Alan Wake 2 برای القای حس آسیبپذیری از سری Resident Evil الهام گرفته است
رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) تعریف میکند که چگونه در ساخت Alan Wake 2، از بزرگترین فرنچایز ژانر وحشت و بقا یعنی Resident Evil الهام گرفته است.
سری Resident Evil – چه بازیهای کلاسیک و چه مدرن – بهقدری در ژانر وحشت و بقا ریشه دواندهاند که سخت میتوان متقاعد شد که عنوانی ترسناک ساخته شود و از این فرنچایز تاثیر نگرفته باشد. Alan Wake 2 نیز از این قاعده مستثنا نیست و چنانچه کایل رولی (Kyle Rowley)، کارگردان بازی تعریف میکند، توسعهدهندگان در رمدی اینترتینمنت برای القای حس آسیبپذیری، از سری Resident Evil الهام گرفتهاند.
رولی در مصاحبهای که از او در آخرین نسخه از مجله EDGE چاپ شده است، توضیح میدهد که چگونه مجموعه بازیهای وحشت و بقای شرکت کپکام (Capcom) روی سازندگان Alan Wake 2 برای استفاده هوشمندانه از زاویه دوربین، تاثیر گذاشتهاند:
در رابطه با زاویه دوربین و موارد اینچنینی، بله؛ در بازیهای اخیرِ Resident Evil منابع خوبی [برای الهام گرفتن] وجود داشت که ما به آنها نگاه کردیم. اما میدانید، این کار را صرفاً به این دلیل انجام ندادیم که برای آن بازیها به خوبی جواب داده بودند بلکه بیشتر دنبال این بودیم که ببینیم آنها چگونه به ما کمک خواهند کرد تا تجربهای که خودمان میخواهیم را بسازیم؟ چیزی که بیشتر کلاستروفوبیک باشد؛ چیزی که باعث شود بازیکن احساس آسیبپذیری بیشتری کند و دشمنان را قویجُثهتر و خطرناکتر نشان دهد.
کایل رولی
برخلاف نسخه قبلی، Alan Wake 2 عنوانی کاملاً وحشت و بقا است به همین خاطر چندان غیرمنطقی نیست که از سری Resident Evil الهام گرفته باشد. با این حال اما باید دید که این الهامات چگونه هستند و آیا بازی در نهایت ذات و هویت منحصربفرد خود را خلق و حفظ خواهد کرد یا خیر.
Alan Wake 2 در تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ (۱۷ اکتبر ۲۰۲۳) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
منع: PSU
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کارگردان استودیوی بازی Helldivers 2 المانهای DEI را مورد نقد قرار داد
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
نظرات
از خوبا
اکثر بازی های معروف به گفته سازنده هاشون از رزیدنت اویل، مخصوصا از نسخه ۴ و دوربین روی شونش الهام گرفتن ، مثل سری last of us و dead space ، evil within …….
اصلا این مدل دوربین از بازی ایول ۴ شروع شد
و خیلی ها بعدا ازش استفاده کردن
بازی evil within هم که معلومه دیگه برای شینجی میکامی هستش و طبیعیه که از این مدل استفاده کنه
دقیقا👍
آفرین به کپکام و رزیدنت اویل که منبع الهام پدرشون شدن
پدرشون؟؟؟
اوه ببخشید یه لحظه با یکی دیگه اشتباه گرفتمش
سم لیک افسانه ایی
روز شماری می کنم برای اومدنش
چه چیزی قراره بشه
Masterpiece 🔥
والا من تو رزیدنت اویلا خیلی احساس اسیب پذیری نمیکردم ، اخه نسخه هایی که کرکی دانلود میکردم همه اسلحه ها تیر بینهایت داشتن😎🤓🥸
خوبه به بازی میاد ولی انتظار داشتم همه ایده ها مال خودشون باشه ولی بازم خیلی خوبه
به عشق این بازی ، باز کنسول رو هکی میزنم . تنها قدرته عشق میتونه کاری کنه که آتش دوزخ رو به جون بخری 😇 بهشت میتونه صبر کنه 🙄
خدارحم کنه این یعنی جون کم و تیرکم. رزیدنت اویل منو خیلی خسیس بار اورد تاثیرش تو تک تک گیمایی که پلی میدم هنوز هست 😑