بازی Marvel’s Spider-Man 2 در حالت ری تریسینگ از نرخ ۳۰، ۴۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی میکند
استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) همچنین تایید کرده است Marvel’s Spider-Man 2 از نرخ نوسازی متغیر (VRR) و نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز در پلی استیشن ۵ بهره میبرد.
شکی نیست که Marvel’s Spider-Man 2 یکی از مورد انتظارترین عناوین سال جاری میلادی به شمار میرود. اینسامنیاک گیمز بهتازگی تریلر جدیدی از گیم پلی این بازی را منتشر کرد که فعالیتهای جهان باز مختلفی را که شهر نیویورک در این اثر ارائه میدهد، به نمایش میگذارد. حال اخیراً اطلاعاتی از حالت ری تریسینگ این بازی و نرخ فریم ارائه شده در زمان فعال بودن آن منتشر شده است.
مایک فیتزجرالد (Mike Fitzgerald)، مدیر بخش تکنولوژی اینسامنیاک گیمز، بهتازگی در مصاحبهای جدید با رسانهی IGN تایید کرده است که بازی Marvel’s Spider-Man 2 در حالت ری تریسینگ با نرخ ۳۰، ۴۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود و از نمایشگرهای VRR و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی میکند.
وی در این باره میگوید:
اساس تصمیم ما بر رندر اشیا بر این است که ما دوست داریم رزولوشن پویا باشد و سپس یک راه حل موقتی anti-aliasing بسیار قوی داریم که به ما اجازه میدهد آن را بالا و پایین کنیم و اثرات متمایز کننده متفاوتی را با متریال و چیزهای موجود در صحنه انجام دهیم.
این بدان معناست که ما میتوانیم از اهرمها استفاده کنیم، به عبارتی ترجیحات بازیکنان را در مورد اینکه چگونه میخواهند بازی را تجربه کنند، در نظر بگیریم و همچنین مطمئن شویم که از تمام ویژگیهای نمایشگر آنها در کنسول نیز استفاده میکنیم. بنابراین، چه تلویزیون VRR داشته باشید، چه نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و چه دوست داشته باشید بازی را با ۶۰ ،۳۰ یا ۴۰ فریک تجربه کنید، در صورتی تلویزیون ۱۲۰ هرتزی دارید، ما میتوانیم همه چیز را برای بهترین استفاده از این فناوری تنظیم کنیم.
فیتزجرالد سپس به صحبت در مورد گزینههای گرافیکی در Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و نسخهی پلی استیشن ۵ بازی Marvel’s Spider-Man Remastered پرداخت:
ما حالت Fidelity را داشتیم که رزولوشن 4K کامل در بازتابهای ری ترسینگ را داشت و همچنین یک حالت عملکرد داشتیم که ری تریسینگ را غیرفعال میکرد و با وضوح کمتری رندر میشد. سپس در نزدیکی زمان عرضهی بازی توانستیم حالتی به نام حالت عملکرد RT را اضافه کنیم که سعی میکرد بهترین کیفیت از هر دو حالت مذکور باشد.
بازی Marvel’s Spider-Man 2 در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۲ (۲۰ اکتبر ۲۰۲۳) برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
همممم اسپایدرمن ۶۰ اف پی اس
با ray tracing *
چیزی نظر منو جلب کرد سرعت عمل بازی بود که خیلی سریع بود و خوشم اومد 👏
بازی مورد انتظاریه مبارک طرفدارانش و اونایی که پلی میدن 👌
بازیو حقیقتا خوب بهینه کردن با اینکه ۴۰ فریم خیلی عدد عجیبیه
ولی یه سوال بازی بهت این اجازه رو میده که کامل ریتریسینگ رو غیرفعال کنی؟
خیر گزینه خاموش کردن ری تریسینگ وجود نداره چون حس کردن خاموش کردنش تاثیر خیلی زیادی روی فریم ریت نمیزاره پس چه بهتر که روشن باشه تا بازیکن از زیبایی لذت ببره
اگه ریتریسینگ سطح خیلی پایینی داشته باشه تفاوت چندانی با نور پردازی های عادی ای که میبینیم نداره
ولی فریم ریت رو میخوره
شایدم واقعا تاثیر چندانی نداشت
به نظرم اینا همش عدد ارقامه وعده وعید دروغینه 🙂 چطوری ۹ ترافلاپس قراره ۶۰ فریم ری تریسینگ ران کنه ؟ حتی رو پی سی یه سیستم غول براش لازمه رو کمترین تنظیمات گرافیکی یکم باورکردنی نیست مگر اینکه معجزه رخ داده باشه
همونطور که مایلز مورالز ۶۰ fps و با ری تریسینگ ران شد اینم میشه نهایت با رزلوشن ۱۰۸۰ یا ۱۴۴۰ ران میشه
ممکنم هست 4k داینامیک حتی بده رو ۶۰ فریم
چی رو با چی مقایسه میکنی
بازی قبلی اینسانمیک با بازی جدیدش
منم جی تی ای ۵ رو با ۴ مقایسه کنم از لحاظ پرفورمنس چه عالی
rt داریم تا rt اسپایدرمن مایلز rt به نظرم خیلی قوی نبود انگار تو بعضی جاها خیلی خوب بود تو بعضی جاها کیفیتش خیلی کم میشد .. البته پیشبینی من اینه بخاطر فروش هم شده rt رو نسخه پروps نقطه قوت اصلی باشه برا فروش
حالت ۴۰ فریم فقط برای VRR در دسترسه که در اصل همون ۳۰ فریمه ولی فریم ریت دیگه قفل نیست به همین خاطر تا ۴۵ ۴۰ فریم افزایش پیدا میکنه
به لطف vrr یه تجربه روان میده و تا حد ممکن حالت ۶۰ فریم رو القا میکنه
(البته اشاره کنم فعلا مشخص نشده حالت ۴۰ فریم صرفا برای vrr هست یا نه..ولی خب این حالت در بازی های قبلی صرفا با vrr در دسترس بود )
داداش من تلویزیونم VRR داره یعنی میتونم ۱۲۰ فریم بازی کنم؟
اگه تلویزیون شما از HDMI 2.1 پشتیبانی کنه بله میتونی
vrr مگه برای فریم ریت بالای ۴۸ نبود؟ تا جایی که میدونم اگه زیر ۴۸ بیاد بازم مشخص میشه
تکنولوژی VRR ربطی به میزان فریم ریت نداره
ببینید VRR یه تکنولوژیه نرم افزاریه که کمک میکنه افت فریم رو حس نکنی حالا بخواد رو حالت ۶۰ فریم باشه یا ۳۰ فریم، یا حتی ۱۲۰ فریم
یعنی چی؟
مثلا شما داری یه بازی رو ۶۰ فریم اجرا میکنی ولی در صحنه های سنگین به ۵۰ فریم افت میکنه
تکنولوژی VRR کمک میکنه این افت فریم رو حس نکنی
به همین خاطر اکثر بازی های نسل هشتمی روی ۳۰ فریم قفل میشن تا افت فریم به تجربه بازی لطمه نزنه
حالا سونی میاد برای بازی های اختصاصی خودش مثل فوربیدن وست، رگناروک، اسپایدرمن و خیلی های دیگه
قفل فریم ریت رو باز میکنه تا شما تجربه بهتری داشته باشی
مثلا اسپایدرمن با VRR تا ۴۵ ۴۰ فریم میده
دقیق بهت توضیح بدم به این شکله
حالت کوالیتی (همون ۳۰ فریمه که با VRR به ۴۵ فریم میرسه)
حالت پرفورمنس (همون ۶۰ فریمه که با VRR به ۱۰۰ الی ۱۲۰ فریم میرسه)
و تکنولوژی VRR کمک میکنه تو تمام حالت ها تجربه بدون افت فریم رو داشته باشی ولی تا یه حد مشخص
یعنی اگه ۳۰ فریم یهو بشه ۱۵ فریم.. VRR نمیتونه کاری انجام بده
به همین شکل اگه ۱۲۰ فریم یهو بشه ۱۰۰ فریم، بازم حس میکنی
حداکثر میتونه ۱۰ الی ۱۲ فریم رو شبیه سازی کنه فرقی نداره روی ۳۰ ، ۶۰ و ۱۲۰ فریم باشه ، تو تمامی حالت ها کارشو انجام میده
البته اشاره کنم اگه تلویزیون شما از قابلیت VRR پشتیبانی کنه ولی از HDMI 2.1 پشتیبانی نکنه در هر صورت نمیتونی ۱۲۰ فریم بگیری
ولی به حالت های ۳۰ ، ۴۰ و ۶۰ دسترسی داری
من خودم یکم سرچ کردم چون کامل متوجه توضیحاتت نشدم. اول دو تا چیزو توضیح بدم. اگر مانیتور شما ۶۰ هرتز باشه و بازی مثلا ۴۵ فریم رندر بشه، مانیتور شما دچار ارتیفکت stuttering میشه چون تو اون بازه ای که صفحه مانیتور رفرش میشه فریمی دریافت نشده. با همین ماینتور اگه بازی شما ۷۵ فریم رندر بشه، شما دچار ارتیفکت Screen tearing میشید، چون قبل از اینکه صفحه مانیتور برای فریم بعدی رفرش بشه، فریم بعدی روی قبلی لود میشه. اولین تکنولوژی که برای همگام سازی این مشکل دوم توسعه پیدا کرد v-sync بود. کاری که میکرد این بود که حداکثر فریم رندر شده در بازی رو به ماکسیمم رفرش ریت مانیتور مثلا ۶۰ فریم (برای مانیتور ۶۰ هرتز) قفل میکرد. برای مشکل اول تکنولوژی های AMD free sync و Nvidia G-sync توسعه پیدا کردند (معادل همون vrr در نظر بگیرید). اینا کاری که میکردن این بود که رفرش ریت نمایشگر هایی که ازش ساپورت میکردن رو با فریمی که بازی رندر میشد مچ میکردند. روش کارشون هم اینجوری بود که مثلا اگه مانیتور ۱۲۰ هرتزی با این فناوری داشته باشید و یک بازی دارید که ۴۶ فریم داره اجرا میشه، مانیتور میاد فریم رو که گرفت تا دریافت فریم بعد رفرش نمیکنه صفحه رو بنابراین ارتیفکت stutter حذف میشه. این vrr هم به نظر میاد برای هر سخت افزاری رنج داره مثلا از ۴۰ تا ۱۲۰. پس vrr فریم اضافی تولید نمیکنه بلکه در صورتی که فریم اضافی تولید شد رفرش ریت صفحه نمایش رو با اون همگام میکنه.
امیدوارم پست های سخت افزاری گیم فا بیشتر بشه چون خیلی از این موارد هست که نیاز به توضیح علمی داره.
توضیحاتی که دادید مربوط به کنسول و هدف vrr نمیشه
ببینید هدف اصلی vrr و g synx مشابه هست ولی با یه تفاوت بزرگ
در کنسولا اصلا چیزی به اسم Screen tearing وجود نداره چون استاندارد کنسولا همیشه ۳۰ یا ۶۰ بوده و همه تلویزیون ها به خوبی ساپورت میکنن
و حالت ۱۲۰ فریم هم اصلا در دسترس عموم نیست بلکه فقط اشخاصی میتونن استفاده کنن که تلویزیون مناسب داشته باشن
قرار نیست رو یه تلویزیون ۶۰ فریم بیان ۱۲۰ فریم اجرا کنن (که عملا Screen tearing بی معنی میشه )
این توضیحاتی که دادید مربوط به pc میشه که قفل فریم ریت وجود نداره و شما رو یه مانیتور ۶۰ فریم میتونی ۲۰۰ فریم بگیری (تفاوتی احساس نمیکنی چون مانیتور در هر صورت ۶۰ فریمه ولی باعث پاره پاره شدن تصویر میشه )
بخاطر این اختلاف فریم ریت انویدیا و amd اومدن چنین قابلیتی گذاشتن تا فریم ریت بازی با مانیتور هماهنگ بشه (بعضی بازی ها هم در تنظمیات این قابلیت رو دارن تا فریم ریت قفل شه مثل dota 2 )
هدف اصلی vrr در کنسولا اینه که شما افت فریم رو احساس نکنی چون کنسولا اصلا از مانیتور یا تلویزیون شما فریم بالاتری نمیدن که دچار پاره پاره شدن تصویر بشه(برعکس pc که میتونی فریم ریت بسیار بالاتری نسبت به مانیتور دریافت کنی )
درسته بیشتر منظورم همون stutter بود چیزی که vrr براش راه حل داره
Insomniac Games = سلطان بهینه سازی رو کنسول
Ratchet & Clank: Rift Apart که ساختن که بهینه سازیش عالی بود سر این دیگه شاهکار کردن رسما !
علاوه بر اینا برایان اینتهار کارگردان بازی تایید کرد مارک سرنی بهشون تو ساخت بازی و بهینگیش رو PS5 کمک کرده !
مشخصه روی بهینه سازی حسابی کار کردن
شاهکار در راه است
سونی از لحاظ فنی و اجرای بازی هاش رو ps5 سنگ تموم میذاره و تو پولیش شده ترین حالت ممکن بازیاشو منتشر میکنه تعداد بازیایی که از vrr تو نسل ۹ ساپورت میکنن و میشه تا ۱۲۰ فریم گرفت اکثرشون همین بازیای سونین تو گرافیک و accessibility هم که حرف اول و میزنن قابلیت های دسته بماند
از لحاظ فنی استودیو های سونی فوق العاده عمل میکنن مخاطب از کیفیت بازی هاشون رو پلی استیشن کیف میکنه
مارک سرنی فکر کنم شبا تو ساختمون اینسامیاک میخوابه
کامنت ۳۰ از ۱۰۰۰
پرفورمنس هم شاهکاره🔥
۴۰ فریم دیگه چه سمیه؟
حالت چهل فریم مخصوص مانیتور هایی که VRR دارن
قبلاً اسپایدرمن ریمستر ، اسپایدرمن مایلز مورالز ، رچت اند کلنگ ریفت اپارت ، هورایزن فوربیدن وست و گاد آف وار رگناروک این حالتو داشتن.
بهترین حالت اجراس چون رزلوشن مثل حالت کوالیتی رو سقفه فریم ریت هم آنلاکه و با VRR تغییراتش حس نمیشه
تو بازیش نکن
اجباری نیستش 😏
بینه سازی یعنی این
بعضی استودیو ها چه قدر خوب برای مخاطب احترام قائل هستن و بهش حق انتخاب می دن
چه طوره که این بازی با این کیفیت و جزئیات کل مپ رو لود می کنه و بدون ثانیه ایی لودینگ کل نقشه بازی در دسترس هستش و همه این ها ۶۰ فریم اجرا می شه ولی بعضی سازندگان کوتاهی خودشون رو گردن قدرت کنسول ها می اندازن؟!
60 فریم استانداردی که اگر استودیویی برای محصول تولیدی خودش ارزش قائل باشه باید رعایت کنه
گیمر سال ۲۰۲۳ دنبال بهترین تجربه هست نه اینکه هر چی بهش بدن رو چشم و گوش بسته قبول کنه
من بازیای بی باگ مثل این رو همیشه روی ۳۰ بازی میکنم
باگ که نداره دیگه عملکرد برای چیمه حداقل گرافیک بره بالا
قدرت خام کنسول ها پنج تا ۶ برابر شده ssd هم اضافه شده کلی رم و…هم پیشرفت داده شدن چجوری نمیتونن دوبرابر فریم بدن؟این یک دروغه که بهینه سازی مسخرشون رو میندازن گردن کنسول ها.
کاملا بستگی به بازیش داره، اکشن ادونچرهای خطی بخصوص از نوع فرست پارتیش، یا حتی بازی های بزرگی مثل جی تی ای که روت رو برمیگردونی تغییراتی که توو لوکیشن بازی دادی undo میشن بعله باید شصت فریم رو داشته باشن
بازی که یک در باز میکنی و پنج ثانیه لودینگ داره هم باید داشته باشه هر ژانری میخواد باشه اون لودینگ رو پس واسه چی گذاشتن؟.
دوست گلم شما وقتی وارد یک در میشی قراره همیشه یک چیز رو ببینی؟؟ همه تغییراتی که توو اون درب دادی بطور ثابت و بدون تغییرات قراره لود بشه، (تازه لودینگ هم نمیشه اسمش رو گذاشت موقع ورود به درب ها) بابا یکم راجع به ژانرهای مختلف بازی ها تحقیقات کنید، اینکه روی کدوم بخش از سیستم چه بازی هایی چه فشاری میارن، چرا یه بازی روی cpu تمرکز داره و یه بازی روی gpu, اینکه توقع دارید همه بازیا بدون توجه به گستردگیشون و سبکشون یک بازدهی رو بدن خنده داره،بخدا یک ساعتم وقت نمیگیره، جای کل کل بامن اینکار براتون مفیدتره یه کوچولو تحقیق کنید در موردش
توکه بلدی همینجا توضیح میدادی نه مثل رائفی پور یک حرفی بندازی وسط بعد بگی برو سرچ کن و تحقیق کن.
هر لودینگی که صورت میگیره واسه ذخیره تو حافظه است خیلی ساده است بزرگی بازی هم چه ربطی داره؟کل محیط ها که لود نمیشن مرد حسابی ign اونجا ماله کشید خوب بود.
شما تا کی میخای از یه بازی ۳۰ فریمی بدون Ray Tracing متا ۸۳ با لودینگ های فراوان که انگار رو HDD اجرا میشه دفاع کنی ؟ خود تاد هاوارد هم اینقدر توانایی ماست مالی نداره
سعی کن با سونی فن ها بحث نکنی بالاخره یه چیزی میسازن به عنوان جواب تحویلت میدن
بعضی وقتا حال میده توو زمینشون گوشه رینگ بندازیشون دیس بارونت کنن، دیس گرفتن از فنبویای سونی از افتخاراته یک گیمره. روزی که این جماعت تاییدت کردن بدون که مسیر رو داری اشتباه میری
ماله اگر آدم بود 😂
البته امثال شما کلا عادتشون اوپن ورلد بودن بازی رو ربط بدن به این چیزا 😂🤦♂️
باز تو اومدی هیتر منطقی نما .همین که میگی اسپایدرمن خطیه سوادتو نشون دادی
راستی اومدی بهونه جور کنی و گندکاریای استارفیلد رو بپوشونی که چرا ۶۰ فریم نمیده و وی ار ار و ریتریسینگ نداره
پسر تو حرف میزنیا همینطوری سواد گیمینگ میپاشه بیرون😂
خدا نکشتت وی آر آر آخه؟؟😂 حتی نمیدونی vrr نیتیو برای چه بازی هایی لازمه، فورتزا پنج هم نداره vrr چون لازم نداره پرفسور، اسپایدرمن هم خطیه تو هنوز نمیدونی خطی و غیر خطی یعنی چی، بهمین برکت که اگر بالای ۱۴ سنت باشه. بیا برو توو این لینک اسم پانزده بازی خطی رو نوشته که اسپایدرمن دو هم جزئشونه، اگر بجای هیت دادن به بازی های یوتیوب که نمیتونی تجربه شون کنی و فشار خوردن روزی پنج دقیقه وقت میزاشتی و سواد گیمینگت رو بالا میبردی اینجوری ضایه نمیشدی، طرف هنوز نمیدونه بازی خطی و غیر خطی یعنی چی و از vrr برای من حرف میزنه 😂😂 نبینم دیگه ریپ بزنیا بچه فنبویه بیسواد
https://gamingbolt.com/15-best-linear-games-you-need-to-play-2023-edition
توی بیسواد اومدی زیر پستی که به تو مربوط نیست کامنت میزاری بیسواد هنوز فرق بازی جهان باز و خطی رو نمیدونی
مایکروسافت وی ار ار و ری تریسینگ نمیزاره رو بازیاش چون نمیخواد هزینه اضافی و وقت هدر بده چون بازیاش به تعداد خیلی کم فروش میرن به واسطه گیم پس ولی استودیوهای پلی استیشن همیشه سنگ تموم میزارن از نظرپرمومنس و گرافیک
یه سر به استارفیلد بزن با اون ان پی سی و گرافیک نسل هفتی با اون همه مشکلات فنی باگ که متاش به ۸۳ سقوط با یوزر استیم ۷۰ درصد
دلیلش همین چیزا بوده
هرچقدر که ازت بدم میاد ولی این یکی رو حق گفتی خو یه بازی خطیه دیگه وقتی نمیدونی ریپلای نزن من خودم ps5 دارم بجای هایپ بالا باید یه کیف پول سطح بالا داشته باشم تا حداقل بازی رو تجربه کنم همه قابلیت ها به کنار برای من مهم ترین چیز قیمتشه 😂😂😂😂
خب شما که برات قابلیت مهم نبوده و بودجه خرید بازیاش رو نداشتی برای چی رفتی ps5خریدی هر کس باید نسبت به بودجش خرید کنه
این سایتی هم که گذاشتی رفتم اصلا اسپایدرمن بینشون نبود فشاری بلید
این لیست ۱۵ بازی خطی که دادی مورد چندمش اسپایدرمن ۲ بود !؟؟
چطور روت میشه اینقدر دروغ میگی فنبوی خالی بند ؟
Spider-Man engages in a linear set of main story missions, begun once the player reaches its yellow icon on the map. Missions may make use of combat mechanics, require stealth either with Spider-Man or as Mary Jane or Miles, or involve completion of puzzles as Peter
شماها اگر اهل تحقیق و مطالعه بودین که وضعتون این نبود، اسپایدرمن هم گویا نقش آفرینی بوده تا الان ما خبر نداشتیم.
داداش عقل خودت بهت چی میگه؟ پس ردد۲ هم خطیه اصلا بازی جهان باز به نظرت داریم؟خطی به بازی نمیگن که یک دونه پایان داره بلکه به بازی میگن که مسیرهاش همیشه به یک جا ختم میشه و هر لول محیط کامل عوض میشه و اسپایدرمنی ندیدم حداقل لیستی که میدی رو نگاه میکردی.
برای گیم های واکنش سریع ۶۰ فریم باید باشه ولی برای بعضی گیم ها نیازی نیست گیم های ریسینگ اکشن اول شخص شوتر ۶۰ اصلا نیازه ولی گیم های استراتژیک گیم سوم شخص ادونچر یا گیم های آرپی جی با ۳۰ فریم هم میشه لذت برد مسله مهم اینکه این فریم تو طول بازی ثابت بمونه یک دفعه کم نشه مشکلی که من رو پی سی داشتم همین نرخ شدید افت فریمه البته بیشتر سازنده ها تمرکزشون رو کنسول درسته و برای پی سی اصلا بهینه نمیکنن
ناله نکن 🧃
اره اره تو راس میگی کلا تو شعر گفتن نظر مثبتی داری همه سایت های معتبر دنیا عاشق گرافیک و سرعت گیم بودن بعد تو میای میگی کیفیتش آشغاله همین دیروز بود داشتی میگفتی کیفیت بازی خیلی خوب شده و پیشرفت کرده اصلا حرفات با عقل جور درنمیاد بیشتر مارو بخندن هر موقعه تو نظر میدی من شاد میشم . لطف کن دیگه نظر نده چون بعدش باید برم دستشویی خودمو خالی کنم😂👌🏼