اعمال فشار روانی شدید برای تیم تولید Spider-Man: Across the Spider-Verse
به نظر میرسد که علیرغم موفقیتهای چشمگیر انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse در پشت صحنه جنجالهای بسیاری به راه افتاده است.
طرفداران شخصیت مرد عنکبوتی در حال سپری کردن روزهای شگفتانگیزی هستند. از دنیای سینمایی مارول گرفته که برای نخستینبار ۳ نسل از مرد عنکبوتی را کنار هم قرار داد تا بازیهای جذاب و سرگرمکننده استودیو اینسامنیاک که نسخه جدید آن به زودی در دسترس کاربران پلیاستیشن قرار خواهد گرفت و حال انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی) که شاید زیباترین روایت از جهانهای موازی را به تصویر کشید و با فروشی معادل ۶۹۰ میلیون دلار در گیشه بینالمللی مواجه شد.
با این حال به نظر میرسد که دستاوردهای انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse برای تیم پشت صحنه بسیار گران قیمت تمام شده و حواشی بسیاری گریبانگیر نویسنده و تهیهکننده آن یعنی فیل لرد شده است. زیرا تیم وی مجبور بودهاند تا به مدت ۷ هفته، روزانه ۱۱ ساعت از وقت خود را به ساخت این دنباله اختصاص داده و بارها و بارها توسط تهیهکنندگان مجبور شدند تا رندرهای مختلفی از نسخه نهایی تهیه نمایند که این مسائل فشارهای روانی بسیاری را برای اعضای تیم تولید در پی داشته است.
در حالی که بسیاری از این حواشی و جنجال، شخص فیل لرد را نشانه گرفته است اما او در جریان صحبتهای اخیر خود اعلام نموده که:
ساخت این فیلم بسیار سخت و چالشبرانگیز بود. ما به آن چه ساختیم افتخار میکنیم و از تک تک اعضای تیم سپاسگذارم که ما را در چنین مسیر سختی همراهی کرده و فشارها را تحمل نمودند.
در حالی که موفقیت دومین پروژه از دنیای انیمیشنی مرد عنکبوتی با موفقیتهای بسیاری همراه بوده اما ساخت Spider-Man: Beyond the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: فراتر از دنیای عنکبوتی) تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاده است. زیرا از یک سو اعتصابات مانع از حضور صداپیشگان در جریان پروسه تولید شده و در سوی دیگر ماجرا تیم تولید کیفیت را بر کمیت ترجیح داده و تا زمانی که بهترین خروجی ممکن را نداشته باشند، هیچ تاریخ اکرانی برای پایان دهنده این ۳ گانه در نظر نخواهند گرفت. مسئلهای که میتواند فشار و بار روانی تیم تولید را تا حد ممکن کاهش دهد.
منبع: موویوب
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
یادمه وقتی نوجوون بودم برای مجلات داستان مینوشتم یه جور کمیک اسپریت ( تو بوگرافی گفتم نویسندگی رو دوست دارم) مثلا وقتی سیل بود راجب یه قهرمان که میاد مردم رو از سیل نجات میده مینوشتم و … و میفروختم
خواستن استخدام رسمیم کنن با حقوق ۲.۵ ( اون سالا ۳۶۰ ۵۰۰ تومن بود) ولی وقتی شرایط رو خوندم کنار کشیدم چون واقعا فشار روانی داشت
نوشتن و طراحی کمیک و مانگا کارهای ۲-۳ نفری هستن و فشار کاری زیادی برای خالقینش داره (در این زمینه انیمه Bakuman رو ببین) تازه مانگاها چون بصورت هفتگی چاپ میشن فشار زیادی روی مانگاکاها هست. ولی کمیکها گاهاً فاصله بین چپترهاش ممکنه چند ماه هم بشه. ضمن اینکه دستمزد مانگاکاها در ژاپن هم خیلی خیلی کمتر از نویسندگان و طراحان کمیک در آمریکاست. تو ژاپن مانگاکا سالیانه تقریباً تا ۱۹,۰۰۰ دلار درآمد دارن (البته مانگاکاهای معروفی مثل ایچیرو اودا که وان-پیس رو میسازه سالانه تا ۲۰ میلیون دلار هم درآمد داره) وضع دستیاران که خیلی بدتره و سالانه تا ۱,۷۰۰ دلار درآمد دارن.
ولی در آمریکا کمیک سازان سالانه ۳۶,۰۰۰ دلار به بالا درآمد دارن.
خیلی در امدشون کمه مخصوصا با کیفیت کارشون
در حدی که ممکنه تو بعضی کار های زندکی بمونن
این اعتصابات هم دلیل داشت پس
نسخه اول و دوم شاهکار
اگه یکی بخواد با من اینجوری رفتار کنه صد درصد استعفا میدم.
ولی شاهکار از آب درآمد، منتظر دنباله اش هستم، ولی از یه طرف موافق اعتصاب هستم، مخصوصاً در مورد مسائل هوش مصنوعی. امیدوارم زود تر سر عقل بیان و به حرفشون گوش بدن.
تو دو سال اخیر روزانه بالای ۱۵ ساعت کار کردم. فقط یکی دو روز واسه جریان مهسا مغازه ام رو بستم.
اینا سوسولن، دو روز بیان پیش خودمون زندگی کنن میفهمن دنیا دست کیه
مغازه داری رو با چنین کارهایی مقایسه نکن.
البته نمیدونم شما چه نوع مغازه ایی داری. فروش کالا یا خدمات. ولی تو کارت تعهدی برای تحویل دادن سَروقت یه پروژه مثل انیمیشن رو نداری. پس ۱۵ ساعت شما حتی با یک ساعت کاره یه انیماتور هم قابل مقایسه نیست.
با احترام فراوان اینک ۱۵ ساعت از یکار رو با یک ساعت هر کاری بدون اینک در موردش چیزی بدونی دور از خرد
هر کاری سختی خودش رو داره
کاملا مشخصه شغلی مثل انیماتور ب هیچ وجه سختی خیلی از مشاغل دیگه رو نداره
واقعا نظر بصری خیلی انیمیشن عجیب و پرکاری بود
الان که فکر میکنم انیمیشن دیگه ای به ذهنم نمیاد که از این نظر انقدر خاص بوده باشه…
کاملا حس میکردم که برای هر فریم چقدر زحمت کشیده شده
حتی قسمت قبلی خودش هم فرارتر رفته بود
فقط دیگه این موضوع مولتی ورس برای فیلم های ابرقهرمانی خیلی تکراری شده
مارول هم هیچ جوره ازش کوتاه نمیاد
البته این مثل انیمیشن 2D نیست که بخوان فریم به فریم طراحی کنن که خیلی زحمت زیادی داشته باشه (در مقابل این انیمیشن، انیمه های میازاکی و ماکوتو شینکای ۱۰۰ برابر زحمت بیشتری دارن چون ۹۰% کارشون با دست هست). در انیمیشن 3D به غیراز بخش انیمیت و متحرکسازی، بقیه کارها دیگه فریم به فریم نیست (تو انیمیشن های سه بعدی واقعگرایانه مثل رزیدنت ایول که همین بخش انیمیت رو هم با موشن-کپچر و بازیگر انجام میدن) بعضی کارهام مثل داینامیک و رندر، کار اصلی روی دوش پردازش کامپیوترها هست.
…
انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem رو ببین. اونم گرافیکش خیلی جذاب و خاصه.
نکنه فشارش این بوده که فلان ایدئولوژی رو بزور بکنید داخل فیلم؟
این چیزها برای شما فشاره نه اونا.
پشت هر موفقی سختی بی اندازه ای هست که باید ممنون همه سازنده باشیم
حالا چی میسازن انگار
یه شاهکار
قشنگه ولی حالا اونقدرام چیز خاصی نیست
سکانس هارو الکی کلی کش میدن
مطمعنم وینس گلیلیگان موقع ساخت فصل اخر bb انقدر خودشو گنده نمیدونست و نمیگفت وضع روحیم خرابه
همون کش دادن سکانس ها این انیمیشن رو و روحیه بود که بهترین کردش
چی بگم فکر نمیکردم کش دادن الکی جذاب کنه اثر رو
الکی نه برادر
حاضرم تا ۲۰۳۰ نیاد ولی چه از نظر کارگردانی و چه از نظر روایت و انیمیشن شاهکار باشه
حتی arcane هم بنظرم زود دارن فصل بعدش رو پخش میکنن ( اخرای پاییز سال بعد)
کاشکی یه تاخیر جانانه بخوره مثلا تا ۲۰۲۷ ولی حتی محدودیت فصل اول هم پشت سر بزاره و دیگه تغیری تو سرعت روایت اثر ندن
حتی انیمه هایی که میبینم ( مثالش وینلند) تا وقتی نسخه بلوری فصل دوم کامل نیاد
از ۱۰۰ متریش هم رد نمیشم
چرا
چون وقتی چیزی رو میبینی
یا نبین یا در بهترین حالتش ببین
تاخیر بیشتر به معنای کیفیت بیشتر نیست
گیرم اصلاً تا سال ۲۰۲۷ و ۲۰۳۰ زنده نباشی که بخوای اینا رو ببینی :))))
۱۱ ساعت معقول نیست؟
نابرده رنج گنج میسر نمیشود
دلمون فقط به این و دنبالهش خوش بود تو انیمیشنای اخیر ، اینم از این و دنبالهش 🥲
جزو معدود انیمیشن هاییه که به شدت محتوای شلوغی داره و تولیدش چند برابر سخت تر و زمان بر تر از انیمیشن های معمولیه
صد در صد هر کی باشه تحت فشار قرار میگیره
زیرا تیم وی مجبور بودهاند تا به مدت ۷ هفته، روزانه ۱۱ ساعت…………نمیدونم خدا قوت میگم به این عزیزان واقعا سخت بود این حجم از کار ولی فقط من طرف صحبتم با خدایی که نمیدونم وجود داره یا نه منی که روزانه ۱۲ تا ۱۴ ساعت تو یه شرکت کار میکنم من آیا دارم زندگی میکنم؟من اصلا آدم به حساب میام منی که یه سوپرمارکت میرم رنگم میپره از تنوع هر روز قیمت ها من تو این دنیا واقعا دارم چه غلطی میکنم برام سوال شده واقعا
حق دارن خدایی واقعا انیماتوریش یکی از بی نقص ترینو پر جزئیات ترینا تو سبک خودشه من موندم اینا چه چشمایی داشتن که انقد دقیق درش آوردن منی که انیمیشنو دیدم ده دیقه چشمامو مالوندم بخاطر فریم ریت پایین سکانساس حدود ۲ ساعتو نیمم کل زمان انیمیشنه وقتی تمومش میکنی انگار کل روزو پشت هم داشتی فیلم میدیدی
امیدوارم این مسئله مانعی نشه برای قسمت بعدی
شاهکار بود اصلا
بدون شک👍🏻
واقعا باهات موافقم، مخصوصا قسمت دوم که به شکل دیوانهواری پرجزییات بود
اکشنشم به شدت شلوغو متنوع بود
خیلی طرفدار ژانر ابر قهرمانی نیستم ولی این به عنوان ی انیمیشن برا جذاب بود
واقعا این دو قسمت فوقالعاده بودن ، نسخه اول تونست یه انقلاب تو انیمیشن سازی ایجاد کنه و نسخه دوم به شکل خیلی گستردهای پیشرفت داشت. قطعا بهترین انیمیشن های عمرم بودن این دو قسمت و امیدوارم به بهترین شکل ممکن داستانشونو تموم کنن. اون بخش ترجیح کیفیت به کمیت واقعا خوشحالم کرد
چوب خدا صدا ندارد!
سونی خبیث با استفاده از رشوه این کارتون بی ارزش را در لیست پرفروش ها قرار داد و در آخر این بلا سر تیم تولیدش آمد!
بعضی از مردم : انیمیشن و کارتون برای بچه هاست
انیمیشن ها و کارتون هامون :
مرد عنکبوتی ۱و ۲🗿
Up🚬
شما چند تا مثال بزنید خسته شدم🗿
نصف انیمه های ساخته شده.