گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند
خبر خوب برای هواداران بازیهای داستان محور: اینطور که به نظر میرسد، تنها طرفداران پلی استیشن نیستند که از روند سرویس محور گرایانه جدید سونی، ناراحتند.
ابتدای نسل و زمانی که سونی اعلام کرد که رسماً (Bungie) را خریداری کرده است، بسیاری از هواداران ناراحت شدند چراکه شرکت ژاپنی از همان ابتدا از نقشه خود برای خرید استودیو خالق سری Halo و Destiny پرده برداشته بود؛ قرار بود تا بانجی سکان هدایت استودیوهای پلی استیشن را برای ساخت طیف جدیدی از عناوین سرویس محور، در دست بگیرد.
چنانچه بعداً تائید شد، قرار است تا سال ۲۰۲۶ تعداد دوازده بازی آنلاین توسط استودیوهای پلی استیشن روانه بازار شود و برندی که به ساخت بازیهای داستان محور با کیفیت مشهور بود، تمام توان خود را برای ورود به دنیای سرویس محورها به کار گیرد. نتیجه اینکه هواداران قدیمی خوشحال نشدند و اینطور که به نظر میآید، استودیوهای پلی استیشن هم همینطور.
جریان از این قرار است که جیسون شرایر (Jason Schreier)، نویسنده مطرح دنیای بازیها، در گزارشِ باز هم جذاب دیگری خبر داده است که «حتی تخصص و تجربه بانجی هم نتوانسته است تا استودیوهای پلی استیشن را به کارخانه ساخت بازیهای سرویس محور تبدیل کند». اگرچه برای تشخیص این اوضاع، آنقدرها هم به گزارش منابع داخلی مورد اعتمادی مانند شرایر نیاز نبود اما حالا مطمئنتر از قبل میتوانیم خطر دویدن دنبال گنج آن هم زمانی که خودتان روی تختی از طلا نشستهاید را، احساس کنیم.
البته مشکل از بانجی نیست؛ نمیتوان به بزرگی و کارایی این استودیو شک برد اما حتی بازی بزرگی مانند Destiny 2 هم در روزهای نخست، عنوانی بود که توسط بسیاری از افراد به یکی از بدترین گزینهها برای بازی کردن تبدیل شده بود. مدتها زمان برد تا Destiny 2 به چیزی که الان هست بدل شود و این روندی است که حتماً برای هر عنوان سرویس محوری اتفاق افتاده و احتمالاً خواهد افتاد. مشکل، جای دیگری است.
اگر تصور میکنید بازیهای سرویس محور، معادن طلایی هستند که میتوان حسابی و تا سالها از آنها سود برد، کاملاً حق با شما است اما فراموش نکنید که فرمول موفقیت آنها این است که بازیکنان در بازههای پشت سرهمِ زمانی، آنها را تجربه کنند؛ چیزی که کاملاً در تضاد با ساختههای همیشگی استودیوهای پلی استیشن است چراکه اینطور که شرایر توضیح میدهد، آثار این استودیوها «بازیهای ماجراجوییِ بزرگ و سینماتیکی هستند که به تنهایی تجربه میشوند».
علاوه بر این، بازیهای سرویس محور، برای پشتیبانی طی سالها نیاز به نیروی کاری دارند که مدام آنها را بهروزرسانی و ساپورت کنند. استودیوهای پلی استیشن حدوداً ۴ هزار کارمند دارد و اگر بخواهد وارد بخش سوریس محور شود، دستکم باید ۶۰۰ الی ۲،۰۰۰ نفر را جهت تضمین برای تولید بهروزرسانی برای بازیهای این ژانر تعیین کند. حالا تصور کنید که پلی استیشن بیش از ۱۰ تا از این عناوین در دست ساخت دارد و این در حالی است که نیروی کافی برای پشتیبانی آنها وجود ندارد.
ضمناً فراموش نکنید که بازیهای سرویس محور یک قمار بسیار پرخطر محسوب میشوند و احتمال اینکه یک عنوان در این ژانر نتواند به موفقیت برسد، بسیار بالا است. در مقابل اگر یک یا دو تا از دوازده بازی سرویس محورِ سونی با موفقیتی مشابه Fortnite یا Genshin Impact مواجه شود، آنگاه این شرکت به دستاورد بسیار سودآور و بزرگی خواهد رسید؛ اما این سوال به وجود میآید که آیا چنین ریسکی، ارزش به خطر افتادن اعتبار پلی استیشن در حوزهای که سالها به آن معروف است و در آن تخصص دارد (بخوانید بازیهای تکنفره داستانی) را دارد؟
البته گفتههای بالا لزوماً بدین معنی نیستند که سونی کاملاً تولید بازیهای داستان محور را رها کرده است؛ آنها Marvel’s Wolverin و نسخه سوم Horizon را در دست ساخت دارند و استودیوهایی مانند ناتی داگ و بلوپوینت گیمز (Blupoint Games) نیز مشغول ساخت آثار خاص خودشان هستند. با این وجود اما از آن جایی که مدت زمان ساخت بازیهای ویدیویی روز به روز در حال افزایش است، شاید بهتر باشد سونی زمان خود را روی کاری بگذارد که در آن بهتر است.
با تمام این اوصاف اما باز هم نمیتوان حق را از سونی گرفت؛ این شرکت در بازاری رقابت میکند که رقیب اصلیاش، حالا در زمینه هم بازیهای تک نفره و هم سرویس محور، میتواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
اگرچه پلی استیشن ۴ تقریباً سه برابر بیشتر از ایکس باکس وان فروخت و شاید در رابطه با پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس هم تاریخ تکرار شود اما مایکروسافت اکنون بتسدا (Bethesda) و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را زیر چتر خود دارد و چنین چیزی یعنی عناوین تکنفره و چندنفره زیاد، متنوع و معروفی که برخی تنها به واسطه اسمشان هم که شده، هوش از سر بازیبازان میبرند. بنابراین، پلی استیشن برای رقابت در این بازار و بقا در آن، باید راه حلی برای مشکل خلاء بازیهای سرویسمحور بیابد.
صرف نظر از اینکه چه چیزهایی موجب شدهاند تا سونی پا در عرصه بازیهای سرویس محور بگذارد، جیم رایان (Jim Ryan)، کسی که سکان سرگرمیهای تعاملی سونی را گرفت و آن را به این مسیر هدایت کرد، در ماه مارس بازنشسته خواهد شد. شاید افرادی که بعد از او روی کار خواهند آمد، رویکردهای متفاوتی در پیش بگیرند. بنابراین ممکن است پلی استیشن بعد از رهبری مدیران جدید، دیگر با این حجم از انرژی در مسیرِ ساخت و توسعه بازیهای سرویس محور پافشاری نکند.
اما نظر شما در باره مطالب بالا چیست؟ با گیمفا در میان بگذارید.
منبع: Xfire
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- رسمی: Forza Horizon 5 بهار امسال برای PS5 عرضه خواهد شد
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
نظرات
امیدوارم بعد از رایان برگردن به مسیری که بهتر بلدند.
تصمیم گیری برای میلیارد ها دلار هزینه که برای پروژه های سرویس محورشون میشه کاره فقط یه نفر نیست این تصمیم ها رو هیئت مدیره میگیره و همون هیئت مدیره رعیس بعدی رو انتخاب میکنه که در راستای هدفشون باشه
تا دیروز برای اینکه جیم رایان رو بکوبی میگفتی داره فقط سرویس محور میسازه از زمانی که اومده الان که داره میره میگی نه تصمیم جیم رایان نبوده تصمیم کل شرکته 😂
چه قدر دو رویی تو پلی گراند 😂
پس اگر خوشبین باشیم تصمیم هیئت مدیره عوض شده و رئیس بعدی رو در راستای اهداف جدید (سینگل پلیر سازی) انتخاب میکنه😄😄🤣
این تروله حاجی جدیش نگیر
خودش تا دیروز همه اینارو ربط میداد به جیم رایان الان که داره میره بیرون برای اینکه ضایع نشه و وانمود کنه هنوز سونی لایو سرویس میسازه داره ربطش میده به بقیه مدیر ها و هیئت مدیره
ببین
در هرصورت چه با نظرهای منطقی چه با هیت و ترول و فن بوی بازی سیاستهای هیچکدوم از این شرکتها عوض نمیشه و چیزی جز اعصاب خردی در پی نداره…
منم تا کسی توهین نکنه و اذیت نکنه تا بتونم جواب معمولی میدم، وگرنه به شخصه زیر پستهایی که میدونم گرد و خاک به پا میشه اصلا آفتابی نمیشم…
آخه این هدفش از کامنت دادن فقط هیت و تروله این حرفش شاید معمولی باشه ولی از رو فشاره
حالا که حداقل در عمل فعلا چیزی تغییر نکرده و بازیای انحصاریای که از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ برای PS5 اومدن عمدتا تک نفره بودن که هم از نظر کیفی و هم کمی در سطططح قابل قبولی قرار داشتن
اون بازی ها قبل از سیاست جدید سونی در حال ساخت بودن
۴ ساله دارید همینو میگید هر گیمی میاد میگید نه این برای زمان شاون لیدنه ربطی به دوره ریاست جیم رایان نداره
لابد بازی جدید Naughty Dog و Santa Monica Studio و Bluepoint Games و Housemarque و Firesprite هم که داستان محورن برای زمان شاون لیدن بودن ؟!!
ببین محمد جان این مقاله داره از اینده میگه نه گذشته لطفا توجه کن پس خواهش میکنم ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ رو ول کن و اینقدر پشتش قایم نشو در ادامه به این نکته خیلی مهم توجه کن سونی پارسال شوکیسی نداشت و امسال بعد از ۲ سال که شوکیس برگزار کرد اگه خود سونی نمیگفت این مراسم منه شما باور میکردی!؟
جز اسپایدرمن که سه سال پیش معرفی شد تمام بازی های فرست پارتی سرویس محور بودن من باورم نمیشد این مراسم مال شرکتی باشه که استاد بازی های تک نفرست بعدش بود که من کلی حرف راجب جیم رایان زدم که بهم گفتن فن بوی در کل درسته بخاطر قدرتی که مایکروسافت تو زمینه استودیو ها به واسطه خریدایی که انجام داده بدست اورده سونی هم کارایی از جمله ساخت بازی سرویس محور انجام بده اما ساخت ۱۲ بازی سرویس محور اونم تا سه سال اینده اینکار میشه کمیت نه کیفیت و از کار انداختن استودیو هایی مثل ناتی داگ شما ببین ۲ ۳ سال از نسل ۸ گذشته بود که ناتی داگ انچارتد۴ رو داد ولی الان تقریبا همون مقدار از نسل ۹ داره میگذره ولی ناتی داگ هنوز بازیشو معرفی هم نکرده چه برسه بخواد بده بیرون میدونم شاید مقایسه درستی نباشه ولی کلی گفتم
در اخر هم باید بگم بسیار خوشحالم که جیم رایان داره میره و امیدوارم خیلی از این پروزه های سرویس محور سونی کنسل شن یا تاخیرای طولانی بخورن تا استودیو های سونی بتونن کاری که توش استاد هستنو انجام بدن
جیم رایان گفت ما با استودیو هایی که خریدیم + ناتیداگ و گوریلا + استودیو های ثرد پارتیمون میخوایم ۱۲ تا سرویس محور تا ۲۰۲۶ بدیم
نگفت همرو استودیو های خودمون میسازن
کلی بازی داستان محور برای سالای بعد معرفی شده
سانتامونیکا . ناتیداگ . اینسامنیاک . گوریلاگیمز . بلو پوینت . بند استودیو . هوس مارک همه دارن بازیای داستانی میساز
که ناتیداگ و گوریلا گیمز جفتشو دارن میسازن
ناتی داگ نسل ۷ دوتا گروه شد
یکی رفت سراغ انچارتد ۳ یکی رفت سراغ لست ۱
وقتی ساخت انچارتد ۳ تموم شد اون تیم رفت سراغ انچارتد ۴
ولی نسل ۸ وقتی ساخت انچارتد لاست لگسی تموم شد کل تیم رفت سراغ لست ۲
یعنی کل ناتیداگ تا ۲۰۲۰ داشتن لست ۲ میساخت
ناتیداگ تو ۳ سال هیچ وقت بازی تحویل نمیده
صد بار خود دراکمن اومد گفت ما میخواستیم یه فکشن بزرگ تر و پرو پیمون تر تحویل بدیم
ربطی به هیچ کس نداشته
سونی روش معرفی بازیاش عوض شده
نزدیک عرضه معرفی میکنه و تبلیغ میکنه که بلایی که سر لست ۲ اومد تکرار نشه
برای چی پروژه ها سرویس محور کنسل بشن؟
سونی خیلی تو این زمینه عقبه
حالا که میخواد نقطه ضعف هاشو برطرف کنه اینا کنسل بشن؟
دوست عزیز اول از همه باید بگم من نگفتم دوازده تا بازی رو قراره استودیو های فرست پارتی سونی بسازن ولی خوب این تصمیم به حدی استودیو های سونی رو درگیر کرده که عملا سونی تو دو سال فقط یک بازی فرست پاری تک نفره داستان محور داره تکرار میکنم سونی تو دو سال فقط یک بازی فرست پاری تک نفره داستان محور داره (۲۰۲۳ و ۲۰۲۴)
حالا شما ی حرف جالب میزنید میگین که سونی کلی بازی داستان محور و فرست پارتی تکرار میکنم داستان محور و فرست پارتی برای سال بعد معرفی کرده کرده ببینید من کاری به سایلنت هیل یا فاینال فانتزی ندارما اینا سکند پارتی هستن من حرفم بازی هایی هست که استودیو های شخصی سونی که کارشون ساخت بازی داستانی و تک نفره هست قراره بسازن میشه بگی کدوما اعلام شده قراره سال بعد بیان !!!!؟؟؟
بعد شما ی حرف جالبه دیگه میزنید که سونی سیاستش عوض شده و بازی هارو نزدیک عرضه معرفی میکنه والا تا اونجایی که من دیدم اسپایدرمن که قرار چند روز دیگه بیاد ۳ سال پیش معرفی شد یا ولورینی که محاله زودتر از ۲۰۲۵ بیاد اونم ۳ سال پیش معرفی شد یا استاروارز ریمیک یا گاد اف وار که دو سال قبل عرضه با ی تیزر معرفی شد.
بله سونی بعد از عرضه لست ۲ گفت ی سری از سیاستهامونو در قبال معرفی بازی ها تغییر میدیم چون خیلی فاصله افتاد ولی هیچوت هیجا نگفت بازیهای شاخ فرست پارتیمونو چند ماه قبل عرضه رو نمایی میکنیم اگه گفته میشه لینکشو بدین تا منم ببینم
در اخر باید بگم خودمونو گول نزنیم سونی سال اینده هیچ فرست پارتی تک نفره داستان محوری نداره
حالا شما بگو من بد یا حسود یا فن بوی دوست عزیز
کی بازیای ۲۰۲۴ معرفی شده؟😐
از کجا فهمیدی سونی فقط یه بازی برای سال دیگه داره؟
من نمیدونم سونی برای ۲۰۲۴ چی داره
ولی تمام استودیو های فرست پارتی که قبلا بازی داستانی میساختن هنوزم دارن بازی داستانی میسازن
۲۰۲۱ سه سال پیشه 😐
۲ سال پیش معرفی شده
از سبک معرفی لست ریمیک و سبک تبلیغاتی که پیش گرفته ( ۳ یا ۴ ماه قبله عرضه شروع به تبلیغ میکنه ) میشه فهمید که سبک معرفی بازیشون عوض شده
الانم میبینی که تو شوکیس هاش و استیت اف پلی هاش هیچ بازی فرست پارتی مهمی رو معرفی نمیکنه
استاروارز که به سونی ربطی نداره
ولی تمام بازیایی که گفتی تبلیغاتشون از ۳ ماه قبل عرضه شروع شد
هر چیزی نیاز به گفته های استودیو نداره
داریم اتفاقی که داره میفته رو میبینی
من اول کمنتم پرسیدم از کجا فهمیدی که سال دیگه بازی فرست پارتی نداره؟
خوب وقتی معرفی نشده یعنی نداره دیگه من منطق شما رو درک نمیکنم واقعا بازی برای ۲۰۲۴ معرفی نشده تو شوکیس اصلی سونی در این سال بعد شما میگی بازی داره اگه داره میشه نام ببری و بگی کجا اعلام شده ۲۰۲۴ میاد خدااااااااا
بعد شما درست میگی دو سال پیش spider man معرفی شد من قبول دارم و اشتباه کردم سه سال نبود ولی شما خودت داری جواب خودتو میدی دو سال پیش شماره جدید فرست پارتی شاخشو معرفی کرد که قراره تا چند روزه اینده بیاد
شما نمیتونی اینو به معرفی لست ریمیک نسبت بدی بگی چون چند ماه قبل عرضه معرفی شده پس سیاست سونی اینه ,لست ریمیک بازی هست که نسل ۷ عرضه شده بعد نسل ۸ ی بار ریمستر شده بعد الان که ریمیک شده طبق گفته خود ناتی داگ خواستن کیفیت تجربه بازی رو به لست ۲ برسونن نه بیشتر در واقع بازی حتی نسل نهمی هم نیست و این بازی رو ۷۰ دلار فروختن انتظار داشتی مثالا از ۲ سال قبلش تیزر و تریلر گیم پلی بدن!!!!
من خودم لست ریمیکو تو پی اس ۵ تموم کردم پس خودمم تجربه کردم که بهت میگم
و جواب دیگمم بهت اینه که اگه سیاست سونی تغییر کرده چرا مراسمش پر بود از تیزر بازیهای انلاینی که حتی سال انتشارشونم معلوم نبود حتی گیم پلی هم نداشتن
دوست عزیز خودت ببین دیگه من دیگه چقدر توضیح بدم
الان هم مدل تبلیغاتش هم مدل معرفی لست بهمون میگه که سبک تبلیغاتشو عوض کرده
تا قبل لست ریمیک همه تبلیغات مثل نسل هشت بود
۲ سال قبل معرفی میکرد
این وسطا تریلر میدادن
۳ ماه اخر خیلی تریلر میدادن
اخرم بازی عرضه میکردن
در مورد لست ریمیک
خب وقتی گرافیک هم سطحش هنوز نیومده نسل نهمی حساب میشه
اینا میتونستن سال ۲۰۲۱ با بقیه بازیاشون معرفیش کنن
میتونستن اول سال تریلر بدن
ولی گذاشتن ۳ ماه مونده به عرضه
بازیای انلاین باعث تحریک هکر ها و لیکر ها میشن؟ اصلا اگه لیک بشن داستانشون لو میره؟ نه هیچ تفاوتی ایجاد نمیشه
پس نشون دادنش مشکلی نداره
تو شوکیسش حتی پورت pc رچت اند کلنک یا فاینال فانتزی ریبرث رو هم نشون نداد
که قطعا به خاطر اکتیویژن بوده
وای خدا باورم نمیشه شما بازی های فرست پارتی سونی که حالا شماره جدید مثل اسپایدرمن یا گاد اف وار یا ایپی جدید بودنو ول کردی
که هر کدومشون دو یا سه سال بعد از معرفی به بازار امدنو ول کردی بعد چسبیدی فقط به ی لستی که برای سومین بار پیاپی تو نسل های مختلف میاد بابا دوست خوب من جی تی ای با اون جی تی ای بودنش که پر فروش ترین بازی تاریخه وقتی برای نسل نهم گفتن پورت میشه چند ماه بعدش اومد :)))))))))))
البته میدونم لست ریمیک بود نه پورت ولی بازی برای استودیو ایی مثل ناتی داگ به هیچ عنوان نسل نهمی نیست و خودشون دارن میگن خواستیم در حد لست ۲ باشه که برای ناتی داگ نسل هشت بود بعد شما میگی چون بازی از اون گرافیک بالاتر نداریم پس نسل نهمی هست این دیگه چه منطقی هست !!!!!!و اینکه بازی نسل نهمی فقط به گرافیک نیست شما هوش مصنوعی بازیو دیدی اگه بازی کرده باشی میدونی چی میگم و متوجه میشی این ی بازی نسل هشتی برای ناتی داگ محسوب میشه.
بعد شما میگی سونی بازیهاشو چند ماه مونده به عرضه تریلر میده که داستان لو نره !!!!!! بعد یعنی سیاست سونی این بوده که اومده لست ریمیکو که نسل ۷ و۸ و حالا ۹ داده بیرون بخاطر همین ۲ سال قبلش معرفی نکرده و تنها چند ماه قبلش تریلر داده بنظر شما گیمری هست که دیگه داستان لستو ندونه با عرض معذرت واقعا این خنده دار ترین حرفی بود که تاحالا تو زندگیم شنیدم یعنی الان شما اینجوری تمام سیاستای سونی تشخیص دادی :))))))))))))))))))
بعدش شما میگی چون بازیهای انلاین داستان ندارن بخاطر همین تریلر داده یعنی الان دستنی یا world of warcraft یا خیلی دیگه از بازیهای انلاین داستان ندارن !!!!!!! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
منطق فن بوی چه ایکس باکس چه پلی استیشنو هیچ وقت درک نکردم چی گیرتون میاد در ازای این همه مقاومت در برابر حقیقت
موفق باشید دوست عزیز
من دارم وضعیت اخرین فرست پارتی ps که معرفی نشده بود رو میبینم
تا الان اکثر بازیا یا تو همون مراسم ۲۰۲۱ معرفی شده بودن
ولی لست معرفی نشده بود
۳ ماه قبل عرضش معرفی شد
تبلیغات هورایزن و گرن نوریسمو دقیقا مثل قبل بود
ولی از لست اف اس شروع شد که بازیو ۳ ماه قبل عرضه تبلیغ میکنن
مثل گاد رگناروک
مثل همین الان اسپایدرمن و بازیای اینده ps
هوش مصنوعی لست پارت ۱ که عالیه!😐
دقیقا همون هوش مصنوعی قسمت ۲ رو گذاشتن روش
که همونطوری برای گرفتنت نقشه میکشه
بازیایی که تو شوکیس معرفی شد بازیای انلاینی بودن که به نظرت داستان خاصی دارن؟
چرا بازیای دیگه رو ربط میدی ؟
من دارم حقیقت رو میگم ولی دوست داری که فکر کنی خودت درست میگی 🤷
دوست عزیز منم دارم میگم جدیدترین بازی فرست پارتی سونی اسپایدر من ۲ که قرار چند روز اینده بیاد دو سال پیش معرفی شد
گاد اف وار ۲ سال قبل از عرضه با ی تیزر مهرفی شد اسم و عنوان بازی معرفی شد
لست ریمیک ۳ ماه قبل عرضه معرفی شد چون بازی ی ریمیک نسل ۹ واقعی نبود و تکراری بود نیازی به دو یا سه سال بازار یابی نداشت متوجه منظورم شدین
و شما میگی شیوه بازاریابی سونی از لست شروع شده خواب پس ما باید منتظر بازیهای دیگه هم باشیم امسال دیگه بنظر خودت ۲۰۲۳ بازی دیگه ای داره سونی نه سونی هیچوقت شیوه بازاریابی به چند ماه کاهش نداده در واقع سعی کرده از ۴ یا ۵ سال به ۲ سال کاهش بده که کار خوبیم هست
و در مورد هوش مصنوعی لست نقدارو بخون دوست عزیز هوش مصنوعی خیلی ضعیف اونم برای ابر استودیویی مثل ناتی داگ
خب تو چه مراسمی معرفی شد؟ مراسمی که سونی میخواست تبلیغاتدکنسول و نسل جدیدو بکنه؟ اره اونجا باید دو تا بازی نشون بدن
ولی بعد اون in engine تا شوکیس امسال هیچی ازش نشون ندادن
مثل همون بازیایی که گفتم
لست ۱ ( ریمیک ) و لست ۲ یکی از بهترین هوش مصنوعی هارو بین بازیای مخفی کاری دارن
در حدی که خودم با چشم دیدم که منو تو هتل گیر انداخته بودن و با هم نقشه میکشیدن که چجوری به من برسن
ehsan@
.
دوست عزیز همین یه خط که کاربر عزیز Tom داد جواب کامنت شماست با اینکه زحمت کشید کامل توضیح داد ولی همین کفایت میکنه برای شما مختصر و مفید ازش ممنونم وگرنه منم میخواستم همین جواب رو خدمت شما بدم
.
(((سونی روش معرفی بازیاش عوض شده نزدیک عرضه معرفی میکنه و تبلیغ میکنه که بلایی که سر لست ۲ اومد تکرار نشه)))
در ضمن شاید بعضی ها بگن اگه جیم بده پس چرا اینقدر پلی ۵ داره میفروشه خواب این چند دلیل داره
1_ پشتوانه قوی پلی استیشن بابت نسل های قبل
2_عملکرد فاجعه بار ایکس باکس در نسل ۸ که خیلی اعتمادشونو از دست دادن
3_مشترک بودن بازیهای ایکس باکس با پیسی که عملا هر کسی پیسی گیمینگ داشته باشه اگه بخواد بازیهای جدیدی تجربه کنه باید پی اس بخره یا نینتندو
البته اینم بگم عملکرد پی اس از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ خیلی خیلی بهتر از ایکس باکس بوده ولی از ۲۰۲۳ به بعد باید دید
این رویه بعد از روی کار اومدن مدیریت جدید شدت گرفته و صداش بعد از فقط دو سه سال در نمیاد. یوبی سافت رو ببینین که بعد از چه مدتی مجبور شده چند تا بازی نسبتا بزرگی رو کنسل کنه، کاری که چندین سال پیش بعد از پا معروف شدن بازیای بتل رویال شروع کرد.
شما امثال ببین تو زمینه فرست پارتی ایکس باکس
1- hi-fi rush
2-red fall ننگ بود واقعا
3-starfield
4-forza motor sport
5-age of empires 4
اما سونی امسال فرست پارتی فقط یدونه spiderman 2 داره اصلا همچین چیزی برای پلی استیشن سابق نداشه
حالا شما بیا نگاهی به بازیهای فرست پارتی های سال اینده ۲۰۲۴ دو طرف بندازیم
ایکس باکس:
1-hellblade 2
2-tower borne
3-awoud
4-microsoft flighr similator 2024
حالا بازیهای ps
1- پوچ
هیچی نداره فرست پارتی تاحالا از این جنبه بهش نگاه کردی
پلی استیشن کی تو دو سال فقط یک فرست پارتی داشت کجا هستن استودیو های شاهکار ساز سونی من بهت میگم مشغول ساخت بازی سرویس محور برای جیم رایان چقدر سیاستای این ادم شبیه یوبیسافت هست داره استودیو های سونی رو نابود میکنه شمایی که میدونم خیلی هاتون منفی میدین واقعا نمیبینید
جیم رایان حکم دان متریک واسه ایکس باکسه
داشتم لیستتو می خوندم دیدم همون یه فرست پارتی سونی به کل فرست پارتی های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ مایکرو می چربه. قرار نیست هر اشغالی که فرست پارتی میشه جزو رزومه خوب شرکت استفاده بشه. شما داری به کمیت نگاه می کنی نه کیفیت
جالبه شما به بازیهایی که متشون ۸۴ به بالا شده به جز red fall میگی اشغال
جالب بود شما راحت باش :))
بعد میشه بگی سال دیگه چی میخواد رو کنه (فرست پارتی تک نفره )؟
چون بازی معرفی نمیکنه یعنی بازی نداره؟ خیلی منطق مسخره ای داریا 🤣
۳ از بازیای امسال xbox بازیایی بودن که بثزدا از ۲۰۱۵ داشته روشون کار میکرده
فقط بین اینایی که گفتی Forza تو برنامشون بوده
تمام استودیو های سونی تا پارسال بازی تحویل دادن
الانم در حال ساختن بازین
قرار نیست با cg و in engine بازی معرفی کنن
درحالی که تا پارسال استودیو های xbox بازی عرضه نکرده بودن
Xbox نصف بازیای ایندشو ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ معرفی کرد
هلبلید هنوز تاریخ نداره
استیت اف دیکی ۳ رفت ۲۰۲۷
الان من باید بگم چرا هیلوی بعدی رو معرفی نمیکنن؟
ehsan@
.
بازی های ۲۰۲۴ سونی
.
The Last of Us Multi (فرست پارتی)
Stellar Blade (سکند پارتی)
Rise of Ronin (سکند پارتی)
Final Fantasy VII Rebirth (تردپارتی)
Death Stranding 2 (سکند پارتی)
Marvel’s Wolverine (فرست پارتی)
Silent Hill 2 Remake (سکند پارتی)
Pacific Drive (تردپارتی)
Fairgame$ (فرست پارتی)
HELLDIVERS 2 (اطلاعی ندارم که فرست پارتیه سکند پارتیه یا تردپارتی فقط میدونم ناشرش سونیه)
Abandoned (تردپارتی)
و…
.
تازه خیلی بازی هست که هنوز معرفی نشدن دوست من از این «جنبه» هم بهش نگاه کن، در ضمن اون فلایت سیمولیتور که میگی سکندپارتیه مایکروسافت هنوز استودیو اسوبو رو نخریده در مورد بازی هایی هم که گفتی های فای راش فقط موفق عمل کرده، ردفال که شکست خورد، استارفیلد با اون همه انتظارات فقط در حد خیلی خوب عمل کرد نه شاهکار، فورزا هم که هنوز عرضه نشده، ایج اف امپایرز هم مطمئنم حتی پلیش ندادی و نمیدونی سبکش چی هست اصلا، برای بازی های سال بعدم هل بلید که هنوز گیم پلی نداده مطمئنم سال بعد هم عرضه نمیشه، اون بازی دومی که نمیشناسم و ندیدم هیچ خبری راجع بهش، اوود هم که با تریلرش صدای همه در اومد، فلایت سیمولیتور هم که هیچی آدم بخاطر یک شبیه ساز هواپیما و یک ریسینگ ترغیب نمیشه واسه خریدن یک کنسول بیشتر از اینا نیازه دوست من، مرسی از اینکه نگران بودی ما بازی نداریم انقدرم هول بودی که همه رو غلط غلوط نوشتی عزیز خوبه معلم املا نشدی
دوست عزیز من داخل توضیحاتم خیلی واضح گفتم منظور من بازی تک نفره و فرست پارتی هست من طرف صحبتم استودیو های سونی هستن و تعداد بازی های تک نفره که امسال و سال اینده قراره بدن بیرون که عملا تو این دو سال فقط اسپایدرمنو دارن(۲۰۲۳ و ۲۰۲۴) که این تو تاریخ پلی استیشن نظیر نداره عملا در زمینه فرست پارتی تک نفره کویر این دو سال. من منظورم تعداد انحصاری های ترد پارتی سونی مثل سایلنت هیل نیست که قراره تو یک سال استودیو های ترد پارتی برای سونی بسازن.
حالا برسیم به جواب تک تک حرفاتون:
1-Microsoft Flight Simulator فرست پارتی هست چون که اولا استودیو جهانی ایکس باکس در ساختش مشارکت داره و موتور بازی forza tech هست و ناشر بازی هم مایکروسافت و خود بازی هم ای پی اورجینال مایکروسافت.
2- Ghost of Tsushima روزی که اومد متاش ۸۳ یا ۸۴ بود ایا بازی بدی بود ایا کلی ادم از جمله خود من عاشق بازی نشدن پس نمره رو ملاک قرار ندیم چون استقبال از starfield عالی بود ولی نمیگم شاهکار بود . فورزا هم که کم بیش میدونیم در چه سطحی هست و نیازی به بحث نمی بینم
3-خیلی برام جالبه شما منو نمیشناسی بعد از کجا میدونی من age of empires نمیدونم چیه یا اینکه اصلا تاحالا بازی نکردم برای اطلاع شما دوست عزیز باید بگم که بنده بیشتر از ۲۵ سال هست که گیمر هستم و تا الان بیشتر از ۸۰۰ بازی تمام کردم که بیشتر از ۲۰ تاش استراتزی بوده پس شما نمیخواد سبک بازی رو به من باد بدین
4-من نگران شما نیستم نگران پلی استیشنی هستم که بخشی از بهترین خاطرات کودکیمو باهاش گذروندم از اولین کنسولشو داشتم تا همین پی اس ۵ البته نسل ۷ ایکس باکس داشتم و این نسلم برای اولین بار دوتا کنسولو دارم و اگه قرار بشه کور کورانه طرفداری کنسولی رو بکنم اون پلی استیشن هست 🙂
6- من هیچوقت قرار نبوده معلم املا بشم و شما نمیخواد نگران املا من باشید مگه اینکه منظور دیگه ای داشته باشین و بخواین بحثو منحرف کنید 🙂
7-شما لست انلاینو اوردی تو لیست بازیهای ۲۰۲۴ واقعا رو چه حسابی بازی هنوز تیزرم نداده بعد شما میگی ۲۰۲۴ میاد اخه کی گفته بعد ولورین اخه چجوری ۲۰۲۴ بیاد یا Death Stranding 2 کجا گفتن اینا سال دیگه میان شما دارین با من شو خی میکنید حتما دیگه من اگه میگم هلبلید سال دیگه میاد چون اعلام رسمی شده حالا تاخیر بخوره کاری ندارم یا بازیهای دیگه
جواب یکسری از حرفای دیگتونم در جواب کاربر tom گفتم
بازی های لایو سرویس که تو یک روز ساخته نمیشن
جیم رایان از ۲۰۱۹ مدیر شد و ساخت بازی هم ۵ سال طول می کشه حداقل
پس باید از ۲۰۲۴ انتظار داشت
اخه آنچنان بنظرم برگشتی در کار نیست، چون بعد خرید بانجی عملا یه جرقه جدید برای پلی استیشن ایجاد شد.
حداقل چیزی که من به عنوان یه فردی که عاشق بازی های داستان محورم اینه که زیر حرفشون نزنن و با ساختن بازی های سرویس محور دست از ساخت بازی های فوق العاده داستانی برندارن.
امیدوارم حداقل تقسیم نیرو جوری باشه که آسیب نزنه به بازی های داستان محورشون.
هر خبر بدی از ps میاد نام شریف جیسون شرایر میدرخشد
خسته نمیشه این طرف؟
این نفوذیه ایکس باکسه 😂😂😂
جیسون شرایر ۲۰۲۲:
Avowed چندین بار ریبوت شده
جیسون شرایر ۲۰۲۱:
خروج افراد کلیدی استدیو اینشتیو
جیسون شرایر ۲۰۲۲:
کرانچ و فرهنگ کاری سمی در استدیو undead labs
جیسون شرایر ۲۰۲۱:
سال ها تجربه استارفیلد فاصله داریم
بله همون طور که میبینید طرف ایکس باکس فنه و فقط میخواد سونی خراب کنه 😒
کسی گفت xbox پول داده؟
الان ۲۰۲۱ دروغ گفته که سال ها با تجربه استارفیلد فاصله داریم؟ ۲ سال بعدش استارفیلد اومده
سالها معمولا بیشتر از دو ساله و اصلا بحث راست و دروغش نیست داره میگه ایشون کلا تو کار سیاهنمایی و اخبار منفیه که خب بیشتر هم ویو میخوره
سال ها یعنی حداقل بیشتر از ۲ سال
اخه فورتنایت با مکانیزمه ساخت و ساز یک انقلاب کرد رسما
بازی های داستان محور (سینگل پلیر) قلب تپنده صنعت گیم هستند و بنظرم بدون اون ها معنای واقعی گیمینگ از بین میره(منظورم اون لحظات خاصی هستند که با هاشون خندیدیم، گریه کردیم، لذت بردیم و در اخر درون اون ها غرق شدیم و خاطره ساختیم) همه یما ها بازی های انلاین پلی میدیم (شاید این اواخر حتی بیشتر) اما بازم برمیگردیم به یک بازی سینگل پلیر که ازش لذت ببریم!
[[ اگر صنعت گیم یک خونه باشه برا ما گیمر ها ، بازی های داستان محور ستون های این خونه هستند]]
حق پرومکس
دو کلمه از دو روی سایت
حق میدم چون می ترسند سونی EA بازی در بیازه
واقعیت من اینطور فکر میکنم شما در هر بیزنسی که باشید، وقتی یک پدیده پولساز در اون شکل میگیره شما هم بدنبال الگوهایی میرید که در اون پدیده دیدید، تا شاید با پیاده کردن همونها پول رو به سمت خودتون سرازیر کنید.
حرف شما صحیح ولی این کار نباید به قیمت ضعف یا کم کاری در ساخت عناوین سینگل پلیر داستانی تموم بشه
داخل مقاله جمله خوبی نوشته بودن
وقتی خودت رو تخت طلا نشستی دویدن دنبال گنج ریسک از دست دادن همون تخت طلای خودتو به دنبال داره
“فراموش نکنید که سونی، هنوز هم پادشاه بلامنازع بازیهای داستان محور تکنفره محسوب میشود”
👑
واقعا نمیدونم اگه سونی اجازه میداد که ناتی داگ به روند ساخت بازی های خودش ادامه بده تا الان یه بازی دیگر هم از ناتی داگ بهجای این پروژه لست اف از آنلاین ساخه شده بود ولی نمیدونم سونی گیر داده به سرویس محور بابام آخه تو هرکاری بکنی یه دروازبان نمیتونه نوک بازی بکنه و همینطور بلعکس . آخه چرا باید استودیویی مثل ناتی داگ بازیه سرویس محور بسازه . فقط امیدوارم که ولورین یا پروژه بعدی کوری بارلوگ هم سرویس محور نباشه که دیگه باید فاتحه سونی رو با این برنامه هاش خوند . یعنی خیلی ها بخاطره همین بازی های داستان محور پلی استیشن میخرن اگه قراره باشه که کسی آنلاین بازی کنه مستقیم میره سراغ کال اف دیوتی سونی تنها کاری که باید میکرد این بود که پیشرفت خیلی بزرگتری رو تو بازی های داستانیش میکرد که دیگه کاملا بدون رقیب میموند نه اینکه وارد بخشی بشه که توش هیچ تخصصی نداره .
تنها امیدواریم اینکه تمامی عنوان سرویس محور سونی ( به غیر از لست اف از آنلاین) شکست بخوره تا سونی بفهمه که تخصصی توی عناوین سوریس محور نداره و خیلی قوی تر برگرده به بازی های داستان محور پرفکت .
ولی واقعا میگم یدونه بانجی برای سرویس محور بس بود و سونی نباید استودیو های دیگش رو قاطی این ماجرا مسخره میکرد ولی بهرحال کاریه که شده و مطمئنم که سونی در این زمینه موفق نخواهد شد و برمیگرده به تنظیمات کارخانه
(((تنها امیدواریم اینکه تمامی عنوان سرویس محور سونی ( به غیر از لست اف از آنلاین) شکست بخوره تا سونی بفهمه که تخصصی توی عناوین سوریس محور نداره و خیلی قوی تر برگرده به بازی های داستان محور پرفکت ولی واقعا میگم یدونه بانجی برای سرویس محور بس بود و سونی نباید استودیو های دیگش رو قاطی این ماجرا مسخره میکرد ولی بهرحال کاریه که شده و مطمئنم که سونی در این زمینه موفق نخواهد شد و برمیگرده به تنظیمات کارخانه)))
.
واقعا دلم برای سونی میسوزه با این طرفدارای فیکی که داره واقعا میگم چقدر آدم باید بی رحم باشه که آرزوی شکست کمپانی محبوبش رو بکنه کسایی که ادعای طرفداری سونی رو دارن آرزو میکنن که سونی پیشرفت نکنه بازی های سرویس محورش شکست بخورن تا برگرده سراغ بازی های داستانیش نمیدونن که هزینه ساخت بازی های داستانی بستگی به موفقیت همین سرویس محور ها داره، واقعا چند سالته تو پسر خوب؟ اصلا میفهمی داری چی میگی ؟ به کامنتی که گذاشتی فکرکردی اصلا؟ بعد عکس اسپایدرمن هم گذاشتی رو پروفایلت که بگی طرفدار واقعی سونی هستی؟ واقعا این چه طرز فکریه که تو داری؟ اصلا میفهمی که سونی برای چی داره سرویس محور میسازه؟ برو کامنتای آخر پست رو بخون میفهمی من که زبونم مو درآورد از بس گفتم شاید آقای کریمی بیاد بگه به حرفش توجه کنین به حرف من که توجه نمیکنین من که دیگه بریدم از بس توضیح دادم واقعا آدمای بی منطق صدبرابر بدتر از آدمای تعصبی هستن هرچی توضیح میدی انگار نه انگار
.
بعضی از طرفدارای سونی واقعا بی منطقن واقعا میگم یعنی بیشتریاشون فقط ادعای طرفداری سونی رو دارن ولی در عمل هیچی خدا شاهده همین سونی پس فردا ورشکست بشه باورکنین همین جماعت یا میرن سمت مایکروسافت یا سمت نینتندو همین کاربرای هیولا، Tom، اتزیو و… که انقدر پشت سرشون حرف میزنین از خیلی از شماها که ادای طرفداری از سونی رو درمیارین منطقی ترن و درکشون بالاتره
هر سال تعداد زیادی بچه سال وارد صنعت گیم میشن، بخوای دونه دونه اینارو بالغ کنی که دیگه چیزی ازت نمی مونه
mehdi_cd2006
.
حق با توعه رفیق پیر شدم از دست اینا به قول تو بیخیال بشم بهتره بابا فایده نداره
اگه موفق بشه که خب همین مسیرو ادامه میده، اتفاقا طرفدار خوب طرفداریه که به موقعش اعتراض هم میکنه، مگه سونی خداست که بپرستنش؟ هر مسیری هم در پیش گرفت لابد همون درسته، امثال اتزیو که معلوم الحالن
چرا انقدر سمحرف میزنین
سرویس محورا موفق بشه سونی بازیای داستانیو ول میکنه تز این به بعد سرویس محور میده؟🤣
Mahdi Sam@
دوست من اعتراض رو با آرزوی شکست یکی میکنی؟ از تو انتظار نداشتم داره میگه امیدوارم سونی بازی های سرویس محورش شکست بخورن متوجه ای؟ تو خودت مایکروسافت اگر بخواد یه حرکتی بزنه آرزو میکنی موفق بشه یا شکست بخوره؟
.
بعدم عذرمیخوام دوست من خودتم کم مایکروسافت رو پرستش نکردی بعضی کامنتات رو دیدم زیر پستای مختلف
.
ببین قرار نشد توهین کنی من از این سه تا کاربری که گفتم تا حالا بدی ندیدم اتفاقا خیلی هم منطقی هستن حداقل از این طرفدارای فیک سونی بیشتر دلسوز سونی هستن ادا درنمیارن طرفدار واقعی هستن
آرزوی ورشکست شدن کمپانی رو نکرد که آرزوی شکست این استراتژی رو کرد، یه دورهای من کونامی رو خیلی دوس داشتم، الان چشم ندارم ببینمش، یوبیسافت هم همینطور، یه شرکت تا شکست یه استراتژی رو نبینه عوضش نمیکنه
من ماکرو پرستش کنم؟ چرا؟ چی بهم میرسه؟ اگه کار درستی بکنه ازش تعریف میکنم اگه اشتباه بکنه میکوبمش، دلسوزی به حال یه شرکت جز برندزدگی چه معنی دیگری داره؟ مشکل ما اینه که با برندای مختلف مثل یه آدم برخورد میکنیم، نه یه ارائه دهنده خدمات
معلوم الحال توهین نیست، یعنی همه میدونن اوضاعش چطوریه، پرستنده سونی که از سر اتفاق بازیاش رو از پلتفرم یوتیوب دنبال میکنه
هرچی بیشتر توضیح میدی بدتر خرابش میکنی بیخیال خون خودتو کثیف نکن شما درست میگی
کلا به خاطر بازی های داستان محور هست که پلی استیشن میگیرم
اگر سونی این ویژگی بزرگشو از دست بده خیلی به این بازی ها آسیب میرسه چون هنوز ایکس باکس آنچنان در این زمینه قوی نیست و اگر سونی هم رها کنه درواقع باید فاتحه تمام خاطراتمون بخونیم
اینا عرضه ساخت بازی های سنگین که نیاز به پشتیبانی مداوم داره رو ندارن اینا فقط بلدن اکشن ادونچر سوم شخص بسازن اونم کپی های پی در پی در حالیکه سونی اصلا لایو سرویس نذارع الان مایکروسافت صاحب بزرگترین آیپی های لایو سرویس
آره مایکروسافت داره که همه بازی های سرویس محورش مثل State of Decay و Halo Infinite و Grounded رسما Dead شدن 😂
همون Sea of Thieves هم هر از گاهی یه آپدیت بزرگ براش میاد چند نفر بازیش میکنن باز دوباره هایپش میخوابه
آره بازی هایی صاحبشون که نصفشون برای مایکروسافت نیستن و نبودن XD
برگرد به غارت Lord Crazy 😂
اینایی که اسم بردی بالای ۱۵ میلیون پلیر دارن و مدام هم دارن آپدیت میدن براش اما اوکی اینا دد شدن اما بزودی بازی هایی میان زیر چتر مایکروسافت که سونی تو خواب هم نمیتونه تصور ساخت یا داستنسون رو داشته باشه مثل وارکرافت ، کالاف ، دیابلو و … و صاحب همه اینا مایکروسافت میشه فقط لیست رو داشته باش
.
Call of duty
Overwatch
Diablo
Warcraft
Forza horizon
Age of Empires
Halo
Grounded
Sea of thieves
Elder scrolls online
Fallout 76
و چندتای دیگه که میلیون ها پلیر دارن سونی حتی یدونه هم نداره و حتی تجربه و عرضه ساخت همچین بازی هایی هم نداره حالا به اینا معدن چاپ پول کندی کراش ، ماینکرفت و چند تا آیدی موبایلی بتسدا رو هم اضافه کن اونوقت میفهمی که مایکروسافت تو سرویس عملا بی رقیب شده
بالای ۱۵ میلیون یا با گیمپس دانلودشون کردن یا صرفا بازیشون کردن نه اینکه پلیر همزمان داشته باشن !
معدن چاپ پول هم خیلی وقته که داره اسپایدرمن و در آینده بقیه شخصیت های مارول که خودشون اندازه کل اون بازیابی که نوشتی میفروشن و برای سونی درآمد میارن
بیشتر از نصف بازی های لایو سرویس مایکروسافت رو کسی براشون تره هم خرد نمیکنه حالا به چرند نوشتن ادامه بده یکم فشارت بیاد پایین بچه جان
دقیقا درسته کسی اهمیتی به مایکروسافت نمیده برای همین دومین کمپانی بزرگ جهان و همه به سونی اهمیت میدن برای همین ارزشش از. آفیس هم پایین تره چون بهش اهمیت میدن بعدشم بر چه اساسی کاراکترهای غیر اسپایدرمن مارول رو به نام سونی زدی ؟ هر لحظه ممکن مایکروسافت تمام اونا رو هم بخره اونوقت چکار میکنید ؟ اونوقت چطوری سونی میخواد قرارداد اسپایدرمن رو تمدید کنه ؟ اسپایدرمن حتی یک دهم ماینکرفت ارزش نداره حالا بشین تا GTA تو فروش بهش برسه و اختلاف نزدیک ۸۰ میلیون نسخه ای فروش ماینکرفت و GTA هم نمیدونستم جزیی حساب میشه ؟
جواب کوبنده
😂😂😂 سی اف تیوز ، الدر اسکرولز آنلاین ، کال اف دیوتی اینا بزرگترین ها نیست بچه سال ؟
Call of Duty آی پی مایکروسافت نیست
The Elder Scrolls Online و Sea of Thieves هم هیچکدومشون سرویس محور های مطرحی نیستن در حد بقیه بازی های هم ژانرشون
همونایی که گفتی حتی سونی یدونه هم نداره ماینکرفت پلیر فعال ماهانه ش ۱۲۰ میلیون نفر پلیستیشن اینقدر پلیر نداره همین آلدر اسکرولز رو سونی ندارع بازی سونی رو پلی میذی دو روز بعد فراموش میشن
اینو بنویس و با دقت توجه کن بهش از ۴ روز دیگه کالاف رسما آیپی مایکروسافت میشه و قراره شما سونی فنا ۷۰ دلار ۷۰ دلار براش پرداخت کنین این همون پولی میشه که مایکروسافت باهاش پلتفرمش و گیم پس رو گسترش خواهد داد خیلی لذت بخش با پول سونی فنا بازی دی وان پلی بدیم
نه استغفرالله
این حرفا چیه
همگی باهم تصمیم گرفتن
ازون ور سونی هی میگه اقا نمیخواد ، زحمت نکشید ، اینا هی سرویسمحور میسازن
جدا از بامزه بودن شما ، به نظرم سونی باید هر دو سمتو داشته باشه و امروز یا فردا بالاخره باید به این سبک ورود میکرد و بانجی هم کرد عصای دستش
یعنی بانجی سرویسمحور مولتی
اینسومنیاک و سانتامونیکا و ساکرپانچ داستانی
و ناتیداگ و گوریلیا گیمز هر دو رو امتحان کنن
حالا زمانی که گزارش میاد استدیوها ناراضی هستن یعنی ناتیداگ و گوریلیا میخوان تمام تمرکزشون رو آثار داستانی باشه
به نظرم سونی باید چند تا استدیو دیگه توو زمینه سرویس محور خریداری کنه
استدیوهای کوچیک و با استعداد
مثل کاری که با هاوسمارک کرد
این استودیوها بیشتر نگرانن که سونی مجبورشون کنه آیپی آنلاین بسازن که تو تخصصشون نیست ( که البته بعید بدونم سونی اینکار رو کنه )
مسلماً اگه بانجی و چند تا استودیو کاربلد تو این زمینه ، رشته کار رو به دست بگیرن و بقیه هم مشغول کار خودشون باشن ، مشکلی پیش نمیاد 👌
سوای بامزه بودن من ، تقریبا با حرفتون موافقم جز اون بخش هاوسمارک ک خب سرویسمحور نیست ک احتمالا مثال برای کوچیک و بااستعدادت بود فقط ، ن سرویس محور
مشکلی با سرویسمحور ساختن زیرمجموعه های جدیدش ندارم ، بیشتر مشکلم با سیستم مدیریتی سونیه ک زومش و نگاهش رو سرویس محوره
از دید من ، بعنوان صاحب پلتفرم زیادی دارن رو فنبیسشون حساب میکنن و فک میکنن ک ایرادی نداره اینده ای ک ترسیم کردن (شوکیسش)
لاین اپشون داغونه ، شیش تا بازی درستو حسابی معرفی میکردن ، بینشونم همون کنکورد و بازی هیون و… ما میگفتیم مهم نیست ، کسی خوشش نیاد بازی نمیکنه
ولی الان بحث تنوعه ، هزاران کمبود داره تو صدتا ژانر ، لاین اپ ناقص ، من منتظرم ی عرض اندامی کنه ، هنوز منتظر خرید درجواب بتسدام ، سرویس محور ضعف داره ، ولی دهتا استودیو براش خریده و دوازده تا بازی دارن میسازن براش ، حالا چطوری ضعف آرپیجیشو برطرف میکنه؟
سونیه عزیز از شماها مطمئنه ، نیازی نمیبینه کاری کنه ، جز دوازده تا سرویس محور ، شص تا پروژه هورایزن و… برای پول درواردن (بقیه ولی میدونن خودشونو پاره نکنن پول درنمیارن)
وگرنه ک من انتقادم انلاین ساختن هیون نیست ، اینو ک تا چند وقت پیش نمیدونستم وجود داره...
بعد اپیلاسیون گیمفا میگه چرا ما میریم زیر پستای مربوط به ایکس باکس
دلیلش اینه فن بویای ایکس زیر پستای سونی اظهار نظر منفی میکنن
اون پست آیپی جدید ناتی داگ رو یادت رفت خود من شخصا پا توی بخش کامنتاش نزاشتم
دعواهاتونو رو من ریپلای نکنید
هرجا بخوام کامنت میذارم ، ب تو ام نگفتم کجا کامنت بذار و کجا نذار
جز اینم مشکلی داری بیا حلش کنیم
اگ نداری ام میتونی ساکت باشی
متاسفانه عددی نیسی داش که وقت بزارم برات کلی گفتم دلیل هیت هام زیر پستای جعبه
آخه تو حالا چه شخص مهمی هم هستی که فاز برداشتی میگی دعوا هاتون رو روی من ریپلای نکنید 😂
یه فنبوی فشاری دو رو که هر پست رنگ عوض میکنه 😂🤦♂️
چند تا سونی فن ماله به دست دیدم به این سمت میدویدن 🤣
ما بازی سرویس محور نمیخوایم. معلوم نیست چقدر زمان و نیرو می گیره از استودیوها… اگه استودیوهای جدیدش مثل Haven و Firewalk سرویس محور بسازن مشکلی نداره ولی استودیوهایی که دهه ها شاهکارای داستان محور ساختن و کل شهرت و محبوبیتشون برا همینه اصلا نباید تمرکزشون رو بذارن روی بازی های بی ارزش سرویس محور. امیدوارم مدیر جدید پلی استیشن اینو بفهمه.
منم مثل شما دوست دارم همون راه قبلی برن و بازی های داستان محور بسازن ولی بازی های سرویس محور در ذات خودشون به هیچ وجه بی ارزش نیستن. ناتی داگ از دنیای لست میتونه یه بازی سرویس محور کاملا داستانی بسازه به طوری که هر چندین ماه یه اکسپنشن بدن و مخاطب رو درگیر کنه. درست مثل یک سریال تلویزیونی که مخاطب برای هر فصل از سریال اشتیاق داره. این چیزیه که من از استودیوهای سونی انتظار دارم. در غیر این صورت اگه بخوان عمل کنن یکی از بدترین تصمیمات صنعت گیم چندین سال پیش گرفته شده. هنوز برای خودم راهی که سونی انتخاب کرده مبهمه باید ببینم دقیقا رویکردشون به چه شکله.
بازی سرویس محور ساختنش یه بحثه، پشتیبانی کردنش به مدت طولانی یه بحث دیگه. که قطعاً رو سرعت ساخت بازی های داستان محور تاثیر منفی میذاره. همین الان معلوم نیست ناتی داگ داره چه کار می کنه، معوملا هر ۳-۴ سال بازی جدید می داد ولی الان ۳ ساله جز ریمستر و ریمیک چیزی ازش ندیدم و همون لست آنلاین رو حتی معرفیش هم نکردن و توسعه بازی به مشکل خورده ظاهراً. معلوم نیست چقدر وقت استودیو رو گرفته و خواهد گرفت… البته منم نظر قطعی درباره رویکرد سونی ندارم چون معلوم نیست دقیقاً برنامه چیه. تا ببینیم چی میشه…
خوبه سرویس محور هم بشن
من خودم خیلی داستانی های PS دوست دارم
ولی داستان یک تا سه بار میرن ولی سرویس محور بیشتر زنده میمونن
اگه میخواستم سرویس محور بازی کنم میرفتم xbox میگرفتم
یعنی کسی دوتاش بخواد باید دوتاکنسول بخره؟؟
من اصلا با دسته Xbox حال نمیکنم ولی چون سرویس محور میخوام باید Xbox بخرم؟؟
احترام به مخاطب چیزه بدی نیست
کسی که دنبال عنوان سرویس مخور باشه هون اول میره ایکس باکس میخره من اومدم اینور سوشیما و کریتوس بازی کنم من عنوان یک نفره داستانی میخوام GTA v یا لست اف اس یا گاد یا انچارتد حتی سونی میتونست بره سمت VR که توش از مایکرو جلوزده ولی دقیقا دست گذاشت روی چیزی که جامعه کاربریش دنبالش نیست سرویس مخور ..
امید.ارم سر عقل بیان یک شوتر اول شخص بسازند و تمام
وس سک مثال تقریبا شبیه به این کمپاوارنر هم یکبار سعی کرد ره بیست ساله رو با DCEU یکشبه بره اخرش مجبور شد برگرده به چیزی که توش بهتره عنواین که توی دنیای مجزا هستند یا انیمیشن دنیا سازی رو گذاشت برای مارول و باز الان میخواد دوباره همون کارو کنه
داداش ببخشید ولی سونی باید به تو اهمیت بده یا به سودش؟
رقیبش کالاف دیوتی دستشه بعد سونی بعد ۲۵ سال فقط داستان محور بزنه؟
مگه تغییری تو عرضه بازیای داستانی اتفاق افتاده؟
اگه کاربراش دنبالش نبودن فورتنایت انقدر رو ps پلیر نداشت