به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند

به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند

امیرحسین نصرتی
۱۹:۵۷ ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند

سران مایکروسافت و ایکس باکس عقیده دارند که اگرچه می‌توانند بازی‌های موفقی برای VR و AR تولید کنند اما ظرفیت بازار هنوز به حد مطلوب آن‌ها نرسیده است.

به تازگی مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای ایکس باکس، در مصاحبه‌ای با The Hollywood Reporter شرکت کرده و در آن راجع به چشم‌انداز مایکروسافت برای حضور در فضای واقعیت مجازی، صحبت‌هایی به میان آورده است. هنگامی که از او پرسیده شد که نظرش درباره VR و AR چیست؟ اینطور پاسخ داد که:

فکر می‌کنم ما باید تا زمانی که مخاطبین [این پلتفرم] بیشتر شوند، کمی صبر کنیم. ما بابت اینکه آی‌پی‌های بزرگی داریم که هرکدام تبدیل به فرنچایزهایی با جامعه عظیم بازیکنان خود شده‌اند، بسیار خوش‌شانس هستیم.

مت بوتی

او ادامه داد:

در حال حاضر ۱۰ بازی داریم که هرکدام در طول حیات خود تعداد ۱۰ میلیون پلیر جذب کرده‌اند و این اتفاق، دستاورد بسیار بزرگی است اما این اعداد و ارقام، چیزی هستند که برای دیدن موفقیت یک بازی به آن نیاز داریم که خب، درباره AR و VR نمی‌توانیم چنین چیزی را ببینیم.

مت بوتی

بوتی درحالی این صحبت‌ها را به زبان می‌آورد که سونی اعلام کرده است PSVR 2 فروشی موفقیت‌آمیز داشته و توانسته است بیشتر از PSVR قبلی، بفروشد. البته آمارها اعلام می‌کنند که این هدست واقعیت مجازی، در شش هفته نخست عرضه فقط ۲۷۰،۰۰۰ واحد فروخته است که این رقم با ۶۰۰،۰۰۰ واحدی که خودِ سونی اعلام می‌کند، چند صد هزار عدد اختلاف دارد.

تحلیلگران با درنظر گرفتن نتایج تحقیقات سازمان جهانی داده‌ (IDC)، تخمین زده‌اند که فروش کمِ PSVR 2 ناشی از افزایش هزینه‌های زندگی، بالا رفتن نرخ بهره و نیز بیشتر شدن اخراج کارکنان بوده است. فراموش نکنید در این بازارِ نه چندان پررونق، مدتی پیش شرکت اپل از هدست Apple Vision Pro رونمایی کرد که قیمتی چند برابر سایر رقبا دارد. بنابراین شاید مایکروسافت درباره ورود به این حوزه، کمی محتاط عمل می‌کند.

اما نظر شما چیست؟ با گیمفا درمیان بگذارید.

منبع: Insider-Gaming

ᚱ.ᚻPotg🐘💰Haj_Hosseinدکتره گیمفاAmirhossein152DARKSIRENLeroxmilad saMaster bladeEllie WilliamsJavad.Starlul-bookامیر حسینمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)هالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)RedDevilsHunterbutcher of blavikenfarshadxAlbert Weskermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند
به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Love Game گفت:

    درست هم میگن
    VR ایده درست در زمان اشتباهه

    QUIGGZYub fanدکتره گیمفالئوناردو داوینچیErmiya MK(از گور برگشته)DoskiMaster bladeBrainiac(خداحافظ)
  • Dark Night گفت:

    VR پروژه شکست خورده ای هست و کمتر گیمری ازش استقبال میکنه.

    SMITRHaj_Hosseinمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)دکتره گیمفالئوناردو داوینچیAmirhossein152DoskiLeroxMaster blademore
  • مترسک گفت:

    بهترین کار همینه فعلا برای ورود به vr خیلی زوده البته که مایکروسافت راه زود هنگام دیگه ای رو پیش گرفته و اون کلوده ولی خب با قدرت داره ادامه میده و هزینه میکنه برااش و قطعا هم موفق خواهد بود

    Brainiac(خداحافظ)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)دکتره گیمفالئوناردو داوینچیDoskiLeroxMaster bladeLove Game
  • یک استودیو متاورسی آینده بین و قدرتمند نیازی به فروش نوی سوپر مارکت نداره 😁😁😁
    ما داریم توی قرن ۲۱ زیست میکنیم
    ۵۰ سال دیگه میفهمید گیم پس عجب معجزه ایی بود

    Amirhossein152Lerox
  • سونی با زودتر وارد شدن به بازار واقعیت مجازی تجربه بیشتری کسب کرده و میتونه از این تجربیات در بهبود نسلهای بعدی هدستش استفاده کنه در مورد مایکروسافت هم احتمال داره که یه بخشی رو به تحقیق و توسعه واقعیت مجازی اختصاص داده باشه

    🐘💰Brainiac(خداحافظ)Haj_Hosseinمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MMDLeroxLove GameTom
  • امیدوارم ده سال دیگه که VR مین استریم‌تر شد، ورود به این شاخه برای مایکروسافت چالش‌برانگیز نباشه زمانی که متا و سونی و اپل روابط مستحکمی با استودیوها و سازندگان آثار VR دست و پا کردن. طوری نباشه که تازه به فکر خرید استودیو و برقراری ارتباط بیوفتن، روندی که دیر به فکرش افتادن. تامین منابع برای تولید بهترین دستگاه واقعیت مجازی بماند. در هر صورت، شرکت‌های دیگه هم احمق نیستند که دستگاه واقعیت مجازی تولید میکنن با وجود بازار محدود، اهدافی دارن برای بلند مدت.

    ᚱ.ᚻ🐘💰Haj_HosseinNimaلئوناردو داوینچیAmirhossein152MMDامیرحسین نصرتیDARKSIRENmore
    • Lu Bu گفت:

      بنظرم vr هیچوقت تو جامعه گیمینگ جا نمیفته
      کلود احتمالش خیلی بیشتره جا بیفته چون حداقل گیمرها راحت تر میتونن به بازی ها دسترسی پیدا کنن
      و همچنین با هزینه کمتر
      من ک خدایش اگ vr رو مفت بهم بدن خیلی ک بتونم باهاش راه بیام و ازش لذت ببرم یه هفته الی یه ماهه
      خلاص ، کلا بدم میاد روی چشم ها قرار میگیره ، حتی میگن طولانی مدت هم گردن درد میگیری 😂
      تازه اپل هم اون دستگاه vr رو فقط واسه گیم و کاربران عادی نساخته

      Haj_HosseinNimaamirthfulAmirhossein152LeroxRondaRezaLove Gameشبح گیمفا 👣more
      • هیچکس از آینده خبر نداره، نمیتونیم چیزی رو به صورت فکت بگیم اما چند تا موضوع رو مطرح می‌کنم:
        ۱- کلاود و VR دو مسئله متضاد نیستن که در این مبحث بخوایم بگیم کلاود که باشه دیگه vr نیست. اتفاقا، مکمل هم هستند و یکدیگر رو تقویت میکنن، پیشرفت و جا افتادن کلاود به معنای سقوط vr نیست، بلکه حتی میتونه تقویت‌کنندۀ واقعیت مجازی باشه. حالا این که سرعت پیشرفت در کدام یک بیشتر خواهد بود مسئلۀ کاملاً متفاوتیه.
        ۲- شرکت‌های سونی و مایکروسافت و متا و اپل و … با این سابقۀ درخشان و پیشگام بودن در تکنولوژی قطعاً چیزی در این مبحث دیدن که بلا استثنی ورود کردن به مبحث VR. (متا حتی ضررهای بی حد و اندازه ای بخاطر این قضیه دید اما دست از وی آر نکشیده) درسته هیچ فکتی وجود نداره، نوابغ هم میتونن اشتباه کنن، اما نزدیک‌ترین پیش‌بینی از آن پیشگامان تکنولوژی هست که تقریباً همگی دستی در این قضیه دارن حتی ولو. و با وجود بازار محدود و چالش‌های بیشمار، این شرکت‌‎ها بازار واقعیت مجازی و افزوده رو رها نکردن و سعی میکنن که مدام پیشرفت کنن، مثل روز روشنه که واقعیت مجازی و افزوده پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود و پیشرفت داره، چه از نظر کیفیت، چه کاربرد چه راحتی استفاده.
        ۳- حتی شرکت مایکروسافت هم پتانسیل در بازار vr رو به وضوح میبینه، وگرنه بوتی نمیگفت «فعلا» ورود نمیکنیم، و میگفت پتانسیلی در این بازار نمیبینیم. مشخصه که پتانسیل وجود داره، فقط استراتژی این شرکت برای ورود متفاوته، شاید استراتژی خوبی باشه شاید نه، این موضوع رو یه متخصص باید نظر بده.
        ۴- قرار نیست vr همین شکلی که هست باقی بمونه از اولین دستگاه vr که چند دهه قبل تولید شد تا به امروز آنقدر تکنولوژی این سخت‌افزار پیشرفت کرده که در حال حاضر سطح راحتی استفاده و خروجی بصری کاملاً فرق داره با حتی نسل قبل. بنابراین این که در حال حاضر شما گردن درد میگیری یا استفاده ازش برات چالش برانگیزه، قرار نیست مسئلۀ بیست سال آینده باشه وقتی چشم‌انداز فکری اینه که یه روز قالب سخت‎‌‌‌افزاری قراره به «لنز» تبدیل بشه!

        ᚱ.ᚻHaj_HosseinNimaلئوناردو داوینچیAmirhossein152MMDDARKSIRENDoskiBAXY bachsLeroxmore
      • Hamed گفت:

        Lu Bu@ ببین دوست من مشکل اینجاس که شما به VR به چشم یک پلتفرم اصلی نگا میکنی در صورتی که اینطوری نیست VR یا کلا هدست های واقعیت مجازی یک پلتفرم جانبی به حساب میان اینطوری نیستش که مثل کنسول مثل PC بشینی هروز وقتت رو بزاری براش VR مثل یک دورهمی میمونه اینکه بشینی مثلا هفته ای دو سه ساعت تجربش کنی همین من تجربش رو دارم که میگم ببین اینطوری بهت بگم VR بدرد بازی های داستانی نمیخوره بحث گردن دردو بحث سرگیجه و چشم دردو اینا نیست بحث اینه که کلا به طور طبیعی خسته میشی هر بازی داستانی که باهاش بکنی فقط همون چند دقیقه اوله که برات جذابه بعد برات تکراری میشه VR فقط بدرد بازی های کژوال میخوره اونم در صورتی که انقدر بازی داشته باشی که هی بتونی تغییرش بدی و از تکرارش جلوگیری کنی، در کل لذتی که تو واقعیت هست تو مجازی نیست مجازی یک لذت زود گذره هیجانش فقط همون چند دقیقه اولشه بعد واست تکراری میشه

        RezaBrainiac(خداحافظ)لئوناردو داوینچیAmirhossein152Lu Bu
      • amirthful گفت:

        نظر شخصیته و قابل احترام اما… وی آر یک دستگاهه و کلاود گیمینگی که شما می گید حجم، شکل و فرمی نداره. بسته به حجم اینترنت و سرعتی که دارید می تونید بازی هارو تجربه کنید. درواقع تجربه ی همه از وی آر می تونه ثابت باشه. اما کلاود خیر. مثال سادش اینه که کلاود قراره برای شخصی باشه که کنسول نداره. خب در ایران اونی که کنسول نداره که نت خوبی هم نداره. نت خوبم اگه داشته باشه با وجود فی.لتر با سختی دوچندان باید به تجربه بازی در فضای ابری بپردازه(ایران نه، هرجایی، سخته) اما اگه سرعت اینترنت به بالاترین حد خودش برسه و مشکل حجم هم وجود نداشته باشه و هزینه های اینترنت هم کاهش پیدا کنه. واقعا کلاود (از نظر من) چیز جذابی نیست. می تونه خدمات خوبی به حساب بیاد که کاربر هایی که دوست دارند ازش استفاده کنن اما من اصلا دوست ندارم سیاست ایکس باکس بر مبنای کلاود جلو بره. پلی استیشن هم کلاود داره و این امکان رو به کاربر هاش می ده که بازی های نسل های عقب تر رو با کلاود تجربه کنن(و این ضعف که انتخاب دیگه ای هم ندارن). اما ایکس باکس به طرز عجیبی بر روی کلاود مانور میده و غیر قابل کتمان که دوست داره آینده ی این صنعت بر روی فضای ابری باشه تا هزینه اولیه ی ساخت کنسول ،سودده نبودنش و مشکلات عرضه و تقاضا رو نداشته باشه. بهش فکر کن. فقط به یه تلوزیون، موبایل، لپتاپ یا هر چیزی که به اینترنت وصل بشه و گیم پس رو بالا بیاره نیاز داری تا بازی هارو تجربه کنی. کنسول می خوای چیکار. جناب کریمی خوب گفتن. اگه وی آر رو با کلاود گیمینگ مچ کنند. دیگه هم مشکلات آویزون بودن سیم هم سنگینی که تو متا کوئست وجود داره حل میشه. کلاود می تونه مکمل وی آر باشه اما هیچ وقت نباید جایگزین کنسول ها بشه. ما ایکس باکس رو دوست داریم چون ایکس باکسه و کلاود و هر سیاست دیگه چون بخشی از ایکس باکسن نباید دوستشون داشته باشیم. باید بتونن کاربردی باشن.

        Reza
    • اگه دان متریک مونده بود فکر کنم الآن داشتن وی آر ۳شون رو میساختن با توجه به این که ایکس باکس وان رو یک پلتفرم شلم شوربا یعنی همه نوع مدیا رو در خودش داره ، معرفی کرد (تازه اوایل نسل قبل یه ارتباطی هم بین ایکس باکس و هولولنز یادمه برقرار کرده بودن همونموقع)

      Brainiac(خداحافظ)تریس مری گلدReza
    • TemporaryUser گفت:

      من فکر میکنم با توجه به شرایط الانشون تصمیمش منطقیه. الان فارق از دلیلش، تیم ایکس باکس تو تولید محتوای منظم و با کیفیت برای کنسولشون موندن. منطقیه الان کل منابعشون رو روی همون بازیای کلاسیک بذارن تا به یه ثباتی برسه تا اینکه توجه شون رو تقسیم کنن.

  • mohammad گفت:

    همون سیب زمینی سوخته کاری نکنه بهتره

    🐘💰Brainiac(خداحافظ)QUFAmirhossein152
  • Nemesis گفت:

    بهترین کارو میکنه چون هنوز جا نیافتاده

  • دقیقا تصمیم خیلی عالیه گرفتن واقعا تحسین می‌کنم هم اعلام کردن کنسول های میان نسلی توی برنامه هامون نیست و الانم که واقعیت مجازی گفتن فعلا زوده و قصدش ندارم بنظرم ایکس‌باکس داره بهترین تصمیمات میگیره و کاری به رقیبش سونی نداره اصلا…و در مورد واقعیت مجازی اینکه فعلا هنوز جا نیفتاده و خیلی زوده از فروششون و بازی های که براشون میاد مشخصه. سونی هم نسخه ۲ معرفی کرد و فروشش جالب نبود اصلا این نشون دهنده که هنوز خیلی زوده…واقعا سیاست ایکس باکس رو دوست دارم و تحسین می‌کنم…

    Brainiac(خداحافظ)RezaMahdiLerox
  • عقاب گفت:

    دیگه از کلاود بازارش بزرگ تره که نیست ؟

    Lerox
  • مهم نیس وقتی راه افتاد یه شرکت بخر بگو زحمت و نو اوری خودتونه و مدیریت خیلی قویتون

    Lerox
  • تو دنیای تکنولوژی قدرت دست مایکرو و اپل هست ، سونی این چیزا کین اخه

    butcher of blavikenBrainiac(خداحافظ)‌‌‌‌‌‌Lerox
  • Hitoori04 گفت:

    الان متا و سونی دارن تو بازار vr فعالیت میکنن عملکرد خوبی هم داشتن اگه مایکروسافت بخاد وارد این جریانات بشه باید از الان شروع کنه چون چندسال دیگه ورود به این بازار سخت میشه.
    البته مایکروسافت با استودیوهایی که داره از الان میتونه به عنوان ناشر وارد بازار بشه

    butcher of blaviken
  • اوکی ولی وقتی بازارش داغ شدو توش وارد شدینو سونی ازتون جلوتر بود نیاین باز بگین :
    “هدف ما رقابت با پلیستیشن نیست”
    که قشنگ تر میزنین به کل محصولتون ، همه قبول دارن VR فعلا بازار خوبی نداره دلیلشم نبود سرمایه گذاری کمپانیای کاردرسته شما نگا کن بازیای عادی چه کتگوری بزرگی از توسعه دهنده ها و ناشرا پشتشونه همینه که چاشنی این بخش از بازار گیمو بیشتر میکنه و تنوعو قوت بهش میبخشه
    کاری به اپلو متا ندارم حرف من سر کمپانیاییه که حرفه‌اشون بازی سازیه
    تصور کنین ناشرا و دولوپرای با تجربه‌ای مثل راکستار و EA یا بیان ریسکو بکنن که عناوین مختص به این پلتفرم رو بسازن اون موقع هم سونی هم ماکروسافت باید گلیم خودشونو بالا بکشن واسه

    butcher of blavikenBrainiac(خداحافظ)طلبه گیمر 🎮 [در شوک عظمت اسلام]LeroxTom
  • Reza گفت:

    به نظر بهترین استراتژی برای مایکروسافت همینه ، فعلا درحد تماشای این بخش گیمینگن و ساخت وی آر و ورود ب تکنولوژیش فقط برای مصارف خاص (مثل قرارداد ۲۲ میلیارد دلاریشون با ارتش امریکا) و بطبع سود غیر قابل مقایسه ب نسبت تولید کننده های vr برای گیمینگ
    و احتمالا در اینده ورود ب vr گیمینگ درصورتی ک این بخش گیمینگ پیشرفت قابل توجهی کنه ، ک بنظر من احتمالش اونقدری زیاد نیست(ی زمونی هم تلوزیونای س بعدی اینطوری ترند شده بودن ، همون حسو ب vr دارم من)

    LeroxTom
    • Lerox گفت:

      شما خودت همونی نبودی میگفتی آینده صنعت گیم داره تغییر میکنه
      سونی باید رو کلاود و غیره از الان‌ سرمایه گذاری بکنه الان به مایکروسافت که رسید همه چیز عوض شد ؟!

      Reza
      • Reza گفت:

        من راجب عرضه بازیا روز عرضه رو سرویسش اینارو گفتم ن کلاود
        حتی اگ اونو گفته باشم حرف درستی بوده بنظرم (احتمالا نگفتم چون سونی نمیتونه ورود خاصی بکنه)
        من قبلا حرفی از vr زدم؟
        چون گفتم اینده تغییر میکنه ، یکی مثلا گوشتکوب تولید کنه ، آینده گیم باید اون باشه و همه تولید کنن؟
        پیشبینی اینده رو نمیشه کرد ، ولی نظرم ب vr همیشه منفی بوده ، یادم نمیاد حتی یکبارم تو پستای vr تعریفی کرده باشم ، چ متا کوئست ، چ پلی استیشن
        اینجا پستی راجب اپل ویژن پرو نبوده ، از اون جاهایی بوده ک تعریف کردم تو یوتیوبو اینا ، ک درواقع vr هم نیست و مسیرشم ب گیمینگ مربوط نیست ، اون تکنولوژی چشمگیره
        سعی کن همه مسائلو شخصی نکنی

        Lerox
        • Lerox گفت:

          نه دیگه نشد میگی آینده رو نمیتونی کنترل کنی و باید باهاش پیش بری الان صحبت من سر اینه مایکروسافت داره از آینده که یه بخشیش VR هست طفره میره و ربطش میده به اینکه بازارش هنوز نوپاست درحالیکه داره رو کلاود و متاورس که دقیقا عین VR هستن سرمایه گذاری میکنه
          اینجا هم بحث یه نفر نیست
          خیلی از شرکت ها دارن VR میسازن از اپل که بزرگ ترین رقیب مایکروسافت تو چیزای مختلف بگیر تا متا و سونی و حتی شرکت های کوچیک تری مثل HTC و Valve
          مایکروسافت دوست داره رو VR سرمایه گذاری نکنه انتخابش با خودشه کسی هم به تصمیمش خورده نمیگیره ولی دیگه از اونورم نباید بیاد تو مصاحبه هاش بگه چون نوپاست روش سرمایه گذاری نمیکنیم وقتی خودش داره رو همچین بازار های نوپایی مثل کلاود و متاورس سرمایه گذاری میکنه

          Reza
          • Reza گفت:

            متوجه حرفت نمیشم اصلا انگار حرفامو نمیخونی ، توام متوجه حرفم نمیشی😅
            کی گفته کلاود مثل وی اره😂😂😂😂😂😂😂
            از هیچ لحاظ شبیهش نیستا ،کلاود گیمینگی ک الان بحثش هست بحث عرضس ن نوع جدیدی از بازی کردن ، ن بازارش ، ن قابل دسترس بودن ، هیچ چیزش شبیه vr نیست
            بجز متا هیچ شرکت بزرگی ب این بخش گیمینگ ورود نکرده ، متا ام ک خودش بازی نمی‌سازه و اگ بسازه ام بازی کم خرج میسازه ، فقط میخواد با گیم ب متاورس بال و پر بده
            انصافا یکم اطلاعاتتو زیاد کن
            مایکروسافتم vr میسازه ولی ن برای گیمینگ
            حالا کاری ندارم
            اپلم vr نیست اپل ویژنش ، و مربوط ب گیمینگ نیست
            الان کل این مطلب راجب گیمینگه و استناد شده ب صحبتای مت بوتی ن ساتیا نادلا چون بحث گیمینگه
            سونی ب این بخش اعتقاد داره با وجود شکستاش تو عرضه ی ps vr ، بنظرم توام فنبویی ک معتقدی بهش
            من از دید مایکروسافت نگاش نمیکنم ، منو با چوب بزنن vr نمیخرم ، وی آر ولوو ک بخاطر علاقم ب هف لایف ، دوست دارم الکسو یبار بازیش کنمم نمیخرم
            تو دوست داری بخر
            من اینده ای تو وی ار گیمینگ نمیبینم ، حداقل تا ده سال و ورود بهش اشتباهه بنظرم ، حالا تو دوس داری ، ps vr بخر ، بجای انتظار برای جک اند دکسترو توییستد متالو چ میدونم کلیزونو امثالش ، منتظر باش سونی هورایزن وی آر دو بزنه‌ برات
            من همه اینارو راجب کینکت مایکروسافتم میگفتم ، تازه اون رکورد دار سرعت فروش گجت تو گینسم هست ، من میگفتم این شت باعث شده فیبل اونطوری بدن و…(و خداروشکر از اشتباهشون درس گرفتن)
            شما این مسیرو اگ دوست داری ، بهت تبریک میگم ، شرکت مورد علاقت همون مسیرو داره میره

            Lerox
            • Lerox گفت:

              کلاود از نظر نوپا بودن و چیزای دیگه درست مثل VRعه منم دارم از این نظر میگم
              اینجوری باشه همین حرف رو میشه برای کلاود هم زد چون هنوز آینده ای نداره و خیلی ها ازش استفاده نمیکنن و اینترنت ها قوی نیست
              ضمنا Twisted Metal جدید در دست ساخته شایعش هم بار ها اومده که Firesprite داره روش کار میکنه
              جا Killzone هم دارن کلی شوتر میسازن مثل بازی Firewalk Studios یا Housemarque و غیره
              Jak and Daxter هم اگه بیخیال شدن به جاش Ratchet & Clank رو ول نکردن
              شما مشکلت اینه زیادی جو میدی خیلی موضوع ها رو علیه سونی
              رکورد دار هست چون با خود کنسول یه زمان عرضش میکردن

              Reza
              • Reza گفت:

                باورت نمیشه ک سونی سونیِ قدیم نیست و این سیاستش مسخرع عام و خاصش می‌کنه
                جک ان دکستر نمی‌سازه ، میگی بجاش رچت هست😐😐😐
                از پنج شش تا پلتفرمی ک قدیم داشت ی رچت پنج ساعته چطوری برای ی نسل راضیتون کرده🤦
                بقیم ک ن استودیوش معلومه ن چیزی ، با ی خبر خوشحالید فقط
                ضعف توی همه ی ژانرا از دید ی نوزادم مشهوده
                من قدیم خیلی سونیو دوست داشتم ، قدیمترش خیلی سگا رو دوست داشتم
                الان دلیلی نمیبینم ازشون دفاع کنم
                الان نمی‌فهمم شماها از چی سونی دفاع میکنید ، زنشید؟ نامزدشید؟
                کم کم متوجه میشی ک تو فقط ی سپری ک داری دفاع میکنی ، و نمیدونی از چی
                از دید من سونی کلا یعنی ستا(نهایتا چهار تا) استودیو خیلی خوب ، با ی تعدادی استودیوی متوسط و ضعیف ، با سیاست اشتباه و عهد بوق و هوادارای تعصبی بی منطق

                Lerox
                • Lerox گفت:

                  سونی سونیه قدیم نیست چون صنعت تغییر کرده
                  مایکروسافت هم مایکروسافت قدیم نیست که دیگه سنتی بازی عرضه کنه
                  هر کدوم دنبال راه و روش جدیدی برای تجارتن
                  اینکه راه و روش سونی به مذاق شما خوش نمیاد دلیل اینکه اشتباه میکنه نیست
                  خود مایکروسافت هم چیز خاصی نداشت هر چی داره از صدقه سری خرید بتسدا به دست آورد وگرنه بازی هاش همون همیشگی ها بودن یه هیلو یه فورزا با یه فیبل و گیرز
                  “از دید من سونی کلا یعنی ستا(نهایتا چهار تا) استودیو خیلی خوب ، با ی تعدادی استودیوی متوسط و ضعیف”
                  جوک جالبی نبود ولی دیگه ننویس چون ممکنه بقیه بهت بخندن سرش
                  سیاستش هم تو بعضی چیزا شاید اشتباه باشه ولی تو اکثر چیزا موفق بوده و پشت هم داره رکورد سال مالی خودش رو میزنه

                  Reza
              • Reza گفت:

                ی سوالی برام پیش اومد
                چ نقصایی تو سیاستای سونی میبینی؟
                اصلا نقصی میبینی یا کلا بنظرت معصومن

                • Lerox گفت:

                  تا حالا بهش فکر نکردم راستش البته که نقش داره ولی
                  شاید یکیش همین کمبود بازی تو ژانر RPG و شوتر باشه
                  جزء این چیزی به ذهنم نمیرسه
                  این سیاستش سر پلاس و عرضه نکردن بازی های قدیمی و بکوارد هم یکم بده
                  به علاوه عرضه بازی قدیمی هاش رو PC
                  و بستن بعضی استودیو هاش مثل ژاپن و PixelOpus

                  Reza
              • Reza گفت:

                پایین نمیشه ریپلای کرد
                بنظر من دلیل امار فروشا ، نسلای گذشتن ن این نسل
                مایکروسافتم از صدقه سر بتسدا نداره هرچی داره رو ، از صدقه سر خریدای قبل ازون داره ، شروع تغییرش خریدای استودیو هاش بود ، ابسیدین و ….
                بعد بتسدا ، بعد اکتیویژن احتمالا
                من هیچوقت نمیگم اونا تو گیم خوب عمل کردن قبل مثلا دوهزار و هجده ، اونا ک عملا تر زدن😂
                بخاطر همینم تا الان ایکس باکس نداشتم و تازه الان محتملع بخرم ، من نسل پیش کسی ایکس باکس می‌خرید مسخرش میکردم
                از دو هزاروهجده تحول و مسیر درستشون مشهوده ، ک خب چون پول داشتن تونستن کامبک بزنن
                سونی ولی همچین پولی نداره و باعث عقب موندگی خودش داره میشه بیپولیش ، اونهمه نسلای پیش از گیمینگ پول برداشت کردن و زدن ب جاهای دیگ شرکت ، بخدا باعث بی دفاع شدن پلی استیشن شدن ، سونی باعث شده ک الان ea هم ارزش بیشتری از پلی استیشن داره ، هم درامد شدیدا بیشتر ، هم ایپی های متنوع تر …
                مایکروسافتم همینکارو کردا ، هردو سالها کنسول و بازی فروختن و هزینه نکردن تو گیمینگ ، ea , , Activision , take two interactive و خیلیای دیگ هزینه کردن درامدشونو
                درحالی ک سونی و ایکس باکس با درامدشون دو نسل پیش هرکدوم اینارو راحت میخریدن ، فقط پول برداشت کردن
                بی پولی سونی دوازده تا سرویس محور تحمیل کرد ب پلی استیشن ، پرداختای غیر منطقی تحمیل کرد به gt7 و هزارتا کار دیگ مثل روز اول نیاوردن رو سرویس و…
                بنظرم اشتباهاتش متعددن ولی دلیلش بیپولی و اشتباهات گذشتشن و نمیتونه کاری کنه
                بذار ببینیم اکتیویژن تایید میشه ، اگ نشد خرید بعدی مایکروسافت چیه ، بعدش میشه راحت تر نظر داد راجب اینده ک سیاست سونی تا کی دووم میاره

                • Lerox گفت:

                  به خاطر همین هم الان که جیم رایان اومده داره سرمایه گذاری شدید میکنه رو بخش های مختلف مثل عرضه بازی ها رو PC تا ساخت بازی های لایو سرویس و غیره
                  همین الان سونی داره پشت هم رکورد مالی خودشو میزنه

  • HT گفت:

    نمیدونم ولی ای کاش حداقل ایکس باکس بخش کینکت رو کنسل نمی‌کرد خیلی جذاب بود البته این نظر شخصی هستش و نظر ها متفاوت قطعا راجب کینکت

    Brainiac(خداحافظ)کلاغub fan
  • AAACE گفت:

    آخه چه فایده که فقط ۴ تا نوب پولدار میتونن برن سراغ این مثلا واقعیت مجازی که میدونی واقعا واقعی نیست و مجازیه (منظورم فقط به بازی هاس)
    فکت

    NimaAmirhossein152Ermiya MK(از گور برگشته)LeroxLove Game
  • Reza PM گفت:

    همون طور که تکنولوژی سه بعدی تلوزیون ها هایپش خوابید، vr هم بعد از چند سال هایپش میخوابه.

    Brainiac(خداحافظ)Amirhossein152Leroxتریس مری گلد
    • Lerox گفت:

      آره هر چیزی که مایکروسافت توش ورود نکنه محکوم به شکسته 🤣

      ᚱ.ᚻMPrvz
      • Reza PM گفت:

        داداش چه ربطی داره! میگم منطقی باش من خودم اوایل که تلوزیون سه بعدی اومد و ترند شد سری رفتم یکی خریدم! ولی فقط چندماه هایپ داشت برام و بعدش واقعا استفاده ای نکردم و شرکتای فیلم سازی ام الان نسخه ی سه بعدی نمیدن! Vr هم تقریبا تازه اومده و نوپاست با این حال تمایل چندانی نسبت بهش نیست و قطعا تمایل مردم به خرید تلوزیون سه بعدی بیشتر از واقعیت مجازی بود! مایکروسافت هم تجربه ی بدی از روی کینکت داشت حق داره یکم بترسه و البته چیزی رو از دست نمیده به محض این که ببینه بازار vr داغه بهش ورود میکنه چون تجربه ی ساخت vr برای ارتش آمریکا رو داره پس نگرانی ای در این زمینه نیست. به شخصه برام فاقد اهمیته vr چه مایکروسافت بهش ورود کنه چه نه

        Lerox
  • Lerox گفت:

    کلاود و متاورس که الان توشون ورود کردی مثلا خیلی بازارشان بزرگه ؟!

    ᚱ.ᚻ
  • Peru G گفت:

    آقا ما VR رو اصلا کاری نداریم ولی خدایی ایکس باکس با چه فکری توی نسل نهم دسته ی باتری خور داده پلی استیشن از زمان ۳۶۰ دسته هاش شارژی هست و بگم من اصلا فن پلی استیشن نیستم خودم ایکس باکس پلیرم ولی داداشم ایکس باکس تورو خدا قرن دهم رو نیای دسته ی باتری خور بدی شارژی بده والا

  • ub fan گفت:

    مایکروسافت وی آر نمیخواد باید کینکتو‌ برگردونه

  • God of war گفت:

    توی همون جعبه تو خالی ایکس باکس چه گلی کاشته اند که vr بکارند???😏

به دلیل بازار نه چندان بزرگ، ایکس باکس فعلا به واقعیت مجازی و افزوده ورود نمی‌کند