رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا

طولانی‌ترین انیمه مدرن تاریخ صنعت انیمه یعنی One Piece قسمت‌های ارزشمندی دارد که در این مقاله به رتبه‌بندی بهترین‌های آن خواهیم پرداخت.

انیمه طولانی و جذاب One Piece (وان پیس) با بیش از ۱۰۰۰ قسمت نشان داده که به عنوان یکی از نمادهای اصلی صنعت انیمه به شمار می‌رود و از طرفدارانی میلیونی در سراسر جهان برخوردار می‌باشد که برای سال‌های متوالی وفادارانه به تماشای اثر مورد علاقه خود پرداخته و در تمامی روزهای خوب و بد، این مجموعه را همراهی کرده‌اند.

انیمه‌ای که به حدی شهرت و محبوبیت دارد که کمپانی غربی بزرگی همچون نتفلیکس وارد میدان شد تا لایو اکشنی جنجالی و پرهزینه را با اقتباس از آن تولید نماید که فصل نخستش به تازگی در دسترس مخاطبین قرار گرفته و علی‌رغم برخی از انتقادات و حواشی اما رکوردهای عجیب و غریبی را به ثبت رسانده است.

با این حال ما کاری به لایو اکشن نتفلیکس نداشته و به سراغ خود انیمه One Piece آمده‌ایم تا ۱۰ تا از بهترین قسمت‌های این مجموعه را طبق امتیاز IMDB رتبه‌بندی نماییم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

قسمت The Navy Headquarters Falls! Whitebeard’s Unspeakable Wrath

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
  • فصل ۱۴ قسمت ۲۸ – میانگین امتیاز ۹.۷

قسمت ۲۸م از فصل ۱۴ انیمه One Piece میزبان به وقوع پیوستن تراژدی بزرگی برای لوفی بود که عملاً او را از بعد عاطفی به فروپاشی کشاند.

لوفی در این قسمت شاهد مرگ شوکه‌کننده دوست خود یعنی ایس بود و در سوی دیگر این گیر و دار شخصیت ریش سفید بر علیه آکاینو و سپاه تفنگداران دریایی اعلان جنگ کرده و با خشمی غیرقابل مهار به آن‌ها یورش می‌برد. در حالی که بسیاری گمان می‌کردند انیمه One Piece از لحنی شاد و رنگارنگ بهره برده است اما این قسمت نشان داد که در موقعیت مورد نیاز شاهد به وقوع پیوستن تراژدی‌های دردناکی خواهیم بود که می‌تواند شخصیت لوفی را به یک باره زیر و رو کرده و جنبه عاطفی وی را به معرض نمایش بگذارد که این مسئله با واکنش مثبت مخاطبین مواجه شد و میانگین امتیاز ۹.۷ را در پی داشت.

قسمت Oden Wouldn’t Be Oden If It Wasn’t Boiled

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
  • فصل ۲۰ قسمت ۸۳ – میانگین امتیاز ۹.۷

در قسمت ۸۳م از فصل ۲۰ شاهد آماده شدن شخصیتی به نام اودن برای اعدام در روغن داغی بودیم که همیشه توسط مردم مورد تمسخر قرار می‌گرفت.

انیمه One Piece در این قسمت نیز باری دیگر به جنبه عاطفی خود رجوع کرده و به شیوه‌ای متفاوت قلب مخاطبین را نشانه می‌گیرد. جایی که شخصیت اودن که به طرز ناعادلانه‌‌ای همیشه مورد تمسخر مردم قرار گرفته، برای اعدام در روغن داغ آماده شده و به شکلی دردناک دردی عذاب آور را تحمل می‌کند تا جایی که در نهایت حتی دل مردم نیز به رحم آمده و به اشتباهات خود پی می‌برند تا به اودن اجازه دهند که سخنان خود را بر زبان بیاورد. قسمتی به یاد ماندنی که میانگین امتیاز ۹.۷ را به ثبت رسانده است.

قسمت Eliminated Friends – The Final Day of the Straw Hat Crew

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
  • فصل ۱۱ قسمت ۲۴ – میانگین امتیاز ۹.۷

۲۴مین قسمت از فصل ۱۱ انیمه One Piece حاوی وقایع عجیب و شوکه‌کننده‌ای است که در زمان خود هر مخاطبی را در بهت و حیرت فرو برده بود.

در این قسمت شاهد رویارویی سهمگینی میان دزدان دریایی کلاه حصیری با دشمنانشان هستیم که شخصیت کوما را وادار می‌کند تا به واسطه توانایی پروازی که دارد، مردم را از طریق آسمان به مکانی امن منتقل نماید و در این بین لوفی نیز تلاش می‌کند تا جای ممکن برای کوما زمان بخرد. با این حال One Piece به طرز بی‌رحمانه‌ای نشان می‌دهد که همیشه همه چیز طبق خواسته قهرمان داستان پیش نرفته و لوفی نه تنها در محافظت از افرادش شکست می‌خورد، بلکه به جای نامعلومی فرستاده شده و هم‌رزمانش را تنها می‌گذارد تا بیش از پیش با عذاب وجدان دست و پنجه نرم کرده و به طرز دردآوری به گریه و زاری دچار شود. اتفاقی دردناک که میانگین امتیاز ۹.۷ را برایش به همراه داشته است.

قسمت The Pain of My Crewmates Is My Pain! Zoro’s Desperate Fight

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
  • فصل ۱۰ قسمت ۴۱ – میانگین امتیاز ۹.۷

در ۴۱مین قسمت از فصل دهم انیمه One Piece شاهد شرایط بحرانی لوفی هستیم که وی را برای مبارزه قادر نساخته و دوست و هم‌رزم او وارد میدان می‌شود.

در مواجه زورو و کوما، این مسئله مطرح می‌شود که کوما می‌تواند درد و مشکلات جسمانی لوفی را درمان کرد و این مسئله تنها وابسته به یک شرط خواهد بود: درمان تمامی دردهای لوفی می‌بایست در بدن زورو کاشته شود و این موضوع می‌تواند برای زورو مرگ را به همراه داشته باشد. با این حال او دوستی و برادری را در حق لوفی به نهایت خود رسانده و ریسک این کار را می‌پذیرد. اختصاص یک قسمت کامل به شجاعت، وفاداری و رشادت‌های زورو در انیمه One Piece به حدی رویایی و شگفت‌انگیز بود که گویی آرزوی طرفداران پس از سال‌ها محقق شده و پتانسیل کامل زورو را بالاخره مشاهده کردند. اتفاقی حماسی و در عین حال تاثیرگذار که میانگین امتیاز ۹.۷ را برای ۳۷۷مین قسمت از انیمه One Piece در پی داشته است.

قسمت Say You Want to Live! We Are Your Friends

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
  • فصل ۹ قسمت ۱۵ – میانگین امتیاز ۹.۷

۱۵مین قسمت از فصل ۹ انیمه One Piece حاوی وقایع درام و چالش‌برانگیزی بود که به نوعی اتحاد کلاه حصیری‌ها را به معرض امتحان گذاشت.

در این قسمت مشاهده کردیم که شخصیت رابین نگران آینده‌ای می‌شود که دیگر کلاه حصیری‌ها توانایی محافظت از وی را نداشته باشند و در نتیجه مورد خیانت قرار بگیرد. با این حال رابین خبر نداشت که لوفی تا چه اندازه می‌تواند معنی دوستی را به معنای واقعی کلمه تحقق ببخشد؛ زیرا زمانی که به لوفی گفته شد در صورت حمایت از رابین، باید در برابر تمام دنیا قرار بگیرد، بدون ذره‌ای تعلل دستور شلیک به پرچم دولت جهانی را داد و خود شخصاً به آن‌ها اعلان جنگ کرد. این قسمت نشان داد که نگرانی‌ها و پیش‌گویی‌ها به هیچ عنوان نمی‌تواند وفاداری و صمیمیت میان کلاه حصیری‌ها را زیر سوال ببرد و آن‌ها به رهبری لوفی تحت هر شرایطی از اعضای خانواده خود دفاع خواهند کرد. بیان مسئله زیبایی که ثابت کرد One Piece تا چه اندازه انیمه‌ای منحصر به فرد بوده و میانگین امتیاز ۹.۷ را از سوی مخاطبین دریافت نمود.

قسمت The Three-Sword Style of the Supreme King! Zoro vs. King

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
  • فصل ۲۰ قسمت ۱۷۱ – میانگین امتیاز ۹.۸

انیمه One Piece هر چه از روزهای ابتدایی خود فاصله گرفت و حالتی مدرن به خود گرفت، کیفیت مبارزاتش را بهبود بخشید و این مسئله را در قسمت ۱۷۱م از فصل ۲۰ می‌توان خیلی واضح مشاهده کرد.

قسمتی که در آن شخصیت زورو به قدرت و توانایی‌های جدیدی دست پیدا کرد و برای غلبه بر کینگ، وارد مبارزه‌ای بسیار حماسی و هیجان‌انگیز شد که در زمان خود دنیای انیمه را حسابی تکان داد. بهره گیری زورو از سبک مبارزاتی ۳ شمشیر پادشاه جهنمی که زورو برای غلبه بر کینگ بهره گرفت، به حدی عجیب و غریب و منحصر به فرد بود که در ترکیب با جلوه‌های بصری چشم‌نواز، توجه تمام فضای مجازی و رسانه‌های سرگرمی را به سمت خود معطوف کرد و یکی از بهترین سکانس‌های مبارزه تاریخ مدیوم انیمه را به ارمغان آورد که این مسئله سبب کسب میانگین امتیاز ۹.۸ برای ۱۰۶۲مین قسمت از One Piece شد.

قسمت Straw Hat Luffy! The Man Who Will Become the King of the Pirates

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
  • فصل ۲۰ قسمت ۱۲۴ – میانگین امتیاز ۹.۸

بالاخره آن قسمتی که همه منتظرش بودند فرا رسیده بود تا لوفی یک مشت جانانه نثار کایدو نماید که این امر در قسمت ۱۲۴ از فصل ۲۰م رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته بود.

در این قسمت از انیمه One Piece لوفی، زورو، کید و کیلر پس از پشت سر گذاشتن سلسله‌ای از رخدادها بالاخره تصمیم گرفتند تا رو در روی کایدو و بیگ مام قرار گرفته و حسابشان را کف دستشان قرار دهند؛ زیرا همانطور که پیش‌گویی‌های خبر داده بود، کسی که کایدو را از تخت پادشاهی به زیر خواهد کشید کسی نیست جز لوفی! نکته حائز اهمیت این قسمت از انیمه One Piece شیوه کارگردانی سکانس‌ها و خلق تصاویر زیبا و ماندگار است که عملاً انگار با یک تابلوی نقاشی متحرک طرف هستیم که چنین دستاوردی از سوی سازندگان، میانگین امتیاز ۹.۸ را در پی داشته است.

قسمت Ending the Matter! Whitebeard vs. The Blackbeard Pirates

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
  • فصل ۱۴ قسمت ۲۷ – میانگین امتیاز ۹.۸

در ۲۷مین قسمت از فصل ۱۴ انیمه One Piece شاهد داستان انتقام‌محوری هستیم که در زمان خود حسابی بینندگانش را شوکه کرده بود.

قسمتی که در آن ریش سفید برای گرفتن انتفام خون فرزندانش به سراغ بلک‌برد رفته و آن‌ها سرانجام در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. با وجود آن که در سرآغاز مبارزه شاهد ضربات هولناکی از سوی ریش سفید به سمت بلک‌برد هستیم اما جادو به کمک بلک‌برد آمده و ریش سفید را شکست می‌دهد و این شخصیت در آخرین لحظات از زندگی‌اش خطاب به بلک‌برد می‌گوید که روزی بابت مرگ فرزندانش باید جواب پس دهد. این قسمت از One Piece از روایت داستان نسبتاً ضعیفی بهره می‌برد و مشکل اصلی نیز تقابل قابل پیش‌بینی بین ریش سفید و بلک‌برد بود که آن‌طور که می‌بایست نظر مثبت طرفداران را جلب نکرد. با این حال مرگ دردناک ریش سفید به سکانس خاطره‌انگیز و تلخی بدل گشت که میانگین امتیاز ۹.۸ را برایش به همراه داشته است.

قسمت Looking for the Answer – Fire Fist Ace Dies on the Battlefield

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
  • فصل ۱۴ قسمت ۲۵ – میانگین امتیاز ۹.۸

همانطور که از عنوان قسمت ۱۴ از فصل ۲۵م می‌توان پیش‌بینی کرد، شاهد خداحافظی با یکی از شخصیت‌های دوست داشتنی انیمه One Piece بوده‌ایم که خاطراتی به یاد ماندنی را برای مخاطبین رقم زده بود.

در این قسمت شخصیت ایس به سبب سلسله‌ای از وقایعی که رقم می‌زند، دچار سوختگی بسیار شدید و هولناکی شده که عملاً اعضای بدنش را نابود کرده است. به همین سبب نیز در آخرین لحظات عمرش به سبب دوستی صمیمانه‌ای که با لوفی داشته، از وی تشکر کرده و مرگ در آغوش وی را یک آرزوی به انجام رسیده خطاب می‌کند. در حالی که انیمه One Piece بیش از ۱۰۰۰ قسمت را تاکنون به معرض نمایش گذاشته اما بسیاری از طرفداران این مجموعه ادعا می‌کنند که قسمت ۴۸۳م از بار احساسی بسیار شدیدی برخوردار می‌باشد تا حدی که در زمان خود اشک را از چشمان بسیاری از آن‌ها سرازیر کرده است و رقم زدن چنین اتفاق دردناک و احساسی سبب شده تا شاهد دریافت میانگین امتیاز ۹.۸ باشیم.

قسمت The Pirate King is Born – Arriving at the Last Island

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
  • فصل ۲۰ قسمت ۷۷ – میانگین امتیاز ۹.۸

قسمت ۷۷ از فصل ۲۰ انیمه One Piece علی‌رغم آن که دو دستگی عجیبی را بین طرفداران این مجموعه به راه انداخته اما در عین حال به طرز عجیبی توسط طرفین مورد احترام قرار گرفته است.

در این قسمت شخصیت اودن به ماجراجویی‌های خود در سرزمین‌های مختلف ادامه داده تا در نهایت پس از پشت سر گذاشتن دوستان و عزیزانش به سبب بیماری‌هایی که داشتند، به کشور وانو می‌رسد. جایی که با دزد دریایی راجر همراه شده تا با فتح سرزمین‌های گرند لاین، او را به نخستین پادشاه دزد دریایی تاریخ تبدیل نماید. استفاده از یک موسیقی منحصر به فرد در این قسمت از انیمه One Piece سبب شد تا بسیاری از طرفداران حال و هوای پایان‌بندی کلی این مجموعه را احساس نمایند که گاهاً حتی اشک را از چشمانشان سرازیر کرده و چنین مسئله‌ای میانگین امتیاز ۹.۸ را برایش در پی داشته است.


آیا قسمت دیگری از انیمه طولانی و ارزشمند One Piece را سراغ دارید که لایق کسب امتیاز بالایی بوده باشد؟ اگر که این انیمه از چنین قسمت‌هایی طولانی بهره نمی‌برد، می‌توانست به محبوبیت امروز خود دست پیدا کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کولایدر

راستین کولهshharminYellow-samuraiYohanaDota2StalkerGol.D.Rogerدکتره گیمفاNima𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸Cyrussefirot2011Pop_Star????Behzad zargaryوزغ ( آنتی لگبت)ققنوس آسمانbroken from the insideمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های انیمه One Piece طبق امتیاز IMDB - گیمفا