استودیوهای فیلمسازی امتیاز راتن تومیتوز فیلمها را دستکاری میکنند و به منتقدان پول میدهند
گزارشهای تازه منتشر شده حاکی از آن هستند که استودیوهای فیلمسازی امتیاز راتن تومیتوز فیلمها را دستکاری میکنند.
راتن تومیتوز از جمله منابعی است که برخی از افراد از آن برای تصمیمگیری در دیدن یا ندیدن یک اثر سینمایی یا حتی سریال استفاده میکنند. این سیستم امتیاز منتقدان را نشان میدهد و مطمئنا بالا یا پایین بودن آن میتواند تأثیر قابلتوجهی در تماشای فیلم توسط افراد داشته باشد.
حالا گزارشی تازه منتشر شده که نشان میدهد چطور استودیوهای فیلمسازی سیستم راتن تومیتوز را به بازی میگیرند تا بتوانند نمرات بهتری را برای فیلمهای خود به ارمغان بیاورند. به عنوان مثال استودیوی سازنده فیلم Ophelia محصول سال ۲۰۱۸ که اثری مستقل است، برای اینکه امتیاز بهتری در راتن تومیتوز داشته باشد، به آن دسته از منتقدانی که جزو انتشارات خاصی نیستند و بیشتر مستقل کار میکنند، مبلغی در حدود ۵۰ دلار را برای هر نقد مثبت داده است.
در حقیقت، به این منتقدان گفته شده که هر چیزی که دوست دارند میتوانند بنویسند ولی نقدهای بد خودشان را باید در وبسایت و وبلاگهای کوچک و کمتر شناختهشدهای منتشر کنند که مورد توجه سیستم راتن تومیتوز قرار نگیرد. اینکه آیا این تکنیک موفق بوده یا خیر هنوز مشخص نیست اما امتیاز راتن تومیتوز فیلم Ophelia از ۴۶ درصد به ۶۲ درصد رسید و همین نیز سبب شد تا یک کمپانی توزیعکننده راضی به برعهده گرفتن پخش آن شود و این اثر در آمریکا به روی پرده سینماها بیاید.
یکی دیگر از راهکارهایی که استودیوها برای بیشتر کردن امتیاز راتن تومیتوز فیلمهای خود به کار میگیرند، این است که کدام منتقدان فیلم را ببینند و کدام منتقدان فیلم را زودتر تماشا کنند. از این طریق، امتیاز راتن تومیتوز فیلم تا حد امکان و برای مدتی مشخص به خصوص به هنگام پیشفروش بلیتها بالا حفظ میشود.
به عنوان مثال، اولین نقدهای منتشر شده از فیلم انتمن و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) امتیاز ۷۹ درصد را به همراه داشت، درست همزمان با شروع بلیت فروشی برای آن؛ با این حال، زمانی که این اثر روی پرده سینماها اکران شد و منتقدان بیشتری آن را مشاهده کردند، امتیاز آن به ۴۶ درصد کاهش پیدا کرد. همین نیز نشان میدهد که منتقدان که زودتر فیلم را دیدند، نظر مثبتی داشتند و منتقدان بعدی، چنین نظری نداشتند.
منبع: screencrush
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
نظرات
مشکل ریشه هست توی تمام سیستم نمره بندی مدیا و بدتر این هست که معمولا برای تخریب استفاده میشه تا جشن گرفتن!
اینجور استودیوها هیچ ارزشی برای مخاطب قائل نیستن و تنها هدفشون پوله
و متاسفانه بجای اینکه از سینما ریشکن بشن روز به روز دارن بیشترو بیشتر میشن
متاکریتیک هم همینجوریه
نصف منتقدا رشوه بگیر هستن
شاید درباره سایتای بازی نظر و نمره دهی هم همین رو صدق کنه!
بعدا ممکنه همچین خبری از سایتای متاریک و دیگر سایتا بیاد و معلوم شه به بازیای انحصاری نمره از قصد کم داده باشن!
اسم سایت گوجه های گندیدس؟💀
😐😐😐
همین بود که یه سری فیلم های آشغال نمره بال ۹۰ میگرفتن
اصلا تعجب نکردم تو بخش گیمینگ هم تقریبا همین طوریه هم یونی هم مایکروسافت و هم بقیه از اینکارا میکنن برای همین متا فاقد ارزش همیشه هم گفتم همیشه هم میگم و نظرم هیچ وقت تغییر نخواهد کرد.
.
متاپرستان فقط متا براشون مهم اما متا پرستان خیلی خالیه اکه یه بازی سونی مثلا متاش ۸۵ بشه میگن شاهکار اما اگه یه بازی از مایکروسافت بشه ۸۵ میشه آشغال اصلا این منطق این افراد رو درک نمیکنم.
.
در ضمن چرا باید متا مهم باشه ؟ نظر منتقدین چرا باید برام مهم باشه ؟ من مهمترین کیم های زندگیم اصلا متاشون بالا ۸۰ هم نیست اگه فقط به متا نگاه میکردم این بهترین گیم هام رو هرگز نباید پلی میدادم. منا واقعا بی ارزش
از اسمت فقط بخش دومش گویا حالته
عستارفیلد با اون همه سر و صدا متا ۸۶ ؟
(از درون مرده…)ArthurMorgan@ این ارباب روانی رو ولش کن رفیق کلا نرمال نیست طبیعیه انقدر فشار بخوره امثال اینا تا دیروز میگفتن استارلودینگ متاش ۹۸ میشه اما حالا که ۸۶ شده میگن نه متا مهم نیست متا یک چیز بی ارزشه اینا هم مثل اون اربابشون اسپنسر پینوکیو دورو هستن
فعلا از کویر چند ساله آینده اون زباله یعنی قوطی ۵ لذت ببر بعد در مورد ارباب پ اینا حرف میزنیم
.
اگه بری تو آمریکا بگی فن های یه شرکتی که ارزشش از آفیس کیلومترها کمتره دارن در مورد فول به تمام معنا جهان حرف میزنن قطعا بهت پناهندگی میدن
بچه جون انقدری که تو سر کنسول تعصب داری خدابیامرز فردوسی سر ایران نداشت🤣
مگه خودت و رفقات سر قوطی تعصب ندارین ؟ یه نگاهی به کامنت های خودت و رفقات بنداز بعد این حرف رو بزن
خدا شفات بده من کی تعصب دارم
قبول کن یکم داری
(با لحن دکی) XD
فعلا که فیشارش شما رو گرفته
فشار برا شماست که هر خبر میایید میگید استارفیلد از نمرش سوختید .عنقلاب صنعت گیم 🤡🤡
از شما انتظار نداشتم اینجوری کامنت بدی .
ولی اگه باور داری متا همه چی رو تایین میکنه. توصیه میکنم فعلا به خاطر یه میلیون کاربر همزمان توی روز عرضه ، ۱۳ هفته در صدر جدول استیم بودن و دو میلیون کاربر نسخه پرمیوم ۱۰۰ دلاری گریه کنی
استارفیلد حتی اگه متای ۴۰ هم بگیره ارزشش از اون زباله یعنی last of shit یا همون شبه ساز ۵ ساعته ربات کشی کیلومترها بهتره
بعد میگن ما فشار خوردین 🤣 ث تا ده سال دیگه نمره۸۶تو ذهنشون میمونه چرا؟چون دنیا بر وفق مرادشون نچرخیده و ۱۰۰ندادن
خب مشخصه جدیدا یک سری فیلم ها نمرات بالای بی خود میگیرن
تازه فهمیدن ؟
نقد های بازی ها هم دستکاری میشدن و میشن ولی تو نسل ۹ خراب تر و بد تر از هر زمان دیگه ای
واقعیتش بسیاری از نقدهایی که انجام میشه و با نمره سنجیده میشه چنین مشکلاتی رو دارند. بنابراین تحدید(با ح حسن یعنی محدود کردن که با تهدید فرق داره!) و تقلیل چنین آثاری به یک نمره کاری بس عبث است. مثلاً ممکن هست ۸ از ده بنظر یک نفر یک نمره متوسط باشه و از نظر یک نفر یک نمره خیلی خوب. ده از ده ممکنه تعبیر شاهکار باشه و یا از منظری یک فیلم نسبتاً خوب.
سوای اینکه نمره داد سابجکتیو هست و بنظر من فیالنفسه هم درست نیست(چون باعث تنبلی و کندی ذهن میشه که کل زوایا و خفایای اثر رو به یک عدد تک بعدی خلاصه میکنه)، همین امر غلط هم گاهی به شکل غلط پیاده سازی میشه.
یعنی یک فردی رو مانور میکنند که نه اثر رو دیده و نه شنیده، تنها به نقدهای منتقدین یک نمره رو اتلاق میکنه. یعنی چون همه منتقد ها نمره نمیدن، یک نفر میاد و خلاصه نقد رو میخونه و با برداشت خودش از برداشت یک نفره دیگه؛ یک نمره میده!!!!!
واقعاً سرگرم کردن و اهمیت زیاد دادن به نمره متا بیماری عصر ما هست.
این خبر هم که نور علی نور بود.