سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲

محمد حسین کریمی
۰۲:۴۱ ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

استودیوی HoYoverse یا miHoYo، شرکت چینی سازندۀ عناوین Genshin Impact و Honkai Star Rail، اخیراً اطلاعاتی از درآمد خود در سال ۲۰۲۲ به اشتراک گذاشته که فراتر از کل درآمد پلی استیشن در بازۀ مشابه است! در حالی که سود miHoYo در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲.۲۶ میلیارد دلار بوده، سود کل برند پلی استیشن در این سال ۱.۸۴ میلیارد دلار اعلام شده است.

از آنجایی که درآمد miHoYo رقم ۳.۸۳ میلیارد دلار بوده است، این موضع نشان می‌دهد که مدل کسب و کار آن‌ها تا چه حد موفق عمل می‌کند. هر دو عنوان Genshin Impact و Honkai: Star Rail به صورت رایگان در دسترس پلیرها قرار دارند، اما سیستم gacha موجود در آن‌ها، پلیر را ترغیب می‌کند هزینه کنند.

شاید جالب باشد که بدانید شرکت نینتندو با سود ۳.۶۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲، بیشتر از هر دوی این کمپانی‌ها سودآوری داشته است.

نظر شما در این باره چیست؟

مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)人Acker益man人Atomic SoldierEAGAMERsefirot2011Venom 🗿ابومسلمIlyalul-bookکاکاسنگیaliM.KherfankarimiYoung boyPorfosorBig Bossاز پیروان bloodyblade.Redآقای شکستهبهزاد سالمیاوردک تک تک ورژن حقیقیmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sefirot2011 گفت:

    بازی ای که ظاهر زیبایی داره در حالیکه باطن اون هیچ خلاقیتی برای رو کردن نداره
    تجربه ۳۰ ماه بازی کردن
    و با یک اکانت ۲۰ هزار پریموجم رهاش کردم
    خسته شده بودم از اینکه اینقدر کش دار و خسته کننده داره ادامه پیدا میکنه

    SUKUNAمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)داریوشMMD🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴سبحان کورلئونهEAGAMERS4LEHTzzzT23AMIR WAZOWSKImore
  • این میزان درامد باورنکردینه فکر کن چقدر وقت میزاری چقدر هزینه میکنی یه بازی aaa فوق العاده تحویل میدی بعد گنشین میاد از کل برندت بیشتر در امد در میاره /: وضع صنعت گیم خیلی جالبه

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)QUIGGZYداریوشMMDFarid🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴سبحان کورلئونهEAGAMERAMIR WAZOWSKIVenom 🗿more
    • فکر می‌کنم با این اخبار واضح و مبرهن باشه که چرا پلی استیشن روی ۱۲ بازی لایو سرویس سرمایه‌گذاری هنگفت کرده یا بانجی رو به مجموعه خودش اضافه کرد. اصلا هم لازم نیست بخش زیادی از این بازی ها موفق عمل کنن یا حتی به پایان پروسه ساخت برسن، همین که ۱ عدد از این ۱۲ بازی به شکل گسترده موفق عمل کنه، نه تنها در عرض چند ماه کل هزینۀ ساخت ۱۲ بازی رو جبران میکنه، بلکه بعد از اون بازه میتونه به یک پایۀ اساسی برای سودآوری تبدیل بشه. در حالی که پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ بازی‌های پرخرج و پرهزینه‌ای مثل god of war ragnarok و gt 7 و horizon به علاوۀ کلی حق انتشار روی پلتفرم (۳۰ درصد سود هر بازی) و چندین رلیز روی استیم داشته، همچنان سود کمتری نسبت به دو بازی سرویس محور بر پایه gacha کسب کرده. (سود ۱.۸۴ میلیاردی سونی، نشان از این داره که بازی‌های پلی استیشن چه هزینه‌های عجیب و غریبی دارن برای تولید) البته، که برند پلی استیشن بخاطر گستردگی‌ای که داره، سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های بیشتری هم داره برخلاف استودیوی mihoyo. این موضوع هم مزایای تجاری بازی های سرویس محور رو نشون میده؛ کمترین هزینه، بیشترین سود. با این وجود، پشتیبانی و طراحی بازی‌های سرویس محور کار هر شرکتی نیست و به برنامه ریزی دقیق نیاز داره، وگرنه این همه بازی سرویس محور شکست نمیخوردن (شرکت یوبیسافت هنوز که هنوزه با خلق ۵ تا ۵ تا پروژه جدید داره این بازار رو تست و آزمایش میکنه به موفقیت رقبا نرسیده)، اپیک گیمز، mihoyo، ریسپاون، ولو و سازندگان CoD به فرمول ساخت بازی اعتیاد آور و طراحی سیستم های پرداخت هیپتونیزم کننده دست پیدا کردن.

      QUIGGZYAtomic SoldierداریوشatriMMDFarid🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴EAGAMERAMIR WAZOWSKI˝Kianmore
      • john117 گفت:

        مساله موبایل هست با بیشترین کاربر گیمینگ که سبب موفقیت زیاد این عنوال و امسال اون شده .مثلا ایکس‌باکس بازی لایو سرویس خوب زیاد داره ولی درامدش از سونی کمتره.بنظر من روی کنسول با علایقی که مخاطبش داره یه بازی خوب میتونه با عناوین لایو سرویس رقابت کنه از لحاظ درامد.و کاش زیادی شرکتا اونجوری همه جانبه نرن سمت لایو سرویس.در عوض سونی و بقیه یه فعالیت های تو بخش موبایل گیمینگ انجام بدن.با آیپی های بزرگی که در اختیار دارن زود میتونن جای باز کنن تو اون بازار

        人Acker益man人atri🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴EAGAMERAMIR WAZOWSKIVenom 🗿BrainiacSepehrᚱ.ᚻnaryhdmore
      • موبایل نقش اساسی تو موفقیت این بازی داره. کلا سرویس محورهایی که فقط روی کنسول و پیسی میان اصلا قابل مقایسه نیس تعداد پلیرشون با گنشین یا کالاف موبایل یا پابجی در قدیم. این رویه سونی از الان شکست خوردس

        QUIGGZYsilent-man(Motor Edition)arminGeneralTomjohn117از پیروان bloodyblade.Redبهزاد سالمیAlishz
        • خیلی تحلیلت رو دوست داشتم از الان شکست خوردس
          یعنی اون همه مهندس و سرمایه گذار و بازی ساز نفهمیدن شکست میخوره شما انقدر راحت فهمیدی برو بهشون بگو
          قصد اهانت ندارما ولی خب قطعا اونا از من و شما بهتر میدونن راجب این موضوعات
          در ضمن کلا بازی های انلاین چه رو کنسول باشن و چه تو موبایل درامد خیلی بالاتری از عناوین تریپل a دارن همین کالاف هایی که روی کنسول ها میاد خیلی درامد دارن یا همین دستینی
          سونی اگر بتونه حتی یه بازی نزدیک به اینا خلق کنه موفق شده

          QUIGGZYatriHamedناتاشا کماندو ایکس باکسarminBrainiacS Ghost of Spartahamid.بهزاد سالمی
        • john117 گفت:

          نه اینکه این رویه سونی شکست خوردست برعکس درامد خوبی هم داره بقول آقای کریمی ۱۱ بازی ۲تاشم بگیره هزینه همشو در میاره.خوبی قضیه اینه ایکس‌باکس خوب رفته سمت بازیای داستانی و این باعث میشه سونی بیشتر تحت فشار بره که زیاد سمت لایوسریس نره و حواسشبه عناوین داستانی و تک نفرش باشه

          Venom 🗿arminBrainiacS Ghost of SpartaTomبهزاد سالمی
    • Phantom گفت:

      گنشین واقعا چیزی از بازی های aaa کم نداره حتی طولانی تر و پر محتوا تره و رایگان و مولتی پلتفرم هم هست حتی تو گوشی هم میشه بازیش کرد همه اینا همچین تاثیری داشته حالا این گدا ها برن انحصاری کنن که مردم کنسول بخرن و واسه هر بازی هفتاد دلار قیمت بذارن

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)QUIGGZYatrisefirot2011EAGAMERآقای شکستهAMIR WAZOWSKIVenom 🗿لالوچکHaj_Hosseinmore
    • mahdy گفت:

      دوست عزیز این سود هست نه درامد

      atriآقای شکستهVenom 🗿arminBrainiacIlyaبهزاد سالمی
  • وقتی یک گیمی آنقدر به پلیر هاش اهمیت میده و آپدیت های پر محتوا منتشر میکنه حقش سود کردنه . حالا کاری با هیتر های این گیم و گیم های انیمه ای ندارم ولی بیاین قبول کنین این بازیا هم طرفدار های خودشو داره .

    لالوچکMMDEAGAMERS4LEHsilent-man(Motor Edition)Venom 🗿arminDream in Red (Playstation T)lul-bookBig Bossmore
    • کلاغ گفت:

      این بازی فقط به دنبال خالی کردن جیب مخاطبه
      وگرنه چرا انقدر آپدیت میده؟
      عاشق چشم و ابروی مخاطب که نیست

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)QUIGGZYلالوچکMMDEAGAMERAMIR WAZOWSKIHaj_HosseinBrainiacانسانlul-bookmore
      • The Cat Lady گفت:

        اولا بازی های دیگه دنبال چی هستن مگه؟ همشون بخاطر درآمدزایی ساخته میشن.
        دوما برخلاف خیلی از بازی های بزرگ دیگه که محتوای داستانیشون پولی هست، همه چی در گنشین بصورت رایگان قابل تجربه هست. در حال حاضر تنها چیزی که یه پلیر بدون پول خرج کردن نمیتونه بگیره ۸ عدد تا اسکین هست، فقط هشت تا! که چهارتاش رو هم مجانی جایزه دادن به پلیرها و اون چهارتای دیگه ش هم تخفیف خورده بود موقع انتشارشون.
        سوما تقریبا همه ی درآمد گنشین، از جیب whale ها میاد و اکثریت پلیربیس گنشین F2P یا low spender هستن.

        لالوچک
  • recidivist گفت:

    مرگ بازی‌های داستانی و تجربه‌های منحصر به فرد به صورت کلاسیک رو شاهد هستیم…
    کاری به “سونی” ندارم، ولی واقعا Genshin Impact با چندتا از بازی های درخشان دهه‌های گذشته قابل قیاسه؟
    در نهایت مشتری ها با پشتیبانی تعیین میکنن مسیر صنعت گیم به کدوم سمت هدایت میشه. آی پی ها و انقلاب ها در سطح گیمپلی و روایت و گرافیک مهم هستن ولی به شرطی که فروش برن.
    فعلا دور، دور بازی های سرویس محور و پرداخت درون برنامه‌ایه…

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MMDEAGAMERS4LEHAMIR WAZOWSKIHaj_HosseinSepehrlul-bookObi wanBig Bossmore
    • Joel Miller گفت:

      recidivist@ ببین دوست عزیز هیچوقت مرگ بازی های داستانی اتفاق نمیوفته چون بازی های داستانی و بازی های آنلاین بهم دیگه نیاز دارن چون با درآمد بازی های آنلاینه که میشه بازی های بزرگ (AAA) با کیفیت ساخت، تو یک بازه زمانی بازی های بتل رویال رو بورس بودن هر سازنده ای داشت میساخت که خیلیاشون غیر از فورتنایت، ایپکس لجند، اوورواچ و… شکست خوردن، نمونش EA که میگفت بازی های داستانی خیلی وقته مرده ان و هی پرداخت درون برنامه ای میزاشت تو بازیاش اما با شکستی که بتلفیلد ۲۰۴۲ و بازی آندم (Anthem) خورد فهمید اشتباه میکرده واسه همین رویشو عوض کرد اسپنسر هم یک زمانی همین رو میگفت اما همشون الان دارن بازی های داستانی میسازن
      .
      سونی اگر داره سرویس محور میسازه چون نیاز داره اگر انقدر چوب لای چرخ خرید اکتی انداخت بخاطر این بود که از درآمد کالاف هزینه ساخت انحصاریاشو در میاورد بنابراین کیلو کیلو داره بازی سرویس محور میسازه تا یکیش خوب دربیاد اگر از این ۱۲ تا یکی دوتاش خوب دربیاد برد کرده
      .
      پس نگران نباش اگر دیدی روزی بازی های داستانی دیگه ساخته نمیشن بدون آخرالزمان شده

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Atomic SoldierEAGAMERAbolfazlTomrecidivistبهزاد سالمی
      • recidivist گفت:

        امیدوارم واقعا همین‌طوری که میگی باشه
        ولی حس میکنم نسبت به قبل
        حتی نسبت به دوره‌ی جنون بتل رویال
        بازی‌ها بیشتر به سمت آنلاین حرکت کردن
        امسال بازی‌های تکنفره‌ی زیادی معرفی شدن و انصافاً جالب‌هم بودن ولی فکر میکنم این رویه زیاد طول نمیکشه
        البته ببخشید چون من عمیقاً منفی‌نگرم کاریش نمیتونم بکنم😂

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیHamed
        • Joel Miller گفت:

          recidivist@ نه حق داری دوست من درستم میگی زیاد شدن بازی های آنلاین دلایل زیادی هم داره یکیش بحث هزینه هاس، بازی های آنلاین یا سرویس محور هزینه ساخت کمتری دارن نسبت به بازی های داستانی حالا چه بخواد AAA باشه یا AA و زودتر به نتیجه و درآمد میرسن واسه همینه که تعدادشون داره بیشتر از بازی های داستانی میشه درواقع ساختشون ریسک کمتری داره و اگر هم موفق نشن ضرری که میکنن کمتر از بازی های داستانی هستش واسه همینه که سونی این همه داره سرویس محور میسازه یعنی سونی میتونه با هزینه ساخت یک بازی AAA مثل گاد مثل دلست حداقل پنج شیش تا بازی سرویس محور بسازه، چون درآمدی که بازی های سرویس محور بازی های آنلاین موبایل دارن آدم رو وسوسه میکنه به جای اینهمه زحمت و هزینه واسه ساخت بزرگ یک بازی سرویس محور بسازی و مسیر موفقیت رو کوتاه تر کنی و زودتر بهش برسی در واقع یکجور مینابر زدنه نمونش همین Genshin Impact کافیه بازیه آنلاینی که میسازی بیوفته تو سرازیری دیگه بارتو بستی، درست مثل درست کردن یک کانال یوتیوب میمونه اوایل درآمد نداره بعد که اون حد رسیدی که میتونی مانیتایز کنی و درآمد کسب کنی اونموقع دیگه بارتو بستی
          .
          زمانی میتونیم نگران بشیم که ببینیم مثلا سونی بازی های داستانیش رو فراموش کرده و تمرکزش رو گذاشته رو بازی های سرویس محورش و یا کیفیت بازیای داستانیش اومده پایین اون موقع دیگه باید نگران شد

          بهزاد سالمیrecidivist
    • QRW گفت:

      Gta vi تمامی این داستان هارا نقص خواهد کرد حتی اگه بخش انلاین نداشته باشه .

      بهزاد سالمی
    • Abolfazl گفت:

      اتفاقا چند وقتی میشه که بازی های تک نفره و داستانی یه برگشت خوب داشتن
      وجود ناشرایی مثل سونی ، راک استار ، کپکام ، سی دی پراجکت و … ( و جدیدا ایکس باکس ) نمیذاره بازیهای داستانی و تک نفره ضعیف بشن
      من خودم خوشحالم که سونی به بازار بازیهای لایوسرویس ورود کرده فقط امیدوارم یه تعادل خوب بین بازیهای داستانی و سرویس محور خودش ایجاد کنه که بنظرم میکنه

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)EAGAMERS4LEHarminrecidivisterfankarimiبهزاد سالمی
      • recidivist گفت:

        راکستار اتفاقا منو نگران کرده🤦🏻‍♂️
        هر از گاهی یه سر به GTA Online میزنم میبینم پولکی‌تر شدن اینا🙄
        و یه مشکل دیگه هم به نظرم مخاطب‌هان
        ملت خیلی راحت پول میدن واسه بازی‌های لوت باکس دار و پرداخت درون برنامه‌ای

        بهزاد سالمیarmin
  • پاتریک گفت:

    خیلی جالبه این‌همه بازی تریپل a بساز که یه گیم انیمه ای ازت بیشتر سود کنه
    اما سیستم gacha موجود در آن‌ها، پلیر را ترغیب می‌کند هزینه کنند
    هیچوقت فلسفه پول دادن برا گیم مجانی رو درک نکردم تازه اونم بازی که رو موبایل هم بشه بازیش کرد

    EAGAMERS4LEHAMIR WAZOWSKIDream in Red (Playstation T)انسانarminبهزاد سالمی
  • S4LEH گفت:

    حالا سوال اینه که سونی چقدر به میهویو پول میده تا بازیاش انحصاری پلی‌استیشن باشن و برای دوتا کنسول دیگه منتشر نشن

    بهزاد سالمیarmin
  • Ahmad33 گفت:

    چقدر جالب و به همون اندازه چقدر عجیب !!!

    بهزاد سالمی
  • Zabi گفت:

    بازیهای چینی همشون همینن، سیستم dependency در هم تنیده، داستان و کشش صفر، به همراه موتور دوشیدن پلیر. نمونه بارزش بازی Rise of empires روی موبایل هست که رایگانه ولی برای اینکه بتونی جزو یک سوم بالای جدول بمونی بطور متوسط باید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه micro transaction انجام بدی. خیلی مار هستن این چینیا! صنعت سرگرمی باید حواسش به نفوذ این جانوران زیرک باشه.

    EAGAMERهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)AMIR WAZOWSKIMalassezia furfurبهزاد سالمیاز پیروان bloodyblade.Red
  • یک پیام از صلاح الدین :
    اول که دیدم این از کل سونی درآمدش بیشتر بوده با خودم گفتم انگار مرگ بازی های ویدیویی خیلی نزدیک تر از چیزیه که فکر می کردم…
    و وقتی که فهمیدم درآمد نینتندو از اون بیشتر بوده فهمیدم که نه…
    هنوز هم خلاقیت و عشق توی بازی های رایانه ای حرف اول رو می زنن…

    EAGAMERS4LEHAMIR WAZOWSKIIlyaAbolfazlبهزاد سالمیاز پیروان bloodyblade.Red
  • Dokhtar_Gamer گفت:

    طبیعیه خب بیشتر مخاطب های ایستگاه سن کمی دارن

    SUKUNAGlitchhhEAGAMERهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)S4LEHAMIR WAZOWSKISepehrlul-bookarminM.Khmore
  • به نظر من تصاحب این استودیو از طرف سونی امر منطقی‌ای هست البته الآن دیگه قیمتش فکر کنم خیلی رفته بالا و بازم برای سونی به نظرم میرزه
    تازه مگه بده که پلی استیشن یه استودیوی چینی هم داشته باشه ؟!

    S4LEHبهزاد سالمی
  • mahdy گفت:

    پلی استیشن امسال ۲۸ میلیارد دلار درامد بدست اورد که فقط ۱.۸ میلیارد دلارش سود بود این نشون میده سونی چه هزینه هنگفتی داره رو بازی هاش میکنه
    بهشون حق بدین برن سمت بازی های انلاین ولی امیدوارم بیش از حد وارد این قضیه نشن

    EAGAMERAMIR WAZOWSKIS Ghost of Spartalul-bookarminبهزاد سالمی
  • Skull گفت:

    واژه ای بجز «نادان» نمیتونم واسه پلیرهای از این قبیل گیما بکار ببرم

    SUKUNAS4LEHsaulgoodmanهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)silent-man(Motor Edition)بهزاد سالمی
  • بعد یه سری میگن چرا سونی رو بازی های لایو سرویس سرمایه گذاری میکنه اونم این همه
    الان تقریبا همه ناشرا برای خودشون یه چند تا سرویس محور درست و حسابی دارن از مایکروسافت با Sea of Thieves گرفته تا Ubisoft با Rainbow Six Siege و حتی Square Enix با Final Fantasy IV Online

    آقای شکستهS Ghost of Spartaبهزاد سالمی
  • بازی های که روی موبایل منتشر میشن خیلی خیلی از لحاظ درآمد زایی بیشتر از گیم های کنسول هستن فقط فقط خوده چین و هند که بیشترشون موبایل پلیرن میتونن سود هنگفتی رو به سازنده بدن

    S4LEHAMIR WAZOWSKIبهزاد سالمی
سود بیشتر سازندگان Genshin Impact نسبت به پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا