شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است
شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است
شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است
شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است
شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است
شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است

شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است

علیرضا محمدی
۱۶:۳۸ ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است

شایعه شده که بازی Assassin’s Creed Codename Red، آخرین ورودی این سری است که بر اساس فرمول معرفی شده در Assassin’s Creed Origins ساخته می‌شود.

به گفته جان هارکر (John Harker)، افشاگر معروف و عضو انجمن ResetEra، بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین نسخه از فرمول Origins خواهد بود که نشان می‌دهد در نسخه‌های آینده این سری، دیگر شاهد عناصر نقش آفرینی موجود در عناوین Origins، Odyssey و Valhalla نخواهیم بود.

به نظر می‌رسد Assassin’s Creed Mirage با تاکید بیشتر بر مخفی‌کاری و اکشن، این سری را به ریشه‌های خود باز می‌گرداند. اما باید دید دیگر نسخه‌های این سری پس از Assassin’s Creed Codename Red، چه جهتی را طی خواهند کرد.

طبق گفته مارک الکسیس کوت (Marc-Alexis Cote) از یوبیسافت، Assassin’s Creed Codename Hexe یک «بازی پرچمدار جدید» از فرنچایز Assassin’s Creed خواهد بود، عنوانی که قرار است «نوع بسیار متفاوتی از Assassin’s Creed» را ارائه دهد.

این امر به شایعات مربوط به کنار گذاشتن فرمول Origins و هدایت عناوین آینده Assassin’s Creed در مسیری جدید اعتبار می‌بخشد. با این حال، باید دید که این مسیر دقیقاً چگونه است.

Assassin’s Creed Mirage یک بازی اکشن ماجراجویی بوده و توسط یوبیسافت بوردو (Ubisoft Bordeaux) توسعه یافته است. این بازی بیانگر هرج و مرج سامرای قرن نهم هجری می‌باشد و در بغداد روایت می‌شود.

بازیکنان، سفر باسم بن اسحاق – شخصیتی که در والهالا معرفی شد – را آغاز می‌کنند، او از یک دزد خیابانی به یک عضو تمام عیار از انجمن برادری تبدیل می‌شود.

Mirage، بازگشت به ریشه‌های این فرنچایز محسوب شده و در مقایسه با نسخه‌های اخیر که تمرکز بیشتری روی جنبه‌های نقش آفرینی و جهان باز داشتند، تاکید بیشتری روی داستان سرایی خطی و گیم‌پلی مخفی‌کاری دارد.

این بازی قرار است برای Amazon Luna، PlayStation 4، PlayStation 5، Windows، Xbox One و Xbox Series X|S منتشر شود.

منبع: Twisted Voxel

red-eyed Banished KnightDARKSIRENGolden piratecactussnowgirlKratosاوردک تک تک ورژن حقیقیخسته77Haj_HosseinOld fashion GAMERMr.DoorRebel2292AMIR WAZOWSKIRichmanRoyalknightDark FantasyAshen undead the bearer𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است
شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است
شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است
شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است
شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • v-alkaline گفت:

    بهترین خبر برای پلیر های قدیمی

    معلم گیمفا(باکتری شناسی )Alucardbagod of smartHaj_Hossein
  • Amir_NN گفت:

    درستشم همینه
    اون سه تا هم همه چی بودن به جز AC
    امیدوارم ریمیک بلک فلگ هم به خوبی انجام شه

    معلم گیمفا(باکتری شناسی )KratosAlucardbagod of smart
  • ALIREZA0111 گفت:

    کاش والهالا اخریش بود
    اوریجینز برای یه تجربه جدید خوب بود انصافا
    خودم لذت بردم از بازیش
    ولی اودیسی و والهالا صرفا تکرار بودن و با اکراه بخاطر پولی که بابت شون دادم بازیشو تموم کردم
    (قابل ذکر هست که اودیسی وضعیت خیلی بهتری داشت و حداقل تا وسطای بازی لذت بردم، ولی والهالا واقعا خسته کننده و حوصله سر بر بود)

    KratosAlucardbagod of smartKingforssnowgirlKratosشادمن 3𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Cocaiene crusader77more
  • . گفت:

    بهترین خبر هفته یا شایدم سال برای من !
    وای که چه قدر از این سه نسخه آخری بدم میومد
    به نظرم فرمولی که با Unity و Syndicate داشتن اجرا میکردن رو ادامه بدن و گسترش بدن میتونن هم هوادار های قدیمی مثل من رو به سری دوباره جذب بکنن و هم پلیر های جدید رو بیارن سمتش

    معلم گیمفا(باکتری شناسی )XERXESAhmad_bkکوروش
  • فرمول قدیمی حتی از فرمول جدید هم منسوخ‌تر و داغون‌تره با سیستم مبارزات تک بعدی که نه چالشی داره نه به مخفی کاری تشویق میکنه درست مثل نسخه های جدید که تشویق به مخفی کاری درشون معنا نداره. منسوخ شدنش حتی داخل نسخه سیندیکیت و یونیتی هم نمود پیدا کرده بود به وضوح.

    مشکل اساسی سری ناتوانی شدید تیم روایی و نویسندگی فرنچایزه (چون نقطۀ نقوت کلیدی این فرنچایز گیمپلی و طراحی مرحله نبود، بلکه اتزیو، روایت جذاب و ویلن‌های کاریزماتیک سه گانه اتزیو بود)، اگر همین بازی‌های اخیر، یک روایت و شخصیت‌پردازی در حد اتزیو یا حتی نزدیک به اتزیو ارائه میدادن و رویکرد پرداختن به شخصیت مونث و مذکر نداشتن که کامل تمرکز رو از خط روایی بگیره و همچنین پیوند عمیق تری با فرقه اساسین‌ها خورده بودن، چندین پله سطح کیفی بالاتر میرفت و میموند پولیش هر چه بیشتر scaling و المان های rpg که میتونست با هر نسخه ساختار رو بهبود بده. بعضی نسخه ها برای تنوع میتونستن المان rpg رو کمتر کنن بعضی‌ها بیشتر. اصلا مشکل ساختار گیمپلی Origins نیست، مشکل اصلی اینه که یوبیسافت از دید ارائۀ یک قصۀ و شخصیت‌پردازی جذاب عقیم مطلقه نه فقط در مورد ac بلکه watch dogs و far cry رو هم به همین سمت بردن.

    حالا نسخه جدید هر چقدر به فرمول قبل برگرده، همین فرمول ادامه بده یا کلا یه فرمول تازه رو انتخاب کنه، هیچ فرقی نداره تا زمانی که نتونه یه روایت یکپارچه، شخصیت‌های باورپذیر و جذاب و ریتم روایی مناسب ارائه بده. این سری زمانی و در نسخه‌هایی جذاب بوده که روایت کشش داشته و شخصیتها برای پلیر اهمیت داشتن فارغ از گیمپلی. گیمپلی همیشه عامل دوم و یا حتی سوم بوده که اینقدر فن بیس بازی درگیر گیمپلی هستند.

    معلم گیمفا(باکتری شناسی )halkerOld hunterKieblackKratosALI_199729گلدون گیمفا جهت تزئین سایتgod of smartKingforssnowgirlmore
    • PeterParker گفت:

      درسته تلاش داشتن توی یونیتی آرنو رو شبیه اتزیو کنن ولی نتونستن کامل این کار رو بکنن

      Old hunterStar Lordsnowgirl77sky reaperSepehrMMDAMIR WAZOWSKISpider-Manمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
    • . گفت:

      من فرمول قدیمی رو به کل این سه نسخه اخیری که ساختن با اون Fetch Quest های افتضاح و بی هویت بودنشون نسبت به فرنچایز ساختن ترجیح میدم
      بعدشم کی گفته گیمپلی نسبت به داستان مهم نبوده ؟
      همین دلایل موفقیت Assassin’s Creed 1 و ۲ داشتن گیمپلی Fun و در عین حال مخفی کاری بوده از سیستم پارکورش بگیر تا خیلی چیزای دیگش

      معلم گیمفا(باکتری شناسی )رئیس جمهور سودان جنوبیXERXESAhmad_bkHannaH
      • گیمپلی نسخه اول به شدت خسته‌کننده میشد و عملاً هیچ نقطه اکتیویتی جذابی نداشت و این داستان و حال و هوای جنگ صلیبی بود که ترغیب میکرد به ادامه دادن درست مثل چند نسخه بعدی که داستان جذاب اتزیو عامل اصلی ادامه دادن بازی بود نه گیمپلی، سه گانه اتزیو کمی بهبود دادن گیمپلی رو ولی همچنان بازی‌هایی بودن که ساختار از هسته منسوخه صرفاً بخاطر نوستالژی و روایت بسیار خوب فن بیس حاضر نیستن این موضوع رو بپذیرن. چیزی که اولویت داشت شخصیت پردازی و داستان خوبشون بود که مدام حاضر بودی بازی رو ادامه بدی که در ادامه از سری گرفته شد حالا با کمی پستی و بلندی بعضیا بهتر بودن بعضیا بدتر و داستان کلا داخل سه گانه اخیر به کنار رفت. در ضمن، کوئست‌های تکراری با این سری عجین شده و مختص نسخه های اخیر نیست، نسخه‌های قدیمی چقدر تعقیب هدف احمقانه و حال بهم زن داشتن؟ چقدر تصرف برج داشتن؟قتل‌های تکراری و کپی پیست شده با لوکیشن‌های مشخص بدون طراحی مرحله درست و حسابی. حتی المانی مثل تابلوی quest که random generate میشد، هم نمونه‌هاش وجود داشت برای کش دادن بازی‌ها. مثل این که کلا کوئست‌های داغون سری رو فراموش کردید. نسخه‌های جدید دقیقاً همون روال رو به نسبت دنیای بزرگ‌تر ادامه دادن. نقشه دو برابر شده فچ کوئست‌ها هم دو برابر شده.

        کلا وقتی یک دهه‌ و بیشتر از بازی‌های نوستالژیک و کلاسیک از نظر روایی میگذره، مخاطبین منسوخ بودن گیمپلی رو فراموش میکنن چون چیزی که به یاد مونده روایت جذاب هست، حقیقت اینه که گیمپلی حتی زمانی که عرضه شد جزو بهترین ها نبود صرفا در حدی بود که کشش لازم رو ایجاد کنه. پوینت اصلی بازی های ac روایتشون بود. حتی طراحی مرحله به مخفی کاری ترغیب نمیکرد مخاطب رو.

        god of smartsnowgirlUNCLE ARTHURAhmad_bk𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰محمدامین حیدریalireza111.zSepehrMr.DoorAMIR WAZOWSKImore
        • . گفت:

          نسخه اول آره ولی نسخه دوم همین الانش هم جذابه چون خوب تونسته بودن همه چیز رو توش پیاده سازی بکنن
          به علاوه اینکه هر بازی بعد گذشت دوره اش تو خیلی چیزا ممکنه گیمپلیش قدیمی بشه
          حرفتون هم به هیچ وجه قبول ندارم درباره سه گانه اتزیو به عنوان کسی که بالای ۲۰ بار هر کدومشون رو رفتم و تک تک تغییرات و بهبود هاش رو به چشم دیدم
          سه گانه اتزیو شاید به خاطر داستان و شخصیت پردازیش بین سری محبوب شده باشه ولی تو گیمپلی هم برای زمان خودش عالی بود درحالیکه جلوی Uncharted 2: Among Thieves و Batman: Arkham Asylum جایزه بهترین اکشن ادونچر سال رو برد !
          فعلا هم که نظر همه منقتد ها و و خود گیمر ها برعکس بوده
          گیمپلی Assassin’s Creed هم به مرور بهتر شد با ۲ پیشرفت کرد و با Black Flag و Unity و ۳ به اوج خودش رسید و بعد با Origins مثلا اومدن پیشرفت کنن که سقوط آزاد کردن و همه مخاطب های قدیمی خودشون رو از دست دادن
          اینکه تو کامنت پایین هم از آرکید بودن نسخه های قبلی حرف میزنید و میگید جدیدا واقعی ترن خیلی جالبه واقعا
          تو نسخه های جدید سواد گرگ و اسب تک شاخ میشیم و دیوار راست رو بدون هیچ برآمدگی میریم بالا این شد واقعی تر شدن ؟!!!

          معلم گیمفا(باکتری شناسی )snowgirlXERXESPeterParkerAhmad_bkکوروشalireza111.zAMIR WAZOWSKIARTHUR MORGAN
          • اولاً در مورد سیستم مبارزات حرف میزدیم نه مابقی بازی که به المان های افسانه‌ای اشاره میکنی، دوماً کجا گفتم بازی‌های جدید واقعی‌ترن؟ گفتم آرکید و کارتونی نیستن، بلکه آرکید و کارتونی و فضایی و عقبمانده، مبارزات نسخه های کلاسیک هستن. در مورد آرکید و هاردکور صحبت میشد که مشخصاً اصلا نمیدونی یعنی چی؛ فکر میکنی نقطه مقابل آرکید واقع گراییه که نیست، نقطه مقابلش هاردکوره. این چه ربطی به واقع گرایی داشت؟ بازی‌های قدیمی به شدت مبارزات تک بعدی‌ای دارن. همه ما acهای کلاسیک رو تجربه کردیم، هیچکس نمیتونه منکر سیستم مبارزات عقب مانده‌اشون بشه که دشمن به شدت الگوی حملات کندی داره و چند ثانیه (!) فرصت میده تا پری کنی بعدشم کافیه چند بار کلیک کنی تا ۵ ۶ نفر اطرافت کشته بشن. این سیستم مبارزه توصیف کامل و مطلق «آرکید» هست، نه سیستم مبارزات سه گانه اخیر که دشمنان hp bar دارن و سیستم مبارزاتشون از بازی هاردکوری مثل dark souls الهام گرفته و لول بندی دارن و باید حواست به خیلی موارد بیشتری باشه تا بتونی پیروز بیرون بیای حداقل نسبت به نسخه های کلاسیک که عقب مانده بودن کاملاً. بازی‌های کلاسیک برای مخاطبی طراحی شدن که از اکشن در لحظه لذت میبره، دقیقا توصیف آرکیده، اما بازی‌های جدید برای کسی طراحی شده که بتونه الگوی حملات دشمن رو بخونه و جاخالی بده و … قبلاً ه

            نمیدونم چرا یه چیزیو که طرف بحثت گفته تکرار میکنی؟ سه گانه اتزیو خودم گفتم بهبود پیدا کرده نسبت به نسخه اول، پس انتظار داشتی چیکار کنن؟ همون اولی رو کپی پیست کنن؟ اما سیستم مبارزه همچنان طبق توصیف بالایی که کردم عقب مانده اس و کوئست تکراری پیک پاکت، تصرف پایگاه و …. همچنان درش موجوده و موضوع بحث هم صرفا نسخه دوم نیست بلکه یک ساختار و فرموله که تا رولشن حتی منسوخ تر هم میشه. بازی‌های جدید هم نسبت به عظمتی که پیدا کردن مشکلات کوئست فیلر دارن.

            در مورد از دست دادن مخاطب هم جالبه، بازی های جدید، خوب یا بد، نه تنها پلیری رو از دست ندادن، بلکه کلی پلیر جدید علاقه مند به المان ار پی جی جذب کرد. هم اوریجینز هم آدیسی هم والهالا هر کدوم مجزا بیشتر از نسخه های قدیمی فروختن و والهالا به بیش از یک میلیارد دلار درآمد رسید. اگر بحث طرفدار و پلیرها هست و دوست داری مطرحش کنی، فقط تو و علاقه‌مندان به یه ساختار منسوخ قدیمی اهمیت خاصی ندارین، شما نباشید کسایی هستن که این فرمول رو ترجیح بدن. اگر این فرمول واقعا و صرفا «بدتر» بود در کنار فرق‌هایی که داره با فرمول قبلی، افت میکرد سری از نظر مخاطب. اکثریت استقبال میکنن، استقبال کردن هم یک بار شانسیه دو بار شانسیه نه این که هر سه نسخه استقبال ازشون بالا باشه و سیر صعودی هم داشته باشه با نسخه آخر یعنی والهالا.

            در ضمن بحث جایزه رو پیش آوردی مثل همیشه، نظرت در مورد این که آدیسی کاندید بهترین بازی سال بود کنار RDR 2 چیه؟ حتما جزو ۵ شاهکار برتر سال بوده که کاندید شده؟ چون خیلی علاقه داری به مطرح کردن جوایز پرسیدم.

            همیشه گفتم، من هیچ علاقه ای به مطرح کردن ۱- جایزه و افتخارات ۲- پلیرها و مخاطبین ندارم و قرار نیست متکی باشم بهشون، بحث من همیشه خود محتواست و ساختار گیمپلی، مثل همیشه. ولی کسی که در پاسخ به من از این موارد استفاده کنه، قطعاً جوابشو با همین موارد میدم.

            Star Lordگلدون گیمفا جهت تزئین سایتgod of smartsnowgirlAhmad_bkمحمدامین حیدریDr.GamerRebel2292Mr.DoorPersian Kingmore
            • . گفت:

              این المان های افسانه ای رو در جواب به کامنت پایینیتون نوشتم که گفتید جدیدا واقعی ترن
              هیچکس این حرفی که میزنید رو قبول نداره در واقع اولین باره همچین حرفی میزنم
              الان دارید کاندید شدن Odyssey رو با ۲ مقایسه میکنید ؟!!!
              چه ربطی داره ؟
              یعنی چون بعضی جوایز رو به حق میدن و کاندید میکنن همشون به درسته ؟!
              الان شما خودتون مثلا GOTY شدن Elden Ring رو قبول دارید یعنی با کل The Game Awards ها موافقید ؟!
              فعلا که صدای همه از نسخه جدید در اومده که Ubisoft رو مجبور کرد برگرده به ریشه ها و گیمپلی اصلی مجموعه اینکه چه قدر بازی فروش داشته هم هیچوقت اعلام نشده فقط یه بار گفتن Valhalla رکورد فروش مجموعه اگه اشتباه نکنم تو آمریکا رو زده همین وگرنه هر سری هر نسخه ضعیف تر و بدتر میشد و صدای همه در میومد
              نمیدونم چرا انقدر سعی دارین از بازی های ضعیفی مثل Origins دفاع کنید درحالیکه خودتون جزء منتقد های امثال بازی های Horizon و غیره هستید که بیشترین شباهت ها رو بهش دارن و میگید این دسته بازی ها فرمول تکراری و خسته کننده ای دارن
              کلا کامنتاتون در تضاده با هم
              بحث جایزه هم برای مطرح کردن بهتر بودن نسبت به اونا نگفتم گفتم اگه چیز بدی بود اصلا کاندید نمیشد که بخواد برنده بشه وگرنه آره The Game Awards و مراسم بازی سال اون زمان ها هم تصمیمات عجیب و غریب گرفتن تا الان

              XERXESAhmad_bkکوروشMr.Door
              • مرد حسابی تو از جوایز حرف زدی گفتم اگر جوایز اهمیت دارن، پس آدیسی هم کاندید بهترین بازی سال بوده، اگر همیشه درست نبوده روی چه حسابی قبول کنم کاندید اکشن ادونچر شدن ac 2 درست بوده؟ چون طبق نظر توئه قبوله ولی آدیسی نه چون حالا که طبق نظر تو نیست قبول نداریمش ها؟ در مورد فروش و … هم فقط کافیه چند تا سرچ بزنی و بازه ها رو مقایسه کنی سه گانه آر پی جی عملکرد بهترین نسبت به تمام نسخه های قبلی داشته و با والهالا به peak رسیده.

                بحث هم صرفا خوب بودن بازی های جدید نیست که مبحث هورایزن رو مطرح میکنی، هیچکس نگفت نسخه های جدید فوق‌العاده ان، بلکه اتفاقا یه چیزی در حد هورایزن. تک تک کامنت هایی که گذاشتم، حول این بود که از نظر گیمپلی بازی های جدید همانقدری مشکل دارن که نسخه های قدیمی داشتن (کسی نگفت بازی های قدیمی خوبن، بحث اینه که قبلا هم خوب نبوده)، تفاوت اینه که نسخه های قدیمی نویسندگی فوق العاده ای داشتن که خیلی مهمه ولی بازی های جدید داستان خوبی ندارن. دفاعی هم که از بازی های جدید میکنم حول محور همین موضوعه نه این که اونا رو بازی های عالی‌ای بدونم. بحث اینه که بازی های قدیمی در حدی که فن بیس ازشون تعریف میکنن گیمپلی خوبی ندارن از اول هم حرفم و هدفم از کامنت گذاشتن این بود.

                این که نمیتونی در مورد محتوای یه بازی بحث کنی، و مدام چنگ و دندون میزنی به قضایای مختلفی مثل ۱- جایزه ۲- مخاطب و فروش (که جفتش بر ضد خودت بود چون بازی های جدید هم مخاطب بیشتری دارن هم فروش بیشتری دارن هم بدترینشون کاندید بازی سال بوده)۳- هورایزن و ۴- مدام حرفی که من زدم رو تغییر میدی و دوباره مطرح میکنی در صورت که من اون چیز رو نگفتم (یکیش این که نمیدونستی آرکید نقطه مقابلش هاردکوره فکر میکردی واقع گراییه دومیش این که بازم یه سرچ نکردی بفهمی نسخه های اخیر کلی طرفدار داشتن و نه از نظر جایزه نه از نظر نمره مطابقت ندارن با این تنفر سطحی ای که داری) خیلی تاسف‌باره.

                Star Lordsnowgirl.UNCLE ARTHURAhmad_bkمحمدامین حیدریکامبیزMr.DoorPersian King
                • . گفت:

                  منطق شما اینه چون یه نفر یه حرفی میزنه و استدلالش رو یه مراسم یا یه شخصه یعنی اینکه با همه چیز اون مراسم موافقه همیشه !!!
                  خیلی جالبه پس شما هم حتما با همه نظرات Edge موافقید از اونجایی که چندین بار مثالش رو زدید !
                  مبحث Horizon رو مطرح کردم چون بار ها شده بهش لقب Assassin’s Creed کلون دادید و بازی های Ubisoft مقایسش کردید و منم از این باب مقایسه کردم و مثال زدم براتون
                  آمار فروش سه نسخه آخر Assassin’s Creed هم هیچوقت اعلام نشده و اطلاعات خیلی کمی ازش در دسترسه به علاوه اینکه دلیل فروش کمه Unity و Syndicate برمیگرده به تصمیمات غلط Ubisoft حول محور سری
                  جالبه که انقدر از مقوله کیفیت تو بازی ها و Open World های کلانکی انتقاد میکنید ولی خودتون از بازی های دفاع میکنید که دقیقا همینجورین
                  آخرش هم تو یه حرکت چیپ میرید کامنت منو تقطیع میکنید صحبت های خودتون رو هم نمیزارید میزارید تو پست آخر هفتع مثلا بگید اتزیو ترول کرده :)))

                • تو مگه کاری غیر از ترول و تکرار مکررات میکنی؟ جوابتو دادم، نگفتم acهای جدید کلانکی نیستن و بازی های عالی‌ای هستن، بلکه گفتم این بازی‌ها اگر گیمپلی اشون مشکل داره، نسخه های قدیمی هم مشکل داشتن (به مراتب بیشتر)، تنها کاری که کردم این بود که گیمپلی بازی های قدیمی رو زیر سوال بردم و این مبحث رو باز کردم که این سری همیشه گیمپلی کلانکی داشته اگرچه به نظرم این ساختار الان که هورایزن هم ازش الهام گرفته اگرچه پر از ایراده، همچنان از اون ساختار گیمپلی داغون و دو هزاری بازی های کلاسیک که بی مغز طراحی شدن بهتره. بازم توضیح میدم مثل این که قدرت درک نداری:
                  “گیمپلی بازی های جدید و هورایزن خوب نیست، اما از ساختار داغون و ضعیف گیمپلی نسخه های کلاسیک بهتره”. اگرچه بازم نمیفهمی.

                  همچنین، پاسخت رو در مورد منتقدها دادم. یه دروغ مضحک گفتی که منتقدها از ساختار جدید ناراضی ان در صورتی که متاشون یه چیز دیگه نشون میده. پاسخی نداری؟

                  Star Lord.
            • Perfect گفت:

              آقای کریمی تفکر اشتباهی دارین که هر چی بازیه باید سیستم مبارزاتش شبیه به سری دارک سوار باشه.

              معلم گیمفا(باکتری شناسی )
              • همۀ سیستم‌های مبارزه نباید شبیه DS باشن، اما سیستم مبارزات DS حداقل کاری که انجام میده، به مبارزات ابعاد بیشتری میده و ساختار مبارزاتی بازی رو متکی به الگوی حملات دشمن میکنه. نه این که با فشردن متوالی کلید ها پیروز هر مبارزه‌ای باشی. سیستم‌های مبارزۀ زیادی از جمله DS داخل صنعت گیم طراحی شده، هر کدوم برای هدفی ولی عقب مانده‌ترینشون سیستم مبارزات ACهای کلاسیک. کسی جایی گفت «همه مبارزات صنعت گیمینگ باید شبیه DS باشه؟» این که اعتقاد داشته باشی سیستم مبارزات ds با acهای جدید هماهنگی داشته و از ساختار قبلی بهتر بوده، گناه کبیره‌اس؟

                God of War 2018 و ragnarok هر دو هستۀ مبارزاتی Dark Souls الهام گرفتن و من بارها گفتم این سیستم مبارزه برای این دو تا بازی کارا نیست و با ساختار هک اند اسلش هم جور در نمیاد. پس چرا از خودت حرف در میاری که فلانی گفته همه مبارزات باید شبیه DS باشه؟ این متصل کردن متن های غیرمرتبط با متن دیگران واقعاً نگران کننده‌اس.

                .
                • Perfect گفت:

                  نگفتم که اینو جایی گفتین گفتم لحن حرفاتون که همه چیزو با یه مدل بازی مقایسه می کنید و حرفاتون جوریه که یه بازی اگه شبیه یا از سبک سولز الهام گرفته باشه دلیل خوب بودنشه.

                • کسی نگفت بازی خوبه یا حتی بده، گفتم گیملپی بازی های قدیمی هم خوب نبود و کلانکی بود.

            • . گفت:

              چه قدرم که این کامنت من ترول بود که رفتید تو پست آخر هفته نوشتیدش 😂
              قشنگ مشخصه کمبود ایده داشتید فقط دنبال پر کردن لیست میگشتید دیدید چیکار کنم اتزیو رو همینطوری بنویسم :)))
              هر بازی بعد یه مدت زمانیش بگذره از نظر گیمپلی ممکنه کلانکی به نظر برسه یا مشکل داشته باشه از GTA های قدیمی بگیرید تا Resident Evil 4 و خیلی بازی های دیگه
              حرف منم این نیست بگم نسخه های قدیمی بدون ایراد بودن یا گیمپلیشون هیچ مشکلی نداشت ولی هر چی بودن هویت داشتن و “Assassin’s Creed” بودن و از همه مهم تر رو مخفی کاری و المان های اکشن ادونچر مانور میدادن چیزایی که تو نسخه های جدید دیگه وجود خارجی نداره
              اگه شما به متای ۸۲ یا ۸۳ درمقابل متای ۹۱ و ۸۷ امثال ۲ و Black Flag میگید بهتر بودن حرفی ندارم
              منتقد ها فقط بعضی ها از سری جدید استقبال کردن نه هشمون !

              • هویت اساسین بخاطر روایته. ادیسی هیچ ربطی به اساسین ها نداشته، برای همین پرت بود از قضیه. والهالا هم همینطور. از یونیتی نام بردی متاش ۷۰هه از بلک فلگ نام بردی که متاش تفاوت زیادی با بازی های جدید نداره. سیندیکیت و … هم مشخصه.

                بهتر بودن نسخه دوم هم بخاطر روایت درگیرکننده و کاراکتر اتزیو بالاتر دو سه بار گفتم نه بخاطر گیمپلی فوق العاده lol

                .
                • . گفت:

                  روایت فقط یه بخشیشه همه چیزش نیست
                  همین الان شما برید لیست بازی های مخفی کاری رو نگاه کنید سری Assassin’s Creed هم توش هست
                  آره متاش ۷۰ شده ولی چرا ؟
                  چون بدترین لانچ سری رو داشت و بیشترین باگ و مشکلات فنی رو خیلی ها بقیه چیزای مثبتش رو ندیدن و ندیده بهش نمره خیلی پایین دادن اتفاقی که برای بقیه بازی های که اینجوری بودن هم تا حالا افتاده اون Black Flag هم که میگید متاش ۸۸ هست میتونید برید متاکریتیک ببنینید بازی های جدید همگی زیر ۸۵ هست
                  گیمپلی نسخه دوم هم برای زمان خودش خوب بود اگه بد بود مثل نسخه اول الان بهترین نسخه سری نمیشد

                • متای ۸۰ تا ۸۵ بد نیست، نماد در اومدن صدای منتقدها هم نیست، این که ۷۰ بگیری نماد در اومدن صدای منتقدهاست. گوست آو سوشیما هم ۸۳ شد متاش، ولی بازی بدی نیست. تفاوت ۸۴ تا ۸۶ هم زیاد نیست، در حدی که بیای نسخه های جدید رو مطلق تخریب کنی. نسخه دوم اگر داستان خوبی نداشت در حد همین ۸۵ ۸۶ میشد.

                  طوری که از نسخه های جدید صحبت میکنید انگار متای ۶۰ گرفتن در صورتی که از هر نظر ( از مخاطب و فروش گرفته تا منتقدها) موفقیت آمیز بودن حتی از سیندیکیت و یونیتی و ابلک فلگ هم موفق تر بودن. یونیتی هم فقط مشکل بهینه سازی نداشت نقد و بررسی ها رو چک کنی به موارد زیادی ایراد گرفتن.

                  .
                • . گفت:

                  توضیح دادم دلیل پایین بودن متای Unity چی بوده
                  ضمنا ۸۴ تا ۸۶ خیر
                  متای Black Flag شد ۸۸ که با ۸۱ و ۸۴ خیلی فرق داره
                  متا هم “همیشه” دوباره تاکید میکنم “همیشه” دلیل بر خوب بودن بازی نیست همونطور که شما بار ها با خیلی از بازی ها مشکل داشتید که متای بالایی داشتن نمونش هم Horizon یا The Elder Scrolls V: Skyrim
                  این سه نسخه اخیر RPG هم اگه توسط هر کی غیر Ubisoft ساخته میشدن متاشون از ۸۴ هم کمتر میشد و تو بازه همون ۷۰ میبودن همونطور که GreedFall نزدیک ترین بازی به سه نسخه اخیر بود و متاش شد ۷۲
                  مطمئن باشید اگه Ubisoft همون فرمول Unity رو در پیش میگرفت ولی گسترش میداد و خوب روش کار میکرد و به مرور تکاملش میکرد و چیزای جدید بهش اضافه میکرد الان متاش حتی بالای ۹۰ هم میتونست بره

                • بازی با ۳۵ نقد روی ۳۶۰ متاش ۸۳ هست.
                  بازی با ۳۶ نقد روی ps3 متاش ۸۸ هست.

                  فاصله زیادی نداره، گیریم درست باشه و ۸۸ باشه متاش همچنان نشان دهنده این نیست که متای ۸۳ بازی های جدید نشان از «بازی افتضاح» دارن که هر روز میای منفی بافی میکنی. ۸۴ در اومدن صدای منتقدین نیست به هیچ وجه.

                  توی تاریخ فرنچایز هیچوقت متای بالای ۹۰ به غیر از نسخه دوم نداشته این حرف که مطمئن باشید فلان یه خیال بافی پوچ بیش نیست.

                • مشکلات یونیتی صرفا باگ نبود، کار خاصی نباید بکنی لیست نمرات متاکریتیک بیار، بعضیا از داستان پایان بندی ایراد گرفتن بعضیا aging gameplay یا old mechanics. دلیل تغییر ساختاری هم همین بود. این دیگه فکته و موجوده و قابل چک کردن.

                • . گفت:

                  رو ۳۶۰ متاش ۸۶ عه اونی که شما میگید نسخه PS4 بازیه که کلا ۲۹ تا نقد بیشتر نداره
                  آره ۲ از نظر متا تنها نسخه ای که متاش بالا ۹۰ شده ولی بعد ترش Brotherhood و Black Flag هستن که هر دو با متا نزدیک بهش به ترتیب ۸۹ و ۸۸ هستن که نشون میده این سری تو زمان سبک اصلیش چه قدر موفق بوده
                  همونطور که حرف شما در رابطه با متای سه گانه جدید خیال بافیه
                  حرف منم بر اساس فکت بود تجربه ثابت کرده هر بازی با باگ و حواشی منفی عرضه شده منتقد ها الکی کوبیدنش از Unity بگیر تا خیلی بازی های دیگه

                • متاکریتیک سه گانه جدید خیال بافیه؟ ۸۲ ۸۳ ۸۴ شدن چه چیزش خیال بافیه؟ متای ۸۰ تا ۸۵ نشان از در اومدن صدای منتقد نداره. بماند که المان نمره بالای ac 2 و brotherhood تازگی بود، بعدها انقدر تکرار شد هر چقدر پولیشش کنن دیگه حس تازگی نمیده برای همین مجبور به تغییر رویه شدن که موفق بود.

                • . گفت:

                  کامنتو درست متوجه نشدید نوشتید اینکه فکر میکنی نسخه Unity اگه باگ نداشت متاش بالای ۸۰ میشد خیال بافیه منم گفتم اینکه شما هم فکر میکنید سه گانه جدید خوبن و متاشون هم سر خوب بودنشون بالاست با منطق خودتون خیال بافیه
                  حرفتون هم هیچ ربطی نداره Resident Evil 5 و ۶ هم زیاد فروختن ولی صدای همه گیمر ها و طرفدار ها در اومده بود و همینطور منتقد ها و Capcom سر همین سری رو برگردوند به ریشه هاش که ترسناک بودنه و متاش هم بالا شد
                  اینکه Assassin’s Creed نیاز به تغییر داشت رو منم قبول دارم ولی نه تغییری که کل فلسفه و ژانر بازی رو تغییر بده و صدای همه رو در بیاره که بگن این Assassin’s Creed نیست
                  همین اتفاقا برای Resident Evil ها هم داره میافته که هر نسخه تغییر خاص و خیلی زیادی نمیکنن ولی کسی ازشون ایراد نمیگیره همین ۵ و ۶ هم به خاطر اکشن بودن ازشون ایراد گرفتن

                • هیچوقت بدون استناد و با «خیال بافی» صحبت نکردم، درست بخون، نوشتم برو متاکریتیک رو چک کن، ببین حرفم منتقدها چیه اکثریت کنار باگ در مورد فرسوده شدن بازی و مکانیک ها صحبت کردن.

                  re 5 که به نظر من بازی خوبی بود دقیقاً قضیه اقلیت هاست که فقط عاشق ترس بقاء هستن. re 6 بازی بدی بود، اما زیاد نفروخت فقط ابتدا ۵ میلیون نسخه رو سریع فروش کرد و بعد نزول شدیدی داشت که حتی بودجه بازی و فروش هماهنگی نداشتن. مهم نیست نیاز داشت یا نه کل حرف اینه بازی های جدید خوبن، شاید ac خوبی نباشن ولی بازی خوبی هستن منم از اول همینو گفتم. گیمپلی نسخه های کلاسیک هم داغون بود و در طول مدت بیشتر رو به زوال رفت.

                  بعد جالبه من خودم هیچوقت به فروش استناد نمیکنم، استناد کردم این بار چون تو از مخاطب و منتقد حرف زدی چون بلد نبودی از محتوا دفاع کنی نه از دیزاین مرحله سر در میاری نه از گیمپلی فقط یه چیزی نوشتی که نوشته باشی.

                • . گفت:

                  این نقدایی که میگید درست ولی سرش چه قدر قرار بود نمره کم کنن ؟
                  اینکه بیان به بازی نمره ۶ یا ۴ بدن ؟!!
                  این بازی رفت زیر موج منفی باگ هاش وگرنه همین الان که بعد از آتش سوزی نوتردام Ubisoft رایگانش کرد خیلی ها ازش استقبال کردن و فهمیدن چه جواهر گمشده ایه بین این نسخه های آخری
                  اینکه بازی خوبی باشن ولی Assassin’s Creed بدی باشن هم صرفا بازی با کلماته چون به هر حال ما داریم درباره Assassin’s Creed صحبت میکنیم نه بازی های RPG
                  شرمنده انقدر رک میگم مثلا شما سر در میارید که به گیمپلی سه نسخه آخر که رسما از نقطه A برو به B هست میگید بهتر از نسخه های قدیمی ؟!

                • بازی های قدیمی رفتن از نقطه A به نقطه Zهه؟ اونا به مراتب گیمپلی بدتری دارن. ماموریت تکراری دارن. سیستم مبارزه عقب مونده دارن.

                  .
    • کوروش گفت:

      هیچ بازی مثل unity مبارزات واقعی و سختی نداشت , unity واقعا مبارزات next gen داشت ولی یوبیسافت بجای اینکه اون سبک رو گسترش بده و ایرادات بسیارش رو بگیره رفت سراغ سبک چرند سیندیکات و آرکیدی کارتونی اوریجینز

      Old huntersnowgirlsky reaperRebel2292AMIR WAZOWSKIKermitکاکاسنگی.Masuod Enayati
      • برعکس سبک یونیتی و بازی‌های کلاسیک آرکید هست، آرکید به چیزی میگیم که جزئیات نداره و طوری طراحی شده که از اکشن در لحظه لذت ببری، مثلا forza horizon آرکید هست، forza motorsport سیمولیتور. اولی رو لازم نیست زیاد درگیر جزئیات بشی دومی رو میخری چون عاشق جزئیات و آمادگی قبل از مسابقات هستی. مبارزات هم اگر بخواهیم شبیه به این موارد توصیف کنیم بازی‌هایی مثل یونیتی که دور از المان های نقش آفرینی هستند، برای اکشن در لحظه و بی‌مغز طراحی شدن که نیاز به آمادگی نداره بعد شما به origins میگی کارتونی و آرکید که خنده‌داره. چون origins نه کارتونیه نه آرکید، البته یه نقش آفرینی و سیستم مبارزه بی نقص بین تمام بازی‌های موجود نیست، اما خیلی از سیستم مبارزات نسخه های کلاسیک پرجزئیات تره، حداقلش اینه که مثل نسخه های قدیمی با چند بار کلیک پشت سر هم هر کی دورت هست نمیمیره. دلیل سطحی‌ای که کارتونی خطابش میکنید، اینه که چون rpg هست و بالاخره دشمن یه hp bar داره و به صورت واقع‌گرایانه با یک ضربه کشته نمیشه، شما فکر میکنید کارتونیه، که بخاطر سبک بازی و scaleبندی هست. اگر این کارتونی و آرکید خطاب بشه تمام بازی های نقش آفرینی کارتونی و آرکیدن. این که باید به موقع جاخالی بدی، سلاح‌های مختلف انتخاب کنی و هدفگیری کنی حتی با تیر و کمان و … آرکیده یا این که ۱۰ نفر که میتونن همزمان نسخت رو بپیچن، تصمیم بگیرن نوبت به نوبت حمله کنن بهت و فقط با فشردن پشت سر هم کلید‌ها و یا پری به واسطه الگوی حملات بسیار کندی که دارن دونه به دونه رو از پا در بیاری؟

        PerfectsnowgirlUNCLE ARTHURAhmad_bk𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰محمدامین حیدریMr.DoorPersian KingکوروشAMIR WAZOWSKImore
    • farhadqp گفت:

      شما نقد کردنو تو کلاسای فراستی یاد گرفتید؟

      snowgirlXERXESAhmad_bkAMIR WAZOWSKIARTHUR MORGAN.
      • فراستی همه چیز رو میکوبه، من از گیمپلی سه گانه جدید (یک سمت ماجرا) دفاع کردم و این حجم از حمله رو داخل کامیونیتی ایران متوجه نمیشم، در حالی که خیلی از همین مشکلات کنونی سه گانه اخیر، قبلاً هم به شکلی دیگه حضور داشتن در نسخه های کلاسیک ولی حالا فقط در بازی های جدید گویا دیده میشن. پلیرها به جای مطرح کردن مشکل اصلی سری یعنی «روایت» به یه سری مشکلات همیشگی اشاره میکنن و فقط فکر میکنن این مشکلات مختص سه گانه جدید هست.

        قبلاً هم گفتم، نسخه های جدید اصلا بازی‌های فوق‌العاده‌ای نیستن، اتفاقا پر از مشکلات ریز و درشت مثل همین کوئست های فیلر یا روایت داغون، ولی برخی ایرادات رو طوری مطرح میکنن فن بیس این فرنچایز که انگار گیمپلی نسخه های قبل از ORIGINS بی نقص بوده و حالا تا این حد افتضاح شده که اصلا اینطور نیست. من هم سه گانه اتزیو رو بیشتر از بازی های جدید و آثاری که این اواسط عرضه شدن دوست دارم، اما نه بخاطر گیمپلی بلکه بخاطر روایت و شخصیت پردازی. گیمپلی همیشه MID بوده و حالا هم در ژانر آر پی جی تا حدودی MID هست.

        UNCLE ARTHURAhmad_bk𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰alireza111.zMr.Doorکوروش.Rock.
        • . گفت:

          کی گفته فقط تو ایران بهش حمله کردن ؟!!!
          این همه تو فروم ها و ردیت و جاهای دیگه صدای همه طرفدارا و منتقد ها در اومده بعد شما میگید کامیونیتی ایران ؟!

          snowgirlXERXES𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Ahmad_bkalireza111.zکوروش
          • یه اقلیتی وجود دارن که از همه چیز ناراضی ان اما سر و صدای زیادی دارن و مدام پست میذارن، احیانا تو همونی نیستی که داخل پست ترغیب به خرید ایکس باکس مسخره کرده بودی که چرا از ردیت و چهار تا پست مطلب گذاشتیم؟ حالا اومدی از همون پست ها مایه میذاری و به دروغ میگی منتقدها راضی نیستن؟ در مقیاس بزرگ میشه فهمید مخاطب چه دیدی داره نسبت به فرنچایز که تنها عامل درست میزان استقبال و فروشه. فعلاً که فرنچایز همچنان حداقل از نظر مخاطب در اوجه و والهالا بیشترین درآمد تاریخ سری رو داشته، یوبیسافت حتی اگر بخش جزئی از فن بیس رو از دست بده، طرفداران جدید رو داره خیلی اهمیتی ندارن اونا مخصوصا که در بلند مدت از اوریجینز تا والهالا ثابت شده این قضیه و برای یه بازه کوتاه نیست. اگر افرادی که سر و صدا میدن در اقلیتها نبودن، فرنچایز به قهقرا میرفت، اما گویا اقلیتن چون نه تنها فرنچایز در وضعیت خوبی از نظر مخاطب قرار داره، بلکه ۱۱ نسخه هم برنامه ریزی شده. فرنچایزی که در نزول باشه براش ۱۱ بازی برنامه ریزی نمیکنن. چهار تا سرچ بزنی تمام آمار ها موجوده.

            ولی امروز خنده‌دارترین چیزی که گفتی، این بود که منتقدین از فرمول جدید ناراضی ان. بازم گل به خودی میزنی، چون منتقدین اتفاقا از رویه جدید کاملاً راضی ان. سه نسخه جدید از رولیشن، سیندیکیت، یونیتی نمرات بالاتری گرفتن و اختلافشون تا بلک فلگ خیلی کمه در حد یکی دو نمره اگر پلتفرم ها رو تغییر بدی تازه بعضیا بلک فلگ پایین تر هم هست. چجوری منتقدین متای ۸۲ ۸۴ ۸۳ به این سهگانه دادن و باهاش مخالفن؟ در صورتی که فرمول کلاسیک که به قول تو «اوج گرفته در یونیتی و بلک فلگ» یا داغون تره یا در همین حد و حدوده. کلا این تعاریف و کوبیدنی که از نسخه های جدید دارید نمیخونه با نمرات منتقدین، و بحث منتقدین هم میکشید وسط.

            فن بیس ac:

            https://www.uplooder.net/img/image/86/7f2b4fb70542abadd9f2b56698abadc2/3082b0354572c4d37af6994b4e8baa43.jpg

            اینو هیچ وقت یادت نره، از دید منتقدین بازی های جدید نه تنها بدتر نیستن، بلکه خیلی هم بهترن. این دیگه لازم به تحلیل نداره به وضوح داری میبینی. تنها بازی‌های سری که در اوجن نسخه برادرهود (۸۹) و ۲ هست که بخاطر روایت خوبشون. بازم رسیدی به حرفی که از همون اول بهت زدم، میراث فرنچایز بر پایه روایت ساخته شده زمانی که روایت رو بگیری گیملپی منسوخ میزنه توی ذوق.

            گلدون گیمفا جهت تزئین سایتsnowgirlUNCLE ARTHUR𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Ahmad_bkکامبیزMr.DoorPersian KingLu Bu.
            • دقیقا درسته
              شاید داخل سه گانه قدیمی یا نسخه اول این کمبت قابل تحمل تر بود ولی داخل نسخه ۳ بلک فلگ و روگ وحشتناک بودن
              عملا مخفی کاری در بازی وجود نداشت چون شما یه ارتش هم به راحتی شکست میدادی و ترسی از دیده شدن نداشتی
              ولی داخل نسخه جدید نمیگم عالیه ولی خیلی از قبل بهتر شده
              یعنی سبک های متنوع گیم پلی وجود داره
              مثلا اگه به یه منطقه بری که لول دشمناش خیلی بالاتر باشه باید مخفی کاری بری و خیلی چیز های دیگه که در گیم پلی سه گانه جدید به چشم میومد

              Armin𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰گلدون گیمفا جهت تزئین سایتsnowgirlمحمد حسین کریمی.
          • صدای منتقدا در اومد؟!🤨 اتفاقاً AC Origins از نظر منتقدا بازگشت سری بود، AC Odyssey حتی نامزد گوتی هم شد که از ۲۰۱۲ به بعد تنها نامزدی یوبیسافته. Valhalla هم تحسین شد توسط منتقدا.

            UNCLE ARTHURمحمد حسین کریمی.
        • اقای کریمی بشدت دیدگاه ها و نقدتون به بازی ها رو قبول دارم سخت گیر هستید و به هر بازی ای نمره بالا نمیدید و الکی تعریف نمیکنید برعکس یک نفر که هر بازی ای که منتشر میشد بهش نمره بالا میداد و میگفت بهش ظلم شده

          معلم گیمفا(باکتری شناسی )𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰.محمد حسین کریمی
        • Lu Bu گفت:

          موافقم گیم پلی سه گانه جدید یه سرگردن بهتر و خفن تر شده بودن و دلیل جذب مخاطب جدید هم بخاطر گیم پلی نسبتا خوبش بود
          یادمه تو اودیسه راحت میتونستی ، یه فایتر خیلی خفن باشی یا یه هانتر ک فقط از راه دور مبارزه می‌کنه و یا یه اساسین ک فقط دنبال مخفی کاری هست ، همین تنوع بود ک تونستم اودیسه رو به اتمام برسونم
          و بنظرم تو سیستم گیم پلی از نظر من والهالا بهترینشون بود هم هاردکور تر شده بود و باس فایت های سختی پیش روت قرار می‌گرفت . و اسکیل ها تو بازی خیلی کارمد بودن و تنوع اسلحه و تیرکمان و زره هم خیلی بیشتر شده بود و همینطور آپگرید کردنشون

          snowgirlUNCLE ARTHUR𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰.Mr.DoorPersian Kingکوروشمحمد حسین کریمی
        • farhadqp گفت:

          اگه اینطور که شما میگید بوده آقای بابای به والهالا ۹.۷ نمیداد

          .XERXES
        • حرف حق👍
          گیمپلی سری Assassin’s Creed هیچوقت جزو بهترین ها نبوده و نیست. اتفاقاً از نظر من سه گانه اخیر نسبت به نسخه های قبل، گیمپلی و سیستم مبارزات بهتر، گسترده تر، سرگرم کننده تر و عمیق تری داشتن و برای همین این نسخه های اخیر رو به‌طور کلی افت نمیدونم برای سری.

          معلم گیمفا(باکتری شناسی ).UNCLE ARTHURمحمد حسین کریمی
    • Armin گفت:

      فن بیس سری AC همیشه این بوده
      یه زمان از تکراری بودن فرمول سری در Unity و Syndicate انتقاد میکردن و خواستار تغییر بودن از یوبیسافت
      الان هم که یوبیسافت با سه گانه RPG تغییراتی رو در فرمول قدیمی ایجاد کرده بازهم یه عده ناراضی اند و دارن از بازگشت به ریشه ها حرف میزنند

      معلم گیمفا(باکتری شناسی )𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰.مهدیارMr.DoorPersian Kingمحمد حسین کریمی
    • ALI_199729 گفت:

      واقعا چرا شرکتی مثل یوبیسافت باید از ارائه یه داستان خوب حداقل تو یکی از نسخه بعد از سه گانه اتزیو عاجز بمونه ؟ این رو من واقعا متوجه نمیشم.

    • . گفت:

      بازی های قدیمی انقدر رو Open World بودن مانور نمیدادن و RPG هم نبودن که تمرکز کنن رو Side Quest و همش بهتون یه سری مرحله بی محتوا و Fetch Quest تحویل بدن
      سیستم مبارزاتشون هم برای زمان خودش خوب بود هر بازی بعد یه مدت سیستم مبارزاتش ممکنه کلانکی بشه همین The Last of Us الان نسخه اصلیشو بازی کنید با ریمیکش یا ۲ مقایسه کنید میبینید چه قدر گیمپلیش الان کلانکی شده

      معلم گیمفا(باکتری شناسی )
    • آقا سه گانه ازیو و بازی ادوارد و یونیتی بهترین اساسین ها بودن
      جدیدا به درد نمی‌خورن
      اصلا اساسین نیستن
      کلا یه چیز دیگه ان
      از این خبر هم خیلی خوشحالم چون از جدیدا اصلا خوشم نمیاد و با نظر آقا ازیو موافقم
      گرافیک این جدیدا فقط خوبه
      اوریجیز حالا بهتر بود
      این بحث دراز بین آقای ازیو و آقای کریمی به جاهای باریک رسید
      ازیو آماده ی هر چیزی توی کامنت های هفته بعدی باش
      آقای کریمی کفریه:)

  • PeterParker گفت:

    ولی باید توجه داشت گیمر های جدید که تازه بازی رو با والهالا یا آدیسی شروع می کنن چون بازی های قبلی رو ندیدن خیلی خوششون میاد من دیدم اینو که میگم

  • Spider-Man گفت:

    بازی Assassin’s Creed Hexe توسط یوبیسافت مونترال توسعه میابه که همون استودیو که والهالا ساخته است . برفرض اگه ساخت این نسخه از سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ شروع شده و ۲۰۲۶ عرضه بشه تبدیل میشه به طولانیترین توسعه بازی یوبیسافته ‌و همینطور قراره یه بازیه کاملا متفاوت با این نسخه های اخیرش باشه که منو امیدوار میکنه
    ولی زمام زیادی تا انتشارش مونده و نباید از الان منتظر این بازی بود . من بیشتر دلم میخواد ببینم که میراژ چقدر به ریشه هاش وفادار مونده و واسه همین براش هایپم

    PeterParker
  • v-alkaline گفت:

    و اگه این شایعه حقیقت داشته باشه، یوبیسافت می‌تونه بازی های assassin’s creed که مثل origins هستن رو با یک اسم و یک spin off جدید بسازه، مثلاً open world adventure: assassins of the creed یا assassin’s creed: open world edition و یا به عنوان یک فرنچایز جدید مثلا Ubisoft like open world: a assassin in the wild بسازه.

    معلم گیمفا(باکتری شناسی )
  • Knight گفت:

    کاش یوبیسافت همه تمرکزشو میزاشت رو یه بازی و همزمان چندتا اساسینو نمیساخت

    معلم گیمفا(باکتری شناسی )
  • امیدوارم دوباره اساسین جون بگیره چه این سبک و چه همون سبک قدیمیش
    یه اساسین خوب می‌خوایم همه

    Mr.Door
  • مهدیار گفت:

    والا شخصا با ۳ گانه جدید خیلی حال کردم ، واقعا اگر یه سری از دسته هارو یوبیسافت بیشتر روشون کار میکرد مثل ماموریت ها یا چهره شخصیت ها و انیمیشن چهره ها ، خیلی کار عالی میشد و واقعا لذت بیشتری میبردیم ولی واقعا من خیلی حال کردم با ۳ گانه جدید ، حس میکنم یه عده خیلی این بحث قدیمی ها بهتر بودن رو تعصبی گرفتن یا به خاطر حس نوستالژی خیلی به طرف قدیمی ها رفتن ، والا من به شخصه خیلی هارو دیدم مثل خودم هم با قدیمی ها حال میکنن الان هم با ۳ گانه جدید ، بعضی ها رو دیدم میگن که این ۳ تا اصلا اساسین نبودن ، خب بحث پیش میاد که اصلا اساسین رو چی میدونیم ما ؟ ، اگر منظور اساسین نابی هست که تو قلعه الموت پرورش داده شده باشه که والا خیلی از شخصیت های اساسینی که تا الان ساختن که اساسین نمیشدن که ، یا بحث اساسین بودن رو اون سبک از مخفی کاری اساسین ها و سبک جنگیشون میدونیم؟ خب این سبک به نظرم نمیشد در آورد تو نروژ باستان یا یونان باستان یا مصر باستان و اصلا با واقعیت باستانیشون تداخل داره ، همیشه اساسین ها طبق ترکیبی از واقعیت تاریخی و یه سری چیزای من درآوردی نویسنده های یوبیسافت بودن نه اینکه بخوان واقعیت رو کاملا نادیده بگیرن ، اگرم میگرفتن باز یه سری ها شاکی میشدن

    𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰ALNOمحمد حسین کریمی.امیرحسین
  • . گفت:

    یعنی موج سوار تر از کاربر های اینجا ندیدم
    روزی هزار دفعه از عملکرد Ubisoft در قبال Assassin’s Creed مینالن بعد تا آقای کریمی یه چیزی میگه رنگ عوض میکنن میگن نه سه نسخه جدید شاهکارن !

    تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )
    • Perfect گفت:

      موافقم باهات دیگه هرجور حساب کنی اودیسه والهالا اصلا در حد سه گانه اتزیو نیستن.

      تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند ).
    • اتفاقاً کامنت آقای کریمی برا خوابوندن این موجی بود که دورِ سه گانه اخیر ایجاد شده.

      تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند ).
      • . گفت:

        این موج به حق راه افتاده همه هم صداشون در اومده از گیمرا بگیر تا منتقدا

        • اره متاکریتیک ۸۰ – ۸۵ و کاندید بهترین بازی سال شدن صدای منتقد در اومده. گوست آو سوشیما متاش ۸۳ شد اونم پس صدای منتقدا در اومده بود.

          تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰.
          • . گفت:

            Stray هم به خاطر کمبود بازی تو سال ۲۰۲۲ کاندید شد چه ربطی داشت ؟ 😂
            Ghost of Tsushima بحثش کاملا جداست اون به خاطر نقد های احمقانه متاش پایین شد مثل قطع نشدن بامبو ها یا لیپ سینک ژاپنی
            جالبه به من میگید کامنت بی ربط به بحث مینویسی ولی خودتون دارید Ghost of Tsushima که IP جدیده رو با Assassin’s Creed مقایسه میکنید

            تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )XERXES𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
            • Stray رو هفته پیش پلت کردم، توی ژانر خودش بازی بدی نبود مشکلش چیه؟ آدیسی هم بازی بدی نبود کاندید هم شد کسی نگفت لایق بهترین بازی سال بود، ولی موضوع اینه که گویا از نظر منتقدینی که هی مطرحشون میکنی در حد کاندید شدن بود. تو آدیسی رو مفتضح توصیف میکنی هر جا رسیدی چرت و پرت گفتی در مورد سه گانه جدید، اما در حقیقت هم از نظر فروش هم از نظر منتقدین بازی‌های خوبی بودن، از کی تا حالا متای ۸۰ تا ۸۵ بازی میشه مفتضح و صدای منتقدین در اومده در این صورت؟ بعد جالبه ac 2 که بهتری بازی اکشن ادونچر شده رو مطرح میکنی ولی هر چی مخالف نظرت باشه در مورد جایزه و … رو قبول نداری. آها سوشیما بحثش متفاوته. چون طبق عقیده تو نمرات هر وقت طبق نظر من باشن، درستن، هر وقت طبق نظر من نباشن اشتباهن. نام کاربریتو بذار «Double Standard Edtion».

              تو حرف از منتقد آوردی وسط حالا میگی منتقدها نظر اشتباه میدن بعدش میگی منتقدها صداشون در اومده در صورتی که تمام نسخه های جدید بالای ۸۰ گرفتن. اگر متای ۸۳ در اومدن صدای منتقده، منتقدها صداشون در مورد ghost of tsushima هم در اومده و بازی زباله اس. اینقدر استاندارد دو گانه حال بهم زن نداشته باش. اگر منتقدین رو قبول داری و ازشون حرف میزنی در مورد همه بازی ها باید نظر منتقدین رو قبول داشته باشی نمیشه گزینشی کار کنی بگی در مورد سوشیما فلان بودن در مورد اساسین ها نه. اونی که بحث بامبو رو پیش اورده برای سوشیما فقط یه منتقد بوده قطعا بازی های اساسین بین صد ها نقدی که داشتن هم این مدل نقد نا به جا بهشون وارده.

              • . گفت:

                کسی نگفت بازی بدیه اتفاقا خودم بازیش کردم دوستش داشتم ولی در حد کاندید شدن یا GOTY نبود امثال Bayonetta 3 یا Kirby and the Forgotten Land لایق تر بودن ازش
                منتقدینی که من دارم میگم برای اون زمانه نه الان که گیر و گورشون به نبود سیاه پوست یا زن به عنوان شخصیت مهم یا اصلی تو بازیه !
                آره به عنوان کسی که دو بار پلاتش کرده میگم مفتضحه چون رسما یه کلون بی کیفیت و افتضاح از The Witcher هست و اصلا Assassin’s Creed نیست
                حتی Origins با تمام ایراداتش باز یکم اون المان های Assassin’s Creed رو تو خودش داره ولی Odyssey هیچی
                Double Standard هم بیشتر به شما میاد که همیشه یه حرفی میزنید و بعدا تغییر نظر میدید
                اول سر عرضه Demon’s Souls کامنت میدید این بازی یه تو دهنی به هیتراست و ریمیک خوبیه بعد خودتون یه مقاله ضدش میرید که ریمیک خوبی نیست :)))
                از این مثال ها هم ماشالله زیاد هست بار ها هم همه باهاتون بحث کردن در این مورد خدارو شکر فقط من نیستم
                شما اصلا چیزی به اسم حد وسط نمیدونید انگار چیه توقع دارید هر کی هر حرفی میزنه با تمام حرف های اون فرد موافق باشه
                Ghost of Tsushima هم یه فرنچایز مثل Assassin’s Creed نبوده که اول یه سبک داشته باشه بعد سبکش رو تغییر بده

                • ۱- هنوزم ds remake بازی خوبیه، چیزی که بهش انتقاد کردم فقط art direction بود، نه کلیت بازی من هیچوقت بازی رو نقد نکردم که گیمپلی و گرافیک و بخش فنی رو تحلیل کنم. این که مغزت توانایی تحلیل و جداسازی موضوعات رو نداره مشکل من نیست.
                  ۲- از نظر تو هر چقدر مفتضح باشه فاقد اهمیته. اصلا بازی هیچ ربطی به ac نداشته باشه، همچنان دلیل نمیشه «بازی» خوبی نباشه. میشه گفت assassin’s creed خوبی نیست، ولی کاملاً میشه گفت یک بازی صرفاً خوبه.

                  بعد من حرفی از منتقد و مخاطب نیاوردم، خودت مطرحش کردی، و مدام وسطش میگفتی نه نمرات گوست قبول نیست ولی نمرات فلانی قبول. فلانی فقط بخاطر باگ نمراتش کم شد، بعد دوباره نمرات یکی دیگه رو بپذیری. ضد و نقیض یعنی این.

                  قضیه این نیست ghost تغییر سبک بده یا نه، مهم اینه متای ۸۰ تا ۸۵ نماد یک متای بد نیست بازی های این بازه بازی های خوبی حساب میشن. صدای منتقدها هیچوقت در قبال ac در نیومده نسخه های جدید طرفدار زیاد دارن فروش زیاد کردن نمرات بالایی گرفتن.

                  ._ewiu_
              • . گفت:

                جواب هر سه کامنتتون رو تو همین میدم
                کامنتو درست متوجه نشدید نوشتید اینکه فکر میکنی نسخه Unity اگه باگ نداشت متاش بالای ۸۰ میشد خیال بافیه منم گفتم اینکه شما هم فکر میکنید سه گانه جدید خوبن و متاشون هم سر خوب بودنشون بالاست با منطق خودتون خیال بافیه
                حرفتون هم هیچ ربطی نداره Resident Evil 5 و ۶ هم زیاد فروختن ولی صدای همه گیمر ها و طرفدار ها در اومده بود و همینطور منتقد ها و Capcom سر همین سری رو برگردوند به ریشه هاش که ترسناک بودنه و متاش هم بالا شد
                اینکه Assassin’s Creed نیاز به تغییر داشت رو منم قبول دارم ولی نه تغییری که کل فلسفه و ژانر بازی رو تغییر بده و صدای همه رو در بیاره که بگن این Assassin’s Creed نیست
                همین اتفاقا برای Resident Evil ها هم داره میافته که هر نسخه تغییر خاص و خیلی زیادی نمیکنن ولی کسی ازشون ایراد نمیگیره همین ۵ و ۶ هم به خاطر اکشن بودن ازشون ایراد گرفتن
                منم نگفتم متا زیر ۸۵ بده ولی اون بازی ها با وجود اینکه همچین متایی گرفتن ولی Assassin’s Creed های خوبی نیستن بحث اصلی منم سر همینه وگرنه آره به عنوان یه بازی جدا از Assassin’s Creed میتونم بهشون بگم بازی خوب ولی برای نسخه هایی که اسم یکی از با ریشه ترین فرنچایز های صنعت گیم رو یدک میکشن و بهترین فرنچایز زندگیم هستن به هیچ وجه Assassin’s Creed خوب نمیدونمشون
                Demon’s Souls هم فقط برای مثال زدم وگرنه بازم بوده از این موضوعات

  • Alucardba گفت:

    به نظرم همینم نباید اینجوری میساختن هرچند با وجود گوست او سوشیما کار یوبیسافت بیش از پیش سخت شد

  • Doctor گفت:

    کاش زودتر این تصمیمو می‌گرفت. من که دیگه بعد دیدن چندتای قبلی از سریش زده شدم

شایعه: بازی Assassin’s Creed Codename Red آخرین عنوان با فرمول Origins است