سم لیک: برای به پایان رساندن Alan Wake 2 به بیش از ۲۰ ساعت زمان نیاز است
سم لیک (Sam Lake) فاش کرده است که عنوان مورد انتظار Alan Wake 2 طولانیتر از سایر بازیهای رمدی (Remedy) از جمله بازی اکشن سوم شخص Control خواهد بود.
لیک در مصاحبه با پادکست Kinda Funny Games اظهار داشت که Alan Wake 2 در مقایسه با سایر عناوین استودیوی رمدی، دو برابر طولانیتر خواهد بود.
وی در این باره میگوید:
فکر میکنم که اگر به تاریخچه بازیهای رمدی نگاه کنیم، مشاهده میکنیم که این عناوین بسیار متمرکز بر روی داستان و به طور سنتی بسیار کوتاه بودهاند. به طول مثال، تجربهی آنها معمولاً ۱۰ ساعت یا بیشتر به طول میانجامید.
ما همیشه از درون احساس کردهایم که باید راههایی برای ساخت بازیهای طولانیتر پیدا کنیم، زیرا درست مثل این است که مردم از منظر ارزش پول نیز به آن نگاه میکنند. Control مطمئناً طولانیترین بازی ما تا به امروز بوده است، اما Alan Wake 2 با بیش از ۲۰ ساعت زمان، طولانیترین اثر ما خواهد بود.
سم لیک در ادامهی این مصاحبه در مورد جنبههای دیگر Alan Wake 2 از جمله تغییر ژانر بازی از تاکید نسخهی اول بر اکشن ماجراجویی با عناصر ترسناک و تمرکز مستقیمتر نسخهی دوم روی گیمپلی وحشت بقا صحبت کرد. این کارگردان همچنین افزود که ژانر وحشت در دوران طلایی خود قرار دارد. در حالی که این ژانر برای مدتی خاص در نظر گرفته میشد، مخاطبان وسیع تری در مورد این ژانر هیجان زده شدهاند.
Alan Wake 1 بیشتر یک اثر اکشن ماجراجویی بود که در آن عناصر ترسناکی وجود داشت، در حالی که اکنون ما در نسخهی دوم بیشتر روی فضای وحشت و بقا تمرکز کردهایم. «فکر میکنم در مجموع ژانر وحشت در دوران طلایی خود قرار دارد. قبلاً از برخی جهات خاص بود و اکنون مخاطبان بسیار بیشتری وجود دارند که از ترس هیجانزده هستند.
وبسایت IGN اخیراً یک ویدیوی ۱۱ دقیقهای از بازی Alan Wake 2 را به اشتراک گذاشته است که جزئیات زیادی از گیم پلی و داستان را ارائه میدهد. این بازی با الهام از منابعی مانند Se7en، Twin Peaks و نوشتههای استفن کینگ، به نظر میرسد که رویکرد کلاسیک رمدی را برای بازیها با حال و هوای Silent Hill و گیمپلی Resident Evil ترکیب میکند.
بازی Alan Wake 2 در تاریخ ۵ آبان ۱۴۰۲ (۲۷ اکتبر ۲۰۲۳) در دسترس دارندگان پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC قرار خواهد گرفت.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
اندازه رزدینت ایول ۴ ریمیک زمان میبره خدا کنه مثل اون لذت بخش باشه .
دقت کردید این ماه بازی هایی که فکر میکردیم بالای ۹۰ میشند شدند پایین ۹۰
نمیگم پایین ۹۰ بد نیست ولی این سازنده ها تریلر هایی نشون میدن یه جوری از بازی تعریف میکنند که آدم انتظار داره بالای ۹۰ بشه . خدا کنه تو ماه اکتبر اینطوری نباشه اگر الن ویک این شکلیه باشه آدم ضد حال میخوره هر چی پیش بینی کرده بودم جر لایز اف پی همش اشتباه از آب در اومد سر متا .
من اویل چهار ریمیک رو تو شیش ساعت با رنک A تموم کردم
تقصیر خودته نه سازنده
از فاز متا و نمره دیگه خارج شو. مثل سابق نیست معیار باشه برای آنالیز ابتدایی اثر. الان باید آثار رو زحمت بکشی خودت تجربه کنی
ببینیم چه میکنی سم لیک عزیز کنترل که زیاد بازی خوبی نبود ولی این شک نداریم عالی میشه
یعنی اون دوستانی که دیس دادن بنظرشون آلن ویک ۲ اثر ضعیفی خواهد بود؟
نه کنترل بازی ضعیفی نیست
پس کنترل میشه دلیل دیسلایک
واقعا هم بازی خوبی نبود ولی
دیس لایکا بخاطر این جملهات هست :
“کنترل که زیاد بازی خوبی نبود”
کنترل همه چیش قوی بود چون شما درک نکردی و به اون بلوغ عقلی نرسیدی که متوجهش بشی دلیل نمیشه داستان مفهوم و کانسپت بازی مشکلی داشته باشه
مثال اون سری از افراد هست که میرن تو ویچر هیچی ازش نمیفهمن چون دیالوگاش رو باید بفهمی بعد میگن عجب بازی اشغالی
بقیه رو نمیدونم ولی من دیس دادم چون میگی کنترل بازی خوبی نبود. برعکس کنترل عالی بود برخلاف تصور خیلی ها و منتقدین. درسته یکسری مشکلات ریز داشت مثل نقشه ولی یکم که پلی بدی عادت میکنی. گیم پلی، لول دیزاین، گرافیک و داستان عالی.
و همچنین فیزیک فوقالعادش
نه بنظرمون کنترل بازی خفنی بود
من که بنظرم جای رزیدنت ایول ۴ ریمیک رو پر میکنه و حتی از اون هم جذاب تر خواهد بود
منم فکر میکردم کنترل بازی جالبی نبود
ولی بعد از اینکه براش وقت گذاشتم فهمیدم این بازی شاهکاره
و آلن ویک از اونم بهتر میشه
عجب
اینو فکر کنم یبار گفته بودی فقط امیدوارم که ۲۰ ساعت باکیفیت باشه و در اواخر بازی تکراری و خسته کننده نشه . یعنی تو اوج شروع بشه و تو اوج تموم بشه بدون افت در اوسط بازی
دقیقا همون حال و هوای ترسناکی که از گیم میخوام سم گف و الان داره بووووم
ماد چهره نورانی حضرت آیت الله فیل اسپنسر رو هم بیارن روی چراغ قوه دیگه وقتی انمی رو می خوای ببینی چراغ قوه رو روشن نمی کنی چون وقتی روشن کنی با چهره ترسناک آیت الله فیل اسپنسر مواجه میشی.
This game is gonna be a masterpiece with outmost certainty
Don`t you agree ? 🙂
هرچیز این بازی معرکست از هر طرفی میبینمش عالیه
زمان خوبی زود تمام نمیشه
” ما همیشه از درون احساس کردهایم که باید راههایی برای ساخت بازیهای طولانیتر پیدا کنیم، زیرا درست مثل این است که مردم از منظر ارزش پول نیز به آن نگاه میکنند ”
البته بستگی داره این محتوا چه قد به دردبخور باشه . اگه بخایم مثل سری بازی های اساسینز کرید ( اساسینز های نسل جدید نه قدیم ) فقط محتوای تکراری و خسته کننده اضافی جا بدیم بازی رو طولانی کنیم فایده نداره
اما به سم لیک کاملا میشه اعتماد کرد و این محتوای زیاد قطعا جزو محتواهای غنی و به دردبخور هست
برای ژانر این سبکی به نظرم اصلا جالب نیست . برای بازی هایی مثل God of war و Horizons این مدت زمان مناسبه . اویل ۴ ریمیک هم اینقدر طولانی نبود فقط بسته به سرعت گیمر بازی طولانی میشد .
Evil within 2 هم علارغم اینکه بازی خوبی بود اما با چنین مشکلی مواجه بود و بیش از حد طولانی و خسته کننده شده بود .
رفتم ببینم نسخه اول چقدر بود (نصف این مقدار) عکساشو که دیدم بازم دلم خواست تجربش کنم D:
جدا از مشکلاتش و تکراری شدنش خیلی بازی خاصیه برام و اتمسفرش(که توی نسخه دوم خیلی فرق داره) چیزیه که تاحالا ندیدم
مطمنم داستان بازی و روایتش بسیار عالی خواهد بود
گرافیک و فضا سازی هم قابل قبول و جذاب
می مونه گیم پلی که تا شخصا تجربه نکنیم نمیشه نظر قطعی داد اما میشه گفت از ۱۰ ۸ میگیره . شخصا از داستان پلیسی راز الود روانشناختی خوشم میاد . وقتی یه نویسنده تصمیم میگیره با تنها ابزاری که میشناسه با تاریکی درونش مبارزه کنه صحنه های حماسی جذاب و پیچش های داستانی زیبایی خلق میشه
جالبه، اونموقع که Alan Wake و Red Dead و… رو بازی میکردم فکر نمیکردم قسمت های دومش رو ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳ اینا ببینم ولی الان میبینم توی یک چشم به هم زدن این ۱۰ ۱۲ سال گذشت. چه ترسناک!
فعلا تا آخر امسال Alan Wake 2 و Spider-Man 2 میخوام ببینم چه میکنن
Baldur’s Gate 3 رو هم هنوز نشده برم سمتش ولی حتماً دلم میخواد بازیش کنم
AC Mirage هم که با اون نمایش آخرش از چشمم افتاد واقعا🤦🏻♂️
باید یه ps5 هم باید جور کنم تا اسپایدی۲ رو هم تجربه کنم
(انشاالله ۸ سال دیگه🗿🗿)
میراژ درسته نمایشش خیلی خوب نبود ولی من از اون فارسی حرف زدن بعضی کاراکتر ها یا npcو حال و هوای شهرش خیلی خوشم اومد
نه خیلی زیاد نه خیلی کم
صبر ندارم برای تجربش
قراره حداقل ۲۰ ساعت بریم داخل دنیاش غرق بشیم ❤
بشدت منتظرم برای این بازی و تنها در تاریکی
ای جانم قراره تجربه خفن راشته باشیم ولی خیلی باحال مکس پین هم تو بازی باشه
برای یه بازی ترسناک تایم خیلی خوبیه
خدا کنه ۲۰ ساعت لذت ناب و پر هیجان تحویل بده
و اواسط بازی از تب و تاب نیوفته
امیدورام گیمپلی کشش این مدتو داشته باشه
بازی از هر نظر عالیه خیلی هیجان دارم برا تجربش ❤️
الان یکی میاد تو نیم ساعت تموم میکنه
نسخه اولش رو توی یک مقداری بازی کردم، انگار دوسداشتن بهت فاز خوف بدن، اما گیرایی نداشت در حد رزیدنت های هم دوره خودش. کلا بازی های ترسناک یا تاریک دیگه اون جذابیت رو ندارن چونکه چیز جدیدی نمیان ایجاد کنن
الان موقع عرضه.
پلیری در یک ساعت گیم را با انگشتان پایش تموم کرد.
مود چراغ قوه فیل اسپنسر برای این چیز سمی در میاد و اگر بیاد چیز سمی میشه تو گیم ترسناک.
اما تو سینما برعکسه و این ژانر در دوران قهوه ای خودش قرار داره، من آلن ویک قبلی رو بازی نکردم ، اما این انگار زیادی شبیه control شده
۲۰ ساعت هم خوبه
تایمش معمولیه ، واسه من که معمولا. ۵ ساعت کمتر از اون چیزی که سازنده ها میگن بازی رو تموم میکنم ، ولی بازم ۲۰ ساعت با کیفیت به مراتب بهتر از ۳۰ , ۴۰ ساعت بی کیفیت و تکراریه👌🏻
بالای ۲۰ ساعت واسه بازیه خطی واقعا زمان خوبیه
یعنی ۱۰ ساعت واسه هر کاراکتر