کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا

کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد

آرش بوالحسنی
۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا

آقای کایل رولی (Kyle Rowley)، کارگردان بازی Alan Wake 2، به تازگی در مورد موسیقی متن این بازی مورد انتظار صحبت کرده و گفته که چیزهای جذابی برای بازیکنان تدارک دیده شده است.

وقتی صحبت از طراحی صدا و موسیقی متن ماندگار می‌شود، استودیوی Remedy Entertainment سابقه درخشانی دارد. پس طبیعی است که انتظارات از Alan Wake 2 در این زمینه‌ها بالا باشند. به گفته کارگردان بازی، این اثر وحشت بقا قرار نیست طرفداران را از این نظر ناامید کند.

کایل رولی اخیرا در مصاحبه‌ای با MP1st در مورد رویکرد تیم توسعه Alan Wake 2 نسبت به طراحی صدا و موسیقی متن صحبت و آن را با پروسه استودیو در Alan Wake اول مقایسه کرد. رولی گفت که هدف اصلی تیم توسعه خلق یک واکنش احساسی در بازیکن با استفاده از موسیقی بوده است. البته رولی علاقه‌ای به فاش کردن جزئیات در این باره نداشت، اما گفت که Alan Wake 2 قرار است موسیقی متن فوق‌العاده‌ای داشته باشد:

فکر می‌کنم که در تمام بازی‌های Remedy، موسیقی متن نقش بسزایی داشته است. در Alan Wake اول ما سکانس‌های پایانی هر اپیزود را داشتیم که در آن‌ها از موسیقی لایسنس شده استفاده می‌کردیم. در Control هم ما Ashtray Maze را داشتیم و سعی کردیم که از موسیقی به نحوه‌ای استفاده کنیم که صرفا موسیقی نباشد. ما سعی می‌کنیم که یک واکنش احساسی را خلق کنیم و به نظرم Alan Wake 2 هم همینطور است. خیلی در مورد موسیقی صحبت نمی‌کنم، اما چیزهای جذابی برای بازیکنان وجود خواهد داشت. به نظرم ما در Alan Wake 2 از این نظر فوق‌العاده عمل کرده‌ایم.

اخیرا استودیوی Remedy هم‌چنین یک ویدیوی پشت صحنه را از بازی Alan Wake 2 منتشر کرد که در آن به پروسه و رویکرد استودیو در رابطه با طراحی صدا و موسیقی متن بازی می‌پرداخت. می‌توانید آن ویدیو را از طریق این لینک مشاهده کنید.

بازی Alan Wake 2 در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۵ آبان ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.

milad saDARKSIRENHaj_HosseinSami 227Masuod Enayati𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁v-alkalineImmortal SpartanCharlie Chaplinmeysamb𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Niko|BladeDaniallox😃mr.Alan Wake𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥.Hamed

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا
کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • tintin گفت:

    هرچی تریلر از الن ویک ۲ بیشتر منتشر شد ،بیشتر به این نتیجه رسیدم که از اون بازی ها خواهد بود که حوصله و عصاب بالایی میخواد
    یعنی اگر گیمر از بازی اشباع باشه یا بی حوصله باشه شاید نتونه از بازی لذت ببره

    ولی نمیدونم چه جادویی در رمدی وجود داره نمیشه از بازیهاشون گذشت

    Daniallox😃
    • ببین بازی بکش برو جلو نیست
      رزیدنت اویل و لست اف آسم نیست
      حالا دقیق نمیدونم رویکردشون به جز اینکه ترسشو بیشتر کردن چیه‌
      اما قطعا باید با ذهن باز و حوصله بری سراغش
      به نظرم بازی توو قسمت اندرسون کاملا ژانر کاراگاهی و جنایی به خودش بگیره و توو قسمت آلن سراغ ترس‌ها و توهم‌ها و ادامه‌ی داستان نسخه‌ی اول بشه

      HamedJoel Morganarshia.ya.mo𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁tintin
    • من نظر کاملم رو درباره بازی پایین‌تر گفتم ولی در خصوص اینکه «حوصله» و «اعصاب» می‌خواد هم یه ایده‌ای دارم که به مبحث Alan Wake 2 مرتبط نیست و کلی می‌گم:

      ای کاش بازی‌های بیشتری داشته باشیم که حوصله و اعصاب بیشتری رو از مخاطب طلب کنن. اکثر سیستم‌های ناکارآمد، کلیشه‌ای و نامناسبی که امروز در جهان بازی می‌بینیم به خاطر همینه که مخاطب حوصله نداره. بنابراین استودیوی توسعه دهنده همه چیز رو تا حد زیادی ساده‌سازی می‌کنه. این فرایند براتون آشنا نیست؟ بازی‌های موبایل اینجورین
      بازی‌های هایپرکژوال موبایل به حداکثر سادگی رسیدن تا شما توی هر مکان و زمانی بدون هیچ فکر و ایده‌ای، صرفاً با ضربه زدن روی نمایشگر، سرگرم بشید
      یه زمانی تفاوت اصلی بازی‌های باکیفیت صنعت بازی با محصولات دیگه دنیای سرگرمی همین بود که کاربر رو به تفکر در داخل و گاهی اوقات خارج از چارچوب دعوت می‌کرد ولی به هر حال یه فرایندی طی می‌شد
      تا زمانی که ما برای کارهایی که می‌خوایم انجام بدیم، حوصله نداشته باشیم و زمان نزاریم (که اکثراً مساوی با ارزش نهادن و اهمیت قائل شدنه)، در ازای اون هم چیزی که ارزش ذاتی داشته باشه دریافت نمی‌کنیم

      Black SwordsmanDKzeroJoel Morganarshia.ya.mov-alkalinetintinMalassezia furfur
  • . گفت:

    به همه چیز این بازی باید تحسین و تمجید کرد ، احتمالش هست ۹.۵ بگیره ولی شاید خیلیا بهش ۱۰.۰۰ بدن و از جمله خودم که نیومده شاهکاره واسم

    HamedBlack Swordsman.Charlie ChaplinamirthfulDaniallox😃
    • امیدوارم اینی که میگی باشه اما متاسفانه همیشه منتقدا با رمدی خوب نیستن و توو بهترین حالت بازی‌هاشونو برچسب خوب بودن روش میزنن با نمره‌هاشون اما به شخصه انجین نورث‌لایتو خیلی دوست دارم و رمدی یکی از گادای فضاسازی و اتمسفر میدونم
      طرفدارا هم هیچ‌وقت اونجور که باید از بازیاشون استقبال نمیکنن
      آلن‌ویک۲ هر جور که شده باید بترکونه حتی با حضور اسپایدرمن۲ و اساسین و فیفا
      کارش خیلی سخته

      HamedCharlie Chaplinمهدی ملکیAlan Wake.
      • امیدجان وقت بخیر
        متاسفانه نمایش‌های بازی خیلی ضد و نقیضه و احتمالش زیاده که شبیه اکثر بازی‌های قبلی رمدی یه پتانسیل هدر شده‌ای رو بر جا بزاره که ۹۰ درصد استودیوها حتی بهشون فکر هم نمیکنن و به همین خاطر از دست رفتنشون دردناک‌تر هم میشه
        انجین خیلی خوبی دارن و منم به عنوان یکی از علاقه‌مندان به کارهای لینچ و خود رمدی و آثارشون که همیشه سعی میکنم تحلیلشون کنم، هیچ وقت اثر نسبتاً بی‌نقصی از رمدی ندیدم
        بازی‌های خیلی خاصی میسازن اما خاص‌ترین بازی‌ها هم میتونن مشکلات زیادی داشته باشن و AW2 با این حجم از الهامی که ظاهراً از هم‌سبک‌های خودش گفته، باعث میشه این‌طور تصور کنیم با چیزی شبیه به کلون آثار دیگه مواجه شدیم که فقدان نوآوری‌های امضاگونه رمدی، ممکنه باعث بشه حتی از آثار قبلی استودیو هم بعد عرضه کمتر مورد توجه قرار بگیره
        اگر این نگرش من هم اشتباه باشه، بعید میدونم که این بازی اون کیفیتی که دوست داریم رو داشته باشه. هر چقدر هم که من Alan Wake رو دوست داشته باشم، هنوز برام ثابت نشده رمدی بتونه از یه سطح کیفی خاصی بالاتر بره

        arshia.ya.motintinMalassezia furfuramirthful
        • مهدی جان متاسفانه داری درست میگی
          هیچ‌کسی نمیتونه منکر خاص بودن آثار رمدی بشه
          خاص بودن خودش ی ریسک بزرگ هستش
          یعنی شما وقتی یه اثر بزرگسال با لحن شدیدا خشونت‌امیز میسازی باید قید یه گروه بزرگ از افراد کم‌ سن سال که اصلا کم نیستنو بزنی
          پس در این صورت باید بازیت از نظر کیفیت خیلی چشمگیر و فوق‌العاده باشه تا بتونی اون بزرگسالی که خیلی بیشتر از اون نوجوون وسواس برای انتخاب داره رو جذب به خرید کنی
          به نظرم رمدی که توو داستان فوق‌العاده هستش باید کمی فقط کمی توو روایت روون تر عمل کنه تا مطمئن بشه پانچای که میزنه ۱۰۰٪ من گیمر همون لحظه پرام میریزه و توو گیمپلی هم بیشتر و عمیقتر بشن و اعتقاد به پیشرفت توو گیمپلی به دست بیارن
          اینجوری ارزش نیوگیم‌پلاسشونم بالاتر میره
          وگرنه توو گرافیک فنی و هنری و داستان و موسیقی و صداگذاری و از همه مهمتر برند رمدی
          توو همه‌ی موارد به قول خودت از ۹۰٪ استدیوها بالاتر هستش

          مهدی ملکی
          • باهات موافقم پسر
            رمدی یه جوریه که من حداقل الان نمی‌تونم بگم فلان استودیو شبیهشه یا فلان بازی‌ها شبیه بازی‌های این استودیو هستن
            از معدود استودیوهایی هست که برخی اوقات شبیه سازنده‌های مولف رفتار میکنه و این فوق‌العاده است
            امیدوارم یه روزی ثابت کنه که میتونه تک‌خال باشه

            tintin
  • tintin گفت:

    یک بار دیگه هم گفته بودم به همین عکس توجه کنید
    دوتا مثلث در هم تنیده به سبک سازمان کنترل روی دیوار حک شده و الن داره بهش نگاه میکنه
    خیلی احتمالش هست ارتباطی به بازی کنترل داشته باشه

    مهدی ملکی
    • عزیز جهان مشترک رمدی به استثنای یه سری محدودیت که تیم رمدی دارن، قبلاً تایید شده و بسته الحاقی Control هم که کاملاً به الن و حضورش پرداختن. حتی داخل خود بازی بیس هم به الن اشاره شده بود. فراتر از اون، من نمی‌خوام چیزی رو از فضای ذهنی که این بازی‌ها ساختن اسپویل کنم اما اگه اون قدری که ما درباره این جهان مشترک می‌دونیم اطلاع داشته باشید، متوجه می‌شید که فلسفه وجودی Control بر مبنای Alan Wake و جهانش هست

      Joel MorganMalassezia furfurtintin
  • Hamed گفت:

    موسیقی نسخه اول بزرگترین نقطه قوت بازی بود یعنی بی اغراق میگم گیم پلی، داستان و گرافیک زیر موسیقی قرار داشتن، اون کاتسینی که شهر Bright Falls رو نشون میده و آلن خودش رو معرفی میکنه و میگه اسم من آلن ویکه من یک نویسنده هستم
    .
    My Name is Alan Wake, I’m a Writer
    .
    اینجا همزمان قطعه Welcome To Bright Falls پخش میشه که واقعا فوق العادس هیچوقت این کاتسین یادم نمیره اون عزیزانی که بازی کردن میدونن کدوم کاتسین رو میگم
    .
    هنوزه که هنوزه بعد ۱۳ سال آلبوم موسیقیش رو دارم و گوش میکنم، تک تک قطعه هاش زیبان، بعضی بازی ها هستن که یه سری از قطعه های موسیقیشون قشنگن ولی نسخه اول آلن ویک همه قطعه هاش زیبا هستن، پیشنهاد میکنم حتما آلبومش رو دانلود کنید گوش کنید، امیدوارم آلن ویک ۲ هم مثل نسخه اول موسیقیش پرفکت باشه خداروشکر که Petri Alanko مثل نسخه اول موسیقیش رو میسازه، یک ویدیو گیمفا کار کرد مبنی بر معرفی کردن فلاسکهای داخل بازی توسط سم لیک اون ویدیو رو اگر دیده باشین یک قطعه ای پخش میشه که مال نسخه دوم هستش واقعا فوق العادس گوش کنید حتما، دقیقه ۱ رو نگاه کنید قطعش پخش میشه
    .
    https://gamefa.com/943867/remedy-launches-limited-edition-alan-wake-thermos/

    Master ChiefAshen undead the bearer𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Charlie Chaplin𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Daniallox😃𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥علیAlan Wake.
    • Alan Wake گفت:

      بسیار عالی و قشنگ توضیح دادی رفیق
      البته اضافه بر اون گروه راک poets of the fall که توی بازی اسمشون old gods of Asgard بود هم به شدت تاثیر داشتن و ترک هایی مثل poet and museو war رو به قول خودت که گفتی هنوز که هنوزه دارم گوش میدم
      البته این گروه از همون قدیم همکاری داشتن با رمدی در حدی که خواننده گروه توی بازی مکس پین ۱ نقش ولادیمیر رو بازی می کرد و با ترک به یاد موندنی شون توی مکس پین ۲ late goodbye به اوج رسیدن

      Ashen undead the beareramirthful𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Hamed
      • Masoud گفت:

        اخ اخ late goodbye
        عجب موسیقی نابی بود هنوزم دارمش

        Alan Wake
      • Alan Wake گفت:

        همه عالی و درجه یکن
        فقط تو بازیا جای سری life is strange و heavy rain خالیه
        اونم داشته باشی محشر میشه

        Hamed
        • Hamed گفت:

          Alan Wake@

          قربونت عزیز خب گفتم که من هربازی که تموم میکنم آلبوم موسیقیش رو میگیرم، هوی رین و لایف ایز استرنج رو هنوز تجربه نکردم البته خیلی از بازی ها هستن که تمومشون کردم اونارم باید اضافه کنم به آلبومام، در هرحال ممنون که گفتی دوست من تو خاطرم میمونه که این دوتا رو حتما پلی بدم، البته من انقدر بازی نکرده دارم که این دوتا توش گمن یعنی یک پوشه درست کردم لیست بازی هایی که نکردم عکساشون رو گذاشتم که یادم باشه بعدن پلیشون بدمD:

          Alan Wake
    • علی گفت:

      بله دقیقا همینطوره یکی از بهترین کاتسین های آغازی بازی است
      موسیقی متن فوق العاده داشت مثل Max payne2
      قطعه departure فوق العاده است که توی کاتسین پایانی بازی پخش میشه حتما توصیه میکنم این قطعه را گوش دهید پشیمون نمیشید

      Hamed
      • Hamed گفت:

        علی@
        .
        قطعه Departure رو که اصلا صحبتش رو نکن دوست من یعنی اصلا خداییش نمیتونم حرف بزنم دارم فکرمیکنم چی بگم راجع بهش هرچی فکرمیکنم نمیشه اصلا فقط باید گوش کرد فقطه همینو میتونم بگم، موسیقی رو اصلا نمیشه راجع بهش حرف زد باید شنید باید حس کرد با تک تک سلولای بدنت باید حسش کنی، مخصوصا اینکه در لحظه تو خود بازی بشنوی لذتش دوبرابر میشه واسه همینه که من اول بازی هارو تموم میکنم بعد آلبوماشون رو دانلود میکنم چون میخوام وقتی قطعه هاشون رو گوش کنم دقیقا یاد همون سکانس بازی بیوفتم، ممنون که این قطعه رو یادآوری کردی دوست من همزمان که این کامنت رو گذاشتم دارم گوشش میدم ❤️

        علی
    • Daniallox😃 گفت:

      من یه زمان زنگ گوشیم بود
      تابستون برای کلاس فوتبال ساعت ۱۰ باهاش پا میشدم حس خاصی میداد

      علیHamed
    • حامد کاملا باهات موافقم
      ۱۳ سال پیش ، هیجان و انرژی که خودمونم داشتیم بازیو برامون فوق‌العاده‌تر هم میکرد
      یادمه در مورد موزیک بازی ی گروهی بودن ، نمیدونم فنلاندی بودن یا اتریشی قشنگ یادم نیست ولی عجب موزیکای نابی بود
      هر چپتری که تموم میکردی توو اوج کلیف‌هنگر بودن و اتمام اپیزود موسیقی پخش میشد و ای وای بر من!

      ضعیفترین قسمت آلن‌ویک یک گیمپلی بازی بود که هر چقدرم جلو میرفتی پیشرفت آنچنانی نمیکرد
      اما موسیقی گرافیک و داستان بازی عالی بودن
      هنوزم درگیر اون جنگل تاریک لعنتی هستم
      سال ۲۰۱۰ همچین کیفیتیو خیلی کم میشد گیر اورد
      امیدوارم آلن‌ویک ۲ هم بتونه اون احساسات زیبای نسخه یکو برگردونه

      Ashen undead the bearerHamedDaniallox😃
      • Hamed گفت:

        Omidsoltani7@
        .
        قربونت امید جان دقیقا اصلا اون موقع ها یک چیز دیگه بود مثل الان نبود همه چیه بازی لو بره، گروهشون فنلاندی بودن امیدجان
        .
        درسته که ضعیف ترین بخشش گیم پلیش بود اما من بدها فهمیدم میدونی چرا چون اگر خاطرت باشه اون موقع هنوز اینترنت انقدر همه گیر نشده بود یعنی من وقتی بازی رو تجربه کردم حس نکردم که گیم پلیش ضعیفه و لذتش رو بردم چندسال بعد که نقدش رو خوندم دیدم تو نکات منفیش زده گیم پلی بعد از مدتی تکراری میشه و دشمنان هم تنوع ندارن، واسه همینه که من قبل از تجربه بازی هیچ نقد و نمره ای رو نگاه و نمیخونم نمیکنم چون به لذت بازی لطمه میزنه همیشه گفتم تجربه خود آدمه که مهمه
        .
        دقیقا یادمه اولین بازی که رو Xbox 360 کردم همین آلن ویک بود واقعا واسه زمان خودش غولی بود یعنی گرافیک و اون اتمسفر اون جنگلی که گفتی اصلا فک برانداز بود نورپردازی اصلا یک وضعی خیلی خوب بود موسیقی هم که دیگه نگم هم خودم گفتم هم خودت گفتی حیفه واقعا که همچین بازی هایی به حقشون نمیرسن رمدی کلا بازی هاش خیلی آندرریتد هستن نکه بازیاش خاص هستن خیلی فروش نمیکنن و افتخاری هم کسب نمیکنن دلم براشون میسوزه باز خوبه فهمیدن انحصاری کردن بازیاشون اشتباه محضه یعنی یادمه همین آلن ویک یک فروش خیلی کمی کرد بخاطر انحصاری بودنش بعد رو PC هم دادن جدیدا هم که ریمسترش رو دادن
        .
        دقیقا منم امیدوارم بترکونه فقط حیف که من PS5 ندارم فکرشو بکن ۱۳ سال برای بازی مورد علاقت صبرکنی اما نتونی پلی بدیش امیدوارم همه لذتشو ببرن و جای منم خالی کنن تو هم همینطور داداش ❤️🙏

  • Rezz گفت:

    کلا موزیک رمدی از سطح بالایی برخوردارن و تو حافظه ها میمونه

    Hamed
  • Master Chief گفت:

    فکر نکنم هیچ ساندترکی جای Zeta Halo از بازی هیلو و Ezio Family از Assassin’s Creed 2 و All Gone از The las of us پر کنه واسم

  • solaris گفت:

    موسیقی از ارکان اصلی هر گیمه

  • solaris گفت:

    کاش گیمپلی هم خوب دراورده باشن

کارگردان Alan Wake 2 از موسیقی متن آن تمجید کرد - گیمفا