موانع توسعه The Lord of the Rings: Gollum در گزارشی جدید شرح داده میشود
گزارشی جدید از یک فروشگاه بازی آلمانی جزئیات بسیاری از مشکلات داخلی که در نهایت باعث شد The Lord of the Rings: Gollum به شدت شکست بخورد را نشان میدهد.
در این مرحله بر کسی پوشیده نیست که The Lord of the Rings: Gollum یکی از بزرگترین ناکامیهای چند وقت اخیر به شمار میرود، اما گزارش جدیدی از فروشگاه بازی آلمانی Game Two شرایط توسعه نسبتاً نامساعدی را که استودیوی Daedalic Entertainment باید تحمل میکرد، آشکار کرده است.
پس از مصاحبه با مجموع ۳۲ کارمند سابق و فعلی استودیو، این گزارش بیان میکند که شکست پروژه را میتوان به عوامل مختلفی از مدیریت ضعیف گرفته تا بحران گسترده و بیکفایتی توسعهدهنده نسبت داد. Daedalic Entertainment تجربه کار بر روی یک بازی سهبعدی با سطح جاهطلبی AAA را نداشت زیرا همیشه به خاطر پروژههای Point-and-Click و دوبعدی خود شناخته میشد.
به موارد گفته شده در بالا، بودجه نسبتاً ناچیز ۱۵ میلیون دلاری را نیز برای چنین پروژه بلندپروازانهای اضافه کنید، تیم قادر به استخدام استعدادهای لازم برای تحقق این جاهطلبیها نبود. ظاهراً توسعهدهنده تلاش میکرده که بودجه بیشتری برای بازی دریافت کند، اما این درخواستها به طور مداوم توسط مالک آن، یعنی Bastei Lübbe رد میشد.
علاوه بر این، توسعهدهندگان به دلیل دستورات مدیرعامل شرکت، کارستن فیچتلمن (Carsten Fichtelmann)، و مدیر عملیات، استفان هارمس (Stephan Harms)، مجبور شدهاند ساعتهای طولانی کار کنند. مثل اینکه تمام شرایط برای ایجاد یک محیط استرسزا گرد هم آمده بودند.
با وجود تمام این سختیها، The Lord of the Rings: Gollum آماده انتشار نبود. بنابراین زمانی که بازاریابی برای بازی آغاز شد، توسعهدهندگان باید به اقدامات کنترل آسیب متوسل میشدند تا خشمی که اتفاق میافتاد را به حداقل برسانند.
بد نیست بدانید که چنین قصوری همچنان یکی از مشکلات همیشگی صنعت گیم به شمار میرود و The Lord of the Rings: Gollum تنها یکی از چندین بازی در صف طولانی عناوین ناامیدکننده اخیر است.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
فقط عکس اخر خبر …. وقتی میفهمی شب غذا نداری
گوتی از دست رفت💔
از قیافه خود گالوم مشخصه چقد از اینکه بازیشو ساختن ناراحته:
قیافش شبیه سنگ پای قزوینه💀
قیافش شبیه سمندونه💀😂
جالبه که نامه عذر خواهی از طرف این شرکت به گیمر ها توسط chatGPT نوشته شد و همون اولش غلط املایی داره!
حتی حاظر نشدن خودشون نامه بنویسن…
اینکه یک بازی ساز دو بعدی پوینت اند کلیک رو بخواهی مسئول یک گیم تریپل ای کنی مثل این میمونه که بخواهی کسی که با بچه محلها فوتبال بازی میکنه رو تو جام جهانی قرار بدی.
اما جالبه که نامه عذرخواهیشون رو هم خودشون ننوشخ بودند، داده بودند چت جی پی تی نوشته بود، برای همینم اسم بازی توش غلط بود.🤣🤣🤣🤣🤣
………..
اما یک چیزی! من معتقدم اگر کرکی بازی کنید و پول ندید، میتونه تجربه جالبی باشه. نمیگم سازنده ولی جالب. ببین این گیم یک گیم broken و ناقص هستش. یعنی از وسط پروژه تولید ول شده رفته و بقیه رو سر هم آوردن. شما با بازی کردن این بازی میتونی بفهمی که بازیهای دیگه که تولید میشن، در حقیقت چقدر مکانیسم و المانهایی دارند که شما در طول گیمپلی نمیبینی و یا متوجه نمیشی. دریایی از جزئیات و پیچیدگی در سادهترین حرکات گیمپلی بازی وجود داره که اگر طور دیگهای بودند، هارمونی بازی بهم میخوردش. شما وقتی این اتفاق رو کاملاً متوجه میشی که با بازی Gollum داری سر و کله میزنی.
غلام😆😆😆
شکست ؟ شکست چیه بابا شما حسودین نمیتونید موفقیت این شاهکار رو درک کنید ، اصلا چشمای غلام ارامش خاصی داره 🗿🚬
بی انصافا قیمتشم FULL PRICE گذاشته بودن !
غلام بهترین بازی تاریخه اصلا باید۱ میلیون دلار پول میدادی
پادشاه جهنم باش تا یک برده در بهشت
همینکه بازی اونقد بد بود که کلی مورد توجه قرار گرفت و چند نفر فقط تو گیمفا اسمشون گذاشتن غلام و فن بازی شدن خودش یه نوع پیروزی محسوب میشه
این استدیو الان تو اوج شهرته هر بازی دیگه ای رو استارت بزنه و بسازه شدیدا مورد توجه قرار میگیره و اگه اینبار بازی خوبی بسازن حسابی میترکونن
آره تئوریه خوبیه ولی خودشون اعلام کردن که دیگه بازی نمیسازند
کنار کشیدن تو اوج شهرت به این میگن 😆😆😆
واقعا برای این شاهکار زحمت زیادی کشیدن
برا متن معذرت خواهی بیش از حد زحمت کشیدن تازه
از CHATGPT استفاده کردن برا متنش
گوتیه سال قطعا
وضعیت سازنده ها خیلی شبیه اسم گیمه
این کلا از اول و ریشه ساختنش اشتباه بود . ربطی به اینا نداره .
به قول مهران مدیری : آقای قاضی من اشتباهی بودم !
شاهکاره این بازی متاسفانه سه تا منتقد بی سواد نمره کم دادن بهش 😂
😁😁😁فقط قیافه این بینوا
ساخت این بازی فقط یه توطئه واسه خراب کردن شخصیت کاریزماتیک اسمیکر بود😅😅😅
حیف این همه پتانسیل کاراکتر که حروم شد آخه کی دلش میاد جای این گوگول مگولی بازی نکنه🤣🤣🤣
قیافه گولم منو یاد بچه تو اویل۸انداخت.
فک کنم این رو به عنوان یک رقیب برایGoat simulatorمعرفی می کردند از قبل خود سازنده ها بهتر می بود بجای اینکه بیان اینو به عنوان یک گیم با سخنان پرزرق و برق به دیگران نشونش بدن با تریلر بعد این چغندر نسیب بقیه بشه.
ا غلام
پتانسل خوبی تو این فرانچایز هست نمیدونم چرا درست ازش استفاده نمیکنن
این همه ارباب حلقه ها شخصیت جذاب داره….چرا اونا رو ول کردن درباره گولم ک نه توانایی مبارزه داره و نه توانایی خاصی داره بازی ساختن😐
اینکه سفید ساکتیه (سیاه ساکتی) 😂