هیدئو کوجیما میخواهد زمین را ترک کند تا عنوانی بسازد که در فضا قابلبازی باشد
اینطور که بهنظر میرسد، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، کارگردان و نویسنده برجسته، نه تنها بهقدر زمین بلکه اندازه فضای بیرونی، برای خلق بازیهایش ایده دارد.
مدتی پیش بود که پلی استیشن، با انتشار تریلری از مستندی درباره هیدئو کوجیما موسوم به Connecting World رونمایی کرد. به تازگی اما این بازیساز دوستداشتنی و تاثیرگذار که طی ۳۰ سال فعالیتش در دنیای بازیهای ویدیویی، هنوز ایدههای جدیدی مطرح میکند، در گفتگویی مربوط به همین مستند شرکت کرده و توسط دوست دیرینه و تهیهکننده رویدادهای The Game Awards و Summer Game Fest، جف کیلی (Geoff Keighley)، مورد پرسش قرار گرفته است.
کیلی در این گفتگو از کوجیما پرسید که چه برنامهای برای آینده کاری خود دارد و آنطور که استفان تولیو (Stephen Totilo) از رسانه Axios گزارش میدهد، بازیساز ژاپنی پاسخ داده است که:
من میخواهم به فضای بیرونی بروم و بازی بسازم که بتوانید در فضا آن را انجام دهید… پس لطفاً یکی مرا به فضا بفرستد.
هیدئو کوجیما
باقی حاضرینی که صحبتهای کوجیما را در این رویداد میشنیدند، میگویند که احتمالاً حرفهای او تماماً جدی نبودند. به هر صورت، اگر وی واقعاً قصد داشته باشد به فضا برود، میتواند درخواستش را با ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل SpaceX مطرح کند.
البته این بار اولی نیست که بازیساز افسانهای حرفهای غیرمتعارفی را به زبان میآورد و یا حتی مکانیکهای غیرعادی را در بازیهای خود استفاده میکند. وی سالها پیش Boktai: The Sun is in Your را ساخت؛ عنوانی که روی کارتریجهای آن یک سنسور نور تعبیه شده بود و اگر کنسول Game Boy Advance خود را زیر نور آفتاب میگرفتید، اسلحههای درون بازی شارژ میشدند.
حتی کوجیما سالها پیش مدام از این ایده و اشتیاق خود حرف میزد که تمایل دارد روزی بازی خلق کند که پس از مرگ بازیکن درون بازی، خود به خود نابود (Self-Destruct) شود.
اما نظر شما درباره صحبتهای اخیر هیدئو کوجیما چیست؟ با گیمفا درمیان بگذارید.
منبع: Video Games Chronicle
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
نظرات
حرفاش مثل پست های اینستاش عجیبه
بهترین بازی من سری متال گیر شخصیت بیگ باسه , چند نفر کوجیمارو تحویل گرفتن , خودش فکر میکنه ادم فضاییه خیلی شاخه , کوجیما جان انقدر بزرگ نمایی نکن باسر میای پایینا , کونامی تورو شناخته که حاضر بوده ضرر کنه ولی تو رو بندازه بیرون
کوجیما کونامی رو با سری متالگیر معروف کرد
الانم که میبینی
از وقتی رفته کونامی جنازه شده
کوجیما استعفا داد
کونامی بیرون ننداختش
کونامی میخواست کوجیما براش بازیای مورد علاقه شما (سرویس محور با پرداخت درون برنامه ای) بسازه
ولی کوجیما قبول نکرد👌
تام جان با طرز صحبتت مشخصه کوجیما رو از متال گیر ۵ تازه شناختیش , همچین شخصیتی هست , بعدش متال گیر یکی از ای پی های معروف کونامی هستش , کونامی بازی خوب زیاد داره
من کوجیمارو با متالگیر ۲ شناختم
اره ip زیاد داره ولی کی کونامی رو الان به خاطر سایلنت هیل میشناسه؟
کوجیما کونامی رو زنده کرد
که دقیقا وقتی رفت کونامی مرد
کوجیما با کونامی رشد پیدا کرد , شد کوجیما , درسته با رفتنش کونامی ضرر کرد ولی الان کونامی خودشو سر پا کرد میدونی مثله چی میمونه زونالدو از رئال رفت رئال خیلی افت کرد و دوباره خودشو به اوج رسوند ولی رونالد چی رفت تو خاطره ها , این کمپانی ها تیم هان که همیشه جاودانه میمونن ولی ادما هر چقپرم خوب باشه بلخره تموم میشن , بنظر من کوجیما با متال گیر رو اوج بود تازه داستانه متال گیرم هنوز خیلی عیب و ایراد داره , چیزه شگفت انگیزه دیگه ای از کوجیما ندیدیم
مگه کوجیما الان تموم شده ؟
اره کونامی با بلوبر و ریمیک بازیایی که کوجیما براش ساخته میخواد سر پا بشه 😂
خب بگو عیبو ایرادات داستان متالگیرو
وقتی کوجیما از کونامی رفت با سونی دستش باز تر شد که هر سبک جدیدی که میخواد بسازه
کونامی هم رفت تو باقالی ها
یارو میگه بهترین بازی عمرمه.
بعد سازنده بازی رو هیت میکنه.😂🤣
همین کوجیما کونامی رو صد پله بالا اورد چی میگی؟
داداش یارو کلمه قشنگی نیس 😅 دلیل نمیشه بهترین بازیه عمرم باشه از سازندش بت بسازم , کوجیما مرده یزرگیه دیدگاهش جلو تر از زمانه خودشه , ولی این چند ساله اخیر خیلی خودشو تحویل میگیره , من از بزرگ نمایی خوشم نمیاد در حد خودش خوبه
این ایکس باکسیو
کوجیما: به سوی بینهایت و فراتر از آن 😂😂😂
بصه دیگه دلقک بیا پایین سرمون درد گرفت
واقعا خیلی خودتو بزرگ گرفتی کل گیمات یه مشت زباله یه بار مصرفن که امثال امیرگیم شو پلی میده
اینقدر کامنیوتی گیمینگ بده که به جایه بزرگ کردن این توجهای به کارگردان های زلدا و سوپرماریو نمیکنن و این دلقکو بزرگ میکنن با بازیهای شبیه سازش
جالبه
شما مگه فن بوی سونی نبودی ؟
ایشون همون کارگردان دث استرندیگ هم بودن
عجب 😀
وضع سونی:
دیزگان ۲ رو کنسل میکنه
شبیه ساز پیاده روی حوصله سربر کوجیما رو نسخه دومشو میسازه با بودجه زیاد
Death stranding جزو گیمایی بود که چیز جدیدی تو صنعت بازی آورد شبی ساز داستان فوقوالعاده بخش طراحی فوقوالعاده من با رسیدن به بخش جنگ جهانیش قشنگ روحم ارضا شدش
این بازی صد برابر دیزگان داستان داره
حالا چون تفنگ بازی نداشته قرار نیست بازی بدی باشه
داداش مگه خودت فن سونی نیستی😐؟چرا داری وانمود میکنی فن مایکروعی؟
تعصب بیجا هیچوقت درست نیست
حتی اگه فن باشی
فعلا شومایی که تاعاصوب بیجا میکنی😂
ایشون افتاب پرستن 😂
حق
آخرین بازی خوبی که ساخت PT بود، یک دموی رایگان با کلا یک ساعت گیمپلی 😂
بیست سال پیش یه بازی ساخت به نام متال گیر سالید ۱هنووووز داره نون اسم اون موقعشو میخوره
یعنی متالگیر سالید ۳ و ۴ و ۲ پشم
این ورم دث استرندینگ چون گیم پلیش سخت بود پر
فقط pt ساخته 🤦
کسی که برای اولین بار سبک مخفی کاریو خلق کرد فقط pt ساخته
خیلی نظراتت کارشناسانست
ن تام جان این کارشناس بزرگ معتقدن جز راکستار و فرام سافتور بازی ساز دیگه ای وجود نداره بحث با اینجور آدم بیفایدست بزار در توهماتش غرق باشه
خیلی بزرگه 😂
من واقعا نمیدونستم همه کوجیما رو به خاطر متالگیر سالید ۱ میشناسن 😂😂
شما میدونستی؟😂
فقط یه کارشناس بزرگ میدونه
پس تا حالا همه بازیای کوجیمارو به خاطر متالگیر سالید ۱ میخریدن
راکستارو که موافقم بازیاش حرف ندارن فرام سافتم همینطور اما اگه اینقد طرفداری اینارو میکنه چرا نمیاد توشون کار کنه و ایپی جدید واسشون بسازه😐؟بعد جدا شدنش از کونامی شده یه پا پروفسور برای خودش و افکار عجیب و غریب میکنه حالا تصور کن بره فضا😂کونامی رشوه میده به ناسا تا یه سفینه بفرستن فضا در حالی که کوجیما در ارامش داره بازی میسازه یهو بترکوننش😂باور کن کونامی از خداشه چنین انسانی وجود نداشته باشه وقتی به هموطن خودش میگه انها دیگه تصور کن دوست داره انسانی به اسم کوجیما توی دنیا نباشه😐
دیس؟اکانت بزنین جواب بدین دیه😂خانواده نمیزارن😂؟
گفتم “آخرین” بازی خوبی که ساخت PT بود یعنی تقریبا ده سال پیش، حالا اگه شما فانتوم پین (😂) و دث استرندینگ (😂😂😂) رو جزو بهترین آثارش میدونی دیگه قله جدیدی از نظرات کارشناسانه رو فتح کردی، این همه استودیوی دیگه بودن که بازی خوب ساختن ولی نه به اندازه ایشون تمجید نشدن. نمونش آرکین که این همه سال بازی خوب ساخت ولی با یه ردفال تا مرز سقوط رفت. حالا چرا کوجیما با افتضاحِ دث استرندینگ چنین روندی رو تجربه نکرد؟ چون رسانه پشتش بود. اگه هر استودیوی دیگه شبیه ساز پیاده روی رو تولید میکرد تا مرز تعطیلی رفته بود.
چون تو گیم پلی دث استرندینگو دوست نداشتی دلیل نمیشه بازی مشکل داشته باشه👌
دیمنز سولزم هیچ کس دوست نداشت ولی الان الدن رینگ تو یه سال ۱۶ میلیون میفروشه
بله جدیدا درو دیوارو با کوجیما مقایسه میکنن🤦
ارکین یه کارگردان به بزرگی کوجیما نداشته که خالق سبک مخفی کاری باشه
بازیای ارکین هیچ وقت از نظر داستان به گرد پای بازیای کوجیما هم نمیرسن
تو تمام بازیای کوجیما پر از نو اوریه
با ارکین مقایسش میکنی؟
یارو ی ساعتم دث استرندینگ پلی نداده میاد نظره فلسفی میده
کسی ک اسمش داچ باشه ازش انتظار دیگه ایی نمیشه داشت
ی سریا تو نسل ۸ و ۹ پلیر شدن همین میشه دیگه
میگه کوجیما تنها بازیش PT عه 🤣🤣🤣🤣
اون موقع ک تو نبودی کوجیما داشت بازی میساخت
اومده میگه کوجیما بازی ساز نیس
اوک تو بازی سازی بازی بساز
شما اول برو روی زبان فارسیت کار کن متنو درست بتونی بخونی 😊
@Tom
منظور منو نفهمیدی، من کیفیت بازیای این ۲ تا استودیو رو باهم قیاس نکردم، دارم میگم آرکین اگه یه بازی بد میده رسانه ها از همه طرف میزنن خرابش میکنن ولی کوجیما رو خراب نمیکنن چون کلی پاچه خوار داره.
نمونهاش کامنتای این پست… طرف علنا داره مزخرف میگه ملتم چون حرفشو نمیفهمن میگن اوه استاد حتما ایده های فراذهنی تو مخش داره که از قدرت درک ما خارجه 😂 بت پرستی و قدیس سازی از همین جاها شروع میشه.
کوجیما که چرتو پرت زیاد میگه
ولی وقتی بازیی بدی نساخته برای چی باید بکوبنش؟
تنها مشکل دث استرندینگ طولانی بودن ماموریتاشه
چرا باید بکوبنش؟
ارکین یه بازی افتضاح ساخت
که خود xbox به جای اینکه پشت ارکین در بیاد فیل اسپنسرو فرستاد بگه ما هیچ کاری نکردیم . این بازیو خود ارکین داشت
در طول این مدت هم نه xbox میخواست رد فال ساخته بشه
نه ارکین میخواست ردفال ساخته بشه
نه تیم سازنده میخواست ساخته بشه
نه بثزدا میخواست بازی ساخته بشه 😂
کلا هیچ کس نمیخواست ساخته بشه 😂😂
خودشون استودیو رو جلوی همه خورد کردن
توقع داری رسانه ها تو سرش نکوبن؟
فانتوم پین جدا از داستانش یکی از بهترین بازی های نظامی تاریخه خلاقیت و وسعتی که داری تو بازی هیچ کجا دیگه نیست لطفا بازی کن قشنگ بعد نظر بده متا ۹۳ الکی نبوده
بیا برو gtav تو بزن بی هنر خان
بازیای کوجیما خاص پسنده دلیل نمیشه بد باشه. همه بازیاش پر از کات سینه و تایم گیمپلی کم. دث چیز جدیدی نبود. اما فانتوم پین! فانتوم اولین بازی کوجیماس که گیمپلیش بیشتر از کات سین هاشه. شما اگر ضد کوجیما هم باشی باید فانتوم رو بازی بدونی چون تایم گیمپلیش بسیار زیاده. از طرفی اینکه گیمپلی چندلایه و عمیق و شلوغ فانتوم رو ضعیف میدونی و اصلا بازی حسابش نمیکنی یه سر دکتر بزن. حتما هم ازونایی که میگن مراحل فرعیش تکراری بود! و فلسفه جهان باز رو درک نکردن. بلاخره مد شده دیگه هرکی میخاد بگه خیلی خفنه به اسطورهها تیکه میندازه…
الان جدا داری ردفال رو با دث استرندینگ یکی میکنی ؟؟؟ حالت خوبه ؟؟
چون تو درکی از بازی نداشتی لطف کن نظر غیر منطقی و خنده دار راجبش نده
دث استرندینگ و رد فال قابل مقایسه نیستن
شما وقتی رد فال رو تجربه میکنی ناقص بودن اثر رو کاملاً حس میکنی ولی دث استرندینگ یه بازیه کامل شدست، بدون هیچگونه افت فریم، با کمترین میزانِ تِکسچر لودینگ، با یه داستان بسیار بزرگ و پلات توویست محور با شخصیتپردازی کامل و یه سبک خاص از گیمپلی.
فکرکردی برای بازیساز بزرگی مثل کوجیما، کاری داشت که بره و یه بازی عامهپسند بدون هیچگونه نوآوری بسازه، اما نخواست اینکارو کنه و در عوض یه بازی نوآورانه ساخت که یه چیزی به این صنعت اضافه کنه، کوجیما جرعت تغییر دادن و حرف نو زدن در بازی رو داشت چیزی که الان کمپانی های بزرگی مثل یوبیسافت که قطعاً ثروتمندتر از کوجیما پروداکشن هستن، هنوز که هنوزه جرعت انجامش رو ندارن.
و یه نکتهای هم بگم، مدرنیته، آدم ها رو به این سمت و سو برده که به هیچ چیز فرصت ندن و زود قضاوت کنن، لطفاً دوست من، یکمی صبور باش تا به شالودهی اون اثر یا هر آنچه که داری تجربه میکنی پی ببری.
درسته کوجیما خیلی کار درسته ولی فقط با نمایش داره خودش رو تاپ نگه میداره میکامی کبیر هم سبک وحشت بقا رو خلق کرد و به اوج رسوند ولی الان دیگه اون کارگردان سابق نیست خوزه مورینیو هم یک زمانی خیلی مربی خوبی بود ولی الان دیگه معمولی به نظر میرسه ،،،قرار نیست چون یک نفر یک چیزی رو ساخته تا ابد ستایش بشه و هر کاری میکنه خاص به نظر برسه
خب بین اینا کوجیما داره هنوز بازی با کیفیت میسازه
میکامی خودش خیلی وقته کشیده کنار
اخرین بازیش فکر کنم رزیدنت ۴ بود
تو اویل ویتین فکر کنم فقط تهیه کننده بوده
وقتی طرف انقدر از صنعت گیم فاصله گرفته چرا باید ازش حرف بزنن و ستایشش کنن؟
آخرین بازیش اویل ویزین ۱ بود. اویل ویزین ۲ رو تهیهکننده بود و گوست وایر توکیو رو نقش مشاور داشت! میکامب کبیر ظلم بزرگی به جامعه گیمینگ کرد با کنار کشیدنش از ساخت بازی. واقعااااا جاش خالیه.
باشه حالا برو نت گوشیو روشن کن کالاف موبایل اسکین جدید داده
آقا دیگه چون با رفتار یه نفر مشکل دارید از صفر تا صدشو نزنین!
من با سری متال گیر این بابا زندگی کردم
ایول حرف درست
الان اگه اون نبود لست اف اس اصن وجود نداشت
یا اگه داشت گیم پلی خوبی نداشت
لست اف اس برای ساخته شدن به کوجیما و میکامی نیاز داشت
این دو نفر نبودن نه شوتر داشتیم . نه بقا داشتیم . نه بازیای ترسناک داشتیم . نه مخفی کاری داشتیم . نه بازیای سایبرپانکی داشتیم
تقریبا هیچی نداشتیم
درست قبول داریم که کوجیما کارهای عجیب و غریب می کنه و اینکه یه جاهایی واقعا خودبزرگ بینی داره و با غرور حرف می زنه و سعی می کنه خودش رو خاص نشون بده
ولی انصافا بازی هاش اونقدرها بد نیست
متالگیر که فوق العاده بود – حتی دمو pt هم لذت بخش بود و بازی دث استرندینگ انصافا از نظر گرافیک و گیم پلی بد نبود فقط تاکید بیش از اندازه رو باربری و کارهای تکرار ضربه بزرگی بهش می زد و اگر ریتم بازی تند می کرد و به جای باربر بودن مطلق ابده ها و مبارزات بیشتر بهش اضافه می کرد شاهکار بود – چند فصل پایان بازی واقعا با ریتم تند پی ریزی شده بود و ادم لذت می برد
تو واقعا خوارو مادر ترولی ببینم تو خودتم ترول میکنی ؟)
تو اگر گیمر واقعی بودی میفهمیدی کوجیما چه شخصیت بزرگیه !!
متال گیر سالید و بقیه گیم هاشو یه نگاه مینداختی میفهمیدی این آدم یه سرو گردن از کل کمپانی های گیم بالا تره !
نکته قابل توجه: همه بازی ها برای همه نیست، حال آنکه تعدادی بازی برای همه طراحی می شه. هر وقت با بازی ای برخورد کردید که براتون قابل هضم نیست، یا بازی دیگه ای امتحان کنید (مثل Fortnite یا Warzone)، یا بپذیرید که همه آدمها یک شکل نیستن، یا اگر براتون مهم هست که باهاشون ارتباط برقرار کنید سعی کنید روی یادگیری یا هر چیز دیگه ای که self development محسوب می شه تمرکز کنید.
مثلا همه می تونن Avengers ببینن و لذت ببرن، کمی پیچیده تر فیلمهای اسکورسیزی که اکثرا با مفاهیمش ارتباط برقرار می کنن. اما لذت بردن از آثار مثلا بونویل یا برگمان یا تارکوفسکی مطمینا نیاز به بیننده بسیار بسیار متفاوتی داره.
هر چند الان بازی Jusant که اخیرا معرفی شد، نسخه بسیار ساده شده و اولیه از مکانیک های Death Stranding هست ما می بینیم عده زیادی هم خوش حال شدن هم توی لیست انتظار گذاشتنش. اینجا بر می گدیم به خط اول کامنت من.
شمازباله روبازی نکن خوب افرین بروبازی ماریوروهاردبازی کن فکرکن بازی سولزبازی میکنی
اتفاقا متال گیر سه تو سال ۲۰۲۳ ده برابر لست اف اس لذت بخشه برای من
آیا به تو ربطی داره؟ اولا اینکه هیدیو کوجیما خودش یکی از بزرگترین سازنده های گیم هست و اولین کسی که سبک مخفی کاری رو وارد صنعت گیم کرده ایشونه و اینکه جوری حرف میزنی انگار خودت کی هستی این حرف رو کسی میزنه که تو جهان معروفه و تو هیچی نیستی بس لطفا ساکت باش و مقاله ات رو بخون مثل آدم و هیت نکن و اینقدر هم دیس لایک نخور عزیزم با تشکر
برام جالبه اصلا به شما چه که انقدر فشار میخوری
با اینکه فن سونی هستی اما چرا اینقد همه چیو هیت میکنی😐من سر استارفیلد حاضرم شرط ببندم(شرط بندی حرام است😐) هیتش میکنی😐😂؟
فقط یه کارشناس ارشد صنعت گیم میتونه چنین نظری بده..
احسنت..
تو تو زمینشو بساز💀🤣 . دوستان شوخیه توهین به استاد نباشه✌️
ناراحت نشو، ولی همینکه هنوز ایشونو استاد صدا میکنید دلیل اصلیِ اخلاق نارسیست و خودشیفته ایشونه 😂
صدها نفر تو استودیوی ایشون کار میکنن که پای هر بازی به اندازه خودش و شاید بیشتر ازش زحمت میکشن، ولی شما تهِ زحمت همه این بدبختا رو با اسم “هیدئو کوجیما” میشنوی.
چرا باید فقط یک اسم باشه پای بازیای که چهارصد نفر پاش زحمت کشیدن؟
قطعا در یک فیلم همه نقش دارن ولی به چشم کارگردان خونده میشه
واسه همون که میان و موفقیت الدن رینگ رو پای میازاکی مینویسن
فهمیدی حالا؟
راست ولی جای شکایت نیست چون تو خیلی جا همین شکله وقتی کریستوفر نولان میاد فیلم میسازه مردم کاری با دور ورش ندارن فقط به یه نفر اشاره میکنن هیدئو کوجیما همین وقتی بازی میسازه تنها چیزی که مهم و مردم کار دارن اسمش
بابا رابین هود
پیر مرد پر حاشیه هنوز هم جنون اش رو از دست نداده D:
رفتاری که جزو اخلاق بشه دیگه تغییر نمیکنه مگر با سختی
قبول نیس… تو کتاب خوندی…
پیر مرد ؟
داداش این از عمو پورنگ هم جوون تر مونده زشته این حرفا
شما کی میخواد یاد بگیرید سن فقط یه عدده
یکم روشعن فکر بشید
روش عن XD
سلطان فقط همین یه فقره را کم داشت
داداش خلاقی و دوست داریم ولی ناموسا پرت تحویل جامعه نده
😂
😂😂😂کوجیما یه روز می خوای هوش مصنوعی بشی یه روز می خوای بری فضا جدا خیلی آدم عجیبی هستی👌🏻
اینم دیگه خیلی تو فازه ، میخاد بگه خیلی متفاوتم من..
خودشم میدونه که چنین کاریو نمیکنه فقط میخاد جو بده
(در بزرگی این شخص شکی نیست و در فوقالعاده بودن اثارش هم شکی نیست)
این هم جز خلاقیتشه! اگر هم هیچ وقت این کارها رو نکنه این ینی اینکه خوب بازار رو میشناسهو بلده چجوری خودشو سرتیتر اخبار نگه داره . شهره موندن ینی بازاریابی. ینی تضمین فروش بازیاش
این دوستمونو هم انقدر بزرگش کردن که دیگه خدارو بنده نیست
والا هرکس دیگه ای بود بعد ساخت دث استرندیگ کنسلش کرده بودن
حق
استاد هم هایپ استارفیلد گرفتتش 😎👍😂
استارفیلد دیده جو گیر شده …
راستی اون پروژه ابری که با اکس باکس میساختن چی شد ؟؟
فکر کنم بعد دث ۲ بیاد
این مرد یک نابغست . کی اون مستند زندگینامه میاد ببینیم .؟؟
یه اوریتد به تمام معنا
واقعا درک نمیکنم چرا باید انقدر گندش کنن
اثار قدیمیش شاید با کیفیت باشه ولی دث استرندینگ و اینا زباله هستن
کارگردان بدی نیس ولی انقدر هم لایق توجه نیس
کوجیما فرد با پتانسیل زیادیه همیشه وقتی بازی میسازه میشه نواوری و ایده هایه جدید رو توش دید امیدوارم این اشارش هم درست باشه و ما همچین بازی رو ببینیم اگرم این اشارش رفتن به فضا مال DS2 باشه دیگه ببها البته این بعیده یعنی چجوری میخوان بستش بدن
شما اگر یک چیزی بکشی راحت میری تو فضا !
خیلی سخت نیست دادا
استاد همینجوریش هم در حالت عادی رو فضا سیر سفر میکنه
برا خودش هم دست میزنه
کلا آدم خوشحالیه
بالا میره پایین نمیاد به مولا
الآنم میکشه کجای کاری :)))
پس جنسش خیلی خوب نیست
اگه خوب بود الان تو فضا در حال ساخت بازی بود 😅👌
خودش میگه یکی منو بفرسته فضا منظورش اینه جنس خودم خوب نیست :)))
فضا نوردان عزیز خوشحال باشن…..
چون یک نابغه دنیای گیم می خواد براتون بازی بسازه…
تا توی فضا حوصلتون سر نره…..
یکی دو روز بیا اینجا سوخت گیری کن.چنان بری تو فضا که دیگه برنگردی
فک کنم تحت تاثیر استارفیلد تا یه دهه بازی با تم فضایی به شدت زیاد شه:)
بریم پیاده روی روی ماه و مریخ
رو مواده؟
اسطورست همیشه هم عجیب بوده
Aat zee you
افردای هستند که انقدر دیوانه هستند که فکر میکنند میتوانند دنیا را تغییر دهند کسانی هستند که دنیا را تغییر میدهند
استیو جابز
اینکه صرفا کسی ایده هایه بزرگی داره دلیل نمیشه که خودبزرگ بین یا مریض روانی باشه
این بنده خدا دیشبش داشته با دماغش نمک میخورده
استاد ساقیت خیلی ادم حلال خوریه😂
حالا وایسا باید برای زمینیا بازی بسازی
یه بار میخواد هوش مصنوعی بشه
یه بار میخواد بره فضا
😂
وی با استفاده از منقل و با.فور در سیاره مریخ کد نویسی میکند..
یه چیزی می خوام بگم شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاد:
وقتی از یک شخصی بت میسازید و هی استاد، استاد بش می چسبونید آخر عاقبتش میشه این. هی دوست داره تو همه رسانه ها خودشو به زور نشون بده …در صنعت گیم خیلی کارگردان های خلاق و با استعدادتری از این آقا وجود دارند اما خوشبختانه عقده رسانه ای شدن نداره مثل : تیم شیفر – تورو هاگیهارا – تام چیلتون ولی کدومشون این کارها رو کردن؟
ما آدما عادت کردیم از یکی خدا بسازیم تا هر مزخرفی خواست تحویلمون بده–ما MGS رو دوست داشتیم اما تو دوران خودش ،شاید همون بازی با همون مکانیک ها و حتی جذاب تر خلق بشه در این دوره کسی خوشش نیاد… تو زمان خودش بازی معرکه ای بود اما نمیگم بهترین بود،بازی های خیلی خیلی بهتری اون زمان خلق شد اما آقای دوربین دزد دوست داشت بیش از حد در رسانه ها باشه./
چقدر خوب حق گفت👍
این آدما در واقع فقط پول و شهرت رو دوست دارن و بدون پول و شهرت زیاد، مردم و گیمر هارو 🤏 هم ارزش قائل نیستن.
باور کن اینایی که به این آقا میگن استاد یه بار عین آدم نرفتن ببینن استاد دانشگاه [دولتی میان رده به بالا همچون مراکز استان مرکز ایران ، تهران ، مشهد ، اصفهان ، اراک و …] چی توی اون مخش هست که بهش میگن استاد .
چرا باید به یکی بگیم استاد؟
چون یه سبکو خلق کرده
تیموتی شیفر طراح رو با خالق سبک مخفی کاری مقایسه میکنی؟
اره قطعا اینایی که گفتی خیلی خلاق تر از کوجیما هستن 🤦 ۳ بار
خب ما همه بازیارو تو زمان خودش دوست داریم
کسی الان نمیره اساسینز کرید ۲ رو بازی کنه
چرا مردم باید یه بازیو انقدر بزرگ کنن؟ افرین چون مثلش وجود نداره
نمیدونم چرا همه فکر میکنن محبوبیت از اسمون میاد یا چون این زیاد جلو دوربین بوده محبوب بوده
چون جلو دوربین بوده مردم بازیشو میخریدن 🤦 این یکی دو بار
خب اون زمان که متلگیر میومد شما نبود بعد ۲ نسل اومدی متالگیر ۳ رو بازی کردی نمیفهمی چی بوده
شک نکن بازیای کوجیما تو سبک خودشون بهترین بودن
کوجیما نبود تمام بازیای الان فلج بود
همونطور که اگه شینجی میکامی نبود این اتفاق میفتاد
تعصب کورکورانه. هیچ کس نگفت که کوجیما آدم بدرد نخوریه من گفتم بیش از حد بزرگش کردن. خودم به شخصه سری mgs رو دوست داشتم و به غیر از acid تقریبا همه رو بازی کردم. یه زمانی دنیای ویدیو گیم مثل الان لنگ خلاقیت نبود و مکانیک های زیادی بود که هنوز توی بازی ها بخاطر سخت افزار یا محدودیت ها اجرایی نبود. کوجیما توی زمان و مکان درست پا به این عرصه گذاشت اگه چند سال دیرتر وترد این صنعت میشد شاید یکی دیگه ژانر رو اجرایی می کرد. بعد از سری mgs دیگه چه دستاوردی داشت؟ تیم شیفر با کمترین مکانیک ها بازی هایی رو خلق کرد(grim fandango-full throttle) که خیلی خیلی دوست داشتنی هستند. هاگیهارا بازی ای رو خلق کرد که هنوز هم دوست داشتنی و سرگرم کننده است(SoTN) آقای تام چیلتون هم بازی خیلی عجیبی رو خلق کرد(WoTLK) بازی mmorpg که با گذشت این همه سال و خلق محتویات بیشتر هنوز که هنوزه مردم دوست دارن از محتویات قدیمی این سری لذت ببرن، عجیب نیست؟ الان Destiny ۲ هست اما کسی رو دیدی بگی می خوام برم Destiny 1 بازی کنم؟ حالا فهمیدی چه چیزی اینارو متمایز می کنه؟ لطفا کسی رو اینقدر بزرگ نکنیم اینا خدایی کردن بلد نیستند
نظر شما قابل احترام ولی این صنعت هیچ وقت لنگ نمیمونه هر روز داره خلاقیت های بیشتری وارد این صنعت میشه.
اگه چند سال دیرتر وترد این صنعت میشد شاید یکی دیگه ژانر رو اجرایی می کرد”
پس رازی کاری نکرده که . اگه اون زمان نبود یکی دیگه الکلو کشف میکرد 👌
پاستور؟ نه اونم کاری نکرد که
اگه اونم نبود یکی دیگه روش پاستوریزه کردن رو معرفی میکرد 😂
اصلا مسخره تر از این حرف نشنیده بودم
خب اگه انقدر راحته چرا قبل کوجیما کسی نتونسته بود این سبکو خلق کنه؟
اخه داری چیو با چی مقایسه میکنی؟ این بازی اصلا در حدو اندازه بازیای کوجیما نیست
بازی سرگرم کننده با شاهکار زمین تا اسمون فرق داره
هیچ کدوم از اینا که گفتی خالق سبک نیستن🤦
بازی خوب ساختن با خلق کردن یه سبک بازی زمین تا اسمون فرق داره
همین الان اخرین بازیش دث استرندینگ هیچ اسم سبکی نداره
حتی ادونچر هم نیست
داداش اگه به این راحتی بود روزی ۲ تا سبک خلق میشد😂
حالا ما یه چیزی میگیم تو هم هی اشتباه برداشت کن.نرود میخ آهنی در سنگ
فقط جهت اطلاع رسانی میگم که MGS اولین بازی stealth نبود بلکه Castle Wolfenstein ۱۹۸۱ بود.به هر حال ما هرچی بگیم دیوار حاشا بلنده.متن رو هم بخونی کسی درباره خلقت چیزی صحبت نکرده اما متاسفانه همه دوست دارند تهاجمی رفتار کنند
یه جا به آقای میازاکی اشاره کردی خواستم بگم من خیلی با این سبک ارتباط برقرار نمیکنم و در حدی نیستم بخوام نظر کارشناسانه بدم اما سری سولز اورجینال بودن خودشون رو ًثابت کردن چون قبل از اون هم king’s field ساخته خود آقای میازاکی بوده و اگر اشتباه نکنم از berserk الهام گرفته سری سولز .باز هم اگه اشتباه می کنم لطفا بهم گوشزد کنید
وقتی یکی از اخرای نس ۸گیمر شده رو توقع داری کارنامه کوجیما رو بشناسه؟! اینا از گیم فقط فورتنایت و کالاف موبایل میشناسن. چه میدونن فضاسازی و آهنگ تم خفن شخصیت پردازی ینی چی ؟! اینا فقط بتل پس و پرداخت درون برنامهای میشناسن. اینا همونان که شدو آو کلوسوس رو اصلااااا بازی نمیکنن و اصلا نمیدونن لیمبو ینی چی! اینا فقط آنلاین میفهمم و بس
نظر شما قابل احترام هستش ..ادعایی هم در صنعت این سرگرمی ندارم، اما شاید باورت نشه که دو تا از بازی های عمرم SoC و ICO بودن، دومی رو بیشتر بخاطر موسیقی گیراش به اسم Melody in the Mist دوست داشتم.درباره بازی های آنلاین هم متاسفانه هنوز فورتنایت و CoD mobile رو بازی نکردم اما اینطور که از ضواهر پیداست جز بهترین ها هستند و قطعا برنامه ای برای تجریه کردن این بازی ها در آینده خواهم داشت.بازی لیبمو و گریس هم همینطور..من فقط یک بازیکن ساده هستم که هر چی با علایق من جور دربیاد تجربه می کنم فارغ از اینکه تعصب خواصی داشته باشم..
در رابطه با بتل پس ها اینو بگم که برای یک بازی تمام آنلاین واجب هستش .
یکی از بهترین ها شخصیت پردازی هم به نظر من varian wrynn بوده و موسیقی مخصوص به خودش رو داشت . هر شخضیت به نظر من یک تم مخصوص به خودش رو داره که با شنیدن اون قطعه یاد اون شخصیت می افتیم .مثال قطعه حماسی a call to arms.
امیدوارم از صحبت های من بد برداشت نکرده باشید
واقعا عجیبه کل کارنامه یکی از کله گنده های صنعت گیمو به خاطر سخت بودن گیم پلی بازی اخرش زیر سوال ببری
قبل از اینکه انقدر خالق خالق بکنی یه سرچ بزنی بد نیست
کوجیما صرفا مهمترین شخص در گسترش و پیشرفت این ژانره برای همین بهش میگن پدر ژانر stealth و متال گیر هم انقلابی ترین گیم در این ژانره
ولی هرچی باشه خالقش نیست یه نگاه به هیستوری بازی های این ژانر بندازی میفهمی
پس میازاکی هم خالق سبک سولزبورن نیست فقط گسترش دهنده این سبکه کافیه یه نگاه به هیستوری بازی های ژاپنی بندازی مثل مگامن تا بفهمی سولز بورن خالقش کیه
میازاکی هرچی میخاد باشه
از میزان مرتبط بودن حرف های شما یه سکته خفیف گذروندم :/
😂😂🤣
😂 😂 😂 افرین حالا فهمیدی ما چه حسی به نظرت داشتیم؟ اگه حرف من نامربوط بود پس حرف توام نامربوطه چون دقیقا از استدلال خودت استفاده کردم 😂 دیدی چقد خنده داره منطقت؟
پست مربوط به کوجیماست
کامنت دوستمون در مورد اینه که کوجیما خالق سبک مخفی کاریه
منم بهش نشون دادم که اینطور نیست و رفت دید و قبول هم کرد
بعد خودت میای یهو میری رو میازاکی و سولز و مگامن
اخرشم به من میگی حرف تو هم نامربوطه؟
انقدر سخته که قبول کنی کوجیما خالق سبک مخفی کاری نیست؟😐😂
امان از تعصب
خب یعنی شما نمیتونی ۲ تا مساله رو باهم تحلیل کنی فقط میتونی ۱ مساله رو تو ذهنت تحلیل کنی؟ 😂 میدونی مثال چیه؟ من واست مثال زدم گفتم خیلی قبل از این که میازاکی بیاد سولز بوزن بسازه بازی های بودن ک فزمول سولز بورن داشتن وه
به شدت سخت بودن مثل مگا من روی سگا جنسیس که بعید میدونم یادت باشه ولی همه میازاکی رو خالق این سبک میدونن هیچ کس نمیااد بگه ۳۰ سال پیش بازی هایی به سختی سولزبورن داشتیم پس میازاکی خالق این سبک نیست
اولین بازی که از سبک مخفی کاری استفاده میکرد متالگیر ۱ ( ۱۹۸۷ ) بود که با کارگردانی کوجیما ساخته شده بود
حالا اجازه هست بهش خالق سبک مخفی کاری بگم؟
عبارت خیلی ساده ی stealth game wikipedia رو سرچ کن(هر سایت و منبع دیگه هم همینو میگه)و قسمت هیستوری رو بخون و بفهم که کوجیما(خالق) سبک مخفی کاری نبوده
راست میگی👌
نمیدونستم . ببخشید
ela bi o galmushdi
Galani da qutooldi
انصافا این زیادیه
پ.ن:((ub fan (@p19) اگه میخوای من چند تا ایمیل دارم،شاید تونستم برات اونجا اکانت بزنم
ولی حال میده:)
ممنون خودم امتحان میکنم ولی بازم ممنون بابت پیشنهادتون
پن:ببخشید برای اسپم
رفع اسپم:ولی تا جایی که انسان میتونه در فضا پیش بره چیزی کشف نشده که بشه باهاش کاری کرد
عه برو قایم شو الان شیر فرهاد میاد
توییتش درباره استارفیلد هم پوشش میدادید خب 🙁
نیازی به هزینه و مخارج سنگین برای رفتن به فضا نیست…..خودت میدونی کوجیما جان😉
ایلان ماسک: داشم کوجیما دو تا مسافر دیگه بزنم رفتیم مریخ.
چقدر این مرد دوست داشتنیه استاد کوجیمای عزیز
اصلا عالیه این بشر! 😆
High af
با اینکه الان قراره دوستانِ گیمفایی کوجیما رو متهم به مواد زدن بکنن ولی میخوام بگم اهداف بلندپروازانه چیز خوبیه.
روزی روزگاری، وقتی تیم برنرز لی روی اینترنت کار میکرد، یکسری به دیوانگی متهم میکردنش ولی خب حالا همانطور که میبینید تمام اینترنت و دنیای وب رو مدیونِ این بزرگوار و بلند پروازی هایش هستید.
دانش در نزد دیوانگان است.
جیمز وات هم مسخره میکردن میگفتن تو دیوانه ای کشتی نمیتونه با قدرت بخار حرکت کنه و خب اون آدما فراموش شدن و وات جاودانه موند .
#من_یه_دیوانه_هستم
والا ما که پسرفتشو داریم میبینیم ، ds که خداروشکر همش کاتسین بود ، فک کنم دیگه باید از دنیای گیم کلا بره بیرون به فکر فیلم باشه
والا من طرفدار کوجیمام و پسرفتی تو گیم هاش مشاهده نمیکنم و بازی DS هم المان های دیگه کوجیما یعنی سبک نورانه،داستان،طراحی و… رو حفظ کرده بود و اگه قرار باشه بازی ها به داستان سرایی آسیب وارد کنن و از کات سین استفاده نکنن آثار محبوب مثل لست آف آس واکینگ دد دیترویت و… رو نداشتیم و دقیقا میشه بگین کجاش همش کات سین بود؟شما چالش های رسوندن کارگو ها آشنا بودین دیگه حتی گیم پلی گاهن از بس طولانی میشد میشد درک کرد که چرا جاشو به پیشبرد داستان داده بود
اخر ما نفهمیدیم شبیه ساز پیاده رویه یا کاتسین؟😂
وقتی از ۱۰ کیلومتری بازی رد نشده باشی همین میشه دیگه
هیچ دیوانگی در کار نیست افراد عادی هستند که نمی توانند افراد برتر رو در کنند و به افراد برتر برچسب دیوانه می زنن
(افراد برتر در متن به افراد خلاق با ذهن نوآورانه سعی در رسیدن به اهداف خود دارند اشاره دارد)
بوعلی سینا و خواجه نصیر الدین طوسی ( که هم در علوم آن زمان و هم در ریاضیات و هندسه بسیار بسیار متبحر بود ) هم دیوانه بود ؟ ( تنها به مثال زدم از آدمایی که خیلی علم رو پیشرفت دادن ولی انگ دیوانه بودن بهشون زده نشد )
دیوانگی ای که شما فکر می کنی نه،اگر داستان زندگی دانشمندان و نخبگان جهان رو بخونید می بینید که رفتارهایی پیچیده داشتن
اما همه اونها نه
شما مثل اینکه به صورت گلچینی داستان نخبگان رو خوندید
استاد الان شمام تو فضایی که داری همچین حرفی میزنی
یه تریلر یا خبر از death stranding 2 میدادی حداقل 🙁
استاد هر بار مارا غافل گیر میکند
خخخخخ مردونه چی میزنه کوجیما خدایش هرکی به هر طریقی میتونه باهاش ارتباط بگیره بهش بگه تورو خدا صنعتی سنتی رو با هم نزن حیفه جوون مرگ میشه استاد ما دوستت داریم و دوست داریم تا سالهای سال بازی هات رو پلی بدیم نکن اینکارو با خودت
داشم کوجیما فقط میخوای بری فضا از فرغونی یا موتوری نگیر برو از ساقی اتزیو بگیر انقدر نابه میفرستت سدره المنتهی
ببین بالا بری پایین بیای ساقی کوجیما بهتره
خدایی این یارو فک کنم بعد کونامی افتاده تو خط مواد
“لطفاً یکی مرا به فضا بفرستد”
یاد این بچه های کوچیکی افتادم که قادر به راه رفتن نیستن و مدام با دستاشون اشاره میکنن که یکی بغلشون کنه
بیا ایران انگاری رفتی فضا
مثه اینکه میخاد بره بالا و پایین نیاد و ما رو هن مثه خودش ببره بالا
به سلامت
این بنده خدا سر بازی metal gear phantom pain دیگه یکم یجوری شده 😂
الان هر بازی این متوهم ساخته قبلا تجربه کرده بوده تو زندگیش ؟
که حالا میخواد برای ساخت یه بازی فضایی فضا رو تجربه کنه
فکر کنم دیده پول تو فضائه اینم زده تو کار فضا 😂
کنتور چقدر گرون شده. با این قیمتا دیگه نمیشه کنتور خرید
کوجیما واقعا یک نابغس حالا چرا اینو میگم؟ چون هر حرفی که میزنه پر از راز و رمزه یعنی بدون فکر چیزی نمیگه حتی شده در حد یک کلمه باشه حالا چه شوخی باشه چه جدی باشه انگار این مرد مال یک دنیای دیگس و هیچوقت نمیشه فهمید تو ذهنش چی میگذره، حالا من به شخصه دث استرندینگ رو هنوز تجربه نکردم ولی میدونم کوجیما بازی بد نمیسازه اما دیدم خیلیا ترول میکردن و هنوزم میکنن هم خود کوجیما رو هم خود بازی رو و میگفتن شبیه ساز کولبریه یا پیاده رویه فلان
.
اما یک چیز مهمی که تو این دنیا وجود داره اینه که بعضی از مردم از چیزایی که نمیبینن وحشت دارن یا یک چیز جدید وقتی میبینن براشون قابل درک نیست واسه همینه که کوجیما زمانی که بازی عرضه شد و طرفداراش به دو دسته تقسیم شدن گفت ارزش دث استرندینگ تازه ۱۰ سال بعد مشخص میشه و الان قابل درک نیست این یک حقیقتیه اینکه یه سریا بازی رو درک نمیکنن دلیل نمیشه اون بازی بد باشه و هیت یا ترولش کنن نه فقط دث استرندینگ دلست دو هم همینطور
.
بازی کردن فقط این نیست که سرگرم بشین یا اوقات فراغتتون رو باهاش بگذرونین سعی کنین یک درسی ازش بگیرین، من خودم به شخصه به دو دلیل بازی پلی میدم یک بخاطر سرگرمی و چند ساعت خارج از شدن از دنیا واقعی و مشکلات، دوم بخاطر اینکه یک چیزی بهم اضافه بشه یک چیزی یاد بگیرم من از دلست او آس یاد گرفتم که انتقام آرامش نمیاره و چیزی رو تغییر نمیده این بخشش و محبته که به آدم آرامش میده وگرنه خداوند انقدر بزرگ نبود یا یک دیالوگ داشت که جوئل به الی میگفت «زندگی همیشه اونطور که میخوایم پیش نمیره ممکنه حس کنی که به آخر خط رسیدی پس تسلیم نشو چون اگر ادامه بدی چیزی جدیدی پیدا میکنی که براش میجنگی» من تو یک برهه زمانی افسردگی گرفته بودم و میخواستم دست به کاری بزنم که نباید ولی این دیالوگ واقعا منو تحت تاثیر قرار داد و تا حدودی حالم رو بهتر کرد، یا با گاد او وار یاد گرفتم که خشمم رو کنترل کنم آدم وقتی عصبانی باشه کنترلش دیگه دست خودش نیست و دست به کارایی میزنه که تا آخر عمرش نمیتونه فراموش کنه و دائم عذاب میکشه چون عذاب وجدان کاری که کرده هیچوقت ولش نمیکنه ولی نشون داد که میشه تغییر کرد اونم زمانی که یک مسئولیت میوفته گردنت و کسی رو داری که باید بخاطرش بجنگی این ترس از دست دادنه اون شخص باعث میشه تغییر کنی و با کمک کردن به اون شخص و آموزش دادن بهش میتونی از بار گناهانت کم کنی و به رستگاری و به آرامش برسی
«الان قابل درک نیست این یک حقیقتیه اینکه یه سریا بازی رو درک نمیکنن دلیل نمیشه اون بازی بد باشه و هیت یا ترولش کنن»
بازی یعنی چه ؟
نوعی سرگرمی تعاملی با کاربر که انتظار حرکت ، تعامل و گیم پلی جذاب دارد .
پس اساس بازی روی تعامل مناسب هست . حالا اون تعامل گاهی مثل کالاف هست گاهی مثل بتمن و گاهی مثل اسکایریم یا …
اما مشکل دث همینه . عنصر تعامل توی بازی کمرنگه . داستان سرایی در اولویت سازنده بوده . سازنده به جای تمرکز بر ماهیت و اساس و ذات بازی ، اون رو به فیلم نزدیک کرد که زیاد نتیجه جالب نشد .
برعکس بازی کاملا رو تعامل بوده گیم پلی بازی به شدت سلیقه اییه و یه سبک نوآورانه محسوب میشه ولی چون همه از کوجیما انتظار یک بازی شوتر داشتن این اتفاق که یک بازی با این سبک خاص تولید بشه غیر منتظره بود بازی به شدت چالش هایه جذابی رو ارائه میده و میشه گفت روح مخفی کاری که کوجیما پدر ژانرش بوده توش حفظ شده فرار کردن از دست BT ها موسیقی های دلنشین طراحی های فوق العاده سختی رسوندن کارگو ها باعث میشه DS خیلی سرگرم کننده بشه شما یک جوری حرف میزنید که انگار تاحالا بازی رو تجربه نکردین و مثل خیلی هایه دیگه فقط ویدیو های برسیش رو نگاه کردین اینکه داستان بازی یکی از اولویت ها بوده کار بشدت درستی بوده از نظر من همه عناوین جهان باز بعد از مدتی خسته کننده میشن یعنی محیط ها تکراری و چالش ها هم همینطور این اتفاق ن تنها توی DS بلکه حتی توی ردد و gta هم برام رخ داد و کوجیما کار خیلی عالی کرد که وفتی نزدیک به پایان بازی میشدیم داستانو محوریت بیشتری نسبت به گیم پلی میداد و خودشم همیشه گفته بازی ها هالییود دومن لازم به ذکره بازی تویه گرافیک هم بسیار عالی عمل کرده بود اونم رویه ps4 و مثل بازی های لست آف آس ۲ و ردد ۲ جلوتر از نسل خودش اومده بود
انسان@ ببین دوست من نیمه حرف اولت درست من خودم بارها گفتم چیزی که یک بازی رو از فیلم، سریال و انیمیشن متمایز میکنه گیم پلی هستش وگرنه داستان، گرافیک، موسیقی رو که اونا هم دارن پس باید اولویت با گیم پلی باشه اگر اون جذبت نکنه خسته میشی ادامه نمیدی در نتیجه داستان و بقیه موارد بازی هم پوچ میشه
.
اما این وسط یک چیزی وجود داره اونم هدف و سلیقس بزار اول راجع به سازنده ها برات بگم مثلا هر سازنده ای برای بازی ساختن هدف خاص خودش رو داره مثلا ناتی داگ رو همه المان های بازی کار میکنه گیم پلی، داستان، موسیقی، گرافیک، تمرکزش رو همس، رمدی تمرکزش رو داستان بازیه بعد بقیه موارد، فرام سافتور تمرکزش رو گیم پلی بازیه بعد بقیه موارد، کوجیما و استودیوش هم درست مثل ناتی داگ رو همه موارد بازی کار میکنن اینکه شما میگی دث استرندینگ رو به فیلم نزدیک کرد نتیجه جالب نشد این بحث سلیقه شماست ایراد از بازی نیست وگرنه خیلیا هستن لذت بردن از بازی هیچ مشکلی هم باهاش نداشتن اینکه شما نتونستی به قول خودت با گیم پلی بازی تعامل داشته باشی چون تا حالا نمونه ای از این بازی وجود نداشته واسه همین طرفداراش به دو دسته تقسیم شدن چون نمیتونن باهاش ارتباط نمیگیرن من خودمم اولویت اولم واسه تجربه یک بازی گیم پلی هستش اگر گیم پلی بازی منو جذب نکنه قطعا خسته میشم اما اکتشاف تو یک بازی رو دوست دارم حتی اگه گیم پلی ساده ای مثل باربردن و به قول خیلیا پیاده روی باشه اون آرامش محیط رو دوست دارم همش که نمیشه بازیا بکش بکش و شلوغ پلوغ باشن اونطوری دیگه پیشرفتی تو صنعت گیم اتفاق نمیوفته حالا چرا میگم سلیقه؟
.
چون هر گیمری درست مثل سازنده ها واسه خودش هدفی داره هدف و معیارش واسه انتخاب بازی یکی هست میگه من گرافیک برام اولویت داره یکی میگه من برام گیم پلی اولویت داره یکی میگه داستان برام اولویت داره دلیل اینکه شما نتونستی باهاش ارتباط بگیری اینه که اولویت اولت گیم پلیه بازیه نمیگم کارت اشتباهه کارت کاملا درسته خود منم بالا گفتم اولویت اولم گیم پلیه در واقع به طور کلی همه باید اولویت اولشون گیم پلی باشه اما همونطور که گفتم همه اینطور نیستن نمیتونی به زور بهشون بقبولونی که اولویت اولشون گیم پلی باشه چون بحث سلیقه وسط میاد چون همون گیم پلی باز خودش چند بخش داره اکتشاف، مبارزه، معما و… حالا فرق منو شما چیه؟ درسته اولویت اولمون گیم پلی هستش اما من اون آرامشه اون اکتشافه محیط رو دوست دارم ساخت آیپی جدید ریسک بسیار بالایی داره واسه همینه که خیلیا نمیتونن درست ارتباط بگیرن باهاش شما وقتی سراغ یک بازی میری باید دیدت رو عوض کنی مثلا وقتی میری سراغ تجربه دث نباید از گیم پلیش انتظار متال گیر داشته باشی نه باید انتظار کالاف دیوتی داشته باشی که هی بکشی بری جلو اینطوری میتونی کامل درکش کنی و باهاش همزاد پنداری کنی اینکه نتونستی تعامل داشته باشی ایراد از بازی نیست سلیقه شما اینطوریه
.
ببین دوست من یک چیزی به شما بگم اونم اینه که برای تجربه یک بازی فقط خودتی که مهمی نه نمره نه متا نه نقد یک بازی نه شنیده ها نباید برات مهم باشه چون هر گیمری تو دنیا براساس تجربه خودش بازی رو نقد میکنه، مثلا میگم من یادمه زمان عرضه آلن ویک یعنی سال ۲۰۱۰ وقتی تجربش کردم از نظر خودم یک شاهکار بود کلی هم لذت بردم، اون موقع هنوز اینترنت همه گیر نشده بود و هرکسی تو خونش نداد چند سال بعد به طور اتفاقی تو یک سایتی نقد بازیش رو خوندم تو نکات منفی بازی دیدم نوشته گیم پلی بازی بعد مدتی خسته کننده میشه دشمنان بازی هم تکراری هستن در صورتی که وقتی من بازی رو تجربه کردم اصلا همچین حسی بهم نداد که گیم پلیش خسته کننده بشه یا دقت نکردم که دشمنان بازی تکراری هستن چون انقدر از تجربه بازی داشتم لذت میبردم که اصلا برام اهمیت نداشت این موارد پس ببین تجربه و لذت خودته که مهمه
.
یک نکته مهم بگم اولا اینکه نمیخوام قضاوتت کنم خب چون نمیدونم با چه دیدی رفتی سراغ این بازی اما میخوام بگم تا زمانی که یک بازی رو تجربه نکردی نه نقدش رو بخون نه از کسی سوال کن که چجوریه یک گیمر حرفه ای هیچوقت براساس نقد، متا و شنیده ها بازی هارو تجربه نمیکنه چون همونطور که گفتم پای سلیقه وسطه، زمانی که بازی عرضه شد کامنتای اینجا شد هیت و ترول این بازی کافیه تحت تاثیر یدونه از این کامنتا رفته باشی سراغ این بازی اون موقع تجربه ای که داری بدترین تجربه عمرته مثلا خیلیا اینجا هیلو رو ترول میکنن یا خیلیا گاد و هورایزن رو ترول میکنن خیلیا زلدا رو ترول میکنن انقدر ترول و هیت میکنن که هرچقدرم اون بازیا شاهکار باشن بازم هیچ لذتی نمیبری یعنی تو ناخودآگاهت میره که این بازیا بدرد نمیخورن الان خیلیا انقدر هورایزن و هیلو رو هیت و ترول میکنن منی که به شخصه تجربشون نکردم ازشون زده شدم مطمئنا اگر تجربشون هم بکنم هیچ لذتی نمیبرم نه اینکه حرف یه سری هیتر مهم باشه برام نه اما بالاخره رفته تو ناخودآگاهم مثل اسپویل کردن نمیشه پاکش کرد از ذهنت، ببخشید انقدر کامنتم طولانی شد
خیلی ممنون
موافقم با حرفاتون
انسان@ خواهش میکنم عزیزدل ممنون که ارزش قائل شدی و کامنتم رو کامل خوندی موفق باشی ❤️🙏
” این یک حقیقتیه اینکه یه سریا بازی رو درک نمیکنن”.
یعنی چی درک نمیکنن ؟ یعنی من یک بازی، فیلم یا هر چیز دیگه بسازم بعد هرکی خوشش نیومد بگم تو نمیفهمی. یا هر کی از اثر من خوشش اومد اون میفهمه ؟
اینجا جاش نیست اگر فرصت بود ساعتها درباره هنر مخاطب خاص که کاملا باهاش مخالفم صحبت میکردیم
amin@ ببین عزیزم اولا آروم باش، دوما من کجا گفتم هرکی از این بازی خوشش نیاد یعنی اینکه دور از جون نفهمه؟ اون کسی که یک بازی رو تجربه میکنه و خوشش نمیاد یا درکش نکرده یا سلیقش نبوده نه اینکه نفهمه چرا حرف تو دهنم میزاری
.
ببین دوست من برای چی میگن بازی ها رو براساس سنتون انتخاب کنید واسه چی میگن به رده بندی سنی بازی دقت کنید چون یک سری از بازی ها جوری هستن که برای درک کردنشون باید به یک درک و یک آگاهی برسی یعنی به اون بلوغ فکری واسه همینه که یک گیمر ۱۸ ساله وقتی دلست دو رو بازی میکنه میگه چه زباله بود یا یکی بازی میکنه میگه چه داستان فوق العاده ای داشت چون هم به طور قطع هم پای درک وسطه هم پای سلیقه پس نمیتونیم کامل بگیم کسی که از یک بازی خوشش نمیاد دلیلش فقط درک نکردنه چون پای سلیقه هم وسطه این کامنت طولانیه بعدیم رو بخون که واسه اون دوست عزیزمون نوشتم تا کامل متوجه بشی عزیزدل
یه توضیحی از دلیل مخالفتت میدی؟
مشتاق شدم بدونم
هنر برای مخاطب عامه
اگر هم چیزی برای مخاطب خاص گذاشته نباید ضرری برای محتوای مخاطب عام داشته باشه
هنر مخاطب خاص یعنی صاحب اثر میگه من میفهمم و اون دسته از افرادی که من تعیین میکنم. بقیه نمیفهمن یا نیازی نیست بفهمن
یکی از مثالهای این قضیه نمادگراییه. چرا یک نفر به جای اینکه به طور مستقیم پیامش رو منتقل کنه اون رو پشت یکسری نماد و نشانه مخفی میکنه که فقط عده محدودی بفهمن ؟
خب الان دث استرندینگ چه ضرری به مخاطب عام زده؟ اگه مخاطب عام با این بازی مشکل دارن چرا بازی توی game awards 2019 بهترین بازی از نگاه مردم شد؟ بنظرم دلیلش این بود موقع برگزاری مراسم چند ماه از عرضه بازی گذشته بود و هجمه ها علیه بازی کمتر شده بود و مردم خودشون بازیو تجربه کردن فهمیدن زمین تا اسمون با چیزی ک میگفتن متفاوته
درضمن آثار این مرد تنها به DS ختم نمیشه و پدر ژانر مخفیکاریه که میشه گفت دلست هم یجوری الهام گرفته از متال گیره و تو ژانر مخفی کاری همیشه متال گیر رو صدر قرار میگیره و لقب استاد هم از این تاثیر گذاری زیادش میاد بازی های دیگشم مثل DS تمام المان های قبلی بازی کوجیما رو داشت یعنی سعی کرده بود نوآوری،داستان،طراجی و… حفظ بشه اگر فقط یک نگاه به گرافیک DS بندازیم رو PS4 متوجه میشیم بازی مثل لست آف آس یا ردد جلوتر از نسل خودش رفته تخریب DS بیشتر به خاطر سخت بودن و جو منفی رسانه ها بود که منم تا مدت زیادی تحت تاثیر این جو غلط بودم و به بازی هیت میدادم و از همونجا یاد گرفتم دیگه جلو جلو نظری ندم که پشیمون شم اگر متال گیرو تا حالا تجربه این روزا که خبر از ریمیکش میاد حتمن یک بار تجربش کنی چون میدونم عاشق لست آف آسی و صدرصد عاشق اونم میشی حتی بعضی ها میگن این فرد از آینده میاد چون تمام عناوینش آینده نگرانست
دوستان جنس برسونید استاد بتونه بره فضا
😂😂😂😂😂😂😂😂
منظورش اینه که میخواد استارفیلد بازی کنه.
همین الان اون بالابالاهاست.استاد بیا پایین سرمون درد گرفت.
😐چرا اینهمه دیسلایک؟
سلام و درود
توی یه سایتی بود دیدم که یه جوونمردی (با دل پر از غم) نظر داده: “چرا فلان مطلب رو نذاشتید!؟ همه سایت های خبری گذاشتن اینو.” بعد ۹۹ نفر لایک و ۱۰ نفر دیسلایکش داده بودن…
و اما… مدت کوتاهی گذشت؛ قهرمان قصه ما (همون جوونمرد قدیم) برگشته بود… اما میدونی چی گفته بود؟ : “آخ! ببخشید! انگار مطلب رو گذاشته بودید و من ندیده بودم… ولی چرا این همه لایک خوردم!؟؟؟ 😳!”
😐😐😐😐😐
نتیجه ۱: لایک… دیس… معیار نیست… همراه اول 😎
نتیجه ۲: دیگه هیچ وقت به اون سایت همسایه که صدتا از کاربراش یه نفر بودن سر نزدم، مگه هر از گاهی 😎
سایت های همسایه کویر شدن کوچ کردن یوتوب
پدر زن منطقی👌🏻😂
😂
اخ منم کانت گذاشتم همین الان کوجیما فنا میریزن رو سرم:دی
با اون پروف ایکس باکس ،زیر پست سونی خیلی جای خوبی نیست ،
درود بر شرفت 🤣🤣🤣از سایه برو
بهرحال😂هزارتای دیگه هم هستن تو سایت که اسمشون شبیه منه😐مثلا ایکس باکس هوم یا مایکروسافت هوم چیز جدیدی نیس که😐حالا جدا از اینا یه کانتم گذاشتم تایید نشد😐
مهم دل که باید تایید بشه
آقای خاص
دیونه هست این بشر
فازشو میخوام
Wtf🗿
درکش می کنم
کامنت هارو بخونید تا متوجه تفاوت ایران و ژاپن بشین
بهترین کامتتی که خوندم
والا بخدا ببین اینا کجان..اون وقت گیمر ایرانی ک حتی سیستمش نمیکشه کرکی هم بازی کنه اومده میگه کوجیما نون متال گیر ۱ رو میخوره اون وقت ۴ نسخه بعدی همون متال گیر ک متای بالای ۹۰ دارن هم موز بودن… در نهایت ژاپنی ها میرن فضا بازی میسازن و اون موقع هنوز مهندسین شلوارک پوش ایرانی ۱دونه بازی رو کره زمین نساختن
مشکل ما ایرانی ها تحریم و فیلتر نیست.! بزرگترین مشکل ما توهم دانایی است. و همه بدبختی های ما هم ناشی از همینه. توهم دانایی از جهل خالص بدتره
دقیقا مشکل مردم ما همین توهم دانایی هست و این که اهدافمون بلندپروازانه نیست فقط جلوی پامون رو میبینیم
کامنت شاهکار عین بازی های کوجیما
استاد عاجزانه خواهشمندم از نردبان تشریف بیارین پایین !
اره بهتره کمتر قیافشو ببینم تو پستای سایت
بالابری پایین بیای
اتزیو ببین تو چه مخمصه ای گیر افتادی😕رسما همه ازت کپی پیست کردن😕
کوجیما ، جیمی هندریکسه دنیای گیمینگه . اگه علم شیمی نبود ، اهنگ های voodoo child و purple haza و بازیه metal gears solid 3 soosmar eater به دست این ۲ اسطوره ساخته نمیشدن .
Soosmar eater 🤣🤣🤣
جیمی هندریکس رو که خیلی قوی اومدی. استاد جفت پا رو شیشه است. بیشتر شبیه ایرج ملکی این صنعت شده
سوسمار جان جیمی هندریکس یکی از بهترین هاست در این شکی نیست اما گیتاریست های خیلی خوبی وجود دارند که به اون اندازه معروف نیستند نمونه اش آقای Guthrie Govan اگه وقت کردی و زحمتی نیست برای یکبار هم که شده لطفا چند تا قطعه از این گیتاریست خوب گوش کن
والتاه
تو که میگفتی موادت ۹۹٪ خالص هست والتاه
پس چرا هیدئو کوجیما همچین حرف هایی میزنه والتاه؟
والتاه کیه؟ 😂 😂 وقتی رده سنی فیلمارو نمیخونین همین میشه دیگه… انصافا از کسایی که که به والتر میگن والتاه فقط برمیاد کوجیمارو مسخره کنن😂… تو الان باید بری wendsdey ببینی نه برکینگ بد
چه ربطی داشت؟ منم میگم waltah میخوای چیکار کنی مثلا؟
وقتی با دنیای میم آشناییت نداری :
چیکارت کنم؟ با بچه ها کاری ندارم 😂 منم میخام مسخرت کنم به والتاه گفتنت بخندم میخای چیکار کنی؟ والتاه والتاه😂😂
سطح رو
چند سالته؟ تازه ۱۸ سالست شده فکر کردی بزرگ شدی؟
مطمعن باش از کسی که با xbox360تو نسل هفتم گیمر شده سنم بیشتره والتاه جان..هرچند مطمعن باش از لحاظ سن از تو بزرگ نرم ولی چه بسا کودکانی که از امثال خود بزرگ بین هایی مث تو بیشتر میفهمن و نمیپرن وسط بحث ۲ نفر دیگه در حالی که بهشون مربوط نیست
منی که به آتاری شروع کردم👍
داش تو که با یه والتاه گفتن فشاری میشی:) بعد حرف از بزرگی میزنی؟
آثار کمبود محبت موج میزنه قشنگ عالی
خودشم داش فک کنم تازه وارد دنیای مجازی شدی کلا هیچی نمیدونی lol
اولا این که تو دنیای مجازی همه حق نظر دادن دارن
دوما تو دنیای مجازی هرکی میتونه بپره وسط بحث یه نفر و فکت صادر کنه
سوما داش این بحثیه که میکنی ؟ سطح dfl
ایشون خودش به صورت معمولی هم تو فضا هست،
البته خدارو شکر ایشون مثل ایلان ماسک پولدار نیست، مگرنه این ایده های سمی رو عملی میکرد