آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا
آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا
آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا
آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

اعتصابات بازیگران جنبه دیگری از تعطیلی پروژه‌های سینما را به ارمغان آورده که آثار مهم و مورد انتظاری را تحت تاثیر قرار داده است.

امروزه در حال سپری کردن لحظات مهمی در تاریخ سینما هستیم که این مدیوم را برای همیشه دگرگون خواهد کرد. دوره‌ای که نویسندگان و بازیگران به صورت یک صدا برای تحقق خواسته‌های عادلانه خود بر علیه کمپانی‌های فیلم‌سازی به پا خواسته و اعتصابی تاریخی را رقم زده‌اند که تمامی رسانه‌ها را در بهت و حیرت باقی گذاشته است.

پیشرفت هوش مصنوعی و تاثیرات آن برای بشریت و همچنین ارائه دستمزدهای بسیار ناچیز سبب شده تا نویسندگان و در ادامه بازیگران در مقابل این بی‌عدالتی دست به اعتصابات گسترده‌ای بزنند که تنها در عرض چند ماه، پروژه‌های گوناگونی را به تعطیلی کشانده و این مسئله در دراز مدت می‌تواند هالیوود را تمام و کمال فلج نماید.

نکته حائز اهمیت و در عین حال شوکه‌کننده در این است که هیچ از طرفین نسبت به این مسائل کوتاه نیامده و مذاکرات نیز به بن بست سختی خورده که نجات آن طی ماه‌های آینده بسیار بعید به نظر می‌رسد. موضوعی تاثیرگذار که باعث خواهد شد تا آثار پرطرفدار و مورد انتظار بسیاری تا تاریخی نامعلوم به تعویق افتاده و حال نیز در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به برخی از این آثار داشته باشیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فیلم Deadpool 3 (ددپول ۳)

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

دلایل بسیاری وجود دارد که می‌توند اهمیت و جذابیت Deadpool 3 را در ژانر ابرقهرمانی و وضعیت فعلی دنیای سینمایی مارول ارزشمند جلوه نماید.

این فیلم به عنوان نخستین پروژه با درجه سنی بزرگسال در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود که شخصیت‌های ددپول و ولورین را با هنرنمایی بازیگران محبوبی همچون رایان رینولدز و هیو جکمن در برابر یکدیگر به تصویر خواهد شد و در این بین به سبب ایده جهان‌های موازی به سراغ شخصیت‌های بسیاری از فیلم‌های مارول در سال‌های گذشته خواهد رفت؛ مسائلی که سبب شده تا Deadpool 3 از اهمیت ویژه‌ای در نزد مخاطبین بهره برده باشد. با این حال تاخیر ۶ ماهه در برنامه ریزی مارول و گستردگی اعتصابات همگی دست در دست یکدیگر داده‌اند تا اکران این پروژه در ماه مه سال ۲۰۲۴ میلادی به اتفاقی غیرممکن بدل گردد.

فیلم Mission: Impossible — Dead Reckoning Part Two (مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم)

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

در حالی که فیلم Mission: Impossible — Dead Reckoning Part One به تازگی اکران خود را آغاز کرده و فروش نسبتاً موفقی را پشت سر گذاشته اما طرفداران بدلکاری‌های دیوانه‌وار تام کروز نگران دنباله این پروژه هستند که تکلیف اکران آن نامعلوم است.

کمپانی پارامونت پیکچرز در ابتدا برنامه ریزی کرده بود تا قسمت اول و دوم Mission: Impossible — Dead Reckoning را به فاصله ۱ سال در ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به اکران دربیاورد و به این منظور نیز پروسه فیلم‌برداری آن‌ها به صورت پشت سر هم در نظر گرفته شده بود. با این وجود در حالی که طبق گفته کارگردان این پروژه یعنی کریستوفر مک‌کوری، پروسه تولید فیلم هشتم فرنچایز ماموریت غیرممکن تا ۴۰ درصد پیش رفته بود، اعتصابات بازیگران و نویسندگان سبب شد تا تمامی دست اندرکاران از کار کنار کشیده و اکران Mission: Impossible — Dead Reckoning Part One برای ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ چندان امیدوارانه به نظر نرسد.

فیلم Fast X: Part 2 (فست ۱۰: قسمت دوم)

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

دهمین فیلم از فرنچایز سریع و خشمگین تحت عنوان Fast X با پایان‌بندی خود کلیف هنگری عجیب را رقم زد و مخاطبینش را با سوالات بسیاری تنها گذاشت تا آن‌ها را برای تماشای ادامه ماجراجویی‌های دام و خانواده‌اش کنجکاو نماید.

یازدهمین فیلم از این فرنچایز که فعلاً با عنوان Fast X: Part 2 شناخته می‌شود، از اهمیتی ویژه در نزد مخاطبین بهره برده است و آن هم بازگشت دوئین جانسون پس از غیبتی چندین ساله به این فرنچایز می‌باشد که پس از حواشی بسیار با وین دیزل، به نظر می‌رسد که دوستی آن‌ها مجدداً شکل گرفته است. در این بین باید به نسخه‌ای فرعی از این فرنچایز نیز اشاره کرد که تمام و کمال حول محور لوک هابز جریان داشته و دلیل غیبت این شخصیت را به تصویر خواهد کشید و سختی‌های پروسه تولید این ۲ پروژه باعث شده تا اعتصابات مشکلات بسیاری برای آن‌ها به وجود بیاورد و در نتیجه، بعید به نظر می‌رسد که تا اواسط سال ۲۰۲۵ خبری از فرنچایز سریع و خشمگین در سینما شود.

انیمیشن Spider-Man: Beyond The Spider-Verse (اسپایدرمن: فراتر از دنیای عنکبوتی)

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

در حالی که انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse با فروش حدود ۷۰۰ میلیون دلاری‌ موفقیتی بسیار بزرگ را برای کمپانی سونی پیکچرز رقم زد اما شیوه پایان‌بندی آن طرفداران مارول را در شوک بزرگی فرو برد و سوالات بسیاری را ایجاد نمود.

دنباله این انیمیشن که Spider-Man: Beyond the Spider-Verse نام دارد ۳ گانه مایلز مورالز را به پایان رسانده و پرونده جهان‌های موازی این فرنچایز برای همیشه بسته خواهد شد. دنباله مورد انتظار و بسیار مهمی که طبق گفته‌های سازندگانش، کیفیت بر کمیت ارجعیت داشته و این مسئله در کنار اعتصاب بازیگران و نویسندگان که از پروسه ضبط صدای تیم پشت صحنه جلوگیری کرده، باعث شده که اکران آن تا اواسط سال ۲۰۲۵ بعید به نظر برسد و تکمیل مراحل تولید آن تا ۱ سال آینده به چیزی همچون معجزه نیاز دارد.

فیلم Wicked: Part One (شرور: قسمت اول)

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

پس از موفقیت Oz the Great and Powerful (از بزرگ و قدرتمند) در سال ۲۰۱۳ ساخت فیلمی براساس شخصیت الفابا تروپ در دستور کار قرار گرفت.

پس از گذشت ۱ دهه از آن زمان در حالی که ساخت این فیلم فرعی به پروژه‌ای ۲ قسمته بدل گشته، با جنجال‌های بسیاری همراه بوده است. با این حال پروسه تولید Wicked Part One در اواسط راه قرار داشت و برای اکران در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده بود که اعتصابات از راه رسید و باری دیگر این فیلم را با مشکلات جدیدی روبرو کرد تا پروسه تولید آن تا اطلاع ثانوی به تعطیلی کشانده شود. حال نه تنها اکران قسمت نخست فیلم Wicked در تاریخ ذکر شده بعید به نظر می‌رسد، بلکه اکران قسمت دوم آن نیز احتمالاً به سال ۲۰۲۶ موکول خواهد شد.

فیلم Thunderbolts (تاندربولتز)

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

در حالی که دنیای سینمایی مارول حتی با استانداردهای خودش نیز امروزه به ابتذال کشیده شده اما فاز پنجم آن میزبان حضور آثار متفاوتی می‌باشد که از شانس موفقیت بالایی برخوردار هستند و یکی از آن‌ها Thunderbolts نام دارد.

نخستین فیلم گروهی حول محور شرورها و ضدقهرمانان دنیای سینمایی مارول که به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های فاز پنجم در نظر گرفته می‌شود و برای اکران در ماه دسامبر سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است. با این حال برنامه شلوغ دنیای سینمایی مارول و افت کیفیت پروژه‌های اخیر آن‌ها نه تنها Thunderbolts را در حالت عادی با تاخیر مواجه کرده بود، بلکه با پیدا شدن سر و کله اعتصابات و عدم پیشرفت پروسه تولید این پروژه، اکران آن در سال ۲۰۲۴ غیرممکن خواهد بود و تا زمان مذاکرات و دستیابی به توافقی ارزشمند، تکلیف Thunderbolts در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد داشت.

فیلم Twisters (گردبادها)

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

در حالی که انتظار می‌رفت تا ۳۰ سال پس از اکران Twister شاهد بازگشت گردبادهای وحشتناک به سینما باشیم اما وقایع اخیر سینمای هالیوود حتی این پروژه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

فیلم Twisters که از بازیگر سوپرمن دنیای سینمای جدید دی‌سی یعنی دیوید کورنسوت نیز بهره می‌برد، به تازگی پروسه تولید خود را آغاز کرده بود تا برای اکران در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۴ آماده شود. با این حال فرا رسیدن اعتصابات گسترده هالیوود ادامه پروسه تولید این دنباله را تا زمانی نامعلوم به تعویق انداخته و با تاخیری چند ماه روبرو خواهیم بود که اگر مذاکرات با بن بست مجدد روبرو شود، اکران Twisters در سال ۲۰۲۴ نیز بعید به نظر خواهد رسید.

فیلم Beetlejuice 2 (بیتل‌جوس ۲)

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

به طرز قابل توجهی در این مقاله با دنباله‌هایی طرف هستیم که پس از گذشت چندین دهه نسبت به فیلم نخست در حال ساخت هستند و این مسئله درباره ساخته جدید تیم برتون یعنی Beetlejuice 2 نیز صدق می‌کند.

فیلم Beetlejuice 2 پس از سال‌ها کش و قوس و جنجال بالاخره در ماه مه امسال پروسه تولید خود را با بازگشت ستارگانی همچون مایکل کیتون و وینونا رایدر آغاز کرد تا باری دیگر وقایعی جذاب را با المان‌های کمدی سیاه به تصویر بکشد. با این حال اعتصابات حتی دنباله مورد انتظار تیم برتون را نیز در امان نگذاشت و پیوستن حزب ملی بازیگران به این جنبش باعث شد تا تیم بازیگری Beetlejuice 2 دست از کار کشیده و اکران این فیلم برای ماه سپتامبر سال ۲۰۲۴ در وضعیت نامعلومی قرار گرفته است.

فیلم Gladiator 2 (گلادیاتور ۲)

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

ریدلی اسکات، کارگردان بزرگ هالیوود که طی سال‌های اخیر حسابی پرمشغله ظاهر شده در نهایت موفق شد تا پروژه مورد علاقه خود یعنی Gladiator 2 را سر و سامان داده و پروسه تولید آن را پس از سال‌ها انتظار آغاز نماید.

دنباله‌ای بر شاهکار سال ۲۰۰۰ که از بازیگرانی جدید و قابل توجه همچون دنزل واشینگتن و پدرو پاسکال بهره می‌برد، در حالی که مشغول طی کردن پروسه تولید خود بود اما با اعتصابات گسترده هالیوود مواجه گشت و به توقف کشیده شد. فیلمی تاریخی و پرهزینه که صدمات قابل توجهی از این اعتصابات می‌برد و اکران آن در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ غیرممکن به نظر می‌رسد. با این حال طرفداران ریدلی اسکات تا برطرف شدن اعتصایات و به جریان افتادن پروسه تولید Gladiator 2 می‌توانند به مشاهده فیلم مورد انتظار Napoleon (ناپلئون) با هنرنمایی تماشایی واکین فینیکس بپردازند که طی ماه‌های آینده بر پرده سینما اکران خواهد شد.

فیلم Sonic The Hedgehog 3 (سونیک خارپشت ۳)

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

فرنچایز سونیک خارپشت به یکی از موفق‌ترین اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی در مدیوم سینما بدل گشته که تاکنون ۲ فیلم نسبتاً پرفروش را بر پرده سینما به اکران درآورده است.

Sonic the Hedgehog 3 نیز که ۳ گانه سونیک دوست داشتنی را به اتمام خواهد رساند، به سبب بهره‌گیری از شخصیتی همچون شدو که در صحنه پس از تیتراژ فیلم دوم شاهد حضور وی بودیم، به پروژه‌ای مورد انتظار در نزد مخاطبین بدل گشته که کمپانی پارامونت پیکچرز اکران آن را برای ماه دسامبر سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی کرده بود و پروسه فیلم‌برداری آن نیز قرار بود تا از ماه اوت آغاز شود. با این حال اعتصابات بازیگران و نویسندگان و همچنین پروسه طاقت‌فرسای تولید جلوه‌های بصری شخصیت‌های Sonic the Hedgehog 3 باعث خواهد شد تا این دنباله مورد انتظار سینما که از طرفداران بی‌شماری در صنعت بازی‌های ویدیویی نیز بهره می‌برد تا تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۵ با تاخیری احتمالی مواجه شود.


به نظر شما آینده این اعتصابات به چه سمت و سویی کشیده خواهد شد؟ کدام یک از طرفین درگیر در این ماجرا در انتهای این مسیر مجبور به تسلیم در برابر خواسته‌های سمت دیگر می‌شود و سینما و تلویزیون چه تاثیری از این وقایع مهم خواهد برد؟ آیا تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی این قضیه ختم به خیر می‌شود یا که در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز شاهد کشمکش میان بازیگران و نویسندگان با کمپانی‌های فیلم‌سازی خواهیم بود؟ دیدگاه خود درباره اعتصابات جنجالی و پر سر و صدای هالیوود را با ما در میان بگذارید.

منبع: CBR

The greatDARKSIRENHaj_HosseinmeysambCameraMan…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Parsasnowgirl𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Hitoori04unitedAli_pxهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Leroxv-alkalinefarhadqpSTSepehrJohn Stewartسهند نظریmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا
آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا
آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا
آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا
آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آثار مورد انتظار سینما که تحت تاثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند - گیمفا