مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا
مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا
مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا
مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

برخی از پروژه‌های دنیای انیمه علی‌رغم آن که حتی تاریخ پخشی نیز برای آن‌ها تعریف نشده است اما برای طرفدارانشان به آثاری مورد انتظار بدل گشته‌اند.

در هر سال شاهد پخش و انتشار انیمه در ژانرهای گوناگونی می‌باشیم که از طرفدارانی میلیونی در سراسر جهان بهره می‌برند. برخی دنباله‌ای بر انیمه‌های مطرح و شناخته شده بوده و برخی دیگر آثار کاملاً جدیدی هستند که می‌بایست جایگاه خود را در این مدیوم بزرگ و پرطرفدار (که از قضا طرفداران بسیاری در کشور ما نیز دارد) پیدا نمایند.

در حالی که انیمه‌هایی همچون My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من) یک رویه پخش ثابت و همیشگی داشته و طرفدارانش را نسبت به انتشار فصل‌های جدید، چندان منتظر نمی‌گذارد و یا Attack on Titan (حمله به تایتان) که مفهوم “بخش‌های جدید” در فصل چهارم به عادتی همیشگی تبدیل شده که بینندگانش دیگر تعجبی از رونمایی بخش‌های جدید نخواهند کرد و یک لوپ تمام نشدنی را تجربه می‌کنند اما در این بین شاهد آثاری هستیم که برنامه پخش غیرقابل پیش‌بینی و عجیب و غریبی دارند.

انیمه‌هایی که اگرچه پربیننده و موفقیت‌آمیز ظاهر شده‌اند اما سازندگانش هیچ زحمتی برای ساخت دنباله آن به خود نداده و یا به حدی پخش فصل جدید را طولانی کرده که عملاً مخاطب اخبار حول محور آن را فراموش می‌کند. مسئله‌ای انتقاد آمیز که سبب شده تا برخی از انیمه‌های ارزشمند و تماشایی این مدیوم با وقفه طولانی مدتی برای قسمت‌های جدید خود مواجه شوند.

به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ معرفی ۱۰ انیمه‌ای رفته‌ایم که امید می‌رود عمر ما کفاف تماشای دنباله‌های آن‌ها را بدهد! پس در ادامه با ما همراه باشید.

فصل سوم انیمه Made in Abyss (ساخته‌ شده در ابیس)

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

با قاطعیت می‌توان گفت که دنیای Made in Abyss خلق شده توسط آکیهیتو سوکوشی را می‌توان به عنوان یکی از زجرآورترین و مریض‌ترین اتفاقات دنیای سرگرمی خطاب کرد که حتی ذهن مخاطبین بزرگسال خود را نیز به درد خواهد آورد.

این انیمه فانتزی و پیچیده که دنیای رنگارنگ خود را با مفاهیمی به شدت تلخ و چالش‌برانگیز در هم آمیخته است، ۲ فصل سریالی و چندین محصول سینمایی تماشایی را پشت سر گذاشته و طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا کرده است. با این حال از زمانی که در سال ۲۰۲۲ میلادی ساخت فصل سوم Made in Abyss رسماً اعلام شد، تا به امروز هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس قرار نگرفته و مشخص نیست که چه روزی بتوانیم باری دیگر قدم به دنیای بی‌رحم ابیس بگذاریم.

فصل دوم انیمه Hell’s Paradise (بهشت جهنم)

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

یکی از خروجی‌های غیرمنتظره ولی شگفت‌انگیز استودیو ماپا در سال ۲۰۲۳ اثری به نام Hell’s Paradise بود که از روایتی اکشن و پر زد و خورد بهره می‌برد.

داستان این انیمه زیبا و هیجان‌انگیز روایت منحصر به فردی از مرد جاودانی را به تصویر می‌کشید که در آرزوی مرگ با وقایع مختلفی دست و پنجه نرم می‌کرد. ماپا که شاید پرمشغله‌ترین استودیو حال حاضر مدیوم انیمه لقب گیرد، اقتباسی ارزشمند و تماشایی از مانگای یوجی تدارک دید که همین مشغله به پاشنه آشیل آثار آن‌ها بدل گشته و به حدی صف انیمه‌های آن‌ها طویل است که مشخص نیست پروژه بعدی آن‌ها چه چیزی خواهد بود و چه زمانی نوبت باقی پروژه‌ها خواهد رسید. علی‌رغم آن که ساخت فصل دوم Hell’s Paradise از سوی این استودیو تایید شده ولی بعید به نظر می‌رسد که در کوتاه مدت شاهد پخش آن باشیم.

فصل سوم انیمه One-Punch Man (وان پانچ من)

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

در دوره و زمانی که ژانر ابرقهرمانی در هر مدیومی به ابتذال کشیده شده بود، سر و کله اثری همچون One-Punch Man پیدا شد تا این ژانر را از نابودی نجات دهد.

البته که بازه زمانی طولانی بین فصل‌های One-Punch Man چیز جدیدی نیست (بین فصل اول و دوم بازه‌ای ۴ ساله را شاهد بودیم) ولی مسئله‌ای که تماشای فصل سوم را به امری طاقت‌فرسا و نگران‌کننده تبدیل کرده، تغییر سازنده آن به استودیو ماپا می‌باشد. آرک جدیدی که فصل سوم One-Punch Man براساس آن ساخته خواهد شد، به حدی حماسی، پر زد و خورد و شگفت‌انگیز است که قطعاً در زمان پخش، مخاطبین مدیوم انیمه را در بهت و حیرت فرو خواهد برد. با این حال وقتی که پای اسمی همچون ماپا به میان می‌آید، لرزه بر اندام مخاطبینی خواهد افتاد که پس از گذشت ۴ سال هنوز تکلیف پروسه تولید آن را نمی‌دانند.

فصل دوم انیمه Oshi no Ko (اوشی نو کو)

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

انیمه Oshi no Ko را می‌توان شگفتی‌ساز این مدیوم در سال ۲۰۲۳ میلادی خطاب کرد که بارها در مقالات مختلف به نام آن اشاره کردیم که تماشای آن امری واجب به شمار می‌رود.

نکته حائز اهمیتی که انیمه Oshi no Ko را شگفت‌انگیز جلوه کرد، دیدگاه جدید و منحصر به فرد آن نسبت به مفهوم “تناسخ” بود که حتی مخالفین بسیار زیادی نیز پیدا کرد. دوجا کوبو با استادی هر چه تمام موفق شد تا در عین وفاداری به داستان آکا آکاساکا، المان‌های جدید و جذابی را نیز به انیمه اقتباسی وارد نماید که با استقبال مخاطبین مواجه شده است. در حالی که آرک بعدی Oshi no Ko می‌تواند حسابی جنجالی و پر سر و صدا ظاهر شود اما انتظاری که باید برای تماشای فصل دوم تحمل نماییم، امری سخت و طاقت‌فرسا می‌باشد.

فصل دوم انیمه Blue Lock (بلو لاک)

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

ویود به ژانری که انیمه پرطرفدار و قدیمی کاپیتان سوباسا در آن پادشاهی می‌کند، امر چالش‌برانگیزی می‌باشد که بسیاری از آثار جدید را با شکست مواجه کرده است.

با این حال انیمه Blue Lock با بهره‌گیری از داستانی دیوانه‌وار و شخصیت‌هایی خاکستری یکی از بهترین اتفاقات دنیای انیمه در سال ۲۰۲۳ میلادی را رقم زد که با وجود تمامی کاستی و نقص‌ها، بینندگانش از تقابل بازیکنانش حسابی لذت برده و به وجد آمدند. فصل دوم Blue Lock با وعده رویدادهایی غیرمنتظره و بیش از پیش دیوانه‌وار، اگر که بتواند کم و کاستی‌های بصری و برخی حفره‌های داستانی را رفع نماید،قطعاً به یکی از بمب‌های پر سر و صدای دنیای انیمه تبدیل می‌شود.

انیمه Kaiju No. 8 (کایجو شماره ۸)

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

در یکی از معدود عناوینی که تازه پخش فصل نخست آن آغاز خواهد شد، به سراغ Kaiju No. 8 رفته‌ایم.

اگرچه که قاعدتاً قسمتی از انیمه Kaiju No. 8 پخش نشده و در میان مخاطبین این مدیوم می‌تواند ناشناخته جلوه نماید ولی باید گفت که به استناد مانگای نائویا ماتسوموتو می‌توان گفت که با اثری به شدت تماشایی و درگیر کننده طرف هستیم که قطعاً هر بیننده‌ای را شگفت‌زده خواهد کرد. انیمه‌ای که حول محور مردی افسرده و تنها به نام کافکا هیبینو جریان دارد که همیشه آرزو داشته تا به عنوان سربازی از ارتش در مقابل تهدید کایجوها به مبارزه بپردازد؛ آرزویی که بنا دلایل بسیاری در تحقق آن ناکام می‌ماند. با این حال زمانی که او به شکلی ناخواسته خود تبدیل به یک کایجوی عظیم‌الجثه می‌شود، زندگی‌اش برای همیشه دستخوش تغییر شده و وقایعی جذاب را رقم می‌زند. طبق تریلرهایش به نمایش درآمده از Kaiju No. 8 می‌توان گفت که با سلسله‌ای از سکانس‌های اکشن و چشم‌نواز طرف هستیم که قطعاً ارزش این همه صبر را خواهد داشت.

انیمه سینمایی Ranking of Kings (رده‌ بندی پادشاهان)

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

به جرات می‌توان ادعا کرد که Ranking of Kings یکی از بهترین انیمه‌های یک دهه اخیر می‌باشد که ظاهر گول‌زننده آن شاید که بسیاری از مخاطبین سخت پسند این مدیوم را از تماشای آن محروم کرده است.

از فصل نخست این انیمه گرفته تا مجموعه فرعی و فیلر The Treasure Chest of Courage، استودیو ویت در اقتباس از مانگای سوسوکه توکا حسابی سنگ تمام گذاشته و در عین وفاداری، خرده داستان‌های جذابی را نیز به ارمغان آورده است. با این حال باید گفت که طرفداران Ranking of Kings روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارند؛ زیرا از یک سو برای تماشای فصل دوم آن مدتی طولانی انتظار کشیده و در سوی دیگر ماجرا نیز خبر ساخت اثری سینمایی از این مجموعه باعث شده تا گمانه‌زنی‌های بسیاری حول محور داستان و شخصت‌ها شکل بگیرد که مشخص نیست چه زمانی می‌توانیم شاهد پخش هر یک از آن‌ها باشیم.

انیمه Fate/strange Fake (فیت/استرنج فیک)

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

فرنچایز Fate را می‌توان به عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ، پیچیده و منحصر به فرد دنیای انیمه خطاب کرد که از ده‌ها عنوان اصلی و فرعی مختلف بهره برده است که شاید مخاطب تازه وارد با دیدن چنین حجمی از عناوین و ترتیب دیدن آن‌ها، به کل بیخیال تماشای فرنچایز شود.

با این حال اگر که به مجموعه Fate کمی زمان دهید تا دنیا و شخصیت‌های خود را به بار نشانده و ترتیب دیدن آثار این مجموعه را رعات کنید، دیگر دست کشیدن از آن به امری غیرممکن تبدیل خواهد شد. حال نوبت به عنوان جدیدی از این فرنچایز به نام Fate/strange Fake رسیده جنگ مقدس را وارد فاز کاملاً متفاوتی خواهد کرد. اثری که قسمت ابتدایی آن مدتی می‌شود پخش شده و با تماشای همین قسمت به شکلی دیوانه‌وار، شیفته شخصیت‌ها و دنیایی می‌شوید که به زودی گسترش پیدا خواهد کرد.

فصل چهارم انیمه Demon Slayer (اهریمن‌کش)

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

انیمه Demon Slayer با اقتدار یکی از بهترین آثار ژانر شونن در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که در فصل اول و دوم حماسه آفرینی پر سر و صدایی را به راه انداخت.

فصل سوم Demon Slayer شاید که در برآورده کردن انتظارات مخاطبینش چندان موفق عمل نکرد و روایت داستان با کندی و کلیشه پیش رفت اما با توجه به آرک داستانی هاشیرا که در ادامه می‌بایست مورد اقتباس قرار گیرد، می‌توان گفت که با فصل چهارم دیوانه‌واری طرف هستیم که به راحتی می‌تواند حتی از فصل اول و دوم نیز در بحث کیفی پیشی گرفته و به مانند بمبی پر سر و صدا، دنیای انیمه را تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه که تاریخ دقیقی برای فصل چهارم Demon Slayer تعیین نشده ولی از همین حالا می‌توان گفت با یکی از آثار مورد انتظار این مدیوم پربیننده طرف خواهیم بود.

فصل دوم Chainsaw Man (مرد اره‌برقی)

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

همانطور که در ابتدای مقاله امروز گفتیم، انیمه‌های بسیاری در طول سال می‌آیند و می‌روند ولی کم پیش می‌آید که رویدادی فرهنگی را در این مدیوم رقم بزنند. اتفاقی که به طرز عجیبی توسط انیمه جدید Chainsaw Man در سال گذشته به وقوع پیوست.

از پخش نخستین تریلر این انیمه، جو بسیار عجیب و غریب و غیرمنتظره‌ای حول محور آن شکل گرفت که سبب شد تا انتظارات به حد غیرقابل کنترلی توسط مخاطبین افزایش پیدا کند. انتظاراتی که در هنگام پخش فصل نخست Chainsaw Man تا حدودی برای استودیو ماپا دردسرساز شد و انتقادات بسیاری را به همراه داشت. با این حال نمی‌توان موفقیت این انیمه را نادیده گرفت و شاهد به ثبت رساندن رکوردهای بسیاری توسط Chainsaw Man بودیم که به طرز شوکه‌کننده، استودیو ماپا نسبت به وضعیت فصل دوم آن سکوت کرده و اعلامیه رسمی و قابل اتکایی حول محور آینده این مجموعه در اختیار ما قرار نداده است. این مسئله در کنار مشغله استودیو ماپا سبب شده تا انتظار برای فصل دوم Chainsaw Man به شدت افزایش پیدا نماید و مشخص نیست که این انتظار تا چند سال ادامه پیدا خواهد کرد!


انیمه مورد انتظار دیگری را سراغ دارید که پروسه ساخت طولانی مدتی را سپری کرده باشد؟ آیا استودیو ماپا می‌تواند در بحث کیفی، از پس چنین حجم پرتعدادی از پروژه‌های محبوب و پرطرفدار دنیای انیمه بربیاید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

o0ashil0oAliSaladin_The_Wiseولگرد اوسکلA0seyed0ACambyses The ThirdسابقAhzek Ahriman (world eater )snowgirlدکتره گیمفاشاه غاز کبیرxoyapYohanaMahdikarma(دازای)assassinErisCaxel105Joel Morgan????𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸Malassezia furfurmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا
مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا
مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا
مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا
مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مروری بر آثار مورد انتظار ولی دست نیافتنی دنیای انیمه - گیمفا