حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است
حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است
حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است
حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است

حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است

امیرعلی قربان‌پور
۱۱:۲۳ ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است

بنا بر اطلاعات درج شده در صفحه‌ی Starfield در فروشگاه ایکس باکس (Xbox Store) و استیم (Steam)، حجم اولیه‌ی این ساخته‌ی بتسدا (Bethesda) 125 گیگابایت خواهد بود.

اکنون که حدود دو ماه به انتشار بازی Starfield و تجربه‌ای بی‌سابقه از فضا باقی مانده، شرکت بتسدا صفحات فروش این عنوان را به‌روزرسانی کرده و اطلاعات جدیدی نظیر حجم آن را به اشتراک گذاشته است. همانطور که انتظار می‌رفت، بازی حجیم خواهد بود و به ۱۲۵ گیگابایت فضای ذخیره نیاز خواهد داشت. بدیهی است که این رقم با انتشار به‌روزرسانی‌ها و محتوای آینده افزایش می‌یابد.

دلیل بزرگی حجم بازی نیز به وجود بیش از ۱۰۰۰ سیاره، شمار بالای موجودات زنده، شهرهای بزرگ، نبردهای فضایی و مواردی از این دست بر می‌گردد. همچنین، بیش از ۳۰۰ صداپیشه در ساخت Starfield مشارکت داشته‌اند و روی هم رفته به اندازه‌ی مجموع خطوط بازی‌های The Elder Scrolls V: Skyrim و Fallout 4 دیالوگ گفته‌اند.

بازی Starfield در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۵ شهریور ۱۴۰۲) برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر می‌شود و همزمان با عرضه، روی گیم پس (Xbox Game Pass) قرار می‌گیرد.

پیشنروMiladققنوس آسمانOverlordVisible 6-tigh manهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)bahramkli0Copy NinjaDark FantasyDanielDARKSIRENXerexplayGidoraAGTwaves🐘💰مرتضی حزباویولگرد اوسکلBehzaad77Wise Oldmanmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است
حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است
حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است
حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است
حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Porfosor گفت:

    همین درسته باید پرمحتوا باشه

    ŴILliAmAmirOverlordهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Pc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)DARKSIRENAGTwavesولگرد اوسکلAnny🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴more
  • Mr bahal گفت:

    دوستان من میخوام ps5 بخرم ، قبل خرید نصیحتی حرفی چیزی ندارید؟ صبر نکنم اسلیم بیاد؟ و اینکه چه مدلی بگیرم؟
    (پولدار نیستم مث سگ کار کردم تا پولش جمع شده 😓🥲

    Nightwingولگرد اوسکلMoReKa77Wise OldmanPorfosorKingsbountylul-bookMr bahalمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
  • میدونستیم والا ٬ طبیعیه :‌D
    یبارم اعلام کرده بودن حجمشو

    77shhZodiacدکتره گیمفامنتظر بازی hollow knight:silk songEAGAMERArcix™ツ`☆WKNWS☆Dream in Red (Playstation T)AMIRALI MORGAN 💔 Elise De La Serremore
    • Purpule rain گفت:

      اونوقت کالاف دیوتی با اون داستان شیش ساعتش دویست گیگه

      هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Copy NinjacactusUNCLE ARTHURتیک آبی77lul-bookعموی Jack Marstonshhsilent-manmore
      • Pop_Star گفت:

        کالاف به خاطر این حجمش بالاس چون بچه ها وقت ندارن کات سینارو از قبل رندر شده داخل بازی میزارن و in engine نیستن که این خودش کلی جا میگیره،در ضمن برای اینکه رو سیستم های بیشتری اجرا بشه بافت ها و محیطا رو کم کیفیت تر درست میکنن بعد رو همه یه تکسچر پک با کیفیت میکشن که با خودت بگی عجب کیفیتی داره که خب همه اینا حجم داره و جا میگیره برای همین حتی آپدیت های Cod هم حجیمن چون علاوه بر موارد جدید،بافت هاشونم باید دانلود کنی

        Purpule raincactusMoReKaتیک آبی
      • اون گرافیکش خیلی بالاس جزعیات هم زیاد داره ولی قرار نیست هر هزار سیاره جزعیات فوق العاده داشته باشه بعدن هم که براش مود بیاد نگران نباش حجمش تا دویست گیگ هم میرسه مخصوصا اگه مودی بیاد که به سیاره ها جزعیات اضافه کنه

        Purpule rainCopy Ninja
  • Reza PM گفت:

    کنسول سری ایکس من منتظره تا پاره پوره کنه این بازی رو😍 ولی مطعنم رو سری اس هم خیلی خوب و با کیفیت انجام میشه بازی

    cactusUNCLE ARTHURMoReKa77Kung Fu Kennylul-bookمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)shh人Acker益man人دکتره گیمفاmore
    • Tank Dempsey گفت:

      متای ۸۵ تا ۹۰ بنظرم واسش مورد انتظار باشه

      PerfectcactusMoReKaܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓKung Fu Kennylul-bookعموی Jack Marston人Acker益man人منتظر بازی hollow knight:silk songمایکل شرارت (بتمن گیمفا)more
    • john117 گفت:

      با چیزی که نشون دادن توقعات از بازی خیلی زیاد شده.بنظرم بازی به این بزرگی اگه ۱۰۰۰ حسن داشته باشه قطعا تعداد مشکلاتش هم زیاده منتقدا میتونن حسنارو ببینن بعضی ها هم میتونن مته به خشخاش بزارن و نمره کم کنن.در مورد این بازی بنظرم متا آنچنان اهمیتی نداره گرچه گمان میکنم با این حال کمتر از ۹۰ نگیره

      MoReKa77john117Kung Fu Kennyعموی Jack Marstonshhدکتره گیمفامنتظر بازی hollow knight:silk songEAGAMERمایکل شرارت (بتمن گیمفا)more
      • معمولا منتقدا نسبت به عناوین جهان‌باز از تعدادی باگ چشم‌پوشی میکنن و‌دلیلشم بزرگی دنیاشون هستش و‌ خب استارفیلدم به وسعتش در حال حاضر شناخته میشه
        به نظرم اگه بازی مشکل فنی بزرگی نداشته باشه و سیارات و فعالیت‌های گسترده و پویایی داشته باشه راحت میتونه ۹۳-۹۴ بگیره
        حقیقتا امیدوارم خراب نکنه و ی مسترپیس خفنو بتسدا تحویل بده تا تنور رقابت توو نسل نهم از این حالت در بیاد و به ی لول بالاتر ارتقا پیدا کنه

        Rezaبهزاد سالمیMoReKaOP77عموی Jack MarstonshhZodiacمنتظر بازی hollow knight:silk songمایکل شرارت (بتمن گیمفا)more
      • Lu Bu گفت:

        متا مهمه داشم ن واسه این کلکل های بچگانه
        باید دید کسی ک نمره کم کرده واسه چی بوده ، اگر بخاطر محتوا داخل بازیه و کمبودها و و داستان و… هست ک متا اینجا خیلی اهمیت پیدا می‌کنه
        ولی اگ فقط مشکلات فنی بازی باشه ، واسه من یکی مشکلی نداره ، صبر میکنم تا اوکی بشه و حداقل اینطوری میفهمم محتوایی ک در بازی وجود داره عالیه و ارزش بازی کردن داره

        ☆WKNWS☆MoReKaHaj_HosseinshhZodiacTahaicDream in Red (Playstation T)Pop_Star
    • ☆WKNWS☆ گفت:

      قطعاً زیر ۹۰ میشه. چندتا مشکل مهم تو دایرکتش بود که امکان نداره تا زمان عرضه رفع بشه.
      غیر از جت‌پک هبچ وسیله نقلیه‌ای وجود نداره که باعث میشه گشت و گذار تو سیارات شدیداً وقت‌گیر و کسل‌کننده بشه.
      یه‌سری ماموریت‌ها مثل اسکن و جمع‌آوری منابع هم شدیداً سطحی کار شدن و بعد از چندبار هم خودشون تکراری میشن و هم ریتم بازی رو میگیرن.
      ممکنه بعضی منتقدها ۳۰فریم بودن بازی رو هم در نقدشون لحاظ کنن که ابن خودش حداقل ۵ نمره (از ۱۰۰) کم میکنه.

      MoReKaܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓKung Fu KennyCarddragonمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)دکتره گیمفامنتظر بازی hollow knight:silk songsaeed KhArcix™ツ`Lu Bumore
      • Tahaic گفت:

        چجوری تشخیص دادید قطعا زیر ۹۰ میشه 🤨 بابا شما ها خیلی خنده دارید

        MoReKaOP☆WKNWS☆
      • منطقیه سید 👍
        داداش در مورد ، درختای بازی نگفتی که خودش دو نمره کم میکنن ، چون اگر دقت کنی ،اصلا تکون نمیخوردن
        یا مثلا اون کلا که شیشه جلوش شکسته بعد یارو بهش چسب زده ! خداییش من باشم یک نمره بابت چسب کم میکنم ،مگه میشه با کلا چسب دار بری فضا 😐

        در کل در بهترین حالت نمره ش بین ۶۰ تا ۷۵ هست ،بالاتر اگر بره من شاهرگمو میزنم ، ویا اینکه من و شما هیچ درکی از بازی ها نداریم ! کدوم میشه خدا میدونه 🤔

        UNCLE ARTHURMoReKakia (Bye All)Kung Fu KennyCarddragonعموی Jack Marstonshhمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)bbb103Arcix™ツ`more
        • Purpule rain گفت:

          پس همین الان یه وسیله تیز برای بریدنش بذار چون مطمئنم بالاتر میشه

        • من خودم ده نمره بخاطر وجود صدای لیزر توی فضا کم میکنم. چه وضعشه.

          UNCLE ARTHURLu BuMoReKatwo faceKung Fu Kennyshhعموی Jack Marstonمنتظر بازی hollow knight:silk songخستهArcix™ツ`more
        • Tahaic گفت:

          داداش اینا ک گفتی رو ندیدم ولی به غیر اون دیدی میشه بین سوم شخص و اول شخص عوض کرد! وای افتضاح من فکر میکنم بیاد رو۵۰

          UNCLE ARTHURMoReKa
        • ☆WKNWS☆ گفت:

          تصور کن تو GTA فقط جت‌پک وجود داشته باشه، جابجایی تو مپ کسالت‌آور و طولانی نمیشه؟ حالا این بازی مپ چندتا از سیاراتش از مپ GTA V بزرگتره.
          ار هیلو اینفینیت بخاطر نبود اسپلیت‌ اسکرین نمره کم کردن، بعد واسه ۳۰FPS نمره کم نمیکنن؟
          فعلا مسخره کنید، وقتی منتشر شد میبینمتون.

          هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)UNCLE ARTHURTahaicMoReKaDream in Red (Playstation T)
          • sorena گفت:

            GTA مخفف GRAND THEFT AUTO هست که به فارسی میشه سرقت بزرگ اتومبیل (!) چجوری سرقت اتومبیلی میشد اگر درش اتومبیل نبود؟. اینا چه ارتباطی به هم دارند؟ استارفیلد بخش عمده‌ای جا به جایی هاش با فضا پیما انجام میشه و وسیله ای اصلی بازی همون فضاپیما هست و محوریت حمل و نقل ها و مسافرت ها و غیره با spaceship هست تا ground vehicle. جدا از این ها، جهان سازی بتسدا با راک استار اساسأ متفاوت هست. بتسدا جهان های سند باکس میسازه و تو این کار استاد هست. از این جهت نبود وسیله زمینی پوینت منفی نیست بودنش هم فرق خاصی ایجاد نمی کرد، تقریباً میشه گفت هیچ کس تو اسکایریم از اسب استفاده نمی کنه. در رابطه با سی فریم بودن بازی هم هیچ منتقدی بخاطرش نمره کم نمی کنه (مگر دنبال بهانه برای کم کردن باشه به دلایل خاص باشه) وگرنه سی فریم به هیچ وجه بد تر از رزولوشن ۷۲۰ که از استانداردهای نسل ۷ هم پایین تره نیست و دیدیم کسی به فینال فانتزی ۱۶ بابت این نمره کم نکرد. ۳۰ فریم بودن بازی ایراد نیست بخصوص که تجربه ی فینال فانتزی رو داریم میبینم که حتی یک ثانیه با رزولوشن بالا نمی تونه ثابت بمونه و برای ثباتش باید رزولوشنش رو با کلی از جزئیاتی که میتونست وجود داشته باشه اما بخاطر ۶۰ فریم بودن نتونستن انجام بدن کاهش میدادن که در یک بازی به این بزرگی فوق‌العاده خرابی به بار می‌آورد. شما یک تصویر مشخص رو در حالت ۴K و ۷۲۰ رو در یک تی پی ۴k ببین تا به عمق فاجعه ای که رخ میده پی ببری. راجع به هیلو اونا گفته بودن با این قابلیت منتشر میشه اما نشد، پس دلیل درست بود، مثل سایبرپانک که یه ویدیو دیگه نشون دادن بعد یک بازی دیگه تحویل دادن!. سعی کنید ایرادات بهتری بگیرید 🙂

            v-alkalineAiden pearceLu BuTahaicMoReKaDream in Red (Playstation T)
            • ☆WKNWS☆ گفت:

              “GTA مخفف GRAND THEFT AUTO هست که به فارسی میشه سرقت بزرگ اتومبیل (!) چجوری سرقت اتومبیلی میشد اگر درش اتومبیل نبود؟”
              این دیگه چه توجیهی بود؟ اصلا GTA هیچی، شما فرض کن تنها وسیله نقلیه تو Watch Dogs: Legion اون Droneهای بزرگ باربری باشه، کسالت‌آور نمیشه؟
              “در رابطه با سی فریم بودن بازی هم هیچ منتقدی بخاطرش نمره کم نمی کنه (مگر دنبال بهانه برای کم کردن باشه به دلایل خاص باشه)”
              اتفاقاً دنبال بهانه هم هستن؛ اگر قبل از شوکیس پادکست XBOX TWO رو شنیده باشید اونجا شپشال نیک و کلت‌ایستوود میگن که چندتا از رسانه‌های بزرگ گیمینگ بعد از Redfall تصمیم گرفتن که XBOX رو زمین بزنن تا مایکروسافت مجبور بشه XBOX بفروشه و به زعم خودشون از مدیریت بد MS نجات پیدا کنه؛ جز کوردن هم تلویحاً حرفشون رو تائید کرد. من اول حرف‌هاشون رو باور نکردم اما از چند روز بعد این پادکست به طرز عجیبی IGN و Gamesradar دارن توئیت‌های جهت‌دار میزنن و حتی کار به جایی رسیده که ترول هم میکنن!
              سردبیر IGN هم تو یه توئیت به XBOX توهین کرد که وقتی واکنش‌های منفی رو دید توئیترش رو کلا پرایوت کرد.
              سر همین مسائل شما نباید شرایط FF16 رو با Starfield یکسان بدونید، XBOX الان لبه پرتگاه ایستاده و منتقدها منتظرن تا با کوچکترین لغزشی موجبات سقوطش رو فراهم کنن…

              هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Dream in Red (Playstation T)TahaicMoReKa
              • sorena گفت:

                کامنت منو دوباره بخون، گفتم نقش محوری با فضا پیما هست، من واچ داگز بازی نکردم، اما باز ارجاع میدم به کامنت خودم ، جهان سازی بتسدا با اینا فرق داره ، تو بازی های بتسدا اصولا شما نیازی به یک وسیله نقلیه در زمین ندارید و حتی با وجود اون هم آنچنان استفاده ای ازش نمیشه. مراحل در استارفیلد با بازی مثل واو داگز یا جی تی فرق داره، بجای این که یک شهر بسازن که مراحل بازی رو در اون تقسیم کنن، هزار سیاره گذاشتن و مراحل رو در بین اون ها تقسیم کردن، نتیجتا بجای رفت و آمد های زمینی شما بیشتر رفت و آمد های فضایی خواهی داشت بخاطر همین هم دزدی فضا پیما رو در بازی قرار دادن. راجع به اون حرف های قبل عرضه و تصمیم به زمین زدن بازی وو نظری ندارم اما اگر چنین چیزی باشه استارفیلد بهترین بازی تاریخ هم باشه اونا کار خودشون رو میکنن و این ربطی به محتوای بازی و ساختار اون که مورد بحث ما هست نداره. اما راجع به جز کوردن اون تلویحا تایید نکرد بلکه در تو توییت این موضوع رو کاملا رد کرد و گفت: هرچی از استارفیلد شنیده ام خوب بودند. ۲ هرچی از استارفیلد می‌دونم خوب هست. درستی این حرفا در استارفیلد دایرکت برای ما روشن شد.

                Dream in Red (Playstation T)UNCLE ARTHURTahaicMoReKa
                • ☆WKNWS☆ گفت:

                  راجع‌به اهمیت وجود وسایل نقلیه وقتی بازی عرصه شد بهتر میشه نتیجه گرفت.
                  اما راجع‌به جز کوردن: تو پادکست تلویحاً تایید کرد، اما اینکه تو توئیتر چی گفته رو خبر ندارم؛ ضمن اینکه تعریف و تمجید قبل از عرضه بازی چیز عجیبی نیست و قبل عرضه Redfall هم تمام پیش‌نمایش‌ها مثبت بود.
                  نیک خودش گفت که با چندتا ژورنالیست صحبت کرده و اونها گفتن بازی هرچقدر هم خوب باشه حدودا نمره ۷ رو براش در نظر گرفتن!

          • داداش تو درازکشیدی رو مبل یه گوشی هم گرفتی دلت میخواد سازنده هایی که هزاران ساعت با هزاران شوق و علاقه میخوان بازیشون نمره خوبی بگیره نمره بدی بگیره بعد بیای فن هاشو مسخره کنی؟
            وای چه هدف زیبایی!

        • تیک آبی گفت:

          سید یه اسکرین از پیام گرفتم برو تیزی رو بیار که اول بعد انتشار اسکرین رو نشونت بدم بعد بزن

    • بخاطر اینکه فن بتسدا و اشنایی دارم باهاشون ۹۲ به بالا

      ☆WKNWS☆Kung Fu KennyDream in Red (Playstation T)shhمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)منتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`TahaicPop_Star
    • Hamed گفت:

      AmirAgha@ ببین دوست من من خودم پیش بینیه متای ۹۱ یا ۹۲ رو داشتم اما همه میدونن با توجه به سابقه مشکلات فنیه بازی های بتسدا نهایت۸۷ یا ۸۸ بشه چون همه میدونن منتقدا از هرچی بگذرن از مشکلات فنی نمیگذرن، در حال من خودم به شخصه متا برام اهمیتی نداره ولی چون گفتی پیش بینیتون چنده دوست داشتم شرکت کنم در کل استارفیلدم بازی نیست که بخوای سر متاش شرط بندی کنیم این بازی زیر ۸۰ هم بشه من حتما تجربه میکنم البته اگر تا اون موقع بتونم سری اس تهیه کنم

      Kung Fu Kenny☆WKNWS☆منتظر بازی hollow knight:silk songTahaicErmiya MK(از گور برگشته)Pop_StarAnny
      • #چون همه میدونن منتقدا از هرچی بگذرن از مشکلات فنی نمیگذرن،#
        الدن رینگ مشکلات فنی عجیب و زیاد ،متا ۹۷
        استاروارز با مشکلات فنی بسیار زیاد متا ۸۹ (اگر اشتباه نکنم)
        لست ۲ نسخه pc متا ۵۴ به علت مشکلات فنی
        سایبرپانک مشکلات فنی متا رو ترکوند

        ،میخوام بگم هیچ فکت دقیقی وجود نداره که بگیم ،مشکلات فنی یه بازی قطعا باعث کم شدن متا میشه ! تو بعضی بازیها تاثیر گذاره ،تو بعضی هم نیست
        اسکایریم بازی قبلی همین استودیو با مشکلات فنی زیادی عرضه شد و متای بالای ۹۰ کسب کرد
        اما ردفال به علت مشکلات فنیش هم کوبیده شد ..
        پس فکت دقیقی وجود نداره

        و البته بازیهای rpg با وسعت بالا ،اغلب مشکلات فنی به حاشیه میره و چیزهای دیگه بررسی میشه و بازیهای کوچیک و غیر rpg مشکلات فنی میاد رو و بررسی شدیدتری میشه

        UNCLE ARTHURHaj_HosseinKung Fu Kennyshhعموی Jack Marstonمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Zodiacمنتظر بازی hollow knight:silk songDream in Red (Playstation T)Artin_Gamearmore
        • Hamed گفت:

          اون که بله فکت دقیقی وجود نداره من باید اینطوری مینوشتم که منتقدا از مشکلات فنی خیلی از بازیا نمیگذرن واسه همینه که هیچوقت از متا خوشم نیومده چون توش پای سلیقه، سیاست و فن بوی بودن دخیله، وگرنه چرا باید از متای الدن رینگ کسر نشه، یا چرا باید از استاروارز کم بشه استاروارزم متاش ۸۵ بخاطر مشکلاتش، یا دیزگان هم همینطور، فقط اون لست یک بود که اومد رو PC و متاش شد ۵۴ نه لست ۲
          .
          این خیلی مهمه اگر قرار باشه که مشکلات فنی یک بازی در نمره اون تاثیر داشته باشه پس باید منتقدا رو همه بازی ها این موضوع رو در نظر بگیرن نه که از یک بازی نمره کسر بشه بخاطر مشکلات فنیش از یک بازی نه، در مورد استارفیلد هم با توجه به حواشی اخیر خرید بتسدا و انحصاری بودنش توسط مایکروسافت قطعا منتقدا مشکلات فنیش رو تو نمراتش حساب میکنن

          • sorena گفت:

            به این دلیل که استاروارز یک دهم محتوای الدن رینگ رو هم نداره. سازنده باید بین محتوا و بهینه سازی یکیش رو انتخاب کنه، چطور میشه تو تایمی که الدن رینگ ساخته شده درعین حال هم، چنین محتوایی عظیم ساخت و هم اونو کاملا بهینه کرد؟ این انتظار از الدن رینگ وجود ندارد اما از بازی خطی تر و کوچیکه تری مثل استاروارز وجود داره که دست کم آنقدر مشکلات فنی نداشته باشه. هرچند الدن رینگ کم تر از استاروارز مشکلات فنی و باگ داشت!

            • Hamed گفت:

              sorena@ کسی الدن رینگ رو با استاروارز مقایسه نکرد ما مثال زدیم بحث ما اینه که اگر قرار باشه از یک بازی بخاطر مشکلات فنیش نمره کم بشه پس باید از یک بازی دیگه هم کم بشه نه اینکه از یکی نمره کسر بشه از یکی نه فرقی هم نمیکنه بازی جهان باز باشه یا خطی هیچ بهونه و توجیهی هم وجود نداره، شدن که میشه عزیز من منتها سازنده الدن رینگ یک مقدار تنبل تشیف دارن فکرمیکنی برای چی تو بازه زمانی دوسه ساله بازیاش رو عرضه میکنه چون تو بحث بهینه سازی سرسری کارمیکنه و تعهد کامل به کارش نداره
              .
              (((سازنده باید بین محتوا و بهینه سازی یکیش رو انتخاب کنه))) این فکت رو خودت تولید کردی شما؟ خودت خندت نگرفت؟ عزیز من سازنده وظیفشه رو همه المان های بازی کارکنه اینکه باید بین محتوا و بهینه سازی یکی رو انتخاب کنه چیه؟ مگه مهدکودکه لابد استارفیلد هم چون محتواش ده برابره الدن رینگ باید بهینه سازیش در حد ردفال باشه حرفی بی منطق تر از این ندیده بودم ببین عزیز جان یک سازنده وظیفه داره گوش کن وظیفشه وقتی یک بازی رو میسازه همه چیش اوکی باشه نمیتونه بیاد بگه ببخشید بازی رو نتونستم بهینه کنم چون داشتم رو محتوا کار میکردم، میدونی برای چی همچین چیزی گفتی برای اینکه پس فردا اگر استارفیلد عرضه شد و بهینه سازیش در حد ردفال بود بیای توجیح کنی بگی عیب نداره سازنده بهینه سازی و مشکلات فنی رو فدای محتوا کرده

              Persian King
              • sorena گفت:

                من مشکلی با انتقادات درست به بازی ها چه الدن رینگ چه استارفیلد ندارم.(اتفاقا هودم ایراد هایی هم به الدن رینگ گرفتم) مشکل شما اینه که میخوای بازیی که بسیار پهناور هست و صد ها ساعت گیم پلی و محتوای تازه داره، خروجی در حد یک بازی دکمه زنی و ۱۰ ساعته داشته باشه! چنین چیزی شدنی نیست. حتی راک استار هم با کلی نیرو و توان مالی غیر قابل قیاس با فرام سافت نمیتونه بازی های تمام و کمال درست کنه نمونه اش رد دد که در بحث لول دیزاین یه بازی کاملا ضعیفه به تمام معنا هست. اما هیچ منتقدی نمیگه چون لول دیزاین بازی بده نمره کم کنم. چون متوجه هست که در صد مورد دیگه هیچ کم بودی نداره. فرام سافت هم نه نیروی انسانی راک استار رو داره نه منابع مالی اون رو. پس مجبور هست بین دو گزینه یکی رو انتخاب کنه! بازی کوچیک با محتوای کم و تکراری در مقابل بازی با گرافیک بالا و performance خوب. یا این که گرافیک قابل قبول (بلحاظ هنری شاهکار) مقداری مشکلات فنی اما در مقابل ۲۰۰ ساعت محتوای یونیک و خاص. تا این جا این استودیو همیشه روش دوم رو استفاده کرده و همیشه گیمر ها و منتقدان راضی بودن و جواب داده. اما بازیی مثل استاروارز یا سایر هم سطح هاش که محتوای قابل توجهی ندارن ، سطوح مختلف رو ارتقا نمی‌دن و در ۱۰/۱۵ ساعت خلاصه میشن( اصولا یکبار مصرف هم هستند) هیچ توجهی برای چشم پوشی کردن از مشکلات فنی ندارن… اسکایریم خدای باگ و گلیچ بود در عین حال سطوح آزادی عمل و محتوا رو در زمان خودش جا به جا کرد و هنوزم با گذشت ۱۱سال رقیب های زیادی نداره…
                بخش دوم صحبتت هم ارزش بحث نداره.

                تریس مری گلد
                • Hamed گفت:

                  sorena@ به قول یک بنده خدای گوزن چرا ربطی داره به شقیقه ما داریم در مورد بهینه سازی صحبت میکنیم الان لول دیزان رد دد چه ربطی به بحث ما داره؟ داری بهینه سازی به این مهمی رو با لول دیزاین مقایسه میکنی؟ بعدم اگر قرار باشه هربازی جهان بازی که کلی محتوا داره بخاطر مشکلات فنیشون نمره کم نشه که همه سازنده ها برن جهان باز بسازن متای ۹۷ یا ۹۶ بگیرن خب چکاریه، عزیزمن نمیدونم چرا میخوای بی خود یک چیزی رو به عنوان فکت صادر کنی خودتم خیلی خوب میدونی این چیزا فقط یک سری توجیهات بی منطقه، یک سری از منتقدا فن بویی نقد میکنن خیلی از بازی ها رو بخاطر مشکلات فنیشون کم میکنن خیلیا رو نه این دیگه به جهان باز و خطی بازی مربوط نیست فقط میخوای توجیح کنی که بله چون امثال بازی هایی مثل اسکایریم، استارفیلد، الدن رینگ و… صد ساعت محتوا دارن طبیعیه که بهینه سازیشون بد باشه و نباید نمره کم بشه
                  .
                  ببین عزیز من بهینه سازی تو یک بازی حرف اول رو میزنه اولویت یک سازنده هم باید بهینه سازی باشه چرا؟ چون بازی اگر بهینه نباشه هی کرش کنه، افت فریم داشته باشه، لگ داشته باشه، و هزارتا مشکل دیگه اونوقت شما به اون ۲۰۰ ساعت محتوا دیگه نمیرسی و نقدش کنی بگی لول دیزان بازی مورد داره ماموریت های فرعی چنگی به دل نمیزنه سیستم شوتینگ بازی خشکه نیم ساعتم نمیشه بازی رو میندازی تو سطل آشغال ، اسکایریم هم که داری مثال میزنی مال ۱۲ سال پیشه اون موقع تعداد منتقدا کم بود و مثل الان سخت گیر نبودن بهت قول میدم اگر اون بازی امسال عرضه میشد بخاطر مشکلا فنیش میکشیدنش پایین درست مثل سایبرپانک از طرفی اسکایریم مال آخر نسل ۷ بود موقعی که سازنده ها کامل با سخت افزار PS3 و Xbox 360 آشنا شده بودن تازه با همون آشنا شدنشون بتسدا نتونست بازی رو بدون مشکل عرضه کنه انگار اول باگ بوده بعد شده بازی وضعیت استارفیلد که تازه بدتره سازنده ها کامل آشنا نشدن با سخت افزارای نسل نهم خدا میدونه چقدر مشکل داشته باشه موقع عرضه، در مورد استارفیلد ببین بهت قول میدم این بازی تو زمان عرضش پر از مشکلات فنی خواهد بود ولی خیالت راحت مایکروسافت هرجور شده نمیزاره متای این بازی بیاد پایین شده کل کمپانیش رو بفروشه و باج بده به منتقدا اینکارو میکنه چرا؟ چون سرنوشتش به این بازی بستگی داره و جای هیچ اشتباهی نیست بخاطر همین هرکاری میکنه تا این بازی شکست نخوره

                  Perfect
        • اصلا خود اسکایریم با کل باگای عجیب غریب ۹۶

          Tahaic
        • میشه لطفا مشکلات فنی شاهکار الدن رینگ رو نام ببری دوست عزیز

          • عزیز دیگه همه در مورد مشکلات افت فریم بازی صحبت کردن در موقع عرضه (موقع عرضه نه الان بعد پچ های زیاد) تو همه پلتفرم ها هم مشکل فنی داشت ، بیشترینش رو pc بود و کمترینش رو ps5 بود ، به احتمال زیاد هم چون لید پلتفرم ps5 بود کمترین ایراد رو داشت ، اگر هم از من قبول نمیکنی ، بورو خبرهای سال پیش رو بخون ،حتی خود گیمفا هم کار کرده !

            منتظر بازی hollow knight:silk song
            • من خبر های سال پیش رو ندیدم ولی باور میکنم اما یه بار هم لرای من افت فریم نداشت نسخه ۱.۴ رو بازی کردم خیلی خوش گذشت اما مجبور شدم پاکش کنم😭
              به امید خدا دی ال سیش بیاد دوباره نصبش میکنم از اول میرم (من عاشق بازی های سولز عم و هر سه دارک سولز رو رفتم
              ۱ رو کامل دو بار تموم کردم ۳ رو یکم مونده ولی ۲ رو تازه شروع کردم

      • همون اسکایریم با اون همه مشکل و نمره ۹۶ کل حرفاتو میشوره میبره :‌)

        • Hamed گفت:

          Ashen undead the bearer@ پسر خوب شما مثل اینکه کلا تو سال ۲۰۱۱ گیر کردی و نمیدونی چقدر همه چی تغییر کرده و چقدر منتقدا تعدادشون زیاد شده چقدر تغییر کردن و سخت گیر شدن الان تو نسل نهم هستیم هیچ اشتباهی قابل چشم پوشی نیست، مشکلات فنی دیگه چیزی نیست که به راحتی ازش بگذرن

          • Aiden pearce گفت:

            حرف شما اگر درست باشه پس فاینال فانتزی جدید چی میگه؟
            میشه با یه ویدیو وضعیت *فنی* بازیو دید که اصلا خوب نیست
            ولی خب داخل نقد و بررسی ها کمتر سایتی گیر داده بود بهش!
            البته که اگر واقعا باگ داشته باشه و یا از لحاظ فنی بد عمل کنه قطعا هر چقدرم استارفیلد خوب باشه قطعا ازش کم میکنن
            ناسلامتی انحصاری خیلی بزرگ ایکس باکس بعد از n ساله D:

            Dream in Red (Playstation T)
            • Hamed گفت:

              Aiden pearce@ ببین دوست من یک توصیه بهت میکنم اولا اینکه هیچوقت هیچوقت هیچوقت تا زمانی که یک بازی رو تجربه نکردی از رو ویدیو قضاوتش نکن اونم ویدیویی که هزارنفر میتونن به صورت فیک درستش کرده باشن ببین عزیز من، یک بازی تو هر کنسولی ممکنه یک عملکرد داشته باشه به عنوان مثال ممکنه من فاینال فانتزی رو رو کنسول خودم تجربه کنم هیچ مشکلی نداشته باشم اما یکی تجربه کنه بگه بازی باگ داره و افت فریم داره، دوما مشکل فاینال فانتزی بحث فریم ریتش بوده که الان فیکس شده میتونی خیلی از اونایی که اینجا هستن و تجربه کردن بپرسی همونطور، سوما عزیز من هر بازیی رو بخوای روز عرضش تجربش کنی بدون مشکل نیست من اصلا اعتقادی به تجربه کردن یک بازی اونم روز عرضش ندارم چون میدونم پر از مشکلات فنی هستن اونایی که روز عرضه بازی رو تجربه میکنن فقط میخوان پز بدن که آقا ما روز عرضه تمومش کردیم در صورتی که اگر میخوای کامل از یک بازی لذت ببری صبرمیکنی آپدیتاش بیاد بعد تجربش میکنی حالا هرچقدر طول بکشه برای من فرقی نداره من میخوام بازی کنم لذت ببرم نه اینکه فخر بفروشم بگم من روز عرضه بازی رو تجربه کردم، در مورد بحث بهینه سازی بازی ها هم هزار بار توضیح دادم گفتم فرقی نمیکنه که بازی مال سونی باشه یا مال مایکروسافت یا مال نینتندو فرقی نمیکنه جهان باز باشه یا خطی هر بازی مشکلات فنیش انقدر زیاد باشن که باعث بشه به تجربه بازی لطمه بخوره باید تو نمرات لحاظ بشه
              .
              در مورد استارفیلدم تنها انحصاریه بزرگ ایکس باکس نیست استارفیلد در واقع آبروی مایکروسافت هستش مطمئن باش مایکروسافت شده دار و ندارش رو بفروشه بده به منتقدا اینکارو میکنه که مبادا یک نمره بخاطر مشکلات فنیش کم کنن چون کوچیکترین اشتباهی قابل قبول نیست استارفیلد باید موفق عمل کنه

    • نمره متای این بازی باید با بازی های همسطحش سنجیده بشه، آخ حواسم نبود بازی در سطحش نبوده تاحالا 😂
      بنظرم با ریسک زیادی که در ساخت این بازی کردن و جزئیات بسیار زیادی که داره آتو برای گیر دادن بهش هم زیاد پیدا میشه، قطعا زیر ۸۵ نمیگیره، من خودم توقعم از ۸۶ تا ۹۳

      Haj_HosseinLeroxshhمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`☆WKNWS☆TahaicErmiya MK(از گور برگشته)Dream in Red (Playstation T)Pop_Starmore
    • ۸۸ تا ۹۴

      اهمیتی نداره برام البته. احتمالش هست بخاطر پرفورمنس ضربه ببینه. برای من کیفیت محتوای خود گیم و RPG elements هاش مهم تره

      v-alkalineHaj_HosseinshhZodiacDragon born(an assasin سابق)Arcix™ツ`Tahaic
    • kingwork گفت:

      با اینکه برای بازی خیلی هایپم و امسال بیشتر از همه ی بازی ها برای استارفیلد بیشتر هایپ هستم
      ولی انتظارات رو پایین نگر داشتم که بعدا خدایی نکرده تو ذوقمون نخوره متا از ۸۷تا ۹۴
      ولی فقط اگه بهینه سازی اوکی باشه و تعداد باگ کم باشه قشنگ به راحتی میتونه بالا ۹۰ باشه

    • ۸۸ کمترین حالت…
      ۹۲ متوسط ترین حالت…
      ۹۶ بیشترین حالت…

      Tahaicܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓ
    • متا ۷۰ طرفداران ایکس باکس🥹❤️
      😂🤣

      AMIRALI MORGAN 💔 Elise De La SerreTahaic
  • john117 گفت:

    ۳۰۰گوینده خیلیه خبر از nps های بسیار متفاوت میده
    مثل بعضی‌ بازیای بزرگ مثلا فروشنده لباس همه جا تو همه شهرها و محله ها یه شکل و یه صدا هستن .یا سازه های یه شکل مثل اسسین کرید غیر اینکه یه پایگاه رو بارها به یه شکل باید فتح کنی خونه ها و دژها حتی دکوراسیون داخلیش هم همه یه شکلن .فکر کنم چندتا سازه طراحی میکنن همه جای محیط کپی پیس میزنن.امیدوارم استارفیلد از این چیزا دور باشه مکان ها .سازه ها و npc های کپی زیادی نبینیم با توجه به وسعتش

    UNCLE ARTHURshhمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`TahaicErmiya MK(از گور برگشته)Dream in Red (Playstation T)AnnyPop_Starمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
    • ☆WKNWS☆ گفت:

      اتفاقاً تو همون دایرکت گفت مراحل فرعی ابنجوریه که وارد محدوده پایگاه دشمن میشید و باهاشون درگیر میشید.
      لول‌دیزاین یوبیسافت‌گونه.

      Malenia Blade of MiquellaCopy NinjaUNCLE ARTHURمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`john117TahaicErmiya MK(از گور برگشته)Dream in Red (Playstation T)گاوکش
      • یعنی خوشم میاد نه تنها متوجه توضیحات دایرکت نشدین، کلا هیچ گیمی از بتسدا پلی ندادین

        Malenia Blade of MiquellaCopy NinjaUNCLE ARTHURKung Fu KennyHaj_HosseinshhBlackmarshesمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈more
        • ☆WKNWS☆ گفت:

          گفت بدون اینکه بفهمید ناگهانی وارد محدوده دشمن میشید دیگه، مگه غیر این بود؟ مگه نگفت وارد معادن تحت کنترل‌ اونها میشید و باید باهاشون درگیر بشید و اگه پیروز بشید معدن برای خودتونه؟ من هم با زیرنویس فارسی دیدم و هم بدون زیرنویس، پس قطعاً مشکل کج‌شنوی ندارم.

          Malenia Blade of MiquellaUNCLE ARTHUR
      • kingwork گفت:

        سلطان تا حالا بازی به اسم اسکایریم به گوشت خورده ؟

        Tahaic
      • Lu Bu گفت:

        کامنت قبلیت قرار بود این جمله رو در وصفت بگم (کاربری ک بعد از خرید بتسدا توسط مایکروسافت تازه فهمید بتسدایی هم هست ) ولی گفتم شاید نظرشون داره میگه و بیخیال
        ولی اینجا ک داری میگی ماموریت فرعی یوبیسافت گونه ، قطع به یقین شدم ک یا هیتری یا هیچ بازی از آثار بتسدا رو پلی ندادی
        واگرن هیتر جماعت هم می‌دونه تو ساخت ماموریت فرعی جذاب و درگیر کننده رو دست بتسدا نیس
        گیمرها تو. بازیهای بتسدا ، داستان و بیخیال میشن میرن دنبال این ماموریت ها بعد شما میگی یوبی سافت گونه :دی

        UNCLE ARTHURDream in Red (Playstation T)
        • ☆WKNWS☆ گفت:

          Redfall کدوم یکی از ویژگی‌های بازی‌های آرکین رو داشت؟ آفرین، هیچکدومشون؛ حالا مشابه همین‌ موضوع نمیتونه درمورد Starfield و Bethesda صادق باشه؟ قطعاً میتونه.

          (ThomasAngelo(Born in vigiatoDream in Red (Playstation T)Perfect
          • Lu Bu گفت:

            خدایا ، داشم تو صحبت نکن ، صحبت هات مثل این میمونه ک افتادی تو باتلاق و هی دست پا میزنی بااینکه نجات پیدا کنی داری بیشتر فرو میری
            می‌دونی فرق آرکین با بتسدا و ردفال استارفیلد چیه ؟
            اینکه آرکین از حوزه تخصوصیش ک Immersive sim باشه بیرون اومد و اثری شوتر کواپ ساخت ک هیچ تجربه ازش نداره ، حتی بعد از عرضه هم صحبتش شد ک حتی خود کارگردان بازی هم دنبال این بود ک مایکروسافت بازی رو لغو کنه
            ولی استارفیلد بازی ایه ک استادانش تو این سبک دارن میسازنش ک RPG باشه و تخصص لازم و آشنایی کامل و تجربه زیادی رو از سبک بازی دارن و از اون مهم تر پروژه ایه ک بقول خودشون ۲۵ ساله آرزوی ساختشو دارن ، ن ک مثل ارکین مجبور به ساختش بشن
            یه دلیل دیگ هم بهت بدم
            در اینکه آرکین استدیو عالی هست شکی نیست ولی بازم در حد بتسدا نیس
            مثل این میمونه اینست رو با ناتی داگ مقایسه کنی

            Dream in Red (Playstation T)
    • قطعا تا حدی همین به قول شما کپی پیست مدل های مختلف طراحی شده تو استارفیلد هم هست ، همچنان که در شاهکار رد دد۲ هم بود ( از لحاظ اپن ورلد بودن قیاس کردم صرفاً) .به نظرم برگ برنده بازی باگ کم و سرعت بالای بازی می‌تونه باشه . در هر صورت به عنوان یک پی سی گیمر امیدوارم بهترین اثر تاریخ ویدئو گیم رو شاهد باشیم…

      منتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`john117Pop_Star
    • خودشون گفتا محیط توسط ۳ تا موتور جنریت میشه تا تکراری نشه و پویا باشه

      shhمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`TahaicPop_Star
  • ArminSat گفت:

    امیدوارم زبان ترکی رو کامل ساپورت کنه

    آقای شکسته(ThomasAngelo(Born in vigiatoUNCLE ARTHURمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`Retrogamer1992Tahaicمعلم گیمفا(باکتری شناسی )وزغ ( آنتی لگبت)Anny
  • MrOoOpS گفت:

    دیگه بعد از استاروارز سوروایو و فاینال فانتزی ۱۶ این دیگه چیزی نیست
    کم کم انتظار ۲۰۰ گیگ ررو داشته باشین
    و به فکر افزایش هارد سیستم و کنسول ها باشیم

    shhArcix™ツ`Pop_Star
  • amirthful گفت:

    به نسبت دنیای بازی حجمش معقوله

    shhArcix™ツ`Pop_Star
  • Fume knight گفت:

    اتفاقا حجم معقولی هست رد دد فکر کنم ۱۵۰ گیگ بود. با این حجم گستردگی که میگن من انتظار نزدیک ۲۰۰ گیگ داشتم.

    shhArcix™ツ`UNCLE ARTHURوزغ ( آنتی لگبت)Dream in Red (Playstation T)Annyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)اپوزوسیون گیمفادکتر گیمفاBrainiac(خداحافظ)more
    • Shinji mikami گفت:

      متوجه نیستید که حجم نشون دهنده ی محتوا نیست
      .
      برای نمونه همون اسکایرم رو بردار بذار جلوت که فقط ۱۰ گیگه ولی بیشتر ار ۱۰۰ ساعت به راحتی محتوا و مراحل داره و هیچکدوم خسته کننده و کپی و فلان بهمان نیست
      آزادی عمل و ورود به انواع خانه ها و محیط ها در کنار تنوع در سلاح ها و … اسکایرم به شدت زیاده که تا الان هم چنین عنوانی حتی منتشر نشده و رقیبی نداره.
      .
      مقایسه رد دد ۲ با استارفیلد مشکله این نشون میده عناویت بتسدا رو نمیشناسید
      البته که رقیب هستن ولی مقایسه از نظر محتوا و … اشتباهه.
      همین اسکایرم دیالوگ داره و ۲۰۰ ساعت گیم پلی ولی رد دد چی؟ نداره ولی در جا های دیگه درخشانه
      .
      حال شما یک اسکایرمی رو در نظر بگیر که از ۱۰ گیگ ارتقا یافته به ۱۲۰ گیگ

      Kung Fu KennyArcix™ツ`TahaicMehdiHo3einiFume knight
      • Fume knight گفت:

        شما که متوجه هستی داری بازی نسل ۹ رو با نسل ۷ مقایسه می کنی !!! حجم یه بازی بخش اعظمش بخاطر تکسچر و جزئیات هست نه محتوا !!! خیلی از بازی های نسل ۷ ب مراتب محتوای بیشتری داشتن اما حجمشون یک پنجم بازی های امروزی نبود.

        در ضمن این ادبیات مزخرفی که چند نفر کودک اینجا یاد گرفتن تا یکی حرف مخالف می زنه زرتی می پرن میگن تو بازی نکردی و این اراجیف بزارین کنار. منم می تونم بگم اون موقع که تو مهد کودک نقاشی می کشیدی کارت صد آفرین بهت می دادن من arena و فال اوت بازی می کردم. یه حرفی می زنین اول مزه مزه کنین.

        red-eyed Banished Knightshhمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`Dream in Red (Playstation T)
        • Shinji mikami گفت:

          از املای کلماتت معلومه که من وقتی مهد بودم تو دنیا نیومده بودی خخ
          .
          خودت حرفمو تایید کردی که عناوین نسل ۷ که محتوای بیشتری داشتن حجم کمی داشتن
          پس حجم نشانگر محتوا نیست که میگی بخاطر محتوای استارفیلد باید ۲۰۰ گیگ میبود نه ۱۲۰ خخ

    • ........ گفت:

      منم. خیلی خوب بهینه‌سازی کردن

      shhArcix™ツ`وزغ ( آنتی لگبت)Dream in Red (Playstation T)Pop_Starمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)اپوزوسیون گیمفاFume knight
  • حجمش یه خورده زیاده 🙄 خوب دیگه باید به همین قدر حافظه تو سری اس خالی کنم (:

    Arcix™ツ`Anny
  • R گفت:

    خوش بحال سونی فنا هاردشون پر نمیشه . 😂😂😂

    مرتضی حزباویKung Fu Kennyshhمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`Retrogamer1992معلم گیمفا(باکتری شناسی )Tahaicوزغ ( آنتی لگبت)Annymore
  • آشغالترین بازی امسال نه گرافیک داره حالا ۳۰ فریم هم اجرا میشه
    استارفیلد=dlc no man sky

    PerfectCopy Ninjaمرتضی حزباویKung Fu Kennyمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`halkerᚱ.ᚻمعلم گیمفا(باکتری شناسی )آقای شکستهmore
  • Shinji mikami گفت:

    شاهکار و بهترین عنوان سال ۲۰۲۳ و متا از ۹۳ تا ۹۷
    در این ذره ای شک نیست
    مقایسه ی استارفیلد و عناوین بتسدا با هر عنوان دیگه از نظر محتوا اشتباهی بیش نیست و اکثرا متوجه میشم اکثر افرادی که نظر میدن یا سونی فن هستن یا اصلا عناوین بتسدا رو تجربه نکردن.

    از همون زمان الدر ۴ و فال اوت ۳ هم محتوا در عناوین بتسدا بوده وعنوانی از تاد هاوارد به دست ما نیومده که بی محتوا باشه. حرفم برای خیلیا که نگران محتوا هستن هست.
    تنها انواع مکالمه ها و اثراتش در تغییرات روند داستان و … محتوا و مراحل رو متنوع میکنه.
    از نظر تنوع انمی و سلاح هیچ عنوانی رو در دنیای گیمینگ بجز البته ایول ۴ و چند عنوان کم یاب دیگه، رو هم سطح با عناوین بتسدا ندیدم گرچه در استارفیلد این تنوع چندین برابر شده
    .
    کسانی که حرف از محتوای استارفیلد میزنن حداقل برن سری به همون فال اوت ۳ قدیمی بزنن تا متوجه بشن.

    آقای شکستهKung Fu Kennyshhمنتظر بازی hollow knight:silk songarminTahaicوزغ ( آنتی لگبت)گاوکشFume knightتی‌تاپ طلاییmore
  • Lu Bu گفت:

    منطقه ، ولی دانلودش چهار روز طول خواهد کشید واسه من روزی ۳۰g .
    بازیشون واقعا بزرگ و جاهطلبانس ، امیدوارم بتونن از پسش بربیان

    Kung Fu Kennyshhمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`TahaicAnny
  • Young boy گفت:

    خب چرا ستاروارز حجمش بیشتر بود ستاروارز که به بزرگی این بازی نیست😐😐😐

    AMIRALI MORGAN 💔 Elise De La SerrePerfectمرتضی حزباویZodiacمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`آقای شکستهUNCLE ARTHURTahaicوزغ ( آنتی لگبت)more
    • Pop_Star گفت:

      یه چیزی هست به اسم بهینه سازی که شرکتا چند وقتیه باهاش غریبه شدن،تفاوت این بازی با اون تو همینه.شاید بگی ربطش چیه که خوب کدهای بهینه و کوتاه تر و بافت های فشرده شده و نحوه اجرای فرامین و کلی مورد دیگه در اثر همین بهینه سازی میتونن کلی تفاوت حتی در حجم ایجاد کنن

      Copy NinjaUNCLE ARTHUR
    • Tahaic گفت:

      وای یا من فقط فشار میخورم از کاربرا گیمفا یا بقیه دوستان هم همینجورین؟ حجم اولیه اینه یعنی تو زمان عرضه خیلی زیاد میشه تو خود متن گفتن

      UNCLE ARTHURآقای شکسته
  • Pop_Star گفت:

    ما به بازی های حجیم تر از این عادت داریم

    Copy NinjashhArcix™ツ`Tahaicوزغ ( آنتی لگبت)
  • Cyrus گفت:

    امیدوارم شخصیت پردازیش قوی باشه . به امید موفقیت این بازی

    Copy NinjashhArcix™ツ`Tahaicمعلم گیمفا(باکتری شناسی )Pop_Star
  • منم توقع نزدیک ۲۰۰ گیگ داشتم اما خب همه چیزم حجم بالای بازی نیستش
    شاید بازی خیلی تمیز کار شده و توو جمع‌جورترین حالت به ۱۲۵ تا رسیده
    الان دیگه بازیای بزرگ خطی و نیمه خطی به حجم ۹۰ تا ۱۰۰ رسیدن
    از لست ۲ و رد دد۲ و فوربیدن وست و رگناروک و جدیدا فاینال۱۶
    امیدوارم تادهاوارد تونسته باشه توو همچین اثری بتونه سرعت و ظرافت روایتو کنترل کنه
    اصلا کاری به داستان ندارم
    ولی بابت روایت نگرانم چون واقعا کار سختیه حتی برای هاوارد با کوله باری از تجربه

    UNCLE ARTHURshhمنتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`معلم گیمفا(باکتری شناسی )Dream in Red (Playstation T)Annyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_StarSina7294more
  • saman47122 گفت:

    روی سری اس باید حجمش حداقل ۷۰ ۸۰ گیگ باشه چون نمیخواد ۴ کی رندر کنه.

    ☆WKNWS☆shhArcix™ツ`Pop_Star
  • BaBa Woss گفت:

    حجم سری اس قاعدتا باید کمتر باشه

    ☆WKNWS☆shhPop_Star
  • PeterParker گفت:

    والا زیاد نیست Star Wars Jedi survivor که محتواش ربع اینم نیست حجمش خیلی بیشتره
    .
    الان یکی میاد میگه گرافیک اون بهتره 🗿

    UNCLE ARTHURshhمنتظر بازی hollow knight:silk songRetrogamer1992Dream in Red (Playstation T)AnnyPop_Star
  • ŴILliAm گفت:

    بازی به این بزرگی ۱۲۵ گیگ عالیه
    میتوسته بیشتر بشه ولی انگار با بهینه سازی اومده پایین

    Copy Ninja☆WKNWS☆shhAnnyPop_Star
  • اسکایریم که ۱۵ گیگ بود با اون عظمت
    این یکی ۱۵۴ گیگ

    MILADEVILSCopy Ninja☆WKNWS☆
  • ........ گفت:

    بنظرم ۱۲۵ گیگ خیلی هم زیاد نیست.
    خیلی بازها هستند که خیلی بیشتر هستند البته با حجمی بمراتب کمتر.
    انتظار خودم ۳۰۰ گیگ اینها بود.

    Copy NinjashhAnnyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_Starاپوزوسیون گیمفاkiller of trollsFume knightBrainiac(خداحافظ)
  • MehdiHo3eini گفت:

    حجم زیاد به شرط غنی بودن محتوا مشکل به حساب نمیاد بنظرم، اونم بازی با این وسعت

    shhAnny
  • برای عزیزانی که شاید تعجب کرده باشن که چرا حجم بازی با توجه به محتواش حتی بیشتر از این نیست ، بگم که دوستان asset هایی که نه بصورت دستی بلکه با procedural generating ساخته میشن ، از اونجایی که بازی در لحظه مواجهه با لود تازه تکسچر ها رو میسازه ، حجم بازی بصورت شدیدی کم میشه . برای مثال no man’s sky و ماینکرافت نسبت به وسعتشون خیلی حجمشون کمه چون از همین تکنیک استفاده کردن و انجین بازی بصورت real time تکسچر ها رو تولید می‌کنه . اگه استارفیلد تماما بصورت دستی ساخته شده بود ، بالای ۴۰۰ گیگ هم حجم پیدا می‌کرد . Elder scrolls online الان به ۲۲۵ گیگابایت رسیده و تازه خیلی کوچیک تر از استارفیلد هست

    ☆WKNWS☆Pop_Starمنتظر بازی hollow knight:silk songAshen undead the bearerTahaic
  • دوستان توجه کنید حجم no man’s sky کلا ۱۵ گیگه که کلی محتوا داره الان و ابدیت پشت ابدیت کلی چیز جدید استفاده میکنه حساب کنید این دیگه چه غولیه البته فکر مینم بازی ۸۰ گیگ باشه و به مرور با جنریت کردن حجمش زیاد بشه

    ☆WKNWS☆Pop_Starshhمنتظر بازی hollow knight:silk songMISTER XTahaickiller of trolls
    • salt گفت:

      با جنریت کردن حجمش زیاد نمیشه .اینو بابت اون ویدیوش میگم که دیدم یه حیون سر فلان حیوون بدن یه حیوون دیگه و پاهایی یکی دیگه رو داره.
      مثل اینه که شما چند مدل پا و بدن و سر رو جدا بسازی و بعد هر بار تصادفی بهم وصل کنی،حجم زمانی اضافه میشه که هر مدل کامل بصورت اختصاصی رندر شده باشه.
      no mans sky دقیقا همینطوره و چون دیالوگ انچنانی نداره و تقریبا تمام بخشها تصادفی جنریت میشه حجم پایینی داره و البته گرافیک پایین نسبت به استارفیلد.
      اما استار فیلد چند شهر کاملا دست ساز داره .

      ☆WKNWS☆
  • Sina7294 گفت:

    بازم خوبه نسبت به محتوایی که داشت

    shh
  • کمتر از این هم ازش انتظار نمی رفت

    shhAnny
  • خب منطقیه ولی برای کسایی ک سری اس دارن اوضاع بد میشه

  • کسی یادش هست که اسکایریم روی ۳۶۰ حجمش ۳ گیگ بود ؟ یا من توهم زدم🤔😵
    + . اره فکر کنم . اما عجیب بود . نه ؟
    _ اسکایریم ۳ گیگ ؟! امیر بیا اینو جمعش کن .

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Arcix™ツ`UNCLE ARTHURAnnyPop_Starshhمنتظر بازی hollow knight:silk songTahaic
  • جان ویک گفت:

    این که بالا بودن حجمش منطقیه . بعد اکتیویژن برا وارزون ۱ ۱۰۰ گیگ جا میخواست با اینکه کلا یه مپ داشت

  • حالا یه روزی میرسه حجم بازی ها به یه ترابایت هم میرسه ! حتی بیشتر، اون موقعه اگه یه بازی ۵۰۰ گیگ بیاد بیرون میگیم چقدر کمه!!
    یه زمانی کنسول سگا ۱۶ کیلو بایت بود فک کنم حافظه داشت

    LeroxRexon
  • خیلی برای این اثر منتظرم !! امسال سال خوبیه از یه طرفی ایکس باکس داره از حالت کویری درمیاد و برمیگرده توی رقابت و اوج و از یه طرفی داریم بازی های باکیفیتی‌ می‌بینیم!! امیدوارم اسپایدر من هم عملکرد خوبی داشته باشه

  • اگه همین ۱۲۰ تا ۱۵۰ باشه ما راضیم وقتی کالاف دیوتی که محتوای عظیمی هم نداره میره بالای ۲۰۰ تا

  • احساس میکنم بالای ۹۰ بشه متای استارفیلد و اینکه گوتی هم میشه!
    احتمال زیاد بازی بخاطر وجود ۱۰۰۰ محتوای تکراری زیاد داشته باشه ولی چون نیاز این سبک هست چشم پوشی میشه و نمره کم نمیشه. امیدوارم مثل همیشه بتسدا بترکونه!
    نوش جان اکس فن ها

    ☆WKNWS☆
  • Solo گفت:

    تیتر جوری زدین “بسیار زیاد” گفتم دور و ور سیصد گیگه حتما
    این که حجم دو تا آپدیت کالافه
    آنچارتد ۴ روی پی سی ۹۸ گیگ بود
    خدایی با اینهمه وسعت خوبه حجمش

    Xboox.hoomeshh
  • بیا که منتظریم

    این حجم قطعا محتوای خالص رو داره

    گوتی؟

    ☆WKNWS☆
  • Ruby گفت:

    سیاره ای ۱۰۰ مگابایت تازه اگه کل این حجمو بذاری به حساب سیارات!

    Xboox.hoome
  • با تعریفایی که از بتسدا شنیدیم در مورد جهان بازی خیلی هم حجمش بالا نیست.

    هنوز وارد نسل ۹ نشدم شاید این نسل کوچ کردم سمت ایکس باکس و استارفیلد رو پلی بدم ولی خیلی وقته حوصلم نمیکشه بازی های جهان باز رو پلی بدم نکه اینکه بازی نمیکنم ولی خسته کننده هستن واسم

  • بابا حجمش خوبه خداییش با توجه به بزرگیش

    Rexon
  • salt گفت:

    تو ویدیوش حیواناتی دیدم که مثل no mans sky سر فلان حیون به بدن اونیکی وصل بود.
    شک ندارم این بازی یکدهم هایپشم موفق نمیشه.
    نزدیک تجربه اسکایریم رو ارایه نمیده
    و همه اینها برای یکی دوسال اوله
    مهمترین خصوصیت عالی بازی پشتیبانی از ماد هست و همین باعث میشه با ورود مادسازها بازی بهترین بازی فضایی تاریخ تا اونموقع بشه.
    اما بدون پشتیبانی مادسازها این بازی no mans sky در یک لول بهتر هست

    ☆WKNWS☆Tahaicsattarzadeh
    • Lu Bu گفت:

      چون تو ویدیوش اینو دیدی فهمیدی نو منزل اسکای در یک اول بهتره ، چرا دو لول ن ؟
      پسر خوب اونهمه محتوا و … دیدی بعد چسبیدی به یه چیزی ک ما ندیدیم
      سیستم دیالوگ گویی دیدی .؟ سیستم گیم پلی بازی و تنوعاتشو دیدی و اونو با نو منز اسکای مقایسه کردی
      سیستم ساخت و ساز. داخل خارج سفینه و پایگاه رو دیدی اونو با نو منزل اسکای مقایسه کردی ؟
      سیستم ساخت شخصیت و شخصی سازیش رو دیدی اونو با نومنز اسکای مقایسه کردی ؟
      تنوع محیطی ک تو هر سیاره متفاوته و جزئیاتی از جمله نوع جاذبه ، تاثیرش رو اسلحه و …. دیدی با نومنز اسکای مقایسه کردی ؟
      درخت مهارت رو دیدی با نومنز اسکای مقایسه کردی ؟
      تنوع در جنگ های فضایی و سیستم آپگرید بازیو دیدی با نومنز اسکای مقایسه کردی .؟
      سیستم شخصی سازی سفینه رو دیدی و اونو با نو منز اسکای مقایسه کردی ؟
      اصلا تو بازی ای ک توسط ۲۰ نفر ساخته شده رو با بازی ای ک ۵۰۰نفر هفت سال روش کار کردن و استودیو و کارگردانی داره میسازتش ک ضعیف اثر این کارگردان فالوت چهار با متای ۸۸ و نامزد گوتی شده و دوتا گوتی و چندین بیگ وینر تو کارنامش داره مقایسه میکنی ؟ جالبه واقعا
      یا هیچی از گیم حالیت نیس یا هیتری

      Dream in Red (Playstation T)☆WKNWS☆Tahaic
      • salt گفت:

        اتفاقا چون ۵۰۰ نفر سالها روش کار کردن برای کارشون ارزش قائل شدم و با دقت نگاش کردم نه مثل شما که اولا ادبت مشکل داره و دوما سرسری از هرچی جلوم ریختن بخوام لذت ببرم.شک نکن ادمهای مثل تو رابطشون با گیمی که مثلا عاشقشن دوستی خاله خرسه هست چون توانایی نقد ندارن. نقد و ریزبینی باعث میشه مشکلات رفع بشه و گیم مد نظر پیشرفت کنه.پس جناب،اولا من هیتر نیستم دوما با ۴۲ سال سن اونموقع که حضرتعالی هنوز متولد نشده بودی با اتاری ۱۶۰۰ بازی می کردم.

        سوما اگه درست خونده باشی نوشتم مثل اسکایریم متناسب با هایپش عمل نمیکنه . چهارتا فن چشم و گوش بسته مثل تو باعث میشن اتفاقا بازیها به اون پتانسیل که دارن نرسن چون سطح توقت از بازی که ۵۰۰ نفر سالها روش کار میکنن پایینه،

        پنج ساعت وقت گذتشتی اومدی مقایسه نوشتی بین نومنز و استارفیلد،فن دو اتیشه ای و افرادی مثل تو همون اثر بدی رو روی بازیها میزارن که مذهبیهای خشک رو دین.

  • kingwork گفت:

    خودم انتظار داشتم حجم بازی ۱۵۰ گیگابایت تا ۲۰۰ گیگابایت باشه

  • Rexon گفت:

    به عنوان یک پلی استیشن فن خودم امیدوارم بازی خفنی از آب در بیاد چون ایکس باکس فن های عزیز خیلی وقته رنگ و روی یک گیم انحصاری خوب رو ندیدن

    ☆WKNWS☆Tahaic
  • Anny گفت:

    الان دیگه این حجم عرف شده، هرچی کنسول ها پیشرفت میکنن بازی ها هم سنگین تر و سنگین تر میشن و البته پرمحتواتر

  • z for zack گفت:

    میخواید قبول کنید .میخواید قبول نکنید
    این شعار ۱۰۰۰ تا سیاره جز اینکه یه دروغ تبلیغاتی هست، باعث میخواد بشه که سازنده ها از المان های اصلی بازی یا حداقلش دیگه از بهینه سازی بازی صرف نظر کرده باشن
    موندم چرا بتسدا از فاجعه موقع عرضه no man’s sky درس نگرفته…
    ده تا سیاره بساز. اکوسیستم پر جزئیات – محیط پویا -حس زنده بودن محیط -تنوع محیط ….همه اینارو تو این ده تا پیاده کن.
    نا سلامتی قرارع تا موقع الدر اسکرولز پنج این بازی پرچمدار باشه.
    فال اوت چهار به غیر از یکم بهینه سازی چش بود خدایی؟؟
    از خیلی بازی های آر پی جی بزرگتر بود. محیط های خیلی زنده تر و متنوع تری داشت. یک دهم استارفیلد خودشو گنده نکرد.
    تمرکز بیشترش رو سیستم مبارزات و کار با اون bipboy ساعتی و المان های ساخت و ساز و نقش آفرینی بود که ادمو تو خودش غرق میکرد.
    هیچ موقع یادم نمیره اون مرحله که اول کار می‌رفتی توی شهر با اون راهزنا درگیر می‌شدی بازمانده ها رو نجات بدی . بعدشم یدونه پاور ارمور میگیری که میای تو خیابون همه رو با تیربار درو کنی(به لطف سیستم فوق العاده واکنش دشمنان به تیر ها) آخر سر هم اون غول جهش یافته از فاضلاب میاد بیرون باید اونو بکشی

    یا اون مرحله که میری تو یه شهر خالی از سکنه که یهو جهش یافته ها میریزن سرت . میری میری تا به چند تا باز مانده می‌رسی . بعدش هم باید موج موج زامبی جهش یافته بکشی تا زنده بمونید

    این خط این نشون
    به نمره من کاری ندارم. این استارفیلد یک دهم تنوع ماموریت های فال اوت چهار رو نداره
    چون قشنگ مشخصه. آدمی که روی مامورت ها و گیم پلی بازی سرمایه گذاری می‌کنه ادعای گنده روی گرافیک و الکی گنده کردن محیط قابل بازی نمیکنه

    salt
    • salt گفت:

      کاملا موافقم.این بازی پنج سال بعد عرضه با پشتیبانی مدام میتونه تقریبا بشه چیزی که در ذهن افراد وجود داره.الان همش تبلیغاته.
      هزار تا سیاره که رندوم هم جنریت میشه اصلا قرار نیست چیز تاپی باشه که اینقدر روش مانور میدن. اخه ناسلامتی در واقعیت هم تمام سیارات بی اب و علف تقریبا شبیه هم هستند و چیز جالبی توشون نیست.

  • Copy Ninja گفت:

    خوبکه ۱۲۵ برا همچین بازی خیلی خوبه کالاف چند ساعت بیشتر نیست ۲۰۰ گیگ

  • ۱۲۵ گیگ؟
    اینکه چیزی نیست!
    بازی ark survival روی pc به ۴۶۰ گیگ فضا نیاز داره!
    درست شنیدید.. این بازی الآن با آخرین آپدیتش۴۶۰ گیگ حجمشه!!
    ..
    توقع من از حجم استارفیلد نسبت به وسعتش خیلی بیشتر از اینها بود..
    واقعا عالیه و گل کاشتن که تونستن بازی به این بزرگی رو اینقدر کم حجم بسازنش..
    یادمه بازی اسکایریم که تازه منتشر شده بود روی ایکس باکس ۳۶۰ فقط ۳.۳ گیگ حجم داشت..
    الدر اسکرول v بازی به اون گستردگی مخ آدم سوت میکشید با اون حجم کم!!
    بنظر من نسبت به اون عظمت حجمش واااقعا کمه..
    منتظریم..

    (ThomasAngelo(Born in vigiato
  • Haji gholabi گفت:

    به عنوان کسی که پلی استیشن رو ترجیح میدم امیدوارم استارفیلد قوی ظاهر بشه

حجم بازی Starfield همانطور که انتظار می‌رفت بسیار زیاد است