۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا
۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا
۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا
۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

در طی دهه‌های گذشته مدیوم‌های انیمه و مانگا دست به خلق کراس‌اورهای جذاب و به یاد ماندنی گوناگونی زده‌اند که قطعاً می‌توانند لحظاتی ناب و تماشایی را برای شما به ارمغان بیاورند.

مدیوم‌های انیمه و مانگا در حالی که در ۲ مسیر کاملاً متفاوت حرکت می‌کنند اما با یکدیگر در تعامل بوده و به معنای واقعی کلمه می‌توان گفت که نمی‌توان یکی از آن‌ها را بدون دیگری حتی متصور شد. مسئله‌ای که سبب شده تا شاهد کراس‌اورهای بسیار نادر ولی جذابی باشیم که اساساً دلایلی تبلیغاتی داشته و در زمان خود بینندگانش را در بهت و حیرت فرو برده است.

ساخت کراس‌اور بین مدیوم‌های انیمه و مانگا با وجود آن که پروسه سخت و بسیار ریسک پذیری محسوب می‌شود اما در طی دهه‌های گذشته برخی از سازنده‌ها این ریسک را گردن گرفته و تقابل‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ای را رقم زده‌اند که بعضی از آن‌ها حسابی مورد توجه مخاطب عام قرار گرفته است.

به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ ۱۰ کراس‌اور غیرمنتظره‌ای رفته‌ایم که در نهایت جذاب و سرگرم‌کننده از آب در آمده است. پس در ادامه و معرفی این ۱۰ کراس‌اور با ما همراه باشید.

کراس‌اور Dragon Ball x Doctor Slump

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

آکیرا توریاما پیش از آن که به سبب خلق دنیای Dragon Ball به شهرتی جهانی دست پیدا نماید، با Doctor Slump در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی موفقیتی غیرمنتظره را رقم زد.

به همین مناسبت نیز قطعاً رویارویی شخصیت‌های فرنچایزهای نام برده شده به امری قابل انتظار تبدیل شد که در نهایت در یکی از قسمت‌های نخست انیمه Dragon Ball شاهد این کراس‌اور بودیم. زمانی که گوکو برای پیدا کردن توپ اژدهایی که دزدیده شده بود، راهی دهکده‌ای می‌شود که در اصل متعلق به دنیای Doctor Slump بوده و او در آن جا با آرال آشنا می‌شود. دختری که پای ثابت انیمه Doctor Slump بوده و برای پیدا کردن توپ اژدها تصمیم می‌گیرد تا به گوکو کمک نماید که در نهایت نیز دوستی جالبی بینشان شکل می‌گیرد. کراس‌اور Dragon Ball x Doctor Slump در ۳ قسمت به طول انجامید که به طرز جالبی در مانگا نیز شاهد این واقعه بودیم که سبب شد تا روایت آن تاثیرگذار جلوه کرده و با استقبال خوبی از سوی بینندگان و خوانندگان انیمه و مانگا مواجه شود.

کراس‌اور Cyborg 009 x Devilman

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

گو ناگای یکی از بزرگان مدیوم مانگا به شمار می‌رود که دست به خلق شاهکارهایی نظیر Devilman و Cyborg 009 زده است که تقابل آن‌ها در یک کراس‌اور هر مخاطبی را شگفت‌زده خواهد کرد.

اتفاقی که در واقع به وقوع پیوست و در مجموعه‌ای ۳ قسمتی Cyborg 009 vs. Devilman شاهد سلسله وقایع پر زد و خورد جذابی بودیم که در زمان خود به صدر اخبار مدیوم‌های انیمه و مانگا بدل گشته بود. ۳ قسمتی که در آن شخصیت‌های آثار نام برده شده علی‌رغم تقابلی که در ابتدای داستان رقم می‌زنند، برای رویارویی با دشمنی خطرناک، با یکدیگر متحد شده و مبارزاتی تماشایی را به ارمغان آوردند که حتی توسط نتفلیکس نیز دوباره منتشر شد و بازخوردهای بسیار مثبتی را دریافت نمود.

کراس‌اور Assassination Classroom x The Disastrous Life of Saiki K

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

پس از معرفی ۲ کراس‌اور پر سر و صدا و جذاب در دنیای انیمه، حال نوبت به کراس‌اوری در مدیوم مانگا رسیده که رویارویی فرنچایزهای The Distrous Life of Saiki K و Assassination Classroom را رقم زده است.

این کراس‌اور که تحت عنوان Korosensei vs. Saiki Kusuo: Showdown in Iruma شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و زمینه‌چینی آن توسط نویسندگان هر ۲ فرنچایز نام برده شده، از مدت‌ها پیش انجام شده بود. کراس‌اوری که روایت‌گر پیدا شدن سر و کله تهدیدی بالقوه و خطرناک بود که دنیاهای The Distrous Life of Saiki K و Assassination Classroom را به یکدیگر متصل کرده و قهرمانان آن برای خنثی کردن این تهدید، به ناچار با یکدیگر متحد می‌شوند که به مرور دوستی و صمیمی جذابی بینشان شکل می‌گیرد.

کراس‌اور Food Wars x Shonen Jump

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

دنیای Food Wars به سبب پوچی و نامعقول بودنش، محبوبیت غیرمنتظره‌ای پیدا کرده که قطعاً به وقوع پیوستن یک کراس‌اور در این مجموعه اتفاق شوکه‌کننده‌ای نخواهد بود.

در این کراس‌اور که با عنوان A Magnificent Banquet شناخته می‌شود، شخصیت‌های اصلی انیمه Food Wars وظیفه دارند تا مسئولیت میزبانی از مهمانانی مرموز را بر عهده داشته باشند. مهمانانی که مشخص می‌شود شخصیت‌های انیمه Shonen Jump بوده و مهمانی عجیب و غریبی حول محور این ۲ مجموعه شکل می‌گیرد. مهمانی که با وقایعی کمدی و سرگرم‌کننده همراه شده و طرفداران انیمه‌های نام برده شده را می‌تواند در مدت زمانی بسیار کوتاه، به وجد بیاورد.

کراس‌اور My Next Life as a Villainess x Don’t Toy With Me, Miss Nagatoro x My Senpai is Annoying

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

اساساً رویدادهای “کراس‌اور” بین ۲ فرنچایز کاملاً متفاوت شکل می‌گیرد که در اقدامی عجیب، شاهد کراس‌اوری ۳ گانه بین انیمه‌های My Next Life as a Villainess، Don’t Toy With Me, Miss Nagatoro و My Senpai is Annoying هستیم.

این کراس‌اور پر سر و صدا و بزرگ که از صداپیشگان انیمه‌های نام برده شده نیز بهره برده است، اساساً حکم تبلیغی را برای این آثار داشت تا بتواند مخاطبین هر یک را مجاب به تماشای دیگری نماید. با این حال در اقدامی جالب که به خودی خود در این مقاله منحصر به فرد جلوه کرده است، در شیوه برگزاری این کراس‌اور می‌باشد؛ زیرا این رویداد پیش از پخش انیمه My Senpai is Annoying در سال ۲۰۲۱ به وقوع پیوست که باعث شد تا شخصیت دوست داشتنی این مجموعه، زودتر از آن چه که تصور می‌شد، به مخاطبین معرفی گردد که باز هم تبلیغی نوین و جالب برای معرفی کردن آن به مخاطب محسوب می‌شود.

کراس‌اور Inuyasha x Ranma 1/2 x Urusei Yatsura

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

در سال ۲۰۰۹ به مناسبت جشن ۵۰ سالگی هفته‌نامه شونن ساندی تصمیم بر آن شد تا رویدادی حول محور ۳ ساخته برتر نابغه دنیای مانگا یعنی رومیکو تاکاهاشی تدارک دیده شود.

در این رویداد ویژه شاهد کراس‌اوری بین ساخته‌های محبوب رومیکو تاکاهاشی به نام‌های Inuyasha، Ranma 1/2 و Urusei Yatsura بودیم که هر یک نه تنها به خودی خود قسمت ویژه‌ی دریافت کردند، بلکه در نهایت کراس‌اور آن‌ها به نام Rumic World نیز با حضور قهرمانان اصلی پروژه‌های نام برده شده در کنار یکدیگر رقم خورد که وقایعی جذاب و سرگرم‌کننده را رقم می‌زد. کراس‌اوری که شاید چیز جدیدی برای ارائه نداشت اما حاوی المان‌های دوست داشتنی ۳ فرنچایز در کنار یکدیگر بود که می‌توانست طرفداران هر کدام را شگفت‌زده نماید.

کراس‌اور One Piece x Dragon Ball Super x Toriko

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

یکی از بزرگترین کراس‌اورهای ساخته شده در دنیای انیمه که بینندگان آمریکایی یک دهه برای تماشای آن صبر کردند، بین ۳ انیمه مطرح و شناخته شده رقم خورده است که به مانند بمبی پر سر و صدا در زمان خود به شهرت رسید.

کراس‌اور مشهور و نمادین Dream 9 در سال ۲۰۱۱ بین شخصیت‌های اصلی انیمه‌های Dragon Ball Super، One Piece و Toriko به وقوع پیوست؛ جایی که آن‌ها در دنیای موازی عجیب و غریبی با یکدیگر ملاقات کرده و با الهام از مانگای Dragon Ball/One Piece مبارزاتی بزرگ و حماسی را رقم زدند که یکی از آرزوهای دیرینه بینندگان دنیای انیمه به لطف سازندگان این کراس‌اور محقق شد. در اصل می‌توان گفت کراس‌اور Dream 9 در عین کلیشه و قابل پیش‌بینی بودنش دقیقاً همان چیزی بود که مخاطب دنیای انیمه سال‌ها خواستار تماشای آن بود و بینندگان تلویزیون آمریکا نیز یک دهه بعد و در سال ۲۰۲۳ بالاخره فرصت پیدا کرد تا نسخه انگلیسی زبان آن را مشاهده نماید.

کراس‌اور Fairy Tail x Seven Deadly Sins

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

فرنچایزهای Fairy Tail و The Seven Deadly Sins هر یک به حدی در ژانر خود محبوب و پرطرفدار هستند که تقابل آن‌ها با یکدیگر قطعاً رویداد بزرگی به شمار خواهد رفت.

رویدادی که به مناسبت جشن کریسمس در مدیوم مانگا رقم خورد و با همکاری نویسندگان این مجموعه‌ها، شاهد کراس‌اوری بسیار جذاب و ارزشمند بودیم. هیرو ماشیما به عنوان خالق Fairy Tail دست به طراحی مانگای مربوط به بخش The Seven Deadly Sins به شیوه شخصی خود زد و در سمت مقابل نیز ناکابا سوزوکی نیز به عنوان خالق The Seven Deadly Sins همین عمل را در قبال Fairy Tail به انجام رساند. کراس‌اوری که در عین کوتاه بودنش اما از طراحی بسیار منحصر به فردی بهره می‌برد و وقایعی جذاب و فن سرویس را برای مخاطبینش به ارمغان آورد.

کراس‌اور Gundam x Hello Kitty

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

ماهیت کراس‌اور در این است که شما شاهد تقابل آثاری باشید که ذره‌ای شباهت به یکدیگر نداشته تا مخاطب را شگفت‌زده نماید. اتفاقی که برای ۲ فرنچایز کاملاً متفاوت و بی‌ربط به نام‌های Gundam و Hello Kitty رقم خورده است.

به مناسبت ۴۵ مین سالگرد فرنچایزهای Hello Kitty و ۴۰مین سالگرد Gundam شاهد ساخت ۳ قسمت بسیار کوتاه ۳ دقیقه‌ای از کراس‌اور بین آن‌ها بودیم که به شکلی احمقانه ولی جذاب اتفاق می‌افتد. جایی که هلو کیتی مشغول صرف چای بوده و به ناگهان هشدار خطری را متوجه می‌شود که او را با یکی از ربات‌های گاندام مواجه می‌کند. هشدار خطری که منجر به تبدیل شدن هلو کیتی به رباتی بسیار عظیم شده تا در فضا به جنگ و مبارزه بپردازد که سلسله وقایعی از اتفاقات عجیب و غریبی را شامل می‌شود که نشان از نبوغ و خلاقیت سازندگانش برای جشن سالگرد Gundam و Hello Kitty را داشته است.

کراس‌اور Lupin III x Case Closed

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

در نهایت می‌رسیم به بزرگترین رویداد کراس‌اوری که تاکنون رقم خورده و تمامی توجهات را حتی فارغ از دنیای انیمه و مانگا به خود اختصاص داده که نشان از بزرگی این مسئله در زمان خود داشته است.

یکی از مسائلی که در خلق مجموعه Case Closed نقش به سزایی داشته، الهام از دنیای Lupine III بوده است که سازندگان این آثار را مجاب کرد تا ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ کراس‌اووری را تدارک ببینند که نسخه سال ۲۰۱۳ برخلاف تمامی آثار نام برده شده در این مقاله، یک انیمه سینمایی تمام و کمال بود که شخصیت‌های اصلی Case Closed و Lupine III را برای حل پرونده‌ای خطرناک و بزرگ با یکدیگر همراه کرد. نکته جالب توجه ۲ کراس‌اور نام برده شده در این است که لحن و تم هر یک کاملاً متفاوت بوده و سازندگانش در عین این که المان‌های دنیاهای Case Closed و Lupine III را به زیبایی در این اثر مشترک به کار گرفته‌ بودند، موفق گشتند تا همچنان به دی‌ان‌ای این مجموعه‌ها وفادار مانده و از تکرار و تغییرات بیش از حد خودداری نمایند.


آیا می‌توان روزی شاهد ساخت کراس‌اور بین ۳ ضلع اصلی دنیای انیمه یعنی وان پیس، بلیچ و ناروتو باشیم؟ ساخت چنین کراس‌اورهایی فارغ از بحث تبلیغات چه تاثیری بر مدیوم‌های مانگا و انیمه خواهد داشت؟ کراس‌اوری دیگری را در مدیوم‌های مانگا و انیمه سراغ دارید که جذاب جلوه کرده باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

Fido人Acker益man人Sv_69ارشیاYohanao0ashil0oSpider-ManعرفانNiko_BladeDaniallox😃meysambMA12هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)v-alkalineThunderDoomژنرال اردکmasoud pc gamerLove GamePop_Star

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا
۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا
۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا
۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا
۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ کراس‌اور به یاد ماندنی در مدیوم‌های مانگا و انیمه - گیمفا