن ممکنه فن های قدیمی خوششون نیاد)
امروز چن تا خبر از مکس پین منتشر شد حوس کردم برم بازی کنم از اول هر سه تا رو😁😁😁 هر سه تا نسخشو دارم هر وقت حوس کنم بازی میکنم، هیچ وقتم حذفشو نمیکنم😁
منم مکس پین ۳ یکی از بهترین بازی هامه نمیدونم چرا الکی هیتش کردن
چون با نسخه های قبل فرق داره، در کل الکی هیت میکنن
منم میام😂😂😍
🤣👍
مثلا میتونن مونارو توی پایان نسخه ۲ خیانتکار جلوه بدن
واقعآ رمدی حقش بوده که اندازه اپیک و راکستار بزرگ و پولدار بشه
بطوریکه خودش ناشر بازیاش باشه حتی از بازی های کوچیکتر هم حمایت کنه ولی حیف به حقش نرسیده
دقیقا درسته، واقعا رمدی شاهکار ساخته بود تو دو سری اول مکسپین، به خاطر رمدی هم بود که مکسپین آنقدر معروف شد.
دادن مکسپین به راکستار یک شکست بزرگ بود، مکسپین سه به هیچ عنوان نتونست تجربه دو سری قبلرو تکرار کنه، من مکسپین ۲ رو با ۱۶ مگابایت گرافیک اجرا کردم و اجرای اون بازی با همچین گرافیکی در زمان خودش یک شاهکار مهندسی نرم افزار بود که بجز سری مافیا۱ توی هیچ گیم دیگه ای تکرار نشد…
کاش میشد مثل آثار ابرقهرمانی مکس پین و جهان مکس پین هم ناشر و راوی های متفاوتی داشته باشه و رمدی و راکستار هر دو یک نسخه شماره چهار اختصاصی بیرون بدن!
مکس پین۳عالی بود ازهرلحاظ اما سنخیتی با با شماره اول دوم نداشت
بنظر منم باید ادامه این بازیو بعد از عنولن دوم خود ری مدی بسازه
و توی دنیای الن ویک باشه
مثلا داستانشو الن ویک نوشته باشه و مکس پین توی کابوس داستان الن ویک گرفتار شده باشه
خیلی منتظر ریمیک مکس پین ۱ و ۲ هستم چون تعریفشون رو خیلی شنیدم اما متاسفانه وقت نشده اصل اثر رو بازی کنم.
واقعابدین خودش همونم بسازه
دیگه میخواین باهاش چیکار کنین مگه
داستانش تو نسخه سوم تموم شد رفت مثل این میمونه بگید دارک سولز ۴ بسازید.
رمدی شاهکار ساخته بود تو دو سری اول مکسپین، به خاطر رمدی هم بود که مکسپین انقدر معروف شد که راکستار وسوسه بشه سری سومرو بسازه...
دادن مکسپین به راکستار یک شکست بزرگ بود، مکسپین۳ به هیچ عنوان نتونست تجربه دو سری قبلرو تکرار کنه، من مکسپین ۲ رو با ۱۶ مگابایت گرافیک اجرا کردم و اجرای اون بازی با همچین گرافیکی در زمان خودش یک شاهکار مهندسی نرم افزار بود که بجز سری مافیا۱ توی هیچ گیم دیگهای تکرار نشد…