سری Assassin’s Creed نمیتواند برای همیشه به گذشته تکیه کند
Assassin’s Creed Mirage یک ادای احترام است به فرمولی قدیمی که یوبیسافت (Ubisoft) به دلایلی آن را پشت سر گذاشته بود.
یکی از مهمترین نکات مثبت بازی Assassin’s Creed Mirage، شباهت آن به نسخه اصلی سال ۲۰۰۷ است. ما این بازی را به عنوان یک بازگشت جسورانه به فرم، ستایش میکنیم. چیزی که من را گیج میکند، این است که Assassin’s Creed اصلی از نظر ساختار گیمپلی چندان خوب، منحصر به فرد و کامل نبود. البته از لحاظ طراحی بصری و روایت در آن زمان خیره کننده به نظر میرسید، اما حتی نقدهای آن دوره هم در رابطه با ساختار ماموریتهای تکراری و سیستمهای مخفیکاری بیرحمانه بودند. منتقدان باور داشتند که این مکانیزمها، به جای دادن احساس آزادی به مخاطب، او را محدود میکنند.
با این حال، به نظر میرسد Mirage به تمام آن موارد تکیه کرده است، به طوری که حتی شاهد نشستن قهرمان داستان، باسم (Basim)، روی نیمکتی برای پنهان شدن از چشم دشمنان هستیم. تمام موارد کلاسیک این نسخه مشتاق است به ما یادآوری کند که میخواهد بازگشتی به ریشهها داشته باشد. ریشههایی که این فرنچایز به دلایل خوبی از آنها فاصله گرفته بود.
عنوان Assassin’s Creed 2، نقطهای است که بالاخره این فرمول خودش را پیدا کرد، اما حتی بعد از گذشت یک دهه به تکامل نرسید. بر خلاف الطایر، اتزیو به شکل ناشیانهای به شهرهای جدید هدایت نمیشد و اگر میخواست، میتوانست یک ماموریت را بارها و بارها تکرار کند تا در نهایت به هدفش برسد. آزادی بیشتر و استفاده بیشتر از ابزارهایی که از قاتلان حرفهای انتظار دارید در این نسخه به چشم میخوردند.
در بازی نخست، نبردها تنها شامل دو مورد میشدند: «استفاده از هیدن بلید (Hidden Blade)» یا «انتظار برای مقابله در برابر حملات»؛ هر چیز دیگری حکم فنا را داشت. عدم تکمیل ماموریتها نیز به شیوهای خاص مانع پیشرفت شما میشد، بنابراین منطقی به نظر میرسید که برای جلوگیری از به بنبست خوردن، کارهایی را انجام دهید که بازی از شما انتظار دارد.
اگر Mirage هر یک از این موارد را تکرار کند، اثر رویاییای نخواهد بود که بسیاری انتظارش را دارند.
یوبیسافت گفته که هدف اصلی از این نسخه، جشن گرفتن پانزدهمین سالگرد سری است. گفته میشود که کمپین این بازی تنها ۲۰ ساعت طول میکشد و بیشتر آن در یک شهر بزرگ و حومهاش رخ خواهد داد. از سوی دیگر، پروژههای Red و Hexe هر دو بخشی از پلتفرم Assassin’s Creed Infinity هستند و به عنوان ماجراجوییهای بزرگی برای تکامل هر چه بیشتر سه عنوان اخیر عرضه خواهند شد. این آثار احتمالاً با هدف چندین سال پشتیبانی و بهروزرسانی ساخته شدهاند که به جای اولویت دادن به یکپارچگی هنری، تنها حفظ بازیکن را تضمین میکنند. این مسئله به تنهایی میتواند Mirage را برای ما جذابتر کند. البته که Mirage را نیز میتوانیم به پیشغذایی سبک تشبیه کنیم؛ پیشغذایی که تهیه شده تا عطش نوستالژی ما را رفع کرده و از این طریق ما را آماده دریافت غذای اصلی کند. پایان این داستان از هر نظر مأیوس کننده است. حتی اگر عناوین جدید برخلاف چند نسخهی اخیر نوآورانه باشند، ما باز هم به دلیل نبود آن فرمول قدیمی غمگین خواهیم بود.
یوبیسافت در موقعیتی ناخوشایند قرار گرفته که برای بیرون آمدن از آن یا تصمیم میگیرد تلاشهای کوچک اینچنینی (Mirage) را با جامعهی بزرگ بازیکنان متعادل کند، و یا این که در نهایت مجبور به ساخت پلتفرمی (Infinity) میشود که هیچکس در آن خوشحال نیست.
Infinity به عنوان پلتفرمی برای میزبانی آنچه که سری Assassin’s Creed قرار است به آن تبدیل شود – هم از طریق بازیهای فشردهتر و هم از طریق بازیهای سرویس محور که با تغییر مداوم جهانهای باز تعریف میشوند – ارائه شده. همه چیز در مورد محتوا است. دیدگاه سازنده آنقدر گیجکننده و متناقض به نظر میرسد که نه میداند Assassin’s Creed چه چیزی میخواهد باشد و نه درکی از ابتدا و گذشتهی این سری دارد.
من واقعاًَ طرفدار فرنچایزهایی هستم که از غیرقابل پیشبینی بودن نمیترسند، اما عبارت «غیرقابل پیشبینی بودن» برای این مجموعه و استودیوی سازندهاش به شکل دیگری معنا شده. نادیده گرفتن رویکرد بدبینانه یوبیسافت نسبت به این سری روز به روز سختتر و سختتر میشود. به نظر میرسد تا زمانی که این سری به درآمدزایی ادامه دهد، ما نیز به تکرار تاریخ و حرکت به سمت آیندهای نامعلوم ادامه خواهیم داد.
Mirage میتوانست عالی باشد، اما در حال حاضر هیچ تاثیری بر آیندهی این سری ندارد، بلکه فقط میراث آن را به سرقت میبرد.
منبع: TheGamer
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
اینکه از نظر منتقدین گیم پلی اساسینز کرید ۱ در زمان خودش ضعیف ظاهر شده، خب این نظر منتقدینه و به خودشون مربوطه
این نظر گیمرهاست که در اولویته و همه ما میدونیم که اساسینز کرید های کلاسیک گیمپلی ای نابی داشتن و تو اساسینز کرید یونیتی این گیم پلی به نقطه اوجش رسید
واقعا نمیدونم شما چه انتظاری از نسخه کلاسیک اساسینز کرید داشتید
انتظار داشتید تو اون دوره از تاریخ مثل سم فیشر انواع گجت هارو داشته باشه یا مثله سالید اسنیک بره تو جعبه و به اون شکل مخفی کاری انجام بده؟
اصلا قبول ندارم.
نسخه های کلاسیک از جمله Unity اشکلات زیادی از حیث گیم پلی و طراحی مراحل داشتن…
شاید باگ زیاد داشته و گند زده ولی گیمپلی رو دیدی؟؟ اصلا بازیش کردی؟
یعنی اساسینز کرید های ۱, ۲ , brotherhood, revelations, 3, 4 , unity یه چیز دیگه بود
تنها مشکل یونیتی آوتیمایز ضعیفش هنگام ریلیز بود که اون هم با آپدیت هایی که بهش دادن تبدیلش کرد به یه اثر بی ایراد
یونیتی ۹ سال پیش ریلیز شد و همچنان گرافیک و گیم پلی و داستان گیرایی داره
اساسینز کرید Rogue هم خیلی خفن بود و آندرریتد
یونینی کامل ترین گیم پلی رو داشت بین اساسینز های قدیم
همین الان گیم پلی میراژ همون گیم پلی یونیتی هست
(یونینی کامل ترین گیم پلی رو داشت بین اساسینز های قدیم)
یونینی چیه ؟ ما ازش خبر نداریم 😐😑
🤣🤣
دومیشم همینجوری نوشته بودم درست کردم 😂
یکیش جا موند 😂
طراحی مراحل این سه نسخه جدید حتما خوب بودن ؟
از نقطه A برو به B
با یه نقشه خیلی بزرگ تو خالی
LOL
داخل تمام بازیهای تاریخ بشریت از A میری به B. نکنه داخل AC 2 از جایی به جایی نمیرفتی، طیالعرض میکردی؟
اونا با هدف RPG های Open World با ۳۰۰ ۴۰۰ ساعت گیمپلی و گرایند زورکی ساخته نشدن
به عنوان یه بازی اکشن ادونچر مخفی کاری ساخته شدن
زیر ۷۰ ساعت آدیسی و کمترش origins رو پلت کردم. ۳۰۰ ۴۰۰ ساعت از کجا آوردی؟ تو حتی نسخه های جدید رو بازی نکردی و نمیدونی چقدر گیمپلی دارن، ولی خوب بلدی مثل هر موضوعی دیگه ای در موردش اظهار نظر کنی و مستقیماً و بدون این که خجالت بکشی کذب بگی. ۴۰۰ ساعت کجا ۶۰ ۷۰ ساعت کجا؟ نصف کسایی که همینجوری هیت میدن، بخاطر جو و سوار موج شدن هیت میدن فکر میکنن هیت دادن به یه سری بازی کلاس داره.
من نسخه های جدید رو بازی کردم پلاتشون هم کردم پلات نسبتا طولانی ای داشتن لازم نیست الکی تهمت بزنید بگید بازی نکرده البته عادت شده تهمت زدن اینجا به من
دقیقا همونطور که یه سری از روی اینکه بهشون بگن منتقد خفن بیخود و بی جهت از نسخه های ضعیف سری که فن های واقعی سری اصلا ازش راضی نیستن حمایت میکنن
طی الارض البته.
سه نسخه آخر هر چقدر از نظر گیم پلی و طراحی مراحل مشکل داشته باشند ، نسخه های کلاسیک چندین برابر چنین اشکالاتی دارن.
نکات جالب ماجرا اینجاست اکثر کسایی که الان دارن در وصف کیفیت UNITY مدح سرایی میکنن یه زمانی یوبیسافت رو بخاطر ریسک پذیر نبودن و تکراری شدن گیم پلی هیت میکردن.
سلام و احترام خدمت حضرتعالی.
یک خواهش عاجزانه از حضرتعالی و سایر عزیزان داشته و البته خواهم داشت که لطفاً از ارایه اطلاعات ناصحیح خودداری نمایید.
فرمودهاید:
((از نظر منتقدین گیم پلی اساسینز کرید ۱ در زمان خودش ضعیف ظاهر شده))
به هیچ وجه اینگونه نیست و اتفاقاً رویکرد منتقدین و اصحاب رسانه نسبت به ASSASSIN’S CREED 2007 و سایر نسخههای بعد از آن (که ما به عنوان نسخ کلاسیک از ایشان یاد میکنیم) به مراتب بهتر و مثبتتر از دیدگاه Gamerها بوده است.
((این نظر گیمرهاست که در اولویته))
قطعاً اینگونه است که میفرمایید و به همین دلیل است که امروزه رویکرد شرکت مادر در قبال این سری اینگونه پیش رفته است و شما برای اولین بار شاهد تغییراتی گسترده تحت عنوان ASSASSIN’S CREED ORIGINS بودید.
((همه ما میدونیم که اساسینز کرید های کلاسیک گیمپلی ای نابی داشتن))
بهتر بود اندکی Gameplay ناب را برای سایرین تعریف میکردید. سری عناوین Assassin’s Creed همیشه حق بزرگی در بخشهایی به گردن این صنعت داشته است و بر هیچ کس پوشیده نیست. با این حال هیچ یک از ایشان دارای یک Gameplay ناب (خلاقانه یا Creative) نبودهاند.
((تو اساسینز کرید یونیتی این گیم پلی به نقطه اوجش رسید))
منظور از حضرتعالی عنوانی است که با وجود ایرادات ریز و درشت در زمان عرضه باز هم دیدگاه منتقدین مثبتتر از Gamerها بوده؟ شما به عنوان یک Gamer از Unity تعریف کردید اما همرزمان شما اینگونه نبودهاند. آنها در مجموع این عنوان را لایق نمره میانگین ۶ میدانستند با این حال منتقدین آن را لایق ۷ دانستهاند. (باز هم منتقدین نسبت به شما به عنوان Gamer نگاه مثبتتری نسبت به آثار کلاسیک سری Assassin’s Creed داشتهاند.
((شما چه انتظاری از نسخه کلاسیک اساسینز کرید داشتید))
همه انتظار گذار از نامی را دارند که مدام به اشکال و عناوین مختلف در حال در جا زدن بود (شما بخوانید نسخ کلاسیک)
((انتظار داشتید تو اون دوره از تاریخ مثل سم فیشر انواع گجت هارو داشته باشه یا مثله سالید اسنیک بره تو جعبه و به اون شکل مخفی کاری انجام بده؟))
خیر! انتظار داشتیم تا بهتر از هر دوی ایشان عمل کند و این حدأقل خواسته است وقتی متوجه شوید که اثری همچون Zelda BOTW نیز از این سری الهاماتی داشته است.
۹۰ درصد تعریف و تمجید هایی که از سه گانه جدید میشه یکی از اصلی ترین دلایلش اضافه کردن پروتاگونیست زنه که غیر مستقیم رو متا و نظر منتقد ها هم تاثیر گذاشته وگرنه من واقعا درک نمیکنم با کدوم منطقی میگن گیمپلی RPG ها از قدیمی ها بهتره
مسأله اساسین های جدید به نظرم تماما پشت کردن به ریشه ها یا نقش آفرینی شدن بازی نبود ، چون به قول نویسنده همین مطلب اساسین های اولیه مملو از مشکلات خاص خودشان بودند ، مهمترینش تکراری بودن بیش از هفتاد درصد محتوای بازی ، بی روح بودن فضا و NPC ها و کلی مشکل دیگه که یقینا اگر یوبیسافت میخواست با همون فرمول جلو بره صرفاً شاهد آپدیت های گرافیکی و وسایل جدید برای عناوینی مثل ezio collection بودیم . بنابراین باید این سری دست به تغییرات بزرگ و ساختاری و محتوایی میزد. مسأله اصلی این بود که assassin’s Creed origins & odyssey & Valhalla اختصاصا خودشون گیم های خوبی نبودند! یعنی اگر در دنیای موازی یوبیسافت می اومد اولین اساسین رو تحت عنوان اوریجین بیرون میداد و سابقا خبری از عناوین کلاسیک و روایت های الطائر و اتزیو نمی بود، باز هم این گیم ها شکست میخوردند تازه شکست سهمگین تری متحمل میشدند چون میزان فروش این بازی ها بخش قابل توجهی ازش یک دلیل بیشتر نداره: گیمر چون طرفدار این سری هست هر ساله سری جدید رو خریداری میکنه!
Odyssey و Valhalla و Origins شکست خوردن؟ از چه نظر؟
از نظر تخصصی خودش داخل رویاهاش
خوبه همین والهالا بهترین فروش این سری به همراه داشت
دوست عزیز میتونی بدون توهین نظرتو بگی. انگار قهوه خانه است خدا شاهده با لات بازی و تشر و متلک میخوان آب چشتو بگیرن که دیگه مثلاً جرات نکنی کامنت بدی یا چه دقیقا ؟! منظورم تموم لات مآبان مجازیه
توهین دیگه چیه خوبی؟
عزیزم چه توهینی کردم انگار جنبه بحث کردنم نداری 😂
کذب گفتی منم جوابت دادم شما دقیقا از دسته افرادی هستی که کلا بدون اینکه بازی های یوبی سافت بازی کنن سریع هیتش میدن
*مسأله اصلی این بود که assassin’s Creed origins & odyssey & Valhalla اختصاصا خودشون گیم های خوبی نبودند!*
البته بازی های فوق العاده ای بودن
از نظر فروش و نمره متا هم بخوای حساب کنی خوب بودن
(دیگه زیر ۷۰ یعنی بد و رو به فاجعه)
درسته که اساسین نبودن ولی بازی های سرگرم کننده و فوق العاده بودن و هستن
اساسین کرید مثل یک برند می مونه
معمولا بازیکن ها بدون اینکه به کیفیتش اهمیت بدن تجربش می کنن چون همیشه سرگرم کننده بوده و هست
از دید من بزرگترین شکستی ک خورد بدست نیاوردن فنبیس جدید برای خودش بود ، و همزمان از دست دادن فنبیس قدیمی ، شاید امار فروش بازیا الان بالا باشه (بواسطه ی دنیاها و دوره های زمانی پر زرق و برق) ولی بنظر میرسه تاثیر منفی روی آینده ی فرانچایز داشتن و هویتی نتونستن برای خودشون کسب کنن و هویت قبلیو از دست دادن ، من منتظر افت شدید آمارا و هایپ این سریم تا دو سه نسخه بعد با این روند
دیگه دوره این فرمول هم تموم شد، قراره بعد از RED فرمول دوباره تغییر کنه. یوبیسافت فرمول rpg رو ارائه داد، سودشو کرد و دوباره قراره مثل origins یه تحول دوباره به سری بده، بسته به این که چه مسیری رو پیش بگیره، موفقیت سری تعیین میشه که با این وضعیت کمپانی شک دارم رویکرد مناسبی رو پیش بگیرن. AC از اوریجینز تا Valhalla سیر صعودی طی کرد در فروش، اگر قرار بود تاثیر منفی بذاره توی این سه نسخه کم کم فروش کاهش پیدا میکرد. یه سری بازیا نیاز به فن بیس ندارن، برای بخش قابل توجهای از گیمرها به عنوان فرنچایزهایی به حساب میان که دوست دارن صرفا تجربه کنن. من خودم هیچوقت فن سری نبودم ولی اکثر نسخه هاشو با تخفیفهای ۴۰ ۵۰ درصدی خریدم و بازی کردم. برام حکم یه بازی صرفا سرگرم کننده داشته همیشه.
بله به استناد صحبت خودتون که بنده معتقدم افراد زیادی از جامعه جهانی گیمینگ با حرفتون موافق هستند: (( یه سری بازیا نیاز به فن بیس ندارن، برای بخش قابل توجهای از گیمرها به عنوان فرنچایزهایی به حساب میان که دوست دارن صرفا تجربه کنن. من خودم هیچوقت فن سری نبودم ولی اکثر نسخه هاشو با تخفیفهای ۴۰ ۵۰ درصدی خریدم و بازی کردم. برام حکم یه بازی صرفا سرگرم کننده داشته همیشه.))
این رو با اشتیاق ما موقع تریلر های اتزیو قیاس کنید… قطعا شکسته ولو اگر از نظر مالی قوی باشه، مگر فقط گیشه و بازار تعیین کننده هست، میدونم شخصی با تجربه و سواد شما قطعا چنین دیدگاهی نداره و قضیه براش پیچیده تر از این حرفا است ، گفتم خدایی نکرده سوءتفاهم نشه.
نه اتفاقا بازی های جدید اگر از دیدگاه روایی تضعیف شده باشن اتفاقا از نظر گیمپلی قدرتمندتر ظاهر شدن. بنابراین به نظرم چه از نظر محتوایی چه از نظر فروش چه از نظر مخاطب چه از نظر منتقدین، هیچ شکستی در کار نیست. در ضمن، نمیدونم چرا وقتی میگم «شکست نخورده» طرف فکر میکنه منظورم اینه «شاهکاره» انگار کلا یا ۰ وجود داره یا ۱. وقتی میگم شکست نخورده منظورم این نیست فوق العاده اس یا حتی خوبه، یه بازی متوسط یا متوسط رو به بالا هم میتونه در جهان هستی وجود داشته باشه.
کاری با بحثتون ندارم و فقط اومدم یه مغلطه در کلامتون بگیرم و برم.👇
“میدونم شخصی با تجربه و سواد شما قطعا چنین دیدگاهی نداره و قضیه براش پیچیده تر از این حرفا است”
این جمله تماما مغلطه ست، بهش میگن مغلطه “تله گزاری”.
تعریفش در ویکیپدیا: نسبت دادن یک صفت مثبت و پسندیده به موافقان آن مدعا یا مخاطبانی که آن را میپذیرند.
و درود به آقای کریمی که این مغلطه نتونست به کامنتشون جهت بده
مثل اینکه منطق دهم رو خوب یاد گرفتی😂😂😂
والا زمان ما نهم دهم و این حرفها نبود، منطق و فلسفه و مغالطلات هم یادمون نمیدادن، منو یکی از دوستان تشویق کرد به خوندن منطق و فلسفه
از لحاظ گیم پلی و آرادی عملی که نسبت به نسخه های قبل از دست دادن.نقشه های پهناور خالی تبدیل به امضای یوبیسافت شده.مقایسه کنید با رد دد یا بازیای صاحب سبک این ژانر
اگرچه منظورتون از گیمپلی و آزادی عمل رو متوجه نمیشم، چون نسخههای کلاسیک تک بعدیتر بودن نسبت به بازی های جدید مخصوصا از نظر سیستم مبارزات. اما من حول «کلیت» بازی در قبال «شکست خوردن» صحبت میکنم، اگر بخوای جزء به جزء بررسی کنی مشکلات جدیای دارن، مثلاً آدیسی سیستم سطحبندی مفتضحی داره و مخاطب رو مجبور میکنه به انجام side mission در حالی که شاید یکی دوست داشته باشه فقط خط اصلی رو تجربه کنه (اگر منظورتون از محدودیت و آزادی عمل، همین پیشروی در داستان هست که در مورد آدیسی درسته). اما در قالب کلی، هیچ کدوم از این بازی ها شکست نخوردن، از نظر منتقدین، از نظر مخاطبین، از نظر فروش، همگی موفق بودن. از نظر محتوایی هم بازی بد و شکستخوردهای نیستن، صرفاً سرگرم کنندهان.
به نظرم یکی از اساسیترین مشکلات سه نسخ.هی اخیر توی روایت این بازی ها باشه
سه گانهی اتزیو از لحاظ فرمول منسوخ شدهست، درست.
اما کشش داستانیی که اون بازی ها دارن واقعا قابل قیاس با این سری نیست. بخصوص بخش مدرن بازی که همون زمان هم صرفا جذابیت محدودش بخاطر معمایی بودنش بود، با مرگ دزموند به شدت دچار سردرگمی شد و دیگه توجیهی برای غرق شدن در تاریخ نداشت.
دلیل عمده حمله گیمرها به سه گانه فعلی این هست که بازی قدیمی چون تنها بازی توی سبک خودش بود، قریبا تنها حق انخاب ممکن بود و البته با داستان جذابش بسیار لذت بخش، ما سه گانه جدید بازی هایی میان مایه در سبکی هستن که ده ها و ده ها شاهکار توش موجوده و بازی های جدید سری فط برای وقت پر کردن خوبن. شخصا عد از دیدن چند گیم پلی هنوز حوصله ام نشده نسخه والهالا رو حتی پرسش و بازکنم.
سهگانهی آخر سری بازیهای خوبی هستن، ولی شاهکار و خاص نیستن.
و دقیقا توی سبک RPG که بهش نزدیک شدن هیییچ حرفی برای گفتن ندارن و واقعا بهتر بود(از لحاظ کیفیت ساخت) از سه بازی اخیر یکی ساخته بشه(وگرنه از لحاظ فروش عرضهی ۳ بازی سود داشت) ولی با عمق بیشتر ویژگیهای RPG داخل بازی.
به شخصه اعتقاد دارم بین بازی های اوپن ورلد داستانی، بالاترین جایگاه رو بازی های RPG دارن و میبینیم یوبیسافت و حتی راکستار هم بازیهاشون رو به این سمت سوق دادن ولی ابدا هیچکدوم توی بازی هاشون به عمق بازی های RPG دست پیدا نکردن.
شکست نخوردن
فقط از ریشه فاصله گرفتن
خدا رو شکر یکی بالاخره دفاع کرد
من توی پرستش یوبی نیستم و توی موج هیت یوبی
سه گانه اخر عناوین خوب در نگاهی افرادی مثل من هم عالی هست
اتفاقاً بر حسب ویدیویی که بر بچههای گیمفا تهیه کرده بودند که به داستانassassin’s Creed مربوط می شد،Origins و Odyssey ریشه های داستان رو تشکیل میدادند….
منم همیشه این تو ذهنمه ، اینور و اونور همش یه سری رو میبینم میان به این سه گانه آخر گیر میدن ، متوجه نمیشم اصن ، من خودم هر سه تاشو بازی کردم و سبک گیم پلی همه شون عالیه (به نظر خودم)داستان تقریبا خوبی هم دارن ، اونوقت یه سری همش میتوپن به این سه تا
برای من یه شکست بودن چون خاطرات هیچ احدی قابل تغییر نیست
فکت اینه که نبودن نظر شخصی فاقد اهمیته.
نه خیلیاشون گیمرای جدید بودن که یه نسخه هم از سری بازی نکرده بودن سیندیکیت کمترین فروشو تو سری داشت اگه دلیل محبوبیت سه گانه اخیر طرفدارای قدیمی بودن قاعدتا سیندیکیت باید بیشتر میفروخت ولی یوبیسافت بعد از افتضاح یونیتی میدونست اوضاع سری خرابه و باید یه ریسکی کنه و سری رو نجات بده که موفق هم شدن
چقدر دقیق و درست بود این مقاله. یوبی سافت با ساخت اسسینز کرید ۲، بعدش برادرهود و بعدش رولیشن بهترین دوران من رو در کودکی با این فرنچایز ساخت و تا امروز هیچ کدوم از عناوین دیگه ی این فرنچایز نتونستن به اون فرمول حداقل از نظر من برسند.
همه چیز از نظر یوبیسافت به فروش نسخه mirage بستگی داره، فروش بیشتر، بازگشت به ریشه ها بیشتر!
نه اتفاقا !
یه شایعه ای اخیرا منتشر شد که می گفت این اسسینز کریدی که در دنیای سامورایی ها داره ساخته میشه ممکنه آخرین بازی از این سری باشه که از فرمول سه گانه اوریجینز ، اودیسه و والهالا یعنی همون تکیه بیش تر بر اِلِمان های آر پی جی بهره می بره .
خب درسته چون داره تبدیل به یه اثر سرویس محور میشه، وقتی میگه hexe و red بخشی از infinity هستند، یعنی قراره رفته رفته به تنها یه اسسینز کرید برسیم که داستان ها و دوران های متفاوت و شخصیت های متفاوتی داشته باشه. همه چیز به یوبی سافت بر میگرده می تونه اینفینیتی به یه شاهکار که یوبی سافت رو قشنگ بلند کنه تبدیل بشه و می تونه به طور کل assassin هارو به فراموشی برسونه.
👍
بغیر از سری اتزیو و بلک فلگ با هیچکدوم از Ac ها حال نکردم حالا نمیدونم مشکل از من بود یا از بازی ها
منم مثل شما با نسخه های اخیر نتونستم ارتباط برقرار کنم
یونیتی هم امتحان کن
من یونیتی رو خیلی دوست دارم
شلوغی محیطش
داستانش
رنگو روی شهر
بهترین اساسینز کرید نسل ۸ هست
سری اساسینز کلا شلوغه از نظر npc ها
نه یونیتی خیلی شلوغه
مخصوصا بخش اعتراضات مردم که کلی جمعیت یه جا جمع میشن
ولی سیندیکیت خیلی خلوته
بنظر من یوبیسافت میخواست مثل کالاف و فیفا فرانچایز سالانش کنه و پول زیاد ازش دربیاره ، ک ن ایپیش پتانسیل اینو داشت ، ن یوبیسافت
از دید من بعیده ک ی فرانچایز سالانه ی مخفی کاری موفق داشته باشیم
اینام مجبور شدن روندو عوض کنن و از سبکش فاصله بگیرن ک خب خود شرکتش پتانسیل اینکارو نداشت و گیر کردن توش
درسته مخفیکاری دوست داریم ولی مثلا اگ والهالا کیفیت ویچرو داشت ک همه ما تشنه ی ریشه های اسسینز نمیشدیم ، تشکرم میکردیم از یوبی بابت تغییر سبک
تقصیر یوبیسافت نیست ، این کمپانی جایی میره که رد پول هست ، Rayman legends رو شش تا هفت تا پلتفرم هست بعد ۱۰ سال ۴ میلیون فروخته بعد Ac Valhalla روی ۴ تا پلتفرم بیشتر از ۹ میلیون فروخته ، یک زمانی Rayman سری خودش رو داشت ولی الان باید به عنوان شخصیت مهمان توی بازی که نصف اش اسم شخصیت محبوب هست باید باشه.
اساسین از تکراری در بیاد اوکی میشه
کلا تو بازیبازیای یوبی هعی یه چی تکرار میشه
کلا شیره ی این فرانچایز روکشیدن .نیاز مالی همیشه باعث شیردوشی میشه . بچه ی شمالم و به روستاهای اطراف سر میزنم . باور بفرمایید یک گاو ماده از دستم تا حالا در نرفته . تا گاو میبینم شروع میکنم به دوشیدن . تا حالا کلی هم توسط چوپان ها و اهالی روستاها کتک خوردم . یه بار هم توسط یک گاو . نر بود و من به اشتباه شروع کردم به دوشیدن .
دارک شد که جناب😐
یاد عصر یخبندان افتادم 😂
شما خب دستات کوچیکه چطوری همچین کاری کردی؟🤔
اصلا کاراکتر سوسمار در هاله ای از ابهام قرار داره😅
تناقض می بینم تو کاراکترش
💚
شیر گاو نر 🫠(به افق خیره شدم)
پس تو به دنیای رئیس مزرعه شیفت کرده بودی
وضعیت یوبی سافت از زبان یوبی سافت
بسیم:الحمد لله
فولاد:الحمد لله
ابو جعفر محمد:الحمد لله
روشن:هنوز کارمان با AC تموم نشده
وضعیت یوبی سافت از زبان طرفداران:صدق الله العلی العظیم
یه نفر تو اون استودیو نبوده بگه اینا وقتی همو میبینن سلام میکنن
خدارو شکر نمیکنن🤣
بدتر اینه که روشن خانم هیچی نمیگه اینقدر بی تربیت؟؟!!
خجالتم نمیکشه😂
خودم دارم اوریجینز بازی میکنم…
اساسین اصلا تو وجودش نیست ، دوسه تا پارکور مسخره و تکراری و مراحل خسته کننده تازه هنوز لول بیستم
احساس میکنم فورهانره
و باگ های عجیبی که داره/:
مثلاً یکی از مراحلو تموم کردم اما تو کوئستا هست هنوز و تموم نمیشه 😑
امیدوارم این نسخه جدید حداقل باگ نداشته باشه
نمیدونم چرا ولی حس کردم شما بازی رو درحالی که صدای اشخاصی که به بازی هیت دادن تو سرتون هی میپیچه بازی میکنید
من خودم اون شخصم که هیت میکنم صدام تو گوش بقیه میپیچه
خب حقیقتش اینجور هیتا خود به خود روی تجربه شخصی هم میتونه تاثیرگذار باشه چون مدام مقایسش میکنیم با چیزی که ازش بهتره یا هی رو بخشی تمرکز میکنیم که خوب نیست و کلا خوبیاشم درنظر نمیگیریم. نمیگم شما اشتباه میگیدا ولی کلا میگم که اگه واقعاً بخوایم از چیزی لذت ببریم و منطقی تر دربارش نظر بدیم کافیه کمی شل کنیم و فقط قسمتای منفی رو درنظر نگیریم چون بازیای یوبیسافتم درسته حالا جدیداً مشکلات خاص خودشونو دارن ولی همچنان سرگرم کننده هستن واقعاً. یه طور دیگه هم بگم نمیشه گفت شاهکارن ولی نمیشه هم گفت افتضاح خالصن
اگر mirage فرمول سه گانه آخر رو ادامه میداد، می گفتن وای خسته شدیم چقدر طولانی چقدر خسته کننده چقدر از ریشه ها فاصله گرفته و فلان و فلان.
حالا که mirage میخواد با درنظر گرفتن نظر بازیکنان و منتقدین به ریشه ها برگرده میگن:
Mirage میتوانست عالی باشد، اما در حال حاضر هیچ تاثیری بر آیندهی این سری ندارد، بلکه فقط میراث آن را به سرقت میبرد!
آخه یکی نیست بگه مرد حسابی!
تو همونی بودی که میگفتی اساسینز کرید از ریشه هاش فاصله گرفته و فلان و بیسار
حالا که برگشته به ریشه هاش میگی میراث آن را به سرقت میبرد؟؟!
اکثریت منتقدها از تغییرات سری با Origins استقبال کردن.
بله اکثریت با تغییرات سری با Origins استقبال کردن اما وقتی در دو نسخه بعدی این فرمول رو ادامه داد و نقش مخفی کاری و ریشه های سری در این مجموعه کمرنگ تر شد، اکثریت از این که اساسینز کرید از ریشه هاش فاصله گرفته نالان بودند
منظور من این بود که اگر یوبیسافت هر تصمیمی میگرفت باز یه عده از منتقدان ناراضی بودند
نه منتقدین اتفاقا از آدیسی و والهالا بیشتر لذت بردن و حتی آدیسی رو کاندید بازی سال هم کردن. نه این که نظرشون اهمیت زیادی داشته باشه، صرفاً چون بحث شما منتقدین بود ذکر کردم.
شما درست میفرمایید
کسی منکر این نیست که منتقدین از سه گانه اخیر لذت بردند
کسی منکر این نیست که سه گانه اخیر بازی های خوبی بودند
حرف من اینه که خیلی ها از اینکه این سه گانه از ریشه های سری فاصله گرفتند ناراضی بودند و خواهان بازگشت به ریشه ها بودند
حرف من اینه که اگر الان یوبیسافت فرمول سه گانه اخیر رو در میراژ ادامه میداد شک نکنید منتقدان و بازیکنان از یوبیسافت شاکی میشدن که سری رو برگردونه به ریشه ها
ولی حالا که برگشته به ریشه ها میگن میراث سری رو سرقت میکنه
حرف من اینه که بعضی از منتقدان در هر صورت ایرادشون رو میگیرن
به نظرم فرمول کنونی بازی مشکل نداره، نیاز به پولیش و روتوش بیشتر و تنظیم ساعات گیمپلی با محتوا داره، اما هسته بدی نداره. مشکل اصلی نویسندگی بازی بعد از نسخه Black Flag هست که با هر نسخه نزول پیدا کرد (به غیر از origins که به نظرم یه سر و گردن از تعداد زیادی از نسخه های ac بهتره دلیلشم اینه که کاراکتر بایک تا حدی قابل درکه و پرداخته شده و یوبیسافت نیومده با قابلیت انتخاب کاراکتر تمرکز رو از روی روایت برداره همچنین پرداختن به ریشه ها هم باعث شده گره بخوره با فرقه اساسین بر خلاف والهالا و آدیسی که خیلی فاصله گرفته بود). یوبیسافت انگار در زمینه شخصیت پردازی و روایت بازیها فلج شده. نه فقط در مورد فرنچایز ac بلکه WD و FC هم از نظر روایت و شخصیتپردازی مفتضح عمل میکنن.
به نظرم مشکل از عرضهی سالانهی بازی شروع شد. بخصوص بعد از سهگانهی اتزیو.
با توجه به مشترک بودن شخصیت و روایت مستقیم ۲-Brotherhood-Revelations عرضهی سالانه تا حدی منطقی بود.
ولی با تغییر نسخه به نسخه پروتاگونیست و تایملاین، عرضهی سالانه فقط جلوی رشد و شکوفایی سری رو گرفت.
تحولاتی که باید در طول این ۱۰ سال با مثلا ۴ نسخه اصلی در سری صورت میگرفت با عرضهی ۸ تا بازی پشت سر هم نابود شد.
من ویدیوی کل سه گانه لیلا حسن رو از یوتیوب دان کردم ولی حوصله ندارم پلی بدم اوریجینز رو برای ایکس باکس وان خریده بودم ولی همون اول ولش کردم تنها چیزی که از این سه گانه خوشم اومد دی ال سی داریوش بود و حالت اکتشاف یا discovery mode بود که برام سواله هیچ سایتی مفصل بهش نمی پردازه ؟؟!! یعنی یه روز میشه ج ا ا جای ج ایران رو بگیره ما پاسارگاد و تخت جمشید رو ببینیم به عنوان یه شیرازی تنها دلایلی که هنوز به دنیای گیم امیدوارم بازسازی سه گانه ریمن و دیدن کوروش کبیر و یه شاهزاده پارسی وفادار هستش
امیوارم یه روزی ایران reset factory بشه
هر طرف این پایان تلخ است
یوبوسافت باید زودتر به فرنچایز پایان میداد که اینطوری به بنبست نخوره
این infinity که میگین یه چیزی تو مایه های صفحه اول ماموریت های تاریخی یونیتی هستش ؟
میراژ چرا مینی مپ نداره ؟
شبیه ۳ گانه لیلا حسن شده
اگر یه سر بزنه به ایرا ن حرفشو پس میگیره
بعضی وقتا به سلامت ذهنی بعضی از منتقد ها شک میکنم
کل اینترنت چشم انتظار نسخه جدیدن اینا میگن نه قبلیا بهتر بود 🤦♂️
واقعاً
واکنش یوبیسافت نسبت به مقاله : نخوندم🗿
منی که نتونستم یه بارم اساسین هارو تموم کنم😢
میراژ همه چیو مشخص میکنه