شباهت سکانسهای Mission: Impossible 7 به بازی Uncharted 2
یکی از اعضای سابق استودیو ناتی داگ تصاویری را منتشر کرده که از شباهت سکانسهای Mission: Impossible 7 به بازی Uncharted 2 خبر میدهد.
مجموعه فیلمهای ماموریت غیرممکن به سبب هنرنمایی و بدلکاریهای دیوانهوار ستاره بزرگ حال حاضر سینما یعنی تام کروز نه تنها به یکی از محبوبترین فرنچایزهای ژانر اکشن تاریخ بدل گشته، بلکه هر یک از آثار این فرنچایز در گیشه فروشی سرسامآور را به ثبت رسانده است. حال نیز نوبت به هفتمین فیلم این مجموعه به نام Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One (مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ – بخش اول) رسیده که نیامده آمار فروش قابل توجهی را در گیشه جهانی به ارمغان آورده است.
این فیلم که به عنوان نقطه اوج بدلکاریهای تام کروز به شمار میرود، از سکانسهایی شگفتانگیز و شوکهکننده بهره برده و همین مسئله باعث واکنش مثبت مخاطبین شده است. با این حال برخی از سکانسهای Dead Reckoning Part One واکنش یکی از اعضای سابق استودیو پرافتخار ناتی داگ یعنی بروس استرلی را به همراه داشته است. کسی که در کنار ایمی هنیگ وظیفه کارگردانی بازی جذاب Uncharted 2: Among Thieves (آنچارتد ۲: درمیان دزدان) را در سال ۲۰۰۹ بر عهده داشته است.
در توییت جدید بروس استرلی، به سکانس قطار Dead Reckoning Part One اشاره شده و جمله “صادقانهترین حالت تملق” را به نگارش درآورده که به سکانس قطار بازی Uncharted 2: Among Thieves مربوط میشود. در ادامه میتوانید تصاویری که او در صفحه توییتر به اشتراک گذاشته را مشاهده نمایید.
البته که واکنش بروس استرلی نشانگر کپیبرداری Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One از بازی محبوب و جذاب ناتی داگ در سال ۲۰۰۹ نمیباشد و او تنها قصد داشته تا به شباهت سکانسها اشاره نماید. در گذشته نیز خبرگزاری IGN به صورت خیلی واضح بیان داشت که کارگردان فیلمهای اخیر ماموریت غیرممکن یعنی کریستوفر مککوری برای تولید آثار خود از فرنچایز Uncharted الهام گرفته است.
نمونه بارز این مسئله به سال ۲۰۱۵ بازمیگردد؛ جایی که به یکی از طرفدارانش گفت که سکانس هواپیمای Mission: Impossible – Rogue Nation (مأموریت: غیرممکن – ملت یاغی) را از بازی Uncharted 3: Drake’s Deception (آنچارتد ۳: فریب دریک) الهام گرفته که نمایانگر شهرت و محبوبیت فرنچایز آنچارتد حتی در بین سینماگران میباشد.
منبع: Playstationlifestyle
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
نظرات
بایدم از این شاهکار الهام بگیرن
وقتی هالیوود از رو ناتی داگ مشق مینویسه 😎😎😎
کلا اهالی سینما علاقه زیادی به گیمای ناتی داگ دارن فقطم به انچارتد محدود نمیشه، کریستوفر نولان و کریگ مِیزین هم از فرنچایز لست زیاد تعریف کردن
نولان کجا از لست تعریف کرده؟ تو گوگل که زدم همچین چیزی نیاورد
تو گیم اواردز ۲۰۲۰
از کجا میشه دیدش
😂😂😂 ای خدا
یادش بخیر آنچارتد ۲
غول های برفی ، معما آینه ، مرحله اولش که دزدی از موزه هست
عجب چیزی بود خدایی
یعنی تا حالا توی تاریخ سینما هیچ سکانس و فیلمی که توش قطار در حال سقوط باشه و شاهد پرت شدن کاراکتر از قطار باشیم خلق نشده ؟ حاجی مشمام
( حالا زاویه دوربین که باید همین باشه کاری ندارم هرچقدرم که کارگردان و فیلمبردار خلاق باشن تهش همین در میاد که توی فیلم و بازی نمایش دادن )
فکر کنم بررسی انچارتد ۴ بود توسط گیمفا
با تیتر فرنچایزی که حتی هالیوود باید ازش الهام بگیره
از اون صحنه که زن سیاپوسته تنهایی
نیتن و برادرش رو زد خورد خاک شیر کرد حسابی الهام گرفتن
همه زنا تو هالیوود بروسلی شدن الان 😂
یه جا دیده بودم میگفتن الهام گرفته نشده
هرچند هردو عالین
به جان ویک ۴ هم شباهت هایی داشت . اول سکانس تو کویر که اولای فیلم بود و دوم لوکیشن پاریس سوم رانندگی با در کنده شده ی ماشین .بخش اکشن داخل قطار که دیگه اوج کلیشه بود و تو همه ی فیلم های اکشن بازه ی زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ وجود داره . واقعا از اینکه انقدر برای این فیلم هایپ بودم پشیمونم . خیلی پایین تر از سطح انتظار …
وقتی افرادی مثل نولان گیمای ناتی داگ رو تحسین میکنن طبیعیه این اتفاق ها
تام کروز = نیتن دریک در واقعیت
وقتی که ایده هات ته میکشن و مجبور میشی از بازی ها کپی برداری کنی
این دیگه الهام گرفتن نیست رسما کپی برداریه