سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

برخی از سریال‌های اکشن دهه ۲۰۱۰ میلادی آن‌طور که می‌بایست مورد توجه مخاطبین عام تلویزیون قرار نگرفته‌اند.

ژانر اکشن نه تنها در سینما، بلکه در تلویزیون نیز از محبوبیتی دو چندان بهره می‌برد که فارغ از کیفیت نهایی اثر، حداقل فصل نخست هر سریالی در این ژانر می‌تواند بینندگان بسیاری را به سمت خود جذب نموده تا شاهد سکانس‌های پر زد و خورد و شلوغی باشند که هیجان کاذب را در بیننده ایجاد می‌کند.

سال ۲۰۱۰ میلادی را می‌توان دوران اوج ژانر اکشنی خطاب کرد که شاهد شاهکارهای فراموش نشدنی همچون Sons of Anarchy (فرزندان هرج و مرج)، Person of Interest (مظنون) و ۲۴ بودیم. با این حال برخی از مجموعه‌های تلویزیونی دیگر نیز علی‌رغم برخورداری از لحظاتی هیجان‌انگیز و جذاب آن‌طور که می‌بایست تحویل گرفته نشده و حتی برخی نیز به طرز ناعادلانه‌ای پس از پخش چندین فصل، نیمه‌کاره رها شده و لغو گشتند.

به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ ۱۰ سریال تلویزیونی آندرریتد دهه ۲۰۱۰ میلادی رفتیم تا نگاهی به آن‌ها داشته باشیم شاید که نظر مثبت برخی از مخاطبین را جلب نماید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مجموعه تلویزیونی Into the Badlands (به سوی بدلندز)

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

مسئله ناراحت کننده‌ای که در قالب سریال‌های لغو شده همیشه وجود داشته، این است که مخاطبین نسبت به تماشای آن‌ها به شک و تردید دچار شده و معمولاً از کنارشان به راحتی گذر می‌کنند. منطق نه چندان درستی که می‌تواند شما را از تماشای اکشن هیجان‌انگیزی همچون Into the Badlands محروم نماید.

این سریال که از ۳ فصل و بیش از ۳۰ قسمت بهره می‌برد، قرن‌ها پس از شرایط فعلی بشریت جریان داشته و شاهد دنیایی پرهرج و مرج هستیم که در سرزمینی به نام بدلندز جریان دارد. در معدود روایات آخرالزمانی که موجودات خونخوار در آن حضور ندارند، شاهد شخصیتی خاکستری به نام سانی با هنرنمایی جذاب دانیل وو هستیم که باید با مزدوران مختلفی در دنیای Into the Badlands سر و کله زده و برای بقا تلاش نماید. بقایی که به سکانس‌های اکشن دیوانه‌وار و شگفت‌انگیزی منجر می‌شود که می‌تواند مخاطبین را به وجد بیاورد.

مجموعه تلویزیونی Smallville (اسمالویل)

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

در دوره و زمانی که مارول به ابتذال کشیده شده و تکلیف دی‌سی با خودش نامشخص است، باید قدر اثری همچون Smallville را بیش از پیش بدانیم که در روزهای اوج شبکه‌ای همچون CW ساخته و پخش شده است.

این سریال که در ۱۰ فصل و ۲۱۸ قسمت ساخته شده است، به زندگی کلارک کنت پیش از بر تن کردن شنل سوپرمن می‌پردازد. زمانی که او تنها یک نوجوان بوده و باید با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کند که نه تنها ما را با جنبه متفاوتی از زندگی یک ابرقهرمانی آشنا می‌کند، بلکه صحنه‌هایی خاطره‌انگیز و سکانس‌های اکشن جذابی را نیز به تصویر می‌کشد که برای دوره و زمان خود یه شاهکار محسوب می‌شود. با وجود آن که از فصل ششم سریال Smallville شاهد تغییر شبکه بودیم که بر کیفیت این اثر نیز تاثیر گذاشت اما به صورت کلی باید گفت که ژانر ابرقهرمانی در مدیوم تلویزیون دین بسیاری بر این مجموعه جذاب و نوستالژی داشته است.

مجموعه تلویزیونی Happy (خوشحال)

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

سریال Happy به حدی عجیب، دیوانه‌وار و جذاب است که عملاً این روزها به هیچ عنوان نمی‌توان اثری در حد و اندازه آن را پیدا کرد.

این مجموعه حول محور پلیس سابقی به نام نیک جریان دارد که در یکی از روزها به صورت اتفاقی موجودی کوچک و آبی رنگ شبیه به اسب تک شاخ را مشاهده می‌کند که تنها او قادر به دیدنش می‌باشد. این موجود کوچک که هپی نام دارد، فاش می‌کند که با دخترکی دوست است که دزدیده شده و این ۲ با همکاری یکدیگر باید او را پیدا نمایند. علی‌رغم این که شبکه Syfy این مجموعه را در میانه راه لغو نمود اما همچنان می‌توانید از ۲ فصل و ۱۸ قسمت Happy لذت کافی را ببرید. اثری به شدت سرگرم کننده، کمدی و اکشن که هیچ اثر مشابهی تاکنون همچون Happy ساخته نشده که میزان جذابیت آن را چندین پله افزایش داده است.

مجموعه تلویزیونی Condor (کاندور)

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

یکی از معدود سریال‌های اکشن و دلهره‌آور دهه ۲۰۱۰ میلادی که همچنان ادامه دارد، اثری به نام Condor می‌باشد که از مجموعه رمانی به همین نام اقتباس شده است.

این سریال حول محور مامور سازمان سیا به نام جو ترنر جریان دارد که درگیر سلسه‌ای از جنایات و قتل‌های وحشتناکی می‌شود که مخاطبین را حسابی شوکه خواهد کرد. او برای نجات از این مخمصه مجبور به رویارویی با افراد شروری می‌شود که زمینه‌ساز به وقوع پیوستن سکانس‌هایی اکشن و جاسوسی می‌شود که ذره‌ای از جذابیت آن طی ۲ فصل و ۲۰ قسمت گذشته کاسته نشده و فصل سوم آن نیز در دست تولید قرار گرفته است. اگرچه فصل سوم Condor بتواند برخی از محدودیت‌های اکشن و جاسوسی این مجموعه را پشت سر گذاشته و لحظاتی ناب را به ارمغان بیاورد، شاید که پس از سال‌ها شاهد تحقق جایگاه حقیقی این اثر جذاب باشیم.

مجموعه تلویزیونی Jessica Jones (جسیکا جونز)

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

پیش از آن که استودیو مارول دنیای سینمایی خود را وارد مدیوم تلویزیون نماید و آثاری ضعیف و مبتذل را خلق نماید، این نتفلیکس بود که با Daredevil (دردویل) دنیای ابرقهرمانی بزرگسالانه‌ای را در تلویزیون به راه انداخت.

سطح کیفی سریال Daredevil به حدی فوق‌العاده بود که بر تمامی آثار پس از خود تاثیر گذاشت و در این بین سریال‌هایی همچون Iron Fist (آیرون فیست) از بُعد کیفی و کمی عملاً نابود شدند. با این حال در این بین سریال ۳ فصل و ۳۹ قسمتی Jessica Jones به جواهری دیده نشده بدل گشت که هنوز هم ارزش‌های آن توسط مخاطبین نادیده گرفته می‌شود. مجموعه‌ای ابرقهرمانی که از روایتی جنایی و پلیسی بهره می‌گرفت و به جنبه دیگر ابرقهرمانان می‌پرداخت؛ جایی که آن‌ها در زندگی روزمره خود به مشکل خورده و استفاده از قدرت‌هایشان می‌تواند تبعات جبران‌ ناپذیری برایشان داشته باشد. با توجه به این که می‌توان گفت سطح کیفی آثار تلویزیونی مارول در سراشیبی سقوط قرار دارد، تماشای Jessica Jones می‌تواند لحظاتی جذاب و هیجان‌انگیز را برای شما پدید بیاورد.

مجموعه تلویزیونی Arrow (کمان)

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

در حالی که دنیای سینمایی دی‌سی نیامده، نابود شده بود اما در حوزه تلویزیون، Arrow همان نقشی را ایفا کرد که فیلم Iron Man (مرد آهنی) برای دنیای سینمایی مارول داشت و زمینه‌ساز خلق دنیایی به نام اروورس شد که تاکنون در حوزه تلویزیون سابقه نداشته است.

شبکه CW به طرز قابل ستایشی اقتباسی جذاب، اکشن و شگفت‌انگیز را از کمیک‌های Arrow اقتباس کرد که با ۸ فصل و ۱۷۰ قسمت مخاطبینش را تا لحظه آخر به وجد می‌آورد. با این حال تولید آثار سخیفی همچون Batwoman (بت‌وومن) و Black Lightning (بلک لایتنینگ) باعث شد تا اروورس به حاشیه رانده شده و سریال Arrow نیز به مرور مخاطبین خود را از دست بدهد که البته در کمال تاسف، فصل آخر آن به زیبایی ماجراجویی حماسی الیور کوئین را به اتمام رساند که مخاطبین بازخوردهای ناعادلانه‌ای را روانه آن کردند که به هیچ عنوان در حد و اندازه ارزش کیفی Arrow نبوده است.

مجموعه تلویزیونی Gotham (گاتهام)

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

تاکنون شاهد ساخت اقتباس‌های گوناگونی از ماجراجویی بتمن بوده‌ایم که هیچ کدام از آن‌ها تنوع و تازگی Gotham را نداشته است. اثری که به پیش از حضور شوالیه تاریکی در کوچه و خیابان‌های شهر گاتهام می‌پردازد.

این سریال ۵ فصل و ۱۰۰ قسمتی حول محور کمیسر گوردون دوست داشتنی جریان دارد که هنوز با شوالیه تاریکی آشنا نشده و در سن جوانی باید با فساد پلیس گاتهام و شرارت افراد خبیث این شهر مقابله نماید. نکته جذابی که سریال Gotham را از باقی آثار مرتبط با بتمن متمایز کرده است، حضور شخصیت‌هایی همچون ریدلر، پنگوئن و زن گربه‌ای پیش از تبدیل شدن به شرورهای نمادین می‌باشد که باعث شده تا زندگی عادی آن‌ها و چگونگی در پیش گرفتن راه شرارتشان را مشاهده نماییم. با قاطعیت می‌توان گفت که سریال Gotham یکی از برترین و جذاب‌ترین آثار کمیک ‌بوکی تاریخ تلویزیون به شمار می‌رود که آن بازخوردی که لیاقتش داشت را هیچگاه دریافت نکرد.

مجموعه تلویزیونی Castlevania (کسلوانیا)

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

یکی از قدیمی‌ترین و ارزشمندترین فرنچایزها، بازی‌های ویدیویی Castlevania می‌باشد که از سال ۱۹۸۶ تاکنون همچنان قدرتمندانه به کار خود ادامه داده است. با این حال اقتباس انیمیشنی نتفلیکس از این فرنچایز در سال ۲۰۱۷ از حال و هوای منحصر به فردی برخودرار بود که با امتیاز ۸.۳ در وبسایت IMDB اعتبار لازم را دریافت نکرده است.

انیمیشن سریالی ۴ فصل و ۳۲ قسمتی Castlevania حاوی برخی از به یاد ماندنی‌ترین سکانس‌های مبارزه در مدیوم تلویزیون و انیمیشن بوده است که به سبب بهره‌گیری از رده سنی بزرگسال، هیچ ابایی از نمایش‌های خونین خود نداشته و روایتی گوتیک را حول محور تقابل انسان با خون‌آشام‌ها به تصویر کشیده است. ماجراجویی جذاب و حماسی ترور، سایفا و آلوکارد در دنیایی جنگ‌زده و سراسر سیاهی و بدبختی به حدی زیبا و شگفت‌انگیز جلوه نموده که حتی حاوی مفاهیمی عمیقی از آرمان‌های سنتی و کهنه بشریت نیز می‌باشد که ارزش تماشای Castlevania را دو چندان کرده است.

مجموعه تلویزیونی Doom Patrol (دووم پاترول)

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

دنیای دی‌سی در سینما و تلویزیون میزبان حضور ابرقهرمانان بسیار زیاد و متنوعی بوده که منحصر به فردترین آن‌ها گروه دووم پاترول در سریالی به همین نام می‌باشد که به طرز عجیبی آن‌چنان دیده نشد و مورد توجه قرار نگرفت.

این سریال ۴ فصل و ۴۰ قسمتی حول محور شخصیت‌های بدبخت و بدشانسی جریان دارد که هر یک به شیوه‌ای از قدرت‌های فرابشری بهره می‌برند که به سببشان، جامعه آن‌ها را طرد کرده و مجبور به زندگی در عمارتی مجلل شده‌اند. Doom Patrol علی‌رغم این که در ژانر ابرقهرمانی به شمار می‌رود اما بر روی موضوعاتی روان‌شناختی و اجتماعی دست گذاشته و شخصیت‌های خود را نه به عنوان ابرقهرمان، بلکه به عنوان انسان‌هایی دردمند و تنها به تصویر می‌کشد که موجب شده تا شاهد داستانی تاثیرگذار و منحصر به فرد باشیم. طنز سیاه، ماجراجویی‌های عجیب و شخصیت‌های نامتعارف همگی منجر به خلق ترکیبی جذاب و فراموش نشدنی در سریال Doom Patrol شده است که تماشای آن را برای هر مخاطبی واجب کرده است.

مجموعه تلویزیونی Black Sails (بادبان‌های سیاه)

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

دوران طلایی دزدان دریایی به حدی حاوی وقایعی جذاب و شگفت‌انگیز بوده که می‌توان ده‌ها اقتباس سینمایی و تلویزیونی حماسی را از دل آن‌ها تولید کرد. ایده‌هایی که به طرز عجیبی مورد استفاده هالیوود قرار نگرفته و در این بین تنها این سریال Black Sails بوده که جرئت به تصویر کشیدن آن‌ها را داشته است.

سریالی ۴ فصل و ۳۸ قسمتی که حول محور شخصیت‌های مشهوری از دزدان دریایی همچون چارلز وین، بیلی بونز، آن بانی، کالیکو جک و مشهورترین آن‌ها بلک بیرد جریان داشته و مسیر اوج گرفتن آن‌ها به عنوان سلاطین اقیانوس را به تصویر می‌کشد. شبکه استارز برای تولید مجموعه تلویزیونی Black Sails بودجه هنگفتی را صرف نمود تا بلکه بتوانیم زندگی در بین دزدان دریایی را با تمام وجود حس نماییم که انصافاً هم اگر که فرنچایز دزدان درایی کارائیب را نادیده بگیریم، هیچ اثری در تاریخ سینما و تلویزیون نمی‌تواند کیفیتی همچون این مجموعه را ارائه دهد. اثری که علی‌رغم سکانس‌های جذاب و اکشنی که داشته اما عموم مخاطبین تلویزیون توجه چندانی به آن نداشته‌اند.


به عقیده شما دلایل نادیده گرفتن چنین مجموعه‌های تلویزیونی ارزشمند و جذابی در چیست؟ آیا سریال‌های دیگری را نیز سراغ دارید که علی‌رغم برخورداری از سکانس‌هایی ناب در ژانر اکشن نادیده گرفته شده باشند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

shhDishonoredCorvo77kamyyyپین هدessi007DARKSIRENYohanaStar LordS.j.dmeysambامیر حسینKratosاوردک تک تک ورژن حقیقیاپوزوسیون گیمفاDark.Elden-LordThe last Elden ringAli_pxهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سریال‌های آندرریتد ژانر اکشن در دهه ۲۰۱۰ - گیمفا