Final Fantasy 7 Rebirth؛ پاسخ تیم سازنده به ۶ سوال جذاب
پس از انتشار پیشنمایشهای بازی Final Fantasy 7 Rebirth توسط برخی نشریهها، حال کارگردان، تهیهکننده و مدیر نوآوری این بازی به پرسشهای در مورد آن پاسخ دادهاند.
روند توسعه Rebirth در مقایسه با Remake چگونه بود؟
Final Fantasy 7 Rebirth در ۲۹ فوریه و تنها چند ماه قبل از چهارمین سالگرد Remake عرضه خواهد شد. به گفته نائوکی هاماگوچی (Naoki Hamaguchi)، کارگردان بازی، روند توسعه Remake حدود چهار سال طول کشید، اما در مقایسه با آن Rebirth که بازی بسیار بزرگتری است چرخه توسعه سریعتری داشت. این مسئله با توجه به اینکه Square Enix در این میان یک بسته الحاقی انحصاری پلی استیشن ۵ با نام Intermission را نیز عرضه کرد تحسین برانگیز است.
البته هاماگوچی گفته که کار روی آپدیت Intermission/Intergrade باعث شده تا چرخه توسعه Rebirth روانتر باشد و تیم توسعه بازی به این وسیله با سختافزار پلی استیشن ۵ بیشتر آشنا شود. Final Fantasy 7 Rebirth هم قرار است به هنگام عرضه یک انحصاری پلی استیشن ۵ باشد. هاماگوچی در این باره گفت:
در عین حال ما توانستیم که زمان توسعه بازی را کوتاه نگه داریم و محتوای زیاد و درگیرکنندهای را در مدتی کوتاه بسازیم. پس این چیزی است که ما نسبت به آن خیلی اعتماد به نفس داریم و به آن افتخار میکنیم.
Final Fantasy 7 Rebirth چه بخشهایی از داستان را پوشش میدهد؟
تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura)، مدیر نوآوری Final Fantasy 7 Rebirth، گفته که داستان این بازی تا بخش Forgotten Capital یا همان The City of the Ancients بازی اصلی را پوشش خواهد داد. البته کسانی که Remake را بازی کردهاند میدانند که Rebirth هم قرار نیست اتفاقات بازی اصلی را به صورت دقیق دنبال کند و نومورا هم این مسئله را تایید کرده است.
آیا قادر به انتقال داده و سیو از Remake به Rebirth خواهید بود؟
Square Enix همچنین تایید کرده که هیچ پیشرفت مشترکی بین هیچ کدام از نسخههای Rebirth و Remake وجود نخواهد داشت. این یعنی شما نمیتوانید سلاحها و آیتمهای خود را از Remake به Rebirth بیاورید. هاماگوچی در این باره توضیح میدهد:
با وجود اینکه داستان دنبالهداری بین این دو بازی وجود دارد، Rebirth بازی مجزایی است. پس هیچ پارامتر رشدی وجود ندارد که بین دو بازی مشترک باشد.
با این وجود، هاماگوچی گفته کسانی که فایل ذخیره Remake/Intergrade را روی سیستم خود دارند در ابتدای بازی آیتم نامعلومی را دریافت خواهند کرد.
چرا نسخه فیزیکی بازی دو دیسک دارد؟
Final Fantasy 7 Rebirth آن قدر بزرگ است که Square Enix مجبور به عرضه آن در دو دیسک شده است. هاماگوچی گفته که حجم کلی بازی ۱۵۰ گیگابایت است و ۱۰۰ گیگابایت آن روی یک دیسک و ۵۰ گیگابایت دیگر روی دیسک دیگر ذخیره خواهد شد. البته شما برخلاف طرفداران بازی اصلی قرار نیست در میانه بازی دیسک عوض کنید. بازیکنان در ابتدا بازی را نصب خواهند کرد و سپس به یک دیسک برای تجربه بازی نیاز خواهید داشت.
هاماگوچی گفته که تقسیم کردن Rebirth به دو دیسک بیشتر از اینکه برای نوستالژی باشد به اندازه بازی ربط دارد. Square Enix همیشه Rebirth را به چشم اثری عظیم با جهانی پرجزئیاتتر از نسخه بازسازی شده Midgar در Remake نگاه کرده است. به همین سبب فشرده کردن بازی در یک دیسک تیم توسعه را مجبور میکرده تا از محتوا و ایدههای خود بکاهند. پس راه حل Square Enix عرضه Rebirth در دو دیسک است.
چه مینیگیمهایی در بازی حضور دارند؟
مینیگیمهای سرگرمکننده Final Fantasy 7 به میزان دوستداشتنی بودن آن به طرز قابل توجهای میافزایند. دیدن بازگشت برخی از آنها در نمایش State of Play بازی قطعا دلچسب بود. هاماگوچی هم گفته که رژه Rufus Shinra یکی از مینیگیمهایی به شمار میرود که تیم توسعه بازی برای بازسازی آن هیجان زیادی داشته است.
در بازی اصلی Cloud خود را جای یک سرباز Shinra جا میزند و باید با فشردن دکمهها در زمان مناسب رژهای را هدایت کند. در Rebirth خود بازیکن باید سربازها را جمعآوری کرده و نحوه چینش آنها را انتخاب کند. نتیجه مینیگیم بسیار گستردهتری نسبت به بازی اصلی است که نسخه جدیدی نیز به شمار میرود. هاماگوچی در این باره میگوید:
این دفعه جوانب زیادی از مینیگیم اصلی را تغییر دادهایم. المانهای آن را گرفتیم و آنها را برای جهان مدرن ارتقا دادهایم و نتیجه تجربهای عمیقتر و بسیار سرگرمکننده و جذاب است.
از Vincent چه خبر؟
حضور مختصر Vincent Valentine جزو هایلایتهای تریلر داستانی Final Fantasy 7 Rebirth در State of Play سپتامبر بود. او همانند Yuffie یکی از همراهان اختیاری بازی اصلی بود. به گفته نومورا Vincent به عنوان بخشی از داستان به گروه شخصیتهای ما در Rebirth افزوده خواهد شد، اما متاسفانه این بار نمیتوانید او را کنترل کنید.
در عوض این جنگجوی عبوس تیم ما را مثل Red XIII در Remake همراهی خواهد کرد. نومورا گفته که این تصمیم به این خاطر است که Vincent در بازی اصلی در بخشهای پایانی به تیم اضافه میشود و از آن جایی که Rebirth بخش میانی بازی اصلی است، به نظر میرسد که قرار نیست حداقل تا بازی سوم، خودمان کنترل Vincent را به دست بگیریم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
هایپم براش
۲ دیسک برگام
به نظرم ۳ ماه زمان خوبیه برای انحصاری بودن ( در حد استالکر
بیاد رو پی سی پلیش میدم
شما ببین فاینال فانتزی ۷ روی PS1 چقدر عظیم بوده که ریمیکش شده ۳ تا بازی کامل PS4 و PS5 🔥🔥
من که هیچ نسخه از این بازی تا الان ندیدم اصلا نمیخوام ببینم
نمیتونی هم ببینی
خداوکیلی سطح قیافه کاراکترا رو ببین اینو با بازی پرنس پرشیا ۲ مقایسه کنین ابهت اون جا ابهت این وقتی باس داهاکا میومد اصلا اینقدر ابهت و ترس داشت وارد اتمسفر گیم میشدی حالا این گیم نگاه XDDDDDDDDDDDDDD
هرچی میگردم نتونستم ارتباطی بین این دوتا بازی پیدا کنم انگار بگی قیافه کاراکترای اتک ان تایتانو با پیکی بلایندرز مقایسه کن 😐 هیچ ربطی ندارن
خبر خوشحال کننده اینه که سرعت توسعه خیلی خوبی دارند پس انتظار دارم اواخر نسل نسخه بعدی رو هم بسازند. با توجه به این که بازی های شاخ اواخر نسل میان انتظار یه بازی فوق پیشرفته رو دارم. از اون طرف اگه نسخه های دیگه مثل ۹ و ۱۰ رو ریمیک کنن و یه نسخه جدید از فاینال یعنی ۱۷ هم منتشر کنن دیگه با قطعیت میشه گفت نسل نهم برای فاینال باز ها مثل بهشت میمونه.
شدیدا هایپ بازی هستم و مطمعا هستم که یکی از بهترین باززی های سال میشه
نسخه اصلی هم یه شاهکار بوده
اسکور اینکس توی این سالها مشکل انجین داشته و بدجور با انجین های مختلف دست به گریبان بوده الان امیدوارم دیگه انجین خودش رو پیدا کرده باشه و یه ثبات به شرکت بده تا بتونه مثل نسل ۵ شاهکار تحویل بده
سفیروث چقده خفنه 🤤
یکی از فاینال فانتزی هایی که خیلی باهاش ارتباط گرفتم
کارکترها خیلی خوشگل هستن
داستان جذابه
مبارزه نوبتی خیلی خوب کار شده
دو بار تموم کردمش و DLC شروع کردم
چیز خوبی از آب درمیاد نسخه اصلی که چیز گادی بود🙂
پ.ن : دهن سرویس این بازی های نسل ۹ خیلی پر حجم شدن و در مقابل کنسول ها ظرفیت زیادی ندارن و مجبوری حافظ جانبی بگیری🤕
قسمت اولش واقعا یه سوپرایز بود خیلی خوب دراورده بودنش
ولی بنظرم زیادی دارن کشش میدن سه قسمت زیاده براش