خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا
خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا
خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا
خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

متاسفانه مرگ نا به هنگام متیو پری نه تنها تمامی سینماگران را در بهت و حیرت فرو برد، بلکه طرفداران و بینندگان مجموعه تلویزیونی Friends را بیش از پیش تحت تاثیر قرار داد.

مجموعه تلویزیونی کمدی سیتکام Friends (دوستان) یکی از خاطره‌انگیزترین و به یاد ماندنی‌نرین آثار خلق شده در تاریخ مدیوم تلویزیون می‌باشد که برای بسیاری از ما معنا و مفهومی فراتر از صرفاً “سرگرمی” داشته و در لحظات تلخ و شیرین زندگی بارها و بارها به تماشای قسمت‌های آن نشسته تا زندگی ساده ولی دوست داشتنی شخصیت‌هایش را شاهد باشیم.

با این حال در کمال تاسف، مرگ نا به هنگام و دردناک یکی از ستارگان این مجموعه به نام متیو پری در سن ۵۴ سالگی به حدی شوکه‌کننده و غیرقابل باور است که تماشای Friends را با علم به آن که بازیگر چندلر بینگ دیگر در بین ما نیست، نمی‌توان متصور شد. هنرمندی که اگرچه لحظاتی زیبا و خاطره‌انگیز را برای تک تک مخاطبینش رقم زد و بارها و بارها آن‌ها را خنداند اما زندگی روی چندان خوشی به او نشان نداد و شاید که بتوان گفت او همان مسیری را طی کرد که شخصیت خیالی بوجک هورسمن در مجموعه فانتزی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کرد؛ هنرمندی که علی‌رغم شهرت و محبوبیتی بین‌المللی اما با تنهایی و افسردگی شدیدی در زندگی شخصی مواجه بود و در نهایت نیز به شکلی باورنکردنی این دنیا را ترک کرد.

حال که دیگر متیو پری در بین ما نبوده و تنها خاطراتی ارزشمند از وی باقی مانده است، در مقاله امروز به سراغ مروری بر ۱۰ قسمت خاطره‌انگیز و جذاب با حضور او در قامت چندلر بینگ رفته‌ایم که تماشای آن‌ها از این به بعد قطعاً حس و حال کاملاً متفاوتی خواهد داشت.

فصل ۱ – قسمت “The One With the Blackout”

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

از همان قسمت نخست سریال Friends متیو پری در قامت چندلر بینگ قلب هر بیننده‌ای را به تسخیر خود درمی‌آورد.

با این حال قسمت “The One With the Blackout” از فصل نخست حال و هوای کاملاً متفاوتی داشته و شاید که نقطه اوج این شخصیت در ابتدای مسیر این مجموعه تلویزیونی را رقم زده است. جایی که چندلر با مدلی مطرح در یک مکان گیر کرده و به سبب صداگذاری بر روی افکار وی، لحظاتی کمدی و سرگرم‌کننده رقم می‌خورد. صدای متیو پری که بر افکار چندلر قرار گرفته و در عین حال اکت‌های جالب توجهی که به معرض نمایش گذاشته می‌شود، به حدی خنده‌دار و جالب توجه بود که می‌توان گفت متیو پری در قسمت ۷ از فصل نخست Friends یک تنه نبوغ خود در بازیگری را به شیوه‌ای استادانه به تصویر کشید.

فصل ۲ – قسمت “The One Where Heckles Dies”

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

شاید که سریال Friends را به عنوان اثری کمدی به شمار آوریم اما در این مجموعه اتفاقاتی درام و تلخ نیز به وقوع پیوسته و شخصیت‌های خود را به لحاظ احساسی و روانی به چالش کشیده است.

در قسمت “The One Where Heckles Dies” شاهد به وقوع پیوستن چنین امری برای شخصیت چندلر بودیم. قسمتی که یکی از همسایه‌های مسن مونیکا و ریچل درگذشته و وسائلی را برای فرزندانش به ارث گذاشته است. زمانی که گروه دوستان در حال سر و سامان دادن به محل زندگی این پیرمرد فوت شده هستند، چندلر متوجه می‌شود که زندگی‌اش تشابهات عجیب و غریبی با این مرد داشته و به ترس از مرگ در تنهایی دچار می‌شود. مسئله‌ای که روان وی را تحت تاثیر قرار داده و دست به کارهایی می‌زند که می‌تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه که در سکانس پایانی قسمت سوم از فصل دوم Friends بالاخره چندلر به خود آمده و ترسش را کنار می‌گذارد اما قطعاً قلب مخاطبین را با مرگی که خود شخص متیو پری تجربه کرده، به درد خواهد آورد.

فصل ۳ – قسمت “The One Where Chandler Can’t Remember Which Sister”

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

یکی از نکاتی که سریال Friends را برای ما ارزشمند جلوه داده، به تصویر کشیدن وقایعی است که حال و هوایی کاملاً تصادفی داشته و مخاطب با تمام وجود می‌تواند حس بازیگرانش را درک نماید.

در قسمت “The One Where Chandler Can’t Remember Which Sister” با چندلری مواجه می‌شویم که با دوست سابق خود مواجه می‌شود؛ زنی که حال ازدواج کرده و حتی صاحب فرزند نیز شده است. رویارویی که احساسات چندلر را برانگیخته و سراسر وجود وی را غم و اندوه فرا می‌گیرد. برای فرار از این احساسات دست به دامن تولد جویی تریبیانی شده و خود را با تفریحات مختلفی سرگرم می‌کند تا حدی که با یکی از خواهران صمیمی‌ترین دوست خود ارتباط برقرار می‌کند. با این حال زمانی قضیه حالتی کمدی به خود می‌گیرد که چندلر از به یاد آوردن این که با کدام یک از خواهران جوئی دوست شده، عاجز بوده و برای به یاد آوردن هویت وی، سلسله اتفاقات جذاب و دیوانه‌واری را تجربه می‌کند که سبب شده تا با یکی از بامزه‌ترین رویدادهای مجموعه تلویزیونی Friends در قسمت یازدهم از فصل سوم مواجه شویم.

فصل ۴ – قسمت “The One With the Embryos”

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

در فصل چهارم سریال Friends بود که برای نخستین‌بار نام چندلر بانگ برای مخاطبین رونمایی شد.

در قسمت “The One With the Embryos” به لطف بازی ساده‌ای که جویی به راه انداخت تا صمیمیت میان دوستان خود را محک بزند، نه تنها شاهد یکی از بهترین سکانس‌های تاریخ این مجموعه تلویزیونی بودیم، بلکه نام چندلر بانگ برای نختسین‌بار مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت تبدیل به جوکی شد که بارها در طول مجموعه مورد استفاده قرار گرفت. هنرنمایی بازیگران و مکالمه‌های آن‌ها در قسمت دوازدهم از فصل چهارم Friends به قدری گرم و صمیمی بود که هر مخاطبین را به وجد می‌آورد.

فصل ۵ – قسمت “The One Where Everybody Finds Out”

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

به لطف سریال Friends تکه کلام و اصطلاحات گوناگونی میان مردم جا افتاد که یکی از آن‌ها حتی بین ما فارسی‌زبانان نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

جمله They don’t know that we know that they know we know (آن‌ها نمی‌دانند که ما می‌دانیم که آن‌ها می‌دانند که ما می‌دانیم) به حدی عجیب و دیوانه‌وار است که برای نخستین‌بار در قسمت “The One Where Everybody Finds Out” به کار گرفته شد و منجر به تعاملات جذاب و خنده‌داری میان فیبی و چندلر شد. قسمت چهاردهم از فصل پنجم Friends در کنار به کار بردن چنین جمله ماندگاری حاوی سکانس‌های جذابی میان چندلر و باقی دوستانش بود که حتی میزان صمیمیت میان آن‌ها را نیز به چالش کشید و مخاطبینش را هیجان‌زده نمود.

فصل ۶ – قسمت “The One Where Chandler Can’t Cry”

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

در یکی از هنرنمایی‌های استادانه متیو پری در قامت چندلر بینگ شاهد روایت داستانی در Friends بودیم که حتی به یاد آوردن آن نیز می‌تواند خنده بر لبان هر مخاطبی بیندازد.

این که بالاخره چندلر و مونیکا موفق شدند تا با یکدیگر نامزد کنند، اتفاق جذابی به شمار می‌رفت. با این حال در قسمت “The One Where Chandler Can’t Cry” مونیکا متوجه می‌شود که چندلر از کودکی “گریه” نکرده و عملاً توانایی بروز چنین احساسی را ندارد و به همین سبب نیز دست به انجام هر کار احمقانه و خنداره‌داری می‌زند تا بتواند اشک را از چشمان معشوقه خود سرازیر نماید. بالاخره در قسمت چهاردهم از فصل ششم Friends چندلر گریه می‌کند؛ آن هم برای دوستان خود یعنی راس و ریچل زمانی که متوجه می‌شود فارغ از تلاش‌هایشان اما سرنوشت قرار نیست که آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهد. پس از این اتفاق چندلر حتی نسبت به کوچک‌ترین مسئل نیز واکنش نشان داده و گریه‌اش سرازیر می‌شد.

فصل ۷ – قسمت “The One With the Engagement Picture”

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

حتی عاشقانه‌ترین سکانس‌های Friends نیز به طرز جالب توجهی با لحظات کمدی ترکیب شده و یکی از آن‌ها را متیو پری دیوانه‌وار رقم زده است.

جایی که در قسمت “The One With the Engagement Picture” مونیکا و چندلر تصمیم می‌گیرند تصویر نامزدی خود را در روزنامه چاپ کنند و به همین سبب نیز راهی عکاسی شده تا این لحظه به یاد ماندنی را ثبت نمایند. با این حال مونیکا خیلی زود متوجه می‌شود که چهره چندلر چندان فتوژنیک نبوده و به محض عکس‌برداری، حالت صورت وی درهم و عجیب می‌شود. اتفاقی بسیار کمدی که در قسمت پنجم از فصل هفتم Friends رقم خورد و یکی از خنده‌دارترین سکانس‌های تاریخ ژانر سیتکام را به یادگار گذاشت.

فصل ۸ – قسمت “The One With the Halloween Party”

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

در میان جمع ۶ نفره Friends متیو پری به سبب چهره‌ای داشت، چندلری را پدید آورده بود که نسبت به باقی همکارانش در ظاهر از جدیت بیشتری برخوردار بود.

این جدیت سبب شده بود تا به نوعی شخصیت چندلر از احترام خاصی برخوردار باشد که در قسمت “The One With the Halloween Party” به لطف مونیکا تمامی آن فرو ریخت. جایی که مونیکا یک مهمانی هالووین به راه انداخته و خرگوشی صورتی را برای چندلر انتخاب کرده است. لباسی که پوشیدن آن جلوه احمقانه و دوست داشتنی‌ای به متیو پری داده بود و در حالی که شخصیت چندلر از پوشیدن این لباس کلافه شده بود، اعتراض خود را با حالتی خنده‌دار بر زبان می‌آورد که کمدی مفرحی را به ارمغان آورد. این مسئله در نهایت به مسابقه زورآزمایی دیوانه‌واری میان راس و چندلر منتهی شد تا قسمت ششم از فصل هشتم Friends را خاطره‌انگیز جلوه دهد.

فصل ۹ – قسمت “The One With Ross’s Inappropriate Song”

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

سریال Friends به حدی غیرقابل پیش‌بینی است که رپ خواندن چندلر را قطعاً هیچکس نمی‌توانسته تا حدس بزند.

در قسمت “The One With Ross’s Inappropriate Song” جلوه دیگری از قدرت بازیگری متیو پری به معرض نمایش گذاشته می‌شود. قسمتی که از خواندن رپ چندلر برای خندان فرزند اِما آغاز شده تا به کنکاش میان رابطه او و مونیکا بپردازد. جایی که دوست سابق مونیکا یعنی ریچارد خانه خود را برای فروش گذاشته و چندلر و جویی مجبور به بازدید از آنجا می‌شوند. بازدیدی که چندلر را با خاطرات گذشته مونیکا مواجه کرده و در حالی که سعی می‌کند تا خود را منطقی و آرام جلوه دهد اما شروع به مسخره کردن ریچارد و بروز خشم خود می‌کند. با این حال در قسمت هفتم از فصل نهم Friends متوجه می‌شویم که نگرانی و حسادت چندلر بیهوده بوده است، زیرا مونیکا با تمام وجود عاشق چندلر شده و روابط گذشته‌اش هیچ معنا و مفهومی برای وی نخواهد داشت.

فصل ۱۰ – قسمت “The One Where Estelle Dies”

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

فصل پایانی سریال Friends نه تنها مخاطبین این مجموعه را برای خداحافظی با برخی از به یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های تاریخ تلویزیون آماده می‌کرد، بلکه تغییرات قابل توجهی را در زندگی آن‌ها نیز ایجاد کرد.

در قسمت “The One Where Estelle Dies” شاهد یکی از این تغییرات حول محور زوج چندلر و مونیکا هستیم؛ جایی که پس از پیدا کردن خانه رویایی‌شان، از زندگی در مرکز شهر شلوغ نیویورک به حومه آن جا نقل مکان می‌کنند. با این حال در آخرین لحظه متوجه می‌شوند که برای تصاحب این خانه یک رقیب دارند؛ معشوقه سابق چندلر یعنی جنیس. این که چندلر همیشه مشغول سر و کله زدن با کسی همچون ریچارد، معشوقه سابق مونیکا بوده و حال پای معشوقه سابق خودش به داستان باز می‌شود، اتفاق جذابی را رقم می‌زند. اتفاقی که سبب می‌شود تا در قسمت پانزدهم از فصل دهم Friends لحظاتی به یاد ماندنی با احساساتی سرشار را شاهد باشیم که متیو پری در به تصویر کشیدن آن‌ها سنگ تمام گذاشته است.


آیا قسمت دیگری از مجموعه تلویزیونی Friends را سراغ دارید که متیو پری سکانس‌هایی به یاد ماندنی را به ارمغان آورده باشد؟ امید می‌رود که پس از تجربه زندگی پر فراز و نشیب و نه چندان ایده‌آل برای این بازیگر دوست داشتنی، روح او در آرامش قرار گرفته باشد. بازیگری که خاطراتی ارزشمند و فراموش نشدنی را برای تک تک ما رقم زده است.

منبع: کولایدر

Dark SoulParsaققنوس آسمانجوجه ای در گاتهام 🐥DARKSIRENNiko_BladejupiterCameraManRichmanBAXY bachs𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻NimaCambyses The ThirdRondafarhadqpOld fashion GAMERDaniallox😃meysambSON OF EARedGravemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا
خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا
خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا
خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا
خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سریال Friends با حضور متیو پری - گیمفا