هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد
هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد
هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد
هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد

هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد

امیرحسین نصرتی
۱۹:۵۲ ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
final fantasy 14 endwalker

علی‌رغم اینکه نسخه آزمایشی Final Fantasy 14 همواره در حال گسترش است اما این بازیِ نقش‌آفرینی همچنان به صورت مشتری محور، به کار خود ادامه خواهد داد.

نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، کارگردان Final Fantasy 14 اخیراً اعلام کرده است که شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) هیچ برنامه‌ای برای تبدیل این بازی از عنوانی MMORPG مشترک محور به اثری Free to Play ندارد. او در مصاحبه با Eurogamer اظهار داشت که اگرچه نسخه آزمایشی رایگان بازی همچنان به گسترش خود ادامه می‌دهد اما فعلاً قرار نیست Final Fantasy 14 به یک بازیِ رایگان تبدیل شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محتویات رایگان سخاوتمندانه بازی، شامل نسخه نهایی هم خواهد شد، اینطور جواب داد که:

باور دارم که نسخه آزمایشی گسترش خواهد یافت اما در حال حاضر برنامه‌ای برای رایگان کردنِ خودِ بازی وجود ندارد. از آن جایی که زمان و پول زیادی برای بسته‌های گسترش‌دهنده سرمایه‌گذاری شده‌اند، سود حاصل از فروش این بسته‌ها برای ادامه ساخت آن‌ها در چنین مقیاسی، همچنان بسیار مهم است. ما قصد داریم در بخش تجاری، بهترین اهداف را تنظیم کنیم تا در نتیجه بتوانیم به ساخت محتویات زیادی که تجربه‌شان لذت‌بخش باشد، ادامه دهیم.

یوشیدا همچنین به صحبت درباره پروسه ساخت ۱۰ ساله Final Fantasy 14: A Realm Reborn که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود پرداخت. این بازی از زمان عرضه تاکنون چهار بسته الحاقی دریافت کرده است که پنجمینِ آن‌ها، Dawntrail نام دارد و در تابستان ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

هنگامی که از او پرسیده شد که اسکوئر انیکس چه زمانی این بازی را ترک می‌کند و روی پروژه بعدی خود متمرکز خواهد شد، یوشیدا گفت که در حال حاضر برنامه‌ای برای ترک دنیای Eorzea وجود ندارد؛ مگر اینکه چیزی موجب الهام او شود:

ما برنامه‌ای برای ساخت یک بازی جدید نداریم چراکه این کار، از دوباره متولد کردن یک جهان و قلمرو، حتی سخت‌تر است. البته اگر چیزی به من الهام شود (به اندازه کافی الهام گرفته باشم)، احتمال دارد [که برنامه] تغییر کند.

Final Fantasy 14: Dawntrail برای اوین بار در ماه ژولای و با انتشار تریلری رونمایی شد. جالب است بدانید که نسخه رایگان آزمایشی، در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و بازی‌بازان می‌توانستند Final Fantasy 14 را تا پایان گسترش‌دهنده Heavensward بازی کنند. مدتی پیش نیز اعلام شد که این نسخه، بسته Stormblood را هم در بر خواهد گرفت.

منبع: GamingBolt

DARKSIRENNemesismeysamblul-bookNiko_Bladev-alkaline3do🤘Mohsenj74

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد
هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد
هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد
هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد
هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اسپم کوچک
    جرمن هالست، کوری بارلوگ و اعضای سانتامونیکا استارفیلد زدن و بشدت حال کردن و گفتن ازش لذت بردن اما هیتر های سونی فن که حتی یک دقیقه هم پلی ندادن چپ و راست در حال هیت ورزی هستن بعد بازی رو از رو متا قیاس متایی که مشخص شد چطوری داده شد

    SavageNimaMMDNemesis™PatrickOrin
    • Starloding گفت:

      واقعا حال بهم زنی تو من نمیدونم چرا شماها بن نمیشین زخم کردین مارو سر این استارفیلد، خوبه حالا یک بازیه معمولیه اگر گوتی رو گرفته بود و متاش ۱۰۰ میشد بیچارمون میکردین واقعا خدا خرا رو میشناخت بهشون شاخ نداد شماها ایکس باکس فنا ظرفیت ندارین بعد عمری یک بازی در حد خوب اومده بتمرگین پلی بدینش دیگه سرتونو از تو کوچه ما دربیارین، از مسئولین سایت خواهش میکنم اینو با لگد پرت کنین بیرون دیگه نمیدونم چرا فشاراش تمومی نداره، بابا یه کلام بگو از سر فقر و نداری سر چهارراه ها گل میفروشم پول ندارم پلی استیشن بخرم تا من اینجا برات گلریزون کنم یک پلی استیشن برات بخریم تا تو هم بتونی شاهکارای سونی رو تجربه کنی تا انقدر فشار نخوری، خداروشکر که چند روز دیگه مدارس باز میشه

      halkerBoy GamerSavageOrinMMDRuby™Patrick
    • Nemesis گفت:

      متا شرط نیست این خوده بازیه که خودشو نشون میده اونایی هم که نمره میدن مثل منو شما انسانن پس از بازیا لذت ببریم و گیمو به حاشیه نکشیم هر دو پلتفرم انحصاری های عالی دارن تجربشون کنید بازیهای انحصاری هیچوت بد نمیشن

      Starloding™Patrick
  • Souls Master گفت:

    ما که امیدی برای رایگان شدنش نداشتیم که حالا براش ناامید بشیم.

  • حقم داره ، خیلی از بازیا با رایگان شدنشون بیش تر از این که محبوب و خوشنام بشن ، اتفاقا بدنام تر هم شدن !
    مثل اووواچ ۲ و حتی چند نفره هیلو اینفینیت !

    گیمری عادیmehdi_cd2006lul-bookv-alkalineASSADullahCursed Shadow Of Fallen World
    • منطقیه چون رایگان شدنش لازمش اینه ریزپرداخت های درون برنامه هم اضافه بشه

    • Lord James گفت:

      ظاهرا شما هیچ توجهی به وضعیت مالی مردم ندارید!!

      mehdi_cd2006Old fashion GAMER
      • mehdi_cd2006 گفت:

        ظاهرا شما وظیفه بقیه می دونید به صورت رایگان براتون کار کنند. البته این توقع ها فقط از جانب کامینیوتی ایران هست. فکر می کنند همه دنیا باید موجب نذری خوری وی را فراهم کنند

        Boy GamerOrinLove Gameگیمری عادیRuby
        • Lord James گفت:

          بایدم اینطور حرف بزنی شما قشر مرفه طعم تلخ سختی رو نچشیدید… کل زندگی تون خلاصه میشه در اتاق گیمینگ و سیستم غول پیکرتون!

          Boy GamerSavage
          • Savage گفت:

            شما خیلی بامزه هستید امیدوارم همینطوری روندتون رو ادامه بدین

            Boy Gamer
          • mehdi_cd2006 گفت:

            اتاق گیمینگ؟ اپارتمان ۱۵۰ متری دارم خودم تنهایی زندگی می کنم توش، اتاق سینما و گیمم تخصصی دارم، تی وی سامسونگ ۷۵ اینچی ۸کی و سیستم صوتی پیشرفته دالبی اتمس،پی اس فایو، ایکس باکس ایکس، سوییچ. بازی با پی سی هم حال نمیکنم وگرنه اونم میبستم. ابان امسال میشه ۳۹ سالم. مرفه هم نبودم ولی شدم. می دونی چرا اینارو میگم؟ به جای اینکه بشینم ناله کنم یا چشمم به دست کسی باشه که یه حال کوچیکی بهم بده رفتم وسط بازار، رفیقام تا یه خورده پول دستشون اومد بدو بدو رفتن زن گرفتن گفتن می خوایم تکلیف زندگیمون مشخص شه، منم با اون یه خورده زدم تو کار، الان از دبی ال جی سامسونگ بوش، خلاصه هر لوازم خونگی که تو ایران نیست رو وارد می کنم. دنیات دقیقا با دیدی که تو داری همونجوری واست درست میشه. من شدم یه نفر آزاد و مایه دار و عشق و حال کن که خودمم ساختمش رفیقامم انقد می دونم بعد از ظهرها رو اسنپ کار می کنند کمک خرج زندگیشون بشه، منو میبینند میگن سی سالته رفیقامو میگن ۴۵ سال، بسکه شکسته شدن. به خاطر همین از ادمایی که همش ناله می کنن و چشمشون دنبال یه نذری طوریه بهشون یه کمک کوچیکی بشه خوشم نمیاد، سریع ریپلایشون میکنم بلکه با تیکه انداختن بیدار شن. مث مردم دهه ۵۰ نباش که به خاطر یه اب مجانی مملکتشونو اینده مملکتشونو فروختن. همیشه لارج فکر کن لارج پلن بچین لارج هم زندگی کن

            • Lord James گفت:

              من هرگز چشمم دنبال دست کسی نبوده زحمت کشیدم تا به اینجا رسیدم اما الان بعد ۲۰ سال زحمت حقوقم ۱۰ میلیون هم نیست! در این مملکت درس و نمره بالا هیچ فایده ای نداره جز بالا رفتن اطلاعات و سواد و گرنه به لحاظ حقوق به هیچ دردی نمیخوره شما هم درست می فرمایید من زود قضاوت کردم زحمت کشیدید کار کردید عرق ریختید به اینجا رسیدید نظر من فقط این بود که با توجه به قیمت بالای دلار و قیمت بسیار بالای بازی های اورجینال در این مملکت کمی هم به فکر مردم کشورهای با اقتصاد ضعیف بودن.

              • mehdi_cd2006 گفت:

                دوست عزیز اولین کاری که می کنی خودتو از شر حقوق گرفتن خلاص کن، حتی اگه چندماه بی پول میشی و داغونت میکنه. اونموقع ست که تازه نبوغت به کار میافته، چون ایرانی ها واقعا مغز بیزینسی دارند. جالبه بدونی تو امریکا هیچ ایرانی ای پایین تر از سطح متوسط زندگی نمیکنه. محیط ایران خیلی بی قانون و شیر تو شیره با مردم کتاب نخون خیلی ساده. نمیگم ازشون سو استفاده کن ولی تو این محیط خیلی راحت میشه قد کشید. سنت هم که فوقالعاده ست. فقط تو این سن به هیچ عنوان حتی یک ساعتتو خرج دختر نکن از لحظه لحظه سلامت و انرژی که داری استفاده کن. تو ایران دلالی حتی دکتر مهندسی بیشتر جوابه. شده مفت کاری کنی خودتو بنداز بازار، بزار ازت کار بکشن اسمشو نذار خر حمالی، به جایی میرسی که درامد یک ماهت تمام این وقت گذشتن ها و مفت کار کردن هارو جبران میکنه. دانشگاه به هیچ عنوان نرو چون بهترین دوران پیشرفتتو اونجا میسوزونی، خدمت رو هرچی سریع تر تو سن کم برو، چون پاسپورت برای بیزینس خیلی لازمت میشه. از نظر شهوت و .. فک نکن از هم سن و سالات عقب می مونی و سرت کلاه میره، سر اونا داره کلاه میره، پس فردا ماشین خوب و ویلای و خونه ی خوب میافته زیر دستت، هر پنجشنبه یه کیس جدید میاد خونت. خلاصه زندگیت جوری میشه صبح ها با لبخند از خواب پا میشی شبها با لبخند می خوابی، تو همین ایران. هیچ وقت هم فکر زن گرفتن نباش، چون پول داشته باشی آزادی و اعصاب درست نداشته باشی فایده نداره. مخصوصا دخترهای وطنی که متخصص زیاده خواهی و رو مخ رفتنن که واقعا ارزششم ندارن. جالبه بدونی دوس دختر خودم روسه از وطنی فقط پنجشنبه شبی استفاده میکنم. به جا نا امیدی طرز فکرتو عوض کن و بگو مملکت من به خاطر بی قانونی و شیر تو شیریش بهترین جا برای درامده. این تموم تجربیاتم بود که تونستم در اختیارت بزارم. امیدوارم رایگان و مفت ازش نگذری و استفاده کنی

  • ASSADullah گفت:

    نباید هم ffxiv رایگان بشه.

    هزینه ای که براش میدیم فقط صرف بازی کردن نیست، کیفیت بالایی که داره اعم از موسیقی ها ، انیمیشن های منحصربفرد برای هر job (اینقدری ریز کار شده که برای کاتانای job سامورای هر آیتم صدای جداگانه ای تایین شده(برای غلاف کردن)

    اثری با این جزییات برای “رایگان شدن” ساخته نشده.

    MMDگیمری عادیmehdi_cd2006
  • ™Patrick گفت:

    یه سوال این چه طوریه اصلا یعنی چی فاینال فانتزی انلاین

    گیمری عادی
  • Ruby گفت:

    ترکیب برنده رو که دست نمیزنن

هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد