برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا

برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

برترین انیمیشن‌های دیزنی موفق شدند تا امتیاز راتن تومیتوز بسیار بالایی را از منتقدان دریافت کنند.

انیمیشن‌های سینمایی از جمله آثار محبوب برای بسیاری از افراد به شمار می‌روند و مهم نیست که سن شما چقدر است، این آثار همیشه و از همان لحظه‌ای که به تماشای آن‌ها بنشینید، شما را به خودشان جلب می‌کنند. کمپانی دیزنی شرکتی بسیار بزرگ به شمار می‌رود که مالکیت مجموعه‌های متعددی را برعهده دارد و در این مدت زمان یک قرن نیز توانسته نام پرآوازه‌ای را برای خودش دست و پا کند. در هر صورت، می‌توان گفت که انیمیشن‌های این کمپانی همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب مخاطبان دارند.

دیزنی برای ۱۰۰ سال است که ما را سرگرم خودش کرده و کاراکترهای دوست‌داشتنی و مشهور خودش را زنده کرده است، کاراکترهایی که در گذر زمان پابرجا ماندند و همچنان برای مخاطبان جالب‌توجه هستند. هر کدام از این فیلم‌ها در محدوده امتیاز ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی در راتن تومیتوز هستند و می‌توان گفت که تحسین‌های بسیار زیادی برای این آثار صورت گرفته و آن‌ها به هنگام اکران خود موفقیت‌های بزرگی را تجربه کردند.

با این حال، مهم نیست که این فیلم‌ها چقدر قدیمی باشند، آن‌ها در بین طرفداران ماندگار شده‌اند و اثری را در قلب آن‌ها به جای گذاشته‌اند که به این سادگی پاک نمی‌شود. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز آن‌ها از وب‌سایت راتن تومیتوز بپردازیم.

۱۰. انیمیشن رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon) – محصول سال ۲۰۲۱

انیمیشن raya and the last dragon
انیمیشن Raya and the Last Dragon

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ درصد

انیمیشن سینمایی «رایا و آخرین اژدها» فیلمی ماجراجویی و رنگارنگ از دو سال پیش است که ممکن است برخی از طرفداران قدیمی دیزنی هنوز آن را ندیده باشند. این فیلم داستان شاهزاده خانم جنگجوی جوانی به نام رایا را دنبال می‌کند که امیدوار است صلح را به کوماندرا بازگرداند و ارواح تاریکی را از سرزمینش بیرون کند.

این انیمیشن تحسین بسیار زیادی به دست آورد و کاملاً مشخص است که چرا این انیمیشن محصول سال ۲۰۲۱ میلادی توانسته در بین طرفداران دیزنی به چنین محبوبیت دست پیدا کند. این اثر داستانی خیره‌کننده از قدرت و شجاعت را بازگو می‌کند و به زیبایی نیز فرهنگ‌های سنتی آسیای جنوب شرقی را به نمایش می‌گذارد. این اثر شایستگی بسیار زیادی برای امتیاز بالای خودش در وب‌سایت راتن تومیتوز دارد.

۹. انیمیشن دیو و دلبر (Beauty and the Beast) – محصول سال ۱۹۹۱

انیمیشن beauty and the beast
انیمیشن Beauty and the Beast

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ درصد

داستان «دیو و دلبر» داستان بسیار قدیمی و کلاسیکی از دیزنی به شمار می‌رود که مطمئناً قبلاً بارهاوبارها آن را دیده‌اید یا حداقل آن را شنیده‌اید. اما ممکن است ندانید که این داستان از قرن هجدهم میلادی و به طور دقیق سال ۱۷۵۶ میلادی به‌عنوان یک افسانه شروع شد و با گذشت نزدیک به ۲۵۰ سال از آن، همچنان داستانی قوی و جذاب است.

اقتباس اصلی از داستان «دیو و دلبر» در سال ۱۹۹۱ میلادی به روی پرده سینماها رفت و سی‌امین انیمیشن سینمایی دیزنی به شمار می‌رفت که به اثری ماندگار در دوره رنسانس نمادین این کمپانی تبدیل شده است.

۸. انیمیشن فانتازیا (Fantasia) – محصول سال ۱۹۴۰

انیمیشن fantasia
انیمیشن Fantasia

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ درصد

با توجه به هزینه‌های تولیدی که برای ساخت انیمیشن «فانتازیا» انجام شده بود و همچنین زمان اکران آن، این اثر سینمایی یک شکست تجاری به شمار می‌رفت که ضرر مالی بسیار بزرگی نیز برای دیزنی به همراه داشت. این در حالی است که منتقدان بی‌شماری به تحسین این اثر پرداختند و از آن تمجید کردند. این اثر در ابتدا یک نمایش تئاتر جاده‌ای بود اما در طول سال‌ها بسیار برجسته و درخشان شد.

امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان این اثر را دوست دارند و انیمیشن «فانتازیا» به فرنچایزی همیشه در حال رشد گسترش پیدا کرده و نشان خودش را در موارد مختلفی همچون بازسازی‌ها، کنسرت‌ها، دنباله‌ها، جاذبه‌های تم پارک‌ها و همچنین بازی‌های ویدئویی گذاشته است. وقتی به کمپانی دیزنی فکر می‌کنید، مطمئناً انیمیشن «فانتازیا» به ذهن شما خطور خواهد کرد.

۷. انیمیشن علاءالدین (Aladdin) – محصول سال ۱۹۹۲

انیمیشن aladdin
انیمیشن Aladdin

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ درصد

در سال‌های اخیر تمایل بسیار زیادی برای ساخت اقتباس‌های لایو اکشن از انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی وجود داشته و داستان برجسته و ماندگار شاهدخت و فقیر یعنی داستان «علاءالدین» پیش‌قدم این روند بوده و در سال ۲۰۱۹ میلادی به یک اثر لایو اکشن تبدیل شده است. با این حال، اولین اقتباس ساخته شده از داستان علاءالدین به حدود بیست سال قبل یعنی سال ۱۹۹۲ میلادی باز می‌گردد و برای بسیاری از افراد، اثری درخشان و ماندگار بوده است.

با اینکه تقریباً غیرممکن است که یک اقتباس لایو اکشن بتواند از موفقیت بسیار زیاد انیمیشن اصلی‌اش پیشی بگیرد اما برای مخاطبان، فیلم جدید بهتر بوده است. با این حال، منتقدان امتیاز بالاتری را به انیمیشن اصلی دادند و این اثر را بهتر می‌دانستند. هر چند، باید گفت که هر دو اثر به روش‌های خاص خودشان جذاب و دیدنی هستند.

۶. انیمیشن موانا (Moana) – محصول سال ۲۰۱۶

انیمیشن moana
انیمیشن Moana

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ درصد

یکی دیگر از انیمیشن‌هایی که به‌زودی به اثری لایو اکشن تبدیل خواهد شد، انیمیشن بسیار محبوب و خارق‌العاده «موانا» است، انیمیشنی که در سال ۲۰۱۶ میلادی توانست مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار بگیرد. این اثر داستان اورجینال خیره‌کننده و خوش منظره‌ای از شخصیت موانا را بازگو می‌کند که در مأموریتی برای نجات جزیره زیبای موتونوی قرار دارد.

او که توسط اقیانوس انتخاب شده است، برای انجام این کار راهی ماجراجویی بسیار بزرگی می‌شود. این انیمیشن پنجاه و ششمین انیمیشن سینمایی از کمپانی دیزنی به شمار می‌رود که اکران بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و توانست تحسین منتقدان و همچنین بینندگان را از آن خودش کند و این در حالی بود که در گیشه جهانی نیز عملکردی عالی داشت. این انیمیشن برای جایزه اسکار نامزد شد و مطمئناً لایو اکشن آن در سال ۲۰۲۵ حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

۵. انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs) – محصول سال ۱۹۳۷

انیمیشن snow white and the seven dwarfs
انیمیشن Snow White and the Seven Dwarfs

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ درصد

قدیمی‌ترین انیمیشن آورده شده در این فهرست، انیمیشن «سفید برفی و هفت کوتوله» است که داستانی کلاسیک و نام آشنا را بازگو می‌کند. این انیمیشن برای اولین بار در سال ۱۹۳۷ میلادی به روی پرده سینماها آمد و امروزه نیز یکی از نمادین‌ترین اقتباس‌های ساخته شده توسط دیزنی از این داستان برادران گریم است. این انیمیشن همچنین اولین انیمیشن سینمایی بلند این کمپانی محسوب می‌شود.

انیمیشن سفید برفی اثری درخشان به شمار می‌رود که از آن دوران قدیم مورد توجه مخاطبان قرار داشته است و برای یک اثر سینمایی ۸۶ ساله، با گذشت زمان واقعاً در بین مخاطبان جایگاه بهتری پیدا کرده است. در حالی که در مورد فیلم لایو اکشن آن کشمکش‌ها و انتقادهایی وجود دارد اما علاقه‌مندان همچنان می‌توانند به تماشای این انیمیشن بنشینند و از آن لذت ببرند.

۴. انیمیشن دامبو (Dumbo) – محصول سال ۱۹۴۱

انیمیشن dumbo
انیمیشن Dumbo

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ درصد

همه طرفداران دیزنی انیمیشن کلاسیک «دامبو» را مشاهده کرده‌اند. این انیمیشن بیش از ۸۰ سال پیش منتشر شده است و یکی از شناخته‌شده‌ترین انیمیشن‌های کمپانی دیزنی به شمار می‌رود به طوری که اگر حیوانات گوش‌های بزرگ و نامتناسب با سرشان داشته باشند، به آن‌ها دامبو گفته می‌شود.

انیمیشن «دامبو» داستان بچه فیل دوست‌داشتنی و بامزه‌ای را روایت می‌کند که گوش‌هایش آن قدر بزرگ بودند که می‌توانستند او را از زمین بلند کنند. این شخصیت و همدم دوست‌داشتنی‌اش به نام تیموتی ماوس جایگاه ویژه‌ای در بین مخاطبان دارند و در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز این اثر در فهرست ملی فیلم آمریکا قرار گرفت و همین نیز باعث تاریخی شدن این انیمیشن دیزنی شد. این انیمیشن ممکن است مدت زمان کوتاه ۶۴ دقیقه‌ای داشته باشد اما همچنان جذاب و دیدنی است.

۳. انیمیشن ۱۰۱ سگ خالدار (One Hundred and One Dalmatians) – محصول سال ۱۹۶۱

انیمیشن one hundred and one dalmatians
انیمیشن One Hundred and One Dalmatians

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ درصد

انیمیشن «۱۰۱ سگ خالدار» هفدهمین انیمیشن سینمایی ساخته شده از دیزنی به شمار می‌رود که در سال ۱۹۶۱ میلادی به روی پرده سینماها آمد و توانست جان تازه‌ای به کمپانی دیزنی از نظر مالی بدهد. این فیلم موفقیتی همه‌جانبه بود و با بودجه ۳.۶ میلیون دلاری خودش توانست به فروش بسیار زیاد ۳۰۳ میلیون دلاری دست پیدا کند و در عین حال، در سراسر جهان توسط منتقدان تحسین شود.

موفقیت بسیار زیاد این انیمیشن نیز جرقه‌ای برای گسترش آن و ساخت پروژه‌های بیشتر در طول سالیان شد که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به دنباله‌های متعدد، دو انیمیشن سریالی و حتی یک اثر لایو اکشن اشاره کرد که حول محور شخصیت کروئلا د ویل (Cruella de Vil) بوده است. محبوبیت این انیمیشن با گذشت بیش از نیم قرن از آن همچنان پابرجا است و یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های ابتدایی دیزنی به شمار می‌رود.

۲. انیمیشن زوتوپیا (Zootopia) – محصول سال ۲۰۱۶

انیمیشن zootopia
انیمیشن Zootopia

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ درصد

همان‌طور که آهنگ بسیار زیبا و ماندگار Let It Go از انیمیشن فروزن (Frozen) توانسته بسیاری از افراد را به خودش جلب کند، آهنگ Try Everything از شکیرا برای انیمیشن سینمایی «زوتوپیا» نیز همین گونه بوده است. به هنگام اکران این اثر در سال ۲۰۱۶، این آهنگ در همه جا پخش می‌شد و نشان از موفقیت این اثر سینمایی داشت.

انیمیشن «زوتوپیا» یک موفقیت بسیار بزرگ بود چه از نظر مالی و چه از نظر منتقدان. این انیمیشن داستان الهام‌بخش خرگوش جوانی را روایت می‌کند که مصمم است خود را به‌عنوان پلیس ثابت کند و این در حالی است که بیشتر همکاران او حیوانات درنده و شکارچی هستند. او برای ثابت کردن خودش نیز با روباهی حیله‌گر همکاری می‌کند. انیمیشن «زوتوپیا» دنیایی بسیار شیرین، کمدی و دلنشین را به تصویر کشیده بود که توانست بسیاری از افراد را مجذوب خودش کند.

۱. انیمیشن پینوکیو (Pinocchio) – محصول سال ۱۹۴۰

انیمیشن pinocchio
انیمیشن Pinocchio

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد

برخی از قدیمی‌ترین فیلم‌های دیزنی همچنان بیشتر از دیگر آثار این کمپانی مورد توجه قرار می‌گیرند و از جمله این آثار نیز می‌توان به اثر کلاسیک و ماندگار «پینوکیو» از سال ۱۹۴۰ میلادی اشاره کرد که برای چندین دهه توانسته برترین انیمیشن کمپانی دیزنی باشد و احتمالاً در دهه‌های آتی نیز همین‌گونه خواهد بود. این داستان ساده و جذاب از این عروسک چوبی در بین مخاطبان سراسر جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

انیمیشن «پینوکیو» دومین فیلم قدیمی کمپانی دیزنی به شمار می‌رود که تنها سه سال پس از انیمیشن «سفید برفی و هفت کوتوله» به روی پرده سینماها آمده است. همه افراد داستان آشنا و نمادین پینوکیو را می‌دانند و با آن خاطره‌های بسیار زیادی دارند و مطمئناً این داستان به نسل‌های بعدی نیز منتقل خواهد شد.


 در این مطلب به معرفی برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز آن‌ها در وب‌سایت راتن تومیتوز پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

Dark FantasyriversidePop_StarParsaامیر حسینلئوناردو داوینچیKratosHaj_HosseinmeysambStalkerJoel Morgan𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Richmanmariobroken from the insideS.I.N.AAli_pxAMIR WAZOWSKICharlie Chaplinv-alkalinemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین انیمیشن‌های دیزنی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا