ویدیوی اختصاصی: رتبهبندی بازیهای God of War از بدترین به بهترین
بسیاری از گیمرها، سری God of War و کریتوس را به عنوان نماد پلی استیشن مطرح میکنند و به آن میبالند. امروز قصد داریم در قالب یک ویدیوی اختصاصی، بازیهای این سری از بدترین به بهترین رتبهبندی کنیم.
با توجه به سلیقه، طرفداران میتوانند رتبهبندیهای مختلفی از نسخههای مختلف God of War داشته باشند؛ به خصوص که پس از ریبوت در سال ۲۰۱۸، این فرنچایز به دو سبک متفاوت تقسیم شد، برخی روایت سری در یونان را ترجیح میدهند و عدهای نیز نوع روایت و مبارزات نورس را بهتر میدانند. به هر حال، در ادامه رتبهبندی ما از سری God of War را در قالب یک ویدیو مشاهده میکنید:
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
گاد آو وار بازی بدی نداره
Ascension
اسنشن اصلا بازی بدی نیست
باید بازیش کنی
بهترین طراحی شخصیت بعد گاد سه مال نسخه Ascension
از نظر گرافیکی؟
اره تمام خط های بدن کریتوس معلوم بود
Ascension بهترین باس فایت رو داشت.و خونخواری کریتوس واقعا ب این نسخه جون داده.نقدای منفی ک گرفته بخاطر قسمت انلاینش بوده و شاید داستانشم زیاد ب دل نشینه ولی بازم چیزی از لذت بازی کم نکرد
Chains of Olympus هم خوب بود
بسیار عالی
یه خسته نباشید بزرگ به اعضای تحریریه.امیدوارم در همین مسیر محتوای ویدیویی خودتون رو تقویت بکنید.الان زومجی و ویجیاتو و حتی بازیسنتر تو یوتیوب فعالیت گسترده ای دارن.
بریم برا دیدن ویدیو
کاملا موافقم باید همین مسیر تولید محتوا رو پیش ببرند
بنظرم گاد آف وار ۲۰۱۸ از همشون بهتر و جذاب تره این بیشتر بر می گرده به نظر شخصی
الان این نظر شخصیشو گفتی چرا الکی دیس بارون میکنین احترام گذاشتن به نظر کسی نمیفهن واقعا بعضیا
با نظر شخصیش مخالفن
فکر میکنم کاربرد و معنای دیسلایک رو خیلی ها نمیدونن. دوست عزیز ایشون نظرشو گفته و بقیه هم با دیسلایک مخالفت خودشون رو با نظر ایشون اعلام کردن. همه که نمیتونن ریپلای بزنن و دلیل بیارن.
نظر شخصیشه ماهم مخالفیم :|
کسی که میاد نظر شخصی رو به اشتراک میزاره نباید بفهمه کسی هم نظر هست یا نه؟نظر شخصیشو میتونست پیش خودش نگه داره ولی وقتی منتشر میکنه یعنی میخواد بدونه کیا هم نظر هستن کیا مخالف
god of war 3 از نظر من بهترین بود بعد god 1
بنظر من رگناروک بهترین نسخه فرنچایز گاده
رگناروک اصلا از بهترین های سری god of war نیست
حتی جز ۳ تا برتر هم نیست از نظر من 😅
ببین آخه رگناروک هیچ تفاوت خاصی نداره با نسخه ی ۲۰۱۸ ولی گاد آف وار ۲۰۱۸ با نسخه ی سوم کلی فرق داشت !!!!! نسخه ی ۲۰۱۸ کلا اومد هسته ی گیم پلیو تغییر داد ولی رگناروک تقریبا همون نسخه ی ۲۰۱۸ با تغییرات جزئی
تنها نسخه ای که رگناروک ازش بهتره بیتریاله رگناروک همون نسخه ۲۰۱۸ بود با روایت ضعیف تر hud رو مخ تر
عالی مثل همیشه
برای من گاد آف وار ۲ یه لول از بقیه شون بهتر بود
یکم تو ذوق میزد اخرش
دوست داشتی ادامه ش رو بازی کنی😅
گاد اف وار ۳ : جان ؟
فقط منم که نسخه اوّل رو اندازه دوتای دیگه سهگانه-اگه نگم بیشتر- دوست دارم؟
آره
قلبم گرفت سید😔
مخصوصا ۲ یه چیز دیگه بود کلا
برای من به ترتیب:(اونایی که بازی کردم)
Gow2
Gow3 Gow2018 (مشترک)
Gow psp chains of Olympus
راگناروک هم فعلا نخریدم نظری ندارم راجع بهش
گوست اف اسپارتا رو بازی نکردی؟
خیر متاسفانه
حتما بازیش کن
احتمالا برات جای chains of Olympus رو بگیره
حتی خیلی با ارزش تر باشه برات
اون فایت اخرش
جانی علیه خدایان😍
کاملا انتخاب های بجایی بود..
واقعا نسخه سوم برای من هم بهترینه
و هرچی راگناروک بازی میکنم حتی به اندازه گاد ۲۰۱۸ حال نمیده ینی حس میکنم ادامه اونو دارم میرم با گرافیک خفن ، نمیدونم چطور بگم..تکراری طوره
خب ادامه اونه دیگه اونو بهترش کردن یک جورایی تکامل نسخه ۲۰۱۸ عه
خب ادامه ی اونه دیگه 🗿
منظور این بنده خدا اینه که انگار همون نسخه ۲۰۱۸ بود که با اپدیت یه دی ال سی بهش اضافه کرده باشن نه یه نسخه دیگه که چندسال بعد اومده اتفاقا من وقتی رگناروک اومد یبار دیگه نسخه ۲۰۱۸ رو بازی کردم بخاط همینم وقتی نشستم پای رگناروک کمو کاستی هاشو بیشتر دیدم hud نسخه ۲۰۱۸ خیلی بهتر بود
بیانش بد بود 😂 و اینکه رگناروک پیشرفت هایی هم داشت و خیلی شبیه دی ال سی نبود
اون که البته من خودم جفت نسخه رو خیلی دوست داشتم رگناروکم از خیلی جهات بهتر بود ولی در کل من نسخه ۲۰۱۸ رو بیشتر دوست داشتم چرا که بیشتر به خود کریتوس پرداخته بود تا اتریوس و اینکه داستان های اسوپ که کریتوس تعریف میکرد به خودش کنایه داشت و اون برام بیشتر جالب بود و اینکه hud رگناروک خیلی رو مخم بود
داداش اگر میخوای بیشتر بهت حال بده باید درجه سختی بازی بالا ببری.اونموقع فقط میفهمی کریتوس چقدر میتونه گاد باشه.توی بازی شما واقعا باید حس ی خدای جنگ داشته باشید.و نمیدونم چجوری توضیحش بدم وقتی درجه بازی سخته و شما تو بهترین حالت خودتون مبارزه میکنید واقعا حس میکنید مثل ی خدا همرو لتو پار میکنید
دقیقا حرف حق زدی.من همیشه هاردکور پلیر بودم لذت بازیارو از درجه سختی بالا تجربه کردم البته نه هر بازی چون درحه سختی باید غیر منطقی نباشه مثل بعضی از بازیا مثل رزیدنت ایول ۸ که دو خشاب خالی میکردم رو یه انمی خیلی ساده ولی وقتی اون به من یه ضربه میزد میمردم ولی با این حال بازم تو درجه سختی اخر ایول ۸ رو تموم کردم.بهترین گیمپلی دوران گیمریم گاد اف وار ها بوده با اختلاف
هرچی ادامه گاد ۲۰۱۸ رو بازی میکردی احساس میکردی ادامه گاد
۲۰۱۸ هست؟🤣🤣
اصلاً چه معنی داره گاد رگناروک ادامه ی گاد ۲۰۱۸ باشه؟😡
گاد رگناروک باید ادامه ی اسپایدرمن وب آف شدوز باشه 😂😂
من وقتی ادامه گاد ۲۰۱۸ رو بازی میکردم توقع داشتم ادامه ماریو اودیسی رو بازی کنم ولی متاسفانه ادامه گاد اف وار ۲۰۱۸ بود 🤣🤣🤣
https://youtube.com/shorts/wW2F2m0573A?si=US4r0xDWgTGrEGbd
باهات مخالفم. باید ادامه آرکام نایت باشه
ویدیو عالی بود رتبه بندی هم عالی و منطقی بود.
و منی که فقط نسخه اول رو بازی کردم… 😅😑
دوم رو میتونی شبیه ساز بزنی تو گوشی بیشتر حال میده(اگه سیستم نداری)
داداش الان با شبیه ساز میتونی تا نسخه سوم رو بازی کنی واقعا حیفه تجربه شون نککی، نسخه چهارشم خوبه، رگناروک رو نصفه نیمه بازی کردم، ولی اولویت رو بزار سگانه اصلی
یه ps3 کرایه کن نسخه ساگاشو بزن هر پنج تاش توشه(gow 1,2,3, ghost of Sparta, chains of Olympus)
چند روز پیش داشتم در مورد فرهنگ ژاپنی ها فکر میکردم
مثلا اگر سونی بجای ژاپن مال چین یا ایران یا ترکیه بود و امتیاز خدای جنگ (یکی مخبوب ترین گیم های تمام دوران ها رو داشتو بنظر خودم بهترین بازی نسل قبلی )
چین : تا الان کرتوس رو وصل کرده بود به مائو و شکست دادن ژاپنی ها
ترکیه : کریتوس تا الان دوباره عثمانی رو راه انداری کرده بود
ایران: تا الان کریتوس تمدن عربستان رو نجات میداد! اخه زنده کردن فرهنگ عربی برای مسئولین ما مهمتره فعلا!
منظورم اینه سونی مال هرکشور دیگه ای بود تا الان دولت ها راحتش نمیذاشتن مجبورش میکردند توی بازی ها معروفش تبلیغ و پروپگندا (بقولی پروپکانی! ) کنه وللی واقعا ژاپنی ها ادم ها عجیبی هستند تا الان فقط شایعه های غیرموثق از رفتن کریتوس به ژآپن بوده با اینک ژاپن هم میتالوژی قدرتمند و غنی داره و اگر کریتوس ژاپن هم بره کسی ناراخت نمیشه اما میگن بعدی شاید مصر باشه
خیف که هرگز ایران نمیاد!
حتی توی بازی های دیگه هم من جایی پروپگندای ژاپنی ندیدم شما ببین حتی ایکس باکس توی هیلو ها بازم یک جاهایی امریکایی بازی دراورده
چون دندون نیش ژاپن رو کشیدن! وگرنه ناسیونالیستتر از ژاپنی جماعت وجود نداشت.
تاریخ دوره فئودالی ژاپن رو بخون یا ژاپن رو تا قبل از پرتاب بمب اتمی ببین چجوری بوده. من مخالف کشتار مردم هستم ولی گاهی اوقات تنها راه نشوندن یک عده متعصب خشک مغز فقط همین راهه!!!
پروس و ژاپن صد سال قبل کجا و آلمان و ژاپن امروزی کجا
دقیقا
یکی از بزرگترین حق خوری های صنعت گیم به نظر من، این بود که جایزه بهترین بازی سال ۲۰۱۸ به جای رد دد ۲ به گاد او وار ۲۰۱۸ رسید! درسته گاد او وار ۲۰۱۸ بازی خیلی خوبیه، ولی رد دد ۲ اصلا یه چیز دیگس.
رگناروک هم دو تا از فامیلامون بازی میکنن و اصلا ازش راضی نیستن. احساس میکنم نمره ۸.۵ و انتقاد آقای کریمی به جا بوده.
و یک سوال از شما دارم آقای کریمی. به نظرتون ریبوت سری گاد او وار کار درستی بود؟
من به نظرم همون فرمول همیشگی سری رو میرفتن ولی منتهی تغییرات زیادی رو اعمال میکردن، بهتر بود چون شخصیت کریتوس هم به کل تغییرات زیادی به خودش دید.
تو این ریبوت قطعا گاد وار اسنشن خیلی موثر بود چون طرفدارا از تکراری بودن بازی ناراضی بودن.
و در کل به نظرم رگناروک نسبت به گاد او وار ۲۰۱۸ نوآوری زیادی نداشت (البته که دنبالس) و خدا رو شکر میکنم که مثل سال ۲۰۱۸ نشد و جایزه بهترین بازی سال به الدن رینگ که حقش بود رسید
به نظرتون ریبوت سری گاد او وار کار درستی بود؟
مطمئناً بدون اغراق، بالای ۵۰ دفعه در مورد این قضیه با شرح جزئیات توضیح دادم و نظر خودم رو دادم و هزاران بار هم بین کاربرهای سایت سر این قضیه بحث شده.
به نظر من ، ریبوت این سری از نظر مالی- تجاری کار به شدت درستی بود، اما از نظر هنری کار به شدت اشتباهی بود. حالا دوباره اگر بخوام با جزئیات توضیح بدم چرا، مطمئناً تکرار مکررات میشه پستها و اخبار اخیر gow توضیح دادم یک سری موارد رو.
اگر این سری مطابق چشمانداز فکری بازی های کلاسیک با تغییراتی در راستای همون نوع سبک هک اند اسلش ساخته میشد (نتیجه شباهت هایی به dmc 5 پیدا میکرد) شاید نصف این میزان میفروخت، اما طرفداران هاردکور رو راضی میکرد و باعث قوت ژانر هک اند اسلش میشد، البته متاسفانه سانتا دیگه اون سانتای قدیمی نیست. یه تیم نویسندگی بی خاصیت داره حکمفرمایی میکنه از اونجایی بازی هم روایتمحوره، تیم طراحی مبارزات هیچوقت نمیتونه به نهایت پتانسیلش برسه در این ژانر و سبکی که روایت همیشه پادشاه قلمداد میشه.
اصلا دوست ندارم همچین اتفاقی برای گاد اف وار بیفته
از اول هم چیزی که گاد رو نسبت به دویل می کرای خاص میکرد روایتش بود نه گیم پلیش
برای چی وقتی میتونن یه روایت عالی + گیم پلی خوب درست کنن همه وقتشونو بذارن برای گیم پلی؟
اولاً گفتم نتیجه مشابه dmc 5 میشد منظورم ساختار مبارزاتی بود. یعنی دوربین کمی نزدیک تر میشد به کاراکتر اصلی اما نه به اندازه نسخه های جدید که بخاطر اولویت شخصیت پردازی بیش از حد تعامل ها رو نزدیک کردن و دوربین رو آوردن روی شانه!!
دوماً، از چی صحبت میکنی؟ همانقدری که dmc عمق روایی داشته، بازیهای gow کلاسیک هم داشتن. اتفاقا دانته ابعاد بیشتری داشت تا کریتوسی که همیشه خشمگین بود. نسخههای کلاسیک gow از نظر روایی مزیتی نسبت به سری DMC نداشتن، بلکه حتی منبع الهام هم داشتن که کارشون رو در زمینه شخصیت پردازی سادهسازی میکرد و برداشتشون حتی مستقیم تر از بازی های نورس بود.
سوماً، به نظر من داستان نسخههای کلاسیک سری بد نبود، اما روایتشون بخاطر تکنولوژی عصر PS2 و PS3 خیلی سادهسازی شده بود، اکثر اتفاقات پسزمینه بودن و از طریق صفحههای کامیکطور یا کات سینهای محدود روایت میشدن. برای همین روایت در خدمت گیمپلی بود و نسخههای جدید برعکس این قضیه رو انجام دادن، بلکه گیمپلی رو در خدمت روایت قرار دادن.
نمیدونم کی به شما گفته روایت/ داستان God of War کلاسیک سر داره نسبت به dmc یا اگر نظر شما هست روی چه حسابی به این نتیجه رسیدید؟ موضوعی که gow سر داره نسبت به dmc روایت نیست، بلکه انتقال حس scale و درون مایههای بصری خیرهکننده هست که dmc اکثر اوقات نمیتونست این احساس رو انتقال بده مخصوصا که از نظر بصری عقبتر بود.
چرا باید gow تمرکز میکرد روی ساختار قدیمی / گیمپلی محور؟
چون
1- این بازی از ریشه گیمپلی محور بود.
2- میتونست پازلهای خلاقانهای داشته باشه به جای پازل هایی که جز پرتاب تبر هیچ تنوع، هیجان و جذابیتی ندارن. پازلهای نسخه های کلاسیک از پلتفرمینگهایی که کریتوس رو لبه مرگ قرار میداد تا لیبرنثی که یک مرحله پازل گونه بود به شدت جذاب و خلاقانه بودند.
3- ساختار آر پی جی با ماهیت بازی در تناقضه و نقشی برای آفریدن وجود نداره.
4- پلتفرمینگ و پرش میتونست وجود داشت باشه و طراحی مرحله تنوع بیشتری پیدا میکرد و فراتر از صرفا نبرد با دشمنان میتونست پلتفرمینگ داشته باشه.
5- طراحی سلاحهای بیشتر به واسطۀ دوربین آسون تر بود.
6- باس فایت ها مقایس بزرگی داشتن که عملا به شدت اندازه بزرگ خودشون رو بخاطر دوربین بازی جدید از دست دادن.
سانتا مونیکا بخاطر «داستان و روایت» خیلی فداکاری ها رو انجام داد، که بزرگترینش دوربین از شانه بود. برای روابط نزدیک و دوربین جدید، عملاً توان طراحی سلاح های بیشتری رو نداشتن و طبق صحبت خودشون چالش ایجاد کرده این دوربین. مبارزات حالت هک اند اسلش خودشون رو به شدت از دست دادن. پلتفرمینگ و پریدن رو حذف کردن بخاطر این دوربین. باس فایت ها رو مجبور شدن کوچک تر طراحی کنن و حس مقیاس بزرگ باس هایی مثل کرونوس عملاً حذف شد و چندین مورد دیگه. به نظرم به هیچ عنوان از دست دادن این موارد ارزش روایت رو نداره. اگرچه خنده دارترین بخش ماجرا اینجاست که رگناروک حتی روایت و داستان فوق العاده بازی ۲۰۱۸ رو گند زد بهش.
همچنین، به هیچ عنوان صحبت کسانی که در مورد منسوخ شدن ساختار قدیمی رو قبول ندارم. این فرنچایز بخاطر منسوخ شدن با مشکل مواجه نشد. امکان نداره از متای +۹۰ بازی سوم ناگهان یه سری با یه نسخه اسپین آف منسوخ بشه کاملاً و به ۸۰ برسه. اسنشن «خودش» مشکلات زیادی داشت در core و هسته خودش ابداع و خلاقیتی نداشت حتی پسرفت هم داشت مثل اتکا به المنتها برای سلاحها! یا بخش مولتی پلیر نه چندان خوب! dmc 5 بازگشت سری بود و ابدعات خوبی داشت دوربین تغییراتی به خودش دید و گیمپلی تکامل پیدا کرد و نسبت به ژانر و نورم و طبیعتش فروش خوبی هم داشت و بهترین اکشن سال شد. این که بگی god of war کلاسیک دیگه ساختارش منسوخ شده بود، مثل اینه که بگی هک اند اسلش دیگه منسوخ شده، نباید هک اند اسلش ساخت.
خیلی جاها دیدم یک سری افراد جوری جلوه دادن که ساختار کلاسیک سری منسوخ بوده، اگر ساختار قدیمی سری منسوخه پس NIER یا DMC 5 یا Bayonetta یا astral chain در طی این سالها چطور به این موفقیتها رسیدن و همچنان مورد تحسین قرار میگیرن؟ ایرادات هستهای اسنشن رو ربط میدن به منسوخ شدن!
همانطور که متذکر شدم، بازی از نظر تجاری به سمتی رفت که مخاطب وجود داره! المانهای rpg، ساعات طولانی بازی کردن و جهان بازتر و داستان عمیقتر.ولی از نظر هنری عملاً خیلی المان های سری رو زیر پا گذاشتن. جالبه سری ac هم همین کار رو کرد و با رفتن به سمت المان های آر پی جی فروشش هم بیشتر شد. جالبه ساختار قدیمی ac شده راه حل و باید بر گرده به همون ساختار ۱۰ سال پیش ولی بازی های فوقالعادهای مثل gow 3 که هنوزم به شدت قابل بازی هستن دیگه اسم منسوخ روشون میذارن و نباید برگشت به اون دوره
گاد همه نسخه هاش شاهکارن. ریبون ۲۰۱۸ هم درست ترین و پر ریسک ترین کار ممکن بود باید به سانتا بخاطر شجاعتش تبریک گفت بلعخره باید یه سیر و تحولاتی ایجاد میشد در گیمپلی و دوربین بازی بنظرم سانتا مونیکا به بهترین شکل ممکن گاد اف وار رو مثل همیشه سرپا نگه داشته الان
اکثریت مخاطبها از یک جنبه به قضیه نگاه میکنن، اما در حقیقت دو جنبه وجود داره؛
۱- از دید توسعۀ بازی ویدیویی؟ بله، ریسک کردن. از دوربین ایزومتریک و یک بازی هک اند اسلش گیمپلی محور رفتن به سمت یک بازی داستان محور با دوربین از شانه. تیم سازنده با چالش رو به رو شد بخاطر این ژانر جدید.
2- از دید تجاری؟ خیر، نه تنها ریسک نکردن، بلکه کاملاً به سمتی تکیه دادن که امواج مخاطب ها منتظر تجربه بازی هستن. چطوری؟
بازی مشخصاً میزان مهارت محور بودن خودش رو کاهش داد، و به سمتی گرایش پیدا کرد که با هر سنی هر شخصی بتونه بازی رو به اتمام برسونه. بازیهای قدیمی با این که درجۀ سختی داشتن، شما پازلها و پلتفرمینگ (پرشها برای عبور از موانع که اصولاً اکثریت در صورت اشتباه به مرگ ختم میشدن) رو نمیتونستی با کاهش درجه سختی راحت تر ازشون عبور کنی. بازی جدید با حذف این موارد و جایگزینی با پازلهای غیرمهارت محور (کافیه سرچ کنید حتی اگر با اطلاعات بازی متوجه راه حل نشدید)، بازی رو سادهسازی کرد. حتی پرش های بازی از پیش اسکریپت شده هستند و نیازی نیست به طور دقیق بپرید و فرود بیاید.
همچنین، داستانی که همه باهاش ارتباط برقرار کنن و مطابق نورم پیش بره در مرکز توجه قرار داد به جای مبارزات و گیمپلی که باز هم با مهارت در ارتباطه. به عبارت دیگه، بازی روی مبحث روایت تمرکز کرد که به مهارت نیاز نداره بر خلاف نسخه های کلاسیک. داستانی هم که در ۲۰۱۸ و رگناروک ارائه دادن جاه طلبی و بلند پروازی خاصی نداره و دست روی مسئله حساسی هم نمیذاره، دقیقا طوری که مخاطب عام دوست داره. به طور مثال داستان tlou 2 جاه طلبانه بود و قابل احترامه که سازنده جرات ارائه چنین روایتی رو داشت اما gow روایتش هم حتی ریسک نداشت از نظر جذب مخاطب. بنابراین بازی از نظر هنری نه تنها ریسکی نکرد، بلکه در جبهه مقابل، یه بازی کاملاً عامپسند تولید کرد. که البته چیز بدی نیست به هیچ عنوان، صرفاً یک ریسک نیست.
اون پرش های چالش برانگیز بخاطر پلتفرمینگ بود چون دوربین از روی شانه نبود بازی حالت پلتفرمینگ داشت خیلی از مواقع درمورد سختی بازی های جدید گاد اف وار هم باید بگم بازی رو بذارید رو درحه سختی بالا حداقل روی گیو می نو مرسی که بتونید از چالش های روبروتون لذت ببرید و با شکست دادن باس ها و انمی ها لذت دو چندانی داشته باشین.درجه سختی بازی خیلی مهمه اقای کریمی مثلا این بازی رو اگه روحالت نیوگیم پلاس گیو می گاد اف وار بازی کنین اونوقت میفهمین باچه جهنمی طرفید بازی بشدت سخت میشه اونم به صورت منطقی و مثل بعضی از بازیا درجه سختی هاشون که سخت میکنی غیر منطقی سخت نیست.درل این تغییرات نیاز بود شما به اخرین سبک دوربین قبلی بازی که اسنشن بود دیگه مخاطبا ازش استقبال نکردن چون به چرخه ی تکرار افتاده بود و این هنه تغییرات نیاز بود.ولی در مورد ریسک روایت داستان باهاتون موافقم
“اولاً”
مجبور بودن برای اون دوربین به همون اندازه گیم پلیو سریع تر کنن که دیگه اسم بازی گاد اف وار نمیشد
همونقدر هم شمارو از شخصیت ها دور میکرد و هیچ لحظه به یاد موندنی براتون نمیذاشت
“دوماً”
😐
هیچ کدوم از قسمتای دویل می کرای به اندازه گاد اف وار تو روایت عمق نداشتن
دانته یه شخصیت شوخ طبع بود که کاراکتر اصلی یه داستان مسخره بود
زمانی که گاد اف وار ۲ داشت زمینه چینی یه انتقامو میکرد دویل می کرا از سقف هوا پیما مینداخت طبقه پایین که راه فرار خیلی منطقی درست کنه 😂 روایتا یکیه؟
تو روایت من جایی رو یادم نمیاد گاد اف وار بخواد از دویل می کرای الهام بگیره
اکثر چیز هایی که گفتید درسته ولی وقتی قرار باشه به جاش روایت و صحنه هایی که گاد ۲۰۱۸ برای ما به یاد موندنی میکردو از بین ببرن اصلا دوست ندارم همچین اتفاقی بیفته
ولی به نظرم اگه موقع مبارزات دوربین یکم عقب میومد این مشکل سایز باس فایت ها هم از بین میرفت
متاسفانه اریک ویلیامز اصلا نویسنده خوبی نیست
گاد ۲۰۱۸ یه سری زمینه چینی هایی کرده بود برای قسمت بعد که اگه میدادن به یکی از طرفدار ها داستانو بهتر از اریک ویلیامز مینوشت
بازیهای کلاسیک با همون دوربین ایزومتریک، از صحنه پایانی gow 3 تا مبارزه با زئوس، مبارزه با کرونوس با اون عظمت عجیب و غریبش تا هیدیس، رفتن کریتوس به اعماق جهنم و بازگشتش، پگاسوس، پریشن کینگ و … به شدت به یاد ماندنی ترن تا بازی ۲۰۱۸ که حتی خدایان اصلی نورس رو شامل نمیشه و فقط یه زمینهچینی به حساب میاد! سر رگناروک هم به نظر تفاهم داریم.
این که بازیهای کلاسیک رو زیر پا بذاری و حذف تمام المانهای فوق العادهاشون به خاطر «به یاد ماندنی بودن» gow 2018 بپذیری خیانت به این فرنچایزه، در حالی که حتی بازی جدید به یاد ماندنی تر از قبلی ها هم نیست. بازی ۲۰۱۸ برای اکثر طرفداران یک صحنۀ واقعاً به یاد ماندنی داره اونم زمانی که کریتوس chaos blade رو بر میداره، که بخش به شدت طعنه آمیز ماجرا اینه که حتی این بخش به یاد ماندنی هم به لطف نسخه های کلاسیک، کاراکتر آتنا و میراث سری به ارمغان میاد! این سری هر چیز به یاد ماندنی ای داره به لطف نسخه های کلاسیک داره. حتی زمانی که بالدر پشت در خانه کریتوس ظاهر میشه یا زمانی که کریتوس اونو میکشه، باز هم صحبت از گذشته کریتوسه که جذابیت داره. اصطلاح «به یاد ماندنی» اتفاقا با نسخه های کلاسیک معنا پیدا میکنه و بازی های جدید هم بهترین بخش های خودشون رو مدیون نسخه های کلاسیکن، حتی جذابیت کریتوس جدید، مدیون گذشته و شخصیت تک بعدی قدیمشه و این تغییر جذاب در اومده. بنابراین، به شدت خنده داره که فکر میکنید اگر بازی جدید با ساختار قدیمی ساخته میشد، به یاد ماندنی نمیشد! هر نسخه از این سری مملوء از لحظات به یاد ماندی و خاطره انگیزه.
فکر کنم میخوایم کلا داستانو عوض کنین
یعنی کریتوس پیر نشده
اترئوس هم هیچی
از این دنیا به اون دنیا بگه مادرخدا نزاییده کسی که بخواد با من در بیفته 😂
خب این که میشه تکرار ۳ گانه اول
“زمینهچینی به حساب میاد”
خب دارین پایان بندی رو با شروع یه بازی مقایسه میکنید؟ کاری که گاد ۳ کرد رو رگناروک باید میکرد
گاد ۲۰۱۸ رو باید با گاد ۱ مقایسه کنید
تمام حرفی که باید میزدم رو زدم، مثل این که درست مطالعه نکردی، شما از لحظات به یاد ماندنی صحبت کردی، منم گفتم اگر این بازی جدید تمام المانهایی که از دست داده و شما باهاش موافقت کردی رو اگر از دست نمیداد (هک اند اسلش بود)، باز هم میتونست به یاد ماندنی باشه (اثباتشم تک تک نسخه هایی بودن که خاطرهساز شدن). اگر به جای ۲۰۱۸ یه بازی با ساختار قدیمی ساخته میشد، هیچ دلیل و مدرکی وجود نداره که به یاد ماندنی نمیشد، تمام نسخه های قدیمی حتی بازی های psp به یاد ماندنی بودن در نوع خودشون و بازی جدید هم میتونست باشه. پس این بهانه خوبی نیست برای دفاع از ۲۰۱۸ و بهانه خوبی هم برای این از دست دادن المانهایی که ذکر کردم نیست.
شما هم در حق گادآف وار ظلم کردین هم در حق استارفیلد. امتیاز ناحق دادید
واقعا هیچ کدوم بازی ها در حد RDR2 نبودن و شاهکار بود این بازی ولی GOD بخاطر ریبوتش و گیمپلی جدیدش و نوآوری انتخاب شد هرچند داستان و شخصیت پردازیش عالی بود ولی امیدوارم سمت مارولی بودن نره و هویت خودش حفظ کنه
GOD 2018 این کار کرد ولی Rognorok یکم درجا زد
البته توی ۲۰۱۸ از لحاظ هنری خوب بود ولی ۲۰۲۲ واقعا نه
سری نورس باید خیلی جدی تر و حداقل توی سه سری به اتمام میرسید
گاد هیچوقت به سمت مارولی یا دی سی نمیره چون گاد خودش یه دنیای دیگه س
اتفاقا توی نسخه Ragnarok تا حدودی بخاطر نبود کوری بارلوگ رفت و مطمئنم توی ادامه نمیره ولی در کل سانتمونیکا در حق نورس نامردی کرد
چرا انقدر god و rdr2 رو مقایسه میکنید کلا سبک این دو بازی از هم جداست هیچ ربطی به هم دیگه ندارن کسی هم که هیچی از گیم نفهمه نمیاد این دو رو مقایسه کنه
مقایسه نیست صرفا
پاسخ و بحثه
کلا دلیل نمیشه چون سبکشون متفاوته بحث نشه
اتفاقا تو حوزه شخصیت پردازی و داستانی و ایده پردازی خیلی میشه بحث کرد
کلی توضیح دادم توی کامنتای پائین
اتفاقا یک از ب حق ترین جایزه های سال بود گاد قدم خیلی بزرگتر و ریسکی تری برداشت وموفقم شد ی شاهکار بشه البته از کسایی ک جزعیات بازی براشون از گیمپلی مهمتره توقعی نمیره حرفمو بفهمن از دوتا فایمالتونم ک فهمیدین نمره رگناروک ب جا بوده کاملا منطقی
چرا انقدر تعصب برادرمن، جزئیات؟
GTAV ام حتی در حد RDR2 نبود که بازی خود راکستاره
من خودم طرفدار سری GOD ۷ستم و همچنین GTA و حتی فعلا مخالف ساخت RDR3 هستم و تا زمانی که ایده جدیدی ندارن نباید سمتشم برن ولی خیلی حرفه که بتونی آرتور مورگان جایگزین جان مارستون کنی
کاری که حتی سانتامونیکا با کریتوس نمیتونه انجام بده
گاد آو وار ۲۰۱۸ یه شاهکار بود ولی همه میدونن صرفا بخاطر تغییر سبکش گوتی برد وگرنه
شما متعصبی برادر من و نباید تعصب داشته باشی
RDR صرفا جزئیات بود؟
اون داستان زیبا و لذت قطع کردن دست و پا و شخصیت پردازی و هوش مصنوعیش چی؟
گرافیکش که بماند و اون جهانی که خودش یه اثر هنریه
RDR2 کاری کرد که همه قدرت نسل هشتم باهاش دیدن،کاری کرد که همه منتظر اینن که GTA6 بیاد و دوباره همینکار کنه و قدرت نسل نهم نشون بده
RDR2 انقلابی نبود،انقلابم به معنای دگرگونه ساختاریه که راکستار یبار با GTA3 و حتی GTA 4 بهمون نشون داده
واژه پیشرفت و شاهکار با انقلاب متفاوته
GTA3 یه انقلاب بود ولی حتی قابل مقایسه با GTAV و RDR2 نیست چون راکستار روی بیس GTA3 اومد و این شاهکارارو تحویل داد
برای خود من دنیای ویدئو گیم به قبل و بعد RDR2 تقسیم میشه کاریکاتور حتی GTAV و GTA SAN ANDREAS یا حتی UNCHARTED4 نتونستن انجام بدن
داداش برا کی داری اینارو میگی؟ طرف نمیفهمه چون نمیخواد بفهمه. تا پس فردا هم براش بگی فایده نداره
چی بگم داداش
فن بودن و تعصب چیز بدیه
ردد۲ مگه انحصاریه که بخایم تعصبی بشیم؟
باباتو با ما اشتباه نگیر پسر خوب
رد دد ۲ تنها تجربهای از ویدیوگیم بود که من رو متقاعد کرد این مدیوم میتونه تبدیل به یک مدیوم هنری بشه و اگر بازیهای دیگهاش نسبت بنیادینی با هنر ندارند صرفا به واسطهی میل و سلیقهی روزگار معاصره. یه کلیشهای که معمولا به کار برده میشه اینه که گاد خیلی انقلابیتر بود؛ اشتباه نشه برای من گاد ۲۰۱۸ یکی از بهترین بازیهای پنج سال اخیر بوده اما رد دد بازیای بوده که من مثلش تا حالا تو زندگیم ندیدم بنابراین نمیتونم این رو بپذیرم که کسی بگه گاد انقلاب به پا کرده اما رد دد اینکار رو نکرده. اتفاقا انقلاب اصلی رو رد دد انجام داد؛ حداقل برای من دوران گیم به دو دورهی قبل و بعد رد دد تقسیم میشه. من تصور میکنم اگر رد دد به حد کافی ستایش نشد برای این بود که دنیای گیم هنوز آمادگی چنین قدم بزرگی رو نداشت.
درود
هرکی میاد از رد دد۲ تعریف میکنه میگی درود🤣
ردد خیلی زیاد ستایش شده و در حال حاضرم میشه(حقشم هست) اینکه گوتی نشد تنها دلیلش برمیگرده به نو اوری های زیادی که گاد ۲۰۱۸ برای فرنچایز خودش داشت
اتفاقا نسبت به رددد ۲ کاملا حقش بود
رددد ۲ هیچ نو اوریی نداشت نسبت به رددد ۱
هر چقدر که رددد داستانش قوی بود گاد هم داستانش به همون اندازه قوی بود
به نظر میرسه رتبه بندی بر اساس کیفیت بازی ها نیست بیشتر بر اساس سبک بازیه. یعنی آقای کریمی یا تیم گیمفا هک اند اسلش ایزومتریک رو به اکشن ادونچر سینماتیک ترجیح میدن. این برداشتیه که من از رتبه بندی میتونم بگیرم.
تیم گیمفا نه
فقط اقای کریمی
نخیر یه داستان آشغال گذاشتن ته لیست
رتبه بندی بر اساس سلیقهست.
سه گانه اول به خصوص نسخه دوم و سوم به مراتب بازی بهتری نسبت به دو بازی ریبوت هستند
بازی گیم پلی بشدت سرعتی و نسبتاً مهارت محوری داره سینمایی تره
پازل ها هم مهارت محورن هم چالش فکری ایجاد میکنن
ریتم روایت بشدت نفس گیره و مخاطب رو انتها میکشه
و باس فایلهای در سطح بهترینهای تاریخ داره
دو تا بازی ریبوت هیچ کدومو در اون سطح ندارن
البته نظر شخصی هرکس متفاوته و نظر تیم گیمفا هم محترم…
برای من گاد ۲۰۱۸ و گاد ۱ از همه بالاتره و بعد گاد۳ و ۲ و بعد هم رگنوراک( هرچند از پتانسیل بسیار عجیبی که داشت فقط مقدار کمیشو برآورده کرد )
هرچند در مجموع گیمپلی و داستان نسخه دوم از همه بهتره ولی حس وحالی که تو بچگی گاد۱ بهم داد با هیچ بازی قابل قیاس نیست و چون من معمولا داستان و روایت برام تو اولویت هستند باید بگم نسخه ۲۰۱۸ برام تقریبا برابر با نسخه اول هستش چون به بهترین شکل روایت و زمینه چینی کرد
نسخه سومم گیمپلی وحشتناک و داستان خوبی داشت
انشالله که سلیقه شخصی پشت این فهرست بندی قرار گرفته
وگرنه اصلا منطقی نیست
توضیحات گاد رگناروک به جای توضیح مثل همیشه مشکلات بازی بوده
سرگرم کننده؟؟
من راجع به هورایزن و اساسینز کرید هم نمی تونم بگم فقط سرگرم کننده
گاد اف وار سرگرم کننده بوده؟
والا ما توی فایت هاش پلک نمی زدیم شما سرگرم می شدی؟
نه اخه گاد اف وار و سرگرم کننده؟
داش خب هر کسی سلیقه ای داری شما چرا انقد ناراحت میشی
منم گفتم انشالله سلیقه ایی باشه
وگرنه که ما یک مشت کج سلیقه با استاندارد مایین هستیم که کریمی باید از ظلمات جهل و نادانی به سوی نور دانش هدایتمون کنه
خب ایا سلیقه ی اقای کریمی و ایراداتی که وارد میکنن روی نظر شما درباره بازی اثر میزاره؟
اگه بخوام برای نظر کرمی لرزشی قائل باشم تجربه ام از اکثر بازی ها خراب می شع
مخصوصا بازی هایی که دوستشان دارم
ایرادی که توی تجربه خودم از بازی نبینم رو نیازی ندارم کسی بهم بگه
منتقد و نقاله نویس واقعی کسی هست که نکته های داستانی و گیم پلی و تحلیل شخصیت و… انجام می ده
پس خیر نظر کریمی هیچ اهمیتی نداره
این بحث ها هم صرفا برای جنبه فان داستان هست چون قطعا به نتیجه نمی رسه
همون
پس با یه “باشه تو درست میگی” اوضاع میتواند پایان یابد
اگر ما راجع بازیمون از این حرفها بزنیم فریاد وا مصیبتا سر میدین و میگید نع منتقدها خدا اند، اونم منتقدی که مشخصا با عناد نمرات یک و چهار و پنج میده به بازی های بزرگ.
شما خداروشکر کن تا ۳ هفته هر روز مقاله ۱۰ ایراد برتر استارفیلد که همشون ایرادات مسخره و تکراری هستن نمی بینی
مشکل در فهم زبان انگلیسی رو جا انداختی.(به گفته سردبیر)
جمع نبند، کج سلیقه خطاب به تو بود نه جمعی از افراد.
ب هر حال ۴ نفر مثل من پیدا می شن از رگناروک لذت حلال دنیوی برده باشن
رحمناروک در بهترین حالت با نسخه اسنیشن رقابت می کنه فهمیدی در بهترین حالت
تا آخر لیست همهچی داشت خوب پیش میرفت تا اینکه دیدم نسخهی دوم بهترین بازی لیست نیست. یعنی فقط منم که بنظرم نسخهی دو از همشون بهتر بود؟
دومین بهترین سری مورد علاقه من🤩
لیست زیاد جالب نبود
خودم نمیتونم رتبه بندیشون کنم
برای همین رده بندیشون میکنم😂
رده ۱ : گاد ۲ . گاد ۳ . گاد ۲۰۱۸
رده ۲ : گوست اف اسپارتا
رده ۳ : اسنشن . رگناروک . چینز اف اولمپیوس
رده ۴ : گاد ۱ . بیتریل
جدول مندلیف شد😂
این چه لیست سمیه گاد یکو گذاشتی آخر 😐 از نظر داستانی که از اکثرا بهتره از نظر گیم پلی هم قبول دارم یکم قدیمه ولی از نخسه چینز المپوس دیگه بهتره واقعا.
گاد یک داستان خوبی داره
ولی یه مراحلی داره فقط برای عذاب درست شده
هیچ ربطی به بازی نداره
از only up هم سخت تره 🤦
راه رفتن روی چوب ها
بالا رفتن از یه استوانه که چاقو بهش چسبیده
یعنی اینا فقط برای این درست شده بودن که عذاب بدن
هیچ هدف دیگه ای نداشتن از گذاشتن اینا تو بازی
برای همین برای من ارزشش میاد پایین
به نظرم رگناروک با اختلاف زیاد افتضاح ترین نسخه ی فرانچایز شد …
بسیار بسیار سطحی و جمع بندی الکی … انگار یکی اومده بهشون گفته بابا پرونده ی اینو جمع کنین …
خود باس فایت با ثور میتونست یه قسمت کامل باشه … من بودم زمین و زمان رو تو باس ثور نابود میکردم … دنیای نورث رو دو شقه میکردم و همه ی زمین و زمان رو بهم میدوختم و حداقل یه تیکه از مبارزه رو مار جهان پیش میبردم …
حالا من که کارگردان نیستم ولی حداقل ایده های بسیار زیادی رو میشد توش پیاده کرد …یعنی از یک دهم پتانسیل رگناروک هم استفاده نشد .
افتضاح اندر افتضاح …
یا حداقل میتونست از پنداشته ای که تو گاد ۲۰۱۸ تو مغزمون کاشت استفاده کنه …اونجایی که آتینا بهش میگه تو همیشه یه هیولا بودی و کریتوس هم میگه دیگه هیولای تو نیستم …میتونستن آترئوس رو زندانی اودین کنن و مثلا یه جوری جونش به خطر بیفته بعدش اون روی وحشتناک و هیولایی کریتوس رو دوباره به جهان نشون بدن که چطور ثور رو تیکه تیکه میکنه …
حقیقتا بعد از گاد رگناروک حالم از کلهم اجمعین دنیای گیم بهم میخوره !
هر چیز بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک !
به شدت موافقم باهات . اینکه چرا داستان نورس رو ۲ قسمت خواستن جمع و جور کنن منطقی نیست. در حق ثور هم ظلم شد . موقعی که اولین بار با ثور روبهرو شدم همهش داشتم با بالدور مقایسه میکردم . واقعا بالدور هم از لحاظ ابهتی که دیدیم ازش و هم از لحاظ گیم پلی بالاتر از ثور قرار داره. داستان نسخه ۴ هم جدا کشش و ابهام و جذابیت بیشتری نسبت به رگناروک داره. چیزی خودم انتظار داشتم این بود که باتوجه این که اودین و ثور از گذشته کریتوس خبر دارن همهش گذشتهش بیارن جلوی چشمش یا برای به هم زدن رابطه پدر پسریش با آترئوس اسنفاده کنن. البته توبازی اشاره میکردن به گذشته کریتوس ولی صرفا به اینکه اون خدای بدی بوده . همین!
لااقل ایکاش میگفتن کی تو شیپور دمید🥲😁 در کل رگناروک او ابهتی که با دیدن پایان مخفی نسخه ۴ ازش انتظار داشتیم نبود . . .
در حق ثور خیلی نامردی کردن با توصیفات نسخه ۲۰۱۸ من توقع یه شخصیت مثل کریتوس سه گانه اصلی داشتم ولی آخرش ثور یه پدر الکلی با مشکلات خانوادگی از کار در اومد که انقد خار و خفیفش کردن که دیگه داخل یکی از بخشای بازی بچه کریتوس داشت نصیحتش میکرد و کلا هم انگار از خودش قدرت تحلیل مسائل نداشت از اول تا آخر داستان همه داشتن اینو یا بهش دستور میدادن یا نصیحتش میکردن از اودین بگیر تا زنش
کل کامنتت اینه ک کریتوس گاد ۳ باید توی رگناروک میبود و همه رو تیکه تیکه میکرد پتانسیل از دست رفته رو تو این میبینی کلا هدف دو تا نسخه نورس رو نفهمیدی و تمام درکت اینه ک کریتوس تیکه پاره کنه خداروشکر ک تو کارگردان نیستی
نه داداش ایشون بهتر می فهمن
قراره ایشون رو ببرن سانتا استفاده کنن
ایشون دنبال یک بازی مثل دووم بودن
من بالا گفتم که من کارگردان نیستم ولی همون اعضای سانتامونیکا هم چهارتا ادم عادی هستن یا یه روزی بودن که فقط تلاش زیادی کردن و خیلی سخت کوش و دانش اندوز بودن و دانش زیادی جمع کردن …
شاید مغز تو جواب نمیده که هر کسی میتونه به اونجا برسه ولی دلیلی بر این نیست که کسی نتونه …
همه ی دنیا رو اون چیزی که تو مغز تو هست نمیچرخه وگرنه تو الان باید حداقل حاکم یه قاره میبودی که نیستی …
هر کسی تو دنیا نظر منحصر به فرد خودش رو داره و باید متاسفانه با این مساله کنار بیای.
نه بیاد کلاس رحمو مروت بزاره از مود رگناروگ به رحمناروک تعقیر فاز بده:d
حق😂😂
چرا همیشه قصه باید به این ختم بشه که کریتوس همه رو بکشه؟
رتبه بندی جالب نیست واقعا
اگه رحناروک اول شده بود جالب بود نه:d
عالی بود
واقعا ویدیوی عالی بود و دستتون درد نکنه بابت این زحمات.
واقعا افسوس می خورم که چرا رگناروک مثل نسخه سوم اون قدر با ابهت نشد و علتش هم تو ویدیو اشاره کردین؛ ایکاش لاقال دو سه مورد بیشتر از خدایان نورس رو می دیدیم.
نکته دیگه که مد نظرم بود اینکه نسخه اسنشن اونقدر هم بد نبود. از لحاظ بصری کیفیت خیلی خوبی رو داشت با توجه به اینکه رو کنسول نسل ۷ ساخته شده بود و داستان غم انگیزی رو شاهد بودیم از گذشته کریتوس؛ ولی خب باتوجه به دیگر نسخه های این سری چیز دیگه نمیشه گفت. دمتون گرم
همچین ویدیویی واسه سری هیلو و کالاف دیوتی بسازید 👍
گاد اف وار بیتریال رو گوشی دکمه ای خیلی بازی میکردم البته تمومش هم کردم ادن موقع خیلی جذاب بود
حالا کی خیانت کرده بود؟ داستانش چی بود اصن؟
نمیدونم دا برای خیلی وقت پیشه
کریتوس فکر کنم میخواست به یه جایی حمله کنه
هرا هم یه غول چند چشم فرستاده بود سراغش
اسپویل داره؟
نه
بهتره بود سری گاد تو همون سه نسخه تموم شه و فرنچایز جدیدو شروع کنن تا این فضاحت قسمت آخر !!! اینکه بدونی کی خداحافظی کنی خیلی ارزشمنده.
۸ سال استراحت داد و شاهکار ۲۰۱۸ رو درست کرد
کار گردانو عوض کردن و داستان مسخره رگناروک درست شد
خسته نباشید میگم خدمت آقای کریمی
عرض به خدمتتون که فرنچایز گاد آووار بد نداره همه اش عالین بنظرم
اما از نظر من نسخه شبح اسپارتا داستان جذاب تری داشت
توش تونستیم دیموس برادرکریتوس رو ببینیم ک انصافا خیلی با جذبه شخصیت پردازی و طراحیش کردن و سرنوشت مادرکریتوس رو دیدیم و به شهر آتلانتیس سفر کردیم
خیلی بخش زندان رو دوست داشتم
اصلا یه کیفی میداد میرفتی سمت طرف خودشو خیس میکرد 😂
به نظرم نسخه ۲ از همه بهتره.
همون شروعش و حتی مبارزاتش.
از نظر معماها هم از همه بهتر بود و بعضی جاها سخت امام منطقی میشد.
نسخه ۳ فقط بزن بکش بود. واسه من اول ۲ بعد ۱ بعد ۳
خسته نباشید
ممنون بابت ویدئو
سلیقه ها در این باره متفاوته و رتبه بندی خودم به اینصورته(از بالا بهترین)
God of War 2
God of War 3
God of War 2018
God of War 1
God of War Ragnarok
نسخه های فرعی رو هم بازی نکردم
من دو نسخه آخر رو دوست دارم برخلاف دیگران(گرافیک پسندم🗿 میدونم الان فوشم میدید ولی باور کنید گرافیک هم مهمه)
باهات موافقم رگناروک واقعا عالیه الکی متای ۹۵ نگرفته چون یه شاهکاره
۹۴ هست رگناروک
اگ بگیم رگناروک پر پتانسیل ترین قسمت از مجموعه گاد آف وار بود دروغ نگفتم ، و این اتفاق واسه هر سری اکثرا یه بار بیشتر اتفاق نیفته
ولی واسه گاد آف وار دوبار اتفاق افتاد یه بار تو نسخه سوم یه بار رگناروک
نسخه دوم قشنگ مقدمه چینی ها رو انجام میده حس انتقام رو در مخاطب روشن میکنه و نسخه سوم به بهترین نحو ممکن این حس رو به مخاطب میده
من برعکس آقای کریمی از گاد رگناروک واقعا لذت بردم ولی اینم مطمعنم ک میتونست بهترین بازی سری بشه
رتبه بندی ها واقعا نمیتونم انجام بدم ، چون سلیقه به مرور زمان عوض شده ، اگ برگردیم به اون زمان صدرصد نسخه دوم بهترین گاد آف وار واسه من خواهد بود و آنقدر بازیش کردم ک میتونم تموم منطقه هاشو و باس هاشو و کارهایی ک باید بکنی از اول تا آخر به ترتیب بگم
ولی الان مطمعنم گاد ۲۰۱۸ و رگناروک به ترتیب بهترین نسخه واسه منه ♥️
بشخصه بت اینکه همه بازی هارو انجام دادم
GOD2018 برای من لذت بخش ترین بود
حس جادویی و مرموز و مبهم از آینده و دنیای خالی ولی لذت بخشش
رگناروک شخصیت پردازی عالی داشت ولی داستانش اونقدر جالب نبود ولی گیمپلی فوق العاده ای داشت
مثلا روی شخصیت ثور خیلی بهتر باید کار میکردن با اینکه صداپیشه خیلی خوبی داشت،خود من ثور اینفینیتی وار و کریس همسورث بیشتر دوست داشتم
یا خیلی چیزای دیگه که بخاطر اسپویل نمیگم
۳ نسخه اول گاد آف وار بهترین نسخه هاش بودن ولی تو گاد آف وار ۴ و رگناروک کلا سبک بازی عوض شد و خب ی ایراد محسوب میشه درسته کیفیت و داستان بهتر شده ولی ۳ نسخه اول ی حس و حال دیگه ای داشت
خوحشالم که راگناروک، نسخهای که باعث شد از ریبوت گاد اف وار بدم بیاد، جز ۵ تای اول نبود تو این ویدیو
گاد اف وار ۲۰۱۸ رو پلات کردم ولی روایت و داستان راگناروک انقدر مارول طور و خوب و خوش و مسخره بود که بعد از اتمام خط داستانی بازی رو پاک کردم
اگه میشه یه همچین ویدیویی درباره سری اساسینس کرید بسازید
نسخه اسنشن و چین آف اولیمپوس فوقالعادن
تقریبا میشه گفت با آقای کریمی هم نظرم .
ولی واقعا رگناروک رو اگه جف کیلی یا حتی بارلوگ کارگردانی میکرد احتمالا جاش توی رتبه اول بود تا همچین رتبه ای که حتی از نسخه فرعی هم ضعیفتر عمل کرد . یعنی طبق چیزایی که تو گاد ۲۰۱۸ دیدیم و همینطور پایان بازی خیلی ها انتظار پیشرفت مثل لست اف ۲ یا انچارتد ۲ یا حتی همین اسپایدرمن ۲ و خیلی از بازی های دیگه رو داشتن ولی رگناروک فقط راه نسخه قبلی رو میره طوری که شاید شما پیشرفت های خیلی کمی رو نسبت به یه دنباله بسیار بزرگ احساس کنید .
یعنی اونطور که بازی گاد ۲۰۱۸ تموم شد باید تو فایت با تور نصف میدگارد نابود میشد نه یه باس فایت متوسط که هیچ چالشی نداره و همه لحظه های جذابش تو کاتسین روایت میشه .
مشکلات داستانی که به کنار تنوع گیم پلی بازی هم اصلا در حد یه دنباله نبود که همینطور که قرار بود رگناروک آخرین ماجراجویی کریتوس تو نورس باشه انتظار تنوع گیم پلی در حد گاد ۳ رو داشتم . یعنی سانتا مونیکا باید کاملا کنترل اتریوس رو حذف میکرد و به جاش دو تا دیگه سلاح جدید خفن طراحی میکرد . سلاح هایی در حد همین دو سلاح قبلی کریتوس . درحالی که به جاش یه سلاح طراحی کرد که اون یه سلاح هم اصلا در حد دو سلاح قبلی کریتوس نبود و مطمئن که خیلی ها مثل من تا آخر بازی با همون دو سلاح گاد ۲۰۱۸ رفتم .
خلاصه اگه بخواین میتونم از مشکلات گاد اف وار رگناروک یه مقاله بلند بنویسم ولی خب تو دنیای گیم حق نمره خیلی از بازی ها خورده شده یا اضافه هم گرفته که بنظرم حق رگناروک متای ۹۴ نبود .
اگر من کارگردان گاد رگناروک میشدم کلا سیستم مبارزات بازی رو عوض میکردم . یعنی جای دگمه مربع رو با دستان کریتوس عوض میکردم که مثل نسخه های کلاسیک بیوفته به جون یه بنده خدایی و دل و روده اش رو دربیاره ، کلا گیم پلی اتریوس رو حذف میکردم و به جاش هم جای سه تا سلاح چهار تا سلاح تو باری قرار میدادم ، همچین داستان رو هم جوری روایت میکردم که اتریوس در اوایل بازی ( بنا به هر دلیلی ) توسط اودین کشته میشد و کریتوس تبدیل به همون آدم دیوانه و وحشی سابق میشد که فقط و فقط به انتقام فکر میکنه . همینطور بازی رو کاملا تبدیل به یه بازیه خطی میکردم که فاقد سیستم rpg هم باشه .
اگر این کار هارو سانتا مونیکا میکرد هم یه پیشرفت خیلی خیلی بزرگ رو نبست به نسخه قبلی داشت هم همه طرفدار های بازی چه قدیم و چه جدید از بازی لذت میبردن . شما فرض کن دو ساعت اول بازی همون گیم پلی و انیمشن های نسخه ۲۰۱۸ رو داشت و پس از اینکه اتریوس به صورت خشن و ترسناکی کشته میشد و انیمیشن های تک به تک سلاح ها هم عوض میشد و کلا جای دگمه مربع قدرت خدایی کریتوس رو مثل قدیم فعال میکردن که اونوقت معنی گاد اف وار نسل هشتمی رو متوجه میشدیم . البته اینم بگم که ایده های من خیلی خفن نیستن مهم کاریکه بارلوگ انجام داد و با گاد ۲۰۱۸ مسیر گاد رگناروک رو باز کرد که توش میشد ایده های واقعا خفنی رو روش قرار داد ولی چه کنیم سانتا مونیکا کاری کرد که بازی که همه فکر میکردن بهترین نسخه سری بشه تبدیل به بدترین نسخه اصلی سری گاد اف وار بشه که هیچ ربطی هم به تبدیل شدن دو بازی به یه بازی نداره و سانتا مونیکا میتونست حتی به جای ۲۰ ساعت بخش فرعی میتونست ۴۰ ساعت بخش داستانی خطی درست بکنه که بازم نکرد
بههرحال باید شکست بزرگ رگناروک رو بپذیریم و باید قبول کنیم که رگناروک به هیچ عنوان به چیزی که فکر میکردیم نرسید۸
انتظار داشتی گیمپلی بازی رو چیکار کنن؟ نسخه های قبلی یعنی گاد ۱ تا ۳ یا حتی فرعی گیمپلی رو تو هر نسخه مگ چقدر تغییر میکرد؟ الان اسپایدر من ۲ ک میخواد عرضه بشه فکر کردی گیمپلی بازی رو کوبیدن دوباره ساختن؟ گاد رو ریبوت کردن ک کریتوس دیگ مثل گذشتش نباشه بعد میگی کریتوس باید وحشی و بی منطق میشد ک فقط سلاخی بکنه و انتقام بگیره شما هایپ کاذب داشتین برای گاد مثلا خیلیا ک الان فکر میکنن قراره اسپایدی ۲ بهترین بازی ابرقهرمانی بشه و بی نقص باشه و گوتی سالو راج نیزه هم سلاح خیلی خوبی بود شما ظاهرا بلد نبودی ازش استفاده کنی وگرنه یکی از بهترین سلاح های کریتوسه تو کدوم بازی سلاح نیزه میتونه اینقدر فان باشه استفاده ازش؟ در کل تو بخش داستان ی سری ایرادات داره و پتانسیلش بیشتر بود بله قبول دارم ولی تو بقیه بخشا مثل گیمپلی دنیا موسیقی و غیره از نسخه قبلی بهتر بود…. ولی شکست؟ شوخی میکنی؟ یعنی گاد ۳ ک داستانش خیلی ضعیف تر از ۲ بود شکست بود؟ اگ رگناروک شکسته ک ۹۵ درصد گیما شکست خوردن
بله
۳ داستان ضعیف تری داشت اما خلا داستان رو با گیم پلی بهتر و سلاح های خفن تر و باس های پشم ریزون پر کرد
خب رگناروک بجز داستان تو بقیه بخشها بهتر بود گیمپلی دنیا موسیقی مراحل فرعی تنوع دشمنان باس فایت های بیشتر که تو نسخه قبلی خیلی ایراد میگرفتن از این موضوع وغیره
جف کیلی هم کارگردانی می کنه جدیداً؟ :))
خوشبختانه نسخه بد نداره و هرکسی شاید با یه نسخه ارتباط بیشتری برقرار کرده باشه و میشه گفت سلیقه ای هستش حتی نقد هایی که صورت میگیره یکی نیست ولی در اخر همه ی نقدا یه چیزیو میگن اونم اینه که این سری حرف نداره
از نسخه ۱ که روی ps2 اومد، بازیش کردم تا نسخه آخرش رو ps5. هر بار بهتر از بار قبل میشه این بازی.ولی لذتی که توی نسخه ۲ تجربه کردم هنوز یادم نرفته❤️
برای من اسنشن بهتر از رگناروک هست. باسفایتا کاملا جذابترن. داستانشم شاید ساخته شدنش ضرورتی برای توسعه شخصیت پردازی کریتوس نداشته باشه اما حداقلش مثل رگناروک کودکانه و ترند زده نیست. دور میز شامم جمع نمیشن توش سوسیس بخورن. بقیه بازیها رو هم رتبه بندی نمیکنم چون همشون برام به یک اندازه ارزشمندن.
بهترین سری بازی تاریخ در کنار GTAو uncharted
انچارتد؟!!! مرد حسابی لاقل میگفتی متال گیر
متال گیر؟!!!
خب سلیقه ای هست و متال هم بازی خوبیه
دوستان شاید عجیب باشه ولی نمره بین ۵ تا ۹ یعنی بازی خیلی خوب و سرگرم کننده ست. تو نمره دادن به این شکل همیشه و همیشه سلیقه دخیل خواهد بود. بارم بندی یا معیاری وجود نداره بگن بله این بازی ۹.۵ از ۱۰ گرفت چون پاسخش به سوال ۱۸ یک ذره ناقص بود هه هه. هیچ چیز بی نقصی نداریم. اگه یک منتقد به بازی ۱۰ میده در ۹۹ درصد مواقع یعنی اگه این بازی مشکلی هم داشت کاملا از نظر من قابل چشم پوشیه و روی تجربه و لذت بردن من از بازی تاثیر نداشته. از ویچر گرفته تا زلدا و رگناروک همه مشکلات ریز و درشت خودشون رو داشتن. برای من مثلا، وقتی رگناروک ریلیز شد فقط میدونستم که تشنه همچین بازیای بودم (مخصوصا در اون بازه زمانی که فکر میکنم بهترین تجربهم تا اون موقع FFVII remake بود) برای همین هم همه درجه سختی هارو یک دور تموم کردم. بدون معطلی. ولی از نظر یک شخص دیگه ممکنه بازی فقط خیلی خوب باشه یا معیارش فرق کنه بازی رو با نسخه قبلی بسنجه توجه کارگردان به ریزه کاری ها مد نظرش باشه و … خلاصه که لذت ببرید از عنوانی که دوست دارید. 🪘
گاد اف وار هیچ بازیه بدی نداره اقای کریمی باید مینوشتی از بهترین تا شاهکارترین
نشون میده که
گیم پلی >> (گرافیک + سینماتیک + دیالوگ های چرت و پرت ) + (حتی داستان (گاهی وقتا))
چی نشون میده؟ نظر شخصی سازنده ویدئو؟
فقط خود شخص سازنده خیر
منطق این رو میرسونه
خواه از نظر شخصی طرف (حالا هرکی که هست) خوشتون بیاد یا نیاد
هیچ وقت یک طرفه نباید دید قضیه ای رو
برای یکی گرافیک همه چیزه و برای یکی داستان و و و …
باید ببینید کدوم خروجی بهتر و مفید تری داره
منطق که الان صد تا ویدئو تو یوتوب هست که حتی رگناروک اوله
بعد دیدن اونا بیام بگم مردم به اثار سینماتیک علاقه بیشتری دارن 🤣
با این حرفتون نشون دادین که کلا چیزی متوجه نشدین و منم بهتره باهاتون بحثی نکنم
باشه اصلا همه نسخه هاش تو جایگاه اول قرار میدیم تا دل شما خوش باشه
خواهشا ۲ دقیقه فکر کنید ببینید چیزی که دارید میگید درسته یا نه وگرنه منم دلیلی نمیبینم که همه نظراتی که برای این مطلب نوشتید (کم کمش ۱۶ تا میشه تا الان) بگیم حق با شماست
فقط دنبال تعریف و تمجید نباشید
خب اومدی از منطق( که فقط این ویدئو هست) حرف زدی
منم گفتم ویدئو های زیادی هست که برعکس اینه
خب بیا بگو میخوام گاد ۲۰۱۸ رو هیت کنم
برای چی به درو دیوار چنگ میزنی که بگی نظر من حقه😂
هیت ؟؟ دنیای قشنگی داری و حال میکنی واس خودتا lol
1% هم برام مهم نیست که بخوام چیزیو هیت کنم
شما بهتره همش علیه چیزی جبهه نگیرید و خودتونم دارید به خودتون لایی میزنید که اسم گاد ۲۰۱۸ رو اوردید و در صورتی که منظورم کل بازی ها بودن
یکی اومده تو پست گاد اف وار با دیدن یه ویدئو میگه کسی به داستان و دیالوگ اهمیت نمیده
بعد میگه به خودت لایی میزنی 🤦🤣
خدایا منو نجات بده 🤣
رگناروک جزو تاپ ۵ فایو میبود متاش ۹۵ بود اونوقت میگین رتبه شش دادی برادر😁
آقا رگناروک خدایی بازی خیلی قشنگیه جاش اونجای لیست نیستش.
والا به نظرم God of war نسخه بدی اصلا نداشت
مسأله سر خوب و خوب تر و عالیه
من با گوست اف اسپارتا خاطره دارم
البته من متولد ۱۳۹۰ ام
رو موبایل با شبیه ساز پی اس پی منو دوستم بازی کردیم فوق العاده بود😍🗿
جمع کنید خدایی کل دنیا از رگناروک خوب میگن شما میگید بده
خسته نباشید ولی برا من نسخه یک جایگاه ویژه ای داره
رگناروک رو بازی نکردم ولی برای بنده سه نسخه اول عالی بودن و به عنوان گاد آو وار قبولشون دارم. ۴ رو چندسال صبرکردم تا روی پی سی اومد ولی اصلا جذبم نکرد و نتوستم تمومش کنم. بعد یک مدت خیلی تکراری شد. سه گانه اول داستان خطی داشتن و بیشتر به این سبک میخورد.
تقریبا همون چیزیه که تو ذهن من بود . شاید میتونستم اسنشن رو در رتبه بهتری قرار بدم .
رتبهبندی شخصی از بدترین به بهترین با یه توضیح مختصر که چرا همچین نظری دارم :
-(آشغال) گاد آو وار اسنشن
این بازی دلیلی برای وجود داشتن نداره. بازیکن از ادامه داستان خبر داره و میدونه کریتوس زنده میمونه و بعدش چی میشه، برای همین تمام اکشنها و نبردهای عظیم بازی پوچ و بدون عواقب بهنظر میان. ویلنهای بازی (که اسمشون رو یادم نیست) بشدت فراموششدنی و نچسب هستن و دوباره، ما بازیهای بعدی رو رفتیم و چون اونجا خبری ازشون نیست، میدونیم تو این بازی شرشون کنده میشه و کارهاشون تاثیر آنچنانی روی داستان سری نداره. وقتی داستان بازی تموم میشه احساس نمیکنید اطلاعات باارزشی راجب به داستان سری یاد گرفتید، فقط میگید “اوکی، بعدش گاد آو وار یک شروع میشه.” تغییرات سیستم مبارزات خوب نیستن و جوری بهنظر میرسن که انگار سازندهها بجای تغییرات بامعنا و حسابشده، فقط میخواستن یه کاری کنن که مبارزات کپی نسخههای اصلی نباشه. جنگیدن با دشمنای سری که تا اون موقع صدها بار کشتیم و بخصوص بعد از دیدن پایانبندی سری در نسخه سوم فان نیست.
-(آشغال) گاد آو وار ۲۰۱۸ :
یکی از متظاهرترین بازیهای تاریخ که با وجود ادعای زیادش، یه داونگرید تقریبا همه جانبه نسبت به نسخههای قبلی سری محسوب میشه. بجز عملکرد فنی و کمیت محتوا، هیچچیز در گاد آو وار ۲۰۱۸ نیست که از نسخههای اصلی بدتر نباشه. مبارزات بازی نه عمق و تنوع بازیهای قبلی رو داره، نه پاداش به خوب بازی کردن، نه سیستم مجازات خوب، نه مدیریت جادو و جون و… داستان خوابآوره و هیچ چیز آنچنان عمیق و بامعنایی راجب بهش وجود نداره، بالدر هم یه آنتاگونیست داغونه که کل شخصیتش رو میشه به “من مامی ایشیو دارم” خلاصه کرد. دوربین افتضاحه، لولدیزاین داغونه و بجز زیبایی ظاهری یه وجب از دنیا ارزش گشتن نداره، پازلهای بازی برای یه مشت فلجمغزی ساخته شدن، تنوع دشمنا کمه و… من حسابی راجب به مشکلات این بازی کامنتهای طولانی گذاشتم و نمیخوام حرفام رو تکرار کنم. من هنوز رگناروک رو نرفتم، چونکه این بازی انقدر بد بود که باعث شد سری بازی مثل گاد آو وار برام بیاهمیت بشه.
-(معمولی)گاد آو وار گوست آو اسپارتا
یه گاد آو وار با گیمپلی خوب و آشنای نسخههای اصلی. من اونموقعی که این بازی رو رفتم نمیدونستم فنفیکشن چیه، ولی طراحی برادر کریتوس انقدر بد بود که من بصورت ناخودآگاه حس میکردم این شخصیت حالت فِیک داره! حتی خود سازندهها هم از چیزی که ساخته بودن خجالت میکشیدن و سریع کشتنش! در مجموج بازی اوکیه، ولی از بین نسخههای پیاسپی، چینز آو المپوس رو ترجیح میدم.
-(خوب) چینز او المپوس
یه گاد آو وار واقعا خوب با گیمپلی نسبتا کوتاه که برای پیاسپی کاملا مناسبه. بازی خیلی صحنه بهیادماندنی داره، از جمله صحنه جدا شدن کریتوس از دخترش که اگرچه بخاطر کوئیکتایمایونت یکم مضحک بهنظر میاد، ولی واقعا قشنگه و اگه همچین چیزی توی نسخه ۲۰۱۸ بود مردم خودشون رو جِر میدادن که این صحنه چقدر عمیقه و وجهجدیدی از شخصیت کریتوس رو نشون میده و… بازی چندتا باس واقعا سخت و بهیادموندنی هم داره و مبارزه آخر و قفل کردن دست اتلس بشدت هایپه!
-(خیلی خوب) گاد آو وار دو
من این نسخه رو زیاد نمیرم، ولی نمیشه منکر هایپ بودن بازی شد. بازی یه عالمه لوکیشن، باسهای بهیادموندنی، بهترین ساندترک سری و یه پایان واقعا مناسب داره.
-(عالی) گاد آو وار سه
بهترین باسهای سری، بهترین سیستم مبارزات سری، یکی از نمادینترین افتتاحیهها در تاریخ ویدیوگیم، بهترین لول دیزاین سری و… اینکه از چهارتا سلاح بازی سهتاشون شبیه هم هستن، و افت کیفیت بازی بعد از رد کردن باغ هِرا همیشه سوال برانگیز بوده، ولی حتی با وجود اینا بازی واقعا یه تجربه درجه یک رو ارائه میده. من هیچکس رو ندیدم که PS3 داشته باشه و گاد آو وار سه رو نرفته باشه، بازی واقعا عالیه!
-(عالی) گاد آو وار یک
هر چند خیلی از چیزای سری هستن که توی نسخههای بعدی بهتر شدن، ولی همیشه رفتن گاد آو وار یک یه حس خاصی داره. گاد آو وار یک جوریه که احساس میکنی حتی اگه این بازی یه شکست مالی بود و دنبالهای نمیگرفت، این عنوان کاملا میتونست بهعنوان یه تجربه مستقل هم عالی عمل کنه و تبدیل به یه اثر نمادین بشه. من هرموقع بازی رو میرم موقع دیدن صحنه پایانی و نشون دادن تصویر از جنگهای مدرن یه لبخند گنده میاد رو صورتم، یه حس بیریایی خاصی راجب به این بازی و کارهایی که برای بهوجد آوردن پلیر انجام میده هست که تو عناوین حالا پیدا نمیشه. جای گاد او وار سه و یک به عنوان نسخه مورد علاقهام در سری مدام عوض میشه، ولی بخاطر این دلایل، فعلا گاد آو وار یک بهترین نسخه سری برای من هست.
منتظر حملات سهمگین سونی فنا باش😁
الان خود xbox فنا هم یه واکنشی میدن🤣
سم خالصه این
اینو بخون 🤣🤣🤣
“طراحی برادر کریتوس انقدر بد بود که من بصورت ناخودآگاه حس میکردم این شخصیت حالت فِیک داره! حتی خود سازندهها هم از چیزی که ساخته بودن خجالت میکشیدن و سریع کشتنش”
🤣🤣🤣🤣
پلتفرم اصلی ایشون نهایت اپارات باشه
یوتوب انقدر بی کیفیت نشون نمیده 🤣
قبول دارم. دلیلاش مسخرس
بسیار حق نواختی ولی جای گاد سه و یک باید عوض میشد و همچنین هرجور حساب کنی نسخه Ghost Sparta بهتر از چاینز اف الیمپوسه
لیستو برعکس مینوشتی شاید منطقی تر در میومد
دلیل هاتم مسخرس 🤣
یکم حداقل ۲۰۱۸ رو بازی میکردی بعد نظر میدادی
گاد اف وار گوست اف اسپارتا : طراحی برادر کریتوس حالت فیک داره 🤣🤣🤣🤣
دست یوتوب درد نکنه که کاری کرد شما یه نظری بدی😂
این دوستمون یکم لیستش ایراد داره ولی صد لول از لیست تو بهتره:d
شرمنده من از یوتوب نظر نمیدم
بازی کردم 😂 تمام نسخه هاشو سوراخ کردم
که الان لیست مینویسم
ایکس باکس پلیر دیدی بودی تمام سری گاد پلت کرده باشه.
اینجوری گاد رو پلات کرده؟
“طراحی برادر کریتوس انقدر بد بود که من بصورت ناخودآگاه حس میکردم این شخصیت حالت فِیک داره! حتی خود سازندهها هم از چیزی که ساخته بودن خجالت میکشیدن و سریع کشتنش”
🤣🤣🤣
حالا با اون کاری ندارم ولی یچیزی عجیبه کریتوس از بچگی کچل بوده ولی برادرش کچل نبوده عجیبه ها🤔
فکر کنم به خاطر این بوده که برادرش کوچیک تر بوده
کریتوسو بردن که نظامیش کنن
ولی دیموس پیش مامانش مونده
مسخره ترین کامنتی که توی گیمفا خوندم
کی میتونه واقعا به بازی های سه گانه غیر شاهکار بگه؟مخصوصا نسخه دوم
بعد شما به نسخه دو میگی خیلی خوب؟
لطف کردید واقعا
برای من نسخه ۲۰۱۸ بهترینه و بنظرم تو تمام جنبه ها به بازی عالی پرداخته شده و بارلوگ تعادل خیلی خوبی تو بازی بوجود اورده بود چه از نظر حماسی بودن چه از نظر روایت و شخصیت پردازی ، رگناروک متاسفانه نتونست از پتانسیل بسیار بالایی که داشت کامل استفاده کنه با اینکه بازی خیلی با کیفیتی میدونمش، در کل من دوگانه نورث رو بخاطر شخصیت پردازی کریتوس ترجیح میدم
گیم همیشه چیزی بیشتر از سرگرمی رو به مخاطب القا میکنه ، با پیام هایی که از داستان های بازی به دست مخاطب میرسه قانع میشه که گاهن ی تکونی به خودش بده و بره سراغ ی روند جدید تو زندگیش
این فرنچایزم علاقه منو به شناخت افسانه ها و حماسه های فوقالعاده تاریخی فرهنگ های مختلف علاقه مند کرد و البته درسته که GOW آنچنان تو روایت داستانی خودش چیزی رو به تاریخ واقعی اختصاص نداده ولی خود اسم اسپارتا که دائم تو روایت بازی به گوش مخاطب میرسه باعث بوجود اومدن کنجکاوی خاصی برای شناخت این قوم حماسه آفرین میشه
(دوستان میهن پرست به وقتش نوبت گارد جاوید ماهم میرسه از همینجا ی تسلیت هم میگم برای کسانی که امروز رو از پارسال به خوبی در یاد دارن ، به امید فردایی شادتر و ایرانی بهتر🖤)
من هیچوقت نمیتونم به این فرنچایز نگاه چپ کنم صرفا با رتبه بندیم میزان علاقه مندیم به انواع نسخه ها رو به لحاظ چند اصل گیم پلی ، موسیقی ، داستان ، گرافیک نشون میدم
لیست من :
1_ GOW 2(داستان ، موسیقی ، گیم پلی)
2_ GOW 2018(موسیقی ، گیم پلی ، داستان ، شخصیت پردازی)
3_ GOW 3(گیم پلی ، موسیقی ، گرافیک جهشی نسبت به نسخه دوم)
4_ GOW Ghost of Sparta(گیم پلی ، داستان)
5_ GOW Ragnarök(موسیقی ، گیم پلی ، گرافیک بصری خیره کننده)
6_ GOW 1(موسیقی ، گیم پلی ، داستان)
7_ GOW Chains of Olympus(گیم پلی)
نسخه Ascension رو هنوز نتونستم تجربه کنم که بتونم تو لیست رتبه خاصی رو اختصاص بدم اما اگه از نظر داستانی بخوام بهش بپردازم برای من حتی از GOW 1 هم بالاتر قرار میگیره
تجربه ثابت کرده هرکی با گاد یک حال نمی کنه نوبه:d
تجربه شخصی منه و اتمام این بازی به صورت صد در صد تو کارنامه گیمینگم ثبت شده🤝🏻
این اولین نظرم تو سایت گیمفاس
ممنونم از سایت عالیتون کارتون واقعا درسته دمتون گرم
من خودم گاد های کلاسیک رو بیشتر دوست داشتم همون
هک اند اسلش قدیمی و رتبه بندی بنده :
1: خدای جنگ ۲
2: خدای جنگ ۳
3: خدای جنگ ۱
4: خدای جنگ معراج یا اسنشن
5: خدای جنگ روح اسپارتا
6: خدای جنگ زنجیر های اولیمپوس
دو تا خدای جنگ جدید رو هم بازی نکردم ولی اونا هم قطعا شاهکارند ولی سلیقه من نیستند 😊
فقط شماره سوم و دیگر هیچ
هزار بار هم بازی کنین همون حل اول رو بهتون منتقل می کنه
من دیوونه این شماره هستم
به جز شماره اول و دوم بقیه رو بازی کرددم و هیچکدوم حس خشم کریتوس رو منتقل نمی کنه
البته که ۲ شماره اخیر متفاوت هستن ولی خوب شماره سوم رو هر گیمری بازی کنه دیگه بقیه بهش نمی چسبن
مرسی از آیتم ویدئویی …
خدایی سخت ترین لیست بندی و رتبه بندی برای فرنچایز گاد اف واره همه نسخه ها شاهکار و سرشار از حس خوب…
علاقه خودم هر کدوم از نسخه های رگناروگ و گاد اف وار ۲۰۱۸ و گاد اف وار ۳ میتونن اول تا سوم لیست باشن…
برای من بهترین به ترتیب
1- GOW 2
2- GOW 3 و GOW 1
3- GOW 2018
4- GOW Ghost Of Sparta
5- GOW Ascension
6- GOW Chains Of Olympus و GOW Ragnarök
گاد اول.. ۳
گاد اخر.. معراج
گاد فقط ۳ نسخه اول …
مخصوصا گاد ۳ که واقعا حماسی بود و خشم کریتوس رو به خوبی به نمایش گذاشت ..
سکانس کرونوس رو هیچ وقت یادم نمیره با اون عظمت ..
یکی از ارزوهای گیمینگ من اینه که سانتا مونیکا سه عنوان اول این لیستو برای PS5 ریمیک کنه
اصلا از این ارزو ها نکن😂
الان فقط کافی یه بهونه داشته باشن تا فقط شکایت کنن
مگه میتونن صحنه کندن کله هیلیوس رو الان نشون بدن
طرف به سانتامونیکا گیر داده بود که چرا یه گرگ به اون بزرگی تو سرماس . باید روی مبل باشه 🤦