طراح Alan Wake 2 بعد از موفقیت Resident Evil 2 Remake اعتماد به نفس بیشتری برای تغییر ژانر بازی داشت
کایل رولی (Kyle Rowley)، کارگردان بازی Alan Wake 2، میگوید که موفقیت نسخه بازسازی شده یکی از بازیهای کلاسیک در ژانر وحشت، اعتماد به نفس آنها را برای تغییر ژانر Alan Wake 2 افزایش داد.
چند سالی است که ژانر وحشت بقاء به لطف عناوین موفقی مانند Resident Evil 2 Remake، محبوبیت قابل توجهای به دست آورده است. به لطف موفقیت این اثر و بازگشت دوبارهی این ژانر، به نظر میرسد که اخرین ساختهی استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) نیز تحت تاثیر موفقیت آن قرار گرفته باشد.
در آخرین مصاحبه وبسایت GamingBolt با کارگردان بازی Alan Wake، وقتی از رولی پرسیده شد که موفقیت این ژانر چه تاثیری روی پروسهی ساخت Alan Wake 2 داشته است، او اینگونه پاسخ داد:
هنگامی که ما در مراحل طراحی فضا و کانسپت کلی بازی بودیم، Resident Evil 2 Remake توسط کپکام (Capcom) به بازار عرضه شد. توانایی بازی برای مدرنسازی این ژانر، از طریق عنوانی که ۲۰ سال پیش عرضه شده بود و بازخوردهای مثبتی که از سوی طرفداران دریافت کرد، باعث شد تا تصمیم ما برای تغییر ژانر این بازی، قطعی شود.
او همچنین در ادامه به این قضیه اشاره کرد که آنها سالها قصد داشتند تا Alan Wake 2 را ساخته و به بازار عرضه کنند، اما قاطعیتی درباره طرح اصلی بازی نداشتند، تا اینکه Resident Evil 2 Remake به بازار عرضه شد.
او در این باره گفت:
خوشبختانه بعد از عرضه Control، آخرین ساختهی استودیو، ناشرها قصد داشتند تا سرمایهی بیشتری را در اختیار رمدی قرار دهند، مخصوصا اگر عنوان بعدی، بازیای در سبک ترس بود. در نهایت به لطف عرضهی Resident Evil Remake 2 و فیلمهای ترسناک استودیوی A24، همه چیز آن طور که باید پیش رفت و در سرجای خود قرار گرفت و ما توانستیم به یک نتیجهی نهایی برای ساخت نسخهی دوم Alan Wake دست یابیم و همانطور که مشخص است، بابت آن بسیار خوشحال هستیم.
Alan Wake 2 در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) امسال، برای رایانههای شخصی، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
واقعا منتظر این گیمم خداروشکر انحصاری هیچ پلتفرمی هم نیست و میشه روی پی سی بازی کرد (:
پیسی ک بهتره ک در اخر پورت میکنن و کرک هم وجود داره
ایول به روحیشون🔥
خیلی خوبه فارغ از رقابت از رقیبت درس بگیری
به نظر من re2 remake از بقیه نسخه هاش خیلی بهتره اصلا یه حس خوبی بهت میده من خودم پنج بار تمومش کردم
ولی ۴ ریمیک بهتره
من ریمیک۲ رو ترجیح میدم از نظر ترسناکی بالاتره
اون جو ترسناکی که آزادی عمل بیشتری میده رو تو مپ هیچ نسخه دیگه ای بهت نمیده.
اگر نسخه اوت بریک هم ریمیک بشه با توجه به ترکیب اشیاء و … و قابلیت هر کاراکتر و در کنارش بهبود هوش مصنوعی و زاویه دوربین سوم شخص و آنلاین مود به طوری که بتونی کاراکتر باب میل خودتو با ویژگی های مختلف درست کنی و باهاش پلی بدی در کنار تنوع انمی زیاد و اضافه کردن مراحل جدید(منظورم مراحل فایل۳هستش که به دلیل بیش از حد کوتاه بودن حالت داستانی و۳مرحله ای بودنش چندان توجهی بهش نشد و اصلا به ارزه نرسید)می تونه جون دوباره ای بگیره این عنصر.
بازی رزیدنت اویل دو ریمیکو از وقتی اومد تاالانه که که هست ۴۵باز با کامپیوتر و این چهارمین باره دارم با کنسول تموم میکنم😂چرا؟چون واقا بهترین بازی ریمیک ساخته شده ای بود تا اومد تو بازار وبدیش اینجاس اومد قسمت سومو مثل همین توی زمان کم بسازه و شاهکار شه ولی واقا که ر.ی.د چون بهترین بازی ورجینالو با یه ریمیک دو یا سه ساعته خراب کرد منظورم کل قسمتای بازی بهتریناشو برید و سرهمش کرد چسب قطره ای و زد تو دل بازار و اصلا هیچ حس خوبی و لذتی توی این دو سه ساعت بازی نیست .هیف میتونستن با این شاهکار اورجینال ابر شاهکار ریمیک بسازن تقریبا۱۵_۲۰ساعت گیم پلی عالی هیف واقا طمع رسیدن زود به پول گند زد به یه شاهکار بزرگ
منم ریمیک ۲ رو بیشتر از ۴ دوست دارم
کلا حتی تو ۴ اصلی بازیو خیلی اکشن کرده بودن
این نسخه ریمیک ۲ خودم یه بار نصفه بازی کردم ولی فارغ از رمیک بودنش کل بازی مپ بازی خلاصه شده توو یه فضای کوچیک
اما اما ریمیک ۴ یا نسخه ارجینالش مپ بزرگ داره مکان های جدید داره هی برنمیگرده جای اولش ولی شماره دو هر جا میرفتم هی بر میگشت اول جایی که وارد ساختمون میشد .
واسه همینه اویل ۸ از شماره ۴ و ۷ الگو گرفته حتی همین شماره ۴ وااااقعا شاهکار کرده چه ارجینال چه ریمیک
بنازم به این کپ کام که در این صنعت همیشه فرش شده زیر پای سازندگان . ❤👍
همین که تغییر ژانر داد بازی رو خیلی کار خوبی کرد و بیشتر هایپ بودنم به خاطر همین تغییر ژانر هست
واقعا هیچ امیدی بهش ندارم
یه چیزی در حد دد اسپیس ریمیک میشه اما شاهکار به هیچ عنوان
با کوانتوم بریک برام ثابت شده که چه شاهکاری میتونن خلق کنن چون اولین تجربه من از بازیای رمدی بود گرچه با control خورد تو ذوقم ولی در کل هیچی منو درباره الن ویک ۲ نگران نمیکنه از شخصیت بگیر تا داستانش
کوانتومبریک رو بهتر از کنترل میدونی واقعا؟!
باید برعکس باشه هااا این قضیه
عجیبه
یه چیز جالبه هر جا صحبت از تحولی در ژانر وحشت است نام Resident Evil میدرخشد چه میراثی بجا گذاشتی از اون زمان تا الان استاد
ژانر وحشت چیه
کمک بزرگی به بازیای شوتر سوم شخص و کلا بازیای سوم شخص کرد
دمش گرم
اون که اویل ۴ بود که اکشن سوم شخص رو ارتقا داد کلی گفتم
بیصبرانه منتظر کنترل ۲ هستم.
از تریلراشم مشخصه از رزیدنت اویل الگو گرفته ان
انقدر خوبه ریمیک ۲ که حالا حالا ها ژانر ترسناک رو دستش نیومده .البته ریمیک چهار هم عالی نواخت
آفرین دارن خدایی
چقدر موفقیت یه بازی تاثیر داره تو روحیه عوامل