بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا

بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند

فیلم‌های ترسناک کره‌ای متعددی هستند که ترس و وحشت زیادی را به بیننده انتقال می‌دهند و خواب را از چشمان آن‌ها می‌گیرند.

امروزه به دلیل اکران و موفقیت بسیار خوب فیلم انگل (Parasite) و همچنین سریال ماهی مرکب (Squid Game) توجه بسیار زیادی به سمت شایستگی‌های سینمای کره جنوبی کشیده شده است. سینمای کره جنوبی نه‌تنها قادر است تا آثار مهیج درخشانی بسازد بلکه در تولید فیلم‌های ترسناک نیز عملکرد خوبی دارد. این در حالی است که بسیاری از جنبه‌های موجود در فیلم‌های ترسناک محبوب آمریکایی با سبک وحشت سینمای کره متفاوت هستند.

فیلم‌های ترسناک سینمای کره به جای تمرکز بر برش‌های سریع سکانس و ترس‌های ناگهانی، بیشتر به بررسی تاریکی اعماق ذهن انسان می‌پردازند، جایی که ایده‌های شوم همانند قارچ‎‌های سمی گسترش می‌یابند. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای خواهیم پرداخته که تماشای آن‌ها در شب ممکن است خواب را از چشمان شما بگیرد و شما را به وحشت بیندازد. همراه با ما باشید.

۱۵. فیلم ناقوس مرگ (Death Bell) – محصول سال ۲۰۰۸

فیلم death bell
فیلم Death Bell

تماشای تریلر فیلم «ناقوس مرگ»

طرح داستانی فیلم «ناقوس مرگ» بر محوریت قتل دسته‌جمعی ۲۰ دانش‌آموز در یک کلاس از نخبگان است، کلاسی که آن‌ها در آن وسواس زیادی برای رسیدن به موفقیت دارند و رشوه‌ای نیز به معلم پرداخته می‌کنند تا بتوانند جایی در این کلاس داشته باشند. مرگ زمانی پایش به داستان باز می‌شود که صدایی مرموز از دانش‌آموزان می‌خواهد تمرینی را انجام بدهند وگرنه یکی‌یکی خواهند مرد.

فیلم «ناقوس مرگ» با استفاده از تکنیک‌های وحشیانه برای قتل و همچنین استفاده عالی از موسیقی توانسته فضایی تاریک، خفه‌کننده و دلهره‌آور را برای بیننده‌ها ایجاد کند. این فیلم علی‌رغم اینکه همه اجزای اساسی یک فیلم ترسناک را دارد، نسبت به توجه بسیار زیاد روی موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان نیز هشدار می‌شود چراکه در کره جنوبی شکست در امتحان دانشگاه یکی از دلایل اصلی خودکشی است. علاوه بر این، بازیگر نقش اصلی «نام گیو ری» توانسته در اولین تجربه خودش نقش‌آفرینی درخشانی ارائه بدهد و همین نیز فرصت‌های بیشتری را در این حرفه به او داد.

۱۴. مجموعه فیلم راهروهای نجواگر (Whispering Corridors) – محصول ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۱

فیلم whispering corridors
فیلم Whispering Corridors

تماشای تریلر فیلم «راهروهای نجواگر ۶»

فیلم‌های «راهروهای نجواگر» یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های دهه نود میلادی به شمار می‌رود و با توجه به موفقیت بسیار زیاد فیلم اول آن در سال ۱۹۹۸ میلادی، پنج دنباله نیز برای آن ساخته شده که آخرین آن‌ها در سال ۲۰۲۱ میلادی اکران شده بود. در نتیجه این مجموعه به یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای ترسناک سینمای کره درباره مدرسه دخترانه تبدیل شده است.

این فرنچایز با اینکه چندین فیلم را شامل می‌شود و همه آن‌ها نیز در دبیرستان دخترانه جریان دارند اما داستان این فرنچایز یا کاراکترهای آن تکراری نمی‌شوند و هر کدام از این فیلم‌ها به نوبه خود بسیار جذاب و جالب هستند. علاوه بر این، فیلمسازان وضعیت وخیمی که دانش‌آموزان کره جنوبی به دلیل وسواس تحصیلی و فشار زیاد در آن به سر می‌برند را مورد بررسی قرار داده و محکوم می‌کند، وضعیتی که در این آثار به طور واقع‌بینانه و ملموس به تصویر کشیده شده است.

۱۳. فیلم دوقلوی شیطانی (The Evil Twin) – محصول سال ۲۰۰۷

فیلم the evil twin
فیلم The Evil Twin

تماشای تریلر فیلم «دوقلوی شیطانی»

فیلم «دوقلوی شیطانی» درباره دو دختر است که در داخل آب می‌افتند اما تنها یکی از آن‌ها یعنی یو یئون با بازی پارک شین هه نجات داده می‌شود اما او ده سال پس از نجاتش را در کما سپری می‌کند. وقتی او از کما بیدار می‌شود، کسانی که مسئول مرگ خواهرش بودند یکی پس از دیگری به‌صورت مرموزی ناپدید می‌شوند و همین نیز باعث می‌شود تا همه به او شک کنند.

بازیگری درخشان پارک شین هه که در این اثر نقش دو کاراکتر متفاوت را به شکلی جذاب بازی کرده، نقطه عطف این اثر سینمایی به شمار می‌رود. علاوه بر این، استفاده عالی فیلم از موسیقی، موقعیت دوربین و نورپردازی نیز سبب شده تا فضا و تعلیقی بسیار جذاب و مهیجی در محیط روستایی این اثر سینمایی ایجاد شود.

۱۲. فیلم اقاقیا (Acacia) – محصول سال ۲۰۰۳

فیلم acacia
فیلم Acacia

تماشای تریلر فیلم «اقاقیا»

فیلم «اقاقیا» اثری ترسناک است که توسط پارک کی هیونگ کارگردانی شده است. این فیلم داستان زوجی شاد را روایت می‌کند که در حومه شهر زندگی می‌کنند ولی قادر نیستند فرزندی به دنیا بیاورند. آن‌ها به طور مداوم از یتیم‌خانه بازدید می‌کنند تا اینکه در نهایت جین سئونگ با بازی «مون او بین» را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند. با این حال، پس از به دنبال آوردن اولین فرزندشان، احساسات برای جین سئونگ به‌تدریج از بین می‎‌برد و همین نیز باعث می‌شود تا او آنجا را ترک کند. در ادامه نیز اتفاقات ناراحت‌کننده‌ای رخ می‌دهند و شروع آن با افتادن درخت اقاقیایی است که جین سئونگ قبلا با آن بازی می‌کرده است.

موسیقی متن فیلم و فیلم‌برداری خیره‌کننده آن سبب شده تا حال و هوای پرتنش ایجاد شده توسط داستان شدت بیشتری پیدا کند. بازیگران اصلی توانستند نقش‌آفرینی فوق‌العاده‌ای ارائه بدهند و این در حالی است که «موه او بین» به‌عنوان یک بازیگر جوان توانسته عملکردی فوق‌العاده و ترسناک داشته باشد.

۱۱. فیلم تون قاتل (Killer Toon) – محصول سال ۲۰۱۳

فیلم killer toon
فیلم Killer Toon

تماشای تریلر فیلم «تون قاتل»

«کیم یونگ گیون» که فیلم کفش‌های قرمز (The Red Shoes) را کارگردانی کرده، اولین کارگردان کره جنوبی است که فیلمی با مفهوم وب‌کمیک به نام «تون قاتل» ساخته است. این فیلم بر محوریت یک هنرمند مانگای شناخته شده‌ای به نام جی یان با بازی «لی سی یانگ» است که زندگی‌اش به طور ناگهانی با خودکشی مرموز سردبیرش زیرورو می‌شود. بلافاصله پس از آن نیز رشته‌ای کشتار وحشتناک رخ می‌دهند و این در حالی است که نحوه رخ دادن همه این قتل‌ها نیز همان‌طوری است که جی یون در کمیک خود توصیف کرده و همین نیز سؤالات بسیار زیادی را ایجاد می‌کند.

فیلم «تون قاتل» از جمله فیلم‌های پیچیده و متفکرانه‌ای است که به شکلی هوشمندانه توانسته واقعیت و تخیل را در هم بگنجاند که اگر بیننده به هنگام تماشای آن توجه کافی را نداشته باشد، ممکن است بسیار گیج شود. علاوه بر این، این اثر حاوی ترس و وحشت زیادی نیست اما استفاده استثنایی این اثر از تکنیک‌ها و جلوه‌های کارتونی سبب شده تا خشونت و ترسناک بودن هر صحنه گرافیکی دو چندان شود.

۱۰. فیلم کفش‌های قرمز (The Red Shoes) – محصول سال ۲۰۰۵

فیلم the red shoes
فیلم The Red Shoes

تماشای تریلر فیلم «کفش‌های قرمز»

فیلم «کفش‌های قرمز» اثری ترسناک است که با الهام از داستانی به همین نام نوشته هانس کریستین اندرسن محصول سال ۱۸۴۵ ساخته شده است. این فیلم داستان سون جائه با بازی «کیم هه سو» را دنبال می‌کند، زن جوانی که به‌تازگی از شوهرش جدا شده و یک جفت کفش قرمز نفرین شده را در ایستگاه قطار برداشته و باعث شده تا بدشانسی در بین همه اطرافیانش پخش شود.

فیلم «کفش‌های قرمز» به‌خوبی توانسته دو زیر ژانر ترسناک فراطبیعی و تحقیقات جنایی را با هم ترکیب کند و همین نیز باعث شده تا بیننده در تمام مدت زمان این اثر توجهش نسبت به داستان باشد و چشم از آن برندارد. علاوه بر این، استفاده از رنگ و موسیقی در این فیلم واقعاً برجسته است و شدت صحنه‌های مورد نظر را افزایش داده و باعث شده تا حس خفگی و وحشت خوبی به بیننده‌ها انتقال داده شود. در نهایت نیز باید گفت بازی بازیگران در این اثر واقعاً عالی بوده است.

۹. فیلم سیندرلا (Cinderella) – محصول سال ۲۰۰۶

فیلم cinderella
فیلم Cinderella

تماشای تریلر فیلم «سیندرلا»

برخلاف نامی که دارد، فیلم «سیندرلا» ساخته بونگ من دائه یک بازسازی کره جنوبی از داستان شناخته شده و مشهور سیندرلا نیست. این فیلم حول محور خانواده هیون سو با بازی شین سه کیونگ است، خانواده‌ای که یک مرکز کوچک و ارزان عمل جراحی پلاستیک را در اختیار دارند. همین نیز باعث شده بود تا دوستان هیون سو که به او اعتماد داشتند، به خانه وی بیایند تا ظاهر خودشان را تغییر بدهند. پس از آن، چندین اتفاق مرموز رخ می‌دهند که به نظر می‌رسد مربوط به دوران کودکی وی است.

فیلم «سیندرلا» با استفاده هوشمندانه از زوایای تیز دوربین و نورپردازی و رنگ‌پردازی دلهره‌آور توانسته استفاده بیش از حد از جراحی پلاستیک در کره جنوبی و تأثیرات منفی آن را به شکلی خوفناک نشان بدهد. با وجود اینکه داستان این اثر نواقصی دارد اما به لطف رویکرد اصیل و خلاقانه‌اش در ژانر خودش موفق بوده است. این در حالی است که بازیگران نیز به‌خوبی از پس نقش‌های خود برآمدند.

۸. فیلم مدیوم (The Medium) – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم the medium
فیلم The Medium

تماشای تریلر فیلم «مدیوم»

فیلم «مدیوم» یک فیلم ترسناک و ماوراءالطبیعه محصول تایلند و کره جنوبی است و داستان یک تیم مستندساز را دنبال می‌کند که به منطقه ایسان تایلند می‌روند تا با یک مدیوم و شمن به نام نیم با بازی ساوانی اوتوما مصاحبه کنند، کسی که گفته می‌شود توسط روح الهه بومی «با یان» تسخیر شده است. با این حال، هر کسی که نیم را در تسخیر خودش در آورده، احتمالاً این الهه نیست.

فیلم «مدیوم» اثری بسیار ترسناک و دلهره‌آور است و به کسانی که به‌راحتی می‌ترسند توصیه نمی‌شود و این در حالی است که این اثر ادای احترامی به فیلم‌های ترسناک برجسته‌ای همچون پروژه جادوگر بلر (The Blair Witch Project) و فیلم فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity) دارد. این فیلم تصویری عالی از ترس و وحشت ارائه می‌کند که به لطف بیان عالی ترس، نقش‌آفرینی قوی بازیگران، سرعت مناسب و منظم داستان و فضای وهم‌انگیز آن بوده است و از ابتدا تا پایان بیننده را به وحشت می‌اندازد.

۷. فیلم عطش (Thirst) – محصول سال ۲۰۰۹

فیلم thirst
فیلم Thirst

تماشای تریلر فیلم «عطش»

فیلم «عطش» با الهام از رمان ترز راکن (Thérèse Raquin) نوشته امیل زولا محصول سال ۱۸۶۸ میلادی ساخته شده و داستان کشیشی به نام سانگ هیون با بازی سونگ کانگ هو را دنبال می‌کند که در یک بیمارستان کار می‌کند و فداکارانه بدن خودش را برای یک عملیات مخفی برای ساخت واکسنی برای مبارزه با یک بیماری کشنده اهدا می‌کند. با این حال، این کشیش سرانجام توسط ویروس آلوده می‌شود اما به لطف تزریق ناخواسته خون خون‌آشام به طرز معجزه‌آسایی زنده می‌ماند.

فیلم «عطش» موفق شده تا یک بررسی بی‌نظیر از خون‌آشام‌ها را به نمایش در بیاورد و این در حالی است که پر از لحظات دلخراش، شوخ‌طبع، ترسناک و حتی دوست‌داشتنی است. کارگردان پارک چان ووک با استفاده از طنز در این اثر که در ظاهر بی‌مورد و بی‌جا به نظر می‌رسد، توانسته از بسیاری از کلیشه‌ها و جنبه‌های این زیر ژانر اجتناب کند.

۶. فیلم تماس (The Call) – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم the call
فیلم The Call

تماشای تریلر فیلم «تماس»

فیلم «تماس» در سال ۲۰۲۰ میلادی به روی پرده سینماها آمد و بر اساس فیلمی هالیوودی به نام تماس‌گیرنده (The Caller) محصول سال ۲۰۱۱ میلادی است. این فیلم بر محوریت زن جوانی است که تماسی را از یک زن غریبه دریافت می‌کند، غریبه‌ای که ادعا می‌کند با رفتن به خانه متروکه دوران کودکی‌اش تحت شکنجه قرار گرفته است. در ادامه آشکار می‌شود که این تماس از همان خانه ولی در ۲۰ سال قبل گرفته شده است.

خط داستان فیلم »تماس« ترکیبی از فانتزی، ترسناک و درام است و همین نیز آن را به یک تجربه تماشای جذاب و لذت‌بخش تبدیل می‌کند. حال و هوای فیلم «تماس» ترس و وحشت روانی است و این در حالی است که کلیشه‌های معمولی فیلم‌های ترسناک در آن به چشم نمی‌خورند. علاوه بر این، بازی درخشان و خیره‌کننده بازیگران نیز یکی دیگر از نقاط قوت این اثر به شمار می‌روند.

۵. فیلم داستان دو خواهر (A Tale of Two Sisters) – محصول سال ۲۰۰۳

فیلم a tale of two sister
فیلم A Tale of Two Sister

تماشای تریلر فیلم «داستان دو خواهر»

فیلم «داستان دو خواهر» یک فیلم درام ترسناک و روان‌شناختی است که با الهام از داستانی عامیانه از سلسله چوسان ساخته شده است. این فیلم داستان یک بیمار را روایت می‌کند که به تازی به همراه خواهرش از یک آسایشگاه روانی مرخص شده است اما او پس از آن با نامادری‌اش و ارواح ساکن خانه روبه‌رو می‌شود، ارواحی که همگی به گذشته آشفته خانواده‌اش ارتباط دارند.

فیلم «داستان دو خواهر» اثری تاریک، غم‌انگیز و افسرده‌کننده است و هالیوود نیز آن را تحت عنوان ناخوانده (The Uninvited) بازسازی کرده که با بازی امیلی براونینگ و آریل کبل است. علاوه بر این، این فیلم به دلیل استفاده از رنگ و موسیقی نسبت به بسیاری از فیلم‌های ترسناک که ممکن است دیده باشید، متفاوت و در عین حال ناراحت و آشفته‌کننده است. پایان غافلگیرکننده این اثر نیز مطمئناً بینندگان را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

۴. فیلم شیطانی کردن (Bedevilled) – محصول سال ۲۰۱۰

فیلم bedevilled
فیلم Bedevilled

تماشای تریلر «شیطانی کردن»

فیلم «شیطانی کردن» داستان زنی از سئول را دنبال می‌کند که دخترش را به جزیره‌ای دورافتاده می‌آورد، جایی که او به دلیل تبعیض شدید متولد شده بود. متأسفانه یئون هی دختر بوک ناک با بازی سئو یئونگ هیه به شکلی بی‌رحمانه به قتل می‌رسد.

فیلم «شیطانی کردن» اثری کاملا پوچ‌گرایانه و افسرده‌کننده است و با موضوعات ناراحت‌کننده‌ای سر و کار دارد. همین نیز باعث شده تا به‌عنوان یک اثر ترسناک، یک سر و گردن بالاتر از فیلم‌های هم عصر خودش باشد و در کنار خشونت و خونین بودن، تجربه مهیجی را برای طرفداران این ژانر به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، در حالی که برخی از فیلم‌ها خشونت بی‌معنا را به نمایش می‌گذارند اما فیلم «شیطانی کردن» صحنه‌های وحشتناک خودش را با تبدیل کردن آن‌ها به نتیجه‌ای برای طرح عاطفی دردناک و قانع‌کننده شرح می‌دهد.

۳. فیلم کمد (The Closet) – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم the closet
فیلم The Closet

تماشای تریلر فیلم «کمد»

فیلم «کمد» داستان پدری با بازی ها جونگ وو را دنبال می‌کند که بعد از دست دادن همسرش سعی دارد تا زندگی‌اش با دختر خود را در خانه‌ای جدید از نو بازسازی کند. با این حال، اوضاع زمانی عجیب‌وغریب می‌شود که بچه او نیز گم شده و صداهای عجیبی از داخل کمد شنیده می‌شود.

فیلم «کمد» اولین تجربه فیلمسازی کیم کوانگ بوده است و جذاب‌ترین جنبه درباره آن داستانش نیست بلکه نحوه خلق این سفر ترسناک با استفاده از جلوه‌های ترسناک معمولی است که احساس تازگی و قدرت را به این اثر بخشیدند. پیدا کردن فیلم ترسناکی که هم بتواند ترسناک و هم دلخراش باشد بسیار سخت اما باید گفت که فیلم «کمد» توانسته این کار را با اطمینان خوبی انجام بدهد.

۲. فیلم گنجیام: تیمارستان متروکه (Gonjiam: Haunted Asylum) – محصول سال ۲۰۱۸

فیلم gonjiam haunted asylum
فیلم Gonjiam: Haunted Asylum

تماشای تریلر فیلم «گنجیام: تیمارستان متروکه»

فیلم «گنجیام: تیمارستان متروکه» بر اساس مرکز روانی واقعی‌ای است و داستان بازیگران یک سریال ترسناک را دنبال می‌کند که برای پخش زنده از این تیمارستان متروکه بازدید می‌کنند. همان‌طور که آن‌ها راه خودشان را بیشتر به داخل ساختمان وحشتناک و قدیمی پیش می‌برند، به چیزهای غیرمنتظره‌ای برخورد می‌کنند.

با وجود اینکه فیلم «گنجیام: تیمارستان متروکه» از همان مسیر مؤثری استفاده می‌کند که فیلم «پروژه جادوگر بلر» در پیش گرفته بود اما همچنان اثری شگفت‌انگیزی است که ترکیبی خوب از واقعیت و داستان را به کار برده است. جدای از این، فیلم «گنجیام» تقریباً بدون خون است و در عوض با استفاده از محیط وهم‌آور و نقش‌آفرینی‌های درخشان بازیگران خودش لرزه به اندام بیننده‌ها می‌اندازد.

۱. فیلم میزبان (The Host) – محصول سال ۲۰۰۶

فیلم the host
فیلم The Host

تماشای تریلر فیلم «میزبان»

فیلم «میزبان» اثری از کارگردان فیلم «انگل» یعنی بونگ جون هو است و داستان دختر کوچکی را دنبال می‌کند که از پدرش ربوده می‌شود. این دختر توسط جانوری عظیم‌الجثه و ناشناخته ربوده شده که از رودخانه هان بیرون آمده و در شهر سئول ویرانی به ارمغان آورده است. حالا همه اعضای خانواده به دنبال آن هستند تا این هیولای وحشتناک را پیدا کنند و دختر جوان را به خانه بازگردانند.

فیلم «میزبان» یکی دیگر از تلاش‌های برجسته در فیلمسازی درخشان بونگ جون هو است چراکه لایه‌های نقد اجتماعی متعددی دارد که به شکلی ماهرانه در داستان جای گرفته‌اند. این فیلم همچنین یک فیلم هیولایی به شمار می‌رود که علاقه‌مندان به این ژانر را به خودش جلب می‌کند و بار دیگر نشان می‌دهد تا چه اندازه سینمای کره جنوبی رشد کرده و همچنان پتانسیل رشد بیشتر را دارد.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای پرداختیم که تماشای آن‌ها خواب را از چشمان شما می‌گیرند. نظر شما درباره این آثار چیست و شما کدام فیلم ترسناک از سینمای کره جنوبی را پیشنهاد می‌کنید؟

منبع: کولایدر

PorfosorErisMad GodDanialRanjbarzadehBehzad zargarySoosmar (بازنشسته)unitedمریGG🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉meysamb𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻˝Kian🤘Mohsenj74Dark.Elden-Lordmarioکامبیزوزغ ( آنتی لگبت)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که خواب را از چشمان شما می‌گیرند - گیمفا