Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا
Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا
Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا
Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران!

آرمان زرمهر
۱۶:۱۴ ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

طی این مقاله قصد داریم نگاهی به عناوین غیر رسمی فرنچایز Resident Evil بیاندازیم که به دست طرفداران این فرنچایز ساخته شده‌اند و به بررسی اجمالی آن‌ها پردازیم.

دنیای Resident Evil پتانسیل بسیار زیادی برای داستان‌گویی‌ها و روایات مختلف دارد از همین رو بسیاری از طرفداران با استفاده از این پتانسیل موجود دست به خلق تجربه‌های تازه در دل آثار قدیمی زده‌اند و یکی از علایق و اشتیاق شدید شخصی من آن است که به سراغ تجربه‌ی این آثار بروم که از قضا برخی از آن‌ها در دل خود ایده‌های بسیار جاه‌طلبانه و جالبی را حفظ کرده‌اند.

لازم به ذکر است این آثار هم به عنوان ماد و هم به عنوان آثار مستقل عرضه می‌شوند و اکثرا بر پایه‌ی نسخه‌های کلاسیک فرنچایز توسعه یافته‌اند بنابراین می‌توان گفت مخاطب این مقاله بیشتر طرفداران هاردکور وحشت بقا و RE هستند. هرچند این لزوما بدان معنا نیست که عموم طرفداران نمی‌توانند از این آثار بهره ببرند. اگر مدتی است هوس یک تجربه‌ی کلاسیک RE کرده‌اید امروز قرار است با بازی‌های بسیار جذابی آشنا شوید که تجربه‌ها و سناریوهای متفاوتی را در این قالب به تصویر می‌کشند.

Resident Evil Survivor Redux

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

عنوان Resident Evil Survivor جزو عناوینی در این مجموعه است که به نظر من در زمینه‌ی فضاسازی بسیار عالی عمل می‌کرد و شاید اگر کپ‌کام قصد آزمون و خطا را با آن را نداشت این اثر نیز می‌توانست همچون دیگر عناوین کلاسیک فرنچایز یک تجربه‌ی جذاب و عمیق وحشت بقا باشد. حال اگر شما هم همچون من همیشه با خودتان تصور می‌کردید که این نسخه در قالب یک اثر وحشت بقای کلاسیک چطور عمل می‌کند باید بگویم به لطف Aydan Watkins یکی از نام‌های شناخته شده در جامعه‌ی طرفداران RE و سازندگان ماد این مجموعه این امکان فراهم شده است!

Resident Evil Survivor Redux پروژه‌ای است که شخصا سال‌هاست آن را دنبال می‌کنم و مشتاقانه منتظر تکمیل شدن آن هستم و طی این مدت دموهای مختلفی از آن در دسترس طرفداران قرار گرفته است که امکان تجربه‌ی بخش‌هایی از آن را فراهم می‌کند. Redux دقیقا یک تجربه‌ی کلاسیک و آشنا از RE Survivor را ارائه می‌دهد به طوری که شما باز هم شاهد دوربین ثابت و کنترل تانک هستید که به کلی طریقه‌ی تجربه‌ی این اثر را دگرگون می‌کند و بیشتر از یک ماد به یک بازی کاملا متفاوت شبیه است.

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

در حال حاضر همچنان این ماد در حال توسعه است و در موتور RE2 کلاسیک اجرا می‌شود؛ Aydan اظهار داشته است که قصد دارد علاوه بر داستان اصلی، سناریوهای تازه‌ای را نیز به این بازی اضافه کند که به پلیر اجازه می‌دهد علاوه بر Ark در نقش Vincent، Lily و Lott نیز بازی کند که به شدت هیجان انگیز است. در حال حاضر چندین دموی مختلف از این ماد در دسترس است که نه تنها به شما اجازه‌ی اجرای آن روی شبیه سازها را می‌دهد بلکه حتی می‌توانید آن را روی کنسول PS1 خود نیز تجربه کنید!

شخصا از آن جایی که به شدت از تجربه‌ی بازی‌های رترو مخصوصا نسخه‌های کلاسیک RE روی کنسول مقصدشان لذت می‌برم این دموها را روی کنسول پلی‌استیشنم و یک تلویزیون CRT تجربه کردم و می‌توانم بگویم احساس می‌کنید در حال زندگی گذشته‌ای در یک خط زمانی متفاوت هستید بنابراین اگر شما هم مثل من رویکرد به اصطلاح Purist نسبت به آثار RE دارید پیشنهاد می‌کنم حتما به پای تجربه‌ی این اثر روی کنسول PS1 بنشینید اما در غیر این صورت به راحتی می‌توانید با استفاده از شبیه‌ساز آن را روی PC تجربه کرده و از یک تجربه‌ی کاملا متفاوت از RE Survivor لذت ببرید.

Resident Evil: During The Storm

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

این پروژه به سادگی یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و خلاقانه‌ترین مادهای RE محسوب می‌شود که شخصا به شدت از آن لذت بردم. During The Storm در واقع یک پیش درآمد کامل برای قسمت دوم و سوم محسوب می‌شود و شما را در نقش Kevin قرار می‌دهد که در گذشته شاهد حضورش در نسخه‌های Outbreak بودیم! یکی از جذاب‌ترین خصوصیات این دمو تمرکز بر ساعات ابتدایی شیوع ویروس و ابعادی است که هیچ یک از دو نسخه‌ی دوم و سوم به آن‌ها نپرداختند و مهم‌ترین آن به تصویر کشیدن Raccoon City و مردمانش پیش از تبدیل شدنشان به مردگان متحرک است.

این اثر به شکلی عالی روند خود را شروع می‌کند به طوری که پیش از آن که شما را مستقیم داخل جهنم بیاندازد، اول اجازه می‌دهد کمی نفس بکشید از همین رو در ابتدای دمو، شما در خانه Kevin می‌توانید به انجام برخی کارهای روزمره همچون تعویض لباس و یا حمام کردن بپردازید!

پس از آن برای خرید غذا پا به خیابان‌های Raccoon City می‌گذارید که برای اولین بار به شکلی عادی، مملو از زندگی و هیاهو به تصویر کشیده می‌شوند. شما می‌توانید شهروندان را در حال پرداختن به کارهای روزمره و معاشرت با یک‌دیگر مشاهده کنید و همچنین به دیالوگ‌های آن‌ها گوش دهید و گاها طی این کار می‌شنوید که مردم به شدت تحت تاثیر شایعاتی قرار گرفته‌اند که برخواسته از قتل‌های Arklay است.

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

همچنین در این بین شما می‌توانید با Kendo نیز صحبت کنید که به شما می‌گوید مردم حسابی ترسیده‌اند و در حال خرید اسلحه هستند! پرداختن به چنین جزئیاتی در یک کلام «فوق‌العاده» است و بعد دیگری از Raccoon را به شما نشان می‌دهد که هرگز در هیچ یک از نسخه‌های مجموعه به آن پرداخته نشد و صرفا در گذشته برخی از فیلم‌ها به صورت بسیار مختصر آن را به نمایش گذاشتند. همچنین این دمو از آن جایی که بر پایه‌ی نسخه‌ی Sourcenext عنوان RE2 بنا شده است تعداد زیادی از تغییرات را نیز به ساختار کلاسیک فرنچایز معرفی می‌کند به عنوان مثال شما حالا می‌توانید جسد زامبی‌ها را جست‌وجو کرده و آیتم‌های مختلف از آن‌ها بدست آورید!

شاید بزرگ‌ترین مکانیزمی که در این عنوان معرفی می‌شود انتخاب‌های مختلف است! بله درست متوجه شدید شما در این اثر با انتخاب‌هایی روبه‌رو می‌شوید که می‌تواند شما را در شرایط متفاوتی قرار دهد. حال فکر کنم بتوانید بهتر تاکید من بر خلاقانه بودن این ماد را درک کنید. محتوایی که این بازی ارائه می‌دهد کاملا تازه است و از آن جایی که در لحظات ابتدایی سقوط شهر هستید به خوبی می‌توانید مشاهده کنید که چطور همه چیز ناگهان به یک جهنم تبدیل می‌شود.

طی دموی قابل بازی During The Storm شما به محیط‌های آشنایی همچون RPD ورود خواهید کرد که مملو از پلیس‌های سراسیمه و شهروندانی است که به امید یافتن یک جای امن به این مکان پناه آوردند غافل از آن که قرار است در چند ساعت آتی چه اتفاقاتی رخ دهد.

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

به جرات می‌توانم بگویم این بازی یکی از موردانتظارترین محتوای RE برای من محسوب می‌شد اما متاسفانه چند ماه پیش Resevilnemesis30 که در واقع کارگردان این اثر محسوب می‌شود اعلام کرد به دلایل مشکلات شخصی ناچار است فعلا توسعه‌ی این پروژه را کنسل کند و با وجود آن که اظهار داشت که ممکن است در آینده دوباره توسعه‌ی آن از سر گرفته شود اما متاسفانه در حال حاضر هیچ پیشرفتی در روند ساخت آن صورت نمی‌گیرد که بسیار ناراحت کننده است.

لازم به ذکر است که ساخت چنین مادها و آثاری به شدت دشوار و زمان بر است و حتی همین دموی چند دقیقه‌ای از During The Storm به تنهایی بیش از هزار خط کدنویسی داشته و ساخت آن مدت‌ها زمان برده است به همین دلیل است که شخصا احترام بسیار زیادی برای مادسازان مخصوصا این دسته از مادسازهای RE قائل هستم چرا که با تمام وجود سعی دارند از عشقی که به این مجموعه دارند در راستای گسترش آن استفاده کنند. در هر صورت حتی اگر RE: DTS هرگز رنگ نسخه‌ی تکمیل شده‌ی خود را نبیند من با تمام وجود به شما پیشنهاد می‌کنم که اگر طرفدار نسخه‌های کلاسیک مجموعه هستید به هیچ عنوان این تجربه را از دست ندهید.

Resident Evil Containment

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

تا به اینجای مقاله بیشتر درباره‌ی بازی‌ها و مادهایی صحبت کردیم که در حال حاضر صرفا در قالب دمو در دسترس هستند اما عنوانی که الان قصد صحبت از آن را دارم به طور کامل توسعه یافته و به طور رایگان عرضه شده و آماده‌ی تجربه است. Resident Evil Containment یکی دیگر از پروژه‌های دوست خوبمان Aydan Watkins است که جریانات آن شما را به عمارت اسپنسر و آزمایشگاه Arklay بازمی‌گرداند اما این بار شما در نقش دو سرباز نام آشنای آمبرلا یعنی Hunk و Ghost قرار می‌دهد که پس از ارسال یک پیام اضطراری از این آزمایشگاه برای بررسی و مدیریت شیوع ویروس به آنجا اعزام می‌شوند.

Resident Evil Containment نیز همچون During The Storm دارای تعداد بسیار زیادی از محتوای تازه است بنابراین به هیچ عنوان تصور نکنید که قرار است صرفا در همان محیط‌های سابق RE1 پرسه بزنید!

ما شاهد محیط‌های کاملا تازه هستیم که برخی از آن‌ها برگرفته از کانسپت آرت‌های استفاده نشده‌ی این نسخه بوده و برخی دیگر نیز محیط‌های کاملا تازه‌ای هستند که به طور اختصاصی برای این اثر طراحی شدند. علاوه بر این یکی از خصوصیات بسیار برجسته‌ی این عنوان برخورداری از صداگذاری کامل برای کاراکترهایش است که برای یک ماد بسیار هیجان انگیز و تحسین برانگیز است.

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

ساندترک‌های تازه، سناریوهای متفاوت و پازل‌های کاملا جدید نیز برخی دیگر از خصوصیات این اثر هستند که می‌توانند برای هر طرفدار قدیمی RE حکم آب در بیابان را داشته باشند! داستان بازی نیز در کمال تعجب بسیار درگیر کننده است و این مسئله به لطف صداگذاری‌های انجام شده روند پیش‌روی آن را بسیار گیراتر می‌کند.

شما طی تجربه‌ی این عنوان در نقش هر دو کاراکتر Ghost و Hunk قرار خواهید گرفت و داستان را از نگاه هر دوی آن‌ها با پیچش‌ها و هدف‌های شخصی دنبال خواهید کرد. Containment همانطور که اظهار داشتم بر پایه‌ی قسمت اول فرنچایز ساخته شده است و در همین راستا نیز برخی مکانیزم‌های گیم‌پلی محور تازه بر پایه‌ی ظرفیت‌های این نسخه نیز معرفی می‌کند که بسیار هیجان انگیز است.

همچنین همین مسئله که بر خلاف کپ‌کام، طرفداران فرنچایز اهمیت زیادی به Hunk به عنوان یک کاراکتر می‌دهند و از او در راستای روایت این داستان‌ها بهره می‌گیرند برای من کافی است که این اثر را تجربه کنم. چنین آثاری از آن جایی که تداخل مستقیم با Canon فرنچایز ندارند به خوبی می‌توانند در گوشه‌ای خط داستانی آن جای بگیرند.

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

Aydan مادسازی بسیار کار کشته و طرفداری حساس است که توجه بسیاری به جزئیات در عناوین و مادهایی که می‌سازد دارد و از همین رو در این تجربه شما شاهد ظرافت و دقت بسیاری در راستای پیاده‌سازی و بالانسینگ معیارهای ساختاری ریشه‌ای وحشت بقا مخصوصا در زمینه‌ی مدیریت منابع هستیم که به راستی قابل تحسین است.

همچنین از آن جایی که این مادها از طرف طرفداران برای طرفداران هستند شما می‌توانید وسواس بسیاری را در پرداختن به داستان و حتی به تصویر کشیدن برخی سناریوها و کاراکترهایی را مشاهده کنید که به راستی می‌توانند طرفداران را به وجد بیاورند. فکر می‌کنم صحبت کافی باشد؛ تمام اپیزودهای Resident Evil Containment به طور کامل و به صورت رایگان در دسترس هستند پس اگر حتی درصد کمی از توصیفات من از این بازی شما را به هیجان‌زده کرد همین حالا به دانلود و تجربه‌ی آن اقدام کنید!

Resident Evil Mortal Night

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

کمی بالاتر راجع به Resevilnemesis30 و ماد During The Storm او صحبت کردیم که به نظر نمی‌رسد تا آینده‌ای نزدیک به مراحل نهایی توسعه برسد. حال می‌خواهیم در ارتباط با یکی دیگر از مادهای این سازنده صحبت کنیم که به طور کامل مراحل توسعه را طی کرده و در حال حاضر به طور کاملا رایگان در دسترس طرفداران قرار دارد، این عنوان Resident Evil Mortal Night نام دارد.

Resident Evil Mortal Night را شاید بتوان یکی از گسترده‌ترین مادهای حال حاضر مجموعه از بعد محتوایی دانست چرا که مدت زمان زیادی می‌تواند شما را درگیر خودش نگه دارد اما پیش از هر چیزی بهتر است به این بپردازیم که اصلا Mortal Night و جریانات آن حول محور چه چیزی می‌گردد. تا به اینجای کار راجع به یک ماد مستقیم برای Survivor صحبت کردیم و دیگر مادها نیز آثار کاملا تازه با پیچش‌ها و داستان‌های کاملا تازه بودند که با وجود غیر رسمی بودن تا حد زیادی سعی می‌کردند در قالب Canon فرنچایز جای بگیرند اما Mortal Night چنین نیست.

داستان این بازی به کلی خط داستانی اصلی مجموعه را نادیده گرفته و در واقع یک سناریوی What If را درست همچون عنوان Operation Raccoon City ارائه می‌دهد که البته به هیچ عنوان امر منفی یا بدی نیست و اتفاقا راه را برای روایت‌های جالب و متمایز باز می‌کند.

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

شما باری دیگر در نقش Hunk بازی می‌کنید که پس از بازیابی ویروس G و تحویل آن به Umbrella متوجه می‌شود که ویروسی که بازیابی کرده است خالص نبوده و آلوده شده است از همین رو دوباره به Raccoon City اعزام می‌شود تا این بار Sherry Birkin را پیدا کرده و از شهر خارج کند تا Umbrella بتواند ویروس را از بدن او استخراج کند.

به طور کلی داستان این ماد بسیار سر راست و مشخص است اما سازندگان سعی کرده‌اند پیچش‌های جالبی در آن ایجاد کنند که نه تنها بعضا به کلی خود را از خط داستانی اصلی مجموعه جدا می‌کنند بلکه ایده‌های جالبی هستند که روایتشان مخصوصا برای طرفداران قدیمی می‌تواند بسیار جالب باشد. به عنوان مثال اگر بخواهم بدون اسپویل زیاد یک مورد از آن را نام ببرم می‌توانم به حضور Alyssa Ashcroft و همکاری او با Hunk در این بازی اشاره کنم که شاید یکی از جالب‌ترین انتخاب‌ها برای همسو کردن دو کاراکتری است که هرگز در خط داستانی اصلی مجموعه یکدیگر را ملاقات نکردند.

و اما در دپارتمان گیم‌پلی نیز شاهد معرفی برخی مکانیزم‌های تازه در این ماد هستیم که البته از آن جایی که سازنده‌ی با During The Storm یکسان است شاهد اشتراکات زیادی بین این دو اثر هستیم، به عنوان مثال در این عنوان نیز شما قادر به جست‌وجوی بدن زامبی‌ها هستید اما از آن جایی که با یک بازی کامل طرف هستیم تاثیر این خصوصیت بسیار بیشتر احساس می‌شود.

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

به عنوان مثال گاهی اوقات شما می‌توانید برخی آیتم‌ها و یا اطلاعات کلیدی را از بدن زامبی‌ها استخراج کنید که روی مبحث Backtracking و جست‌وجوی محیط تاثیر به سزایی دارد.

در این عنوان همچنین مبحث انتخاب‌ها نیز مطرح است هرچند که لزوما همچون During The Storm جلوه نمی‌کنند و کمی سطحی‌تر هستند اما همچنان روی روند بازی تاثیرگذارند. یکی از خصوصیات برجسته‌ی این ماد ارزش تجربه‌ی مکرر و بالای آن است چرا که سازندگان از سیستم رندومایزر نیز در آن بهره گرفته‌اند که به لطف آن هر بار به کلی مکان آیتم‌های کلیدی، دشمنان و… تغییر می‌کنند و در همین راستا این انعطاف‌پذیری را ایجاد کرده‌اند که پلیر قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد و بتواند به هر ترتیبی که دوست دارد در بازی پیش برود و وقایع را پشت سر بگذارد که به نظر من برجسته‌ترین خصوصیت این اثر است.

به طور کلی اگر به دنبال تجربه‌ی سناریویی هاردکورتر در قالب آثار کلاسیک این مجموعه هستید Mortal Night به خوبی می‌تواند این امر را برای شما برآورده کند.

جمع‌بندی

دنیای بازی‌های ساخت دست طرفداران و به اصطلاح Fan Made فرنچایز RE بسیار گسترده بوده و مواردی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم تمامی این موارد را پوشش نمی‌دهند بنابراین در صورت استقبال شما کاربران عزیز در آینده ممکن است در قسمتی دیگر به برخی دیگر از این آثار بپردازیم. همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردم این گوشه از جامعه‌ی RE و مادسازان آن بیشتر طرفداران هاردکوری هستند که سعی در خلق آثار هاردکور وحشت بقا دارند و از آن جایی که شخصا عاشق آثار کلاسیک این مجموعه هستم چنین تجربه‌هایی برایم به شدت جذاب و خاص جلوه می‌کنند.

لازم به ذکر است تمامی مادها و بازی‌های یاد شده در این مقاله به غیر از RE Survivor از طریق سایت ModDB و پنل سازندگان آن‌ها به صورت مستقیم قابل دسترسی و دانلود هستند. برای دسترسی به RE Survivor نیز یا می‌توانید از طریق صفحه‌ی رسمی مادهای Aydan Watkins اقدام کنید و یا به راحتی با یک جست‌وجوی ساده در گوگل به رام آن دسترسی پیدا کنید.

ParsaAnny77shAQUARIUSDARKSIRENNemesisDADDY PARTiSANMohsen bakhtiariSepehrCharlie Chaplin𝘼𝘿𝘼 𝙒𝙊𝙉𝙂 . • *CastillanosLove GameRichmanMalassezia furfurکلاغ🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉The Cat LadyCambyses The Thirdmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا
Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا
Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا
Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا
Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Jimmy گفت:

    رزیدنت اویل بازمانده اگه یه تغییراتی درش ایجاد کنن میشه واقعا پتانسیل ریمیک کردن داره !
    بازی یه مشکلی که داره ، آخرش به شدت یکنواخت و خسته کننده میشه
    وگرنه از لحاظ طراحی محیط ها و …. خیلی خوبه

    Annyآرمان زرمهر77NemesisCharlie Chaplinبیگ اسموکBlue eyes White DragonفریدJAMSHIDlul-bookmore
  • Hamed گفت:

    خسته نباشی آرمان زرمهر عزیز بابت مقاله ❤️
    .
    یعنی روزی نبود که من Resident Evil Survivor رو بازی کنم اما شب موقع خواب کابوس نبینم، اتمسفرش خیلی سنگین و ترسناک بود مخصوصا صداگذاری و موسیقی های داخل بازی حضور مستر ایکس و صدای ترسناک زامبی ها هم که دیگه بماند اول شخص بودن بازی هم به ترس بازی افزوده بود اون موقع هم سنم کم بود روم تاثیر گذاشته بود لعنتی اصلا یک چیز عجیب غریبی بود، یعنی بی اغراق میگم حتی ترسناک تر اویل سه بود درسته که نمسیس هم شبا گاهی اوقات تو خواب دنبالم میکرد ولی این لعنتی محال بود که بازیش کنم اما شب کابوس نبینم علتشم زامبیاش بود نه مستر ایکس یعنی تو خواب زامبیاش میومدن سراغم D:
    .
    اولین نسخه فرعی از رزیدنت اویل هم بود که اول شخص بود هیچ وقت فکرنمیکردم در آینده نسخه اصلی از اویل رو اول شخص کنن و انقدر فوق العاده عمل کنه (Resident Evil 7) 🔥

    Big BossParsa.77PinoNemesisبیگ اسموکBlue eyes White Dragonlul-bookOld fashion GAMERmore
    • WalleR MaN گفت:

      واکنش نمسیس : ما داریم زحمت میکشیم ! 😂

      gigachad_assaissn77Nemesis𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝بیگ اسموکHamedBlue eyes White DragonJAMSHIDمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Cambyses The Third
      • Hamed گفت:

        👍😂

        نمسیس که خدا بود هیچ آنتاگونیستی تو رزیدنت اویل نتونسته نزدیک نمسیس بشه، که البته کپکام با ریمیکش آبرو و ابهت نمسیس رو از بین برد، خیلی جالبه نمسیس عوض اینکه باعث نفرت بشه باعث عشق میشد یعنی هیچوقت ازش بدم نیومد حتی آخر بازی هم دلم نمیخواست بکشمش حتی تو خوابمم که میومد دوسش داشتم فکرکنم فهمیده بود عاشقش شدم تو خواب هم ولم نمیکرد 😂

        gigachad_assaissnNemesiskaname𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝بیگ اسموکWalleR MaN
        • WalleR MaN گفت:

          نمسیس توی ریمیک مثل یه سگ وحشی بود که میخواست پاچه بگیره 😂 :‍D
          ولی بعضی آنتاگونیست ها هستن که آدم بجای اینکه ازش متنفر بشه، عاشقش میشه
          مثل جوزف سید توی فارکرای ۵ که من دیوونشم (البته توی سری رزیدنت ایول بعد نمسیس، جک بیکر و آلبرت وسکر رو خیلی دوست دارم، هایزنبرگ هم همینطور)

          gigachad_assaissnبیگ اسموکkanameHamed
          • Hamed گفت:

            اوه پس اگه نمسیس نسخه اورجینال رو میدیدی چی میگفتی قبل اینکه دستش بهت برسه خودتو قهوه ای میکردی چون میدونستی اگر دستش بهت برسه رسما تبدیل به ساندویچ جیل میشی 😁
            .
            دقیقا واسه همین هربار که نمسیس رو بی هوش میکردم ناراحت میشدم من فکرمیکنم یک علتش بخاطر اینه که چون نمسیس قبلا یک انسان بوده بعد آمربلا تبدیلش کرد به دشمن ما دلمون براش میسوزه اگر اولین فیلم اویل رو دیده باشه اون یارو بن شوهر آلیس توسط یک لیکر زخمی میشه بعد تو فیلم دوم آمبرلا انقدر روش آزمایش میکنه تبدیل میشه به نمسیس
            .
            آره آلبرت وسکر هم خیلی خفن بود خدایی مخصوصا صداش تو اویل پنج هم مبارزه کریس باهاش فوق العاده بود اون سکانسی که به ساعتش نگاه میکنه و میگه هفت دقیقه وقت دارم تا باهاتون بازی کنم یا مبارزه کنم یادم نیست دقیقا چی میگفت فکرکنم بازی میگفت یعنی اعتماد به نفس موج میزد توش لعنتی
            .
            جک بیکر هم آره کلا دلم برای خودشو خانوادش سوخت چون داشتن زندگیشونو میکردن در واقع قربانی میدن این «اولین» در به در اومد گند زد بهشون چقدر اون سکانس جک بیکر دردناک بود که به ایتن گفت خواهش میکنم مارو نجات بده ایتن روحمون در عذابه
            .
            هایزنبرگ هم که پتانسیل یک آنتاگونیست جذاب رو داشت اما به محض اینکه تبدیل شد به آپتیموس پرایم گند خورد بهش یعنی من همش فکرمیکردم چطوری قراره با این هایزنبرگ مبارزه کنم با اون قدرت آهن رباییش اما بعد که دیدم تبدیل شد به یک ربات زباله دونی و اون بخش مبارزه باهاش کلا شد کالاف دیوتی ناامید شدم

            gigachad_assaissnAnnyبیگ اسموکWalleR MaN
            • WalleR MaN گفت:

              نه منظورم اینه توی نسخه ی ریمیک خیلی بد شده بود و ابهت نسخه اورجینال رو نداشت
              .
              ولی آنتاگونیستهای رزیدنت ایول ها یچی دیگه‌ست…

              Hamedبیگ اسموک
              • Hamed گفت:

                آهان از اون لحاظ میگی آره بابا ظاهرش رو بگو دماغ براش گذاشته بودن ابلها من بیشتر خندم میگرفت وقتی میومد تا اینکه بترسم خداشاهده من بازی رو به زور تموم کردم یعنی با حالت تهوع خدا لعنت کنه کپکام رو اگر بخاطر خاطراتی که با نسخه اورجینال نداشتم محال بود اصلا سمت ریمیکش برم

                دقیقا نمسیس، مستر ایکس، آلبرت وسکر، ویلیام برکین، جک کراوزر، جک بیکر، لیدی دیمیترسک، هایزنبرگ و… ولی گل سر سبدشون نمسیسه بعید میدونم کپکام دوباره بتونه آنتاگونیستی در حد نمسیس خلق کنه مگه اینکه میکامی برگرده کپکام دوباره نبوغش رو نشون بده اگر اشتباه نکنم خود میکامی خلقش کرده بود از طرفی تهیه کننده بازی هم بود

                WalleR MaN
                • WalleR MaN گفت:

                  میکامی خیلی حیف شد که رفت💔
                  البته تونست توی بتزدا دوتا بازی The evil whiten رو خلق کنه و شاید اگه توی کپکام نمی‌بود الان این دوتا وجود نداشتن !
                  تنها آرزوی من اینه میکامی برگرده به کپکام و دوباره رزیدنت ایول بسازه ( و رزیدنت ایول ۳ رو یبار دیگه ریمیک کنه که بعید میدونم بشه )

                  Hamed
              • Hamed گفت:

                دقیقا، ولی ببین داداش امثال خالقایی مثل میکامی، کوجیما، میازاکی و… نمیان بازیاشونو ریمیک کنن چون اینا خلق میکنن هیچوقت نمیان دوباره رو اون چیزی که ساختن کار کنن وگرنه ما از خدامون بیاد رو ریمیک اویل ۳ کار کنه و کاملش کنه

                WalleR MaN
            • Notrika گفت:

              داداش یه اهنی اوهونی چیزی میدادی قبلش
              کل سری و اسپویل کردی رفت منم حواسم نبود همینجور داشتم میخوندم میرفتم پایین دیگه رنگ زیر شلواری بیکرم درآوردی که
              حالا میخای باز کامنتت و بخون ببین یه وخ خدایی نکرده چیزی نمونده لو نداده باشی.

              Hamed
              • Hamed گفت:

                من ازت عذرمیخوام عزیزدل من همیشه قبل اینکه بخوام راجع به داستان بازی ها حرف بزنم هشدار اسپویل میزنم ولی این دفعه فراموش کردم، از طرفی پست در مورد رزیدنت اویله داداش گلم شما چه بخوای نخوای در موردش حرف زده میشه شما نباید زیر پستای بازی هایی بری که هنوز تجربشون نکردی
                .
                به هرحال این اشتباه منو توجیح نمیکنه در هر صورت فکرنکنی از عمد کردم درکت میکنم خودمم سر خیلی بازی ها اسپویل شدم واسه همین برای داستان هر بازی هشدار اسپویل میزدم اما این دفعه به کل فراموش کردم بازم شرمنده ❤️🙏

                NotrikaK1
                • Notrika گفت:

                  اشکال نداره🥰🥰🥰به قول خودت تقصیر خودمم بود کنجکاویم گل کرد ولی مرام معرفتی همیشه یه هشدار اسپویلی بزن حداقل بریم تخمه بیاریم بشینیم خوندن😁

                  Hamed
        • Nemesis گفت:

          نظر لطفته داداش😂😂 کیس ازدواج خوبیم

          Hamedبیگ اسموکWalleR MaN
      • Nemesis گفت:

        من دارم زحمت میکشم s.t.a.r.s😡😡

        HamedWalleR MaN
    • kaname گفت:

      وای چی گفتم حامد جان بیست سال پیش یادم انداختی وقتی تو خواب نیمیسیس دنبالم میکرد 😂
      چقدر این بازی ترسناک بود الان شده شوخی انقدر فیلم و سریال از زامبی ها ساختن

      Parsa𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝بیگ اسموکWalleR MaNHamedJAMSHIDمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Cambyses The Third
      • Hamed گفت:

        عجب خیانت کاریه نمسیس پس تو خواب شما هم اومده بود داداش 😂

        خب اون موقع سنمون هم کم بود طبیعی بود برامون ترسناک باشه فقطم نمسیس ترسناک نبود اون اتمسفر شهر راکون سیتی زباله های جمع شده شیشه های خرد شده رو زمین ماشین های داغون جنازه های رو زمین صدای زوزه باد و زامبی های تو شهر واقعا ما رو تحت تاثیر قرار میداد
        .
        بدون اغراق و تعصب میگم بهترین و اصیل ترین رزیدنت اویل نسخه سوم بود هیچ نسخه ایش هنوز نتونسته منو به اندازه نسخه سوم ارضا کنه یعنی همه چیش بی نقص بود گیم پلی، داستان،شخصیت پردازی، موسیقی آخ قطعه هاش شاهکارن اللخصوص اتاق سیو بازی هنوزه که هنوزه آلبومش رو دارم گوش میدم، گرافیک هم که تو زمان خودش پرفکت بود و در آخر وجود نمسیس که نصف موفقیت بازی به دوش نمسیس بود خدا شاهده اندازه موهای سرم این بازی رو تموم کردم سیر نمیشدم ازش
        .
        آره دیگه الان لمس شدیم انقدر بازی و فیلم ترسناک تجربه کردیم و دیدیم که دیگه برامون عادی شده ولی خب این چیزی از عشق من به زامبی ها کم نمیکنه من از همون زمان رزیدنت اویل عاشق ژانر ترسناک مخصوصا تو سبک زامبی ها شدم یعنی اولین سبک موردعلاقم تو بازی، فیلم و سریال سبک ترسناک اونم در حیطه زامبی هاس واقعا مدیون شینجی میکامی، کپکام و رزیدنت اویل هستم که منم با این سبک آشنا کردن

        kaname𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝HT
        • Nemesis گفت:

          عالی نوشتی دادا. فکر میکردم فقط منم که اینقدر به اویل ۳ وابسته ام. این بازی هیچوقت تاریخ انقضا نداره مخصوصا موزیک های متنش ❤️

          kanameParsaHamed
          • Hamed گفت:

            قربونت برم داداش اتفاقا منم خوشحالم میبینم کسایی مثل من هستن که عاشق این نسخه هستن خیلی کم پیدا میشه کسی عاشق این نسخه باشه بخاطر اینکه خیلی از گیمرا تو بازه زمانی بدنیا اومدن که اویل چهار عرضه شده بود یعنی انگار اویل رو از نسخه چهارم شروع کردن و فکرمیکنن بهترین نسخس در صورتی که اشتباهه همیشه در حق نسخه سوم کم لطفی شده و اونطور که باید به حقش نرسیده
            .
            دقیقا این بازی اصلا بی نقصه کل بازی یک طرف قطعه های موسیقیش یه طرف ❤️

            NemesiskanameParsa
        • kaname گفت:

          اره باید یه ژانر زامبی بزارن منم فیلم سریال انیمه اخر الزمانی و بقا برام جالبه چند سالیه کره ایی ها دارن میسازن بدم نساختن .وقتی واکیگ دد امد من از همون روز اول شروع کردم تا فصل ۹ دیدم دیگه ندیدم . واقعا بازی رزیدنت اویل تو این زمینه مارو خیلی علاقه مند کرد به این موضوع

          kanameParsaHamed
          • Hamed گفت:

            دقیقا کره ای ها خیلی تو این زمینه پیشرفت کردن واکینگ دد که خداس تو این سبک هنوز سریالی نتونسته تو این سبک بهش نزدیک بشه دقیقا من یکی که واقعا مدیون رزیدنت اویل هستم حالا دوست من اگر این فیلما و سریالا رو ندیدی حتما ببین تو سبک زامبی حرف ندارن البته فکرمیکنم دیده باشی ولی حالا گفتنشون ضرری نداره
            .
            فیلم:

            World War Z
            Train to Busan
            .
            سریال :

            All of Us Are Dead
            Kingdom

            Parsa
    • داش جدی ارزش داشت که بخاطر رزیدنت اول بازی کردن تو خواب ایقد نمسیس بترسونتت؟

      من خودم وقتی کوچیک بودم اصلا وحشت بقا بازی نمیکردم چون من قبل اینکه شروع کنم بازی کردن یه فیلم ترسناک دیدم و تا سال ها بعدش میترسیدم، یعنی من ۵ سالگی اون فیلمو دیدم و ۷ سالگی شروع کردم بازی کردن( ۳ سال بعدش دیگه چون کنسول نداشتم و پی سیم همخراب بود یه چند سالی از گیم دور بود ولی بعدش دیگه دوباره شروع کردم بازی کردن، اونموقع دیگه ترسم از بین رفته بود و تونستم بازی های وحشت بقا هم بازی کنم)، چون تا سال ها بعدش میترسیدم دیگه بازی های ترسناک رو اونموقع اصا بازی نمیکردم. یادمه شبا که تاریک بود میترسیدم و با سرعت میدویدم بعد حین دویدن هر چی سوره از قرآن بلد بودم رومیخوندم که فقط اون روح تو فیلمه نیاد سمتم، دست خودم نبود حس میکردم اون روحه همه جا هست. خلاصه که بخاطر یه فیلم تا سال ها میترسیدم و نمیتونستم کنترلش کنم.

      Hamed
      • Hamed گفت:

        بخدا که ارزشش رو داشت داداش یعنی من اگر برگردم به گذشته دوباره بازیش میکنم، رزیدنت اویل کلا سلیقه منو ساخت کلا با رزیدنت اویل بود که عاشق ژانر ترسناک شدم چه وحشت بقا چه روانشناختی بعد این قضیه تو فیلم ها هم بود فکرشو بکن تو اون سن و سال کم میشستم جن گیر نگاه میکردم کنستانتین، حلقه و… رو نگاه میکردم با اینکه عین چی میترسیدم و کابوس میدیدم دیگه نمیشد جلوی خودمو بگیرم نگاه نکنم حتی بعضی وقتا انقدر میترسیدم که کنار مامان بابام میخوابیدم چراغ هم باید روشن میبود مثلا چند روز اینطوری بود باز خوب که میشدم دوباره میرفتم بازی ترسناک میکردم یا فیلم میدیدم D:

        البته اینم بگم اون موقع ها میشستیم خانوادگی نگاه میکردیم با اینکه خانوادگی نگاه میکردیم بازم میترسیدم تو ذهنم میرفت خلاصه ترس با لذت بود آخرین فیلمی هم که خیلی بد روم تاثیر گذاشت سال ۲۰۰۹ بود که Paranormal Activity اکران شد اون موقع که اومد میگفتن براساس واقعیته و ما هم باور کرده بودیم باورت نمیشه یکی دو هفته کنار مامان بابام میخوابیدم فقطم من نه داداشامم همینطور اون موقع ۱۴ سالم بود بعد که شماره های بعدش ساخته شد فهمیدیم واقعیت نداشته

        𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝
        • اگه ترس با لذت باشه که اصا مشکلی نیس،مثلا همین الانم که ما بازی وحشت بقا بازی میکنیم میترسیم ولی لذت میبرم و همین لذته باعث میشه بازیو ادامه بدیم وگرنه اگه لذتی در کار نباشه بازیو همون اول ول میکنیم. شما میگی که میترسیدی ولی خوشت میومده از ترسه اونم با اینکه سنتون کم بوده. من برعکس بودم😁، من میترسیدم و از اون ترسه هم متنفر بودم، اگه مث شما از ترسه لذت میبردم مطمئنم که اینقدر اذیت نمیشدم. الان همش میگم کاش اونموقع از ترسه تنفر نداشتم و مث الان که ازش لذت میبرم کاش اونموقع هم مث الان بودم، چون هم کلی اذیت شدم هم کلی بازیو از دست دادم( البته بعدا پلیشون دادما ولی خب همون موقع بازی کردن یچی دیگس)

          الان برادر و خواهرم که کوچیکن، برعکس مننن، میترسنا خیلی هم بیشتر از اون زمان من میترسن، ولی مثلا میشینن فناف یا دد اسپیس یا اویل بازی میکنن و هم میترسن هم لذت مییبرن.

          گاهی اوقات بهشون حسودیم میشه😁

          Hamed
          • Hamed گفت:

            دیگه هر آدمی یه جوره دیگه دوست من هرکسی یک ذهنیتی داره بستگی داره چطور به قضیه نگاه کنی مثلا اون موقع ها من فکرمیکردم اینا همش براساس واقعیته مثلا زامبی ها واقعین یا فیلم که میدیدم فکرمیکردم اینا واقعیه اونم طبیعیه اقتضای سنه ولی وقتی سنت که بیشتر بشه کمتر میترسی چون میفهمی که اینا واقعیت نداشتن البته هنوزم میترسم ها ولی شدتش مثل اون موقع ها نیست باید به این باور برسی اینا مربوط میشه به ناخودآگاه و خودآگاه آدم

            خودآگاهت میگه من که نمیترسم بابا اما نمیتونی جلوی ناخودآگاهت رو بگیری به عنوان مثال یک جامپ اسکیر که میاد عین چی میپری رو هوا این همون ناخودآگاهته که میترسه ترس ها هم مختلفن یکی جامپ اسکیر هست یعنی ترس لحظه ای که دو دقیقه بعد یادت میره اما یه ترسی هست بهش میگن ترس روانشناختی ترس زیر پوستی یعنی اون فضا و اون اتمسفر انقدر سنگینه که جوری که هفته ها ماه ها یا حتی سال ها ذهنت رو درگیر میکنه خلاصه که اینطوری

            𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝
  • Master Chief گفت:

    رزیدنت اویل توی ایران دوبله فارسی نداشت تو دوران قدیم هیچوقت این همه طرفدار پیدا نمی‌کرد . دارینوس واقعا واسه گیمر های ایرانی یک افسانه بود 💔😔

    Joel Morgan77kanameهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)بیگ اسموکAlilul-bookمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Cambyses The Third
  • sattarzadeh گفت:

    سلام آقا زرمهر
    عشق شما به عنوان re (به خصوص نسخه ها کلاسیک) کاملا نمایانه. شما یه طرفدار پرو پا قرص مجموعه هستید. اصولا مقالاتی که با عشق و شور و شعف نوشته میشه واضحه و میشه فهمید نویسنده با تک تک آثار زندگی کرده.
    کلا از عناوین ترسناک خوشم نمیاد اما به خاطر این مقاله هم که هست می خوام رمیک ها رو تجربه کنم.
    روز خوش

    آرمان زرمهرJoel Morgan77DADDY PARTiSANNemesisArtin_GamearAliمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Cambyses The Third
  • Joel Morgan گفت:

    با تشکر از آقای زرمهر بابت این مقاله بسیار خوب
    همشون قدیمی بودن نمیدونم جدیدا هم طرفداران دست به کار شدن یا نه ولی اگه اینطور نیست واقعا ناراحت کنندست

  • هرچه که از دوست رسد نیکوست🧛🏻

    آرمان زرمهرDADDY PARTiSAN
  • Jimmy گفت:

    آقای زرمهر چرا به رزیدنت اویل ۱.۵ اشاره ای نکردید ؟! درسته ساخته ی طرفداران نبود ولی خب به عنوان یه بازی لغو شده از سوی کپ کام چیز جالبی بود

    بیگ اسموک
    • درود Jimmy عزیز

      RE 1.5 دیگه بسیار شناخته شدست و در حالی که نسخه‌ی بیس و خام ۱.۵ آن چنان جای صحبت زیادی رو در مقاله‌ای با این مضمون باز نمیذاره اما اگر قسمت دیگری از این مقاله بنویسم حتما از یکی از مادهایی که بر پایه‌ی ۱.۵ با عنوان Resident Evil 1.5 MZD ساخته شده نام می‌برم که از قضا ماد بسیار جذابی هم هست و توسط Martinbiohazard ساخته شده. این ماد تا حد زیادی سعی داره این نسخه رو کامل کنه و در حالی که هنوز به توسعه‌ی نهایی دست نیافته اما در همین مرحله هم زحمت‌هایی که تیم سازنده برای تکمیل این پروژه‌ی کنسل شده کشیدن به شدت تحسین برانگیزه.

  • Nightmare RIP گفت:

    فقط رزیندت ایول۴ریمیک و رزیندت۳ اصلی نمیسیس هنوزم کابوسمه🤣🤣

    Hamedبیگ اسموکkaname
  • پشمام تایتل چه خفن بود آقا آرمان زرمهر دمتون گرم ❤

    آرمان زرمهر
  • پوزش بابت اسپم: به نظر شما ممکنه کپکام رزیدنت اویل ۱ رو دوباره با REX Engine بازسازی کنه و شاهد یه جهش بزرگ گرافیکی نسبت به ریمیک ۴ باشیم؟

  • Richman گفت:

    یه همچین مقاله ایی فقط از آرمان زرمهر بر میومد .
    کارت درسته سلطان ❤👍

    آرمان زرمهر
  • Dementor گفت:

    دوستان من یکش رو بازی نکردم، اگه از نسخه دوم شروه کنم به بازی، داستان رو متوجه میشم؟

  • خسته نباشید برای من رزیدنت اویل های کلاسیک بخصوص نسخه سوم و کد ورونیکا یه جایگاه خاصی دارن ممنون از مقاله پرمحتواتون

    Nemesisآرمان زرمهر
  • رزیدنت اویل۱.۵هم توسط آدین واتکینز ماد شده اگر برید دانلود کنید می بینید که این گیم به صورت کامل گذاشته شده که البته فایل های بازی رو میشه گفت ویرایش داده که به صورت کامل بازی اجرا میشه البته نسخه اصلی هم قابل دانلوده ولی به دلیل باگ های عجیب و غریب و موارد اضافی و کرش های متعدد نمیشه اونو اجرا کرد به صورت کامل.
    یک نسخه دیگه هم ساخته شده ولی اسمش یادم نبود با موتور رزیدنت اویل۳ریمیک ساخته شده فک کنم داستان بر اساس پایه یک شخصیت دیگس و یکسری مپ هاش ریمیک نسخه۳اصلی هستش و منوی اینونتوریش شبیه به نسخه اوت بریکه.
    به هر حال اگر میشد نسخه۴رو با موتور خودش ولی با یکسری ماد طعم ترس و معما بهش اضافه کرد خیلی جالب میشه مثلا موقعی که از ماشین به سمت کلبه میری شب هستش و در حال بارون باریدن هستش و مثلا یک رعد و برق هم بزنه یا مثلا شاهد معما های عجیب و غریب باشیم مثلا یکسری درب های آزمایشگاه رو بشه با معما باز کرد یا مثلا بشه مخفی کاری بکنیم که دشمنا از وجودمون با خبر نشن.

    gigachad_assaissnAnnyآرمان زرمهر
    • درود بر شما دوست عزیز

      در ارتباط با ماد RE 1.5 کلاسیک که صحبت کردید یه تصحیح کوچک بکنم و اون هم اینه که Aydan روی این ماد کار نکرده و اصلا جزو مادهای ساخته شده توسط اون توی صفحه‌ی اختصاصیش نیست. در واقع بزرگ‌ترین ماد RE 1.5 متعلق به Martinbiohazard هستش و Resident Evil 1.5 MZD نام داره.
      و اما در ارتباط با بخش دوم کامنتتون باید بگم از قضا نسخه اصلی RE4 هم برخی مادهای داستانی از جمله World S دریافت کرده که بسیار گستردست و توسط Corazon ساخته شده و تا حد زیادی هم دقیقا همین مواردی که شما اشاره کردید رو برآورده می‌کنه. توی قسمت بعدی این مقاله حتما به صورت مفصل راجع به اون ماد هم صحبت خواهم کرد.

      بیگ اسموک
  • Nemesis گفت:

    واقعا خسته نباشی آقای زرمهر عزیز. برای ما که با سری کلاسیک اویل پیر شدیم قلم شما واقعا نعمتیه. توی یوتوب بعضی از این مادها رو دیده بودم اما با توضیحات کامل شما باید برم واسه دانلود. با همین فرمون برو دمت گرم

    آرمان زرمهر
  • Nemesis گفت:

    بشدت منتظر ریمیک شدن سوروایور هستم🔥🔥

  • AQUARIUS گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    باز هم مثل همیشه یه مقاله ی خاص از فرنچایز مورد علاقه ی من.
    اون بازی during the storm چیزیه که من همیشه دوست داشتم ساخته بشه که در حین شیوع در راکون سیتی چه اتفاقی افتاده. مثلاً اون ماشین چرا اینجور خورده به دیوار یا اون شخص چجوری اون گوشه ی دیوار کشته شده و… واقعا اگر همچین نسخه ای ساخته بشه خیلی عالی میشه.
    در مورد اون قسمت که نوشتید Alyssa ashford فکر کنم منظورتون alexia ashford باشه.
    بابت مقاله ی سپاس گذارم

    Hamedآرمان زرمهر
    • درود بر شما

      دقیقا یکی از دلایل اصلی جذابیت During The Storm برای من هم همین موردی بود که شما اشاره کردی. کلا شخصا همیشه گفتم این جزئیات کوچک برای من خیلی جذابیت و اهمیت داره و زمانی که به اونا پرداخته میشه تجربه‌ی بازی رو به شدت عمیق‌تر جلوه میده و به راستی احساس می‌کنم چندین جریان و لایه‌ی مختلف به طور همزمان و هم راستا در روند تجربه‌ی بازی وجود دارند.

      در ارتباط با Alyssa اگر دقت کنید Alyssa Ashcroft نوشته شده نه Ashford که در واقع یکی از کاراکترهای RE Outbreak بود که همونطور که توی مقاله اشاره کردم طی یک انتخاب بسیار جالب از سوی سازنده توی این سناریو با Hunk همراه میشه.

      AQUARIUS
      • AQUARIUS گفت:

        بله من درست نخوندم عذرخواهی میکنم.
        یکی از لذت های نوجوانی من این بود که توی خیابون های راکون سیتی می ایستادم و به جزئیات شهر نگاه میکردم و تک تک صحنه های اتفاق افتاده رو تصور میکردم به اینکه این اتوبوس چرا رفته روی این ماشین ها و… واقعا راکون سیتی پتانسیل بالایی داشت ایکاش زود بمب اتم بهش نمیزدن و بیشتر بهش پرداخته میشد. حتی من انتظار داشتم توی ریمیک بمب اتم رو حذف کنن و بجاش از دیوار کشی دور شهر و قرنطینه کردن شهر رو جایگزین میکردن اینجوری سناریو هایی برای بازگشت به شهر بعد از چند سال میشد ساخت

        Nemesisآرمان زرمهر
  • Notrika گفت:

    من که هرچی رزیدنت تا حالا بازی کردم با ترینر بوده.فقط نصفه re2 remake همینجوری رفتم که خیلی حال داد ولی متاسفانه باز این ترس لعنتی مجبورم کرد دس به دامن ترینر شم.هم عاشق این سری م هم ازش میترسم

    Nemesis
Resident Evil از سوی طرفداران برای طرفداران! - گیمفا