با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا
با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا
با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا
با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا

با این افراد اتاق فرار نروید!

پست گیمفا
۱۵:۴۷ ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا

اتاق فرار یا اسکیپ روم (Escaperoom)، یکی از سرگرمی‌های جذاب و هیجان‌انگیز است که ساعات خاطره‌انگیزی را برای بازی‌کننده‌ها رقم خواهد زد. اما این تفریح گروهی و خلاقانه با هر فردی، لذت نمی‌دهد و بهتر است که بی‌خیال بازی در کنار آن‌ها شوید. به‌عبارت ساده‌تر، بعضی از افراد ترس‌های به‌خصوص و تیپ‌های شخصیتی متفاوتی دارند که ممکن است باعث ضد‌حال‌زدن شوند و لذت بازی را از بین ببرند.

البته نباید فراموش کنیم که هر فرد شخصیت مستقلی داشته و در زمان بازی نمی‌تواند آن شخصیت را نادیده بگیرد. بنابراین ما شاهد انواع شخصیت در اتاق فرار هستیم.

شخصی که مضطرب بوده همیشه نگاهش به ساعت است، فرد دیگری که خونسرد بوده در تمام طول بازی سعی دارد تا تمرکزش را از دست ندهد. پس قبل از اینکه اولین تجربه اسکیپ روم خود را آغاز کنید بهتر است با انواع بازیکن اتاق فرار آشنا شوید.

هیجان بیش‌ازحد، استرس شدید و فوبیاهای عجیب‌وغریب ازجمله خصوصیات بعضی از افراد بوده که بهتر است قبل از هم‌بازی‌شدن با آن‌ها از وجودشان مطلع شوید. اصلا بیایید با هم نگاهی به ویژگی‌های یک هم‌تیمی یا هم‌بازی خوب برای اتاق فرار داشته باشیم.

یک توضیح دو دقیقه‌ای در مورد اتاق فرار

اگر در مورد اسکیپ‌روم (اتاق فرار) چیزی نشنیده‌اید یا برعکس، چیزهای زیادی در مورد آن به‌گوشتان رسیده، ولی هنوز به این فکر کنید که اتاق فرار دقیقا چیست؟ یک بازی ویدئویی یا پلی‌استیشنی را تصور کنید که قرار است در دنیای واقعی ما، انجام شود. قرار است شما در این بازی پلی‌استیشنی، یک محیط خاص را کاوش، معماها را حل و گذرگاه‌های مخفی را با هم‌بازی‌هایتان پیدا کنید. هر اتاق فرار، بسته به ژانر، تِم، سناریو، دکور و فلسفه‌ای که پشت آن نهفته است، رنگ‌وبوی خاصی دارد؛ مثل تم جن و روح در اتاق فرار تهران .

همه اتاق‌های فرار، ترسناک و دلهره‌آور نیستند و حتی بعضی از ژانر‌ها مناسب بازی‌های خانوادگی هستند. با این حال، ژانر وحشت ازجمله ژانرهای محبوب و بازیکن‌پسند است که استرس قابل‌توجهی را به شرکت‌کننده وارد می‌کند. به‌نظرتان چنین ایده‌ی خلاقانه‌ای، هیجان‌انگیز نیست؟ فکر کنید قرار است آدرنالین در خون شما پمپاژ شود و در کنار یک تیم متفکر، چندین معمای سخت را حل کنید. البته بهتر است هم‌بازی‌هایتان را با دقت برگزینید؛ چرا که هر کسی برای هم‌تیمی‌شدن، مناسب نیست!

پنج شخصیتی که نباید با آن‌ها به اتاق فرار رفت!

با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا
  • افرادی که در مواجهه با معما دچار سردرگمی می‌شوند: بعضی از افراد، از حل کردن معما و اصلا مواجه‌شدن با آن بیزار هستند و دچار سردرگمی می‌شوند. با این افراد به اتاق فرار نروید، چرا که علاوه بر ایجاد احساس سرخوردگی در آن‌ها، باید غُرغُرهای مداومشان را هم تحمل کنید.
  • افراد مبتلا به فوبیای حبس شدن: بسیاری از اتاق‌های فرار دارای معماهایی هستند که اگر آن‌ها را حل نکنید، باید در یک فضای بسته بمانید. بعضی‌اوقات‌هم مپ بازی به‌صورتی طراحی شده که باید از تونل باریک برای رفتن به اتاق بعدی، گذر کرد. افرادی که فوبیای حبس شدن یا فضای بسته دارند، اصلا انتخاب خوبی برای رفتن به اسکیپ روم به‌حساب نمی‌آیند.
  • افرادی که بیش از حد از اکتور بازی و تاریکی می‌ترسند: ترس شدید از تاریکی، یکی از فوبیاهایی است که می‌تواند لذت بازی در اتاق فرار را از بین ببرد. همچنین، بعضی از گیمرهای مبتدی، از اکتور، نوع لباس پوشیدن و رفتارهای او به‌شدت می‌ترسند و گاهی قادر به ادامه دادن بازی نخواهند بود. با بازی نکردن با افرادی که از اکتور بازی و تاریکی می‌ترسند، هم آن‌ها را آزار ندهید و هم خودتان را از یک تجربه‌ی بهتر محروم نکنید.
  • افراد نه‌چندان باهوش: لازمه‌ی پیروزی در یک سناریوی پیچیده، هم‌بازی شدن با افراد باهوش است. ذهن کارآگاهی و خلاقانه‌ی افراد باهوش باعث می‌شود که سرنخ‌ها زودتر پیدا و معماها حل شوند. افرادی که هوش چندان قدرتمندی ندارند، به‌هیچ‌وجه انتخاب خوبی نیستند.
  • افرادی که توانایی پذیرش شکست را ندارند: اتاق فرار برای افرادی که فقط به پیروزی فکر می‌کنند، اصلا مناسب و لذت‌بخش نیست. سناریوها و چالش‌های اتاق‌های فرار گاهی سخت هستند که احتمال پیروزی در آن‌ها کم است و فقط باید از چالش‌ها لذت برد. افرادی که از شکست می‌ترسند با ناراحتی بی‌جا پس از بازی، طعم هیجان اتاق فرار را نابود می‌کنند و این تفریح را به کامتان تلخ می‌کنند!

چرا تیپ‌های شخصیتی مهم هستند: آشنایی با ۳ تیپ مناسب برای بازی

هدف بازی‌کننده‌ها از ورود به اتاق فرار، متنوع است و شکل ثابتی ندارد. به‌عبارت ساده‌تر، به‌ازای تعداد افرادی که وارد اتاق‌های فرار می‌شوند، ری‌اکشن و هدف‌گذاری وجود دارد. بعضی‌ها به‌دنبال یک رقابت هیجان‌انگیز هستند و بعضی دیگر دوست دارند، رکوردهای قبلی را جابه‌جا کنند.

بعضی‌ها هم وجود دارند که صرفا اوقات خوبی را پشت سر بگذارند و طعم یک بازی تیمی را بچشند. در این میان، شخصیت‌های بازیکنان تاثیر مهمی روی موفقیت آن‌ها در بازی دارد و نحوه واکنش آن‌ها به استرس اتاق فرار، می‌تواند جریان بازی را به‌کلی تغییر دهد.

در ادامه، با سه تیپ شخصیتی پلیرهای دنیای اسکیپ روم آشنا خواهید شد که برای جذابیت بیشتر، اسم‌های به‌خصوصی هم روی آن‌ها گذاشته‌ایم.

۱. آدام سازگار

با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا

شخصیت آدام سازگار (Adaptable Adam)، سریع فکر می‌کند و مستقل است. بازی‌کننده با این تیپ شخصیتی می‌تواند از پس هر چالشی بربیاید و با انعطاف‌پذیری خاصی که دارد، بازی خوبی را در کنار هم‌تیمی‌ها تجربه کند. چالش‌های اتاق فرار را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و ممکن است دقایق زیادی را برای حل معماهای پیچیده صرف کنید.

طبیعی است که در چنین شرایطی، شخصیت آدام سازگار می‌تواند شجاعانه به بازی ادامه دهد و همه‌چیز را تحت کنترل خود بگیرد. معماهای سخت، سرنخ‌های مشکوک، راه‌های مخفی لحظه‌آخری و غیره ازجمله چالش‌های محبوب این نوع از تیپ‌های شخصیتی هستند. درحالی‌که سایر بازیکنان ممکن است در این شرایط جا بزنند، آدام سازگار آستین‌ها را بالا می‌زند و تیم را برنده می‌کند.

۲. کریس مطمئن

با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا

کریس مطمئن (Confident Chris)، شخصیت دارای اعتمادبه‌نفس است که در مواجهه با ناشناخته‌های بازی، عقب‌نشینی نمی‌کند. این تیپ شخصیتی برای تیمی که به‌دنبال ثبت رکورد جدید در دنیای اسکیپ روم است، بسیار مناسب تلقی می‌شود. برای این شخصیت، اصلا مهم نیست که یک چالش را چندین‌بار تجربه کرده؛ بلکه برایش این مسئله مهم خواهد بود که چه‌قدر سریع می‌تواند چالش موردنظر را حل کند.

۳. لورای رهبر

لورای رهبر (Leadership Laura)، عنوان یکی دیگر از تیپ‌های شخصیتی مناسب اتاق فرار تلقی می‌شود که آرام و باتمرکز است. این تیپ‌ شخصیتی، قدرت جمع‌کردن هم‌تیمی‌ها و تشویق آن‌ها برای پیروزی را دارد. وقتی‌که اتفاق غیر‌منتظره‌ای در بازی رخ می‌دهد، این تیپ‌ شخصیتی، افراد تیم را به‌سرعت رهبری می‌کند و اجازه‌ی تلف‌شدن وقت را نمی‌دهد.

در بعضی از سناریوها که حرکت بعدی اصلا قابل‌پیش‌بینی نیست، چنین شخصیتی می‌تواند تیم را جمع کند و بهترین مسیر را پیش روی بازیکنان قرار دهد. این افراد، نقاط قوت و ضعف هم‌تیمی‌ها را درک می‌کنند تا بهترین عملکرد از آن‌ها ثبت شود.

رقابت و هیجان با طعم فرار از اسکیپ روم

حالا که با اهمیت و انواع تیپ‌های شخصیتی مناسب اتاق فرار آشنا شده‌اید، مطمئنا با یک تیم قوی‌تر پا به صحنه‌ی بازی می‌گذارید. اکثر شهرهای بزرگ ایران، ازجمله اتاق فرار تبریز ، کرج، تهران، اصفهان، مشهد، یزد و غیره مملو از ژانرها، تم‌ها، سناریوها و دکوراسیون‌های جذاب و هیجان‌انگیز هستند. نکته قابل‌توجه این است که اتاق فرارهای باکیفیت و خاطره‌انگیز فقط مختص این شهرهای بزرگ نیست. شما می‌توانید در اکثر شهرهای ایران، طعم هیجان‌انگیز اسکیپ روم را بچشید.

اگر به‌دنبال اتاق فرارهایی هستید که تم‌ها و موضوعات متنوعی را ارائه می‌دهند، می‌توانید از یک مرجع آنلاین برای پیدا کردنشان استفاده کنید. سایت اسکیپ زوم EscapeZoom )، به‌عنوان مرجع معرفی و رزرو اتاق فرار در اکثر شهرهای ایران شناخته می‌شود. با ورود به این سایت می‌توانید شهر، نوع اتاق فرار، ظرفیت پلیرها و لوکیشن مورد‌نظرتان را انتخاب کنید.

milad saLove GameCameraManHaj_Hosseinmeysamb🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉united𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥marioSpider-Man𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻broken from the inside𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠farhadqpوزغ ( آنتی لگبت)هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا
با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا
با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا
با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا
با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا
با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

با این افراد اتاق فرار نروید! - گیمفا