Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد
Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد
Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد
Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد

Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد

امیرحسین نصرتی
۲۱:۵۸ ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد

اینطور که به نظر می‌رسد دلیل عدم عرضه Metal Gear Solid 4 روی ایکس باکس ۳۶۰، قراردادی مبنی بر قرار گرفتن این بازی در انحصار پلی استیشن ۳ نبوده است.

صدای سرد و خسته اولد اسنیک، اشک‌های اوتاکن، نیمروهای سوخته سانی و آخرین سیگار بیگ باس، هیچکدام قرار نبود در انحصار کنسول پلی استیشن ۳ باشد. جریان از این قرار است که اتفاقا Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots به‌ زیبایی و روانی در ایکس باکس ۳۶۰ اجرا می‌شده است اما تفاوت بین دیسک‌های بلوری و DVD، راه این بازی را از بازی‌بازان ایکس باکس جدا کرد.

اخیراً صحبت‌هایی از رایان پیتون (Ryan Payton)، دستیارِ تهیه‌کننده MGS4 در کتاب The Ultimate History of Video Games Vol 2 چاپ شده است که دلیل اصلی عدم عرضه این بازی روی Xbox 360 را فاش می‌کند. وی در این کتاب ادعا می‌کند که هیچ قرارداد انحصاری برای انتشار Metal Gear Solid 4 روی پلی استیشن ۳ وجود نداشت و این تصمیمِ خودِ سازندگان بود که سخت‌افزار به قول خودشان درجه پایین مایکروسافت را از فهرست پلتفرم‌های مقصد، خط بزنند.

پیتون تعریف می‌کند که اتفاقاً روزی کونامی (Konami) تیمی تشکیل داد تا ببینند که آیا این بازی می‌تواند روی ایکس باکس ۳۶۰ پورت شود یا خیر. او توضیح می‌دهد:

با وجود اینکه همکارانم برای توسعه بازی روی پلی استیشن ۳ حسابی شکسته شده بودند اما اکثر آن‌ها هنوز هوادار سرسخت سونی بودند و علاقه‌ای به صرف منابع برای انجام چنین تستی را نداشتند. آن‌ها اعتقاد داشتند که Metal Gear Solid 4 روی سخت‌افزار درجه پایین و قدیمی‌تر ایکس باکس ۳۶۰، افتضاح اجرا خواهد شد.

در یک روز سرنوشت ساز، کونامی و تیم تحقیق و توسعه، جلسه‌ای برگزار کردند و ما در آن‌جا دیدیم که Metal Gear Solid 4 روی ایکس باکس ۳۶۰، زیبا و روان اجرا می‌شود.

رایان پیتون

طبق گفته‌های پیتون، اگرچه توسعه‌دهندگان از لحاظ فنی می‌توانستند بازی را روی کنسول مایکروسافت نیز پورت کنند اما این ایده هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت.

بازی‌های پلی استیشن ۳ روی بلوری نوشته می‌شدند؛ دیسک‌هایی که ۵۴ گیگابایت فضای خالی داشتند و این درحالی بود که عناوین کنسول ایکس باکس ۳۶۰، روی دیسک‌های DVD با حداکثر فضای ۸.۳ گیگابایتی عرضه می‌شدند. اگر قرار بود Metal Gear Solid 4 روی این دیسک‌ها منتشر شود، به استفاده از چندین DVD نیاز پیدا می‌شد و کونامی به هیچ‌وجه علاقه‌ای به انجام این کار نداشت.

جالب است بدانید این موضوع سال‌ها پیش توسط جک ترتون (Jack Tretton)، رئیس سابق سرگرمی‌های تعاملی شعبه آمریکای سونی نیز مورد اشاره قرار گرفته بود:

به لطف دیسک‌های بلوری، Metal Gear Solid 4 نه تنها در انحصار پلی استیشن ۳ است بلکه درواقع تجربه آن تنها روی این کنسول ممکن است.

جک ترتون

وقتی صحبت از نصب و اجرای Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots به میان می‌آید، سخت می‌توان صحنه سیگار کشیدن اولد اسنیک در صفحه طولانی مدتِ نصب بازی را فراموش کرد. اما تصور دیدن این صحنه روی نمایشگری که به کنسول ایکس باکس ۳۶۰ متصل است، سخت‌تر و ناممکن‌تر به‌نظر می‌رسد.

god of warStalkerNimaArcix™ツ`MiladBabayagaLonesome guyUNCLE ARTHURHarwood ButcherHaj_HosseinBig BossshhDARKSIRENXerexplaymilad saMMDXgamer 2323justgamexbMaster bladeStar Lordmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد
Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد
Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد
Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد
Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • همین الان هم میگن یکی از دلایل اینکه بازی alan wake 2 روی دیسک قرار نیست عرضه بشه محدودیت حجمی دیسک های xbox هست که احتمالا بازی توی بیش از دو دیسک (روی ps دو دیسک) جا بگیره و به همین علت عرضه بازی با قیمت ۶۰ دلار دیگه به صرفه نباشه در هر حال اگر mg4 واسه xbox 360 عرضه شده بود بدون هیچ مشکلی میتونستیم امروز روی xbox sx یا ss تجربه اش کنیم واقعا حیف…

    RondaFrosthalkergod of warArcix™ツ`Pop_Starهادی صفائیMarvel-ManLove GameAMIR WAZOWSKImore
    • دعا کن rpcs3 هر چه زودتر تکمیل بشه روی PC 8K گیم های پلی استیشن سه رو اجرا کن. با سیو و لود لحظه آیی . چیت کد ساده و روان بکار بردن انواع و اقسام گیم پد. از همه مهمتر بابت پلی استیشن سه که تو دوره ای خودش همراه با بازی هایش کلی ادا و اطوار می ریخت به علت اینکه به قول هفته نامه کلیک فقط یک درصد گیمران ایرانی توان مالی پرداخت خرید کنسول پلی استیشن سه و بازی های آن موقع اوریجینال به دلیل عدم کپی خور شدن در هنگام عرضه این بازی در سال هزار و سیصد و هشتاد و هفت یا همان دو هزار و هشت میلادی می توانستند به انجام این بازی و دیگر بازی های کنسول پلی استیشن سه بپردازند. ولی حالا به حول و قوه الهی چیزی تا تکمیل پروژه rpcs3 نمانده است. و دیگر آن ناز و ادا و اطوار های پلی استیشن سه معنایی ندارد. آن هم با ترکیب سخت افزارهای امروزی با قدرت عجیب و غریب شبیه ساز پلی استیشن سه. که صفای این دو ترکیب رو نمی شود توصیف کرد فقط خودت باید تجربه اش کنی.

      FrostArcix™ツ`
  • Predator گفت:

    نه! انحصاری های پلی استیشن ۳ به خاطر قدرت بدون رقیب و عجیب غریب ps3 اصلا نمیشد اجرا بشن رو Xbox

    Arcix™ツ`Pop_StarUNCLE ARTHURLone wolfشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )Johnny joestarانسانMILADEVILSMaster bladedo metr ghad darammore
  • Pop_Star گفت:

    حلالشون🤣🤣قشنگ ماله رو همه چی میکشن.حالا میگیم اکس باکس ۳۶۰ یه آشغال DVD خور بوده،پس چرا واسه pc ندادن؟فکر کنم اینم مثل قضیه Ssd پلی استیشن ۵ شده🤣🤣🤣🤣

    FrostAlirezaStalkerArcix™ツ`TUPACAmir(PC & PS4)Marvel-ManfarshadxBlue eyes White DragonMehrshad2211more
  • پس این سخت‌افزار -درجه پایین و قدیمی‌تر- ایکس باکس بود که باعث میشد بازی ها روی ۳۶۰ بهتر از ps3 اجرا بشن
    چقدر جالب و منطقی :‌)

    FrostStalkerArcix™ツ`ᚱ.ᚻPop_StarMarvel-ManIRBlue eyes White DragonMehrshad2211UNCLE ARTHURmore
  • بعید می دونم همچین داستان احمقانه ای راست باشه. احتمالا جزییات بیشتری داره که اشاره ای بهشون نشده، وگرنه کدوم احمقی میاد بازیشو به خاطر همچین دلیل احمقانه ای روی x360 (که کنسول خیلی محبوبی هم بود) پورت نمی کنه!!!

    Arcix™ツ`Pop_StarBlue eyes White DragonfbjgHaj_HosseinagomonDoskiAlbert WeskerMMDMILADEVILSmore
    • Albert Wesker گفت:

      اون زمان خیلی بازی ها چند دیسکه برای ۳۶۰ منتشر میشدن چون واقعا اون موقع خیلی محبوب بود. پورت نکردن بازی برای این دلیل و از دست دادن اون همه سود واقعا هم منطقی نیس

      FrostAlirezaArcix™ツ`Pop_StarBlue eyes White DragonMehrshad2211fbjgvenom snake1374Atomic SoldierTahaicmore
    • ها مه ودانم. سازنده ها فن پسر بیدن. از اوو فن پسر های عجیب و قریب

      Frostᚱ.ᚻMalenia Blade of MiquellaArcix™ツ`Pop_Starهادی صفائیBlue eyes White DragonOrinBig BossAlbert Weskermore
    • allgamesgood گفت:

      اگر کسی دیسک اوریجینال این بازیو داشته باشه میتونه داخل ps4 بگذاره به نت وصل بشه و بازیش کنه.

      FrostMarvel-ManانسانallgamesgoodXboss Series 5
    • جواب : کونامی
      احمق تر از کونامی دیدی ؟

      Frostᚱ.ᚻArcix™ツ`Pop_StarMarvel-ManfbjgAtomic SoldierAlbert WeskerMMDMaster blademore
    • allgamesgood گفت:

      درضمن میدونستید اینکه دیسک های xbox 360 بیشتر از ۸ گیگ نیست یک برتری و مزیت بزرگ نسبت به پی اس تریه؟ چون وقتی یک بازی در ایکس باکس ۳۶۰ مثلا هفت گیگه گاهی اوقات حجم همون بازی در ps3 بیست گیگ بود! یعنی من روی ۳۶۰ بیست و پنج عدد بازی کپی میکردم و بازم فضای کافی براش باقی میماند ولی در ps3 نهایت ۱۳ تا از همون بازیهارو که کپی میکردم فضاش پر میشد!( در نهایت هم یک بازی مثل ویچر۲ چون بازی سازی برای ۳۶۰ راحت تر بود و کیفیت بازیها روی ۳۶۰ بیشتر بود سی دی پروجکت قید نسخه ی ps3 شو زدند.مثلا در بازی مافیا۲ وقتی نسخه ی ۳۶۰ بازی رو میرفتم چمن کنار خیابان دونه دونه علف هاش موجود بود ولی در نسخه ی ps3 خبری از علف نبود صاف صاف و سبز فقط عین وسط میز بیلیارد!!!چون من تا چند سال پیش هر دو کنسول را داشتم

      FrostArcix™ツ`allgamesgoodPop_Starهادی صفائیMarvel-ManIRvenom snake1374FURY HELLLu Bumore
    • Hamed گفت:

      LayMonk Odyssey@ دقیقا کجاش احمقانه بود دوست عزیز متن رو بخون (((بازی‌های پلی استیشن ۳ روی بلوری نوشته می‌شدند؛ دیسک‌هایی که ۵۴ گیگابایت فضای خالی داشتند و این درحالی بود که عناوین کنسول ایکس باکس ۳۶۰، روی دیسک‌های DVD با حداکثر فضای ۸.۳ گیگابایتی عرضه می‌شدند. اگر قرار بود Metal Gear Solid 4 روی این دیسک‌ها منتشر شود، به استفاده از چندین DVD نیاز پیدا می‌شد و کونامی به هیچ‌وجه علاقه‌ای به انجام این کار نداشت)))
      .
      اینم تو فکت های بازی اومده (((بلوری فضای قابل توجهی برای جا دادن بازی‌ها دارد. اما Metal Gear Solid 4 از حجم عظیمی از داده‌ها استفاده می‌کند. در نتیجه شاهکار کوجیما اولین بازی PS3 بود که از دیسک Blu-ray دو لایه استفاده می‌کرد. به عبارتی به جای ۲۵ گیگابایت، دیسکی که بازی روی آن عرضه شده، ۲ برابر داده بیش‌تری دارد. حتی کوجیما در مصاحبه‌ای با یک مجله‌ی ژاپنی ادعا کرده که یک بلوری ۵۰ گیگابایتی نیز برای بازی کافی نیست. ظاهراً تیم قسمت‌هایی از بازی را فشرده کرده تا با فرمت مطابقت داشته باشد. در نتیجه آن‌ها برای این کار مجبور شدند قید آهنگ‌های خارجی را بزنند. اگرچه بازی حدود ۱۶ ساعت به طول می‌انجامد. اما دارای مکان‌ها، شخصیت‌ها و دارایی‌های مختلفی است. این نکات میزان فضای مصرف شده را کاملاً توجیه می‌کند.)))
      .
      داره میگه حتی برای عرضه رو PS3 هم قید یک سری چیزا رو زدن حالا حسابش رو بکن اگر رو ایکس باکس عرضه میشد چطور میشد یا باید بازی رو با هفت هشت تا دیسک عرضه میکردن با توجه به این حرف (عناوین کنسول ایکس باکس ۳۶۰ روی دیسک‌های DVD با حداکثر فضای ۸.۳ گیگابایتی عرضه می‌شدند) یا از سر و تهش میزدن، لابد باز میخواین بگین سونی به این یارو پول داده که بیاد همچین حرفایی رو بزنه بسه دیگه بزرگ شین یکم، من نمیدونم سونی که انقدر پولداره و همه رو داره میخره از آدم گرفته تا منتقد، استودیو، و جایزه های گیم اواردز رو چرا مایکروسافت رو نمیخره تعجب میکنم

      Arcix™ツ`Pop_Starهادی صفائیMarvel-Manfarshadxvenom snake1374TomdarkwarriorTahaicMaster blademore
      • allgamesgood گفت:

        فینال فانتزی ۳ تا دی وی دی الی ای نویر ۳ تا دی وی دی مکس پین ۳ دوتا دی وی دی جی تی ای وی و کسلوانیا لورد آف شدو ۲ تا دی وی دی روی xbox 360 بنظرت مشکلی پیش اومد؟ در نسل ۸ هم لست آف آس ۲ و رد دد ۲ دوتا بلوری بودند پس سازند نباید روی ps4 و xbox one عرضش میکرد سازندش.

        FrostArcix™ツ`allgamesgoodPop_Starvenom snake1374
        • Hamed گفت:

          allgamesgood@ ببین دوست عزیز اولا نمیدونم داری از کدوم نسخه فاینال فانتزی (Final Fantasy) حرف میزنی دوما سازنده داریم تا سازنده همین بازی هایی که نامبردی سازنده هاشون با این قضیه بلوری نداشتن Xbox 360 مشکل داشتن و سخت بوده براشون دلیل نمیشه چون اینا بازیاشون رو دوتا یا سه تا دیسک عرضه کردن بقیه سازنده ها هم دلشون بخواد همین کارو بکنن چون اینکار باعث میشه زحمتش بیشتر بشه هزینه ها هم بره بالا و شمایه گیمر حتی پول بیشتری بابت یک بازی بدی
          .
          LA Noir (((شرکت Rockstar اعلام کرده که بازی L.A. Noire برای کنسول Xbox 360 در سه دیسک و برای کنسول PS3 در یک دیسک بلو ری ۲۵ Gb عرضه خواهد شد.Jeronimo Barrera گفت:”L.A. Noire از نظر جزئیات و اندازه و بزرگی پرونده ها یک بازی بسیار عظیم است. به طوری که برای حالات صورت کاراکتر ها از ۴۰۰ بازیگر استفاده شده است.برای بیان داستان و ساختن بازیی که می خواستیم ما می دانستیم که این بازی به سه دیسک برای Xbox 360 و تمام حجم یه دیسک بلو ری ۲۵ Gb برای PS3 نیاز دارد.”البته چون این بازی در سه دیسک عرضه می شود دلیلی باری طولانی بودن این بازی نیست.بیشتر این حجم برای تشخیص حرکات و حالات صورت کاراکتر ها گرفته شده است. Barrera ادامه داد:”طرح کلی بازی پیشرفت از طریق حل کردن پرونده های مختلف است.بنابراین Xbox بازها وقتی هر پرونده را حل کرده و تمام کردند ۲ بار باید دیسک ها را عوض کنند و این تغییر دیسک در حین بازی صورت نمی گیرد.)))
          .
          Max Payne 3 (((راک استار به صورت رسمی در توییتر خود اعلام کرد که بازی پرهوادار مکس پین ۳ در پلتفرم X360 بر روی ۲ دیسک عرضه خواهد شد. این درحالی است که دیسک شماره‌ی ۱ حاوی نیمی از بخش تک نفره‌ی بازیبه همراه قسمت چند نفره و دیسک شماره‌ی ۲ نیمه‌ی پایانی آن و باز هم بخش چند نفره می‌باشد.)))
          .
          Castlevania: Lords of Shadow (((…تهیه کننده ی عنوان کسوانیا : ارباب سایه ، آقای Dave Cox،طی خبری به XBW 360،از شیپ شدن این بازی در قالب ۲ دیسک خبر داد.:|او افزود :”تبدیل بازی در قالب یک دیسک یک مشکل است که ماکروسافت بطور روزافزون با این مشکل مواجه خواهد شد.”همچنین میگوید :”ماکروسافت تکنیسین های خود را به استودیو فرستاد تا از نزدیک شاهد چگونگی کامپرس کردن وفشرده سازی بازی باشند؛اما اونا میگن :”OK!خوبه؛شما دارین تمام تلاشتونو میکنین.”)))
          .
          بعدم ما داریم درباره نسل هفتم و مشکل بلوری نداشتن Xbox 360 حرف میزنیم عزیزدلم چرا پای نسل هشتم رو وسط میکشی الان چه ربطی به بحث ما داشت به زور میخواین بگین که سونی باعث شد این بازی انحصاری بشه برفرض شما راست بگین سونی اینکارو کرد اما نمیدونم چرا شماها فقط به این فکرمیکنین که وقتی یک قراردادی نوشته میشه فقط یک نفر اونو امضا میکنه در صورتی که دو نفر امضا میکنن سونی پول میده به اون سازنده تا بازیش بیاد رو کنسولش کونامی هم پول رو میگیره بازیش رو پورت میکنه رو کنسول سونی هیچ زوری صورت نگرفته او سازنده عقل داره با خودش فکرمیکنه من اگر بازیم رو انحصاری کنم رو کنسول سونی هم پول میگیرم بابت قرارداد از سونی هم اینکه هزینه تبلیغات ندارم از طرفی چون پلی استیشن هم برند محبوب تری نسبت به ایکس باکسه فروش بازی دو برابر میشه در نتیجه مسیر موفقیت رو کوتاه تر میکنم دنیای تجارت همینه شما هم خودت اگر تو شغل بازی سازی بودی همینکارارو میکردی چون تجارت احساسات برنمیداره که بگی من اینکارو نمیکنم چون یه عده گیمر محروم میشن
          .
          از طرفی مایکروسافت هم کم از این انحصاری ها انجام نداده چه بسا بیشتر از سونی پس انقدر سونی رو متهم نکنین به انحصارگرایی

          بازی های انحصاری کامل تردپارتی Xbox 360 و Xbox One
          .
          (Ace Combat 6: Fires of Liberation (Xbox 360
          (Lost Odyssey (Xbox 360
          (Saints Row 2006 (Xbox 360
          غیر از نسخه چهارم Dead Rising Series (Xbox 360 & Xbox One)
          Alan Wake (Xbox 360)
          Quantum Break (Xbox 360)
          Sunset Overdrive (Xbox 360)
          Star Wars: Knights of the Old Republic (Xbox 360)
          Elder Scrolls IV: Oblivion (Xbox 360)
          Dead or Alive 4 (Xbox 360)
          Crackdown Series (Xbox 360 & Xbox One)
          Ninja Blade (Xbox 360)
          Ninja Gaiden II (Xbox 360)
          Perfect Dark Zero (Xbox 360)
          و…
          اینا تازه بخشی از انحصاری های کامل بودن زمانی ها رو هم حساب نکردم تازه

          Frost
      • MILADEVILS گفت:

        سونی فقط و فقط یک مزیت به کنسولش اضافه کرده بود که همین بلو ری بود اونم بخاطر اینکه یک سال تاخیر داشت تو عرضه کنسولش و تو این یک سال درایوهای بلو ری ساخته شده بود.
        وگرنه اگه مثل ۳۶۰ سال ۲۰۰۵ کنسولو عرضه کرده بود اونم DVD بود.
        با این حال بازی ها روی ۳۶۰ بهتر از PS3 اجرا میشن.چرا؟
        چون سونی به خودش زحمت نداد معماری سخت افزاری رو عوض کنه و مال ps2 رو ۱۰ برابر پیچیدش کرد.(انگار به خر نیتروژن وصل کرده باشن)
        که هم پرفورمنس پایین تری داشت و هم ساخت بازی براش مثل کابوس بود.
        در مقابل ۳۶۰ معماری رو تغییر داده بود و هزینه خیلی کمتری برای ساخت کنسولا متقبل شد و تونست هر کنسولو با قیمت ۲۹۹ دلار بفروشه.
        در حالی که ps3 برای اینکه ضرر نشه با ۵۹۹ دلار به فروش رفت و دلیل فروش کمشم همین بود

        Frost
      • Marvel-Man گفت:

        با فشرده سازی صدای بازی میشد این مشکل رو از بین برد همون‌طور که Phantom Pain رو تونستن برای x360 رو دو دیسک منتشر کنن.

        Frost
    • Rest_In_Peace گفت:

      برای این کنسول محبوبی بود که اون زمان تا دو سه نسل میتونستی بازیای قدیمی و جدید اون نسل هارو تجربه کنی برای همین خیلی کنسول محبوبی بود اما با اومدن وان گند زد به کل تاریخ گیمینگ با اون قیمتش مثلا سن اندرسو میشد با ۳۶۰ بازی کنی حتی جی تی ای آی وی هم روش میشد بازی کنی که تعجب برانگیز بود برای همین اون نسل پلی استیشن ضعیف عمل کرد

  • یکی میگه کوجیما نخواسته یکی میگه کونامی نخواسته ، تا مدتها هم سونی رو مقصر انحصارگرایی این بازی می دونستن !

    انگار پرونده جنایی بوده 😂😂
    خب الآن متهم و مجرم و دادستان و قاضی و دادپرس پرونده کیه ؟!

    Pop_Starfbjgشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )Albert WeskerStar LordSepehr❤ NieR LoveRHadesDark FantasyLeroxmore
    • farshadx گفت:

      لازم نیست به چنین چیزایی
      ببین از این اتفاق کی بیشتر سود میکنه کار کار همونه
      یعنی دلیل از این احمقانه تر دیگه وجود داشت؟!
      اصلآ پورت بازی روی یه پلتفرم دیگه چه ربطی به پورت بازی رو ps3 داشته؟!
      جالب تر اینه میگن پورت رو حتی انجام دادن و بازی به خوبی اجرا میشده ولی چون لازم بوده ۲ دیسک باشه ما منتشرش نکردیم(واقعآ کسی هست که این رو باور کنه؟!)

      FrostPop_Starهادی صفائیLove Gamevenom snake1374Atomic SoldierLone wolfDoskiTomانسانmore
      • Tom گفت:

        اخه ۲ تا دیسک قابل قبوله
        ولی این بازی روی بلوری ۲ لایه رو ps3 اجرا میشده
        تازه خودشون گفتن که به خاطر اینکه حجمش زیادی بالا بوده یه بخشاییشو حذف کردن
        بلوری دولایه یعنی ۵۰ گیگ
        میشه ۶ تا دیسک dvd که کلی قسمتاشم باید حذف کنن
        کل بازیو قطعا پورت نکردن
        یه بخشاییشو پورت کردن مثل دمو دیدن خوب اجرا میشه

        FrostMarvel-Manfarshadxانسانvenom snake1374
        • farshadx گفت:

          شما حجم بازی رو تایین میکنید؟!
          gta v با اون عظمت چنین حجمی نیاز نداشت بعد این نیاز داره؟!
          خندمون ننداز اصلآ ۳ تا دیسک نه ۴ تا دیسک دیگه بیشتر که نمیشد اصلآ فیزیکی به درک دیجیتالی چی؟!
          اصلآ اونم به درک چرا برای pc نیومد؟!
          میگم که کسی که این چرندیات رو باور میکنه باید به عقل و منطق خودش شک کنه

          FrostAlireza
          • Tom گفت:

            بازیای انحصاری ps حجمشون چند برابر مولتی پلتفرما بود
            میگم بازی انقدر حجمش زیاد بوده از رو بلوری ۲ لایه یه بخشیشو حذف کرد بعد بیاد رو ۳ تا DVD اجراش کنه ؟🤣
            اون زمان هیچ کس برای pc بازی نمیداد 😂
            خود راک استار و ماکروسافتم تحویلش نمیگرفتن 😂
            ولی اینکه چرا دیجیتالی ندادنو نمیدونم
            باید مثل الن ویک همین کارو میکردن
            قطعا مشکل یه چیز دیگس
            یا موتور بازی سازیش رو نمیتونستن رو ۳۶۰ اجرا کنن
            یا قدرت لازمو نداشته

            Frost
        • Marvel-Man گفت:

          فانتوم پین هم روی یه دیسک دولایه بود، چطور اون منتشر شد؟! حجم زیاد بازی ها بخشیش بخاطر صدای فشرده نشده هست. با فشردن صدا (و البته ظاهراً قابلیت فاکس انجین) تونستن mgsv رو واسه ۳۶۰ منتشر کنن و کاملا قابل قبول هم اجرا شد.میگیم حالا mgs4 میشد ۳ یا نهایت ۴ دیسک.

          Frost
          • Tom گفت:

            داداش فانتوم پین رو کنسولای نسل هفت فقط ۱۱ گیگ بوده
            https://gamefa.com/246580/%D8%AD%D8%AC%D9%85-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-ps3-%D9%88-ps4-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D8%B4%D8%AF/#:~:text=Metal%20Gear%20Solid%20V%3A%20The%20Phantom%20Pain%20%D9%87%D9%85%20%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C,%DB%B1%DB%B1.%DB%B7%20%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%AD%D8%AC%D9%85%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF.
            بلوری تک لایه ۲۵ گیگ بوده
            دو لایش یعنی ۵۰ گیگ
            دارن میگن حتی یه بخشاییشم به خاطر حجم زیاد حذف کردن
            یعنی ۵۰ گیگ فول بوده
            یعنی بیش از ۶ برابر یه DVD
            فانتوم حتی حجم کامل بلوری تک لایه هم نمیگیره
            این که میگی دولایه بوده رو برام منبعشو میفرستی؟

    • Dastan گفت:

      همین کوجیما بوده الان سر Death Stranding هم همچین حالتی هست که داره مخالفت میکنه , طرف میاد بازی رو برای مک عرضه میکنه بعد برای ایکس باکس عرضه نمیکنه‌!!!
      متوجه این خبر باشید میفهمید کوجیما یه دروغگو بزرگ هست که حتی به کونامی هم اینطور خیانت کرده , کونامی هم گناهی نداشته این بازی ساز با تیک پا انداخته بیرون , کسی که سر بازی ساخته اینطور فن بوی بازی در میاره و باعث ضرر میلیون داری میشه,
      خودم هیچ وقت از این شخصیت خوشم نیومد ,
      خیلی کارگردان ها زیادی هست بازی میسازند شاهکار هم میشه ولی اعدا نمیکنن مثل میازاکی !!! ولی این فیلم سینمایی میسازه بعد هم چقدر اعدا میکنه

      Pop_StarIRLove GameThe Red Devilvenom snake1374DoskiWiliercrownTomSepehrHades
  • مترسک گفت:

    مالک آی پی بود و صاب اختیار هییچ حرف و انتقادی نمیشه کرد چی بگیم
    خودم فن ایکس باکسما این حرف رو میزنم ولی خب حقیقته اخرش به این نتیجه میرسیم که صاحب آی پی هست

    FrostPop_Starهادی صفائیLove Gamevenom snake1374شاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )Albert WeskerMMDSepehrHadesmore
  • Hello baby گفت:

    خدا باعث و بانیشو لعنت کنه …
    میمردی آخه بیاری ، نا سلامتی ۳۶۰ اون زمان پر فروش و کنسول شاخی بود ..
    اگه میآورد فروش زیادی میکرد …

    FrostPop_StarUNCLE ARTHURAlbert WeskerTahaicMMDStar LordMasuod EnayatiBrainiac(خداحافظ)ub fan
  • hamid. گفت:

    کلا دنیا داره با استکبار اداره میشه خیلی وقتها هم کسایی که ضعیف هستن چنان تو سیستم غرق شدن که ،گاها دیده میشه حتی از اربابانشون هم جلو میزنن ،،
    ضرب المثل شاه میبخشه ولی شاه قلی نمیبخشه واسه همین جاست،،

    maravessTahaic
  • Avelone گفت:

    به شخصه برام مهم نیست که چه فعل و انفعالاتی رخ داد که بازی واس ۳۶۰ عرضه نشد. تنها چیزی که برام مهمه اینه که چرا بازیو رو ریمستر نمی کنید که بتونیم بازیش کنیم! ریمستر هم نخواستیم به یه پورت ساده راضی ایم.

    Frostvenom snake1374TomTahaicMMDMasuod Enayati
  • Tahaic گفت:

    قدرت پوله دوستان همونجور ک اصن استریت فایتر رو برا ایکس باکس بهینه نکردن همون پورت های پلی استیشن رو انداختن براشون! قضاوت با خودتونه

    FrostTomjustgamexb
  • Tom گفت:

    هنوز هیچ کس نفهمیده دلیلش چی بوده 😂
    یه بار میگن قرار داد سونی بوده
    یه بار میگن کوجیما نخواسته
    یه بار میگن موتور بازی سازیش مخصوص ps3 بوده
    یه بار میگن xbox نمیتونسته بکشتش
    یه بار میگن به خاطر حجمش نشده
    یه بار میگن اعضای کونامی فن ps بودن 😂
    اقا تکلیفو روشن کنید
    چرا به خاطر حجم بازیو فقط دیجیتالی پورت نکردن ؟ الن ویکم فقط دیجیتالی بود
    اونم رو ۳۶۰ که یکی از پرفروشای زمان خودش بوده
    تیم چون فن ps بودن از سود خودشون گذشتن؟

    Marvel-ManLove GameSepehrHadesRDark FantasyBrainiac(خداحافظ)ub fan
  • الفو گفت:

    دقیقا انحصار طلبی سونی بود که نذاره برا xbox360 پورت بشه همونطور که نذاشت نسخه های ۱ و ۲ هم رو xbox بیاد اما الان جریان فرق میکنه کونامی خیلی دلش بخواد که رو قدرتمندترین کنسول دنیا بازیش پورت بشه

    IRLove Gamevenom snake1374TomTahaicR
  • TemporaryUser گفت:

    من یادمه تو مجله بازی رایانه همون یکی دو سال بعد از اومدن بازی خوندم خود کوجیما (یا یکی دیگه از کونامی . دقیق یادم نیست) همین ادعا رو کرد و در انتها گفت امکان انتشارش روی ۳۶۰ وجود نداره.

    تو ادامه تو همون جا نوشت ادعای قابل باوری نیست. چون اولا حجمش روی دیسک ۲۵ گیگ بود. نه کل فضای دیسک. دوم اینکه سرعت خوندن دیسک ps3 ضعیف تر از ۳۶۰ بود و برای همین asset بازیا رو رو پی اس ۳ داپلیکیت میکردن که باعث میشد حجم نهایی از ۳۶۰ بیشتر بشه. یعنی حجم یه بازی ۲۵ گیگی رو ps3 روی ۳۶۰ به مراتب کمتر میشد. سوم اینکه بازی تو این حجم تو همون سال ها زیاد برای ۳۶۰ اومدن که چند دیسکی شدن. از فاینال ۱۳ گرفته تا star ocean که ۳ تا دیسک بود.

    در نهایت سال های بعدش کلی بازی که از تمامی زوایا خروجی سنگین تری نسبت به متال ۴ داشتن رو ۳۶۰ پورت شدن که ضعف دستگاه برای اجرای بازی رو کلا غیر قابل باور میکنه.

    ولی جدای از همه ی اینا، اگر پورت شده بود احتمال زیاد به برنامه بکوارد ایکسباکس اضافه میشد و الان میشد با فریم ریت بالاتر بازیش کرد. بجای اینکه تنها راه تجربش یا داشتن ps3 باشه یا استریم psn :/

    Orinfbjgvenom snake1374WiliercrowndarkwarriorTahaicانسانSnake and kratos❤️
    • حرفت کاملا درسته. اون زمان برگ برنده دست ۳۶۰ بود. راحت بازی روش فروش می‌رفت و مخاطبانش بیشتر بود. هنوزم میگم دلیل انحصاری بودنش قرارداد انحصاری سونی با کونامی بود. چون اپل نسل بود و سونی واسه کنسولش نیاز به به سیستم سلر داشت که متال گیر ۴ هم انصافا همین کارو کرد. هرچی غیر از این چرت و پرته

      venom snake1374
    • Tom گفت:

      داداش این ۲۵ گیگ نیست
      ۲۵ گیگ یعنی بلوری تک لایه
      اینا برای اولین بار از دولایه استفاده کردن که دیدن بازم حجمش بیشتر یه بخشی از موسیقی هاشو حذف کردن
      یعنی ۶ تا dvd
      ولی این که میگی حجمش به خاطر سرعت خوندن کمتر میشه خب بازی به صورت دیجیتالی هم رو ps3 عرضه شده دیگه😂 با همون حجم
      تمام بازیای ps3 حجمای زیادی داشتن
      الان فرق gta v رو ps3 و ۳۶۰ فقط ۲ گیگه

      venom snake1374
      • Marvel-Man گفت:

        ولی حجم بازی که از روی دیسک کپی کردن و برای دانلود واسه ps3 های کپی خور مولتی من و غیره گذاشتن خیلی کمتر از ۲۵ گیگه. فکر کنم صرفا چون از ۲۵ گیگ بیشتر بوده زدن روی دولایه وگرنه از کل ظرفیت استفاده نشده!

        Tom
        • Tom گفت:

          فکر کنم خود کوجیما میگفت که انقدر حجمش زیاد بوده برای اینکه تو بلوری دو لایه جا بشه یه سری موسیقی هاشو حذف کردن
          https://savisgame.com/10617/metal-gear-solid-4-guns-of-the-patriots-facts/
          یه بارم کوجیما گفته دلیل پورت نشدنش محدویت سخت افزاری زیاد ۳۶۰ بوده 🤷

    • داداش این بازی روی بلوری ۲ لایه عرضه شد که ۵۰ گیگ جا میگرفت یعنی برای عرضه روی ایکس باکس باید تبدیل به ۷ تا DvDمیشده

  • crystal sky گفت:

    اگه واقعیت داشته باشه پس اگر زمانی نسخه ی ریمیک یا ریمستری از این عنوان ساخته بشه مولتی پلتفرم خواهد بود

    AlirezaTahaic
  • Perfect گفت:

    فقط توهمات کوجیما راجب سخت افزاره x360

    venom snake1374darkwarriorTahaicHadesBrainiac(خداحافظ)
  • Reza PM گفت:

    ای کونامی احمق! الان میفهمم که دلیل خراب کردن و نابود کردن سری pes هم دقیقا به خاطر همین احمق بودن کونامیه! یه احمق به تمام معنا که من و کلی طرفدار دو آتیشه فوتبال pes رو نابود کرد و ما امسال مجبور شدیم ناچارا کوچ کنیم سمت fifa 23! یه احمق با تصمیم های عجیب و غریب! کسی که بدون قرار داد انحصاری و دریافت یک قرون پول، بازی ای رو که میتونست میلیونی روی ایکس باکس بفروشه رو بیخیال شد فقط به خاطر این که کارکنانش طرفدار سونی بودن. ظاهرا کونامی داره نفس های آخرش رو میکشه بعد از گند زدن پشت گند زدن دارن آخرین پاتک هاشونم میزنن تا بتونن تو رقابت باقی بمونن در حالی که فکر نمیکنم با این ریمیک ها بتونن تا پنج ساله دیگه ام دووم بیارن. اگه حداقل سونی یا مایکرو بخره کونامی رو شاید در آینده امیدی بهشون باشه ولی با فجایعی که خودشون سر خودشون آوردن هیچ شرکتی ریسک نمیکنه یک مشت احمق رو به سرپرستی بگیره

    ub fanfbjgWiliercrownTahaicDesigner
  • اشکالی ندارد بزودی ریمستر میشه با کیفیت بهتر هم واسه xbox هم پی سی میاد

    Tahaic
  • انسان گفت:

    «آن‌ها اعتقاد داشتند که Metal Gear Solid 4 روی سخت‌افزار درجه پایین و قدیمی‌تر ایکس باکس ۳۶۰، افتضاح اجرا خواهد شد.»
    این است سازنده فن بوی
    بعد از اینکه بازی رو اجرا کردند با تعجب دیدن که نه خیر . سخت افزار افتضاح! Xbox 360 به راحتی داره اجرا می‌کنه .
    بماند که ردد ۱ پس چرا روی Xbox اومد ؟ یا همین gta v ؟ فکر می کنم نسخه اورجینالش بین ۲ تا ۴ دیسک داشته ولی عرضه شد.
    راستی
    متال گیر سالید ۵ هم برای Xbox 360 اومد .
    چطور اون جا شد و عرضه شد ولی ۸ سال قبل متال گیر ۴ عرضه نشد ؟
    کونامی ما رو خ.ر فرض نکن .

    IRfbjgvenom snake1374DoskiTahaicSnake and kratos❤️Star LordGrim ReaperPerfectتریس مری گلدmore
    • چرت و پرته! ۳۶۰ زمان خودش کنسول قوی ای بود. هنوز یادم نرفته چطوری گیرز با اون گرافیک خفنش رو اجرا میکرد

    • Tom گفت:

      Gta v رو ۳۶۰ دو دیسکی بود
      این اگه میومد باید حداقل ۶ دیسک براش میذاشتن
      خیلیه
      مگه کونامی انقدر احمقه که به خاطر سازنده ها از سود خوش بگذره
      اونم کونامی
      سر متالگیر سالید فنتوم پین از fox engine استفاده کردن که خییییلی کم حجم بود نسبت به چیزی که تحویل میداد
      نسخه چهارش رو ps3 بلوری دولایه میخواست
      ولی فنتوم پین فقط ۱۵ گیگ میخواست
      کمتر از حجم بلوری تک لایه

      venom snake1374
      • انسان گفت:

        این که برای اولین بار از دیسک دولایه استفاده کرده نه تنها افتخار نیست بلکه واقعا یک ضد حال هست چون بعد ها بازی های با گرافیکی به مراتب بهتر اومدن ولی ۵۰ گیگ نمی خواستن . پس این یه اشکال بزرگ از طرف کوجیما هست .

        • Tom گفت:

          تمام بازیای ps حجم خیلی بالایی داشتن
          برای همین فرقشون با مولتی پلتفرما و انحصاریای ۳۶۰ زیاد بود تو گرافیک
          Ps همیشه بهترین گرافیکارو تحویل میداد
          بازیای هم دوره این gta iv و ویچر ۱ و گیرز اف وار ۲ بود
          گرافیکشونو با این مقایسه کن
          ویچر یک که اصلا بیخیال
          Gta iv هم همه جا بجز ۳۶۰ داشت ۲۵ فریم اجرا میشد که اونم به خاطر قرار دادش بوده
          جزئیات محیط و هوش مصنوعیشونو مقایسه کن
          اصلا نزدیک به متالگیر ۴ نمیشن
          برای همین حجمش خیلی بالاست

  • PASARGAD گفت:

    اگه اینطور بود خریت کامل خوب هم بازی خودت بیشتر میفروخت هم ما الان میتونستیم با بکوارد بازیش کنیم

  • ub fan گفت:

    حیف یکی از حسرت هام برای بازی ها همینه:(

    TomSoosmar (بازنشسته)Star Lord
  • R گفت:

    گیریم بازیا بخاطر دیسک برای ایکس باکس به مشکل میخورد . برای پی سی هم به مشکل میخورد که نیومدن؟ بسیاری از بازی های انحصاری (تاکید میکنم انحصاری) سونی که رو هیچ پلتفرمی عرضه نشدن . مزخرف نگین بابا

    Tahaic
  • s1107 گفت:

    اگه یه نگاه به این روزای اسفناک کونامی بندازید ، می‌بینید که گرفتن همچین تصمیماتی دور از انتظار نیست 👎

  • Animals گفت:

    یکی از دوست‌های قدیمیم و داداشم بخاطر این گیم سیگاری شدن این خبر بشنون شیشه ای میشن کونامی دیگه خود دانی‌بعد نگی نگفتم

  • میتونستن فقط نسخه دیجیتالی رو بدن و الان راحت میشد با بکوارد xbox بازیش کرد
    به هر حال خاک بر سر کونامی

    انسان
  • یادش بخیر، هر چی بازی روی ۳۶۰ بود رو شخم زدم. کنسول خوبی بود، فقط بعضی موقع ها بدقلقی میکرد.

    Tahaic
  • Star Lord گفت:

    حسرت بازی کردنش رو دلم موند

  • lie?no گفت:

    باشه اصلا ایکس باکس ۳۶۰ بد
    اگه راست میگی یه ریمستر بده برا نسل نه و هشت

  • darkwarrior گفت:

    حسرتی که ۱۵ساله به دل جعبه فنا مونده

    انسانIRTahaicLove GameUNCLE ARTHURub fanتریس مری گلد
  • Redwing گفت:

    کاش نسخه ۴ رو ریمیک میکردن هرچند یه ریمستر با گرافیک نسل جدید هم کاملا کفایت میکنه چون بازی هیچ کمبودی از نظر گیم پلی و داستان و .. نداره . امیدوارم یه روزی این خبر خوب رو بشنویم .

  • Marvel-Man گفت:

    فان فکت: خیلی ها (از جمله خودم) فقط بخاطر این بازی برداشتن ps3 خریدن! من نسل ۷ ایکس باکس ۳۶۰ داشتم و نسل ۸ ps4. در یه مقطعی تصمیم گرفتم کل مجموعه اصلی رو بازی کنم. یکش روی pc هست، ۲ و ۳ و پیس واکر هم از طریق hd collection اومد رو ۳۶۰. فنتوم پین هم که برای همه پلتفرم ها اومد. فقط ۴ نیومد و هیچوقت ریمستر نشد پس رفتم یه ps3 کارکرده خریدم تا بتونم بازیش کنم!

Metal Gear Solid 4 روی کنسول Xbox 360 بسیار زیبا و روان اجرا می‌شد